Windows NT 4.0 Workstation cd-levyn polttaminen

Liittynyt
29.06.2023
Viestejä
203
Latasin täältä (archive.org) iso-tiedoston, jonka poltin 700MB 52x cd-r levylle PowerISO-ohjelmalla. Olen polttanut ohjelmalla ennenkin bootattavia käyttöjärjestelmälevyjä. Kuitenkaan tämä polttamani levy ei suostu boottaamaan, vaikka olen kokeillut useampia eri cd-asemia ja koneita. Puuttuukohan cd-levyltä mahdollisesti joku tiedosto, jonka avulla cd boottaa?
 

Liitteet

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 822
Näin myös mielestäni, aika varma että saman ajan Win95 oli sellainen. Muokattu CD osaisi bootata itse, joka tapauksessa DOS bootin jälkeen ei pitäisi olla merkitystä millä/mistä on bootattu asennusprosessissa.
 
Liittynyt
03.01.2018
Viestejä
239
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 674
Minne sitä NT:tä ollaan asentamassa? Netistä löytyi ainakin jollekin virtuaalikoneelle valmis asennus.
 
Liittynyt
29.06.2023
Viestejä
203
En ole retroguru joten ei ole 100% faktaa, mutta todennäköisesti tuo tarvitsee erillisen boot floppyn.
Näin myös mielestäni, aika varma että saman ajan Win95 oli sellainen. Muokattu CD osaisi bootata itse, joka tapauksessa DOS bootin jälkeen ei pitäisi olla merkitystä millä/mistä on bootattu asennusprosessissa.
Kiitos avusta, näinhän se on. Asensin MS-DOS 6.22 koneelle, mutta edelleen on ongelmia. Apuna olen käyttänyt myös tätä artikkelia: ARCHIVED: How do I install Windows NT 4.0? (Installation over Windows 95 or DOS). Kaikki sujuu hyvin kohtaan 3 asti, mutta kohta 4 ei enää onnistu. Kun naputan komennoksi "winnt /b" tulee viestiksi "Bad command or file name". Jokin ei siis toimi. Onko kenelläkään ideoita, mikä voisi olla vikana?
 
Liittynyt
29.06.2023
Viestejä
203
Minne sitä NT:tä ollaan asentamassa? Netistä löytyi ainakin jollekin virtuaalikoneelle valmis asennus.
Retroprojektina on Compaq DeskPro Pentium 550MHz slot 1 prosessorilla. Tämän koneen alkuperäinen käyttöjärjestelmä on Windows NT 4.0 Workstation ja haluaisin palauttaa koneen alkuperäiseen kuosiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
571
Toi komento pitäs kai kirjoittaa kansiossa jossa tuon niminen. Exe tai. Com tiedosto on olikohan tuolla nt levyn kansiossa joku install hakemisto ainakin filun löytää tällöin cd asema josta etsitään esmi d: sitten dir /s winnt.* tai yleensä tiedoston nimi mitä etsitään tuo. * näyttää kaikki tiedosto päätteet sitten kun tiedosto on löytänyt cd tät sinne hakemistoon ja aja tuo komento
Jos ei toimi laita /s parametri vasta tiedoston nimen jälkeen tai katso dir /? Näyttäs kö argumentit mitä voi käyttää ainaki s toimii Windows cmdssä en oo varma onko se sama dossiss
 
Liittynyt
29.06.2023
Viestejä
203
Toi komento pitäs kai kirjoittaa kansiossa jossa tuon niminen. Exe tai. Com tiedosto on olikohan tuolla nt levyn kansiossa joku install hakemisto ainakin filun löytää tällöin cd asema josta etsitään esmi d: sitten dir /s winnt.* tai yleensä tiedoston nimi mitä etsitään tuo. * näyttää kaikki tiedosto päätteet sitten kun tiedosto on löytänyt cd tät sinne hakemistoon ja aja tuo komento
Jos ei toimi laita /s parametri vasta tiedoston nimen jälkeen tai katso dir /? Näyttäs kö argumentit mitä voi käyttää ainaki s toimii Windows cmdssä en oo varma onko se sama dossiss
Kokeilin tuota "dir /s winnt". Löytyi kaksi saman nimistä tiedostoa (kuva). Kokeilin kirjoittaa komennoksi "winnt.amd /b" ja myös pelkästään "winnt.amd", mutta kumpikaan ei toiminut.
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 268
Viestejä
4 305 189
Jäsenet
71 805
Uusin jäsen
Mölis

Hinta.fi

Ylös Bottom