Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Kysymys liittyen tähän pieneen julkaisuerään, voitko antaa arvion tuleeko kesäkuun lopulla vai vasta heinäkuussa tämä "julkaisutarjous" myyntiin?

Hei! Odotamme edelleen vahvistusta Asukselta/toimittajalta tähän.
 
Onko valmiissa päivityspaketeissa (Emolevy, Ram + Prossu) myös prosessorin jäähdytin & lämpötahnat valmiiksi asennettuna? (Uskoisin että on mutta en löytänyt tätä tietoa mistään sivuiltanne).
 
Onko valmiissa päivityspaketeissa (Emolevy, Ram + Prossu) myös prosessorin jäähdytin & lämpötahnat valmiiksi asennettuna? (Uskoisin että on mutta en löytänyt tätä tietoa mistään sivuiltanne).

Jos tarkoitat noita bundleja, niin ei ole mitään valmiiksi asennettu (paitsi joissakin emolevyissä uusin bios). Ei noissa muuta eroa ole kuin että hinta on hieman halvempi kuin jos ostaisi osat erikseen.
 
Jos tarkoitat noita bundleja, niin ei ole mitään valmiiksi asennettu (paitsi joissakin emolevyissä uusin bios). Ei noissa muuta eroa ole kuin että hinta on hieman halvempi kuin jos ostaisi osat erikseen.
Just näin. Edes prosessori ei ole asennettuna per default. Sieltä "palvelut" osastolta voi halutessaan ostaa lisäpalveluja, kuten asennuksia jne.
 
Joskus harvoin on ihan maahantuontibundleja näkyny, jossa prossa on jo valmiiksi socketissa ja emolevylaatikossa. En tiijä onko noita ollu tosin Jimssin kautta, mutta yleisellä tasolla ajatellen. Silti se tarvii jäähyt tahnat ym laittaa itse.
 
@Jimm's Saisittekohan tuotteistettua MSI:n TPM-moduulit? Muilta valmistajilta teillä niitä löytyykin. Windows 11 varten kun sen tarvitsee.
 
Mahdollista tuotteistaa Alienware AW3821DW? Millaisella saatavuudella? LG:tä odotettu kuukauden päivät niin menee kyllä vaihtoon.
 
Saako kauttanne Supermicro X11SPA-T emolevylle yhteensopivan TPM-moduulin kuten AOM-TPM-9671V, AOM-TPM-9671V-S, AOM-TPM-9670V tai AOM-TPM-9670V-S? Kuten myös Supermicro X11SPi-TF emolevyn AOM-TPM-9670H, AOM-TPM-9670V, AOM-TPM-9671H tai AOM-TPM-9671V?

 
Hei tyypit! Meille kantautui tieto että joku "myy" Facebookin marketplacella näyttiksiä - käykäähän ilmiantamassa huijari jos käytätte Facea: Facebook
 
Näinköhän jo lähtenyt, ei löytynyt mitään linkin takaa

Ilmeisesti, hyvä näin. Joka tapauksessa hyvä sauma muistuttaa, että meidän toimari ei todellakaan diilaa sivutoimenaan näyttiksiä Facebookissa.
Muutenkin jos joku tuntuu liian hyvältä ollakseen totta, niin se yleensä on. Tämmöset kannattaa aina ilmoittaa myös meille, jos tulee vastaan!
 
@Jimm's Saisittekohan tuotteistettua MSI:n TPM-moduulit? Muilta valmistajilta teillä niitä löytyykin. Windows 11 varten kun sen tarvitsee.
Saako kauttanne Supermicro X11SPA-T emolevylle yhteensopivan TPM-moduulin kuten AOM-TPM-9671V, AOM-TPM-9671V-S, AOM-TPM-9670V tai AOM-TPM-9670V-S? Kuten myös Supermicro X11SPi-TF emolevyn AOM-TPM-9670H, AOM-TPM-9670V, AOM-TPM-9671H tai AOM-TPM-9671V?

Näistä laitettu tuotteistuspyyntöä eteenpäin! :comp:
 
@Jimm's varatkaa Turun toimipisteessä kosolti aikaa asiakkaalle klo 16:15. Teiltä ostettu Kolinkin poweri oli käytössä 15min windowsin asennuksen aikana kunnes kuului poks ja vieno sähkönkatku kantautui sieraimiin. Näyttö ja kone sanomattakin pimeeks, saatte tutkailla tuhosko jotain muuta koneessa :)
 
@Jimm's varatkaa Turun toimipisteessä kosolti aikaa asiakkaalle klo 16:15. Teiltä ostettu Kolinkin poweri oli käytössä 15min windowsin asennuksen aikana kunnes kuului poks ja vieno sähkönkatku kantautui sieraimiin. Näyttö ja kone sanomattakin pimeeks, saatte tutkailla tuhosko jotain muuta koneessa :)
Onhan nuo harmittavia, ja oletettavasti @Jimm's varmastikkin jelppaa asiassa. Semmosta toivonkipinää voisi tuoda se, että poks+sähkönkatku kuulostaa että PFC-piirissä on käynyt jotain, jolloin se on muuntajan ensiöpuolella. Jos toisiopuckeissa olisi jotain käynyt, niin pimeneminen yleensä on vähä-äänisempää, mutta mahdollisesti tuhoisampaa. Huolellinen tarkastus muille osille tosin on kyllä paikallaan, myös oheislaitteille jotka ovat olleet mahd. standby-virroissa kiinni (esim. hiiri, näppis, ehkä verkkokortti)
 
Onhan nuo harmittavia, ja oletettavasti @Jimm's varmastikkin jelppaa asiassa. Semmosta toivonkipinää voisi tuoda se, että poks+sähkönkatku kuulostaa että PFC-piirissä on käynyt jotain, jolloin se on muuntajan ensiöpuolella. Jos toisiopuckeissa olisi jotain käynyt, niin pimeneminen yleensä on vähä-äänisempää, mutta mahdollisesti tuhoisampaa. Huolellinen tarkastus muille osille tosin on kyllä paikallaan, myös oheislaitteille jotka ovat olleet mahd. standby-virroissa kiinni (esim. hiiri, näppis, ehkä verkkokortti)
Kiitos näistä infoista, en ole kummoinen sähköasiantuntija niin meni vähän ohi mutta eiköhän hlökunta osaa tuohon jotain sanoa liikkeessä :) sen verran tiedän että poweri oli täysin riittävä tuohon setuppiin jonka kasasin
 
Kiitos näistä infoista, en ole kummoinen sähköasiantuntija niin meni vähän ohi mutta eiköhän hlökunta osaa tuohon jotain sanoa liikkeessä :) sen verran tiedän että poweri oli täysin riittävä tuohon setuppiin jonka kasasin

O-ou! Täytithän tästä jo RMA-lomakkeen valmiiksi?
Saat siis asian vireille tätä kautta jolloin säästyy aikaa myymälässä kun ei tarvitse kaikkea pohjustaa: RMA hakemuslomake - Jimms.fi
 
Näistä laitettu tuotteistuspyyntöä eteenpäin! :comp:

Tulikin jo tieto, että ei saada näitä :/
Kuten yllä joku tiesi kuitenkin jo kertoa niin Intelin 8th geneissä ja uudemmissa sekä Ryzen 2000 sarjasta eteenpäin TPM-ominaisuus on vakiona kunhan sen laittaa BIOSista päälle.
 
Virtalähteeseen kannattaa kyllä panostaa hieman eikä ottaa sitä halvinta Kolinkiä tai muuta vastaavaa 50 euron "pommia".
Tämän tästä kyllä opin. Luin kyllä tuosta 600w gold certifioidusta että ois ihan ok mutta mitä kävikään. Onhan sillä hintaa reilu 70€ kuitenkin.
 
Virtalähteeseen kannattaa kyllä panostaa hieman eikä ottaa sitä halvinta Kolinkiä tai muuta vastaavaa 50 euron "pommia".

Tämän tästä kyllä opin. Luin kyllä tuosta 600w gold certifioidusta että ois ihan ok mutta mitä kävikään. Onhan sillä hintaa reilu 70€ kuitenkin.

Moi! Kyllä nuo ovat pääsääntöisesti kestäneet hyvin.
 
Hei! Koska tapaus vaatii poikkeusluvan niin tarvitaan joko valmistajan tai tukkurin mielipide. Takuukäsittelijä on siis vienyt asiasi eteenpäin tukkurille ja odottaa sieltä parhaillaan vastausta.
Mikä tapauksessa on poikkeuksellista? Eipä yllätä jos tukkuri ilmoittaa odottavansa valmistajan mielipidettä ja valmistaja taas vetoaa RMA:han ja muistien lähettämiseen tutkittavaksi. Ja näin on monta viikkoa saatu siirrettyä vastuuta asiassa.
 
Mikä tapauksessa on poikkeuksellista? Eipä yllätä jos tukkuri ilmoittaa odottavansa valmistajan mielipidettä ja valmistaja taas vetoaa RMA:han ja muistien lähettämiseen tutkittavaksi. Ja näin on monta viikkoa saatu siirrettyä vastuuta asiassa.

Moikka! Poikkeuslupa vaaditaan aina, kun tuotteessa on fyysisiä jälkiä.
 
Moikka! Poikkeuslupa vaaditaan aina, kun tuotteessa on fyysisiä jälkiä.
Moi vaan! Mutta kun ei ole minun aiheuttamia fyysisiä jälkiä, kuten ketjussa olevista kuvista on selvästi havaittavissa. Ainoastaan vinossa oleva komponentti, joka on kaiken järjen mukaan tehtaan jäljiltä.
 
Moi vaan! Mutta kun ei ole minun aiheuttamia fyysisiä jälkiä, kuten ketjussa olevista kuvista on selvästi havaittavissa. Ainoastaan vinossa oleva komponentti, joka on kaiken järjen mukaan tehtaan jäljiltä.

Juuri siksi tapaus vaatii poikkeusluvan.

Muoks: tsekattu status takuukäsittelijältä, odottelee edelleen vastausta. Kyselty jälleen kerran perään.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin muistikammat, josta toinen ei toiminut. Lähetin takaisin (RMA 135099), todettiin että olen itse särkenyt ja päälle 50€ lisäveloitus aiheettomasta takuupalautuksesta. Liitteenä kuva joka mielestäni osoittaa valmistusvirheen. Siihenkin todetaan vain " Valitettavasti vaurio tässä on kyllä sen kaltainen, ettemme tätä pysty takuuna käsittelemään. Mikäli haluatte niin voitte tietysti suoraan valmistajaan olla yhteydessä jos tästä haluatte heidän mielipiteensä."
Eikö takuu nimenomaan pitäisi olla turva viallisesta tuotteesta tai ilman sitä myyjän virhevastuu?
GSkill.png
Jos kyseessä on tämä tapaus, niin aika selkeä valmistusvaiheen juotosvika, ihme että ei ole jäänyt konenäöllä kiinni. Hyvä ettei ole tombstounannut. Nimimerkillä elektroniikkatuotannossakin töissä ollut... Pinsettikolvilla tuon korjaa 10 sekunnissa.

Edit: nimittäin jos tuo olisi fyysisestä kaltoinkohtelusta, niin tuossa olisi juotostäpissä vähintäänkin jälki, ja mitä todennäköisemmin padi tai koko komponentti puuttuisi kokonaan.

Edit2: @Jimm's jos takuukäsittelijä antaa yhä kielteistä, niin voin tarvittaessa vaikka auttaa kirjoittamaan oikeaa termistöä käyttäen jatkokyselyt suoraan valmistajalle. Tuo tosiaan on (ellei @JLA128 itse ole kolvilla tuota tehnyt) niin selkeästi valmistusvirhe, ei tuommoista voi itse saada aikaiseksi kun juottamalla ko. komponentti varovasti irti ja sen jälkeen epäonnistuneesti takaisin. Kuluttajana tuota ei saa rikotuksi tuolla tavoin oikein millään muulla keinoin. Lisäksi tuo varmasti luulisi kiinnostavan ko. muistivalmistajaa, koska on myös selkeä vuoto QA:ssa, että miksi tuo ei ole jäänyt kiinni ladontakoneen konenäöllä (mahdollisuus tähän on että tuo on liikahtanut ladonnan ja reflown välillä) tai neulapetitestauksessa (mahdollisuus tähän on että neula ottaisi kiinni ko. komponenttiin suoraan tai testipisteeseen ennen ko. komponenttia.
 
Viimeksi muokattu:
Annetaanpa positiivista palautetta Jimmsin RMA-toiminnasta, Ryzen 5600x:n vikaantuminen ja aiemmin pari viikkoa sitten emolevy siihen liittyen, käsiteltiin vuorokauden sisään postituksesta, kumpikin tapaus. Myös Roccat-hiiri asia parisen vuotta sitten kun se söi cpu-tehot, hoidettiin kuntoon parissa vuorokaudessa.

Eli jos nyt jostain tuotteesta joskus maksanut jonkun euron enemmän kuin halvin pulju, tässä on asia jota todella arvostan palveluun liittyen. Eli (joskus kalliimpaa) hintaa kompensoi ripeys ja vaivattomuus kun ongelmia tulee. Paljon lukenut näiden prossujen rma-jutuista nyt, niin maailmalla monesti venynyt pariinkin viikkoon monella käsittelyt, jos kauppaa ei vieressä.

Iso kiitos ja peukku siis täältä suunnalta!
 
Hyvä että edes jollain menee RMA-tapaukset maaliin ilman ongelmia. Toivottavasti on uusi "normi" eikä vaan väliaikainen "härö" oikeaan suuntaan.
No omat "tapaukset" sinällään selkeitä eli uudehkot tavarat, ei jälkiä tms ja tuon prossunkin kanssa oli ympäriltä vaihdettu muut osat että löytyi syypää.

Minun 5600x keissi oli pulmallinen siksi, että emon diagnostiikka viittasi vga erroriin. Ehdin jo luulla näytönohjainta ongelmaksi mutta lopulta muut osat vaihtamalla sain kohdistettua prosessoriin asian.

Emo oli vaihdettu 2 viikkoa ennen prossun vikaantumista, cpun yhteys siihen selvisi. Ellei tuo sitten hajonnut muuten vaan, rma keisseissä ei näköjään asiakkaalle avata syvemmin miksi komponentti rikki. Tai en ole koskaan kysellyt. Toisaalta takuuhan vain testaa toimiiko, ja valmistajan päänsärky sen jälkeen syvemmät syyt.
 
Hyvä että edes jollain menee RMA-tapaukset maaliin ilman ongelmia. Toivottavasti on uusi "normi" eikä vaan väliaikainen "härö" oikeaan suuntaan.

Kiitos palautteesta! Kuten aikaisemminkin ollaan mainittu, niin pääsääntöisesti takuuasiat hoituvat onneksi sujuvasti. Positiivista palautetta annetaan kuitenkin julkisesti suhteessa vähemmän, mutta niin se taitaa olla kaikkien toimijoiden kohdalla.
Kaikki palautteet otetaan kuitenkin vakavasti, kehitys on jatkuva prosessi!
 
Juuri siksi tapaus vaatii poikkeusluvan.

Muoks: tsekattu status takuukäsittelijältä, odottelee edelleen vastausta. Kyselty jälleen kerran perään.
Ja nyt valmistaja haluaa itse tarkastaa tuotteen ennen kuin päättää sen takuukelpoisuudesta.
Minulle myytiin toimimaton tuote, sain maksaa extraa 50€, että selvisi etten sitä itse hajottanut. Sen jälkeen kyykytetty monta viikkoa.
Eiköhän ole jo kaupan purkamisen aika. Lähetän tuotteen teille ja palautatte tuotteen hinnan + ylimääräisenä veloitetut kulut.
 
Ja nyt valmistaja haluaa itse tarkastaa tuotteen ennen kuin päättää sen takuukelpoisuudesta.
Minulle myytiin toimimaton tuote, sain maksaa extraa 50€, että selvisi etten sitä itse hajottanut. Sen jälkeen kyykytetty monta viikkoa.
Eiköhän ole jo kaupan purkamisen aika. Lähetän tuotteen teille ja palautatte tuotteen hinnan + ylimääräisenä veloitetut kulut.
Aika farssi tuntuu olevan.. Näin mäki tekisin, että purkaisin kaupan. Ensi kerralla tiedät mistä kannattaa tilata tavarat, joku ihan muu paikka.
 
Ja nyt valmistaja haluaa itse tarkastaa tuotteen ennen kuin päättää sen takuukelpoisuudesta.
Minulle myytiin toimimaton tuote, sain maksaa extraa 50€, että selvisi etten sitä itse hajottanut. Sen jälkeen kyykytetty monta viikkoa.
Eiköhän ole jo kaupan purkamisen aika. Lähetän tuotteen teille ja palautatte tuotteen hinnan + ylimääräisenä veloitetut kulut.

Moikka! Tosiaan valmistajalle ei riittänyt kuvat, vaan halusivat nämä näytille.
Palauta tuote meille takuuosaston ohjeiden mukaan, niin asia etenee sillä.

Edit: olit ilmeisesti saanut G.Skillin RMA-puolelta ohjeet lähetttää muistit suoraan heille 15.6. - muista siis ilmoittaa (meille tai G.Skillille) miten toimit näiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja nyt valmistaja haluaa itse tarkastaa tuotteen ennen kuin päättää sen takuukelpoisuudesta.
Minulle myytiin toimimaton tuote, sain maksaa extraa 50€, että selvisi etten sitä itse hajottanut. Sen jälkeen kyykytetty monta viikkoa.
Eiköhän ole jo kaupan purkamisen aika. Lähetän tuotteen teille ja palautatte tuotteen hinnan + ylimääräisenä veloitetut kulut.
Tunnen, ja varmasti kaikki muutkin täällä langassa tuntee tuskasi asian suhteen, varmasti @Jimm's mukaanlukien. Sinänsä valmistajan kannan ymmärrän, koska tuon kiinnijäämiseen tuotannossa pitäisi olla vähintään kaksi automatisoitua + manuaaliset testaukset ja tarkastelut (joita jo luettelin aikaisemmassa postauksessani). Sinänsä johdonmukaistahan on että ensimmäinen takuukelpoisuustarkastelu voi saadakkin kielteisen päätöksen, laite jossa ei pitäisi olla fyysistä "normaalin kuluman takuukorvattavaa vikaantumista" onkin nimenomaan fyysisesti rikki. Täten ymmärrän lähtökohtaisen ajatteluketjun, miksi ihan perustellusti Jimssin takuukäsittelijät päätyivät kielteiseen takuupäätökseen. Kuitekin ko. tyylinen vikaantuminen itse piirilevyn ladonta- ja juotosprosessi on harmittavankin yleistä, eikä ko. tyylinen viktaantuminen voi tapahtua ladonnan jälkeen millään muulla tavoin ko. jäljet jättäen ilman, että joku menee ja a) juottaa ko. komponentin irti ja b) juottaa sama komponentti takaisin epäonnistuneesti. En mitenkään jaksa uskoa että @JLA128 olisi mennyt ko. komponenttia juottamaan tai vaikka olisikin niin epäonnistuneen takaisinjuoton jälkeen aloittanut RMA-prosessia, koska tuommoisen komponentin takaisinjuottaminen ainakin omasta mielestäni on huomattavasti helpompi steppi, mitä sen hallitusti irtisaaminen, sekä jos vaikka se takaisinjuottaminen epäonnistuisikin aluksi, pystyy sitä kokeilemaan uusiksi ja uusiksi ja uusiksi... En kuitekaan voi mitenkään syyttää Jimssin takuuhenkilöstöä siitä, että eivät tienneet näitä aspekteja, kuinka tämmöinen vikaantuminen voi tapahtua tuotannossa ja kuinka mahdotonta sen tapahtuminen on kuluttajan käsissä, joten alkuperäinen takuukelpoisuusolettama on ihan johdonmukainen, mutta mielestäni väärin. Tämän takia onkin ihan pirun hyvä kuulla, että asia otettiin jatkokäsittelyyn, siitä pointsit Jimssille.

Nyt jos käsitteen "laatu" ymmärtää sillä, että se on suure mikä mittaa kääntäen verrannollisesti, kuinka paljon tuotteesta tai palvelusta on harmia asiakkaalle (ihan ok lähtökohtainen ajattelutapa muutes, jos missään laatuprosesseissa on vaikka työelämän johdattaman mukana, käsitettä "laatu" selitetään paljon huonommilla tavoillakin), niin tämän tuotteen osalta laatu on sekä tuotteen että takuuprosessin osalta JLA128:lle nyt aika pirun huono. Maito on siis kaatunut jo pöydälle, mutta siispä silti kehotan pitkämielisyyteen jokaisen osapuolen osalta, hanklimmat tapaukset (missä tahansa) tarjoaa parhaimmat keinot oppia, ja fokus kannattaa jo tapahtuneen sijaan kääntää siihen että miten asia saadaan kuntoon, koska noin keskimäärin missään asiassa, menneisiin asioihin vaikuttaminen on lähtökohtaisesti pirun paljon hankalampaa kuin tuleviin asioihin vaikuttaminen. Hankala se Jimssinkään on tässä alkaa toimimaan suuntiin tai toisiin, kun lähtökohtainen takuuchecklist osoittaisi tämän fyysiseksi viaksi. Lisäksi valitettavaa on myös että ottaa vielä aikaa, ennenkuin valmistajankin kanta on pöydässä.

En tiedä mikä tään byrokraattinen kuvio nyt on kolminaisuudessa Jimms-JLA128-G.Skill, mutta jos nyt tuon palikan G.Skillille lähetettyä sieltäkin tulee vastaus tyyliin, että asiakkaan aiheuttama fyysinen rikkoontuminen, niin tässä Jimmsille vaikka copypastettavaks vastinetta G.Skillin suuntaan: "As you might have noticed, there are no cracks, broken pads, and the solder is smooth, this is not due physical damage, but a soldering defect. Please consult your PCB manufacturing quality personnel, who work with the reflow process for this kind of defect, as we have hard time to believe that our customer would had desoldered the component (for any reason), then soldered it back in this way (especially without retries to get it correctly) and then started the RMA process." Jos asia etenee tähän, Jimms tämän laittaa ja vastaus on G.Skilliltä yhä että sorry but not sorry, niin ainakin omissa laitehankitaharkintalistoissa "harkitsehan vielä kerran" listalle ei mene missään nimessä Jimms, vaan G.Skill. Sinänsä ymmärrän että G.Skill haluaa kapulan itselleen katseltavaksi, näin haluaisin itsekkin jos olisin heidän takuukäsittelijänä.

Lisäksi, sille häviävänpienelle todennäköisyydelle tapahtumien kulusta, että @JLA128 olitkin nimenomaan koittanut leikkiä jokerin juotoskoulua, ja juotellut tämän jälkeen tuon komponentin noin takaisin ja sit aloittanut takuukäsittelyt... Jos se on tapauksen totuus, niin "haistappa kuule *****" (mutta en siis mitenkään, mitenkään jaksa uskoa että tämä on mitä on asiassa tapahtunut, tuommoinen toiminta olisi ihan järjetöntäkin. Kuten sanoin, tuon komponentin irtijuottaminen kotikolvilla on paljon vaikeampaa kun sen takaisinjuottaminen kuntoon)
 
Viimeksi muokattu:
Ei vastannut kysymykseen, eli minne ne on sivuilta kadonneet kun kuitenkin ns normaalisti tilattavissa kuitenkin on?

Mm. Datatronic:lta saa suoraan verkkokaupasta tilattua.

Moi! Ovat kadonneet sivuilta siksi, että tilaaminen tapahtuu toistaiseksi asiakaspalvelun kautta.
En tiedä tarkkaa syytä, mutta epäilisin, että Chia -kryptovaluutalla on osuutta asiaan. :hmm:
 
Moi! Ovat kadonneet sivuilta siksi, että tilaaminen tapahtuu toistaiseksi asiakaspalvelun kautta.
En tiedä tarkkaa syytä, mutta epäilisin, että Chia -kryptovaluutalla on osuutta asiaan. :hmm:
@samip537: Kuvitellaampa tämmöinen skenaario: Jimss on varmastikkin preferoitu partneri monille firmoille b2b kaupantekoon, ja tämä sisältää myös näitä enterprise-luokkaan olevia tuotteita. Nämä tuotteet ovat matalan volyymin tuotteita, jopa erikoistuotteiksikin laskettavia, joiden tukkuhinnat ja saatavuus ovat kumpikin tällähetkellä mm. chia-mainauksen takia hyvinkin epävakaat. Jotta mahdollisena firmaonomistajana voisin pitää Jimssiä preferoituna partnerina, niin se kyllä sisältäisi jonkinlaisen oletuksen myös tuotteiden saatavuuden hallinnasta, jonkalainen toimenpide tämä "tilaaminen vain asiakaspalvelun kautta" toimenpide on. Toinen vaikuttava tekijä on varmasti yksinomaan tuo hinta, se on tällähetkellä noille hyvinkin dynaaminen.
 
Noniin, ystävät! Meillä olisi teille tehtävä :)
Nettisivujemme chat -ominaisuutta ollaan kehittämässä, aspalaisten tueksi on tulossa chatbot!
Haluamme antaa foorumilaisille mahdollisuuden ilmoittautua mukaan kehittämään ja testaamaan ominaisuutta. Testaajaksi ilmoittautuminen on auki tämän viikon loppuun, ja se tapahtuu tämän lomakkeen kautta: https://forms.office.com/r/f7YtFSBBNA

Kiitos jo etukäteen!
 
Noniin, ystävät! Meillä olisi teille tehtävä :)
Nettisivujemme chat -ominaisuutta ollaan kehittämässä, aspalaisten tueksi on tulossa chatbot!
Haluamme antaa foorumilaisille mahdollisuuden ilmoittautua mukaan kehittämään ja testaamaan ominaisuutta. Testaajaksi ilmoittautuminen on auki tämän viikon loppuun, ja se tapahtuu tämän lomakkeen kautta: https://forms.office.com/r/f7YtFSBBNA

Kiitos jo etukäteen!
Itse en chatboteista tykkää mutta jos sellaisen olette päättänyt laittaa niin ilmoittauduin testaajaksi jotta siitä saataisiin edes jokseenkin hyvä. Toivottavasti tulevaisuudessakin pääsee helposti suoraan ihmisen kanssa kirjoittelemaan.
 
Jos kyseessä on tämä tapaus, niin aika selkeä valmistusvaiheen juotosvika, ihme että ei ole jäänyt konenäöllä kiinni. Hyvä ettei ole tombstounannut. Nimimerkillä elektroniikkatuotannossakin töissä ollut... Pinsettikolvilla tuon korjaa 10 sekunnissa.

Edit: nimittäin jos tuo olisi fyysisestä kaltoinkohtelusta, niin tuossa olisi juotostäpissä vähintäänkin jälki, ja mitä todennäköisemmin padi tai koko komponentti puuttuisi kokonaan.

Edit2: @Jimm's jos takuukäsittelijä antaa yhä kielteistä, niin voin tarvittaessa vaikka auttaa kirjoittamaan oikeaa termistöä käyttäen jatkokyselyt suoraan valmistajalle. Tuo tosiaan on (ellei @JLA128 itse ole kolvilla tuota tehnyt) niin selkeästi valmistusvirhe, ei tuommoista voi itse saada aikaiseksi kun juottamalla ko. komponentti varovasti irti ja sen jälkeen epäonnistuneesti takaisin. Kuluttajana tuota ei saa rikotuksi tuolla tavoin oikein millään muulla keinoin. Lisäksi tuo varmasti luulisi kiinnostavan ko. muistivalmistajaa, koska on myös selkeä vuoto QA:ssa, että miksi tuo ei ole jäänyt kiinni ladontakoneen konenäöllä (mahdollisuus tähän on että tuo on liikahtanut ladonnan ja reflown välillä) tai neulapetitestauksessa (mahdollisuus tähän on että neula ottaisi kiinni ko. komponenttiin suoraan tai testipisteeseen ennen ko. komponenttia.

Komppaan kanssa kyllä tunturia. Tuon näköistä jälkeä ei pysty kyllä fyysisesti aiheuttaa, että se jäis tuollaiseen asentoo ilman selkeää valmistusvirhettä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 892
Viestejä
4 571 033
Jäsenet
75 315
Uusin jäsen
user576855

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom