Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Onko Arctic ilmoittanut teille mitkä MX-5 tahnat ovat viallisia? Alla lisää tietoa asiasta.

Jos Arctic ei ole jo välittänyt teille tietoa virheellisistä eristä, niin olkaa hyvä ja ottakaa valmistajaan yhtyettä. Ilmoittakaa virheellisistä tuote-eristä omilla sivuillanne, ja miten asiakas voi sellaisen tunnistaa.

Oma 8g MX-5 tuubi on ostettu teiltä 31.5.2021. Onko tämä kuranttia kamaa vai ei?

Moikka! Tää on meillä kuulemma arcticin suuntaan vielä tarkemmassa selvityksessä. Mitään reklamaatioita meiltä myydyn tahnan laadusta ei ole ainakaan tuotevastaavan korviin kantautunut, mutta otettiin ne nyt pois listoilta toistaiseksi - vastaus arcticilta pitäisi tulla lähiaikoina.

Tuon Arcticin press releasen mukaisesti niin loppuasiakkaat voivat halutessaan palauttaa tahnan suoraan arcticille jolloin vaihtavat sen uuteen.
 
Saadaan listoille kyllä, kunhan saadaan kaikki tarvittava tieto tukkurilta. Tällä hetkellä saatavuusarviot normaalikokoiselle versiolle ajoittuvat tammi-helmikuulle ja mini-versiolle maaliskuun tietämille. Nämäkin saattavat tosin muuttua vielä!
Onko tämän tilanne vielä sama, vai onko muutosta tullut? :) Onko mitään arviota että milloin tuotteistatte tämän?
 
Jimiltä pari kk sit ostettu logitekki alkanu temppuilee (g305). Temppuilu on satunnaista mutta erittäin ärsyttävää. Katkaisee yhteyden välittömästi kun liikauttaa tai painaa jotain. Sit yhdistää uudelleen ja niin edelleen. Vikaa tapahtuu pari kertaa viikossa, mutta en uskalla jimmsille laittaa takuuseen. Pelottaa että kokeilevat hiirtä 2min ja toteavat ehjäksi. Ei huvita 30e lasku 50e hiirestä.
 
Kannattaa kokeilla ottaa yhteyttä Logitechiin suoraan, ainakin ennen niiden tuki oli varsin hyvä ja itse sain rikkinäisen hiiren tilalle uuden ilman, että piti lähettää vanhaa takaisin. On toki voinut muuttua tiukemmaksi vuosien saatossa.
 
Jimiltä pari kk sit ostettu logitekki alkanu temppuilee (g305). Temppuilu on satunnaista mutta erittäin ärsyttävää. Katkaisee yhteyden välittömästi kun liikauttaa tai painaa jotain. Sit yhdistää uudelleen ja niin edelleen. Vikaa tapahtuu pari kertaa viikossa, mutta en uskalla jimmsille laittaa takuuseen. Pelottaa että kokeilevat hiirtä 2min ja toteavat ehjäksi. Ei huvita 30e lasku 50e hiirestä.
Kannattaa kokeilla ottaa yhteyttä Logitechiin suoraan, ainakin ennen niiden tuki oli varsin hyvä ja itse sain rikkinäisen hiiren tilalle uuden ilman, että piti lähettää vanhaa takaisin. On toki voinut muuttua tiukemmaksi vuosien saatossa.
Itsekin suosittelisin mahdollisesti suoraan Logitechiin yhteydenottoa, jos ei siitä apua niin sitten Jimm'sille tarkan vikakukvauksen kera.
 
Jimiltä pari kk sit ostettu logitekki alkanu temppuilee (g305). Temppuilu on satunnaista mutta erittäin ärsyttävää. Katkaisee yhteyden välittömästi kun liikauttaa tai painaa jotain. Sit yhdistää uudelleen ja niin edelleen. Vikaa tapahtuu pari kertaa viikossa, mutta en uskalla jimmsille laittaa takuuseen. Pelottaa että kokeilevat hiirtä 2min ja toteavat ehjäksi. Ei huvita 30e lasku 50e hiirestä.
Kannattaa kokeilla ottaa yhteyttä Logitechiin suoraan, ainakin ennen niiden tuki oli varsin hyvä ja itse sain rikkinäisen hiiren tilalle uuden ilman, että piti lähettää vanhaa takaisin. On toki voinut muuttua tiukemmaksi vuosien saatossa.

Niin kuin Rupert ja Alensia tuossa ehdottivat niin yksi ratkaisu voisi olla olla yhteydessä Logitechiin tuosta.

Mikäli päädyt hoitamaan takuuasian meidän kauttamme niin vian pitää olla luotettavasti toistettavissa meillä eli varsinkin vian kuvaukseen ja sen ilmenemistapaan kannattaa panostaa RMA-lomaketta täytettäessä.
 
Jimiltä pari kk sit ostettu logitekki alkanu temppuilee (g305). Temppuilu on satunnaista mutta erittäin ärsyttävää. Katkaisee yhteyden välittömästi kun liikauttaa tai painaa jotain. Sit yhdistää uudelleen ja niin edelleen. Vikaa tapahtuu pari kertaa viikossa, mutta en uskalla jimmsille laittaa takuuseen. Pelottaa että kokeilevat hiirtä 2min ja toteavat ehjäksi. Ei huvita 30e lasku 50e hiirestä.

Ehdotus sinulle millä tuota vaivaa voisi kokeilla korjata.

Onko tuossa hiiressä erikseen se dongle vai pelkkä vastaanotin? Kuvassa nyt amazonin jonkinlainen jatko.
71Y-yfGfh-L._AC_SL1500_.jpg

Jos mahdollista niin vedä koneesta tuo usb-kaapeli pöydän alle ja kiinnitä se vastaanotin sitten suurinpiirtein samalle kohtaa pöytälevyn alapuolelle missä käytät hiirtä.

Omalla kohtaa tämä korjasi logitechin laitteisiin liittyvät pätkimiset. Aiemmin noi toimivat moitteetta, mutta nyt tuntuu että jokaisella ja heidän isoäideillään on langaton verkko 2,4ghz taajuudella, sitten sopivast tietokone "väärässä" kohtaa / asennossa ja sitten vielä miljoona kaapelia kulkee sopivasti... plus AMD:n emot sanoo pim pom jos ei ole päivitetty biossia uudempaan ja vielä vaivaa se usb-portteihin liittyvä ongelma.

Mutta joo. Kokeile tuota ja jos auttaa sinuakin niin hyvä juttu!
 
Jimiltä pari kk sit ostettu logitekki alkanu temppuilee (g305). Temppuilu on satunnaista mutta erittäin ärsyttävää. Katkaisee yhteyden välittömästi kun liikauttaa tai painaa jotain. Sit yhdistää uudelleen ja niin edelleen. Vikaa tapahtuu pari kertaa viikossa, mutta en uskalla jimmsille laittaa takuuseen. Pelottaa että kokeilevat hiirtä 2min ja toteavat ehjäksi. Ei huvita 30e lasku 50e hiirestä.

Itsellä myös sama hiiri (kaksikin) ja donglet kytketty kiinni näppäimistössä olevaan USB-porttiin, noin 20-30 cm hiirestä. Minulla oli myös alussa ongelmia yhteyden kanssa, mutta silloin dongle oli pöytäkoneen takana ja tietokone "kaapissa". Vieressä oli myös langattoman verkon tukiasema (joka nykyään on kauempana).

Tietenkin on mahdollista, että hiiri on ihan oikeasti rikki...
 
Niin kuin Rupert ja Alensia tuossa ehdottivat niin yksi ratkaisu voisi olla olla yhteydessä Logitechiin tuosta.

Mikäli päädyt hoitamaan takuuasian meidän kauttamme niin vian pitää olla luotettavasti toistettavissa meillä eli varsinkin vian kuvaukseen ja sen ilmenemistapaan kannattaa panostaa RMA-lomaketta täytettäessä.
Pitääpä olla logitecille yhteyksissä :)
 
Tullaanko noita Palitin RTX 3080 Gamerock OC:ta korvaamaan toisella mallilla?
Jos tullaan niin onko minkäänlaista aika-arvioo? marraskuussa 2020 olen tilannut omani

Jonkinlainen "taistelusuunnitelma" näistä on nyt ilmeisesti tehty ja asiakaspalvelu kontaktoinee asiakkaita vanhimmasta tilauksesta alkaen tässä lähiaikoina. :)
 
Ehdotus sinulle millä tuota vaivaa voisi kokeilla korjata.

Onko tuossa hiiressä erikseen se dongle vai pelkkä vastaanotin? Kuvassa nyt amazonin jonkinlainen jatko.
71Y-yfGfh-L._AC_SL1500_.jpg

Jos mahdollista niin vedä koneesta tuo usb-kaapeli pöydän alle ja kiinnitä se vastaanotin sitten suurinpiirtein samalle kohtaa pöytälevyn alapuolelle missä käytät hiirtä.

Omalla kohtaa tämä korjasi logitechin laitteisiin liittyvät pätkimiset. Aiemmin noi toimivat moitteetta, mutta nyt tuntuu että jokaisella ja heidän isoäideillään on langaton verkko 2,4ghz taajuudella, sitten sopivast tietokone "väärässä" kohtaa / asennossa ja sitten vielä miljoona kaapelia kulkee sopivasti... plus AMD:n emot sanoo pim pom jos ei ole päivitetty biossia uudempaan ja vielä vaivaa se usb-portteihin liittyvä ongelma.

Mutta joo. Kokeile tuota ja jos auttaa sinuakin niin hyvä juttu!
Itsellä myös sama hiiri (kaksikin) ja donglet kytketty kiinni näppäimistössä olevaan USB-porttiin, noin 20-30 cm hiirestä. Minulla oli myös alussa ongelmia yhteyden kanssa, mutta silloin dongle oli pöytäkoneen takana ja tietokone "kaapissa".

Tietenkin on mahdollista, että hiiri on ihan oikeasti rikki...
Pitääpä kokeilla. Parikin tommosta jatkojohtoa. Mutta epäilisin että rikki, kun 2kk toimi moitteetta ja sitten aloitti juonittelun. Sain itseasiassa OBS:ässällä siepattua pätkän sitä kun windowsin yhdistys ja poistamisääni piippaa vuorotellen :hmm:
 
Moi

Onko mitään hajua Thrustmasterin rattipoljin seteistä, millon olisi tulossa varastoon? Ainakin ThrustMaster T300 RS GT Edition, ratti-/poljinyhdistelmä, PS4/PS3/PC, musta - 449,00€ kinnostaisi

Kiitos etukäteen.

Kysellään!

Muoks: odotellaan saapuvaksi varastoon noin viikon sisään :)

Osaatteko sanoa mitähän tälle tapahtui? Olettaisin ettei ole tulossa varastoon, kun päivänmäärä poistui ja saldo vieläkin miinuksella.
 
Osaatteko sanoa mitähän tälle tapahtui? Olettaisin ettei ole tulossa varastoon, kun päivänmäärä poistui ja saldo vieläkin miinuksella.

Näytti jääneen tukkurilta jälkitoimitukseen eli ei ollutkaan saapuneessa kuormassa :(
Kyselen, oliko näille jo olemassa joku uusi ETA.
 
Osaisko täällä joku auttaa, mikä voisi olla vikana kun tasan minuutin välein tulee huomattava fps droppi koko pc:ssä? Kaikennäköstä oon jo kokeillu mut jos vielä jotain vinkkiä olis :/
 
Osaisko täällä joku auttaa, mikä voisi olla vikana kun tasan minuutin välein tulee huomattava fps droppi koko pc:ssä? Kaikennäköstä oon jo kokeillu mut jos vielä jotain vinkkiä olis :/
Noilla eväillä tuskin kukaan pystyy auttamaan... Jotain tarkkailusoftaa taustalle ja tekemään salapoliisityötä...
 
Hei, Kysytäänpä tässä keskustelussa, eli onko muilla Jimmsin kanssa asioineilla tullut vastaan tilannetta, jossa yrityksen asiakaspalvelu on pyytänyt teiltä sosiaaliturvatunnuksenne, eli nykyisen henkilötunnuksen lähetystä sähköpostina?

Selvennyksenä itselläni on käynnissä 23.11.2021 alkanut RMA tapaus RTX 2080 näytönohjaimesta, jossa joudittiin aluksi neuvottelemaan huomattavan pitkään vian takuunalaisuudesta, kunnes kortti sovittiin lopulta korjattavaksi. Jimmsin asiakaspalvelu kertoi korjauksen valmistajalla kestävän kuitenkin todennäköisesti edelleen useampia kuukausia, mutta tarkempi kesto ei tällä hetkellä tiedossa ja minulle tarjottiin väliaikaisesti lainaan käytettyä RTX 1070 näytönohjainta, että pystyn edes välillä tietokonetta käyttämään. Tätä varten asiakaspalvelu pyysi nyt kuitenkin henkilötunnukseni toimitusta heille sähköpostina, mikä kuulostaa hieman omituiselta kun luulisi, että ostaja voidaan yksilöidä tarpeeksi hyvin pelkän Jimmsin oman asiakastunnuksen, aiemmissa tilauksesissa näkyvän tilinumeron, sekä tiliin merkityn sähköpostiosoitteen perusteella, koska asiakaspalvelun kanssa käymäni keskutelu on käyty samasta sähköpostiosoitteesta.

Itselläni ei ole valittavasti käytössä salattua sähköpostia ja henkilötunnuksen lähetys nykyisten GDPR-lain aikana tuntuu kyseenalaiselta, kun kyseessä ei ole kuitenkaan korotettua tunnistusta vaativat pankki- tai terveydenhoitopalvelut, joten ovatko muut törmänneet vastaaviin tilanteisiin? Ilmeisesti pyyntö liittyy kuitenkin viestin perusteella nimenomaan tuohon lainakorttiin, koska aiemmissa Jimmsin RMA-tapauksissa ei ollut tuollaista pyydetty. Lähetin asiasta aiemmin erillisen kyselyn Jimmsin asikaspalveluiden sähköpostiin, mutta ilmeisesti alkuvuosi on ollut todella kiireinen ja vastaus tätä kautta saattaisi saapua nopeammin varsinkin, jos muut käyttäjät osaavat kertoa tuon olevan normaali käytäntö ja suhtaudun vain itse asiaan liian epäluuloisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, Kysytäänpä tässä keskustelussa, eli onko muilla Jimmsin kanssa asioineilla tullut vastaan tilannetta, jossa yrityksen asiakaspalvelu on pyytänyt teiltä sosiaaliturvatunnuksenne, eli nykyisen henkilötunnuksen lähetystä sähköpostina?

Selvennyksenä itselläni on käynnissä 23.11.2021 alkanut RMA tapaus RTX 2080 näytönohjaimesta, jossa joudittiin aluksi neuvottelemaan huomattavan pitkään vian takuunalaisuudesta, kunnes kortti sovittiin lopulta korjattavaksi. Jimmsin asiakaspalvelu kertoi korjauksen valmistajalla kestävän kuitenkin todennäköisesti edelleen useampia kuukausia, mutta tarkempi kesto ei tällä hetkellä tiedossa ja minulle tarjottiin väliaikaisesti lainaan käytettyä RTX 1070 näytönohjainta, että pystyn edes välillä tietokonetta käyttämään. Tätä varten asiakaspalvelu pyysi nyt kuitenkin henkilötunnukseni toimitusta heille, mikä kuulostaa hieman omituiselta kun luulisi, että ostaja voidaan yksilöidä tarpeeksi hyvin pelkän Jimmsin oman asiakastunnuksen, aiemmissa tilauksesissa näkyvän tilinumeron, sekä tiliin merkityn sähköpostiosoitteen perusteella, koska asiakaspalvelun kanssa käymäni keskutelu on käyty samasta sähköpostiosoitteesta.

Itselläni ei ole valittavasti käytössä salattua sähköpostia ja henkilötunnuksen lähetys nykyisten GDPR-lain aikana tuntuu kyseenalaiselta, kun kyseessä ei ole kuitenkaan korotettua tunnistusta vaativat pankki- tai terveydenhoitopalvelut, joten ovatko muut törmänneet vastaaviin tilanteisiin? Ilmeisesti pyyntö liittyy kuitenkin viestin perusteella nimenomaan tuohon lainakorttiin, koska aiemmissa Jimmsin RMA-tapauksissa ei ollut tuollaista pyydetty. Lähetin asiasta aiemmin erillisen kyselyn Jimmsin asikaspalveluiden sähköpostiin, mutta ilmeisesti alkuvuosi on ollut todella kiireinen ja vastaus tätä kautta saattaisi saapua nopeammin varsinkin, jos muut käyttäjät osaavat kertoa tuon olevan normaali käytäntö ja suhtaudun vain itse asiaan liian epäluuloisesti.
Tuskin liittyy tunnistautumiseen, vaan tuohon lainakorttiin.

Esimerkiksi laskulla ei voida myydä ilman henkilötunnusta, koska mahdollinen perintä ei muuten onnistu, tässä tuo hetu toimii varmaan samalla tavalla, eli jos et palautakaan korttia niin tiedetään suoraan kellä se on. Asiakastiedot voi kuitenkin aina olla mitä vaan.
Sähköpostitse en kyllä itsekään laittaisi hetua liikkeelle.
 
Tämän bundlen osat ovat erikseen ostettuna halvemmat: Asus TUF GAMING B550-PLUS + Ryzen 5 5600X + 16GB DDR4 3200MHz (Bundletarjous!) - 549,90€

Bundle: 549.90€
Erikseen: 544.70€
Laitetaan selvitykseen tuotteistuksen suuntaan :tup:

Saisitteko lisättyä kauppaanne Roccat Syn Buds Core?
Syn Buds Core
Saiskos nämä listoille: Cooler Master MasterFan MF140 Halo ARGB 140mm Case Fan

120mm versiot teiltä jo löytyy, mutta pitäisi saada koteloon myös 140mm Halot. :)
Selvitellään myös saadaanko näitä meille listoille! :giggle:
 
Nyt on kyllä pakko antaa hieman negatiivista palautetta. Ostin Asus ROG MAXIMUS Z690 HERO emolevyn ja ruuvasin m.2 levyn heatsinkkiä kun ruuvi napsahti poikki voimaa käyttämättä. Viestinä takaisin reklamaatioon tuli että "vaurioituminen ei ole mahdollista tuotteen oikealla ja asianmukaisella käytöllä". Mikäli ruuvaaminen ei ole asianmukaista käyttöä niin en tiedä millä taikatempulla tuo olisi pitänyt saada muuten auki. Luulisi että tämän hintaisissa emolevyissä tulisi ehjät ruuvit ja kun ei tullut niin asia hoidettaisi kuntoon.


Kannattaa emolevyt ostaa ihan suosiolla muualta, kun tunnetusti Jimssin emoissa ei ole takuuta. Aina on toimintaan vaikuttamattomia mikronaarmuja takapuolella, tai jotain muuta toimintaan vaikuttamatonta kosmeettista vauriota, joilla eväävät takuun. :cool:
 
Kannattaa emolevyt ostaa ihan suosiolla muualta, kun tunnetusti Jimssin emoissa ei ole takuuta. Aina on toimintaan vaikuttamattomia mikronaarmuja takapuolella, tai jotain muuta toimintaan vaikuttamatonta kosmeettista vauriota, joilla eväävät takuun. :cool:

Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.
 
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.

En ota kantaa huhuihin sen kummemmin, (okei, osa salaliittoteorioista on todella huvittavia :D) mutta en vain henkilökohtaisesti pidä teidän takuukäytännöistä, ja minusta ne ovat kuluttajaa kohtaan väärin. Jokainen meistä vähänkään kokeneemmista harrastajista tietää, ja ennenkaikkea TE tiedätte, ettei ne pienet naarmut takaseinässä (etenkään kun johtimia ei ole vahingoitettu), vaikuta emolevyn toimivuuteen.

Minusta silloin on typerää evätä takuu "asennusvirheen" takia. Eri asia toki on, jos sieltä on ständeillä rapattu johtimet särki. Mutta teillekin tutun PC-Raudan ylläpitäjänä olen nähnyt niin paljon kuvia teidän hylkäämistä emolevyistä, joissa "naarmut" ovat olleet hiuskarvan luokkaa.

Ymmärrän senkin, että räjähdysmäisesti kasvanut harrastajakunta tuo mukanaan uusia käyttäjiä, joissa takuuvarmasti on asennusvirheitä mukana. Toki jos käyttäjä itsekin huomaa painaneensa ruuvimeisselin emolevystä läpi, niitä kuviahan ei sattuneesta syystä somessa julkaista.

Mutta ei risuja ilman ruusuja! Omalla kohdallani ei ole ollut ongelmia teidän kanssa, kiitos siitä :)
 
Jimiltä pari kk sit ostettu logitekki alkanu temppuilee (g305). Temppuilu on satunnaista mutta erittäin ärsyttävää. Katkaisee yhteyden välittömästi kun liikauttaa tai painaa jotain. Sit yhdistää uudelleen ja niin edelleen. Vikaa tapahtuu pari kertaa viikossa, mutta en uskalla jimmsille laittaa takuuseen. Pelottaa että kokeilevat hiirtä 2min ja toteavat ehjäksi. Ei huvita 30e lasku 50e hiirestä.
Pitääpä kokeilla. Parikin tommosta jatkojohtoa. Mutta epäilisin että rikki, kun 2kk toimi moitteetta ja sitten aloitti juonittelun. Sain itseasiassa OBS:ässällä siepattua pätkän sitä kun windowsin yhdistys ja poistamisääni piippaa vuorotellen :hmm:
Vieläkö hiiren kanssa ongelmia? Itse tänään pistin samanlaisen hiiren tilaukseen.
 
Hei, Kysytäänpä tässä keskustelussa, eli onko muilla Jimmsin kanssa asioineilla tullut vastaan tilannetta, jossa yrityksen asiakaspalvelu on pyytänyt teiltä sosiaaliturvatunnuksenne, eli nykyisen henkilötunnuksen lähetystä sähköpostina?

Moikka! Asiakaspalvelun esimies oli ilmeisesti ollut sinuun jo yhteydessä tähän liittyen. Hetun kysely liittyy siis juurikin tuohon lainakorttiin. Mikäli yhtään epäilyttää lähettää sähköpostilla hetua tai muita yksilöiviä tietoja niin kannattaa soittaa meidän asiakaspalveluun, siellä ollaan linjoilla kellon ympäri.
 
En ota kantaa huhuihin sen kummemmin, (okei, osa salaliittoteorioista on todella huvittavia :D) mutta en vain henkilökohtaisesti pidä teidän takuukäytännöistä, ja minusta ne ovat kuluttajaa kohtaan väärin. Jokainen meistä vähänkään kokeneemmista harrastajista tietää, ja ennenkaikkea TE tiedätte, ettei ne pienet naarmut takaseinässä (etenkään kun johtimia ei ole vahingoitettu), vaikuta emolevyn toimivuuteen.

Minusta silloin on typerää evätä takuu "asennusvirheen" takia. Eri asia toki on, jos sieltä on ständeillä rapattu johtimet särki. Mutta teillekin tutun PC-Raudan ylläpitäjänä olen nähnyt niin paljon kuvia teidän hylkäämistä emolevyistä, joissa "naarmut" ovat olleet hiuskarvan luokkaa.

Ymmärrän senkin, että räjähdysmäisesti kasvanut harrastajakunta tuo mukanaan uusia käyttäjiä, joissa takuuvarmasti on asennusvirheitä mukana. Toki jos käyttäjä itsekin huomaa painaneensa ruuvimeisselin emolevystä läpi, niitä kuviahan ei sattuneesta syystä somessa julkaista.

Mutta ei risuja ilman ruusuja! Omalla kohdallani ei ole ollut ongelmia teidän kanssa, kiitos siitä :)

Kiitos palautteesta, välitän sen kokonaisuudessaan eteenpäin!
 
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.

Toivottavasti homma pelaa niinkuin pitää. Itse juuri lähetin teille emon ja muut palikat takuu vaihtoon. Itseäni ainakin hirvittää vastaan tulleet huhut/arvostelut mitä olen lukenut.
 
Kiitos palautteesta, välitän sen kokonaisuudessaan eteenpäin!
Minulla on myös omakohtaista kokemusta, kun laitoin fyysisesti vaurioituneen komponentin Jimmsiin takuukäsittelyyn. (G.skill muistikampa, yksi SMD komponentti puuttui heatspreaderin alta, vika kuvattu paketin noutopäivänä ja selvitys kuvien kanssa RMA -osastolle) Hylky tuli ehtoihin vedoten. Syyhän ei ole Jimmsin, vaan he toimivat omien takuuehtojensa mukaan.

Vika on minusta kuitenkin noiden ehtojen saattamisessa kuluttajan tietoon, minusta ihan tuotekortilla takuuajan yhteydessä olisi hyvä olla ihan pysyväismuotoisesti teksti "takuu ei kata tuotteen fyysisiä vaurioita" tms ehtojen mukainen lause.

Oma tapaukseni hoitui hienosti loppuun valmistajan kautta; sain uuden kitin tilalle ja valmistajan selvä kanta oli, että kyseessä valmistusvirhe eikä ko. SMD:n "kannassa" ollut koskaan komponenttia ollutkaan, vain täpät tinaa.

Vaikeaa tässä oli kuitenkin se, että g.skill, kuten moni muukaan valmistaja ei takuuasiaa hoida, ennen kuin sitä on yritetty myyjäliikkeen kanssa ja Jimmsin tapauksessa se tarkoitti "turhaa" maksua tarpeettomasta RMA -käsittelystä.

Tämä onkin se pointti, missä toivoisin Jimmsiltä joustoa: Jos jo RMA-hakemuksesta käy selvästi ilmi, että kyseessä on fyysinen vaurio ja se ei tule menemään Jimmsin takuuehtojen mukaisen takuun piiriin, ohjattaisiin sieltä suoraan olemaan valmistajaan yhteydessä ilman, että tuotetta tarvitsisi lähetellä edestakaisin ja näin vältettäisiin turhia kuluja, sekä asiakkaalle että liikkeelle itselleen. Tuskin noilla turhilla RMA -käsittelyillä kuitenkaan rikastumaan pääsee. Tämä toki vaatii vähän pelisilmää siellä takuukäsittelyn puolella, mutta mielestäni ei pitäisi olla mitenkään mahdoton tehtävä.

Näillä eväillä uskoisin monen takuuasioissa asioivan asiakaskokemuksen parantuvan huomattavasti ja kyseessä on kuitenkin yksi niistä hyvin harvoista asioista, jotka liiketoiminnassanne enää hiertävät.

Peace!
 
Minulla on myös omakohtaista kokemusta, kun laitoin fyysisesti vaurioituneen komponentin Jimmsiin takuukäsittelyyn. (G.skill muistikampa, yksi SMD komponentti puuttui heatspreaderin alta, vika kuvattu paketin noutopäivänä ja selvitys kuvien kanssa RMA -osastolle) Hylky tuli ehtoihin vedoten. Syyhän ei ole Jimmsin, vaan he toimivat omien takuuehtojensa mukaan.

Oma tapaukseni hoitui hienosti loppuun valmistajan kautta; sain uuden kitin tilalle ja valmistajan selvä kanta oli, että kyseessä valmistusvirhe eikä ko. SMD:n "kannassa" ollut koskaan komponenttia ollutkaan, vain täpät tinaa.

Vaikeaa tässä oli kuitenkin se, että g.skill, kuten moni muukaan valmistaja ei takuuasiaa hoida, ennen kuin sitä on yritetty myyjäliikkeen kanssa ja Jimmsin tapauksessa se tarkoitti "turhaa" maksua tarpeettomasta RMA -käsittelystä.
Olet siis ostanut kauppiaalta tuotteen, joka on ollut valmiiksi jo rikki saadessasi sen. Tämän jälkeen olet yrittänyt hoitaa asiaa myyjän kanssa, mutta hän pesi kätensä asiasta ("ei me myydä rikkinäistä tavaraa, oma on ongelmasi") ja asetti sinulle maksun tarpeettomasta takuukäsittelystä.

En tiedä minkä muun kaupan kohdalla tuo menisi läpi, itselläni olisi jo otettu yhteyttä kuluttajanviranomaisiin tuossa tilanteessa. Tältä foorumilta saa aika ylimielisen kuvan Jimm'sin takuuosaston toiminnasta, toivottavasti en itse joudu heidän kanssaan asioimaan.
 
Moi ja kiitos kommentista! Somessa on viimeaikoina liikkunut värikkäitä huhuja meidän takuuosaston käytännöistä. Noudatamme kuitenkin takuuehtojamme, jotka ovat nähtävissä nettisivullamme: Takuu- ja toimitusehdot - Jimms.fi

Pääsääntöisesti takuuasiat sujuvat onneksi hyvin. Tällä hetkellä takuuosastollamme on jonkin verran ruuhkaa, mikä pidentää käsittelyaikoja.
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.
 
Olisiko mahdollista saada ROG STRIX B450-I GAMING -mini-ITX-emolevy valikoimiin? B550-I-emolla on aika suolainen hinta (yleisesti, ei teillä)...
 
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.


Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.
 
Mielenkiinnosta on pakko kysyä; miksi komponenteilta joita on sovitettu omaan kokoonpanoon, ei saa täyttä palautushintaa? Takuuehdoissa kuitenkin lukee
  1. Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Jimm's voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa. Bundle- ja pelikampanjatuotteita palautettaessa on palautettava kaikki kyseiseen kampanjaan kuuluvat tuotteet.

Miten muuten komponentit pitäisi todeta toimiviksi muuten kuin kokeilemalla?Kaveri osti Intelin bundlen teiltä ja olisi sen vielä halunnut palauttaa. Aspan mielestä tosin ei olisi saannut täyttä hintaa syystä, että komponentit oli otettu pakkauksistaan ja laitettu yhteen.

Moikka! Mikäli meiltä ostettu tuote ei toimi, on kyseessä tietenkin takuu- eikä asiakaspalautusasia. Tutustumisoikeus pätee etämyynnissä siis sen osalta kuin tuotteisiin olisi kivijalkamyymälässä mahdollisuus tutustua.
 
Tähän liittyen myös kysymys, jos ostaisin pc monitorin, monta tuntia sitä saa testata palautusoikeuden aikana, ettei sitä katsota käyttöönotetuksi? - Power/gigantin kanssa ei ole tullut asian kanssa ongelmia koskaan, mutta haluaisin varmistua mikä on jimmsin käytäntö ennen kuin laitan tilauksen tulille.

Moikka! Tutustumisoikeuden puitteissa näyttöjä saa kokeilla muutaman tunnin ajan.
 
Moikka! Mikäli meiltä ostettu tuote ei toimi, on kyseessä tietenkin takuu- eikä asiakaspalautusasia. Tutustumisoikeus pätee etämyynnissä siis sen osalta kuin tuotteisiin olisi kivijalkamyymälässä mahdollisuus tutustua.
Eli tuo teidän oma takuuehto ei pidä paikkansa?
 
Mihin siis viittaat? :hmm:
Tuo mitä spelokas kertoi. Ei ollut ihminen saanut täyttä rahaa takaisin vaikka oli ehtojen mukaisesti vain kokeillut toimivuuden.

"Asiakkaan on pidettävä vastaanottamansa tuote olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes asiakas on päättänyt pitää tavaran. Tuotetta ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tuotetta vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Jimm's voi periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. "
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 635
Viestejä
4 560 568
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom