Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Kauan yleensä RMA prosessi kestää? Tänään on tuote luovutettu jimssille, pikkasen tylsää lomalla kun ei oo konetta :sleep:
 
Kauan yleensä RMA prosessi kestää? Tänään on tuote luovutettu jimssille, pikkasen tylsää lomalla kun ei oo konetta :sleep:

Moikka! Muutama päivä on käsittelyjonoa tällä hetkellä, lopullinen "prosessin" kesto riippuu mm. korvaavien osien saatavuudesta.
 
pistän viestiä mutta sen verran voisitte täälläkin vastata että onko siis niin että msi rtx 3080 gaming x trio mallia ETTE korvaa gaming z trio mallilla (vaikka vaihtunut on vain backplate)? selvästikin vastaava malli.

Hei! Mahdollisiin korvaaviin tuotteisiin ottaa kantaa takuuosasto.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Mahdollisiin korvaaviin tuotteisiinottaa kantaa takuuosasto.
Kysymyshän on siitä kun hän jonottaa äxää ja valmistaja korvasi sen mallin identtisellä mutta erinimisellä tuotteella niin haluaisi saada sen mallin oman jonopaikkansa mukaisesti

Hups ei ollukkaan
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Mahdollisiin korvaaviin tuotteisiinottaa kantaa takuuosasto.
Kysymyshän on siitä kun hän jonottaa äxää ja valmistaja korvasi sen mallin identtisellä mutta erinimisellä tuotteella niin haluaisi saada sen mallin oman jonopaikkansa mukaisesti
takuu siis kyseessä, palautin gaming x trion ja sain tylyn vastauksen että 600€ tjsp. lahjakortti tai tonni lisää tuohta ja vaihda mallia. ilmeisesti kuitenkin kaikki jotka jonotti gaming x triota sai vaihdon msrpllä gaming z trioon niin en ymmärrä miksi takuun tapauksessa tämä on taas vaikeampaa kun kyseessä kuitenkin selvästi korvaava malli.
 
Todellakin kyllä aika erikoista, että tämä laitettaisiin asiakkaan syyksi. Jos komponentti asiakkaan käsissä olisi noinkin pahasti ottanut osumaa, niin todennäköisesti olisi vaurio selkeämmin havaittavissa. Komponentin vieressä näkyvä tinapallokin varmasti olisi aika tavalla erinäköinen, jos komponentti olisi kylmänä väkisin repäisty siitä irti.

Sinällään toisaalta riittää ymmärrystä myös Jimm'siä kohtaan, koska varmaan kaikenlaista kusetusyritystä noissa hommissa näkee ja Suomessa tuntuu toisinaan kuluttajansuoja johtavan yrityksien kannalta jopa epäreiluun asetelmaan. Tämä kyseessä oleva tapaus kyllä vaikuttaisi täysin asialliselta RMA-caselta.

Otitko kuitenkin yhteyttä valmistajaan Jimm'sin ohjeiden mukaan ja oletko saanut heiltä vastausta?
G.Skill:in teknisestä tuesta kysäisin varuilta asiaa, pitäisi tehdä RMA ja lähettää tuote sinne, että pystyvät fyysisesti tutkimaan asiaa. Toivottavasti hoituu kuitenkin Jimms:n kanssa, vielä ei ole uutisia kuulunut.
 
Hei! Mahdollisiin korvaaviin tuotteisiin ottaa kantaa takuuosasto.
Jos kävelet (kuka siellä vuorossa onkaan) seinän toiselle puolelle ja kysyt vastauksen, minkä voit tännekin jakaa? Mennyt kyllä niin ministeri tason vastauksiin nämä teidän vastaukset.
 
Jos kävelet (kuka siellä vuorossa onkaan) seinän toiselle puolelle ja kysyt vastauksen, minkä voit tännekin jakaa? Mennyt kyllä niin ministeri tason vastauksiin nämä teidän vastaukset.
En yllättyisi vaikka osa tyypeistä olisi himassa vastaamassa asioihin, ei tokikaan kaikki.
 
Hei! Mahdollisiin korvaaviin tuotteisiin ottaa kantaa takuuosasto.

Jos kävelet (kuka siellä vuorossa onkaan) seinän toiselle puolelle ja kysyt vastauksen, minkä voit tännekin jakaa? Mennyt kyllä niin ministeri tason vastauksiin nämä teidän vastaukset.

Jaa tuosta meidän ensimmäisestä vastauksesta jäi puolet bittiavaruuteen :o
Laitoin tästä siis kyselyn takuupuolelle. Niin onnellisesti ei valitettavasti ole asiat, että voisi seinän toiselta puolelta saada vastauksen. Se olisi kyllä eri kätevää :)
 
On kyllä huonoa palvelua kun tuhansien eurojen ostoksien jälkeen yksi RMA-korvaus kaatuu siihen ettei tuotetta edes testata saatteen mukaisesti, vaan valitetaan siitä, että "tarrassa on jälkiä" ja olematon ongelma tuodaan esille, niin takuu ei ole enään voimassa. Viimeinen kerta kun täällä asioin. Hienosti hoidettu.
 
On kyllä huonoa palvelua kun tuhansien eurojen ostoksien jälkeen yksi RMA-korvaus kaatuu siihen ettei tuotetta edes testata saatteen mukaisesti, vaan valitetaan siitä, että "tarrassa on jälkiä" ja olematon ongelma tuodaan esille, niin takuu ei ole enään voimassa. Viimeinen kerta kun täällä asioin. Hienosti hoidettu.
Kuluttaja-asiamieheen vain yhteyttä niin kyllä se asenne muuttuu Jimmssilläkin. Tarraan vetoamisella ei ole laillisia perusteita.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä huonoa palvelua kun tuhansien eurojen ostoksien jälkeen yksi RMA-korvaus kaatuu siihen ettei tuotetta edes testata saatteen mukaisesti, vaan valitetaan siitä, että "tarrassa on jälkiä" ja olematon ongelma tuodaan esille, niin takuu ei ole enään voimassa. Viimeinen kerta kun täällä asioin. Hienosti hoidettu.

Hei! Jos takuu todetaan rauenneeksi, niin tuotetta ei valitettavasti voida käsitellä takuuna. Vastaathan suoraan saamaasi sähköpostiin, niin palautteesi ohjautuu tapauksen käsittelijälle.
 
Onko LG 38GN950 saatavuudessa tapahtunut jotain muutosta kun näyttää että 9.7 olisi tulossa 12kpl erä?
 
Hei! Jos takuu todetaan rauenneeksi, niin tuotetta ei valitettavasti voida käsitellä takuuna. Vastaathan suoraan saamaasi sähköpostiin, niin palautteesi ohjautuu tapauksen käsittelijälle.
Takuu tarra ei ymmärtääkseni määrittele takuun raukeamista, tai jos määrittelee, on se määritelmä ymmärtääkseni pätemätön. Myyjän/valmistajan pitä osoittaa vian johtuneeen käyttäjän toimista, eikä ymmärtääkseni takuu tarran rikkoutuminen itsessään riitä tästä todisteeksi.

Korjaa, jos olen ymmärtänyt väärin.
 
Takuu voi hyvinkin raueta lähes millä tahansa yksipuolisella ehdolla. Takuu on edelleenkin vapaaehtoinen lisä. Virhevastuu ei kyllä poistu, eli jos ostosta on alle kaksi vuotta niin kuluttajaneuvonnan kautta vaan!
 
Tämähän onkin mielenkiintoista. Itse kyselin voinko asentaa 3080 strixiin ek:n vesiblokin ilman, että takuu raukeaa. Asiakaspalvelun vastaus oli, ettei takuu automaattisesti raukea vaikka jäähyn vaihtaisi, kunhan mahdollisen rma käsittelyn ajaksi kortti palautetaan alkuperäiselle jäähdytykselle.

Mitenkäs tämä nyt sitten oikeasti on?
Jos nyt asennan blokin niin säilyykö takuu, kuten asiakaspalvelija minulle kertoi?
 
Tämähän onkin mielenkiintoista. Itse kyselin voinko asentaa 3080 strixiin ek:n vesiblokin ilman, että takuu raukeaa. Asiakaspalvelun vastaus oli, ettei takuu automaattisesti raukea vaikka jäähyn vaihtaisi, kunhan mahdollisen rma käsittelyn ajaksi kortti palautetaan alkuperäiselle jäähdytykselle.

Mitenkäs tämä nyt sitten oikeasti on?
Jos nyt asennan blokin niin säilyykö takuu, kuten asiakaspalvelija minulle kertoi?

Jimm'sin takuuehtojen mukaan modaaminen evää tuotteen takuun, jollaiseksi tarran irroittaminenkin lasketaan. Valmistajan kautta voi sitten mahdollisesti hoitua vielä takuu, jos valmistajan ehdot sen sallivat. Käsittääkseni EVGA on näyttisvalmistajista ainoa, joka suoraan sallii tuotteidensa modaamisen. Harvassa kuitenkin ovat ne valmistajat, jotka sallivat kolmansien osapuolten ratkaisut.
 
Takuu tarra ei ymmärtääkseni määrittele takuun raukeamista, tai jos määrittelee, on se määritelmä ymmärtääkseni pätemätön. Myyjän/valmistajan pitä osoittaa vian johtuneeen käyttäjän toimista, eikä ymmärtääkseni takuu tarran rikkoutuminen itsessään riitä tästä todisteeksi.

Korjaa, jos olen ymmärtänyt väärin.
En oo itse koskenut tarraan, voi toki olla että emolevyn tarran liima alkaa irtoamaan kun tietokoneet käy sen verran kuumana tietyissä tapauksissa. Kuitenkin emolevyn PCIE väylän "lukko" on irronnut huomaamatta, mikä Jimmsin/valmistajan mukaan mitätöi takuun, mutta ihan eri syystä laitoin tuotteen takuuhuoltoon ja on siinä kaksi muuta PCIe väylää jos se pieni lukko onkin niin tärkeä, emolevy kuitenkin lakkasi toimimasta yhtäkkiä ja on vähän yli vuoden vanha vasta, näillä näkymin menee rahat hukkaan.
 
Siinä vaiheessa kun Jimms myytiin ulkomaille alkoi isompi alamäki takuun hoidoissa. Kyllä ne myydä osaa, mutta jos jotain pitää laittaa takuuseen, niin siitä show vasta alkaa. Vaikka heidän takuupuoli on todennut vian tuotteessa, niin silti alkaa kiertely asiassa, ja saa vääntää asioitten kanssa turhaan ja aikaa kuluu. Ja mistäkö tiedän, no siitä kun kaksi vai kolme viimeistä takuu keissiä heille ollut kuvatun mukaisia. Tämän takia en itse anna enää paljoa arvoa Jimmsistä ostetuille tavaroille misssä takuu, jos käytettyä tavaraa olen ostamassa.
 
Siinä vaiheessa kun Jimms myytiin ulkomaille alkoi isompi alamäki takuun hoidoissa. Kyllä ne myydä osaa, mutta jos jotain pitää laittaa takuuseen, niin siitä show vasta alkaa. Vaikka heidän takuupuoli on todennut vian tuotteessa, niin silti alkaa kiertely asiassa, ja saa vääntää asioitten kanssa turhaan ja aikaa kuluu. Ja mistäkö tiedän, no siitä kun kaksi vai kolme viimeistä takuu keissiä heille ollut kuvatun mukaisia. Tämän takia en itse anna enää paljoa arvoa Jimmsistä ostetuille tavaroille misssä takuu, jos käytettyä tavaraa olen ostamassa.
[/QUOT
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran ajattelin kysyä että onko ollut harkinnassa tuoda lisää kaapelisettejä myyntiin, erityisesti CableMod (Pro Modmesh) settejä. CM:n omasta eurooppakaupasta tilaaminen on rehellisen ärsyttävää, eikä noita oikein kukaan jälleenmyyjäkään tuppaa myymään. On teillä noita valkosia ainaki myynnissä, onko harkinnassa tuoda esim. noita mustia takas? (CableMod PRO ModMesh Cable Extension Kit - jatkokaapelisarja, musta - 54,90€)
 
Kiitokset Jimm’sin porukalle nopeasta asiakaspalautuksesta ja tuotevaihdosta. Niin viestit, käsittelyt kuin uuden tuotteen lähetykset sujuivat nopeasti ja homma oli reilussa viikossa hoidettu kaikkineen :tup:
 
Kiitos jimmsille hyvin hoituneesta RMA tapauksesta! Alunperin sain näytönohjaimen naarmuisena, jonkun maanantai kappaleen MSI tehtaalta, ja nyt teiltä tuli uusi tilalle, nopeaa oli jimmssin toiminta, meni noin 3 päivää koko RMA tapauksessa. Kiitos, teiltä olen aina ostanut ja jatkossa ostan aina teiltä osani. Hyvää työtä teette!
 
Viimeksi muokattu:
Sen verran ajattelin kysyä että onko ollut harkinnassa tuoda lisää kaapelisettejä myyntiin, erityisesti CableMod (Pro Modmesh) settejä. CM:n omasta eurooppakaupasta tilaaminen on rehellisen ärsyttävää, eikä noita oikein kukaan jälleenmyyjäkään tuppaa myymään. On teillä noita valkosia ainaki myynnissä, onko harkinnassa tuoda esim. noita mustia takas? (CableMod PRO ModMesh Cable Extension Kit - jatkokaapelisarja, musta - 54,90€)

Moikka! Pistän kyselyä eteenpäin, jossain kohtaa ainakin oli se ongelma että kaikkia vaihtoehtoja ei ollut toimittajiemme valikoimassa!
 
Kiitos jälleen kerran vilkkaasta keskustelusta ja palautteista kosken takuupalautuksia! Suhtaudumme palautteisiin suurella vakavuudella, ja prosessejamme on viilattu vuosien varrella asiakkailta saatujen palautteiden perusteella. Pääsääntöisesti takuuasiat hoituvatkin nykyisellään hyvin, mutta aina on varaa kehittyä! Tuon eilisen modauskyselyn tiimoilta meni palaute eteenpäin ja se käsiteltiin asiakaspalvelutiimissä.
 
G.Skill:in teknisestä tuesta kysäisin varuilta asiaa, pitäisi tehdä RMA ja lähettää tuote sinne, että pystyvät fyysisesti tutkimaan asiaa. Toivottavasti hoituu kuitenkin Jimms:n kanssa, vielä ei ole uutisia kuulunut.
Näinköhän tätä halutaan kunnialla hoitaa. Nyt tarvitaan tukkurin mielipide asiaan..
Tuotteessa on selvästi todettavissa vika, joka ei voi olla asiakkaan aiheuttama. Myyjän ja tukkurin välisten asioiden ei pitäisi asiakkaan suuntaan vaikuttaa.
 
Näinköhän tätä halutaan kunnialla hoitaa. Nyt tarvitaan tukkurin mielipide asiaan..
Tuotteessa on selvästi todettavissa vika, joka ei voi olla asiakkaan aiheuttama. Myyjän ja tukkurin välisten asioiden ei pitäisi asiakkaan suuntaan vaikuttaa.

Hei! Koska tapaus vaatii poikkeusluvan niin tarvitaan joko valmistajan tai tukkurin mielipide. Takuukäsittelijä on siis vienyt asiasi eteenpäin tukkurille ja odottaa sieltä parhaillaan vastausta.
 
Onnistuisiko jo maksetun 3080:n vaihtaminen varastossa olevaan 3070:aan, ilman lisäkuluja?

1070 ti taisi sanoa sopparin irti ja kortille oisi käyttöä. Eihän tuo kannattavaa ole näin pitkän odottelun jälkeen mutta 3080 Eagle Oc:ta ette oikein varastoon taida saada. Eaglea siis julkaisusta saakka odotellut.

Toinen vaihtoehto on että ostan odottelukortiksi 1650:n ja jatkan jonottelua :)
 
Onnistuisiko jo maksetun 3080:n vaihtaminen varastossa olevaan 3070:aan, ilman lisäkuluja?

1070 ti taisi sanoa sopparin irti ja kortille oisi käyttöä. Eihän tuo kannattavaa ole näin pitkän odottelun jälkeen mutta 3080 Eagle Oc:ta ette oikein varastoon taida saada. Eaglea siis julkaisusta saakka odotellut.

Toinen vaihtoehto on että ostan odottelukortiksi 1650:n ja jatkan jonottelua :)
Ei tietenkään onnistu.
 
Onnistuisiko jo maksetun 3080:n vaihtaminen varastossa olevaan 3070:aan, ilman lisäkuluja?

1070 ti taisi sanoa sopparin irti ja kortille oisi käyttöä. Eihän tuo kannattavaa ole näin pitkän odottelun jälkeen mutta 3080 Eagle Oc:ta ette oikein varastoon taida saada. Eaglea siis julkaisusta saakka odotellut.

Toinen vaihtoehto on että ostan odottelukortiksi 1650:n ja jatkan jonottelua :)
Vastaan itselleni että aspan mukaan hinnanpuoleen vaihtuisi 3060:aan joten otin 1650:n ja jätin 3080 tilauksen voimaan.
 
Joo varmasti menee noin. 2 vuotta on yleisin takuu-aika usealle elektroniikka tavaralle, voi olla myös kolmen vuoden takuulla, riippuu mitä ostat. Mutta esimekiksi jos ostamasi telkkari menee rikki takuu-ajan umpeuduttua, niin sen takia on vielä olemassa tuo virhevastuu aika.
2 vuoden takuu ei ole koko totuus – tiedätkö, kauanko uuden television tulee kestää?
Tein juuri virhevastuu-pyynnön noin 2.5v vanhasta näyttiksestä jimssille. Tuolla ostamallani 1650:lla todennan vielä että gpu-vika, emon vga-error sitä vihjaileekin ynm ongelmat.
Takuu on tosiaan mennyt mutta kyllähän sitä odottaisi pidempää ikää räpeltämättömästä kortista, eli ei availtu tms. Suapi nähhä kuinka suhtautuu, kai maahntuoja jonkun arvion siitä antaa.
 
Jaahas, tuli tieto että edellinen emo oli viallinen ja rahat tulee takaisin. Nyt tämä uusi emo siis samoin käyttäytyy eli 1070 ti:n kanssa VGA error. Ihanata. Noh tuo 1650 kun tulee niin on viisaampi, onko taas viallinen emo vai nyt viallinen gtx 1070 ti.
 
Mahtaakohan jimmsille olla tulossa noctuan NH-P1 passiivi cooleria myyntiin?

Sitä vois kasailla huvin vuoks jonkun semi passiivin koneen kun ei ole juurikaan järkeä alkaa päivittämään tänä vuonna RTX 2070->3070...
 
Kiitos @Jimm's ! Tilaus sisään 10:35 -> tilaus käsitelty ja klo. 11:29 siirretty odottamaan Postin (sähläyksiä) kuljetusta! Ehkä atk-kriisi pelastettu Juhannukseksi. :D:thumbsup::thumbsup:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 889
Viestejä
4 570 980
Jäsenet
75 315
Uusin jäsen
user576855

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom