Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Kiitos kaikille keskustelijoille palautteista. Palautteet kokonaisuudessaan tämän aiheen ympäriltä on välitetty eteenpäin takuuosastollemme.
En epäile ettettekö ole välittäneet takuuosastolle näitä palautteita, epäilyttää vain se että onko näillä palautteilla oikeasti merkitystä. Epäilen että muuttuuko mikään oikeasti siellä käytännön tasolla.

Toivon todella että epäilykseni tulee osoittautumaan vääräksi ja käytännön tasolla oikeasti tulee muutosta, eikä tämä jää pelkästään puheiden tasolle.

Jäämme siis seuraamaan näiden palautteiden vaikutuksia.

Tätä voisi kutsua skeptiseksi optimismiksi.
 
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
@Jimm's : Kokonaisuutena toivon ja uskon että asia on teillä keskustelun ja suorituksen alaisena. Silti haluaisin vielä yhden viestin verran palata nimenomaan tähän kohtaan:

"näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä."

Sen verran monta vuotta olen ollut eri firmoissa (myös hyvin tarkkaan tehdastestattujen medical-laitteiden) tuotantotarkastukseen ja -testaukseen liittyvien asioiden parissa (lisäksi tein oman insinöörityöni nimenomaan elektroniikan luotettavuuden ennustuksesta), että uskallan vakaalla kokemuksella jo sanoa: Millään tehdastarkastuksella tai tuotannon testauksella ei saada karsittua tuotteen oletetun eliniän aikana tapahtuvia vikaantumisia täysin. Ja juuri tätä, tuotteen eliniän aikana tapahtuvaa vikaantumista varten tuo virhevastuu on olemassa. Tämä kattaa siis viat, jotka eivät ole edes laitteen valmistushetkellä millään tavoin (aistein, mitaten) havaittavissa, esim. laitteen suunnitteluvirheet tai suunnittelukompromissit, jotka vaikuttavat laitteen MTTF:ään. Tämä varmasti on suurimmalla osalla ihmisiä tiedossa jo muutekin, mutta RMA tapauksen käsittelyn yhteydessä tuon sanominen tekee tuosta lauseesta vielä suuremman suusta päässeen sammakon. Toki täysin eksaktia ilmaisutapaa emme täällä foorumilla tiedä, kyseessä on @Normad :in tiivistämä lainaus, jossa kaikkea tuon lauseen ympäriltä ei itselläni voi mitenkään olla tiedossa. Lisäksi, tuo on hyvinkin voitu kirjoittaa jonkin väärinymmärryksen kautta (tai tuon käytännössä voi lähes olettaa, että kyseessä on harmittava, inhimillinen hetken ajattelemattomuus), mutta silti, kehoitan parempaan tarkkaavaisuuteen vastaavissa tapauksissa ja tämänkin tapauksen läpikäyntiä yhtiön sisällä, nimenomaan mahdollisimman paljon hyödyllistä oppia vastaisuutta varten keräten.
 
En epäile ettettekö ole välittäneet takuuosastolle näitä palautteita, epäilyttää vain se että onko näillä palautteilla oikeasti merkitystä. Epäilen että muuttuuko mikään oikeasti siellä käytännön tasolla.

Toivon todella että epäilykseni tulee osoittautumaan vääräksi ja käytännön tasolla oikeasti tulee muutosta, eikä tämä jää pelkästään puheiden tasolle.

Jäämme siis seuraamaan näiden palautteiden vaikutuksia.

Tätä voisi kutsua skeptiseksi optimismiksi.
Tämäpä justiin. Asiaa täytyisi linjata näissä haista paska-tapauksissa korkeammin.
Yksikin tällainen on liikaa ja näissä tapauksissa missä tieto leviää foorumilla jossa (hyvin todennäköisesti) aika moni komponentti-ostajakuntaan kuuluva ainakin näitä ketjuja seuraa, tarkoittaa sitä että Jimm's on tässä jo hävinnyt huonon PR:n muodossa.

Nyt kun tosiaan näitä valitettavasti tulee enemmän ja enemmän, ei ainakaan hyvä juttu ole Jimm's:n maineen kannalta. Ette (näköjään) enää kilpaile takuun, hinnan tai helpon asiakaspalautuksen kanssa (jokainen asiakaspalautus vaatii RMA-hakemuksen täytön). Missä sitten kilpailette? Varsinkin nyt, kun emoyhtiö on Saksassa, niin on aiheellista verrata esim. Saksan Amazoniin joka myös lähettää toimituskuluitta yli 40€ ostokset. Tuntuu myös että olette kyllä tuotehintoihin nuo ilmaiset toimituskulut piilottaneet. Tätä en itse ole kokenut ongelmaksi, siinä uskomuksessa että palvelu sen korkeamman tuotehinnan korvaa, tämä teoria näköjään rakoilee aika pahasti tällä hetkellä.

Ps. Näin aktiivisena asiakkaana todella toivon että otatte nämä palautteet vakavasti ja oikeasti asian eteen jotain teette (viimeksi tänään jimm's:n paketin hain postista). Turha se on kertoa täällä "lähetetään palaute takuuosastolle" jos puolen vuoden päästä tulee samanlaisia keskisormen näyttöjä RMA-tapauksille. Uskon että se totuus kyllä ajan kanssa tulee mm. tällä foorumilla tulee esiin oletteko tikkua ristiin laittanut asian parantamiseksi. Kaikkea paskaa ei tarvitse hyväksyä, mutta esim. tuo Normadin tapauksessa on sellaisia kohtia jonka jälkeen pitäisi hälytyskellojen päristä.

Pss. Kiitos @Normad kattavasta stoorista :tup:
 
Missä sitten kilpailette?
En ole jimms, mutta pitää sen verran puolustaa että suora vastaus tähän on valikoima yhdistettynä pikatoimituksella saatavaan postitusnopeuteen sekä ympärivuorokauden olevaan suomenkieliseen asiakaspalveluun.

Nämä ovat vielä jimmsillä olevia kilpailuvaltteja. Toki amazonista saa valikoimaa mutta sitten pitäisi tilata vähintään 40 € ja postituksessa kestää viikko tai vähän päälle, kun jimsiltä tilatessa tuote voi olla jo keskiviikkona iltapäivällä noudettavissa, kun maanantaina illalla tilaa pikatoimituksella.
 
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
Itselläni taas on Verkkokaupsta vain positiivisia takuukokemuksia, mutta Jimmsin kanssa saa aina jännittää miten käy milloinkin.

Nytkin oma näytönohjaimeni teki tenät ja tein asiasta Jimmsille RMA-hakemuksen. Sanoivat, että voi odottaa takuukorjausta ja katsoa, miten sen kanssa käy, tai ottaa vaihdokki tilalle.
Kerrankin kuvittelin, että asiat menisivät niin kuin Strömsössä, mutta sitten paketin haettuani ilmeni, että kyseessä olikin puutteellisen pakkauksen sisältävä (ilmeisesti) B-stock tuote.
Tästä ei luonnollisesti sanottu Jimmsin puolelta mitään ja sähköpostin linkkikikin oli epäilyttävästi valmistajan tuotesivuille eikä Jimmsin, jota pidin jo heti outona.

Mielestäni olisi varsin reilua sanoa suoraan, jos vaihtoa tällaiseen B-stock tuotteeseen tarjoaa, koska sillä olisi voinut olla minun kohdallani ratkaiseva merkitys valintaani ottaa vaihdokki tilalle.
Nythän en voi esimerkiksi tietää onko tämä 30 päivää intensiivisesti kuumassa huoneessa mainattu kortti, joka on sittemin palautettu Jimmsille, jolloin odotettu elinkaari tällä näytönohjaimella olisi huomattavasti lyhyempi kuin omalla korjatulla tai uudella vastaavalla.
Missään mussa puljussa ei ole takuuvaihdossa kyllä edes yritetty tarjota Outlet tai B-stock tuotteita. :(
 
Itselläni taas on Verkkokaupsta vain positiivisia takuukokemuksia, mutta Jimmsin kanssa saa aina jännittää miten käy milloinkin.

Nytkin oma näytönohjaimeni teki tenät ja tein asiasta Jimmsille RMA-hakemuksen. Sanoivat, että voi odottaa takuukorjausta ja katsoa, miten sen kanssa käy, tai ottaa vaihdokki tilalle.
Kerrankin kuvittelin, että asiat menisivät niin kuin Strömsössä, mutta sitten paketin haettuani ilmeni, että kyseessä olikin puutteellisen pakkauksen sisältävä (ilmeisesti) B-stock tuote.
Tästä ei luonnollisesti sanottu Jimmsin puolelta mitään ja sähköpostin linkkikikin oli epäilyttävästi valmistajan tuotesivuille eikä Jimmsin, jota pidin jo heti outona.

Mielestäni olisi varsin reilua sanoa suoraan, jos vaihtoa tällaiseen B-stock tuotteeseen tarjoaa, koska sillä olisi voinut olla minun kohdallani ratkaiseva merkitys valintaani ottaa vaihdokki tilalle.
Nythän en voi esimerkiksi tietää onko tämä 30 päivää intensiivisesti kuumassa huoneessa mainattu kortti, joka on sittemin palautettu Jimmsille, jolloin odotettu elinkaari tällä näytönohjaimella olisi huomattavasti lyhyempi kuin omalla korjatulla tai uudella vastaavalla.
Missään mussa puljussa ei ole takuuvaihdossa kyllä edes yritetty tarjota Outlet tai B-stock tuotteita. :(

Kiitos palautteesta! Kuulostaa siltä että saamasi vaihdokki on tehdaskorjattu, näitä tulee meille valmistajilta nimenomaan takuutapauksia varten. Asiakkaan oikeudet eivät heikkene vaikka hän saisi tehdaskorjatun tai käytetyn kortin tilalle. Myyjän vastuu säilyy muuttumattomana.
 
Siitä olisi kuitenkin hyvä mainita asiakkaalle että vaihdossa tulee tehdaskorjattu tuote. Niin ei tarvitse sitten keskustelupalstalla selitellä jälkeenpäin. Nämä nyt on ihan perusjuttuja, tai ainakin ennen oli.

Ettei nyt menisi pelkäksi haukkumiseksi, niin sen yhden kerran kun palautin jotain Jimmsille, niin kaikki meni juuri niin kuin pitikin. Rahat tuli tilille muutamassa päivässä eikä kukaan mussuttanut mitään. Näytöstä oli kyse, joka ei kuitenkaan lopulta sopinut käyttööni ja palautin sen muutaman päivän kokeilun jälkeen. :thumbsup:

B-stockista / käytetystä on selkeästi kommunikoitukin, tai ainakin pitäisi. Tehdaskorjatuista ei välttämättä.
 
Normadin tapauksesta kerrottakoon sen verran, että asia on eskaloitu sekä kortin huoltaneelle taholle että takuuosaston esimiehelle.
Meille oli takuukäsittelijän mukaan tullut huollosta kuittaus jonka mukaan kaikki ilmoitetut ongelmat korjataan.
Olemme yhteydessä vielä tänään tapauksen tiimoilta.
 
En ole jimms, mutta pitää sen verran puolustaa että suora vastaus tähän on valikoima yhdistettynä pikatoimituksella saatavaan postitusnopeuteen sekä ympärivuorokauden olevaan suomenkieliseen asiakaspalveluun.

Nämä ovat vielä jimmsillä olevia kilpailuvaltteja. Toki amazonista saa valikoimaa mutta sitten pitäisi tilata vähintään 40 € ja postituksessa kestää viikko tai vähän päälle, kun jimsiltä tilatessa tuote voi olla jo keskiviikkona iltapäivällä noudettavissa, kun maanantaina illalla tilaa pikatoimituksella.
Itse olen taas täysin päinvastaisesti: Tavara mikä on hyllyssä tai 1-4 päivän toimituksella, kestää 4 päivää ennen kuin edes lähtee Jimmsiltä, jonka jälkeen se seikkailee viikonlopun yli, ellei kahdenkin postin toimissa. Amazonilta olen pääsääntöisesti viime aikoina saanut nopeammin tavaran kuin Jimmsiltä, vaikka se tuleekin täysin toisesta maasta. Ennen tämä saattoi olla Jimmsin puolelle plussaa, mutta viime aikoina sitä ei voi enää sanoa.

Ainoa plussa mitä tällä hetkellä näen Jimmsissä, on 0€ postikulut ja se että on tämä keskustelu. Siihen se jää.

RMA prosessi on arpapeliä kuluttajalle, jossa riskinä on että tietämätöntä kuluttajaa viilataan linssiin, kivijalasta saa odotella usein yli 30min että pääsee tiskille, hinnat eivät ole enää niin kilpailukykyiset. Monet tietysti voi sanoa että "Ostamalla Jimmsiltä tuetaan suomalaista", niin Casekingin tempauksen jälkeen ei tällekään voi enää painoarvoa antaa. Postitusnopeus on hidasta ja hyllyssä oleva tavara kestää lähteä. Valikoima on kyllä laaja, mutta kauheasti se ei lämitä jos tavaraa saa odotella turhan takia. Tietysti Jimmsistä riippumattomasta syystä joillakin tuotteilla on pitkä saamisaika, johtuen vallitsevasta maailmantilasta.
 
Itse olen taas täysin päinvastaisesti: Tavara mikä on hyllyssä tai 1-4 päivän toimituksella, kestää 4 päivää ennen kuin edes lähtee Jimmsiltä, jonka jälkeen se seikkailee viikonlopun yli, ellei kahdenkin postin toimissa. Amazonilta olen pääsääntöisesti viime aikoina saanut nopeammin tavaran kuin Jimmsiltä, vaikka se tuleekin täysin toisesta maasta. Ennen tämä saattoi olla Jimmsin puolelle plussaa, mutta viime aikoina sitä ei voi enää sanoa.

Ainoa plussa mitä tällä hetkellä näen Jimmsissä, on 0€ postikulut ja se että on tämä keskustelu. Siihen se jää.

RMA prosessi on arpapeliä kuluttajalle, jossa riskinä on että tietämätöntä kuluttajaa viilataan linssiin, kivijalasta saa odotella usein yli 30min että pääsee tiskille, hinnat eivät ole enää niin kilpailukykyiset. Monet tietysti voi sanoa että "Ostamalla Jimmsiltä tuetaan suomalaista", niin Casekingin tempauksen jälkeen ei tällekään voi enää painoarvoa antaa. Postitusnopeus on hidasta ja hyllyssä oleva tavara kestää lähteä. Valikoima on kyllä laaja, mutta kauheasti se ei lämitä jos tavaraa saa odotella turhan takia. Tietysti Jimmsistä riippumattomasta syystä joillakin tuotteilla on pitkä saamisaika, johtuen vallitsevasta maailmantilasta.

Kiitos palautteesta! Sesonkiaikana tosiaan ollaan usein oltu siinä tilanteessa, että toimitusaika-arvion puitteissa ollaan oltu mutta käytännössä lähempänä tuota neljää työpäivää.
Nyt sesongin ulkopuolella paketit liikkuvat hyvinkin ripeästi ja mikäli tarve on saada hyllytavara liikkeelle erityisen nopeasti niin voi käyttää sitä pikatoimitusta - se on nyt maksuton.

RMA -prosessin osalta nämä viime päivien palautteet on tosiaan viety eteenpäin ihan johtoryhmälle saakka - tarkistellaan tuota asiakasviestintää ja prosesseja ihan yleiselläkin tasolla.
Kiitos, että kommentoitte aktiivisesti ketjuamme. Vuorovaikutus on voimavara :)
 
Omalla kohtaa voisin todeta, että tilasin tuotteen perjantaina iltapäivällä, tukkurilta tuote jimmsille maanantaina ja tänään paketti odottaa noutoa postissa. En voi valittaa toimitusajasta vaikka asun täällä "susirajalla". Jää nähtäväksi mitä tyttärelle tulee...

Tämä trendi on ollut aina toimitusten kanssa ja se vaikuttaa omaan ostojärjestykseen jos tuote on hinnaltaan kilpailukykyinen.

Vertailun vuoksi: löysin sähköposteista kaksi rma-tapausta jimssille. Asuksen virtalähde & fractal designin tuuletin. Molemmista on tullut noin viikossa vastaukset ja korvaavat tuotteet tulleet aikanaan. Multitronicin case vei noin kolme viikkoa (hyvin hoidettu myös heidän puolesta, evgan suunnassa kesti käsitellä asiaa), gigantti noin kuukausi. Gigantti ei pahemmin kertonut mistään mitään, mutta korvaava tuote tuli aikanaan.
Amazonin kanssa ei ole ollut rma-tapauksia, lähinnä rikkinäisiä tuotteita joista rahat tulleet parissa päivässä.

2013 olen näköjään perustanut jimmsille tilin ja tilauksia historiassa 50kpl. Vaihteluväli muutaman kympin tilauksista useamman tuhannen hankintoihin.

Ihan tyytyväinen asiakas siis tilausten määrän perusteella.

Ymmärrän kyllä harmituksen määrän ja yleisen *piip* kun asiat eivät luista, mutta positiivista kuitenkin, että periaatteessa homma toimii ja kun perään huudellaan niin aspa vastaa.

Tämän verran jimmsin fanitusta tähän rma-harmien jälkeen.
 
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.

adapteri.PNG


Kuva ei omasta kopasta, mutta vastaava ongelma.

ongelma.PNG
 
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.

adapteri.PNG


Kuva ei omasta kopasta, mutta vastaava ongelma.

ongelma.PNG
Itse ratkaisin tämän tällä:

 
Onko teillä jotain vastaavaa saatavilla. Tarvitsisin siis 90 asteen kulma jatkon etupaneelin USB 3 liittimille. Menee johto muuten niin typerästi kotelon sisällä.
Nopealla haulla en sivuiltanne löytänyt.

Moikka! Meiltä ei tosiaan kulmamallisia löydy - laitoin kuitenkin kyselyn tuotevastaavalle. Tavallisia jatkoja löytyy ja onneksi @Timo 2 ehti sellaista jo ehdottaakin :)

Meillä rakennetaan parhaillaan messuosastoa Assyille - huomenna aukee ovet yleisölle :cool:

277595822_503831874746293_5409909773480609290_n.jpg
 
Normadin tapauksesta kerrottakoon sen verran, että asia on eskaloitu sekä kortin huoltaneelle taholle että takuuosaston esimiehelle.
Meille oli takuukäsittelijän mukaan tullut huollosta kuittaus jonka mukaan kaikki ilmoitetut ongelmat korjataan.
Olemme yhteydessä vielä tänään tapauksen tiimoilta.
Tämä on hyvä kuulla näin "sivusta seuraajanakin" ja kiitoksia että viestitte myös tänne asiasta.
 
Meinattiin pari vuotta sitten tehdä yritysostoja varten Jimmsiin tili, mutta sivusto ei hyväksy 029-alkuisia puhelinnumeroita. Kokeiltiin taas tilausta, mutta sama ongelma.
 
Meinattiin pari vuotta sitten tehdä yritysostoja varten Jimmsiin tili, mutta sivusto ei hyväksy 029-alkuisia puhelinnumeroita. Kokeiltiin taas tilausta, mutta sama ongelma.

Moikka! Laitan palautteen webmasterille. En tiedä pystyykö yritysmyynti kiertämään tämän jotenkin - kysyn!

Edit: syötittekö numeron kansainvälisessä muodossa eli +358-etuliitteellä?
 
Ei tuo RMA-prosessi kyllä aivan mielekkäästi ole mennyt itselläkään. Oli siis epäily viallisesta näytönohjaimesta (nvenc ei toiminut ja satunnaisia ajurin kaatuiluja), joten päätin ostaa Jimmsiltä uuden kalliimman tilalle ja saada samalla varmuuden, että vika tosiaan on näytönohjaimessa eikä muualla, ennen kuin vaivaan Jimmsiä takuuasioilla. Uudella nvenc toimikin, joten laitoin vanhan kortin samantien takuuseen. Takuussa todettiin näytönohjain vialliseksi ja tarjottiin mahdollisuutta ostaa joko parempi kortti tilalle välirahaa vastaan tai lahjakorttia. Ehdotin, että kun juuri ostin tuon paremman kortin heiltä tämän vian takia, että voisivatko suorittaa "vaihdon" siihen ja palauttaa minulle tuon vanhan kortin rahat, niin ei kuulemma ole mahdollista.

Oma virhe tässä siis näyttää olleen se, että ei olisi kannattanut ostaa uutta korttia paria päivää ennen vaan odotella takuun lopputulema ja olisin saanut samaisen kortin pelkällä välirahalla. Hieman olisin tässä toivonut joustoa, koska käytännössähän minä juurikin vaihdoin sen kortin siihen kalliimpaan malliin, mutta koska ei mennyt prosessin mukaan, niin nyt kärsin siitä.

Kovin hidasta myös tuntuu olevan tuo asian hoitaminen sähköpostilla, kun joka viestin välissä kuluu vähintään vuorokausi, että saa vastauksen.
 
Ei tuo RMA-prosessi kyllä aivan mielekkäästi ole mennyt itselläkään. Oli siis epäily viallisesta näytönohjaimesta (nvenc ei toiminut ja satunnaisia ajurin kaatuiluja), joten päätin ostaa Jimmsiltä uuden kalliimman tilalle ja saada samalla varmuuden, että vika tosiaan on näytönohjaimessa eikä muualla, ennen kuin vaivaan Jimmsiä takuuasioilla. Uudella nvenc toimikin, joten laitoin vanhan kortin samantien takuuseen. Takuussa todettiin näytönohjain vialliseksi ja tarjottiin mahdollisuutta ostaa joko parempi kortti tilalle välirahaa vastaan tai lahjakorttia. Ehdotin, että kun juuri ostin tuon paremman kortin heiltä tämän vian takia, että voisivatko suorittaa "vaihdon" siihen ja palauttaa minulle tuon vanhan kortin rahat, niin ei kuulemma ole mahdollista.

Oma virhe tässä siis näyttää olleen se, että ei olisi kannattanut ostaa uutta korttia paria päivää ennen vaan odotella takuun lopputulema ja olisin saanut samaisen kortin pelkällä välirahalla. Hieman olisin tässä toivonut joustoa, koska käytännössähän minä juurikin vaihdoin sen kortin siihen kalliimpaan malliin, mutta koska ei mennyt prosessin mukaan, niin nyt kärsin siitä.

Kovin hidasta myös tuntuu olevan tuo asian hoitaminen sähköpostilla, kun joka viestin välissä kuluu vähintään vuorokausi, että saa vastauksen.
Jos tuosta uuden näyttiksen ostosta ei ole yli kahta viikkoa ja ostit sen netistä niin hyödynnä lakisääteistä palautusoikeutta (tai muistuta, että voit tehdä noin ja koita saada parempi ratkaisu neuvoteltua).
 
Jos tuosta uuden näyttiksen ostosta ei ole yli kahta viikkoa ja ostit sen netistä niin hyödynnä lakisääteistä palautusoikeutta (tai muistuta, että voit tehdä noin ja koita saada parempi ratkaisu neuvoteltua).

Joo, olen tietoinen että minulla on yhä palautusoikeus tuosta uudesta kortista että ihan hyvin voisin tästä heitä muistuttaa. Tämä onkin ollut tässä mielessä, kunhan sieltä joskus edes joku vastaisi jotain edelliseen viestiini.
 
Joo, olen tietoinen että minulla on yhä palautusoikeus tuosta uudesta kortista että ihan hyvin voisin tästä heitä muistuttaa. Tämä onkin ollut tässä mielessä, kunhan sieltä joskus edes joku vastaisi jotain edelliseen viestiini.
Kysyt vaan rahana sen näytönohjaimen sieltä. Ei sun mihinkään lahjakorttiin tai vaihtoihin tarvitse suostua.
 
Tähän kaivattiin ilmeisesti lisätietoa eli laitatko kyselyä joko yksärillä tai mailitse asiakaspalvelu@jimms.fi niin saadaan välitettyä tarkemmat tiedot tarpeestasi oikeille tahoille :)

Tai sitten ihan julkisesti, ei siinä ole mitään salaista. Esimerkiksi yksi tunnettu merkki mikä moisia valmistaa on APC, en nähnyt yhtäkään älyllistä (etämonitoroint/snmp tukeva) PDU:ta sivuillanne. Joko per socket mittauksella tai per PDU eli koko PDU:n kokonaiskulutus ampeereina sekä watteina.
 
Ei tuo RMA-prosessi kyllä aivan mielekkäästi ole mennyt itselläkään. Oli siis epäily viallisesta näytönohjaimesta (nvenc ei toiminut ja satunnaisia ajurin kaatuiluja), joten päätin ostaa Jimmsiltä uuden kalliimman tilalle ja saada samalla varmuuden, että vika tosiaan on näytönohjaimessa eikä muualla, ennen kuin vaivaan Jimmsiä takuuasioilla. Uudella nvenc toimikin, joten laitoin vanhan kortin samantien takuuseen. Takuussa todettiin näytönohjain vialliseksi ja tarjottiin mahdollisuutta ostaa joko parempi kortti tilalle välirahaa vastaan tai lahjakorttia. Ehdotin, että kun juuri ostin tuon paremman kortin heiltä tämän vian takia, että voisivatko suorittaa "vaihdon" siihen ja palauttaa minulle tuon vanhan kortin rahat, niin ei kuulemma ole mahdollista.

Oma virhe tässä siis näyttää olleen se, että ei olisi kannattanut ostaa uutta korttia paria päivää ennen vaan odotella takuun lopputulema ja olisin saanut samaisen kortin pelkällä välirahalla. Hieman olisin tässä toivonut joustoa, koska käytännössähän minä juurikin vaihdoin sen kortin siihen kalliimpaan malliin, mutta koska ei mennyt prosessin mukaan, niin nyt kärsin siitä.

Kovin hidasta myös tuntuu olevan tuo asian hoitaminen sähköpostilla, kun joka viestin välissä kuluu vähintään vuorokausi, että saa vastauksen.

Moi ja kiitos palautteesta! Ilmeisesti tässä on jokin väärinkäsitys käynyt, kyllä tuo hyvityssumma on mahdollista maksaa myös tilille lahjakortin sijaan.
 
Tai sitten ihan julkisesti, ei siinä ole mitään salaista. Esimerkiksi yksi tunnettu merkki mikä moisia valmistaa on APC, en nähnyt yhtäkään älyllistä (etämonitoroint/snmp tukeva) PDU:ta sivuillanne. Joko per socket mittauksella tai per PDU eli koko PDU:n kokonaiskulutus ampeereina sekä watteina.

Moikka! Tämä tieto välitetty tuotevastaavalle. Lähinnä siis lisäkysymysten varalta pyydettiin sitä omaa ketjua yksäreihin mutta käyhän tämä tosiaan näinkin. Ilmeisesti kuitenkin haet jotain räkki- etkä ns. kuluttajaversiota? :)

Edit: Pari kappaletta tuotteistettu!

APC EasyPDU, Metered-by-Outlet with Switching, ZeroU, 16A, 230V, (20) C13 & (4) C19 - 1 349,00€

APC EasyPDU, Metered-by-Outlet, ZeroU, 16A, 230V, (20) C13 & (4) C19 - 1 089,00€
 
Viimeksi muokattu:
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
 
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
Taitaa olla valmistajilla tuo pikseli"takuu" laskettuna jopa kymmenissä kuolleissa pikseleissä, ennen kuin siinä on heidän mielestään vikaa.
 
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
Kuvauksen perusteella näytössä on kaksi kuollutta alipikseliä. Valmistajien puolesta yleensä hyväksyttävä määrä on jotain luokkaa 5-10 kuollutta pikseliä. Tai ainakin oli ennen.
 
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.
Eipä paljon auta valmistajalle valitella kahdesta pikselistä; Pixel Acceptance Detail
Eikä toi 100€ per kuollut pikseli omasta mielestä huono alennus ole.
 
Yksi kysymys liittyen noihin rma asioihin. Miksi myytte b-stock tuotteena rikkinäisiä näyttöjä ja ilmoitatte, että niissä on takuu voimassa? Miksi esim. tämä näyttö ei ole palautunut valmistajalle ja he toimittaisivat teille toimivan näytön?


Nyt valmistajan kannalta näyttää siltä, että laadunvalvonta on riittävä, koska näyttöjä ei palauteta.

Kuvauksen perusteella näytössä on kaksi kuollutta alipikseliä. Valmistajien puolesta yleensä hyväksyttävä määrä on jotain luokkaa 5-10 kuollutta pikseliä. Tai ainakin oli ennen.
Eipä paljon auta valmistajalle valitella kahdesta pikselistä; Pixel Acceptance Detail
Eikä toi 100€ per kuollut pikseli omasta mielestä huono alennus ole.

Kanssakeskustelijat tähän ehtivät jo vastata eli kaikki takuukelpoiset kyllä lähetetään valmistajalle - tässä tapauksessa nuo alipikselit ainoastaan vialliset niin siksi myydään b-stockista alennuksella.
 
Moi ja kiitos palautteesta! Ilmeisesti tässä on jokin väärinkäsitys käynyt, kyllä tuo hyvityssumma on mahdollista maksaa myös tilille lahjakortin sijaan.

Kiitos vahvistuksesta. Kieltämättä ei kyllä kuulostanyt väärinkäsitykseltä, kun minulle sanottiin, että "Valitettavasti suora rahojen palautus ei ole tässä mahdollinen". Pyysin nyt rahan palautusta tilille uudestaan ja viittasin samalla tähän viestiisi.
 
Samanlaista olen itsekin kokenut: Takuupuoli tuputtaa että joko sama/korvaava tuote tai lahjakortti. Tilille rahojen palautus ei ole mahdollista, vaikka kuinka perustelisi. Viimeksi oli keissi Roccatin hiiren kanssa ja vasta KKV:n ohjeistuksen lähettämisen jälkeen alettiin hitaasti taipumaan rahojen palautukseen.
 
Ostin bundlessa emon, prossun ja muistit (tarkalleen ottaen tämän). Nyt kun memtestiä ajoin ja toinen kampa on viallinen, en voi aspan mukaan vaan yksinkertaisesti palauttaa muisteja ja käydä ostaan läheltä jostain kivijalkaliikkeestä uusia heti tilalle, vaan minun pitäisi joko:
1. Palauttaa koko bundle (Mitä en missään nimessä tee, koska koko muu paketti on kasassa ja toimii)
2. Odottaa postikuskin kulkua suuntaan ja toiseen ~viikon ilman käyttökelpoista konetta
3. Maksaa ylimääräiset 15€ express-palautuksesta, jota odotellessa voin ajaa konetta vajaalla muistilla (8GB). Tätä summaa ei palauteta
4. Purra luotia ja suosiolla mennä RMA-reittiä, laittaa muistit postiin, käydä ostamassa samanlaiset muistit ja korvaavat saapuu kun saapuu. Lopputuloksena 4 kampaa (yhteensä 32GB) muistia ja 100€ ylimääräisiä kustannuksia.

Ovatko bundlet tosiaan tällainen ansa? Jos olisin ostanut muistit erikseen, tässä ei olisi mitään ongelmaa, sen kuin palauttaa vaan ja käy kävellen ostamaan uudet tilalle muualta. Mutta jostain kumman syystä bundlen eri osat ovat jotenkin naimisissa keskenään, eikä niitä erota edes kuolema. Bundlella on hinta, ja jopa tuotesivulla näkyy osien hinta erikseen ostettuna. Pystymme laskemaan sen hintaeron ja sen mukaan sovitella sitä hyvitystä, joten mikä tässä on se ongelma? Varsinkaan kun ilmankin muisteja ostin 700€ edestä osia, niin en näe että tässä kukaan ainakaa häviäisi
 
Viimeksi muokattu:
Jaa komento takaisin tuosta sitten. Olin valmis jo tappelemaan, mutta testasin huvikseni muut muistipaikat emolevystä, ja korruptio jatkuu jos on kaksi muistia ensisijaisissa sloteissa (B2 ja A2), eikä koko paska edes postaa jos käyttää paikkoja A1 ja B1. Eli koko paketti lähtee joka tapauksessa purkuun :) Oikein kivaa. Ei kai auta ku myöntää tappio ja laittaa tärkeimmät osat RMA-prosessin kautta takaisin Turkuun
 
Kiitos vahvistuksesta. Kieltämättä ei kyllä kuulostanyt väärinkäsitykseltä, kun minulle sanottiin, että "Valitettavasti suora rahojen palautus ei ole tässä mahdollinen". Pyysin nyt rahan palautusta tilille uudestaan ja viittasin samalla tähän viestiisi.
Samanlaista olen itsekin kokenut: Takuupuoli tuputtaa että joko sama/korvaava tuote tai lahjakortti. Tilille rahojen palautus ei ole mahdollista, vaikka kuinka perustelisi. Viimeksi oli keissi Roccatin hiiren kanssa ja vasta KKV:n ohjeistuksen lähettämisen jälkeen alettiin hitaasti taipumaan rahojen palautukseen.

Väärä käsitys taitaa tässä tapauksessa siis olla asiakaspalvelijalla, laitetaan palautetta. Hyvityksen voi siis saada tilille niin halutessaan.
 
Ostin bundlessa emon, prossun ja muistit (tarkalleen ottaen tämän). Nyt kun memtestiä ajoin ja toinen kampa on viallinen, en voi aspan mukaan vaan yksinkertaisesti palauttaa muisteja ja käydä ostaan läheltä jostain kivijalkaliikkeestä uusia heti tilalle, vaan minun pitäisi joko:
1. Palauttaa koko bundle (Mitä en missään nimessä tee, koska koko muu paketti on kasassa ja toimii)
2. Odottaa postikuskin kulkua suuntaan ja toiseen ~viikon ilman käyttökelpoista konetta
3. Maksaa ylimääräiset 15€ express-palautuksesta, jota odotellessa voin ajaa konetta vajaalla muistilla (8GB). Tätä summaa ei palauteta
4. Purra luotia ja suosiolla mennä RMA-reittiä, laittaa muistit postiin, käydä ostamassa samanlaiset muistit ja korvaavat saapuu kun saapuu. Lopputuloksena 4 kampaa (yhteensä 32GB) muistia ja 100€ ylimääräisiä kustannuksia.

Ovatko bundlet tosiaan tällainen ansa? Jos olisin ostanut muistit erikseen, tässä ei olisi mitään ongelmaa, sen kuin palauttaa vaan ja käy kävellen ostamaan uudet tilalle muualta. Mutta jostain kumman syystä bundlen eri osat ovat jotenkin naimisissa keskenään, eikä niitä erota edes kuolema. Bundlella on hinta, ja jopa tuotesivulla näkyy osien hinta erikseen ostettuna. Pystymme laskemaan sen hintaeron ja sen mukaan sovitella sitä hyvitystä, joten mikä tässä on se ongelma? Varsinkaan kun ilmankin muisteja ostin 700€ edestä osia, niin en näe että tässä kukaan ainakaa häviäisi

Moikka! Muistikitti itsessään on kokonaisuus, eli kitin kaikki kammat pitää palauttaa vaikka vika olisi vain yhdessä kammassa.
Emoa ja prosessoria ei kuitenkaan tarvitse palauttaa, mikäli vika on rajattu luotettavasti juuri muisteihin.
 
Onko tässä setissä muistien tarkoitus kulkea tuolla 3600MHz nopeudella?

Asus TUF Gaming B660-PLUS WIFI D4 + Core i5-12400F + 16GB DDR4 3600MHz (Bundletarjous!) - Jimms.fi

Itse en ainakaan saa postaamaan kummallakaan XMP-profiililla (muistien omilla tai Asuksen "optimoimilla"). 3000MHz CL15 XMP-profiililla pääsee ainakin Windowsiin. Pelaamista en ole vielä kokeillut. Virallisestihan 12400F taitaa tukea vain 3200MHz asti, jos oikein olen ymmärtänyt?

Olisiko mahdollista vaihtaa tuo 3600MHz kitti esim. tähän: Kingston 16GB (2 x 8GB) FURY Beast RGB, DDR4 3200MHz, CL16, 1.35V, musta - Jimms.fi

Hinta on sama kuin ilman RGB:tä oleva 3600MHz kitti, joka tuli bundlessa mukana: Kingston 16GB (2 x 8GB) FURY Renegade, DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta - Jimms.fi
 
Onko tässä setissä muistien tarkoitus kulkea tuolla 3600MHz nopeudella?

Asus TUF Gaming B660-PLUS WIFI D4 + Core i5-12400F + 16GB DDR4 3600MHz (Bundletarjous!) - Jimms.fi

Itse en ainakaan saa postaamaan kummallakaan XMP-profiililla (muistien omilla tai Asuksen "optimoimilla"). 3000MHz CL15 XMP-profiililla pääsee ainakin Windowsiin. Pelaamista en ole vielä kokeillut. Virallisestihan 12400F taitaa tukea vain 3200MHz asti, jos oikein olen ymmärtänyt?

Olisiko mahdollista vaihtaa tuo 3600MHz kitti esim. tähän: Kingston 16GB (2 x 8GB) FURY Beast RGB, DDR4 3200MHz, CL16, 1.35V, musta - Jimms.fi

Hinta on sama kuin ilman RGB:tä oleva 3600MHz kitti, joka tuli bundlessa mukana: Kingston 16GB (2 x 8GB) FURY Renegade, DDR4 3600MHz, CL16, 1.35V, musta - Jimms.fi
Kyllä mulla ainakin kulkee 3600Mhz ja juuri tuo bundle käytössä…
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom