Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Jaahas, tuli tieto että edellinen emo oli viallinen ja rahat tulee takaisin. Nyt tämä uusi emo siis samoin käyttäytyy eli 1070 ti:n kanssa VGA error. Ihanata. Noh tuo 1650 kun tulee niin on viisaampi, onko taas viallinen emo vai nyt viallinen gtx 1070 ti.
 
Mahtaakohan jimmsille olla tulossa noctuan NH-P1 passiivi cooleria myyntiin?

Sitä vois kasailla huvin vuoks jonkun semi passiivin koneen kun ei ole juurikaan järkeä alkaa päivittämään tänä vuonna RTX 2070->3070...
 
Kiitos @Jimm's ! Tilaus sisään 10:35 -> tilaus käsitelty ja klo. 11:29 siirretty odottamaan Postin (sähläyksiä) kuljetusta! Ehkä atk-kriisi pelastettu Juhannukseksi. :D:thumbsup::thumbsup:
 
Kysymys liittyen tähän pieneen julkaisuerään, voitko antaa arvion tuleeko kesäkuun lopulla vai vasta heinäkuussa tämä "julkaisutarjous" myyntiin?

Hei! Odotamme edelleen vahvistusta Asukselta/toimittajalta tähän.
 
Onko valmiissa päivityspaketeissa (Emolevy, Ram + Prossu) myös prosessorin jäähdytin & lämpötahnat valmiiksi asennettuna? (Uskoisin että on mutta en löytänyt tätä tietoa mistään sivuiltanne).
 
Onko valmiissa päivityspaketeissa (Emolevy, Ram + Prossu) myös prosessorin jäähdytin & lämpötahnat valmiiksi asennettuna? (Uskoisin että on mutta en löytänyt tätä tietoa mistään sivuiltanne).

Jos tarkoitat noita bundleja, niin ei ole mitään valmiiksi asennettu (paitsi joissakin emolevyissä uusin bios). Ei noissa muuta eroa ole kuin että hinta on hieman halvempi kuin jos ostaisi osat erikseen.
 
Jos tarkoitat noita bundleja, niin ei ole mitään valmiiksi asennettu (paitsi joissakin emolevyissä uusin bios). Ei noissa muuta eroa ole kuin että hinta on hieman halvempi kuin jos ostaisi osat erikseen.
Just näin. Edes prosessori ei ole asennettuna per default. Sieltä "palvelut" osastolta voi halutessaan ostaa lisäpalveluja, kuten asennuksia jne.
 
Joskus harvoin on ihan maahantuontibundleja näkyny, jossa prossa on jo valmiiksi socketissa ja emolevylaatikossa. En tiijä onko noita ollu tosin Jimssin kautta, mutta yleisellä tasolla ajatellen. Silti se tarvii jäähyt tahnat ym laittaa itse.
 
@Jimm's Saisittekohan tuotteistettua MSI:n TPM-moduulit? Muilta valmistajilta teillä niitä löytyykin. Windows 11 varten kun sen tarvitsee.
 
Mahdollista tuotteistaa Alienware AW3821DW? Millaisella saatavuudella? LG:tä odotettu kuukauden päivät niin menee kyllä vaihtoon.
 
Saako kauttanne Supermicro X11SPA-T emolevylle yhteensopivan TPM-moduulin kuten AOM-TPM-9671V, AOM-TPM-9671V-S, AOM-TPM-9670V tai AOM-TPM-9670V-S? Kuten myös Supermicro X11SPi-TF emolevyn AOM-TPM-9670H, AOM-TPM-9670V, AOM-TPM-9671H tai AOM-TPM-9671V?

 
Hei tyypit! Meille kantautui tieto että joku "myy" Facebookin marketplacella näyttiksiä - käykäähän ilmiantamassa huijari jos käytätte Facea: Facebook
 
Näinköhän jo lähtenyt, ei löytynyt mitään linkin takaa

Ilmeisesti, hyvä näin. Joka tapauksessa hyvä sauma muistuttaa, että meidän toimari ei todellakaan diilaa sivutoimenaan näyttiksiä Facebookissa.
Muutenkin jos joku tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, niin se yleensä on. Tämmöset kannattaa aina ilmoittaa myös meille, jos tulee vastaan!
 
@Jimm's Saisittekohan tuotteistettua MSI:n TPM-moduulit? Muilta valmistajilta teillä niitä löytyykin. Windows 11 varten kun sen tarvitsee.
Saako kauttanne Supermicro X11SPA-T emolevylle yhteensopivan TPM-moduulin kuten AOM-TPM-9671V, AOM-TPM-9671V-S, AOM-TPM-9670V tai AOM-TPM-9670V-S? Kuten myös Supermicro X11SPi-TF emolevyn AOM-TPM-9670H, AOM-TPM-9670V, AOM-TPM-9671H tai AOM-TPM-9671V?

Näistä laitettu tuotteistuspyyntöä eteenpäin! :comp:
 
@Jimm's varatkaa Turun toimipisteessä kosolti aikaa asiakkaalle klo 16:15. Teiltä ostettu Kolinkin poweri oli käytössä 15min windowsin asennuksen aikana kunnes kuului poks ja vieno sähkönkatku kantautui sieraimiin. Näyttö ja kone sanomattakin pimeeks, saatte tutkailla tuhosko jotain muuta koneessa :)
 
@Jimm's varatkaa Turun toimipisteessä kosolti aikaa asiakkaalle klo 16:15. Teiltä ostettu Kolinkin poweri oli käytössä 15min windowsin asennuksen aikana kunnes kuului poks ja vieno sähkönkatku kantautui sieraimiin. Näyttö ja kone sanomattakin pimeeks, saatte tutkailla tuhosko jotain muuta koneessa :)
Onhan nuo harmittavia, ja oletettavasti @Jimm's varmastikkin jelppaa asiassa. Semmosta toivonkipinää voisi tuoda se, että poks+sähkönkatku kuulostaa että PFC-piirissä on käynyt jotain, jolloin se on muuntajan ensiöpuolella. Jos toisiopuckeissa olisi jotain käynyt, niin pimeneminen yleensä on vähä-äänisempää, mutta mahdollisesti tuhoisampaa. Huolellinen tarkastus muille osille tosin on kyllä paikallaan, myös oheislaitteille jotka ovat olleet mahd. standby-virroissa kiinni (esim. hiiri, näppis, ehkä verkkokortti)
 
Onhan nuo harmittavia, ja oletettavasti @Jimm's varmastikkin jelppaa asiassa. Semmosta toivonkipinää voisi tuoda se, että poks+sähkönkatku kuulostaa että PFC-piirissä on käynyt jotain, jolloin se on muuntajan ensiöpuolella. Jos toisiopuckeissa olisi jotain käynyt, niin pimeneminen yleensä on vähä-äänisempää, mutta mahdollisesti tuhoisampaa. Huolellinen tarkastus muille osille tosin on kyllä paikallaan, myös oheislaitteille jotka ovat olleet mahd. standby-virroissa kiinni (esim. hiiri, näppis, ehkä verkkokortti)
Kiitos näistä infoista, en ole kummoinen sähköasiantuntija niin meni vähän ohi mutta eiköhän hlökunta osaa tuohon jotain sanoa liikkeessä :) sen verran tiedän että poweri oli täysin riittävä tuohon setuppiin jonka kasasin
 
Kiitos näistä infoista, en ole kummoinen sähköasiantuntija niin meni vähän ohi mutta eiköhän hlökunta osaa tuohon jotain sanoa liikkeessä :) sen verran tiedän että poweri oli täysin riittävä tuohon setuppiin jonka kasasin

O-ou! Täytithän tästä jo RMA-lomakkeen valmiiksi?
Saat siis asian vireille tätä kautta jolloin säästyy aikaa myymälässä kun ei tarvitse kaikkea pohjustaa: RMA hakemuslomake - Jimms.fi
 
Näistä laitettu tuotteistuspyyntöä eteenpäin! :comp:

Tulikin jo tieto, että ei saada näitä :/
Kuten yllä joku tiesi kuitenkin jo kertoa niin Intelin 8th geneissä ja uudemmissa sekä Ryzen 2000 sarjasta eteenpäin TPM-ominaisuus on vakiona kunhan sen laittaa BIOSista päälle.
 
Virtalähteeseen kannattaa kyllä panostaa hieman eikä ottaa sitä halvinta Kolinkiä tai muuta vastaavaa 50 euron "pommia".
Tämän tästä kyllä opin. Luin kyllä tuosta 600w gold certifioidusta että ois ihan ok mutta mitä kävikään. Onhan sillä hintaa reilu 70€ kuitenkin.
 
Virtalähteeseen kannattaa kyllä panostaa hieman eikä ottaa sitä halvinta Kolinkiä tai muuta vastaavaa 50 euron "pommia".

Tämän tästä kyllä opin. Luin kyllä tuosta 600w gold certifioidusta että ois ihan ok mutta mitä kävikään. Onhan sillä hintaa reilu 70€ kuitenkin.

Moi! Kyllä nuo ovat pääsääntöisesti kestäneet hyvin.
 
Hei! Koska tapaus vaatii poikkeusluvan niin tarvitaan joko valmistajan tai tukkurin mielipide. Takuukäsittelijä on siis vienyt asiasi eteenpäin tukkurille ja odottaa sieltä parhaillaan vastausta.
Mikä tapauksessa on poikkeuksellista? Eipä yllätä jos tukkuri ilmoittaa odottavansa valmistajan mielipidettä ja valmistaja taas vetoaa RMA:han ja muistien lähettämiseen tutkittavaksi. Ja näin on monta viikkoa saatu siirrettyä vastuuta asiassa.
 
Mikä tapauksessa on poikkeuksellista? Eipä yllätä jos tukkuri ilmoittaa odottavansa valmistajan mielipidettä ja valmistaja taas vetoaa RMA:han ja muistien lähettämiseen tutkittavaksi. Ja näin on monta viikkoa saatu siirrettyä vastuuta asiassa.

Moikka! Poikkeuslupa vaaditaan aina, kun tuotteessa on fyysisiä jälkiä.
 
Moikka! Poikkeuslupa vaaditaan aina, kun tuotteessa on fyysisiä jälkiä.
Moi vaan! Mutta kun ei ole minun aiheuttamia fyysisiä jälkiä, kuten ketjussa olevista kuvista on selvästi havaittavissa. Ainoastaan vinossa oleva komponentti, joka on kaiken järjen mukaan tehtaan jäljiltä.
 
Moi vaan! Mutta kun ei ole minun aiheuttamia fyysisiä jälkiä, kuten ketjussa olevista kuvista on selvästi havaittavissa. Ainoastaan vinossa oleva komponentti, joka on kaiken järjen mukaan tehtaan jäljiltä.

Juuri siksi tapaus vaatii poikkeusluvan.

Muoks: tsekattu status takuukäsittelijältä, odottelee edelleen vastausta. Kyselty jälleen kerran perään.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin muistikammat, josta toinen ei toiminut. Lähetin takaisin (RMA 135099), todettiin että olen itse särkenyt ja päälle 50€ lisäveloitus aiheettomasta takuupalautuksesta. Liitteenä kuva joka mielestäni osoittaa valmistusvirheen. Siihenkin todetaan vain " Valitettavasti vaurio tässä on kyllä sen kaltainen, ettemme tätä pysty takuuna käsittelemään. Mikäli haluatte niin voitte tietysti suoraan valmistajaan olla yhteydessä jos tästä haluatte heidän mielipiteensä."
Eikö takuu nimenomaan pitäisi olla turva viallisesta tuotteesta tai ilman sitä myyjän virhevastuu?
GSkill.png
Jos kyseessä on tämä tapaus, niin aika selkeä valmistusvaiheen juotosvika, ihme että ei ole jäänyt konenäöllä kiinni. Hyvä ettei ole tombstounannut. Nimimerkillä elektroniikkatuotannossakin töissä ollut... Pinsettikolvilla tuon korjaa 10 sekunnissa.

Edit: nimittäin jos tuo olisi fyysisestä kaltoinkohtelusta, niin tuossa olisi juotostäpissä vähintäänkin jälki, ja mitä todennäköisemmin padi tai koko komponentti puuttuisi kokonaan.

Edit2: @Jimm's jos takuukäsittelijä antaa yhä kielteistä, niin voin tarvittaessa vaikka auttaa kirjoittamaan oikeaa termistöä käyttäen jatkokyselyt suoraan valmistajalle. Tuo tosiaan on (ellei @JLA128 itse ole kolvilla tuota tehnyt) niin selkeästi valmistusvirhe, ei tuommoista voi itse saada aikaiseksi kun juottamalla ko. komponentti varovasti irti ja sen jälkeen epäonnistuneesti takaisin. Kuluttajana tuota ei saa rikotuksi tuolla tavoin oikein millään muulla keinoin. Lisäksi tuo varmasti luulisi kiinnostavan ko. muistivalmistajaa, koska on myös selkeä vuoto QA:ssa, että miksi tuo ei ole jäänyt kiinni ladontakoneen konenäöllä (mahdollisuus tähän on että tuo on liikahtanut ladonnan ja reflown välillä) tai neulapetitestauksessa (mahdollisuus tähän on että neula ottaisi kiinni ko. komponenttiin suoraan tai testipisteeseen ennen ko. komponenttia.
 
Viimeksi muokattu:
Annetaanpa positiivista palautetta Jimmsin RMA-toiminnasta, Ryzen 5600x:n vikaantuminen ja aiemmin pari viikkoa sitten emolevy siihen liittyen, käsiteltiin vuorokauden sisään postituksesta, kumpikin tapaus. Myös Roccat-hiiri asia parisen vuotta sitten kun se söi cpu-tehot, hoidettiin kuntoon parissa vuorokaudessa.

Eli jos nyt jostain tuotteesta joskus maksanut jonkun euron enemmän kuin halvin pulju, tässä on asia jota todella arvostan palveluun liittyen. Eli (joskus kalliimpaa) hintaa kompensoi ripeys ja vaivattomuus kun ongelmia tulee. Paljon lukenut näiden prossujen rma-jutuista nyt, niin maailmalla monesti venynyt pariinkin viikkoon monella käsittelyt, jos kauppaa ei vieressä.

Iso kiitos ja peukku siis täältä suunnalta!
 
Hyvä että edes jollain menee RMA-tapaukset maaliin ilman ongelmia. Toivottavasti on uusi "normi" eikä vaan väliaikainen "härö" oikeaan suuntaan.
No omat "tapaukset" sinällään selkeitä eli uudehkot tavarat, ei jälkiä tms ja tuon prossunkin kanssa oli ympäriltä vaihdettu muut osat että löytyi syypää.

Minun 5600x keissi oli pulmallinen siksi, että emon diagnostiikka viittasi vga erroriin. Ehdin jo luulla näytönohjainta ongelmaksi mutta lopulta muut osat vaihtamalla sain kohdistettua prosessoriin asian.

Emo oli vaihdettu 2 viikkoa ennen prossun vikaantumista, cpun yhteys siihen selvisi. Ellei tuo sitten hajonnut muuten vaan, rma keisseissä ei näköjään asiakkaalle avata syvemmin miksi komponentti rikki. Tai en ole koskaan kysellyt. Toisaalta takuuhan vain testaa toimiiko, ja valmistajan päänsärky sen jälkeen syvemmät syyt.
 
Hyvä että edes jollain menee RMA-tapaukset maaliin ilman ongelmia. Toivottavasti on uusi "normi" eikä vaan väliaikainen "härö" oikeaan suuntaan.

Kiitos palautteesta! Kuten aikaisemminkin ollaan mainittu, niin pääsääntöisesti takuuasiat hoituvat onneksi sujuvasti. Positiivista palautetta annetaan kuitenkin julkisesti suhteessa vähemmän, mutta niin se taitaa olla kaikkien toimijoiden kohdalla.
Kaikki palautteet otetaan kuitenkin vakavasti, kehitys on jatkuva prosessi!
 
Juuri siksi tapaus vaatii poikkeusluvan.

Muoks: tsekattu status takuukäsittelijältä, odottelee edelleen vastausta. Kyselty jälleen kerran perään.
Ja nyt valmistaja haluaa itse tarkastaa tuotteen ennen kuin päättää sen takuukelpoisuudesta.
Minulle myytiin toimimaton tuote, sain maksaa extraa 50€, että selvisi etten sitä itse hajottanut. Sen jälkeen kyykytetty monta viikkoa.
Eiköhän ole jo kaupan purkamisen aika. Lähetän tuotteen teille ja palautatte tuotteen hinnan + ylimääräisenä veloitetut kulut.
 
Ja nyt valmistaja haluaa itse tarkastaa tuotteen ennen kuin päättää sen takuukelpoisuudesta.
Minulle myytiin toimimaton tuote, sain maksaa extraa 50€, että selvisi etten sitä itse hajottanut. Sen jälkeen kyykytetty monta viikkoa.
Eiköhän ole jo kaupan purkamisen aika. Lähetän tuotteen teille ja palautatte tuotteen hinnan + ylimääräisenä veloitetut kulut.
Aika farssi tuntuu olevan.. Näin mäki tekisin, että purkaisin kaupan. Ensi kerralla tiedät mistä kannattaa tilata tavarat, joku ihan muu paikka.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 536
Viestejä
4 945 159
Jäsenet
79 496
Uusin jäsen
Am83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom