Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
Eipä paljon auta valmistajalle valitella kahdesta pikselistä; Pixel Acceptance Detail
Eikä toi 100€ per kuollut pikseli omasta mielestä huono alennus ole.
 
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.

Kuvauksen perusteella näytössä on kaksi kuollutta alipikseliä. Valmistajien puolesta yleensä hyväksyttävä määrä on jotain luokkaa 5-10 kuollutta pikseliä. Tai ainakin oli ennen.
Eipä paljon auta valmistajalle valitella kahdesta pikselistä; Pixel Acceptance Detail
Eikä toi 100€ per kuollut pikseli omasta mielestä huono alennus ole.

Kanssakeskustelijat tähän ehtivät jo vastata eli kaikki takuukelpoiset kyllä lähetetään valmistajalle - tässä tapauksessa nuo alipikselit ainoastaan vialliset niin siksi myydään b-stockista alennuksella.
 
Moi ja kiitos palautteesta! Ilmeisesti tässä on jokin väärinkäsitys käynyt, kyllä tuo hyvityssumma on mahdollista maksaa myös tilille lahjakortin sijaan.

Kiitos vahvistuksesta. Kieltämättä ei kyllä kuulostanyt väärinkäsitykseltä, kun minulle sanottiin, että "Valitettavasti suora rahojen palautus ei ole tässä mahdollinen". Pyysin nyt rahan palautusta tilille uudestaan ja viittasin samalla tähän viestiisi.
 
Samanlaista olen itsekin kokenut: Takuupuoli tuputtaa että joko sama/korvaava tuote tai lahjakortti. Tilille rahojen palautus ei ole mahdollista, vaikka kuinka perustelisi. Viimeksi oli keissi Roccatin hiiren kanssa ja vasta KKV:n ohjeistuksen lähettämisen jälkeen alettiin hitaasti taipumaan rahojen palautukseen.
 
Ostin bundlessa emon, prossun ja muistit (tarkalleen ottaen tämän). Nyt kun memtestiä ajoin ja toinen kampa on viallinen, en voi aspan mukaan vaan yksinkertaisesti palauttaa muisteja ja käydä ostaan läheltä jostain kivijalkaliikkeestä uusia heti tilalle, vaan minun pitäisi joko:
1. Palauttaa koko bundle (Mitä en missään nimessä tee, koska koko muu paketti on kasassa ja toimii)
2. Odottaa postikuskin kulkua suuntaan ja toiseen ~viikon ilman käyttökelpoista konetta
3. Maksaa ylimääräiset 15€ express-palautuksesta, jota odotellessa voin ajaa konetta vajaalla muistilla (8GB). Tätä summaa ei palauteta
4. Purra luotia ja suosiolla mennä RMA-reittiä, laittaa muistit postiin, käydä ostamassa samanlaiset muistit ja korvaavat saapuu kun saapuu. Lopputuloksena 4 kampaa (yhteensä 32GB) muistia ja 100€ ylimääräisiä kustannuksia.

Ovatko bundlet tosiaan tällainen ansa? Jos olisin ostanut muistit erikseen, tässä ei olisi mitään ongelmaa, sen kuin palauttaa vaan ja käy kävellen ostamaan uudet tilalle muualta. Mutta jostain kumman syystä bundlen eri osat ovat jotenkin naimisissa keskenään, eikä niitä erota edes kuolema. Bundlella on hinta, ja jopa tuotesivulla näkyy osien hinta erikseen ostettuna. Pystymme laskemaan sen hintaeron ja sen mukaan sovitella sitä hyvitystä, joten mikä tässä on se ongelma? Varsinkaan kun ilmankin muisteja ostin 700€ edestä osia, niin en näe että tässä kukaan ainakaa häviäisi
 
Viimeksi muokattu:
Jaa komento takaisin tuosta sitten. Olin valmis jo tappelemaan, mutta testasin huvikseni muut muistipaikat emolevystä, ja korruptio jatkuu jos on kaksi muistia ensisijaisissa sloteissa (B2 ja A2), eikä koko paska edes postaa jos käyttää paikkoja A1 ja B1. Eli koko paketti lähtee joka tapauksessa purkuun :) Oikein kivaa. Ei kai auta ku myöntää tappio ja laittaa tärkeimmät osat RMA-prosessin kautta takaisin Turkuun
 
Kiitos vahvistuksesta. Kieltämättä ei kyllä kuulostanyt väärinkäsitykseltä, kun minulle sanottiin, että "Valitettavasti suora rahojen palautus ei ole tässä mahdollinen". Pyysin nyt rahan palautusta tilille uudestaan ja viittasin samalla tähän viestiisi.
Samanlaista olen itsekin kokenut: Takuupuoli tuputtaa että joko sama/korvaava tuote tai lahjakortti. Tilille rahojen palautus ei ole mahdollista, vaikka kuinka perustelisi. Viimeksi oli keissi Roccatin hiiren kanssa ja vasta KKV:n ohjeistuksen lähettämisen jälkeen alettiin hitaasti taipumaan rahojen palautukseen.

Väärä käsitys taitaa tässä tapauksessa siis olla asiakaspalvelijalla, laitetaan palautetta. Hyvityksen voi siis saada tilille niin halutessaan.
 
Ostin bundlessa emon, prossun ja muistit (tarkalleen ottaen tämän). Nyt kun memtestiä ajoin ja toinen kampa on viallinen, en voi aspan mukaan vaan yksinkertaisesti palauttaa muisteja ja käydä ostaan läheltä jostain kivijalkaliikkeestä uusia heti tilalle, vaan minun pitäisi joko:
1. Palauttaa koko bundle (Mitä en missään nimessä tee, koska koko muu paketti on kasassa ja toimii)
2. Odottaa postikuskin kulkua suuntaan ja toiseen ~viikon ilman käyttökelpoista konetta
3. Maksaa ylimääräiset 15€ express-palautuksesta, jota odotellessa voin ajaa konetta vajaalla muistilla (8GB). Tätä summaa ei palauteta
4. Purra luotia ja suosiolla mennä RMA-reittiä, laittaa muistit postiin, käydä ostamassa samanlaiset muistit ja korvaavat saapuu kun saapuu. Lopputuloksena 4 kampaa (yhteensä 32GB) muistia ja 100€ ylimääräisiä kustannuksia.

Ovatko bundlet tosiaan tällainen ansa? Jos olisin ostanut muistit erikseen, tässä ei olisi mitään ongelmaa, sen kuin palauttaa vaan ja käy kävellen ostamaan uudet tilalle muualta. Mutta jostain kumman syystä bundlen eri osat ovat jotenkin naimisissa keskenään, eikä niitä erota edes kuolema. Bundlella on hinta, ja jopa tuotesivulla näkyy osien hinta erikseen ostettuna. Pystymme laskemaan sen hintaeron ja sen mukaan sovitella sitä hyvitystä, joten mikä tässä on se ongelma? Varsinkaan kun ilmankin muisteja ostin 700€ edestä osia, niin en näe että tässä kukaan ainakaa häviäisi

Moikka! Muistikitti itsessään on kokonaisuus, eli kitin kaikki kammat pitää palauttaa vaikka vika olisi vain yhdessä kammassa.
Emoa ja prosessoria ei kuitenkaan tarvitse palauttaa, mikäli vika on rajattu luotettavasti juuri muisteihin.
 
Onko tässä setissä muistien tarkoitus kulkea tuolla 3600MHz nopeudella?

Asus TUF Gaming B660-PLUS WIFI D4 + Core i5-12400F + 16GB DDR4 3600MHz (Bundletarjous!) - Jimms.fi

Itse en ainakaan saa postaamaan kummallakaan XMP-profiililla (muistien omilla tai Asuksen "optimoimilla"). 3000MHz CL15 XMP-profiililla pääsee ainakin Windowsiin. Pelaamista en ole vielä kokeillut. Virallisestihan 12400F taitaa tukea vain 3200MHz asti, jos oikein olen ymmärtänyt?

Olisiko mahdollista vaihtaa tuo 3600MHz kitti esim. tähän: Kingston 16GB (2 x 8GB) FURY Beast RGB, DDR4 3200MHz, CL16, 1.35V, musta - Jimms.fi

Hinta on sama kuin ilman RGB:tä oleva 3600MHz kitti, joka tuli bundlessa mukana: Kingston 16GB (2 x 8GB) FURY Renegade, DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta - Jimms.fi
 
Onko tässä setissä muistien tarkoitus kulkea tuolla 3600MHz nopeudella?

Asus TUF Gaming B660-PLUS WIFI D4 + Core i5-12400F + 16GB DDR4 3600MHz (Bundletarjous!) - Jimms.fi

Itse en ainakaan saa postaamaan kummallakaan XMP-profiililla (muistien omilla tai Asuksen "optimoimilla"). 3000MHz CL15 XMP-profiililla pääsee ainakin Windowsiin. Pelaamista en ole vielä kokeillut. Virallisestihan 12400F taitaa tukea vain 3200MHz asti, jos oikein olen ymmärtänyt?

Olisiko mahdollista vaihtaa tuo 3600MHz kitti esim. tähän: Kingston 16GB (2 x 8GB) FURY Beast RGB, DDR4 3200MHz, CL16, 1.35V, musta - Jimms.fi

Hinta on sama kuin ilman RGB:tä oleva 3600MHz kitti, joka tuli bundlessa mukana: Kingston 16GB (2 x 8GB) FURY Renegade, DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta - Jimms.fi
Kyllä mulla ainakin kulkee 3600Mhz ja juuri tuo bundle käytössä…
 
Positiivisena palautteena näyttää Pikatoimitus-nappi toimivan. Kun nyt olisi viikonloppuna aikaa rassata tietokoneita, eikä näytönohjain liikkunut eilen mihinkään - niin kävin yöllä painamassa nappia. Heti kun Jimm'sillä heräsivät tuossa 7 aikaan, tuli seurantakoodia.
Toki Matkahuolto hakee sitten, kun hakee. Edelliset toimitukset on kuitenkin vastaavassa tilanteessa tulleet viimeistään lauantaina.
 
Perhana, kerrankin kävi tuuri!
Jostain syystä tuli taas eilen katsottua itx-koneen puuttuvia komponentteja ja siellähän oli Perskiven B550 Phantom Gaming itx:ää yksi kpl poistossa. Kuitattu ja pikatoimituksella tänä aamuna tuli lähtöilmoitus... Alkaa talviloma, niin olisi jotain räpellettävää ;)
 
Kiitos vahvistuksesta. Kieltämättä ei kyllä kuulostanyt väärinkäsitykseltä, kun minulle sanottiin, että "Valitettavasti suora rahojen palautus ei ole tässä mahdollinen". Pyysin nyt rahan palautusta tilille uudestaan ja viittasin samalla tähän viestiisi.

Rahat saapui jo tilille eli olipas erittäin nopeaa toimintaa, kun lopulta homma alkoi edetä. Loppu hyvin, kaikki hyvin :)
 
edit. Olen vain tyhmä ja älysin puolituntia myöhemmin oman mokan.

Olisin asiakaspalaute lomaketta tekemässä lopuksi kysytään käyttöjärjestelmän salasanasta, että mitäköhän salasanaa tässä nyt tarkoitetaan ja miksi tällästä edes tarvitaan?
 
Viimeksi muokattu:
edit. Olen vain tyhmä ja älysin puolituntia myöhemmin oman mokan.

Olisin asiakaspalaute lomaketta tekemässä lopuksi kysytään käyttöjärjestelmän salasanasta, että mitäköhän salasanaa tässä nyt tarkoitetaan ja miksi tällästä edes tarvitaan?

Veikkaisin että liittyy niihin tapauksiin joissa lähetetään kokonainen tietokone huoltoon. Kuvittelisin että tuo kysely on sen takia ettei sitä salasanaa tarvitse kysellä sitten jälkikäteen? Täytät varmaan RMA hakemuslomaketta parhaillaan?
 
Veikkaisin että liittyy niihin tapauksiin joissa lähetetään kokonainen tietokone huoltoon. Kuvittelisin että tuo kysely on sen takia ettei sitä salasanaa tarvitse kysellä sitten jälkikäteen? Täytät varmaan RMA hakemuslomaketta parhaillaan?
Joo näinhän se oli. Hieman tässä huvittaa kuinka kaun meni edes älytä tuollainen simppeli asia.
 
Se on vähän outoa että sähköpostiin tulevassa tilausvahvistuksessa ei ole esim. toimitusosoitetta ja muita tietoja. Yleensä on tapana laittaa. Sitä kun humalapäissään tilailee jotain ei-kirjautuneena, niin olisi kiva tarkistaa että mihin tuli tilattua.
 
Hieman on tuo jimmsin palautukselle annettava palautetta tuntuu todella työläältä. Ensin piti väsätä Rma-hakemus, jonka jälkeen tuli ohjeet spostiin, että tuotteen pakettiin pitäisi molemmille puolille laittaa rma-numero, mutta sitä ei saa itse tuotepakkaukseen ( Palauttamassa siis monitoria ja tuli pelkästään monitorilaatikko, eikä muuta. ), joten ottaa tässä selvää uskaltaako tuohon pakettiin kirjotella mitään rma-koodeja. Tämän jälkeen pitäisi vielä saate liittämään mukaan, mutta kaikki tiedot mitä saatteesiin pitäisi laittaa on laitettu jo kertaalleen rma hakemukseen. Tuotteen palauttaminen matkahuollon pisteelle on helppoa ja koodin, kun antaa tiskillä pitäisi riittää.

apua?
 
Hieman on tuo jimmsin palautukselle annettava palautetta tuntuu todella työläältä. Ensin piti väsätä Rma-hakemus, jonka jälkeen tuli ohjeet spostiin, että tuotteen pakettiin pitäisi molemmille puolille laittaa rma-numero, mutta sitä ei saa itse tuotepakkaukseen ( Palauttamassa siis monitoria ja tuli pelkästään monitorilaatikko, eikä muuta. ), joten ottaa tässä selvää uskaltaako tuohon pakettiin kirjotella mitään rma-koodeja. Tämän jälkeen pitäisi vielä saate liittämään mukaan, mutta kaikki tiedot mitä saatteesiin pitäisi laittaa on laitettu jo kertaalleen rma hakemukseen. Tuotteen palauttaminen matkahuollon pisteelle on helppoa ja koodin, kun antaa tiskillä pitäisi riittää.

apua?
Teippaa vaikka lappu kylkeen, johon tuo RMA-koodi. Tai sitten teipin päälle kirjoitat.
 
Hieman on tuo jimmsin palautukselle annettava palautetta tuntuu todella työläältä. Ensin piti väsätä Rma-hakemus, jonka jälkeen tuli ohjeet spostiin, että tuotteen pakettiin pitäisi molemmille puolille laittaa rma-numero, mutta sitä ei saa itse tuotepakkaukseen ( Palauttamassa siis monitoria ja tuli pelkästään monitorilaatikko, eikä muuta. ), joten ottaa tässä selvää uskaltaako tuohon pakettiin kirjotella mitään rma-koodeja. Tämän jälkeen pitäisi vielä saate liittämään mukaan, mutta kaikki tiedot mitä saatteesiin pitäisi laittaa on laitettu jo kertaalleen rma hakemukseen. Tuotteen palauttaminen matkahuollon pisteelle on helppoa ja koodin, kun antaa tiskillä pitäisi riittää.

apua?
Esimerkiksi näyttöjen ja koteloiden kanssa tuon RMA-numeron voi tosiaan kirjoittaa sitten vaikka erikseen paperille ja teippaa tuon laatikkoon. Myyntipakkaukseen suoraan ei tosiaan mielellään mitään merkintöjä, että se säilyy edelleen mahdollisimman myyntikuntoisena. Saate ei ole välttämätön, jos RMA-numero on merkitty selkeästi pakettiin ja tarvittavat tiedot löytyy itse hakemuksesta.
 
Moikka! Tämä tieto välitetty tuotevastaavalle. Lähinnä siis lisäkysymysten varalta pyydettiin sitä omaa ketjua yksäreihin mutta käyhän tämä tosiaan näinkin. Ilmeisesti kuitenkin haet jotain räkki- etkä ns. kuluttajaversiota? :)

Edit: Pari kappaletta tuotteistettu!

APC EasyPDU, Metered-by-Outlet with Switching, ZeroU, 16A, 230V, (20) C13 & (4) C19 - 1 349,00€

APC EasyPDU, Metered-by-Outlet, ZeroU, 16A, 230V, (20) C13 & (4) C19 - 1 089,00€

No siis noi ns kuluttajaverioissa yleensä kun ei ole mitään ominaisuuksia, lähinnä haluan tietää kulutuksen siltä PDU:lta (SNMP:llä), jota esim Deltacon PDU:ssa ei ole (näyttö ei näytä watteina, näyttää vaan VA:na joka ei paljoa itselle sano).
 
No siis noi ns kuluttajaverioissa yleensä kun ei ole mitään ominaisuuksia, lähinnä haluan tietää kulutuksen siltä PDU:lta (SNMP:llä), jota esim Deltacon PDU:ssa ei ole (näyttö ei näytä watteina, näyttää vaan VA:na joka ei paljoa itselle sano).

Jos VA:lla tarkoitetaan voltti ampeereita niin nuohan on käytännössä sama asia kun watit.
 

Liitteet

  • va.png
    va.png
    6,8 KB · Luettu: 120
Täällä mainittiin aiemmassa takuukeississä, että viallisen tuotteen hyvityksen voi ottaa myös lahjakorttina. Onko tuossa jotain rajoituksia tai mahdollisia vähennyksiä, vai saako vielä vaikka 2.5 vuottakin oston jälkeen täyden ostohinnan lahjakortille? Esimerkiksi näytönohjaimien hinnat elävät (nyt laskevat) jatkuvasti ja myös uusia malleja ja sukupolvia julkaistaan.

EDIT: Ja tuo aiempi takuukeissi päättyi niin, että viallisen tuotteen omistaja osti ensin uuden ja kalliimman tuotteen Jimmsiltä ja lopulta viallinen ja palautettu tuote hyvitettiin sen hinnasta. Voiko tuota pitää ennakkotapauksena, että noin voi nyt tehdä, jos ei esimerkiksi omista toista näytönohjainta takuukeissin ajaksi?
 
Täällä mainittiin aiemmassa takuukeississä, että viallisen tuotteen hyvityksen voi ottaa myös lahjakorttina. Onko tuossa jotain rajoituksia tai mahdollisia vähennyksiä, vai saako vielä vaikka 2.5 vuottakin oston jälkeen täyden ostohinnan lahjakortille? Esimerkiksi näytönohjaimien hinnat elävät (nyt laskevat) jatkuvasti ja myös uusia malleja ja sukupolvia julkaistaan.

EDIT: Ja tuo aiempi takuukeissi päättyi niin, että viallisen tuotteen omistaja osti ensin uuden ja kalliimman tuotteen Jimmsiltä ja lopulta viallinen ja palautettu tuote hyvitettiin sen hinnasta. Voiko tuota pitää ennakkotapauksena, että noin voi nyt tehdä, jos ei esimerkiksi omista toista näytönohjainta takuukeissin ajaksi?

Takuutapauksissa pitää aina ensin olla yhteydessä takuuosastoomme, joka antaa lisätoimintaohjeet.
Käyttöhyötyvähennyksiä tehdään joissain tapauksissa kyllä edelleen.
 
^37 eri Alphacoolin tuotetta, joista 80% ei varastossa? :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Ja tähän päälle vielä tuo Lian Li UNI FAN joka on ollut tähän mennessä lähes jokaisessa tarjouspäivässä viimeisen vuoden aikana...
 
Tiedoksi @Jimm's :


Kyseisen näytön tuotetiedoissa näyttää olevan ristiriitaisia tietoja näytön resoluutiosta. Otsikossa mainostetaan 4K UHD monitorina, mutta tuotetiedoissa mm.:

"32" QHD (2560 x 1440) -pelimonitori"
ja
"Maksimiresoluutio:
  • DisplayPort: 2460 x 1440 @ 240Hz
  • HDMI: 2560 x 1440 @ 144Hz
  • Ylikellotustila: DisplayPort: 2560 x 1440 @ 270Hz"

Onkohan lipsahtanut väärän näytön tiedot tuotetietoihin?
 
Tiedoksi @Jimm's :


Kyseisen näytön tuotetiedoissa näyttää olevan ristiriitaisia tietoja näytön resoluutiosta. Otsikossa mainostetaan 4K UHD monitorina, mutta tuotetiedoissa mm.:

"32" QHD (2560 x 1440) -pelimonitori"
ja
"Maksimiresoluutio:
  • DisplayPort: 2460 x 1440 @ 240Hz
  • HDMI: 2560 x 1440 @ 144Hz
  • Ylikellotustila: DisplayPort: 2560 x 1440 @ 270Hz"

Onkohan lipsahtanut väärän näytön tiedot tuotetietoihin?

Pistetään tarkistuspyyntöä eteenpäin!
 
Välitetään palautteet ja toiveet tarjouksia koskien tuotevastaaville tiedoksi! :comp:
 
Voi sanoa et nopiaa toimintaa @Jimm's Tilaus meni ke aamuna sisään, iltapäivällä paketti jo lähti ja postikin yllätti et tänään sai jo noutaa.
 
Voi sanoa et nopiaa toimintaa @Jimm's Tilaus meni ke aamuna sisään, iltapäivällä paketti jo lähti ja postikin yllätti et tänään sai jo noutaa.

Täältäkin Jimmsille posia toimituksen lähdöstä postin käsiin. Alle 1h tilauksesta ja kuormassa lähdössä eteenpäin. Käytin kyllä sitä pikatoimitus nappia, kun ajattelin sen olevan ainoa keino saada pääsiäisgeimit pyörimään paremmin.

Posti sen sai vain lajiteltu eilen Liedossa ja tänään sille ei ole tapahtunut mitään.
 
Olisikohan ollut mahdollista saada oikeita Focus kotelotarjouksia Fractalin kevätsiivoukseen? Tämän hetkisissä Focus G:ssä ja Focus G Minissä ei ole kyllä tarjouksia nähtykään. Mini ei ole ikinä ollut Jimmsillä 99€ hintainen. Korkein hinta ikinä (korotettu juuri ennen tarjousta) oli 64,90€ ja sivusto väittää, että normi hinta on 99€. Focus G:kin on parin euron heitolla tasan saman hintainen, mitä se on aina keskiarvoltaan ollut. Mainostettu "norm. 59,90€" on ollut siinäkin viimeksi vuonna 2018.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
285 352
Viestejä
4 899 834
Jäsenet
78 965
Uusin jäsen
pokspoks

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom