Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Mutta sitten kun esim kaverilta hajosi tuuletin, niin olisi pitänyt koko aio-jäähy lähettää tarkastettavaksi ja kone olisi rma-ajalta jäänyt käyttökelvottomaksi. Ei kelvannut että olisi pelkän tuulettimen olisi lähettänyt tarkastettavaksi. Kyseessä oli siis jimmsin kasaama kone (ostohetkellä hinta oli käsittääkseni jotain 3000-4000 euroo) ja corsairin aio. Onneksi omasta kaapista löytyi kaverille tuuletin ja sanoi että eipä tule enää Jimmsiä käytettyä jatkossa.
Paljon olen itse jimmsiltä ostanut, mutta luojan kiitos ei ole koskaan reklamoimaan.
Moikka! Jimm'sin kasaama kone on kokonaisuus ja huoltotakuun puitteissa vikaantunut kone lähetetään ensisijaisesti meille huollettavaksi.
Mikäli tässä on kuitenkin tarjottu vaihtoehdoksi toimittaa pelkkä jäähy niin silloin ollaan jo tarjottu poikkeusratkaisua asiakkaan eduksi. AIO-jäähyt pitää tosiaan kuitenkin aina toimittaa meille kokonaisena tarkistettavaksi ja vaihdettavaksi.

Tällä hetkellä takuukäsittelyn jono on käytännössä purettu kokonaan eli mikäli korvaavaa tuotetta on nopeasti saatavilla niin viallisen tuotteen takuu hoituu nopeasti. Huollossa on valitettavasti vielä vähän ruuhkaa ja tämän vuoksi varmasti ehdotettu tuota jäähyn lähettämistä koko koneen sijaan.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
32
Mutta sitten kun esim kaverilta hajosi tuuletin, niin olisi pitänyt koko aio-jäähy lähettää tarkastettavaksi ja kone olisi rma-ajalta jäänyt käyttökelvottomaksi. Ei kelvannut että olisi pelkän tuulettimen olisi lähettänyt tarkastettavaksi. Kyseessä oli siis jimmsin kasaama kone (ostohetkellä hinta oli käsittääkseni jotain 3000-4000 euroo) ja corsairin aio. Onneksi omasta kaapista löytyi kaverille tuuletin ja sanoi että eipä tule enää Jimmsiä käytettyä jatkossa.
Paljon olen itse jimmsiltä ostanut, mutta luojan kiitos ei ole koskaan reklamoimaan.
Okei, mikä firma tekeetämän paremmin?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 069
Jimm'sin kasaama kone on kokonaisuus ja huoltotakuun puitteissa vikaantunut kone lähetetään ensisijaisesti meille huollettavaksi.
Mikäli tässä on kuitenkin tarjottu vaihtoehdoksi toimittaa pelkkä jäähy niin silloin ollaan jo tarjottu poikkeusratkaisua asiakkaan eduksi. AIO-jäähyt pitää tosiaan kuitenkin aina toimittaa meille kokonaisena tarkistettavaksi ja vaihdettavaksi
Miksi ette suosiolla ehdota rikkinäistä osaa lähetettäväksi? Miten se eroaa että se kone on teidän kasaama? Pelkäättekö että asiakas irroittaa väärin ja tekee vahinkoa? Eikös asiakas voisi itse valita lähettääkö koko koneen vai pelkän rikkinäisen osan?
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
32
Miksi ette suosiolla ehdota rikkinäistä osaa lähetettäväksi? Miten se eroaa että se kone on teidän kasaama? Pelkäättekö että asiakas irroittaa väärin ja tekee vahinkoa? Eikös asiakas voisi itse valita lähettääkö koko koneen vai pelkän rikkinäisen osan?
Okei, mitäs jos tietokoneen sijaan kyseessä olisi. Pesukone, Auto, Leivänpaahdin, Tiskikone, Moottoripyörä, Televisio, Viritinvahvistin, Tulostin, Skanneri, jne.?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 069
Okei, mitäs jos tietokoneen sijaan kyseessä olisi. Pesukone, Auto, Leivänpaahdin, Tiskikone, Moottoripyörä, Televisio, Viritinvahvistin, Tulostin, Skanneri, jne.?
Eri asia. Nämä ovat verrannollisia kannettavaan. Normaali pöytäkone (apple nyt on oma lukunsa kuluttaja ja ympäristövastaisella suunnittelulla) on selvästi tarkoitettu tarpeen vaatiessa mukautettavaksi.

Okei, auto ja moottoripyörä voisi ehkä olla jollain tasolla verrannollinen ja periaatteessa, jos on osaava asiakas, niin miksi ei? Vastuu asennuksesta siirtyy asiallaalle.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
32
Eri asia. Nämä ovat verrannollisia kannettavaan. Normaali pöytäkone (apple nyt on oma lukunsa kuluttaja ja ympäristövastaisella suunnittelulla) on selvästi tarkoitettu tarpeen vaatiessa mukautettavaksi.

Okei, auto ja moottoripyörä voisi ehkä olla jollain tasolla verrannollinen ja periaatteessa, jos on osaava asiakas, niin miksi ei? Vastuu asennuksesta siirtyy asiallaalle.
Totta, ehkä muutama näistä esimerkeistäni tähän tapaukseen riippuen oli huonoja (leivänpaahdin ainakin vaikka teemaan sopii). "Vastuu asennuksesta siirtyy asiallaalle." Tämän kautta uskoisin, että liian suuri riski kuluttajalle. Koko koneen takuu voidaan evätä mielivaltaisesti asiakkaan asennuksen laadun takia.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Miksi ette suosiolla ehdota rikkinäistä osaa lähetettäväksi? Miten se eroaa että se kone on teidän kasaama? Pelkäättekö että asiakas irroittaa väärin ja tekee vahinkoa? Eikös asiakas voisi itse valita lähettääkö koko koneen vai pelkän rikkinäisen osan?
Meillä kasatun paketin hintaan sisältyy kahden (tai jopa kolmen) vuoden takuu työlle ja sen puitteissa myös tarkempi vianetsintä ja huoltotyö tehdään meillä.
Toki neuvotteluvaraa on, kuten tässä AIO-esimerkissä.

Toivomme kuitenkin, että asiakkaat eivät vikatilanteen sattuessa omin päin lähtisi purkamaan meillä kasattua konetta olematta ensin yhteydessä asiakaspalveluun.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
142
Löytyisikö valikoimiin lisää vasenkätiselle muotoiltuja hiiriä? Tavallisia, ergonomisia, pelihiiriä yms. tyylillä ei ole väliä. :smile: Ärsyttää kun ei juuri mistään tutusta ja luotettavasta liikkeestä löydy kuin yksi tai kaksi vaihtoehtoa ja ne ovat joko huonoja tai poskettoman kalliita. Nykyinenkin hiiri piti tilata suoraan valmistajalta.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
292
Misread.

Erpetterille olin vastailemassa hiiristä, mutta olikin "väärä" ketju. :facepalm:

Voi poistaa.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Kiitos Jimmsin väelle nopeasta RMA-käsittelystä ja uuden postituksesta. (XM1 hiiri) Muistan teitä iltarukouksessa tänään :D
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Löytyisikö valikoimiin lisää vasenkätiselle muotoiltuja hiiriä? Tavallisia, ergonomisia, pelihiiriä yms. tyylillä ei ole väliä. :smile: Ärsyttää kun ei juuri mistään tutusta ja luotettavasta liikkeestä löydy kuin yksi tai kaksi vaihtoehtoa ja ne ovat joko huonoja tai poskettoman kalliita. Nykyinenkin hiiri piti tilata suoraan valmistajalta.
Vasureiden hiiret taitavat nykyään olla tosiaan aika harvinaisia - molempikätinen ei ilmeisesti siis ole vaihtoehto? Laitan kyselyn tuotevastaavalle!
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Misread.

Erpetterille olin vastailemassa hiiristä, mutta olikin "väärä" ketju. :facepalm:

Voi poistaa.
Saa tänne ketjuun vastailla jos on joku tietty mielessä - me voidaan sit selvittää että löytyykö meidän kanavia pitkin :)
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
142
Vasureiden hiiret taitavat nykyään olla tosiaan aika harvinaisia - molempikätinen ei ilmeisesti siis ole vaihtoehto? Laitan kyselyn tuotevastaavalle!
Joo, juurikin näin. Lähes koko elämän molempikätisiä käyttäneenä niin kyllä sitä omalle kädelle muotoilua arvostaa, pirun vaikea tilanne vaan kun on vähemmistössä. Toivottavasti joku päivä tilanne on hiirien kannalta parempi. :smile: Kiitän.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Joo, juurikin näin. Lähes koko elämän molempikätisiä käyttäneenä niin kyllä sitä omalle kädelle muotoilua arvostaa, pirun vaikea tilanne vaan kun on vähemmistössä. Toivottavasti joku päivä tilanne on hiirien kannalta parempi. :smile: Kiitän.
Logitechin G903 tulee ekana siis itselle mieleen noista molempikätisistä - Sensei Teniä Steelseriesiltä ilmeisesti käyttää myös moni vasuri.


Razerilla oli joskus muinoin joku vasuriversio - kysyn saadaanko sellaista edes erikseen tilaamalla.

Edit: Valitettavasti vasuri-Nagaa ei ollut saatavilla meidän kanavien kautta :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
61
Vasureiden hiiret taitavat nykyään olla tosiaan aika harvinaisia - molempikätinen ei ilmeisesti siis ole vaihtoehto? Laitan kyselyn tuotevastaavalle!
En oo tuotevastaava, mutta en silti malta olla vastaamatta, että löytyyhän teiltä ainakin tuollainen, muuten symmetrinen mutta kylkinapit juurikin oikealla puolella oleva malli :thumbsup:
 
Liittynyt
23.01.2021
Viestejä
22
Joo, juurikin näin. Lähes koko elämän molempikätisiä käyttäneenä niin kyllä sitä omalle kädelle muotoilua arvostaa, pirun vaikea tilanne vaan kun on vähemmistössä. Toivottavasti joku päivä tilanne on hiirien kannalta parempi. :smile: Kiitän.
Naga on ainoa tietämäni hyvä vasurihiiri. Melko hyvin istuu käteen ja nappulat kyljessä osoittautui käteväksi. Lanka ja paino on miinuksina. Pitää suoraan razerilta tilata, ehkä sulla olikin just tämä?
Deathadderissa oli loistava muotoilu, ai että kun tekisivät vasureille v2 pro niin ostaisin monta varastoon. En pidätä hengitystä.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
184
Naga on ainoa tietämäni hyvä vasurihiiri. Melko hyvin istuu käteen ja nappulat kyljessä osoittautui käteväksi. Lanka ja paino on miinuksina. Pitää suoraan razerilta tilata, ehkä sulla olikin just tämä?
Deathadderissa oli loistava muotoilu, ai että kun tekisivät vasureille v2 pro niin ostaisin monta varastoon. En pidätä hengitystä.
Pakko sanoa, itsekin kusisin hunajaa jos esim. Logitechin MX Master tulisi vasurille, vaikka 40€ lisähintaan. Nämä nykyiset vasurin hiiret on joko niin perustason hiiriä, että olisi kiva että tulisi myös ns. parempaa hiirtä vasurille.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
142
Logitechin G903 tulee ekana siis itselle mieleen noista molempikätisistä - Sensei Teniä Steelseriesiltä ilmeisesti käyttää myös moni vasuri.


Razerilla oli joskus muinoin joku vasuriversio - kysyn saadaanko sellaista edes erikseen tilaamalla.

Edit: Valitettavasti vasuri-Nagaa ei ollut saatavilla meidän kanavien kautta :(
Naga on ainoa tietämäni hyvä vasurihiiri. Melko hyvin istuu käteen ja nappulat kyljessä osoittautui käteväksi. Lanka ja paino on miinuksina. Pitää suoraan razerilta tilata, ehkä sulla olikin just tämä?
Deathadderissa oli loistava muotoilu, ai että kun tekisivät vasureille v2 pro niin ostaisin monta varastoon. En pidätä hengitystä.
Itsellä juurikin tuo Naga Left-Handed Edition. Pitää vaan pitää sormet ristissä että kun siitä aika jättää niin olisi jotain korvaavaa sitten tarjolla. :smile:
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
En oo tuotevastaava, mutta en silti malta olla vastaamatta, että löytyyhän teiltä ainakin tuollainen, muuten symmetrinen mutta kylkinapit juurikin oikealla puolella oleva malli :thumbsup:
Oikeassa olet , kiitos nostosta! Tämän tuotevastaavakin nosti esille mutta käsitin alkuperäisestä kyselystä että pitäisi olla ensisijaisesti pelihiiri :)
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Pakko sanoa, itsekin kusisin hunajaa jos esim. Logitechin MX Master tulisi vasurille, vaikka 40€ lisähintaan. Nämä nykyiset vasurin hiiret on joko niin perustason hiiriä, että olisi kiva että tulisi myös ns. parempaa hiirtä vasurille.
Välitämme terveiset logitechin suuntaan!
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Vähintäänkin mielenkiintoinen tuo kaupankäynnin kiistatilanteet ketjun case ssd Jimm'siltä.

Aina jotenkin luullut, että Jimm's lisä hinnoissa ostaisi sitten kunnollisen takuukäsittelyn mutta ilmeisesti samanlaista kuluttajan polkemista tarjolla kuin muistakin elektroniikkaliikkeistä.

Noh, eipä tarvitse sitten jatkossa maksaa ekstraa vaan ostaa sieltä mistä halvimmalla saa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
953
Vähintäänkin mielenkiintoinen tuo kaupankäynnin kiistatilanteet ketjun case ssd Jimm'siltä.

Aina jotenkin luullut, että Jimm's lisä hinnoissa ostaisi sitten kunnollisen takuukäsittelyn mutta ilmeisesti samanlaista kuluttajan polkemista tarjolla kuin muistakin elektroniikkaliikkeistä.

Noh, eipä tarvitse sitten jatkossa maksaa ekstraa vaan ostaa sieltä mistä halvimmalla saa.
Kieltämättä kyllä harmi että näitä Jimm's takuutapauksien ongelmia nousee nykyään enemmän mitä sieniä sateella.
Ei tosiaan halvin liike ole, mutta allekirjoittanutkin luullut että juurikin mm. takuun kanssa jos ongelmia tulee niin Jimm's parhaimpia. Voisi @Jimm's tätä johdon tietoon viedä, varsinkin tuo viimeisin SSD tapaus on vähintään absurdi ja pistää kyllä miettimään mistä tavaransa jatkossa tilaa, varsinkin jos näitä rupeaa enemmänkin nousemaan.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 458
Kieltämättä kyllä harmi että näitä Jimm's takuutapauksien ongelmia nousee nykyään enemmän mitä sieniä sateella.
Ei tosiaan halvin liike ole, mutta allekirjoittanutkin luullut että juurikin mm. takuun kanssa jos ongelmia tulee niin Jimm's parhaimpia. Voisi @Jimm's tätä johdon tietoon viedä, varsinkin tuo viimeisin SSD tapaus on vähintään absurdi ja pistää kyllä miettimään mistä tavaransa jatkossa tilaa, varsinkin jos näitä rupeaa enemmänkin nousemaan.
Tämä on kyllä harvinaisen totta ja todella surullinen asia. Jimm's:llä toki parhain valikoima melkein suomesta mitä saa.. mutta taitaa jäädä siihen nykyään positiiviset puolet. :(

Kyllä suosittelen todella hyvänä kilpailijana tulee toinen yhteistyökumppani täällä @Datatronic , vielä itselleni paikallinen ja ei voi kun kehua vaikka ei ole koskaan takuu hommia tullutkaan mutta luulen että se hoituu kunnialla ja järki päässä.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Kyseisen takuutapauksen selvittely on meillä vielä kesken. Ilmeisesti tuotteesta tosiaan puuttunut tunniste/sarjanumerotarra joka lähtökohtaisesti evää tuotteen takuun, koska tuote ei ole tunnistettavissa/jäjitettävissä. Tapaus on vielä takuuosastollamme selvityksessä, josko tuo nyt kuitenkin jollain tapaa saataisiin hoidettua myös niin että valmistaja on tyytyväinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 172
Kyseisen takuutapauksen selvittely on meillä vielä kesken. Ilmeisesti tuotteesta tosiaan puuttunut tunniste/sarjanumerotarra joka lähtökohtaisesti evää tuotteen takuun, koska tuote ei ole tunnistettavissa/jäjitettävissä. Tapaus on vielä takuuosastollamme selvityksessä, josko tuo nyt kuitenkin jollain tapaa saataisiin hoidettua myös niin että valmistaja on tyytyväinen.
Sen verran pitää kommentoida että en edelleenkään tiedä mistä tarrasta on kyse, kun mitä kuvia sain tuotteestani niin siellähän on tarra jossa on sarjanumero selkeästi päällä sekä piirilevyllä on tuotetunnuskin. Varmaan simpsoneiden moleman ollut tutkimassa? Ja A-datan kotisivuilta warranty checkeristä tämä löytyy että olisi 2025 loppuun asti kyseisen tarran sarjanumeron mukaan takuuta. Ja lähettämästäni myyntipakkauksestakin löytyy sama sarjanumero.

Ps. Sähköposteihini voisi myös vastailla asian tiimoilta. En ole saanut yhtään vastausta sitten RMA:n eväämisen jälkeen takuuosastoltanne kyseisestä keissistä, vaikka itse olen aktiivisesti ollut Teihin yhteydessä.

Kuvasta mustattu qr-koodi sekä sarjanumero
 

Liitteet

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Sen verran pitää kommentoida että en edelleenkään tiedä mistä tarrasta on kyse, kun mitä kuvia sain tuotteestani niin siellähän on tarra jossa on sarjanumero selkeästi päällä sekä piirilevyllä on tuotetunnuskin. Varmaan simpsoneiden moleman ollut tutkimassa? Ja A-datan kotisivuilta warranty checkeristä tämä löytyy että olisi 2025 loppuun asti kyseisen tarran sarjanumeron mukaan takuuta. Ja lähettämästäni myyntipakkauksestakin löytyy sama sarjanumero.

Ps. Sähköposteihini voisi myös vastailla asian tiimoilta. En ole saanut yhtään vastausta sitten RMA:n eväämisen jälkeen takuuosastoltanne kyseisestä keissistä, vaikka itse olen aktiivisesti ollut Teihin yhteydessä.

Kuvasta mustattu qr-koodi sekä sarjanumero
Kiitos kuvasta ja lisätiedoista! Laitan kyselyn aspaan/takuuseen, että mikä status.

Edit: Sainkin takuukäsittelijältä nopeasti vastauksen.

Levyn kuvat on toimitettu A-datalle jotta selviäisi menisikö levy takuuseen. A-datan levyissä on normaalisti sellainen vaakasuuntainen, iso tarra joka siis tässä tapauksessa puuttuu.
Takuusta palataan asiaan, kun saavat vastauksen.

Pahoittelut, että kommunikaatio on ollut epäselvää tämän tapauksen osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 172
Kiitos kuvasta ja lisätiedoista! Laitan kyselyn aspaan/takuuseen, että mikä status.

Edit: Sainkin takuukäsittelijältä nopeasti vastauksen.

Levyn kuvat on toimitettu A-datalle jotta selviäisi menisikö levy takuuseen. A-datan levyissä on normaalisti sellainen vaakasuuntainen, iso tarra joka siis tässä tapauksessa puuttuu.
Takuusta palataan asiaan, kun saavat vastauksen.

Pahoittelut, että kommunikaatio on ollut epäselvää tämän tapauksen osalta.
RMA päätöksessä kirjoititte näin:
Kyse on tuotteesta (A-Data M.2 SSD-levy, sarjanumero ei tiedossa), jonka palautitte meille takuukäsittelyä varten. Käsittelyssä huomattiin, että palautuneesta tuotteesta on irroitettu sarjanumero/tunnistetarra. Tämä aiheuttaa sen, että kyseistä tuotetta ei pystytä enää tunnistamaan eikä jäljittämään, jolloin sen todellinen ikä ja ostopaikka ovat mahdotonta todentaa. Tämä on sekä meidän, että valmistajan takuuehtojen vastaista.

Onko antaa mitään selitystä miksei tuota sarjanumeroa ja tuotetunnusta ole haluttu tuotteesta aiemmin nähdä kun on noin vahva lausunto kuitenkin annettu minulle?

En näe että asiassa pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Olkaa hyvä ja tehkää järki ratkaisu.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Vaikka valmistaja haluaisikin luistaa takuusta tällaisen haistapaska syyn vuoksi, on virhevastuu toki täysimääräisesti voimassa. Nyt on kuitenkin jo selvää, että tämä SSD on ostettu Jimm'siltä (etenkin kun myyjän pitäisi oikeastaan pystyä näyttämään, ettei kyseessä ole juuri se yksilö, josta kuluttajalla on näyttää kuitti).

SSD on niin uusi, ettei yhdelläkään kuluttajalla maailmassa ole voinut olla levyä yli tuotteelle luvatun takuuajan. Ja kuluttajallahan siis on tietenkin oikeus olettaa tuotteen tavanomaisen käyttöiän olevan vähintään takuuajan mittainen.

Nyt siis uutta SSD:tä matkaan ja se on sitten ihan Jimm'sin ongelma tapella A-datan tämä keissi loppuun.

Vituttaa tämä kiemurtelu näissä päivänselvissä tapauksissa. Toki sen yrityksen puolesta ymmärtää kun ei kuluttajan oikeuksien polkemista ole mitään rangaistusta.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
RMA päätöksessä kirjoititte näin:
Kyse on tuotteesta (A-Data M.2 SSD-levy, sarjanumero ei tiedossa), jonka palautitte meille takuukäsittelyä varten. Käsittelyssä huomattiin, että palautuneesta tuotteesta on irroitettu sarjanumero/tunnistetarra. Tämä aiheuttaa sen, että kyseistä tuotetta ei pystytä enää tunnistamaan eikä jäljittämään, jolloin sen todellinen ikä ja ostopaikka ovat mahdotonta todentaa. Tämä on sekä meidän, että valmistajan takuuehtojen vastaista.

Onko antaa mitään selitystä miksei tuota sarjanumeroa ja tuotetunnusta ole haluttu tuotteesta aiemmin nähdä kun on noin vahva lausunto kuitenkin annettu minulle?

En näe että asiassa pitäisi olla mitään epäselvyyttä. Olkaa hyvä ja tehkää järki ratkaisu.
Kiitos palautteesta! Ilmeisesti takuukäsittelijällä on käynyt jonkinlainen ajatusvirhe tuota vastausta kirjoitettaessa - tästä annettu palautetta!
Kyse ei siis ole kuitenkaan siitä, etteikö tuotetunnusta oltaisi "haluttu nähdä".
Koska tuotteesta puuttuu tuo yksi tarra niin se ei ole täysin alkuperäisessä kunnossa - tästä syystä asia pitää nyt varmistaa valmistajalta.
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Kiitos palautteesta! Ilmeisesti takuukäsittelijällä on käynyt jonkinlainen ajatusvirhe tuota vastausta kirjoitettaessa - tästä annettu palautetta!
Kyse ei siis ole kuitenkaan siitä, etteikö tuotetunnusta oltaisi "haluttu nähdä".
Koska tuotteesta puuttuu tuo yksi tarra niin se ei ole täysin alkuperäisessä kunnossa - tästä syystä asia pitää nyt varmistaa valmistajalta.
Eihän tuote tosiaan ole alkuperäisessä kunnossa muutenkaan kun se on rikki :rofl:

Ja takuukäsittelijän ajatusvirheenä siis se, ettei keksinyt parempaa syytä evätä takuu? Tämä kun oli liian helppo todeta vääräksi.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Eihän tuote tosiaan ole alkuperäisessä kunnossa muutenkaan kun se on rikki :rofl:

Ja takuukäsittelijän ajatusvirheenä siis se, ettei keksinyt parempaa syytä evätä takuu? Tämä kun oli liian helppo todeta vääräksi.
Ajatusvirheenä viittasimme siis siihen että syynä hylkäämiselle ei ole viestin mukaisesti tunnisteiden täydellinen puuttuminen vaan se, että tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa koska yksi tarroista puuttuu.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
723
Todella harmillista, että @Jimm's onnistuu yhdellä ainoalla takuukeikalla ryssimään tehokkaasti sen kaiken goodwillin, minkä hankki isolla rahalla näiden RTX 3000-sarjan korttien kanssa.

Ei tarvitse olla mikään kovin suuri tietäjä, jos veikkaa, että tuo SSD case saa Warran osalta aivan 100-varmasti vielä onnellisen lopun, mutta kyllä siitä kaikille jää kuitenkin sellainen kuva, että viimeiseen asti yritetään venkoilla takuuasioissa ja vasta jos asiakas itse osaa vaatimalla vaatia, niin korvataan viallinen tuote. Joku tavallinen käyttäjä kun olisi varmasti jättänyt asian tähän.

Jos tämän tapauksen kanssa olisi lähtenyt Kuluttajariitalautakuntaan, niin voitto olisi ollut aivan selviö. Todella kafkamainen ja kaiken arkijärjen vastainen tilanne kuluttajan kannalta, että kädessä on rikkinäinen tuote, joka on tullut myyntiin vasta muutama vuosi sitten & 5 vuoden takuukuitti ja sitten tilanne on tämä.

Entä tilanne, jossa 2500 euron RTX 3090 näytönohjain olisi kärähtänyt ja pieni tarra olisi sen seurauksena lukukelvoton. Jimmsin määritelmän mukaan ei mene takuuseen, sori siitä?
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
375
Ajatusvirheenä viittasimme siis siihen että syynä hylkäämiselle ei ole viestin mukaisesti tunnisteiden täydellinen puuttuminen vaan se, että tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa koska yksi tarroista puuttuu.
Niin eli ajatusvirheenä oli se, että alunperin takuun eväämiseksi esitetty syy ei ollut sopiva. Teidän pitää varmaan kohta käydä vuokraamassa kaivinkone koska lapion kanssa ei varmaan saa kuoppaa enää paljon syvemmäksi.

Toivottavasti @Warra jaksaa vedota virhevastuuseen jos Jimm's nyt todella aikoo evätä takuun siksi, että tuotteesta puuttuu joku perhanan tarra (, jolle ei ole mitään tarvetta koska tuote saatiin yksilöityä toisen tarran avulla).

Entä tilanne, jossa 2500 euron RTX 3090 näytönohjain olisi kärähtänyt ja pieni tarra olisi sen seurauksena lukukelvoton. Jimmsin määritelmän mukaan ei mene takuuseen, sori siitä?
Tuote ei ole palaneen muovisuojuksen takia enää "alkuperäisessä kunnossa" niin ei mene enää takuuseen. T: Jimm's
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Onko edes aivan varmaa, että tuossa pitäisi joku muukin tarra olla tuon @Warra :n kuvassa olevan lisäksi? Kuulostaa oudolta, että kahdessa tarrassa olisi samat tiedot. Ja mitä kuvia katselin niin se leveämpi tarra joita noissa on myös menisi tuon pienen tarran päälle.

Se leveämpi tarra kun näyttää tältä:
1648549156529.png
 
Viimeksi muokattu:

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Onko edes aivan varmaa, että tuossa pitäisi joku muukin tarra olla tuon lisäksi? Kuulostaa oudolta, että kahdessa tarrassa olisi samat tiedot. Ja mitä kuvia katselin niin se leveämpi tarra joita noissa on myös menisi tuon pienen tarran päälle.
Kuten alkuperäisessä vastauksessa kerroimme, niin tämä on nyt eskaloitu A-datalle ja takuuosastomme palaa Warralle asiaan kun saamme vastauksen. Asian käsittely on meillä siis edelleen kesken.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Ja tässä ei kannata uhohtaa, että tarran puuttuminen ei vaikuta myyjän virhevastuuseen jonka perustella tämä viimeistään pitäisi ratketa joten senkään suhteen en ymmärrä miksi Jimm's venkoilee tällä tavalla. Onko mahdollisen tappion ottaminen siitä, että asiakas pidetään tyytyväisenä suurempi kuin mainehaitta mikä tälläisestä tulee?
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Kiitos jälleen vilkkaasta keskustelusta ja palautteista koskien tapausta ja takuuasioita yleisesti! Ne on välitetty eteenpäin.
Tämän tapauksen osalta kommunikaatio ei ole sujunut niin kuin pitäisi, ja siitä on annettu palautetta takuuosastolle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 172
Todella harmillista, että @Jimm's
Jos tämän tapauksen kanssa olisi lähtenyt Kuluttajariitalautakuntaan, niin voitto olisi ollut aivan selviö. Todella kafkamainen ja kaiken arkijärjen vastainen tilanne kuluttajan kannalta, että kädessä on rikkinäinen tuote, joka on tullut myyntiin vasta muutama vuosi sitten & 5 vuoden takuukuitti ja sitten tilanne on tämä.
Olen toimittanut kaikki kirjalliset tiedot, kuvat ja RMA hakemukset ja päätökset kuluttaja-asiamiehelle. Heillä vaan tuppaa olemaan toimiminen hidasta, joten saa nähdä milloin heistä kuulee. 5:stä arkipäivästä heillä puhuttiin olevan yhteydenottoaika viimeistään..
Niin eli ajatusvirheenä oli se, että alunperin takuun eväämiseksi esitetty syy ei ollut sopiva. Teidän pitää varmaan kohta käydä vuokraamassa kaivinkone koska lapion kanssa ei varmaan saa kuoppaa enää paljon syvemmäksi.

Toivottavasti @Warra jaksaa vedota virhevastuuseen jos Jimm's nyt todella aikoo evätä takuun siksi, että tuotteesta puuttuu joku perhanan tarra (, jolle ei ole mitään tarvetta koska tuote saatiin yksilöityä toisen tarran avulla).
Taistelen niin kauan kuin viimeinenkin kivi on käännetty.

Edelleenkään en tajunnut ennen lähetystä tutkia ulkoisesti tuotetta niin tarkasti että olisin huomannut mitään puuttuvan ja verrannut tuotettani googlen antamiin tuotteisiin. Ja En edelleenkään muista irroittaneeni Jimm'ssin sanomaa isoa tarraa, ja ei ole mitään tietoa missä se voisi olla. jos ei ollut esim. paketissa irrallaan. Levy oli kerran asennettu koneeseen 1v 2kk sitten ja irroitettu sitten kun hajosi viime viikolla. Onhan tässä välillä esim. kotelo vaihtunut mutta asema on ollut koko ajan samassa kohdassa emolevyllä.

Vetoan toistaiseksi siihen että voitaisiin myös käyttää tervettä järkeä kun tuote on tunnistettavissa, takuu on todettavissa ja varmaan voidaan myös olla yhtä mieltä siitä että tuo tarra tuskin oli rakenteellisesti ratkaiseva osa toiminnan kannalta? Virhevastuu on kuitenkin olemassa tuotteella.

Valitettavasti ei ole vaan tapauksen hoitamisen alku ollut kovinkaan lupaava, ja luottamusta herättävä. RMA päätöksessä kuitenkin mentiin jo heti alussa väittämään jotain mikä ei ollut totta (tuote ei tunnistettavissa). Lisäksi en edelleenkään ole saanut mitään viestiä takuuosastolta tuon RMA päätöksen jälkeen. Täällä sain toki yksityisviestin ketjun aloittajalta.
 
Liittynyt
23.01.2021
Viestejä
22
1.
Kielteinen RMA-päätös, koska sarjanumeroitua tuotetta ei pystytä tunnistamaan
Asiakasta harmittaa ja ostaa uuden levyn, ostaa sen muualta kuin jimmsiltä
Jimms säästää satkun pari, puskaradio kertoo ettei jimmsiltä kannata ostaa

2.
Kielteinen RMA-päätös, koska sarjanumeroitua tuotetta ei pystytä tunnistamaan
Asiakas pitää kiinni oikeuksistaan ja kertoo asiasta foorumillakin
Oho, ajatusvirhe, kommunikaatiovirhe, annettiin palautetta, oikeesti oli ihan eri syy ja sitäpaitsi asia on kesken
Kymmenen ihmettelee jimmsin toimintaa ja meriselityksiä, tuhat lukee ihmettelyä.
Asiakas saa uuden levyn kuten kuuluukin

3.
Myönteinen RMA-päätös, koska terve järki
Uuden levyn mukana tulee pari extra pussia nallekarkkeja
Asiakas on tyytyväinen, kirjoittaa positiivisen palautteen foorumille
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 458
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D
Jep ja todellisuudessa nämä palautteet kun "menevät" sinne takuukäsittely puolelle niin ne heitetään mappi ö ja siellä pysyvät. Alkaa tuntua että asiakkaita ei kuunnella tai oteta niin tosissaan kun pitäisi, enemmänkin epäillään etteikö vaan tämä kyseinen asiakas yrittäisi huijata meidän firmalta rahaa...

Me ollaan vaan yksiä bisnesnappuloita miltä pumpataan rahat vaan ja takuu on yksi sivuseikka liipalaapa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D
Pahoittelut vielä epäonnistuneesta viestinnästä tapaukseen liittyen!
Välitin nyt soittopyynnön asiakaspalveluun, sieltä luvattiin palata väliaikatietojen kanssa vielä tänään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 251
Mikä tässä on vielä erityisen hauskaa, ilman foorumia en edes tietäisi että asian käsittely on kesken kun minulle ei ole tullut suoraa yhteydenottoa sitten RMA päätöksen :D
Kyllä tämmöiset jutut laittaa mietityttämään että mites omalla kohtaa jos tuote hajoaa ja haluanko tuhlata aikani tässä kaupassa tappelemiseen jos käy
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 069
Pahoittelut vielä epäonnistuneesta viestinnästä tapaukseen liittyen!
Välitin nyt soittopyynnön asiakaspalveluun, sieltä luvattiin palata väliaikatietojen kanssa vielä tänään.
Ei millään pahalla, mutta monesti teidän "viestintä" pettää takuuasioissa ja varsinkin silloin jos se takuuasia ei ole todella suoraviivainen.

Se mihin nyt pitää teidän panostaa on järjen käyttöön teidän näkökulmasta epäselvissä tapauksissa. Nyt vaikuttaa että jos tapaus on teistä vähänkin epäselvä, koitatte luikerrella vastuusta ja sitten kun tämä tulee julkiseksi niin pahoitellaan.
 
Liittynyt
23.01.2021
Viestejä
22
Olen jimmsillä asioinut ehkä 15 vuotta, mutta nyt oli muualla huomattavasti halvemmalla uuden koneen osat. Täällä aiemmin jotakuta kehotettiin laittamaan tarjouspyyntö sähköpostilla, niin päätin minäkin laittaa. Sain kuin sainkin 0,8% tarjouksen, jossa vedottiin lisäksi mm. kilpailijoita helpompiin takuukäsittelyihin. Voisi tuolle jotain arvoa laskeakin, mutta näitä kun lukee täällä..

Annetaan nyt hyvääkin palautetta: sain aiemmin näyttiksen mukana valmiiksi käytetyn pelinlatauskoodin, niin toimiva koodi saatiin ihan hienosti tilalle.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Kuten alkuperäisessä vastauksessa kerroimme, niin tämä on nyt eskaloitu A-datalle ja takuuosastomme palaa Warralle asiaan kun saamme vastauksen. Asian käsittely on meillä siis edelleen kesken.
Tapaukseen saatiin nyt myönteinen vastaus ja RMA-puoli on ollut Warraan tästä yhteydessä sähköpostitse!

Palautetta on annettu takuupuolelle ja asiakaspalveluun kommunikaatiosta yleisellä tasolla sekä myös viestien sisällöstä. Viesteihin vastaavat meillä ihmiset, ja tässä tosiaan kävi valitettavasti niin että asiakkaalle meni väärä viestipohja, vaikka syy poikkeusmenettelylle oli olemassa. Ymmärrettävästi tämä aiheutti hämmennystä ja jatkossa pitää huolehtia siitä, että tällaista virhettä ei tapahtuisi.
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 217
Näin keskustelua sivusta seuranneena ja pitkäaikaisena Jimmssin asiakkaana pakko todeta että aikamoinen ryöpytys saatu aikaseks tästä rma-keissistä, tuskin edustaa putiikin yleistä linjaa tai toimintatapaa. Varmaan joku siistimpikin tapa olisi ollut tämä hoitaa.

Itse viimeksi olin chatin ja puhelimella yhteydessä rma-asiassa ja oikein mallikkaasti saatiin homma maaliin.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 648
Viestejä
4 187 372
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom