Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Positiivisena palautteena näyttää Pikatoimitus-nappi toimivan. Kun nyt olisi viikonloppuna aikaa rassata tietokoneita, eikä näytönohjain liikkunut eilen mihinkään - niin kävin yöllä painamassa nappia. Heti kun Jimm'sillä heräsivät tuossa 7 aikaan, tuli seurantakoodia.
Toki Matkahuolto hakee sitten, kun hakee. Edelliset toimitukset on kuitenkin vastaavassa tilanteessa tulleet viimeistään lauantaina.
 
Perhana, kerrankin kävi tuuri!
Jostain syystä tuli taas eilen katsottua itx-koneen puuttuvia komponentteja ja siellähän oli Perskiven B550 Phantom Gaming itx:ää yksi kpl poistossa. Kuitattu ja pikatoimituksella tänä aamuna tuli lähtöilmoitus... Alkaa talviloma, niin olisi jotain räpellettävää ;)
 
Kiitos vahvistuksesta. Kieltämättä ei kyllä kuulostanyt väärinkäsitykseltä, kun minulle sanottiin, että "Valitettavasti suora rahojen palautus ei ole tässä mahdollinen". Pyysin nyt rahan palautusta tilille uudestaan ja viittasin samalla tähän viestiisi.

Rahat saapui jo tilille eli olipas erittäin nopeaa toimintaa, kun lopulta homma alkoi edetä. Loppu hyvin, kaikki hyvin :)
 
edit. Olen vain tyhmä ja älysin puolituntia myöhemmin oman mokan.

Olisin asiakaspalaute lomaketta tekemässä lopuksi kysytään käyttöjärjestelmän salasanasta, että mitäköhän salasanaa tässä nyt tarkoitetaan ja miksi tällästä edes tarvitaan?
 
Viimeksi muokattu:
edit. Olen vain tyhmä ja älysin puolituntia myöhemmin oman mokan.

Olisin asiakaspalaute lomaketta tekemässä lopuksi kysytään käyttöjärjestelmän salasanasta, että mitäköhän salasanaa tässä nyt tarkoitetaan ja miksi tällästä edes tarvitaan?

Veikkaisin että liittyy niihin tapauksiin joissa lähetetään kokonainen tietokone huoltoon. Kuvittelisin että tuo kysely on sen takia ettei sitä salasanaa tarvitse kysellä sitten jälkikäteen? Täytät varmaan RMA hakemuslomaketta parhaillaan?
 
Veikkaisin että liittyy niihin tapauksiin joissa lähetetään kokonainen tietokone huoltoon. Kuvittelisin että tuo kysely on sen takia ettei sitä salasanaa tarvitse kysellä sitten jälkikäteen? Täytät varmaan RMA hakemuslomaketta parhaillaan?
Joo näinhän se oli. Hieman tässä huvittaa kuinka kaun meni edes älytä tuollainen simppeli asia.
 
Se on vähän outoa että sähköpostiin tulevassa tilausvahvistuksessa ei ole esim. toimitusosoitetta ja muita tietoja. Yleensä on tapana laittaa. Sitä kun humalapäissään tilailee jotain ei-kirjautuneena, niin olisi kiva tarkistaa että mihin tuli tilattua.
 
Hieman on tuo jimmsin palautukselle annettava palautetta tuntuu todella työläältä. Ensin piti väsätä Rma-hakemus, jonka jälkeen tuli ohjeet spostiin, että tuotteen pakettiin pitäisi molemmille puolille laittaa rma-numero, mutta sitä ei saa itse tuotepakkaukseen ( Palauttamassa siis monitoria ja tuli pelkästään monitorilaatikko, eikä muuta. ), joten ottaa tässä selvää uskaltaako tuohon pakettiin kirjotella mitään rma-koodeja. Tämän jälkeen pitäisi vielä saate liittämään mukaan, mutta kaikki tiedot mitä saatteesiin pitäisi laittaa on laitettu jo kertaalleen rma hakemukseen. Tuotteen palauttaminen matkahuollon pisteelle on helppoa ja koodin, kun antaa tiskillä pitäisi riittää.

apua?
 
Hieman on tuo jimmsin palautukselle annettava palautetta tuntuu todella työläältä. Ensin piti väsätä Rma-hakemus, jonka jälkeen tuli ohjeet spostiin, että tuotteen pakettiin pitäisi molemmille puolille laittaa rma-numero, mutta sitä ei saa itse tuotepakkaukseen ( Palauttamassa siis monitoria ja tuli pelkästään monitorilaatikko, eikä muuta. ), joten ottaa tässä selvää uskaltaako tuohon pakettiin kirjotella mitään rma-koodeja. Tämän jälkeen pitäisi vielä saate liittämään mukaan, mutta kaikki tiedot mitä saatteesiin pitäisi laittaa on laitettu jo kertaalleen rma hakemukseen. Tuotteen palauttaminen matkahuollon pisteelle on helppoa ja koodin, kun antaa tiskillä pitäisi riittää.

apua?
Teippaa vaikka lappu kylkeen, johon tuo RMA-koodi. Tai sitten teipin päälle kirjoitat.
 
Hieman on tuo jimmsin palautukselle annettava palautetta tuntuu todella työläältä. Ensin piti väsätä Rma-hakemus, jonka jälkeen tuli ohjeet spostiin, että tuotteen pakettiin pitäisi molemmille puolille laittaa rma-numero, mutta sitä ei saa itse tuotepakkaukseen ( Palauttamassa siis monitoria ja tuli pelkästään monitorilaatikko, eikä muuta. ), joten ottaa tässä selvää uskaltaako tuohon pakettiin kirjotella mitään rma-koodeja. Tämän jälkeen pitäisi vielä saate liittämään mukaan, mutta kaikki tiedot mitä saatteesiin pitäisi laittaa on laitettu jo kertaalleen rma hakemukseen. Tuotteen palauttaminen matkahuollon pisteelle on helppoa ja koodin, kun antaa tiskillä pitäisi riittää.

apua?
Esimerkiksi näyttöjen ja koteloiden kanssa tuon RMA-numeron voi tosiaan kirjoittaa sitten vaikka erikseen paperille ja teippaa tuon laatikkoon. Myyntipakkaukseen suoraan ei tosiaan mielellään mitään merkintöjä, että se säilyy edelleen mahdollisimman myyntikuntoisena. Saate ei ole välttämätön, jos RMA-numero on merkitty selkeästi pakettiin ja tarvittavat tiedot löytyy itse hakemuksesta.
 
Moikka! Tämä tieto välitetty tuotevastaavalle. Lähinnä siis lisäkysymysten varalta pyydettiin sitä omaa ketjua yksäreihin mutta käyhän tämä tosiaan näinkin. Ilmeisesti kuitenkin haet jotain räkki- etkä ns. kuluttajaversiota? :)

Edit: Pari kappaletta tuotteistettu!

APC EasyPDU, Metered-by-Outlet with Switching, ZeroU, 16A, 230V, (20) C13 & (4) C19 - 1 349,00€

APC EasyPDU, Metered-by-Outlet, ZeroU, 16A, 230V, (20) C13 & (4) C19 - 1 089,00€

No siis noi ns kuluttajaverioissa yleensä kun ei ole mitään ominaisuuksia, lähinnä haluan tietää kulutuksen siltä PDU:lta (SNMP:llä), jota esim Deltacon PDU:ssa ei ole (näyttö ei näytä watteina, näyttää vaan VA:na joka ei paljoa itselle sano).
 
No siis noi ns kuluttajaverioissa yleensä kun ei ole mitään ominaisuuksia, lähinnä haluan tietää kulutuksen siltä PDU:lta (SNMP:llä), jota esim Deltacon PDU:ssa ei ole (näyttö ei näytä watteina, näyttää vaan VA:na joka ei paljoa itselle sano).

Jos VA:lla tarkoitetaan voltti ampeereita niin nuohan on käytännössä sama asia kun watit.
 

Liitteet

  • va.png
    va.png
    6,8 KB · Luettu: 118
Täällä mainittiin aiemmassa takuukeississä, että viallisen tuotteen hyvityksen voi ottaa myös lahjakorttina. Onko tuossa jotain rajoituksia tai mahdollisia vähennyksiä, vai saako vielä vaikka 2.5 vuottakin oston jälkeen täyden ostohinnan lahjakortille? Esimerkiksi näytönohjaimien hinnat elävät (nyt laskevat) jatkuvasti ja myös uusia malleja ja sukupolvia julkaistaan.

EDIT: Ja tuo aiempi takuukeissi päättyi niin, että viallisen tuotteen omistaja osti ensin uuden ja kalliimman tuotteen Jimmsiltä ja lopulta viallinen ja palautettu tuote hyvitettiin sen hinnasta. Voiko tuota pitää ennakkotapauksena, että noin voi nyt tehdä, jos ei esimerkiksi omista toista näytönohjainta takuukeissin ajaksi?
 
Täällä mainittiin aiemmassa takuukeississä, että viallisen tuotteen hyvityksen voi ottaa myös lahjakorttina. Onko tuossa jotain rajoituksia tai mahdollisia vähennyksiä, vai saako vielä vaikka 2.5 vuottakin oston jälkeen täyden ostohinnan lahjakortille? Esimerkiksi näytönohjaimien hinnat elävät (nyt laskevat) jatkuvasti ja myös uusia malleja ja sukupolvia julkaistaan.

EDIT: Ja tuo aiempi takuukeissi päättyi niin, että viallisen tuotteen omistaja osti ensin uuden ja kalliimman tuotteen Jimmsiltä ja lopulta viallinen ja palautettu tuote hyvitettiin sen hinnasta. Voiko tuota pitää ennakkotapauksena, että noin voi nyt tehdä, jos ei esimerkiksi omista toista näytönohjainta takuukeissin ajaksi?

Takuutapauksissa pitää aina ensin olla yhteydessä takuuosastoomme, joka antaa lisätoimintaohjeet.
Käyttöhyötyvähennyksiä tehdään joissain tapauksissa kyllä edelleen.
 
^37 eri Alphacoolin tuotetta, joista 80% ei varastossa? :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Ja tähän päälle vielä tuo Lian Li UNI FAN joka on ollut tähän mennessä lähes jokaisessa tarjouspäivässä viimeisen vuoden aikana...
 
Tiedoksi @Jimm's :


Kyseisen näytön tuotetiedoissa näyttää olevan ristiriitaisia tietoja näytön resoluutiosta. Otsikossa mainostetaan 4K UHD monitorina, mutta tuotetiedoissa mm.:

"32" QHD (2560 x 1440) -pelimonitori"
ja
"Maksimiresoluutio:
  • DisplayPort: 2460 x 1440 @ 240Hz
  • HDMI: 2560 x 1440 @ 144Hz
  • Ylikellotustila: DisplayPort: 2560 x 1440 @ 270Hz"

Onkohan lipsahtanut väärän näytön tiedot tuotetietoihin?
 
Tiedoksi @Jimm's :


Kyseisen näytön tuotetiedoissa näyttää olevan ristiriitaisia tietoja näytön resoluutiosta. Otsikossa mainostetaan 4K UHD monitorina, mutta tuotetiedoissa mm.:

"32" QHD (2560 x 1440) -pelimonitori"
ja
"Maksimiresoluutio:
  • DisplayPort: 2460 x 1440 @ 240Hz
  • HDMI: 2560 x 1440 @ 144Hz
  • Ylikellotustila: DisplayPort: 2560 x 1440 @ 270Hz"

Onkohan lipsahtanut väärän näytön tiedot tuotetietoihin?

Pistetään tarkistuspyyntöä eteenpäin!
 
Välitetään palautteet ja toiveet tarjouksia koskien tuotevastaaville tiedoksi! :comp:
 
Voi sanoa et nopiaa toimintaa @Jimm's Tilaus meni ke aamuna sisään, iltapäivällä paketti jo lähti ja postikin yllätti et tänään sai jo noutaa.
 
Voi sanoa et nopiaa toimintaa @Jimm's Tilaus meni ke aamuna sisään, iltapäivällä paketti jo lähti ja postikin yllätti et tänään sai jo noutaa.

Täältäkin Jimmsille posia toimituksen lähdöstä postin käsiin. Alle 1h tilauksesta ja kuormassa lähdössä eteenpäin. Käytin kyllä sitä pikatoimitus nappia, kun ajattelin sen olevan ainoa keino saada pääsiäisgeimit pyörimään paremmin.

Posti sen sai vain lajiteltu eilen Liedossa ja tänään sille ei ole tapahtunut mitään.
 
Olisikohan ollut mahdollista saada oikeita Focus kotelotarjouksia Fractalin kevätsiivoukseen? Tämän hetkisissä Focus G:ssä ja Focus G Minissä ei ole kyllä tarjouksia nähtykään. Mini ei ole ikinä ollut Jimmsillä 99€ hintainen. Korkein hinta ikinä (korotettu juuri ennen tarjousta) oli 64,90€ ja sivusto väittää, että normi hinta on 99€. Focus G:kin on parin euron heitolla tasan saman hintainen, mitä se on aina keskiarvoltaan ollut. Mainostettu "norm. 59,90€" on ollut siinäkin viimeksi vuonna 2018.
 
Antaa muuten posti aika kyytiä paketeille. Onneksi kotelo vaikutti kuitenkin virheettömältä kun pikaisesti katsoin. Muu sisältö on tilattu myöhemmin ja vasta sitten kasatessa tietää että kaikki varmasti ok.
 

Liitteet

  • 3AFDFEDF-B809-4A26-9B3E-6771A7446E3E.jpeg
    3AFDFEDF-B809-4A26-9B3E-6771A7446E3E.jpeg
    3,4 MB · Luettu: 270
  • 4CAB7A68-C7DB-402C-BDF2-2388C1031A26.jpeg
    4CAB7A68-C7DB-402C-BDF2-2388C1031A26.jpeg
    1,6 MB · Luettu: 268
  • 5FFD9BAD-29D2-4758-9D1D-D8C640E5BAFA.jpeg
    5FFD9BAD-29D2-4758-9D1D-D8C640E5BAFA.jpeg
    1,7 MB · Luettu: 247
  • C56BB30F-4CFB-4826-A20B-4A75E976852C.jpeg
    C56BB30F-4CFB-4826-A20B-4A75E976852C.jpeg
    1,5 MB · Luettu: 231
Antaa muuten posti aika kyytiä paketeille. Onneksi kotelo vaikutti kuitenkin virheettömältä kun pikaisesti katsoin. Muu sisältö on tilattu myöhemmin ja vasta sitten kasatessa tietää että kaikki varmasti ok.

Nyt kun lukaisin tämän niin voin vahvistaa saman asian. Viimeiset kolme neljä pakettia joita on postin kautta tullut niin jokaisessa on ollut jokin kulma rutussa tai reikä laatikon kyljessä. Onneksi omissa paketteissa siellä sisäpuolella on ollut vielä toinen pahvilaatikko ottamassa kolhuja vastaan. Toivotaan, että tuote on kunnossa.

Edit. Tulipa nyt asian noustua esiin tehtyä sille jopa jotakin. Naamakirjan kautta palautetta kun sattuu tänään muut kanavat olevan kiinni.
Edit2. Propsit Postin asiakaspalvelulle verrattain nopeasta vastauksesta. Syykin tietysti on suhteellisen selvä. Lähetykset on tärkeä pakata niin, että ne kestävät koneellisen lajittelun.

Hei! Kiitos yhteydenotostasi. Ikävä kuulla, että paketit olivat ottaneet osumaa kuljetuksessa. Lähetykset on tärkeä pakata niin, että ne kestävät koneellisen lajittelun. Täältä löydät pakkaamisohjeet https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/lahettaminen/paketin-lahettaminen/pakkaamisohjeet . Mikäli lähetyksen sisältö pääsee vahingoittumaan tulisi täyttää seuraava lomake heti kun vaurioitumisen huomaa https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/vahingoittunut-lahetys . Tämän jälkeen tulisi olla yhteydessä lähettäjään. Lomakkeelle on tärkeää liittää kuvia sekä lähetyksen päällyksestä, että sisällöstä ja sisältö tulee säilyttää, kunnes olemme selvittäneet asian lähettäjän kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Jimm's toimittaa myös Matkahuollolla.. Itse olen sillä tilannut viimeiset paketit, mutta lähinnä sen takia, että lähin Postin pakettiautomaatti on aina täynnä ja sitten vievät asiamiespostiin 500m päähän kotoa..
 
Jimm's toimittaa myös Matkahuollolla.. Itse olen sillä tilannut viimeiset paketit, mutta lähinnä sen takia, että lähin Postin pakettiautomaatti on aina täynnä ja sitten vievät asiamiespostiin 500m päähän kotoa..
Matkahuolto on myös joihinkin paikkoihin nopeampi. Itse tilaan lähes aina paketit matkahuollolla.
 
Matkahuolto on myös joihinkin paikkoihin nopeampi. Itse tilaan lähes aina paketit matkahuollolla.
Niin, tuurista se aika paljon kiinni on loppujen lopuksi. Joskus paketti tulee paikallispisteeseen (siis Matkahuollon tapauksessa), sillä lailla, että se menee saman päivän kuormaan.
Jos päivän kuorma on ehtinyt jo lähteä, niin siirtyy tietenkin sitten seuraavaan päivään... En tiedä, onko mitään varsinaista "sääntöä" olemassa, mikä on nopeampi toimitustapa...

Vaikka legenda kertoo, että Postin Liedon keskuksessa on musta aukko, joka imaisee lähetyksiä. Joskus pelkästään viivästyttää tuhottomasti....
Vähän olen kyllä taipuvainen uskomaan tuohon teoriaan ;)
 
Onko tulossa 20.4 Amd:n 5800X3D prosessori myyntiin @Jimm's ja jos on niin mihinkä kellonlyömään? Hintaki olisi tietysti kova, niin voi henkisesti alkaa valmistautua!
 
Viimeksi muokattu:
Onko tulossa 20.4 Amd:n 5800X3D prosessori myyntiin @Jimm's ja jos on niin mihinkä kellonlyömään? Hintaki olisi tietysti kova, niin voi henkisesti alkaa valmistautua!
AMD on julkistanut että 5800X3D tulee maailmanlaajuisesti myyntiin 20.4. ja tavoitteena on myös saada tuolloin sivuillemme tilattavaksi. Hinnoittelusta ja tarkemmasta kellonajasta ei ole antaa tarkempaa tietoa. Selviää viimeistään tuolloin 20.4. :)
 
Onko mitään uutta tietoa, että milloin olisi mahdollisesti tulossa varastoon / tukkurille?

Olisiko myös mahdollista kysyä, että saisiko tuotevalikoimaan tätä wifi sovitinta? Tämä on vielä yhteensopiva DeskMini X300:n kanssa.
DESKMINI M.2 WIFI6 KIT (AX200)

Paranneltu versio tuosta teidän nykyisestä:
 
Jossain välissä pitää varmaan saada Phanteks Evolv Shift 2:seen PCIE4 riserikaapeli...
Pikaisesti ei missään mainita yhteensopivuudesta mitään...

Jompi kumpi noista?
 
Onko mitään uutta tietoa, että milloin olisi mahdollisesti tulossa varastoon / tukkurille?

Olisiko myös mahdollista kysyä, että saisiko tuotevalikoimaan tätä wifi sovitinta? Tämä on vielä yhteensopiva DeskMini X300:n kanssa.
DESKMINI M.2 WIFI6 KIT (AX200)

Barebonea tilataan meille sitä mukaa kuin sitä ostetaan - mutta näyttää tosiaan olevan toimittajalta loppu. Heidän tämänhetkinen arvio menee toukokuulle.

WIFI-sovittimesta laitettu tuotteistuspyyntöä!
 
Jossain välissä pitää varmaan saada Phanteks Evolv Shift 2:seen PCIE4 riserikaapeli...
Pikaisesti ei missään mainita yhteensopivuudesta mitään...

Jompi kumpi noista?

Selvitellään!
 
Kävin täällä aikaisemmin toivomassa lisää vasenkätisiä hiiriä, noh nyt on Logitech vastannut rukouksiini pikatahdilla ja tuo markkinoille pystymallisen Lift-hiiren oikea- ja vasenkätisenä tässä kevään aikana. Ottakaas valikoimiin sitten harmaa vasenkätisenä niin laitan tilauksen sisään. :kahvi:
 
Viimeksi muokattu:
Olisko tätä Corsairin vaihtomikkiä mahdollista saada saldoille/tilata teidän kautta? En keksinyt miten suoraan Corsairilta sais tuota Suomeen. Jenkkisivulla on tilausnappi mutta toimitusmaata ei pysty silloin muuttamaan. En kyllä sit tiiä että onko noita edes olemassa kun ei mistään muustakaan kaupasta löytynyt googlella.


Corsairin varaosia on ollut yleisesti huonosti saatavilla meidän kanaviamme kautta :/
Sinuna lähtisin kyselemään tätä CORSAIRin support -lomakkeen kautta: https://help.corsair.com/hc/en-us/requests/new
 
Kävin täällä aikaisemmin toivomassa lisää vasenkätisiä hiiriä, noh nyt on Logitech vastannut rukouksiini pikatahdilla ja tuo markkinoille pystymallisen Lift-hiiren oikea- ja vasenkätisenä tässä kevään aikana. Ottakaas valikoimiin sitten harmaa vasenkätisenä niin laitan tilauksen sisään. :kahvi:
Kysellään!
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 315
Viestejä
4 509 238
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom