Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Viestiketju alueella 'Yritykset, jälleenmyyjät ja yhteisöt' , aloittaja Jimm's, 18.10.2016.

  1. LaDeX

    LaDeX

    Viestejä:
    1 013
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kannatan vain jos avaavat uudelleen Tampereen keskustaan kivijalkaliikkeen :) Entinen Bulldog 50m päässä kotoa.
     
  2. Jimm's

    Jimm's Jimm's PC-Store Yhteistyökumppani

    Viestejä:
    3 770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Nyt ei valitettavsati ole tietoa mitä versioita toimittajilta tulee, bios päivityksiä kuitenkin tehdään vielä aika reilusti, joten kovin paljoa sellaisia ei vielä varastoihin asti ole päätynyt ainakaan.
     
  3. MaximusKratos83

    MaximusKratos83

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    Oma mielipide on se että on kohtuuttoman pitkä aika tuotepalautuksen käsittelyyn tuo 3viikkoa, kun kerta luvattu 2viikkoa. Se on vaan oma mielipide, ei siitä sen enempää.
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2019
    Topixx tykkää tästä.
  4. iccb

    iccb

    Viestejä:
    248
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Joskus asioissa vaan kestää kauemmin, joskus päätöksen tekoon tarvitaan jotain tietoa jonka saamisessa voi kestää, näin yleisesti. Oma RMA tapaus alkukesällä hoitui oikein mallikkaasti, ei ongelmia. Taisi pysyä vielä kahdessa viikossa.
    Jos raha on noin piukassa ni olisikos kannattanut miettiä ennen tilausta, että tilaatko lainkaan sillä rahalla atk-tavaraa millä pitäisi laskuja maksaa? :think:
     
    gouca, MaximusKratos83, BugeHenis ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  5. Ukko Ylijumala

    Ukko Ylijumala BANNATTU BANNED

    Viestejä:
    201
    Rekisteröitynyt:
    20.07.2019
    • Käyttäjälle annettu varoitus tai huomautus: Asiaton käytös - turha henkilökohtaisuuksiin menevä piikittely
    Ei firmoilla yleensä ole mitään kiirettä kun heillä kerta on jo sun rahat. Sitten on kyllä kiirettä kun rahat on saamatta. Näin siis yleisesti. :D

    Muutenkin, jos laskun maksamiset on kiinni siitä että saa palautusrahat Jimmsiltä, niin ei kovin vahvasti mene.
     
    BugeHenis, MaximusKratos83 ja Jahve3 tykkäävät tästä.
  6. Juha Kokkonen

    Juha Kokkonen Moderator Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    5 960
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Viimeksi muokattu: 19.08.2019
    Lepakomäyrä tykkää tästä.
  7. hsalonen

    hsalonen

    Viestejä:
    8 559
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kohtuullinen korjausaika on kaksi viikkoa. Kolme viikkoa on jo liikaa.
     
    Lepakomäyrä ja Topixx tykkäävät tästä.
  8. MaximusKratos83

    MaximusKratos83

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    Niin, mut onneksi kaikki on sovittavissa.
     
  9. MaximusKratos83

    MaximusKratos83

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    No joo tsori, hermmot ollu vähän kireällä. Ei mulla nyt oikeasti niin huonosti mene:D
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2019
  10. MaximusKratos83

    MaximusKratos83

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    Kyllä jimmsiä on kehuttavaki, omalla kohdalla ei ollut mitään ongelmia, olen aina saanut tavarani nopeasti ja asiakaspalvelu chatti toimii sairaan hyvin 5/5.
     
    Viimeksi muokattu: 21.08.2019
    Jimm's tykkää tästä.
  11. MaximusKratos83

    MaximusKratos83

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    Totta tuokin, kaikkea ei voi saada heti. Mä olen vaan liian hätäinen tyyppi. Eipä mulla ole aikaisempia kokemuksia jimmssiin RMA tuotteen palauttamisesta. Ehkä noi 1-2 tähden arvostelut mitä lukee noista RMA kokemuksista, niin aiheuttaa hermostuneisuutta, ei siinä sen kummempaa ole, kyseessä on vaan tuotteen palautus. Sen verran noista 1-2 tähden arvosteluista kun lukee, niin suurin osa niistä voi olla keksittyjä juttuja. Itellä on ainakin ollu pelkkiä hyviä ostokokemuksia.
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2019
  12. humongous

    humongous

    Viestejä:
    507
    Rekisteröitynyt:
    19.06.2017
    Oma RMA tapaukseni kolmatta viikkoa sisällä.
     
  13. MaximusKratos83

    MaximusKratos83

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    12.08.2019
    Onko ihan pelkkä tuotteenpalautus vai takuukorjaus?
     
  14. humongous

    humongous

    Viestejä:
    507
    Rekisteröitynyt:
    19.06.2017
    Takuukorjaus
     
  15. tikkara

    tikkara

    Viestejä:
    427
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
  16. Jimm's

    Jimm's Jimm's PC-Store Yhteistyökumppani

    Viestejä:
    3 770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Toistaiseksi saatavuudet toimittajillakin on niin huonot, että arviota saatavuudelle oikestaan mahdoton antaa. Kuitenkaan mitään sellasita ei ole raportoitu ettei enää lainkaan saataisi.
     
  17. Jimm's

    Jimm's Jimm's PC-Store Yhteistyökumppani

    Viestejä:
    3 770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Valitettavasti tätä ei saada ainakaan toistaiseksi meidän toimittajilta, ilmeisesti tätä on tällä hetkellä saatavilla vain Logitechin omasta kaupasta :sori:
     
  18. gouca

    gouca

    Viestejä:
    601
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Täällä tulee tuo kahden viikon (lain määräämä) käsittelyaika huomenna täyteen. Puhdas tuotepalautus siis kyseessä. :itku:
     
  19. hsalonen

    hsalonen

    Viestejä:
    8 559
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Laissa sanotaan kyllä, että "kohtuullinen aika" ja KKV:n linjaus on, että kohtuullinen aika on kaksi viikkoa:
    Korjauksen kustannukset, paikka ja kesto

    ..mutta edelleen, 3 viikkoa on liikaa. Kannattaa pyytää vähintään nallekarkkeja.

    edit: tuotepalautuksissa taitaa kyllä tuo 14pv olla laissa..
     
    BugeHenis tykkää tästä.
  20. Divvy

    Divvy

    Viestejä:
    1 275
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mullakin on asiakaspalautus ollut käsittelyssä nyt yli 14pv saapumisilmoituksesta. Jonoa tuntuu olevan sielläkin. :tdown:

    Uusi tilaus saatiin lähtemään kuudessa arkipäivässä, eli juuri mahduttiin luvattuun aikatauluun. :tup:
     
  21. Tege

    Tege

    Viestejä:
    1 906
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Onko aspassa ruuhkaa? Yleensä tullut vastauksia alle päivässä.
     
  22. BugeHenis

    BugeHenis

    Viestejä:
    43
    Rekisteröitynyt:
    15.12.2018
    Mikä siinä on, ettei ihmiset osaa käyttää sitä chattitoimintoa.. Vastauksen saa 0-10 minuutissa riippuen kuinka paljon porukkaa jonossa edellä...
     
    Chloe, Eräilves, hytar ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  23. FinlandApollo

    FinlandApollo

    Viestejä:
    113
    Rekisteröitynyt:
    07.03.2017
    Itse ainakin käytin sitä nyt viime viikon aikana kolmesti, ja joka kerta jonossa oli yli 15 henkeä ennen minua. Jonotusaika oli lähemmäs 45-80min kuin tuo 0-10min.
     
    Eremita ja WanhaPatu tykkäävät tästä.
  24. Jimm's

    Jimm's Jimm's PC-Store Yhteistyökumppani

    Viestejä:
    3 770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Huomenta. Niin kyllä tuo ruuhka joka nyt esimerkiksi näkyy toimitusaikojen pidentymisenä, niin eskaloituu myös Aspaan. Suuri osa kontakteista liittyy juuri toimitusaikojen kyselyyn.
     
    gouca tykkää tästä.
  25. hitsikolli

    hitsikolli

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2019
    Varastossa oleva tuote lähtee 6 arkipäivän sisällä varastolta asiakkaalle niin on todella hidasta. Hienoa, että teitte lauantaina ylimääräisen vuoron asian korjaamiseksi, mutta miksi ei toista päivää jotta sumppu saataisiin kokonaan purettua? Sukulaiset, vaimot, tyttöystävät, serkut, mummot ja vaarit varastolle vaan ;). Nykyään ihmiset ovat niin kiireisiä ja tuotteen saaminen käsiin nopeasti on tämän päivän avainsana. Ennen Wanhaan meni aikaa rahan siirtymiseen kaupan pankkitilille 2 arkipäivää, toiset 2 sitten tavaran pakkaamiseen/postittaamiseen ja seuraavat 2 päivää postin mukaan. Ei enää vuonna 2019 näin.
     
  26. Matsu

    Matsu

    Viestejä:
    140
    Rekisteröitynyt:
    20.04.2017
    Tuleeko Cooler Master MK730 CHERRY Brown (Nordic layout) valikoimaan ? :kahvi:
     
  27. BugeHenis

    BugeHenis

    Viestejä:
    43
    Rekisteröitynyt:
    15.12.2018
    Paskapuhetta..Vaikka olisikin 15 ihmistä jonossa edellä, niin siellä on ainakin päiväsaikaan 3-4 asiakaspalvelijaa vastaamassa. Jos jokainen kyselee vaan oman tilauksensa perään (Jimms juuri sanoi suurimman osan kontakteista koostuvan näistä), ei siinä mene kuin 1min per asiakas.
     
  28. raivoraitis

    raivoraitis

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
     
    Viimeksi muokattu: 21.08.2019
  29. gouca

    gouca

    Viestejä:
    601
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Tämä olisi vastenmielinen toimenpide luottokauppaa kohtaan. :p
     
    Jimm's ja raivoraitis tykkäävät tästä.
  30. TheMeII

    TheMeII Übertaktungspotenzial Tukijäsen

    Viestejä:
    3 984
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Varmaan olet oikeassa. Pitäisikö sinun sitten huutaa tällekin kommentoijalle?
     
  31. hitsikolli

    hitsikolli

    Viestejä:
    2
    Rekisteröitynyt:
    21.08.2019
    Lauantaina tehty tilaus lähti tänään matkaan!! :tup:
     
    Jimm's tykkää tästä.
  32. raivoraitis

    raivoraitis

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    25.06.2018
    Näin on totta, kumminkin kyse on luotto firmasta! Ton viestin voi poistaa.
     
    Jimm's tykkää tästä.
  33. Eddu

    Eddu

    Viestejä:
    9
    Rekisteröitynyt:
    30.03.2017
    Phanteks Enthoo Luxe 2 Tempered Glass kotelon tuotetiedoissa syvyys ja korkeus merkitty väärinpäin. Mitat (LxKxS): 240 x 570 x 595 mm <- Todellisuus 240 x 595 x 570
     
  34. Jimm's

    Jimm's Jimm's PC-Store Yhteistyökumppani

    Viestejä:
    3 770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Laitetaan tuotepäällikötkin töihin niin niin eivät ihan laakereillaan pääse makoilemaan ;) Palataan kun asia selkenee
     
  35. Jimm's

    Jimm's Jimm's PC-Store Yhteistyökumppani

    Viestejä:
    3 770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    :facepalm:, kuljetan viestin tuotteistukseen korjattavaksi. Jätän sybolisesti koivunoksan siihen viereen. Kiitos huomiosta. :tup:
     
  36. Jimm's

    Jimm's Jimm's PC-Store Yhteistyökumppani

    Viestejä:
    3 770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Heips, ei valitettavasti ole tukkurien valikoimissa tätä mallia :(
     
  37. BHawks

    BHawks

    Viestejä:
    76
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Hienoo et joillekin tavaraakin saadaan matkaan. Itsellä tavarat olleet 14.8 asti varattuna tilaukselle ja vähän sen jälkeen odottaa varaston käsittelyä. Pariin otteeseen oltu aspaan yhteydessä. Viimeksi oli puhetta, että tänään lähtisivät mahdollisesti eteenpäin. Eipä vaan edelleen odottaa varaston käsittelyä... Eikä kyseessä oo kun muutama tuote.

    Toivossa on hyvä elää. ;)
     
  38. Mendel

    Mendel RTX ON

    Viestejä:
    602
    Rekisteröitynyt:
    21.09.2017
    Neljässä arkipäivässä maksun jälkeen saatiin minulle toimitettua Noctuan prossutuuletin. Ihan tyytyväinen olen kun lueskelen noita muita kommentteja :)
     
  39. Jarkale

    Jarkale

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    15.07.2019
    Kannattaa tosiaan varata hieman aikaa myös chattiä varten. Asiakkaita edellä oli 11 ja vapaa asiakaspalvelija saapui 38min päästä viestin lähettämisestä. Ei sillä, että olisi haitannut, kun chätissä odottaminen voittaa puhelin odottelun 100-0. Ainut niin meinasi unohtua, että tuli edes viesti laitettua:)
     
  40. jee408

    jee408

    Viestejä:
    296
    Rekisteröitynyt:
    22.12.2017
    Tasan tarkkaan kaks viikkoa meni omassa RMA tapauksessa. Kaks viikkoa sanottiin ajaksi.
     
  41. Mustang243

    Mustang243

    Viestejä:
    433
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Kannattaisko tuosta ruuhkasta laittaa heti Jimm'sin etusivulle kissankokoisin kirjaimin viesti? Tai chattiin automaattinen ilmoitus ruuhkasta, niin ei siellä porukka turhaan roiku linjoilla kyselemässä vuoron perään samoja kysymyksiä?
     
    BugeHenis tykkää tästä.
  42. Snowman

    Snowman Peräsmies RTX ON

    Viestejä:
    515
    Rekisteröitynyt:
    09.02.2017
    Ei tietenkään, sehän vaikuttaa myyntiin.
     
    BugeHenis tykkää tästä.
  43. Mustang243

    Mustang243

    Viestejä:
    433
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Luulisi pitkällä tähtäimellä enemmän vaikuttavan se, ettei asiasta tiedoteta kunnolla. Kuinka monta ihmistä jättää tilaamatta toiste tämän takia, kun kuvittelevat että meininki on aina tämä? Itselleni Jimm's on ollut +10 vuotta se luottopaikka tilata, mutta joku uraansa aloitteva atk-harrastelija voi saada eri käsityksen.
     
    BugeHenis ja FinlandApollo tykkäävät tästä.
  44. Leopardi

    Leopardi

    Viestejä:
    928
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyllähän siellä ne toimitusaika-arviot on, siitähän sen näkee milloin tilanne korjautuu.
     
  45. Jimm's

    Jimm's Jimm's PC-Store Yhteistyökumppani

    Viestejä:
    3 770
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Merkath tykkää tästä.
  46. Cork

    Cork

    Viestejä:
    113
    Rekisteröitynyt:
    08.11.2018
    Yleensä en helposti avaudu, mutta nyt ei kyllä enää hirveämmin jaksa odottaa..

    6.8. tehty tilaus, jossa tilattu lähes kokonainen tietokone osissa (virtalähde Gigantista, koska hyvä tarjous).. Kaikki komponentit valittu toimitusaika 1. prioriteettinä, joten kaikissa valituissa tuotteissa oli toimitusaikana se 1-3 vrk. Tilausvahvistukselle tuli 3-6 vuorokautta toimitusajaksi.

    Virhearvio varmasti tuo, kun valkkasin tilaukselle BIOS -päivityksen.


    Noh anyway.. vieläkin odotellaan, eikä tilauksesta ole kuulunut mitään.

    Lauantaille piti olla kone valmis, mutta taitaa jäädä haaveeksi. Ennen sai luottaa Jimmsin nopeaan toimitukseen, mutta enpä tiedä enää..
     
    Kaitzschu ja BugeHenis tykkäävät tästä.
  47. FinlandApollo

    FinlandApollo

    Viestejä:
    113
    Rekisteröitynyt:
    07.03.2017
    En itsekään kovin äkkiä haluaisi alkaa valittamaan toimitusajoista tai jonoista, mutta Jimms kilpailee/kilpaili aikalailla nopeuden ja vakaan tehokkuuden vuoksi, esim. hienoinen ero Verkkokauppa.comiin ja muihin vei aina Jimmsille, koska sieltä sai aina varmiten ja nopeiten. Ennen ei tarvinnut kaksisesti odotella lähetystä. Nyt on todella paljon epävarmuutta. Myös aikaisemmin Chatin kautta sai nopeammin yhteyden, mutta Jimmsin mainitsemat syyt sitä heikentää. Se, että jos asiakaspalveluun pitää ottaa yhteyttä tai se ruuhkautuu siitä että väki haluaa paketit liikkeelle, pitäisi olla vihoviimeinen herätyskello milloin todella pitää tehdä jotain oikeasti rakentavaa muutosta, joka myös kestää! Ennen oli tottunut Jimmsin liikkeessä odottamiseen, mutta ei sitä kaksisesti verkkokaupassa viitsi odottaa, etenkin jos Amazon.de toimittaa perustoimituksella samassa ajassa saman tuotteen kotiovelle. Ei hyvä.

    Asiakas ei helposti muista hyviä kokemuksia, ellei ne ole hyvin positiivisia. Asiakas kyllä muistaa sen liki ikuisesti kun on saanut huonoa palvelua/huonon kokemuksen, jonka vuoksi hän äänestää jaloillaan. Pelkään tämän jatkuessa ihmisten tekevän jälkimmäisen.

    Tämän kommentin jätän omaan arvoonsa.
     
  48. Manager2k

    Manager2k Tukijäsen

    Viestejä:
    724
    Rekisteröitynyt:
    18.12.2016
    Oma RMA tapaus tänään saapunut jimmsille. Ei sillein kiirettä tällä mutta hieman yllätyin 2 viikon jonosta.
     
  49. Mustang243

    Mustang243

    Viestejä:
    433
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Ja ne kertoo sen niin selkeesti, että chatti ei ole ruuhkautunut tilauksen status kyselijöistä? Eiku...

     
  50. pagus

    pagus

    Viestejä:
    150
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tätä ketjua lukiessa huomaa että ihmiset jakautuu erilaisiin ryhmiin ja nämä ryhmät riitelevät keskenään.

    Kasvava ryhmä on näitä ketkä ovat tyytymättömiä hitauteen eli hommat ei toimi. Kyseessä on ajasta, joka menee tilauksen tekemisestä siihen, että tuote on noudattavissa/toimitettu. Tai RMA-tapauksen käsittelyajasta.

    Puolustava ryhmä koostuu näistä "no ota yhteyttä sinne" tai "come on tsätti on auki 24/7!! max jonotus pari minaa!", eli syyllistetään ensiksi mainittua ryhmää ja pyydetään heitä tekemään vielä enemmän oman asiansa hoitamiseksi.

    Kuulun itse ensimmäiseen ryhmään ja kyse on varmasti useammalle periaatteesta. Olen oman osuuteni hoitanut, valinnut tuotteet, laittanut ne koriin ja ehkä jopa maksanut. Nyt olisi sen toisen pään vuoro hoitaa hommansa.

    Tässä esimerkki joka vastaa tunnereaktioltaan samaa:

    Jos mulla on nilkka kipeä, soitan aamulla terveyskeskuksen ajanvaraukseen, ja sieltä luvataan soittaa takaisin 30min sisällä niin minä odotan soittoa 30min sisällä. Jos mä joudun soittamaan sinne itse takaisin, niin mua ei voisi vähempää kiinnostaa jos sieltä toisesta päästä alkaa selittely lomista, saikuista tmv joka on heidän vastuullaan hoitaa, tai että olen nyt tosi onnekas kun Suomen johtava nilkkakirurgi on täällä just ja tilanne varmasti on tässä jo paranemas.... tyst. Ei kiinnosta. Mulle luvattiin soitto 30min sisällä ja se ei tapahtunut.

    Jimms voi ruveta heittelemään 50e lahjakortteja jokaisella asiakkaalle viivästyksestä, mutta sekään ei poista sitä ärsytystä, että on luvattu jotain mikä ei pitänyt loppujen lopuksi. Ja tämä v-tuttaa koska me suomalaiset ollaan rehellisintä kansaa ja sovitut hommat pidetään.
     
    WanhaPatu tykkää tästä.