Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ja nyt valmistaja haluaa itse tarkastaa tuotteen ennen kuin päättää sen takuukelpoisuudesta.
Minulle myytiin toimimaton tuote, sain maksaa extraa 50€, että selvisi etten sitä itse hajottanut. Sen jälkeen kyykytetty monta viikkoa.
Eiköhän ole jo kaupan purkamisen aika. Lähetän tuotteen teille ja palautatte tuotteen hinnan + ylimääräisenä veloitetut kulut.

Moikka! Tosiaan valmistajalle ei riittänyt kuvat, vaan halusivat nämä näytille.
Palauta tuote meille takuuosaston ohjeiden mukaan, niin asia etenee sillä.

Edit: olit ilmeisesti saanut G.Skillin RMA-puolelta ohjeet lähetttää muistit suoraan heille 15.6. - muista siis ilmoittaa (meille tai G.Skillille) miten toimit näiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja nyt valmistaja haluaa itse tarkastaa tuotteen ennen kuin päättää sen takuukelpoisuudesta.
Minulle myytiin toimimaton tuote, sain maksaa extraa 50€, että selvisi etten sitä itse hajottanut. Sen jälkeen kyykytetty monta viikkoa.
Eiköhän ole jo kaupan purkamisen aika. Lähetän tuotteen teille ja palautatte tuotteen hinnan + ylimääräisenä veloitetut kulut.
Tunnen, ja varmasti kaikki muutkin täällä langassa tuntee tuskasi asian suhteen, varmasti @Jimm's mukaanlukien. Sinänsä valmistajan kannan ymmärrän, koska tuon kiinnijäämiseen tuotannossa pitäisi olla vähintään kaksi automatisoitua + manuaaliset testaukset ja tarkastelut (joita jo luettelin aikaisemmassa postauksessani). Sinänsä johdonmukaistahan on että ensimmäinen takuukelpoisuustarkastelu voi saadakkin kielteisen päätöksen, laite jossa ei pitäisi olla fyysistä "normaalin kuluman takuukorvattavaa vikaantumista" onkin nimenomaan fyysisesti rikki. Täten ymmärrän lähtökohtaisen ajatteluketjun, miksi ihan perustellusti Jimssin takuukäsittelijät päätyivät kielteiseen takuupäätökseen. Kuitekin ko. tyylinen vikaantuminen itse piirilevyn ladonta- ja juotosprosessi on harmittavankin yleistä, eikä ko. tyylinen viktaantuminen voi tapahtua ladonnan jälkeen millään muulla tavoin ko. jäljet jättäen ilman, että joku menee ja a) juottaa ko. komponentin irti ja b) juottaa sama komponentti takaisin epäonnistuneesti. En mitenkään jaksa uskoa että @JLA128 olisi mennyt ko. komponenttia juottamaan tai vaikka olisikin niin epäonnistuneen takaisinjuoton jälkeen aloittanut RMA-prosessia, koska tuommoisen komponentin takaisinjuottaminen ainakin omasta mielestäni on huomattavasti helpompi steppi, mitä sen hallitusti irtisaaminen, sekä jos vaikka se takaisinjuottaminen epäonnistuisikin aluksi, pystyy sitä kokeilemaan uusiksi ja uusiksi ja uusiksi... En kuitekaan voi mitenkään syyttää Jimssin takuuhenkilöstöä siitä, että eivät tienneet näitä aspekteja, kuinka tämmöinen vikaantuminen voi tapahtua tuotannossa ja kuinka mahdotonta sen tapahtuminen on kuluttajan käsissä, joten alkuperäinen takuukelpoisuusolettama on ihan johdonmukainen, mutta mielestäni väärin. Tämän takia onkin ihan pirun hyvä kuulla, että asia otettiin jatkokäsittelyyn, siitä pointsit Jimssille.

Nyt jos käsitteen "laatu" ymmärtää sillä, että se on suure mikä mittaa kääntäen verrannollisesti, kuinka paljon tuotteesta tai palvelusta on harmia asiakkaalle (ihan ok lähtökohtainen ajattelutapa muutes, jos missään laatuprosesseissa on vaikka työelämän johdattaman mukana, käsitettä "laatu" selitetään paljon huonommilla tavoillakin), niin tämän tuotteen osalta laatu on sekä tuotteen että takuuprosessin osalta JLA128:lle nyt aika pirun huono. Maito on siis kaatunut jo pöydälle, mutta siispä silti kehotan pitkämielisyyteen jokaisen osapuolen osalta, hanklimmat tapaukset (missä tahansa) tarjoaa parhaimmat keinot oppia, ja fokus kannattaa jo tapahtuneen sijaan kääntää siihen että miten asia saadaan kuntoon, koska noin keskimäärin missään asiassa, menneisiin asioihin vaikuttaminen on lähtökohtaisesti pirun paljon hankalampaa kuin tuleviin asioihin vaikuttaminen. Hankala se Jimssinkään on tässä alkaa toimimaan suuntiin tai toisiin, kun lähtökohtainen takuuchecklist osoittaisi tämän fyysiseksi viaksi. Lisäksi valitettavaa on myös että ottaa vielä aikaa, ennenkuin valmistajankin kanta on pöydässä.

En tiedä mikä tään byrokraattinen kuvio nyt on kolminaisuudessa Jimms-JLA128-G.Skill, mutta jos nyt tuon palikan G.Skillille lähetettyä sieltäkin tulee vastaus tyyliin, että asiakkaan aiheuttama fyysinen rikkoontuminen, niin tässä Jimmsille vaikka copypastettavaks vastinetta G.Skillin suuntaan: "As you might have noticed, there are no cracks, broken pads, and the solder is smooth, this is not due physical damage, but a soldering defect. Please consult your PCB manufacturing quality personnel, who work with the reflow process for this kind of defect, as we have hard time to believe that our customer would had desoldered the component (for any reason), then soldered it back in this way (especially without retries to get it correctly) and then started the RMA process." Jos asia etenee tähän, Jimms tämän laittaa ja vastaus on G.Skilliltä yhä että sorry but not sorry, niin ainakin omissa laitehankitaharkintalistoissa "harkitsehan vielä kerran" listalle ei mene missään nimessä Jimms, vaan G.Skill. Sinänsä ymmärrän että G.Skill haluaa kapulan itselleen katseltavaksi, näin haluaisin itsekkin jos olisin heidän takuukäsittelijänä.

Lisäksi, sille häviävänpienelle todennäköisyydelle tapahtumien kulusta, että @JLA128 olitkin nimenomaan koittanut leikkiä jokerin juotoskoulua, ja juotellut tämän jälkeen tuon komponentin noin takaisin ja sit aloittanut takuukäsittelyt... Jos se on tapauksen totuus, niin "haistappa kuule *****" (mutta en siis mitenkään, mitenkään jaksa uskoa että tämä on mitä on asiassa tapahtunut, tuommoinen toiminta olisi ihan järjetöntäkin. Kuten sanoin, tuon komponentin irtijuottaminen kotikolvilla on paljon vaikeampaa kun sen takaisinjuottaminen kuntoon)
 
Viimeksi muokattu:
Ei vastannut kysymykseen, eli minne ne on sivuilta kadonneet kun kuitenkin ns normaalisti tilattavissa kuitenkin on?

Mm. Datatronic:lta saa suoraan verkkokaupasta tilattua.

Moi! Ovat kadonneet sivuilta siksi, että tilaaminen tapahtuu toistaiseksi asiakaspalvelun kautta.
En tiedä tarkkaa syytä, mutta epäilisin, että Chia -kryptovaluutalla on osuutta asiaan. :hmm:
 
Moi! Ovat kadonneet sivuilta siksi, että tilaaminen tapahtuu toistaiseksi asiakaspalvelun kautta.
En tiedä tarkkaa syytä, mutta epäilisin, että Chia -kryptovaluutalla on osuutta asiaan. :hmm:
@samip537: Kuvitellaampa tämmöinen skenaario: Jimss on varmastikkin preferoitu partneri monille firmoille b2b kaupantekoon, ja tämä sisältää myös näitä enterprise-luokkaan olevia tuotteita. Nämä tuotteet ovat matalan volyymin tuotteita, jopa erikoistuotteiksikin laskettavia, joiden tukkuhinnat ja saatavuus ovat kumpikin tällähetkellä mm. chia-mainauksen takia hyvinkin epävakaat. Jotta mahdollisena firmaonomistajana voisin pitää Jimssiä preferoituna partnerina, niin se kyllä sisältäisi jonkinlaisen oletuksen myös tuotteiden saatavuuden hallinnasta, jonkalainen toimenpide tämä "tilaaminen vain asiakaspalvelun kautta" toimenpide on. Toinen vaikuttava tekijä on varmasti yksinomaan tuo hinta, se on tällähetkellä noille hyvinkin dynaaminen.
 
Noniin, ystävät! Meillä olisi teille tehtävä :)
Nettisivujemme chat -ominaisuutta ollaan kehittämässä, aspalaisten tueksi on tulossa chatbot!
Haluamme antaa foorumilaisille mahdollisuuden ilmoittautua mukaan kehittämään ja testaamaan ominaisuutta. Testaajaksi ilmoittautuminen on auki tämän viikon loppuun, ja se tapahtuu tämän lomakkeen kautta: https://forms.office.com/r/f7YtFSBBNA

Kiitos jo etukäteen!
 
Noniin, ystävät! Meillä olisi teille tehtävä :)
Nettisivujemme chat -ominaisuutta ollaan kehittämässä, aspalaisten tueksi on tulossa chatbot!
Haluamme antaa foorumilaisille mahdollisuuden ilmoittautua mukaan kehittämään ja testaamaan ominaisuutta. Testaajaksi ilmoittautuminen on auki tämän viikon loppuun, ja se tapahtuu tämän lomakkeen kautta: https://forms.office.com/r/f7YtFSBBNA

Kiitos jo etukäteen!
Itse en chatboteista tykkää mutta jos sellaisen olette päättänyt laittaa niin ilmoittauduin testaajaksi jotta siitä saataisiin edes jokseenkin hyvä. Toivottavasti tulevaisuudessakin pääsee helposti suoraan ihmisen kanssa kirjoittelemaan.
 
Jos kyseessä on tämä tapaus, niin aika selkeä valmistusvaiheen juotosvika, ihme että ei ole jäänyt konenäöllä kiinni. Hyvä ettei ole tombstounannut. Nimimerkillä elektroniikkatuotannossakin töissä ollut... Pinsettikolvilla tuon korjaa 10 sekunnissa.

Edit: nimittäin jos tuo olisi fyysisestä kaltoinkohtelusta, niin tuossa olisi juotostäpissä vähintäänkin jälki, ja mitä todennäköisemmin padi tai koko komponentti puuttuisi kokonaan.

Edit2: @Jimm's jos takuukäsittelijä antaa yhä kielteistä, niin voin tarvittaessa vaikka auttaa kirjoittamaan oikeaa termistöä käyttäen jatkokyselyt suoraan valmistajalle. Tuo tosiaan on (ellei @JLA128 itse ole kolvilla tuota tehnyt) niin selkeästi valmistusvirhe, ei tuommoista voi itse saada aikaiseksi kun juottamalla ko. komponentti varovasti irti ja sen jälkeen epäonnistuneesti takaisin. Kuluttajana tuota ei saa rikotuksi tuolla tavoin oikein millään muulla keinoin. Lisäksi tuo varmasti luulisi kiinnostavan ko. muistivalmistajaa, koska on myös selkeä vuoto QA:ssa, että miksi tuo ei ole jäänyt kiinni ladontakoneen konenäöllä (mahdollisuus tähän on että tuo on liikahtanut ladonnan ja reflown välillä) tai neulapetitestauksessa (mahdollisuus tähän on että neula ottaisi kiinni ko. komponenttiin suoraan tai testipisteeseen ennen ko. komponenttia.

Komppaan kanssa kyllä tunturia. Tuon näköistä jälkeä ei pysty kyllä fyysisesti aiheuttaa, että se jäis tuollaiseen asentoo ilman selkeää valmistusvirhettä.
 
Itse en chatboteista tykkää mutta jos sellaisen olette päättänyt laittaa niin ilmoittauduin testaajaksi jotta siitä saataisiin edes jokseenkin hyvä. Toivottavasti tulevaisuudessakin pääsee helposti suoraan ihmisen kanssa kirjoittelemaan.
Samoin miettein.
 
Itse en chatboteista tykkää mutta jos sellaisen olette päättänyt laittaa niin ilmoittauduin testaajaksi jotta siitä saataisiin edes jokseenkin hyvä. Toivottavasti tulevaisuudessakin pääsee helposti suoraan ihmisen kanssa kirjoittelemaan.
Samoin miettein.

Kiitos palautteesta! Ihmiset eivät chatista ole menossa mihinkään, chatbot tulee ihmisten työskentelyä tukemaan ja yksinkertaisten kysymysten aiheuttamaa ruuhkaa helpottamaan. :)
 
Aspalle ja tuotevastaaville pisteet, eilen chätissä kyselin tuotetta jota ei listoilta löytynyt ja yöllä oli ilmestynyt. Lähti samantien tilaus menemään + muuta pikkutavaraa.
 
Eikös tuo jäähy ole 420mm pitkä, eli mahtuu kattoon vain jos poistaa levykehikot (open lauout tyyli) ja siinäkin pitää varmistaa ettei emolevyssä ole mitään ylikorkeita komponentteja/siilejä ylälaidassa.

Juuri näin eli tiukkaa kyllä tekee -tämä on fiksumpi vaihtoehto: ARCTIC Liquid Freezer II 360 -vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille, musta - 99,90€
 
En yrittäisi 420mm mallia R6:een, liian ahdas. 360mm menee yksinään, mutta huomaa että 2x 360mm (eteen ja kattoon) on taas ahdasta. Suosittelen kaivamaan netistä jäähyjen tarkat mitat ja ottamaan sen mittanauhan käteen kotelossa ja katsomaan miten meinaat laittaa koska vaihtoehtoja on jonkin verran ja voi myös olla variaatioita joissa itse radi mahtuu, mutta letkut sitten eivät... Niin ja tämä kaikki olettaa ettet käytä 3.5" kiintolevypaikkoja.
 
Moikka, saitte aiemmin minun ja toisen foorumilaisen pyynnöstä tuotteistetuksi (kiitokset vielä siitä!) Asuksen 100W Type-C-laturin: Asus Kannettavan tietokoneen virta-adapteri, 100W, Type-C, PD - 86,00€

En nyt mitään nopeaa toimitusta odottanutkaan jos on kivien ja kantojen alta pitänyt etsiä, mutta olisiko esittää mitään valistunutta (tai valistumatonta) arvausta :D aiemmin pyöri tuotekortilla arviona 21.06 mutta sehän oli ja meni jo ajat sitten :think:
 
Moikka, saitte aiemmin minun ja toisen foorumilaisen pyynnöstä tuotteistetuksi (kiitokset vielä siitä!) Asuksen 100W Type-C-laturin: Asus Kannettavan tietokoneen virta-adapteri, 100W, Type-C, PD - 86,00€

En nyt mitään nopeaa toimitusta odottanutkaan jos on kivien ja kantojen alta pitänyt etsiä, mutta olisiko esittää mitään valistunutta (tai valistumatonta) arvausta :D aiemmin pyöri tuotekortilla arviona 21.06 mutta sehän oli ja meni jo ajat sitten :think:

Moikka! Tämä on jäänyt tukkurilta jälkitoimitukseen, eikä uutta arviota olla vielä saatu :(
 
Tää pitäs olis pitäny olla eka kuukausi, tilasin sen tuossa kesäkuun aikana.

Moikka! Tiedote lähetetään ns. menekkimallien tilanneille eli olisi pitänyt kyllä tulla jos on näihin menekkimalleihin lukeutuva kortti.
 
Olisin voinut vain tykätä viestistä, mutta pakko se on ihan lainata ja sanoa, että uskoisin tämän olevan paras vaihtoehto kuluttajan kannalta. Jos mitenkään resurssit saa venymään tällaiseen ratkaisuun niin ainakin omalta suunnalta saa Jimm's propsit.

⁠Ystävät! Saimme vihdoin vahvistuksen tästä TUF-RTX3070TI-8G-GAMING - erästä, joka on siis 20 kpl. Saatujen palautteiden perusteella päätettiin kokeilla osto-oikeusarpajaisten järjestämistä, ensimmäistä kertaa ikinä. Osto-oikeusarvontaan voi nyt ilmoittautua: Microsoft Forms
Asiasta lähetetään klo 14 myös sähköpostia evästedatan perusteella markkinointilupien puitteissa!
 
⁠Ystävät! Saimme vihdoin vahvistuksen tästä TUF-RTX3070TI-8G-GAMING - erästä, joka on siis 20 kpl. Saatujen palautteiden perusteella päätettiin kokeilla osto-oikeusarpajaisten järjestämistä, ensimmäistä kertaa ikinä. Osto-oikeusarvontaan voi nyt ilmoittautua: Page not found
Asiasta lähetetään klo 14 myös sähköpostia evästedatan perusteella markkinointilupien puitteissa!
404, we can't find that form.
 
Nyt toimii. Tää osto-oikeusarvonta tais olla vaan niille, ketkä oli julkaisupäivänä ostamassa korttia teidän sivuilla?

Niille menee tästä mailia, markkinointilupien puitteissa. Siksi laitoimme tiedoksi myös tänne. Tuotekortilta löytyy linkki myös. Missään "toreilla" tästä ei kuitenkaan toimestamme huudella :)
 
Kiitos Jimm's siitä, että päätitte järjestää arvonnan RTX 1070 Ti osto-oikeudesta. Se lienee reiluin tapa jakaa rajallinen määrä tuotteita asiakkaille, sillä ostoskorin kautta tuotteet päätyvät helpoiten boteille. Samaa voisi kokeilla myös seuraavissa valvojaisissa, vaikkapa niin, että streamia kuuntelemalla saa vastaukset kysymyksiin, jotka kirjoittamalla pääsee arvontaan osto-oikeudesta parhaimpaan jymy-tarjoukseen, joka paljastetaan heti streamin alussa.
 
Tuotteeseen sovelletaan samaa ostorajoitusta kuin muihinkin RTX 30-sarjan kortteihin, eli yksi näytönohjain per talous.
Eli tämä tarkoittaa sitä että jos nyt tuosta onnistuu saamaan kortin ja myöhemmin tulee hinku saada vielä lisää vääntöä niin RTX3080Ti tai RTX3090 ei voi normaalireittiäkään ostaa?
 
Eli tämä tarkoittaa sitä että jos nyt tuosta onnistuu saamaan kortin ja myöhemmin tulee hinku saada vielä lisää vääntöä niin RTX3080Ti tai RTX3090 ei voi normaalireittiäkään ostaa?

Hei! Yritin etsiä keväältä sitä viestiä, jossa tätä avattiin viimeksi, mutta ainakin tähän asti rajoitus on ollut mallisarjakohtainen, eli vaikka olisi ostanut rtx 3070 ti niin voi ostaa sen lisäksi kyllä esim. 3070 tai 3080.
 
Hei! Yritin etsiä keväältä sitä viestiä, jossa tätä avattiin viimeksi, mutta ainakin tähän asti rajoitus on ollut mallisarjakohtainen, eli vaikka olisi ostanut rtx 3070 ti niin voi ostaa sen lisäksi kyllä esim. 3070 tai 3080.
Ok hyvä. Uskaltaa lähteä tuohon arvontaan mukaan :)
 
jep hyvä systeemi vaikkei voittaiskaa, on ainaki samat mahollisuudet kaikilla voittaa, ehdotuksena; jos vaikka laittas sen että arvonnasta otetaa uudet tilit pois ni jäis noi "uusien" tai "tupla/tripla/ym) tilien tekijät ja omistajat pois.
 
Tuota itsekkin vähän pelkään, että jotkut rupeaa himoissaan tekemään kymmeniä uusia sähköposteja/uusia tilejä. Itse laitoin sen yhden arvan vetämään niinkun kuuluu.
Jos luo tilin tuota varten, niin varmaan sillekkin löytyisi ostajia?
Ei taida olla täydellistä systeemiä tarjolla, mutta tämä lienee vähiten harmiton.
 
No siis paras ratkaisu olisi ollut järjestää arvonta vaan jo olemassa oleville asiakkaille jolla aikasempia tilauksia tehtynä. Voisin veikata että aika paljon tänään ilmestynyt uusia asiakastilejä jimmsille jossa ei yhtään tilausta ole tehtynä/tai tule olemaan tulevaisuudessa.
 
Niin tai näin niin todella suuri kiitos teille Jimmsillä. Täydellistä järjestelmää tuskin saa edes tehtyä niin että se on myös liiketoiminnan näkökulmasta kannattavaa. Todella iso parannus normi kuluttajan näkökulmasta kuitenkin, ainakin minun mielestä. Mukava myös huomata että asiakkaiden huolet otetaan huomioon. Kiitos!
 
Nyt ei saaneetkaan julkaisun aikaan jonottaneet mitään etua.. Joo-o.

[X] Osallistun vain arvontaan

Vähän tämä jäi itseäkin harmittamaan kun kuitenkin sen 50min käytin f5 spammiin, mutta hiukan sain tuosta viestistä sen kuvan ettei se ole mahdollista valikoida ketkä saa ostaa halvemmalla.

⁠Ystävät! Saimme vihdoin vahvistuksen tästä TUF-RTX3070TI-8G-GAMING - erästä, joka on siis 20 kpl. Saatujen palautteiden perusteella päätettiin kokeilla osto-oikeusarpajaisten järjestämistä, ensimmäistä kertaa ikinä. Osto-oikeusarvontaan voi nyt ilmoittautua: Microsoft Forms
Asiasta lähetetään klo 14 myös sähköpostia evästedatan perusteella markkinointilupien puitteissa!
Niille menee tästä mailia, markkinointilupien puitteissa. Siksi laitoimme tiedoksi myös tänne. Tuotekortilta löytyy linkki myös. Missään "toreilla" tästä ei kuitenkaan toimestamme huudella :)

Siksi ajattelin että jos välillä suhtautuisi johonkin viestintään positiiviseen sävyyn. Positiivinen muutos tämä kuitenkin olisi tulevaisuutta ajatellen jos olisi uusissa julkaisuissa ihan käytäntö. Mieluummin osallistuisin arvontaan kun käytän aikani spammaamassa f5 botteja vastaan (tuloksetta).
 
Nyt ei saaneetkaan julkaisun aikaan jonottaneet mitään etua.. Joo-o.

[X] Osallistun vain arvontaan
Vähän tämä jäi itseäkin harmittamaan kun kuitenkin sen 50min käytin f5 spammiin, mutta hiukan sain tuosta viestistä sen kuvan ettei se ole mahdollista valikoida ketkä saa ostaa halvemmalla.




Siksi ajattelin että jos välillä suhtautuisi johonkin viestintään positiiviseen sävyyn. Positiivinen muutos tämä kuitenkin olisi tulevaisuutta ajatellen jos olisi uusissa julkaisuissa ihan käytäntö. Mieluummin osallistuisin arvontaan kun käytän aikani spammaamassa f5 botteja vastaan (tuloksetta).

Tässä tosiaan punnittiin kaikenlaisia vaihtoehtoja tuota erävahvistusta odotellessa. Osto-oikeusarvonnan mahdollisuutta on meiltä tiedusteltu aikaisemminkin, niin päätettiin nyt kokeilla, miten se toimii.
Alkuperäinen ajatus oli tosiaan ilmoittaa tästä etupäässä niille, jotka olivat evästetietojen perusteella tuota katselleet. Ongelmaksi muodostui kuitenkin se, että mahdollisen evästekiellon lisöksi kaikilta näiltä asiakkailta ei oltu saatu markkinointilupaa jolloin tiedote olisi käytännössä mennyt vain osalle heistä.
Pidämme kuitenkin arvonnasta tiedottamisen mahdollisimman suppeana :)
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 427
Viestejä
4 940 761
Jäsenet
79 495
Uusin jäsen
oog

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom