Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Vasureiden hiiret taitavat nykyään olla tosiaan aika harvinaisia - molempikätinen ei ilmeisesti siis ole vaihtoehto? Laitan kyselyn tuotevastaavalle!
Joo, juurikin näin. Lähes koko elämän molempikätisiä käyttäneenä niin kyllä sitä omalle kädelle muotoilua arvostaa, pirun vaikea tilanne vaan kun on vähemmistössä. Toivottavasti joku päivä tilanne on hiirien kannalta parempi. :smile: Kiitän.
 
Joo, juurikin näin. Lähes koko elämän molempikätisiä käyttäneenä niin kyllä sitä omalle kädelle muotoilua arvostaa, pirun vaikea tilanne vaan kun on vähemmistössä. Toivottavasti joku päivä tilanne on hiirien kannalta parempi. :smile: Kiitän.

Logitechin G903 tulee ekana siis itselle mieleen noista molempikätisistä - Sensei Teniä Steelseriesiltä ilmeisesti käyttää myös moni vasuri.


Razerilla oli joskus muinoin joku vasuriversio - kysyn saadaanko sellaista edes erikseen tilaamalla.

Edit: Valitettavasti vasuri-Nagaa ei ollut saatavilla meidän kanavien kautta :(
 
Viimeksi muokattu:
Vasureiden hiiret taitavat nykyään olla tosiaan aika harvinaisia - molempikätinen ei ilmeisesti siis ole vaihtoehto? Laitan kyselyn tuotevastaavalle!
En oo tuotevastaava, mutta en silti malta olla vastaamatta, että löytyyhän teiltä ainakin tuollainen, muuten symmetrinen mutta kylkinapit juurikin oikealla puolella oleva malli :thumbsup:
 
Joo, juurikin näin. Lähes koko elämän molempikätisiä käyttäneenä niin kyllä sitä omalle kädelle muotoilua arvostaa, pirun vaikea tilanne vaan kun on vähemmistössä. Toivottavasti joku päivä tilanne on hiirien kannalta parempi. :smile: Kiitän.

Naga on ainoa tietämäni hyvä vasurihiiri. Melko hyvin istuu käteen ja nappulat kyljessä osoittautui käteväksi. Lanka ja paino on miinuksina. Pitää suoraan razerilta tilata, ehkä sulla olikin just tämä?
Deathadderissa oli loistava muotoilu, ai että kun tekisivät vasureille v2 pro niin ostaisin monta varastoon. En pidätä hengitystä.
 
Naga on ainoa tietämäni hyvä vasurihiiri. Melko hyvin istuu käteen ja nappulat kyljessä osoittautui käteväksi. Lanka ja paino on miinuksina. Pitää suoraan razerilta tilata, ehkä sulla olikin just tämä?
Deathadderissa oli loistava muotoilu, ai että kun tekisivät vasureille v2 pro niin ostaisin monta varastoon. En pidätä hengitystä.
Pakko sanoa, itsekin kusisin hunajaa jos esim. Logitechin MX Master tulisi vasurille, vaikka 40€ lisähintaan. Nämä nykyiset vasurin hiiret on joko niin perustason hiiriä, että olisi kiva että tulisi myös ns. parempaa hiirtä vasurille.
 
Logitechin G903 tulee ekana siis itselle mieleen noista molempikätisistä - Sensei Teniä Steelseriesiltä ilmeisesti käyttää myös moni vasuri.


Razerilla oli joskus muinoin joku vasuriversio - kysyn saadaanko sellaista edes erikseen tilaamalla.

Edit: Valitettavasti vasuri-Nagaa ei ollut saatavilla meidän kanavien kautta :(
Naga on ainoa tietämäni hyvä vasurihiiri. Melko hyvin istuu käteen ja nappulat kyljessä osoittautui käteväksi. Lanka ja paino on miinuksina. Pitää suoraan razerilta tilata, ehkä sulla olikin just tämä?
Deathadderissa oli loistava muotoilu, ai että kun tekisivät vasureille v2 pro niin ostaisin monta varastoon. En pidätä hengitystä.
Itsellä juurikin tuo Naga Left-Handed Edition. Pitää vaan pitää sormet ristissä että kun siitä aika jättää niin olisi jotain korvaavaa sitten tarjolla. :smile:
 
En oo tuotevastaava, mutta en silti malta olla vastaamatta, että löytyyhän teiltä ainakin tuollainen, muuten symmetrinen mutta kylkinapit juurikin oikealla puolella oleva malli :thumbsup:

Oikeassa olet , kiitos nostosta! Tämän tuotevastaavakin nosti esille mutta käsitin alkuperäisestä kyselystä että pitäisi olla ensisijaisesti pelihiiri :)
 
Pakko sanoa, itsekin kusisin hunajaa jos esim. Logitechin MX Master tulisi vasurille, vaikka 40€ lisähintaan. Nämä nykyiset vasurin hiiret on joko niin perustason hiiriä, että olisi kiva että tulisi myös ns. parempaa hiirtä vasurille.
Välitämme terveiset logitechin suuntaan!
 
Vähintäänkin mielenkiintoinen tuo kaupankäynnin kiistatilanteet ketjun case ssd Jimm'siltä.

Aina jotenkin luullut, että Jimm's lisä hinnoissa ostaisi sitten kunnollisen takuukäsittelyn mutta ilmeisesti samanlaista kuluttajan polkemista tarjolla kuin muistakin elektroniikkaliikkeistä.

Noh, eipä tarvitse sitten jatkossa maksaa ekstraa vaan ostaa sieltä mistä halvimmalla saa.
 
Vähintäänkin mielenkiintoinen tuo kaupankäynnin kiistatilanteet ketjun case ssd Jimm'siltä.

Aina jotenkin luullut, että Jimm's lisä hinnoissa ostaisi sitten kunnollisen takuukäsittelyn mutta ilmeisesti samanlaista kuluttajan polkemista tarjolla kuin muistakin elektroniikkaliikkeistä.

Noh, eipä tarvitse sitten jatkossa maksaa ekstraa vaan ostaa sieltä mistä halvimmalla saa.
Kieltämättä kyllä harmi että näitä Jimm's takuutapauksien ongelmia nousee nykyään enemmän mitä sieniä sateella.
Ei tosiaan halvin liike ole, mutta allekirjoittanutkin luullut että juurikin mm. takuun kanssa jos ongelmia tulee niin Jimm's parhaimpia. Voisi @Jimm's tätä johdon tietoon viedä, varsinkin tuo viimeisin SSD tapaus on vähintään absurdi ja pistää kyllä miettimään mistä tavaransa jatkossa tilaa, varsinkin jos näitä rupeaa enemmänkin nousemaan.
 
Kieltämättä kyllä harmi että näitä Jimm's takuutapauksien ongelmia nousee nykyään enemmän mitä sieniä sateella.
Ei tosiaan halvin liike ole, mutta allekirjoittanutkin luullut että juurikin mm. takuun kanssa jos ongelmia tulee niin Jimm's parhaimpia. Voisi @Jimm's tätä johdon tietoon viedä, varsinkin tuo viimeisin SSD tapaus on vähintään absurdi ja pistää kyllä miettimään mistä tavaransa jatkossa tilaa, varsinkin jos näitä rupeaa enemmänkin nousemaan.
Tämä on kyllä harvinaisen totta ja todella surullinen asia. Jimm's:llä toki parhain valikoima melkein suomesta mitä saa.. mutta taitaa jäädä siihen nykyään positiiviset puolet. :(

Kyllä suosittelen todella hyvänä kilpailijana tulee toinen yhteistyökumppani täällä @Datatronic , vielä itselleni paikallinen ja ei voi kun kehua vaikka ei ole koskaan takuu hommia tullutkaan mutta luulen että se hoituu kunnialla ja järki päässä.
 
Kyseisen takuutapauksen selvittely on meillä vielä kesken. Ilmeisesti tuotteesta tosiaan puuttunut tunniste/sarjanumerotarra joka lähtökohtaisesti evää tuotteen takuun, koska tuote ei ole tunnistettavissa/jäjitettävissä. Tapaus on vielä takuuosastollamme selvityksessä, josko tuo nyt kuitenkin jollain tapaa saataisiin hoidettua myös niin että valmistaja on tyytyväinen.
 
Kyseisen takuutapauksen selvittely on meillä vielä kesken. Ilmeisesti tuotteesta tosiaan puuttunut tunniste/sarjanumerotarra joka lähtökohtaisesti evää tuotteen takuun, koska tuote ei ole tunnistettavissa/jäjitettävissä. Tapaus on vielä takuuosastollamme selvityksessä, josko tuo nyt kuitenkin jollain tapaa saataisiin hoidettua myös niin että valmistaja on tyytyväinen.
Sen verran pitää kommentoida että en edelleenkään tiedä mistä tarrasta on kyse, kun mitä kuvia sain tuotteestani niin siellähän on tarra jossa on sarjanumero selkeästi päällä sekä piirilevyllä on tuotetunnuskin. Varmaan simpsoneiden moleman ollut tutkimassa? Ja A-datan kotisivuilta warranty checkeristä tämä löytyy että olisi 2025 loppuun asti kyseisen tarran sarjanumeron mukaan takuuta. Ja lähettämästäni myyntipakkauksestakin löytyy sama sarjanumero.

Ps. Sähköposteihini voisi myös vastailla asian tiimoilta. En ole saanut yhtään vastausta sitten RMA:n eväämisen jälkeen takuuosastoltanne kyseisestä keissistä, vaikka itse olen aktiivisesti ollut Teihin yhteydessä.

Kuvasta mustattu qr-koodi sekä sarjanumero
 

Liitteet

  • asdffdsfads.jpg
    asdffdsfads.jpg
    398,2 KB · Luettu: 285
Sen verran pitää kommentoida että en edelleenkään tiedä mistä tarrasta on kyse, kun mitä kuvia sain tuotteestani niin siellähän on tarra jossa on sarjanumero selkeästi päällä sekä piirilevyllä on tuotetunnuskin. Varmaan simpsoneiden moleman ollut tutkimassa? Ja A-datan kotisivuilta warranty checkeristä tämä löytyy että olisi 2025 loppuun asti kyseisen tarran sarjanumeron mukaan takuuta. Ja lähettämästäni myyntipakkauksestakin löytyy sama sarjanumero.

Ps. Sähköposteihini voisi myös vastailla asian tiimoilta. En ole saanut yhtään vastausta sitten RMA:n eväämisen jälkeen takuuosastoltanne kyseisestä keissistä, vaikka itse olen aktiivisesti ollut Teihin yhteydessä.

Kuvasta mustattu qr-koodi sekä sarjanumero

Kiitos kuvasta ja lisätiedoista! Laitan kyselyn aspaan/takuuseen, että mikä status.

Edit: Sainkin takuukäsittelijältä nopeasti vastauksen.

Levyn kuvat on toimitettu A-datalle jotta selviäisi menisikö levy takuuseen. A-datan levyissä on normaalisti sellainen vaakasuuntainen, iso tarra joka siis tässä tapauksessa puuttuu.
Takuusta palataan asiaan, kun saavat vastauksen.

Pahoittelut, että kommunikaatio on ollut epäselvää tämän tapauksen osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kuvasta ja lisätiedoista! Laitan kyselyn aspaan/takuuseen, että mikä status.

Edit: Sainkin takuukäsittelijältä nopeasti vastauksen.

Levyn kuvat on toimitettu A-datalle jotta selviäisi menisikö levy takuuseen. A-datan levyissä on normaalisti sellainen vaakasuuntainen, iso tarra joka siis tässä tapauksessa puuttuu.
Takuusta palataan asiaan, kun saavat vastauksen.

Pahoittelut, että kommunikaatio on ollut epäselvää tämän tapauksen osalta.
RMA päätöksessä kirjoititte näin:
Kyse on tuotteesta (A-Data M.2 SSD-levy, sarjanumero ei tiedossa), jonka palautitte meille takuukäsittelyä varten. Käsittelyssä huomattiin, että palautuneesta tuotteesta on irroitettu sarjanumero/tunnistetarra. Tämä aiheuttaa sen, että kyseistä tuotetta ei pystytä enää tunnistamaan eikä jäljittämään, jolloin sen todellinen ikä ja ostopaikka ovat mahdotonta todentaa. Tämä on sekä meidän, että valmistajan takuuehtojen vastaista.

Onko antaa mitään selitystä miksei tuota sarjanumeroa ja tuotetunnusta ole haluttu tuotteesta aiemmin nähdä kun on noin vahva lausunto kuitenkin annettu minulle?

En näe että asiassa pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Olkaa hyvä ja tehkää järki ratkaisu.
 
Vaikka valmistaja haluaisikin luistaa takuusta tällaisen haistapaska syyn vuoksi, on virhevastuu toki täysimääräisesti voimassa. Nyt on kuitenkin jo selvää, että tämä SSD on ostettu Jimm'siltä (etenkin kun myyjän pitäisi oikeastaan pystyä näyttämään, ettei kyseessä ole juuri se yksilö, josta kuluttajalla on näyttää kuitti).

SSD on niin uusi, ettei yhdelläkään kuluttajalla maailmassa ole voinut olla levyä yli tuotteelle luvatun takuuajan. Ja kuluttajallahan siis on tietenkin oikeus olettaa tuotteen tavanomaisen käyttöiän olevan vähintään takuuajan mittainen.

Nyt siis uutta SSD:tä matkaan ja se on sitten ihan Jimm'sin ongelma tapella A-datan tämä keissi loppuun.

Vituttaa tämä kiemurtelu näissä päivänselvissä tapauksissa. Toki sen yrityksen puolesta ymmärtää kun ei kuluttajan oikeuksien polkemista ole mitään rangaistusta.
 
RMA päätöksessä kirjoititte näin:
Kyse on tuotteesta (A-Data M.2 SSD-levy, sarjanumero ei tiedossa), jonka palautitte meille takuukäsittelyä varten. Käsittelyssä huomattiin, että palautuneesta tuotteesta on irroitettu sarjanumero/tunnistetarra. Tämä aiheuttaa sen, että kyseistä tuotetta ei pystytä enää tunnistamaan eikä jäljittämään, jolloin sen todellinen ikä ja ostopaikka ovat mahdotonta todentaa. Tämä on sekä meidän, että valmistajan takuuehtojen vastaista.

Onko antaa mitään selitystä miksei tuota sarjanumeroa ja tuotetunnusta ole haluttu tuotteesta aiemmin nähdä kun on noin vahva lausunto kuitenkin annettu minulle?

En näe että asiassa pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Olkaa hyvä ja tehkää järki ratkaisu.

Kiitos palautteesta! Ilmeisesti takuukäsittelijällä on käynyt jonkinlainen ajatusvirhe tuota vastausta kirjoitettaessa - tästä annettu palautetta!
Kyse ei siis ole kuitenkaan siitä, etteikö tuotetunnusta oltaisi "haluttu nähdä".
Koska tuotteesta puuttuu tuo yksi tarra niin se ei ole täysin alkuperäisessä kunnossa - tästä syystä asia pitää nyt varmistaa valmistajalta.
 
Kiitos palautteesta! Ilmeisesti takuukäsittelijällä on käynyt jonkinlainen ajatusvirhe tuota vastausta kirjoitettaessa - tästä annettu palautetta!
Kyse ei siis ole kuitenkaan siitä, etteikö tuotetunnusta oltaisi "haluttu nähdä".
Koska tuotteesta puuttuu tuo yksi tarra niin se ei ole täysin alkuperäisessä kunnossa - tästä syystä asia pitää nyt varmistaa valmistajalta.
Eihän tuote tosiaan ole alkuperäisessä kunnossa muutenkaan kun se on rikki :rofl:

Ja takuukäsittelijän ajatusvirheenä siis se, ettei keksinyt parempaa syytä evätä takuu? Tämä kun oli liian helppo todeta vääräksi.
 
Eihän tuote tosiaan ole alkuperäisessä kunnossa muutenkaan kun se on rikki :rofl:

Ja takuukäsittelijän ajatusvirheenä siis se, ettei keksinyt parempaa syytä evätä takuu? Tämä kun oli liian helppo todeta vääräksi.

Ajatusvirheenä viittasimme siis siihen että syynä hylkäämiselle ei ole viestin mukaisesti tunnisteiden täydellinen puuttuminen vaan se, että tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa koska yksi tarroista puuttuu.
 
Todella harmillista, että @Jimm's onnistuu yhdellä ainoalla takuukeikalla ryssimään tehokkaasti sen kaiken goodwillin, minkä hankki isolla rahalla näiden RTX 3000-sarjan korttien kanssa.

Ei tarvitse olla mikään kovin suuri tietäjä, jos veikkaa, että tuo SSD case saa Warran osalta aivan 100-varmasti vielä onnellisen lopun, mutta kyllä siitä kaikille jää kuitenkin sellainen kuva, että viimeiseen asti yritetään venkoilla takuuasioissa ja vasta jos asiakas itse osaa vaatimalla vaatia, niin korvataan viallinen tuote. Joku tavallinen käyttäjä kun olisi varmasti jättänyt asian tähän.

Jos tämän tapauksen kanssa olisi lähtenyt Kuluttajariitalautakuntaan, niin voitto olisi ollut aivan selviö. Todella kafkamainen ja kaiken arkijärjen vastainen tilanne kuluttajan kannalta, että kädessä on rikkinäinen tuote, joka on tullut myyntiin vasta muutama vuosi sitten & 5 vuoden takuukuitti ja sitten tilanne on tämä.

Entä tilanne, jossa 2500 euron RTX 3090 näytönohjain olisi kärähtänyt ja pieni tarra olisi sen seurauksena lukukelvoton. Jimmsin määritelmän mukaan ei mene takuuseen, sori siitä?
 
Ajatusvirheenä viittasimme siis siihen että syynä hylkäämiselle ei ole viestin mukaisesti tunnisteiden täydellinen puuttuminen vaan se, että tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa koska yksi tarroista puuttuu.
Niin eli ajatusvirheenä oli se, että alunperin takuun eväämiseksi esitetty syy ei ollut sopiva. Teidän pitää varmaan kohta käydä vuokraamassa kaivinkone koska lapion kanssa ei varmaan saa kuoppaa enää paljon syvemmäksi.

Toivottavasti @Warra jaksaa vedota virhevastuuseen jos Jimm's nyt todella aikoo evätä takuun siksi, että tuotteesta puuttuu joku perhanan tarra (, jolle ei ole mitään tarvetta koska tuote saatiin yksilöityä toisen tarran avulla).

Entä tilanne, jossa 2500 euron RTX 3090 näytönohjain olisi kärähtänyt ja pieni tarra olisi sen seurauksena lukukelvoton. Jimmsin määritelmän mukaan ei mene takuuseen, sori siitä?

Tuote ei ole palaneen muovisuojuksen takia enää "alkuperäisessä kunnossa" niin ei mene enää takuuseen. T: Jimm's
 
Onko edes aivan varmaa, että tuossa pitäisi joku muukin tarra olla tuon @Warra :n kuvassa olevan lisäksi? Kuulostaa oudolta, että kahdessa tarrassa olisi samat tiedot. Ja mitä kuvia katselin niin se leveämpi tarra joita noissa on myös menisi tuon pienen tarran päälle.

Se leveämpi tarra kun näyttää tältä:
1648549156529.png
 
Viimeksi muokattu:
Onko edes aivan varmaa, että tuossa pitäisi joku muukin tarra olla tuon lisäksi? Kuulostaa oudolta, että kahdessa tarrassa olisi samat tiedot. Ja mitä kuvia katselin niin se leveämpi tarra joita noissa on myös menisi tuon pienen tarran päälle.

Kuten alkuperäisessä vastauksessa kerroimme, niin tämä on nyt eskaloitu A-datalle ja takuuosastomme palaa Warralle asiaan kun saamme vastauksen. Asian käsittely on meillä siis edelleen kesken.
 
Ja tässä ei kannata uhohtaa, että tarran puuttuminen ei vaikuta myyjän virhevastuuseen jonka perustella tämä viimeistään pitäisi ratketa joten senkään suhteen en ymmärrä miksi Jimm's venkoilee tällä tavalla. Onko mahdollisen tappion ottaminen siitä, että asiakas pidetään tyytyväisenä suurempi kuin mainehaitta mikä tälläisestä tulee?
 
Kiitos jälleen vilkkaasta keskustelusta ja palautteista koskien tapausta ja takuuasioita yleisesti! Ne on välitetty eteenpäin.
Tämän tapauksen osalta kommunikaatio ei ole sujunut niin kuin pitäisi, ja siitä on annettu palautetta takuuosastolle.
 
Todella harmillista, että @Jimm's
Jos tämän tapauksen kanssa olisi lähtenyt Kuluttajariitalautakuntaan, niin voitto olisi ollut aivan selviö. Todella kafkamainen ja kaiken arkijärjen vastainen tilanne kuluttajan kannalta, että kädessä on rikkinäinen tuote, joka on tullut myyntiin vasta muutama vuosi sitten & 5 vuoden takuukuitti ja sitten tilanne on tämä.
Olen toimittanut kaikki kirjalliset tiedot, kuvat ja RMA hakemukset ja päätökset kuluttaja-asiamiehelle. Heillä vaan tuppaa olemaan toimiminen hidasta, joten saa nähdä milloin heistä kuulee. 5:stä arkipäivästä heillä puhuttiin olevan yhteydenottoaika viimeistään..
Niin eli ajatusvirheenä oli se, että alunperin takuun eväämiseksi esitetty syy ei ollut sopiva. Teidän pitää varmaan kohta käydä vuokraamassa kaivinkone koska lapion kanssa ei varmaan saa kuoppaa enää paljon syvemmäksi.

Toivottavasti @Warra jaksaa vedota virhevastuuseen jos Jimm's nyt todella aikoo evätä takuun siksi, että tuotteesta puuttuu joku perhanan tarra (, jolle ei ole mitään tarvetta koska tuote saatiin yksilöityä toisen tarran avulla).
Taistelen niin kauan kuin viimeinenkin kivi on käännetty.

Edelleenkään en tajunnut ennen lähetystä tutkia ulkoisesti tuotetta niin tarkasti että olisin huomannut mitään puuttuvan ja verrannut tuotettani googlen antamiin tuotteisiin. Ja En edelleenkään muista irroittaneeni Jimm'ssin sanomaa isoa tarraa, ja ei ole mitään tietoa missä se voisi olla. jos ei ollut esim. paketissa irrallaan. Levy oli kerran asennettu koneeseen 1v 2kk sitten ja irroitettu sitten kun hajosi viime viikolla. Onhan tässä välillä esim. kotelo vaihtunut mutta asema on ollut koko ajan samassa kohdassa emolevyllä.

Vetoan toistaiseksi siihen että voitaisiin myös käyttää tervettä järkeä kun tuote on tunnistettavissa, takuu on todettavissa ja varmaan voidaan myös olla yhtä mieltä siitä että tuo tarra tuskin oli rakenteellisesti ratkaiseva osa toiminnan kannalta? Virhevastuu on kuitenkin olemassa tuotteella.

Valitettavasti ei ole vaan tapauksen hoitamisen alku ollut kovinkaan lupaava, ja luottamusta herättävä. RMA päätöksessä kuitenkin mentiin jo heti alussa väittämään jotain mikä ei ollut totta (tuote ei tunnistettavissa). Lisäksi en edelleenkään ole saanut mitään viestiä takuuosastolta tuon RMA päätöksen jälkeen. Täällä sain toki yksityisviestin ketjun aloittajalta.
 
1.
Kielteinen RMA-päätös, koska sarjanumeroitua tuotetta ei pystytä tunnistamaan
Asiakasta harmittaa ja ostaa uuden levyn, ostaa sen muualta kuin jimmsiltä
Jimms säästää satkun pari, puskaradio kertoo ettei jimmsiltä kannata ostaa

2.
Kielteinen RMA-päätös, koska sarjanumeroitua tuotetta ei pystytä tunnistamaan
Asiakas pitää kiinni oikeuksistaan ja kertoo asiasta foorumillakin
Oho, ajatusvirhe, kommunikaatiovirhe, annettiin palautetta, oikeesti oli ihan eri syy ja sitäpaitsi asia on kesken
Kymmenen ihmettelee jimmsin toimintaa ja meriselityksiä, tuhat lukee ihmettelyä.
Asiakas saa uuden levyn kuten kuuluukin

3.
Myönteinen RMA-päätös, koska terve järki
Uuden levyn mukana tulee pari extra pussia nallekarkkeja
Asiakas on tyytyväinen, kirjoittaa positiivisen palautteen foorumille
 
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D
Jep ja todellisuudessa nämä palautteet kun "menevät" sinne takuukäsittely puolelle niin ne heitetään mappi ö ja siellä pysyvät. Alkaa tuntua että asiakkaita ei kuunnella tai oteta niin tosissaan kun pitäisi, enemmänkin epäillään etteikö vaan tämä kyseinen asiakas yrittäisi huijata meidän firmalta rahaa...

Me ollaan vaan yksiä bisnesnappuloita miltä pumpataan rahat vaan ja takuu on yksi sivuseikka liipalaapa.
 
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D

Pahoittelut vielä epäonnistuneesta viestinnästä tapaukseen liittyen!
Välitin nyt soittopyynnön asiakaspalveluun, sieltä luvattiin palata väliaikatietojen kanssa vielä tänään.
 
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D
Kyllä tämmöiset jutut laittaa mietityttämään että mites omalla kohtaa jos tuote hajoaa ja haluanko tuhlata aikani tässä kaupassa tappelemiseen jos käy
 
Pahoittelut vielä epäonnistuneesta viestinnästä tapaukseen liittyen!
Välitin nyt soittopyynnön asiakaspalveluun, sieltä luvattiin palata väliaikatietojen kanssa vielä tänään.
Ei millään pahalla, mutta monesti teidän "viestintä" pettää takuuasioissa ja varsinkin silloin jos se takuuasia ei ole todella suoraviivainen.

Se mihin nyt pitää teidän panostaa on järjen käyttöön teidän näkökulmasta epäselvissä tapauksissa. Nyt vaikuttaa että jos tapaus on teistä vähänkin epäselvä, koitatte luikerrella vastuusta ja sitten kun tämä tulee julkiseksi niin pahoitellaan.
 
Olen jimmsillä asioinut ehkä 15 vuotta, mutta nyt oli muualla huomattavasti halvemmalla uuden koneen osat. Täällä aiemmin jotakuta kehotettiin laittamaan tarjouspyyntö sähköpostilla, niin päätin minäkin laittaa. Sain kuin sainkin 0,8% tarjouksen, jossa vedottiin lisäksi mm. kilpailijoita helpompiin takuukäsittelyihin. Voisi tuolle jotain arvoa laskeakin, mutta näitä kun lukee täällä..

Annetaan nyt hyvääkin palautetta: sain aiemmin näyttiksen mukana valmiiksi käytetyn pelinlatauskoodin, niin toimiva koodi saatiin ihan hienosti tilalle.
 
Kuten alkuperäisessä vastauksessa kerroimme, niin tämä on nyt eskaloitu A-datalle ja takuuosastomme palaa Warralle asiaan kun saamme vastauksen. Asian käsittely on meillä siis edelleen kesken.

Tapaukseen saatiin nyt myönteinen vastaus ja RMA-puoli on ollut Warraan tästä yhteydessä sähköpostitse!

Palautetta on annettu takuupuolelle ja asiakaspalveluun kommunikaatiosta yleisellä tasolla sekä myös viestien sisällöstä. Viesteihin vastaavat meillä ihmiset, ja tässä tosiaan kävi valitettavasti niin että asiakkaalle meni väärä viestipohja, vaikka syy poikkeusmenettelylle oli olemassa. Ymmärrettävästi tämä aiheutti hämmennystä ja jatkossa pitää huolehtia siitä, että tällaista virhettä ei tapahtuisi.
 
Näin keskustelua sivusta seuranneena ja pitkäaikaisena Jimmssin asiakkaana pakko todeta että aikamoinen ryöpytys saatu aikaseks tästä rma-keissistä, tuskin edustaa putiikin yleistä linjaa tai toimintatapaa. Varmaan joku siistimpikin tapa olisi ollut tämä hoitaa.

Itse viimeksi olin chatin ja puhelimella yhteydessä rma-asiassa ja oikein mallikkaasti saatiin homma maaliin.
 
Huvittavasti tuo " vilkkaasta keskustelusta" taitaa olla nykyisen vastaajan vakiofraasi kun haulla löytyy useampiakin, aina näytönohjainten saatavuudesta ja tiedottamista, tuotepalautuksiin ja takuuasioihin. Ei muuta, mutta rupesin tuntumaan, että olen josku nähnyt tämän viestin aikaisemmin niin piti kokeilla :)
 
Huvittavasti tuo " vilkkaasta keskustelusta" taitaa olla nykyisen vastaajan vakiofraasi kun haulla löytyy useampiakin, aina näytönohjainten saatavuudesta ja tiedottamista, tuotepalautuksiin ja takuuasioihin. Ei muuta, mutta rupesin tuntumaan, että olen josku nähnyt tämän viestin aikaisemmin niin piti kokeilla :)

Tietyt asiat puhuttavat foorumilaisia ja yleisesti keskustelu on hyvästä! Myös palaute on tervetullutta.

Edit: Lisättäköön, että aktiivinen keskustelu aiheesta ja aiheen vierestä on aina ollut tämän ketjun suola! :)
 
Viimeksi muokattu:
Assyt lähestyvät! Huomenna aamulla kilahtaa uutiskirjeen tilanneille assyspessu, jossa kävijälippuarvonta ja sneak peek tarjouksiin!
Jos uutiskirje on vielä tilaamatta, niin postituslistalle pystyy liittymään täällä: Postituslista - Jimms.fi

Demokoneet ja näytöt on nyt myös ennakkomyynnissä - toimitukset alkavat viikolla 10: Tuotehaku - Jimms.fi
 
Pitää kertoa omistakin kokemuksista. Asennellessani erästä vekotinta erääseen vekottimeen, menivät vekottimen osat vinoon ja vekotin jäi jumiin vekottimen sisään. Ensin oltiin Jimm'sillä sitä mieltä että oma vika, mutta sitten kun sanoin että ei sen vekottimen asennus sinne vekottimen sisään vaadi kovin suurta älykkyysosamäärää, niin oltiin yhtäkkiä valmiit ottamaan se vekotin takaisin. Tässä vaan on se huono puoli että olisin joutunut lähettämään ne molemmat vekottimet takaisin, sillä se toinen vekotin on edelleen jumissa siellä toisen vekottimen sisällä ja toinen vekotin ei edes ole ostettu Jimm'siltä, joten annoin asian olla ja pistin jopa sähköpostia asiasta, mutta siihenkään ei tullut vastausta.

Tuskinpa olisi niistä vekottimen osista ottanut mitään selvää RMAta varten muutenkaan, kun ruhjoutuivat jo asennusvaiheessa piloille. Niin vekotin joka kyseessä on Axagonin valmistama kiintolevykotelo. En kyllä osta toista kun on niin huonosti suunniteltu ettei ole esim. niihin kiskoihin jotka kiinnittyvät kiintolevyn sivuille viitsitty porata ruuvin mentäviä reikiä että voisi sen levyn kiinnitttää ruuveilla eikä vain huterien muovitappien varaan, joka taas estäisi niiden kiskojen vääntymisen asennusvaiheessa, ja jumittumisen.
 
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:

    RTX_2080_vika.jpg


    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:
    RTX_2080_ehja.jpg


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.
    PCI-E_Cable_Pins.JPG

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo liittimen kuva näyttää ihan siltä että siinä on ollut valuvika jo tehtaalla, ei kai tuo voi maapuolella sulaakkaan?, (en ole sähkömies). Jos se olisi käytöstä murtunut niin ei se olisi tuon näköinen vaan halkeama olisi paljon siistimpireunainen.
 
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:

    RTX_2080_vika.jpg


    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:
    RTX_2080_ehja.jpg


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.
    PCI-E_Cable_Pins.JPG

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.

Pistä nyt ihmeessä se kortti sinne takaisin ja kyllä se vika pitäisi korjata , mikä raportoitiin (led-nauha). "Sähköinen ääni" kuulostaa coil whineltä, joka on ominaisuus, jonka kanssa pitää vaan elää, mutta en tunne tätä tapausta ja en voi sanoa varmasti. Kuitenkin sitä tuskin korjataan missään tehtaalla, jos tämä on kyseessä.

edit: poistettu tekstiä, et maksanutkaan 80€ Jimm'sille. Tässä näyttää siltä, että sinulta ei mennyt kuin aikaa ja sait takaisin tuotteen, jossa oikeita virheitä ei ollut korjattu. Edelleen rohkaisen lähettämään sen takaisin, kunnes on korjattu.

--

Aika paljon tietokoneiden kanssa puuhanneena miehenä sanon kyllä, että ei tuo naarmu muovissa virtaliittimessä vaikuta mitenkään kortin toimintaan. En kyllä lähde spekuloimaan, miksi se esti takuun. Tuntuu vaan siltä, että nämä katsotaan mikroskoopilla läpi, ja jos löytyy yhtään mitään huomautettavaa, niin vika on siinä ja takuu evätty.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on kyllä pakko sanoa, että on pohjanoteeraus Jimmsin RMA väeltä. Etenkin kohta:

"RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä"

Tämä on silkkaa hevonpaskaa. Se, että tuote tarkastetaan tehtaalla, ei poista mitenkään myyjän virhevastuuta. Eivät ne valmistajat jokaista korttia läpivalaise muutana mikronin tarkkuudella, jolla nähtäisiin liittimien muovirunkojen sisäisiä valuvikoja, kuten ilmakuplia.
Pakko sanoa, Jimms alkaa vetää takuuhuolloissa jo vertoja Verkkokauppa.com, ja se ei millään tavalla ole hyvä juttu!!
 
Eihän siinä jos joku oman elämänsä insinööri kaupallisen alan koulutuksella toteaa että ilmiselvä virhe joka ei voi johtua käyttäjän toimista johtaa takuun eväämiseen. On sitä maailmassa hullumpaakin nähty. :speechless:
 
Hei,

Täytyypä antaa itsekin hieman palautetta Jimssin takuuasioiden hoitamisesta, eli asia liittyy aiemmassa viestissäni mainitsemaani takuupalautusasiaan, jossa takuuaikana hajomaan alkanut Asus GeForce RTX 2080 DUAL 8G -näytönohjain toimitettiin takuuvaihtoon ja jouduin käytännössä vääntämään kättä Jimmsin asiakaspalvelun eri henkilöiden kanssa kymmenien viestien verran ennen kuin asiaa saatiin vihdoin eteenpäin. Alla hieman päivämääriä, mutta vältän toistaiseksi julkaisemasta suoraan sähköposteja kuvina, koska en ole varma miten tietosuojalaki näiden osalta menee vaikka toiminkin toisena osapuolena. Tarkoituskeni ei ole myöskään syyttää ketään yksittäistä tukihenkilöä vaan palaute on suunnattu täysin yritystasolla. Pahoittelut jo ennakkoon seuraavasta wall of textistä.

  • 27.12.2018 Näytönohjain on ostettu Jimmssiltä 779€ hintaan
    • Näytönohjaimelle on luvattu 3 vuoden takuu, eli voimassaolo ~ 27.12.2021 asti
  • 30.12.2018 Näytönohjain on lähetty minulle Jimmsiltä

  • Lokakuun loppu puolella 2021 näytönohjain on alkanut näyttää vikaantumisen merkkejä pitänen outoa sähköistä ääntä mikä kuulostaa tulevan virran syötön läheltä, jonka lisäksi näytönohjaimen ledinauha "GeForce RTX Asus" ei käynnisty. Vika saattoi teoriassa olla pelkästään ledinauhan toiminnassa, mutta Geforce 1000 ja RTX 3000 sarjan virransyötön ongelmat tietäneenä kortti saattoi olla paloturvallisuusrski ja myös mahdollisen vaikutuksen jälleenmyyntihintaan huomoiden päätin toimittaa muuten pääosin toimivan kortin takuuseen.
    • Otin mainitusta viasta myös videokuvaa ja liitin sen mukaan RMA-ilmoitukseen.
  • 23.11.2021 teen Jimmsille RMA-pyynnön, joka hyväksytään 24.11.2021

  • Kysyn seuraavan viikon kuluessa lisätietoja korvaavien näytönohjaimien saatavuudesta, takuukorjauksen / vaihdon oletetusta kestosta jne.

  • Kysyn myös asiakaspalveluilta onko takuuvaihdon yhteydessä mahdollista päivittää korttia 3000 sarjaan, niin että maksaisin hinnan erotuksen sovitusti
    • Asiakaspalvelu kertoo, että" Jos takuukäsittelyssä näytönohjain vaihdetaan/päivitetään toiseen malliin ja välirahaa tulee maksettavaksi teille, uudella kortilla on uusi täysi takuu. "
  • Työkiireistä ja kotimaan matkailusta johtuen pääsin lähettämään kortin takuupalautukseen vasta 9.12.2021 varmistettuani aluksi Jimmsiltä, että aikaisemmin saatu palatusnumero on edelleen käytettävissä eikä asian suhteen ole muita ongelmia
    • Pelaaminen kortilla onnistui vielä pakkausta edeltävänä päivänä 8.12.2021 1440p resoluutiolla, josta minulla on ylhäällä shadowplay pelikuvaa
  • 10.12.2021 Jimms vahvistaa sähköpostilla kortin saapuneen perille ja odottaa takuukäsittelyä

  • 11.12.2021 - 20.12.2021 odotan vahvistusta takuukäsittelyn tilanteesta ja läpi menosta

  • 21.12.2021 Jimms tiedottaa ettei näytönohjaimen mene RMA:han koska:
    "Käsittelyssä huomattiin, että näytönohjaimen virtaliittimessä on fyysisiä vaurioita. Vauriot estävät laitteen oikean toiminnan. Takuu ei kata asennus- tai käyttövirheestä aiheutuneita vikoja. Tarvittaessa voimme lähettää teille kuvia vaurioista. Koska takuuehtoja on rikottu, takuu ei valitettavasti korvaa tilalle uutta tuotetta. Mikäli ette halua tuotetta enää takaisin, voimme toimittaa sen veloituksetta puolestanne SER-kierrätykseen (sähkö- ja elektroniikkaromukierrätys). Tämän jälkeen tuotetta ei ole enää mahdollista saada takaisin.

    Mikäli kuitenkin haluatte vielä tuotteen takaisin, veloitamme takuuehtojemme mukaisesti aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa, sekä toimituskulut asiakaspalautuskesta 8,10 euroa, takaisinlähetyksestä 8,10 euroa ja postiennakosta 3,65 euroa. Yhteensä siis 49,85 euroa. Huomioittehan, että kotivakuutuksenne voi korvata vahingon. Olettehan yhteydessä vakuutusyhtiöönne.

    Mikäli emme saa vastaustasi seuraavan kolmen (3) kuukauden sisällä, jää tuote meidän omistukseen, eikä sitä ole enää mahdollista saada takaisin. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine 15.7.1988/688 Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä… 688/1988 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
    )"

  • 21.12.2021 reklamoin Jimmsiä samana päivänä RMA:n tuloksesta, koska kyseinen näytönohjain on asetettu ja poistettu varovasti yhden kerran tietokoneesta, eikä postituksessa osunut silmiin mitään syytä mikä estäisi RMA-prosessin, enkä ole useita koneita harrastuksen ja työni puolesta asentaneena aiheuttanut kortille itse minkäänlaista vahinkoa. Tuolloin mahdollinen vika menee luonnollisesti joko RMA-alaiseen vikaan tai kortissa alunperin olleen, mutta vian ajan kuluessa pahentuneen virhevastuun piiriin. Varmuuden vuoksi päätin vielä jättää 9.12.2022 kortin pölyt putsaamatta ettei Jimms keksisi ainakaan välttää korttia olevan avattu pölyjen puuttuessa.
    • Pyydän samassa viestissä Jimmsiltä kuvat takuun estävästä viasta, jota Jimms väitti itseni aiheuttamaksi
  • 22.12.2021 Jimms ilmoittaa, että viasta on pyydetty lisätietoja valmistajalta ja saan uuden ilmoitusken, kun asian käsittelyä voidaan jatkaa

  • 5.1.2022 Jimms ilmoittaa olleensa uudestaan yhteydessä valmistajaan ja että:
    "Valitettavasti kuitenkin edelleen asia on niin että vikaa ei voi korjata takuuna, koska tuotteessa on fyysinen vaurio. Tilannetta ei muuta se, ettei vika olisikaan yhteydessä tuohon fyysiseen vaurioon, vaan fyysinen vaurio evää aina takuun.

    Valmistaja tarjoaa tähän maksullista korjausta. Korjauksen hinta on noin 80 euroa postikuluineen. Takuun ulkopuolisessa korjauksessa tuote korjataan kokonaisuudessaan, niin itse vika kuin fyysinen vauriokin. Mikäli korjaus onnistuu, tuote testataan ja siihen saa 3 kuukauden takuun mikä kattaa saman ongelman korjauksen. Mikäli tuotetta ei pystytä korjaamaan, hintaa ei veloiteta.

    Haluaisitteko mahdollisesti toimittaa tuotteen huoltoon/korjattavaksi?
    "

  • 7.1.2022 vastaan Jimmsille ja pyysin toistuvasti 21.11.2021 pyytämiäni kuvia takuun estävästä viasta ja kysyin miksi minulle ei ole tiedotettu mahdollisuudesta korjata näytönohjain 80€ hintaan, jos kortti ei menisikään takuuseen. Ilman tuota korjausta ja aiempiin viesteihin luettaen olisin siis käytännössä menettänyt näytönohjaimen kokonaan ilman mitään hyvitystä Jimmsin evättyä itse lupaamansa ja lain mukaisen takuun. Ilmoitin vieväni asian kuluttajariitalautakuntaan, mutta päätin tiedustella viasta ja RMA:sta vielä tarkemmin puhelimitse jolloin Jimmsiltä kerrottiin, että näytönohjaimissa ei voi kuulemma olla virhevastuun alaisia vikoja, koska nämä kuulemma tarkastetaan tehtaalla ennen lähetystä. Hieman sarkastisestri kysyin myös, oli Jimmsillä ehkä toiveena myydä tuo minulta toiminavana, mutta ei täysin ehjänä RMA-vaihtoon lähetty näytönohjain eteenpäin voitolla, mikä oli kieltämättä hieman alhaista, mutta aloin olla huomattavan turhautuminen ongelmaan ja Jimmsin käsien pesemiseen luvatusta takuusta, sekä toimittamattomiin kuviin joita olin pyytänyt jo 2,5 viikkoa sitten.

  • 10.1.2022 minulle toimitetaan vihdoin pyytämäni kuvat viasta, eli tuo pieni kuluma pinnien 7 ja 8 välisessä seinässä, joka ei ylety edes ehjässä liittimessä kattoon asti koko matkalta:

    RTX_2080_vika.jpg


    Vertauksena kuva ehjästä liittimestä, jossa tuo ylemmän kuvan välitila näkyy selvästi:
    RTX_2080_ehja.jpg


    Kuva PCI-E connectorin layoutista josta näemme, että mainitut pinnit 7 ja 8 ovat molemmat groundeja, eli näiden välillä ei edes voi olla mitään jännite-eroa, mikä voisi aiheuttaa ongelmaa näytönohjaimen käytölle.
    PCI-E_Cable_Pins.JPG

    Toisin sanoen mitään Jimssin 21.12 viestissä väitettyä toimivuuden estävää vikaa ei ollut olemassa eikä tuolla "vialla" ole mitään vaikutusta kortin toimivuuteen. Tällä kuitenkin pyrittiin eväämään takuuprosessi jotta yritys voisi säästää ja lisäksi noiden liittimien pitäisi kuitenkin kestää useita kiinnityksiä ja irrotuksia, mutta varmasti huonosti valmistunut liitin voi hajota jo ensimmäisellä kerralla (kuten tämän forumin puolella taisi olla keskustelultu esim. Koolink virtalähteen kaapeleista).

  • 10.1.2022 eli samana päinä vain Jimmsiltä toisen sähköpostin jossa kerrottiin kyseessä olleen väärinkäsityksen, kortti luvattiin korjata valmistajan huollossa kuluitta. Tässä kuitenkin kerrottiin olevan viivettä ja käyttööni tarjottiin väliaikaisesti käytettyä Asus GTX 1070 DUAL OC- näytönohjainta.

  • 10.1.2022 kymmeniin viestieihin ja oikeuksistani tappeluun kyllästyneenä vastaan Jimmsille ottavani tarjotuksen vastaan, jotta tämä asia saadaan vihdoin maaliin ja tiedustelen samalla arviota milloin tuo takuupalautus todennäköisesti valmistuu.

  • 19.1.2022 Jimms vastaa ja kertoo ettei ajasta ole varmuutta ja pyytää minulta hetua, josta kyselin myös täällä aiemmassa viestissäni. Kysyin asiasta lisätietoja myöhemmällä viestillä ja jäin odottamaan vastausta.

  • 24.1.2022 Jimms vastaa, että kyse on luottotarkastutuksesta joka liittyy lainaan annettaviin näytönohjaimiin.
    • Tässä vaiheessa olen saanut jo lainaan toisaalta vanhan Radeon HD6950 näytönohjaimen, että koneeseen saa edes kuvan ja luottamukseni Jimmsin toimintaan oli valitettavasti sen verran vähentynyt, että en päättänyt ottaa enää riskiä mikäli Jimms lähettäisi minulle viallilsen kortin ja vaatisi tämän korvaamista väittäen minun rikkoneen sen.
  • 15.2.2022 Ilmoitin Jimmsille, että miettyäni asiaa minulla ei ole toistaiseksi enää tarvetta tuolle varakortille ja kysyin samalla takuukorjauksen edistymisestä.
    • Tähän viestiini en saanut koskaan vastausta.
  • 7.3.2022 minulle saapui ilmoitus, että RMA-huolto valmistajalla on valmis ja kortti on siirtymässä Jimmsin suutaan.

  • 21.3.2022 tuote lähettiin minulle ja asiasta ilmoitettiin sähköpostilla ilman mitään tarkastusta toivotusta postitusosoitteesta, joten onneksi en ollut muuttanut välissä. Takuukorjauksen kesto on siis ollut tässä vaiheessa noin 3 kk ja 2 viikkoa.

  • 24.3.2022 noudin paketin pakettiautomaatista ja vaindoin kortin sunnuntaina.
    • Tarkastuksen perusteella ilmoittamaani vikaa ei ole kuitenkaan ilmeisesti vaivauduttu edes korjaamaan, koska esim. vian kuvauksen yhteydessä mainitsemani Led-nauha on edelleen pimeänä ja kortti pitää ääntä, mutta valmistaja on onneksi vaihtanut PCI-E liittimen, jossa oli tuo Jimssin takuun estävä vika.
    • Myöskään aiemmin luvatusta takuun pidennyksestä ei tullut mitään dokumenttia eli ilmeisesti sekin lupaus oli pelkkää sanahelinää.
    • TLDR antoisat 3kk 2 viikkoa käytetty, kiitos siitä!

Ylempi aikajana ei sisällä kaikkea viestintää, mutta mainittattakoon erikseen, että en ole missään vaiheessa käyttänyt yhtä ainoaa voimasanaa tai käyttänyt loukkaavasti tai sanallisesti hyökkäävästi ketään nimettyä Jimmsin asiakaspalvelijaa tai muuta henkilökuntaa kohtaan, vaan mahdollinen aiempi ja kohta tuleva kritiikki on suunnattu yrityksellenne, koska olettavasti lukuisat eri asiakaspalvelit ovat kuitenkin seuranneet omia linjauksianne. Mikäli kuitenkin väitätte minun valeltelevan ja ettei ylempi aikajana pidä paikkaansa sallitte olettavasti noiden viestien julkaisun todisteena?

Sanottakoon siis, että tämä on toistaiseksi ehdottomasti surkein takuupalautus jonka olen kokenut minkään verkkokaupan kanssa, mikä on tietty sinänsä positiivista, mutta ainakin omissa silmissäni Jimmsin maine kuluttajaystävällisenä ja luotetavana yrityksenä on täysin romuttunut. Sinänsä tämä on varsin surullista koska aikaisemmin asioin usein Jimmsillä paremman tarjonnan ja vaivattomuuden perusteella vaikka hintanne ovatkin yleensä kilpailijoita korkeammat. Miten teiltä kuitenkaan uskaltaa jatkossa ostaa mitään jos emolevylle, testatulle näytölle tai high end näytönohjaimelle annetaan ns. perävalotakuu jotta yritys voi tällä säästää pari sataa? Alkaa siis olla sama ostaa tarjontaa esim. Saksan Amazonista jolloin hinta on myös halvempi tai asioida liikeissä joille heidän yrityksensä maine merkitsee jotain, eikä siinä muutama nallekarkki ja ongelmien lakaiseminen maton alle esim. tässä ketjussa paljoa mieltä lämmitä.
Pahoittelut että asian hoitamisessa on ollut epäselvyyttä eikä aivan putkeen ole kyllä mennyt. Tuo alkuperäinen vika nyt kyllä olisi pitänyt huollon yhteydessä ollut tullut kuntoon, samalla siis kun tuo PCIe liitin on vaihdettu. Tiedustelen tästä vielä takuuosastoltamme tarkemmin onko valmistajalta nyt mahdollisesti tuo vika sitten jollain tapaa jäänyt huomiomatta. Pahoittelut tapahtuneesta. Palaamme asiaan kanssanne mahdollisimman pikaisesti.
 
Kiitos kaikille keskustelijoille palautteista. Palautteet kokonaisuudessaan tämän aiheen ympäriltä on välitetty eteenpäin takuuosastollemme.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
254 340
Viestejä
4 427 498
Jäsenet
73 319
Uusin jäsen
Linde_8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom