Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Itselläni ei ole RTX:lle vielä mitään tulenpalavaa kiirettä hankkia, enkä siten ole minnekään pistänyt tilausta. Saatavuuksista ja jonottelusta siis en mitään osaa kommentoida.

Mutta mietityttää että mikä ihme tuon Asus RTX 3080 TUF:n hinnan on nostanut noin korkeaksi? Julkaisun aikaan hinta oli tosiaan ~739€ (taisi olla jokin julkaisutarjous), ja viimeksi kun katsoin niin jotain ~800€ luokkaa. Mutta että OC-mallista nyt 940€?
Nyt hei, Telialtakin saa kyseistä korttia 899€ (no siis ei saa tällä hetkellä, kun ei ole varastossa - mutta kumminkin).

SIIS TELIALTA! Vaikka 12-36kk korottomalla osamaksulla. Telialla on aina (ollut) vähintään se satanen ilmaa leivottuna noihin komponenttien hintaan, miten ihmeessä siellä on nyt korttia tarjolla 40€ halvemmalla kuin Jimmsillä? Joku tässä nyt vetää välistä ja pahasti, onko se Jimm's, maahantuoja vai valmistaja?
Kysynnän ja tarjonnan laki. Sellaisen tuotteen hinta nousee joka on suosittu ja vähän saatavissa ja päin vastoin.
 
SIIS TELIALTA! Vaikka 12-36kk korottomalla osamaksulla. Telialla on aina (ollut) vähintään se satanen ilmaa leivottuna noihin komponenttien hintaan, miten ihmeessä siellä on nyt korttia tarjolla 40€ halvemmalla kuin Jimmsillä? Joku tässä nyt vetää välistä ja pahasti, onko se Jimm's, maahantuoja vai valmistaja?
Valmistaja/maahantuoja. Ne jotka tilasivat tuota SKU:ta syyskuun aikana saavat edelleen sen tuotteen tuohon alkuperäseen hintaan. Ja epäilen että telian toimitusmäärä noiden korttien suhteen vaihtelee siinä muutaman ja muutaman kymmenen välillä, he ovat kuitenkin pääosin mun käsityksen mukaan telefirma ja tuo niiden lafka on sidebusinessia ja siellä on varmaan 1 jannu läpällä heittänyt kauppaan tilattavaksi noita kortteja ja todellisuudessa saattaa meinata sitä että joku tsekkaa kerran viikossa onko tukkureilla saatavissa, verrattuna pääsääntösiin PC-lafkoihin joissa se on päivittäistä rumbaa ja kyselyä pitkin eri kanavia.
 
Minkä päivän tilauksissa siellä mennään tällä hetkellä? :)
Mietin vaan, että kun tänä keskiviikkona laitoin näyttiksen tilaukseen, niin kannattaako toivoa ensi keskiviikoksi edes kotiin (turku)?
Ideana olisi noutaa loput osat kivijalasta silloin :hmm:
 
Minkä päivän tilauksissa siellä mennään tällä hetkellä? :)
Mietin vaan, että kun tänä keskiviikkona laitoin näyttiksen tilaukseen, niin kannattaako toivoa ensi keskiviikoksi edes kotiin (turku)?
Ideana olisi noutaa loput osat kivijalasta silloin :hmm:
Riippuu minkä näyttiksen.
 
Minkä päivän tilauksissa siellä mennään tällä hetkellä? :)
Mietin vaan, että kun tänä keskiviikkona laitoin näyttiksen tilaukseen, niin kannattaako toivoa ensi keskiviikoksi edes kotiin (turku)?
Ideana olisi noutaa loput osat kivijalasta silloin :hmm:

Sunnuntai-illassa mentiin viimeksi kun asiaa kyseltiin!
 
Suosittelen kopioimaan, mutta parantamaan kilpailijanne viikottaista (?) statusilmoitusta tilatusta tuotteesta:
1607086322418.png

Tämän viestin informaation arvo lähentelee nollaa. Mutta mikäli lisäätte tiedon, että olette tilanneet X kappaletta tuotteita ja asiakas on jonossa paikalla Y, asiakaspalvelunne voisi keskittyä oikeisiin töihin (ja asiakkaat olisivat tyytyväisiä avoimesta viestinnästä).

Kiitos, välitän tämänkin palautteen eteenpäin.
 
Valmistaja/maahantuoja. Ne jotka tilasivat tuota SKU:ta syyskuun aikana saavat edelleen sen tuotteen tuohon alkuperäseen hintaan. Ja epäilen että telian toimitusmäärä noiden korttien suhteen vaihtelee siinä muutaman ja muutaman kymmenen välillä, he ovat kuitenkin pääosin mun käsityksen mukaan telefirma ja tuo niiden lafka on sidebusinessia ja siellä on varmaan 1 jannu läpällä heittänyt kauppaan tilattavaksi noita kortteja ja todellisuudessa saattaa meinata sitä että joku tsekkaa kerran viikossa onko tukkureilla saatavissa, verrattuna pääsääntösiin PC-lafkoihin joissa se on päivittäistä rumbaa ja kyselyä pitkin eri kanavia.

Siis, joku Telialta on nyt luultavasti haistanut hyväkatteisen tuotteen jolla kysyntää. Sitä se ei ehkä ollut julkaisussa, mut tilanne eri. Ja ilman muuta useampi yritys ottaa sellaisen tuotteen valikoimiinsa, jolla saa hyvää katetta.
 
Valmistaja/maahantuoja. Ne jotka tilasivat tuota SKU:ta syyskuun aikana saavat edelleen sen tuotteen tuohon alkuperäseen hintaan. Ja epäilen että telian toimitusmäärä noiden korttien suhteen vaihtelee siinä muutaman ja muutaman kymmenen välillä, he ovat kuitenkin pääosin mun käsityksen mukaan telefirma ja tuo niiden lafka on sidebusinessia ja siellä on varmaan 1 jannu läpällä heittänyt kauppaan tilattavaksi noita kortteja ja todellisuudessa saattaa meinata sitä että joku tsekkaa kerran viikossa onko tukkureilla saatavissa, verrattuna pääsääntösiin PC-lafkoihin joissa se on päivittäistä rumbaa ja kyselyä pitkin eri kanavia.

Juuri näin eli olemassa olevien tilausten hinnoittelu ei muutu!
Sivuilla olevat hinnat heijastavat kaikkien tuotteiden kohdalla toimittajiemme hintatasoa ja ne päivittyvät tasaiseen tahtiin.
 
Asiakaspalautteena komppaan myös tätä yleisajatusta että ei ole todellakaan oikea suunta lähteä piilottelemaan näitä toimitustietoja yhtään entisestään.
Yleensä en kommentoi mitään foorumeilla mutta samaa mieltä yllä olevasta kommentista. Muutenkin yleisesti tilausmäärän piilottaminen yli 25 ei ole hyvä ratkaisu. Olen tilaillut paljon jimmsiltä tavaraa vuosien varrella ja ikinä ei ole tuntunut hyvältä idealta tilausmäärien kokonaismäärien piilottelu.
 
24.11.2020 tehty tilaus jumissa. 30.11. vaihdoin viipyvän osankin maililla, mutta spostissa vielä ruuhkaa kun maanantain maileja ei ole purettu. Odotellaan odotellaan.
 
Juu mutta paremmilla saatavuustiedoilla tietäisi, pitääkö sitä muuta tekemistä keksiä viikoksi, kuukaudeksi vai ens juhannukseen asti.
JUURI vastattu ----saatavuustiedote TULEE ensi viikolla? Tämä on luetun ymmärtämistä....
kuitenkin edellinen marraskuun puolivälissä....
 
24.11.2020 tehty tilaus jumissa. 30.11. vaihdoin viipyvän osankin maililla, mutta spostissa vielä ruuhkaa kun maanantain maileja ei ole purettu. Odotellaan odotellaan.

Itse odottelen vastausta n. Viikko sitten laitettuun RMA-asiaan. Kyllä se joskus.
 
JUURI vastattu ----saatavuustiedote TULEE ensi viikolla? Tämä on luetun ymmärtämistä....
kuitenkin edellinen marraskuun puolivälissä....

Se saatavuustiedote perustuu toteutuneisiin eriin (tänään varmistettu Jimms'in aspasta). Joten sillä tiedotteella ei tee käytännössä yhtään mitään, koska siitä selviää vain milloin ohjain tulisi jos ohjaimia tulee entiseen malliin. Arvio ei pidä paikkaansa siinä vaiheessa kun ohjaimia tulee aiempaa enemmän tai vähemmän. Tämä ei ollut tähän asti ongelma kun saapuneet erät listattiin tarkasti, jatkossa tätä päättelyä ei voi tehdä.

Joten se siitä luetun ymmärtämisestä.
 
Se saatavuustiedote perustuu toteutuneisiin eriin (tänään varmistettu Jimms'in aspasta). Joten sillä tiedotteella ei tee käytännössä yhtään mitään, koska siitä selviää vain milloin ohjain tulisi jos ohjaimia tulee entiseen malliin. Arvio ei pidä paikkaansa siinä vaiheessa kun ohjaimia tulee aiempaa enemmän tai vähemmän. Tämä ei ollut tähän asti ongelma kun saapuneet erät listattiin tarkasti, jatkossa tätä päättelyä ei voi tehdä.

Joten se siitä luetun ymmärtämisestä.
Niin arvio on arvio se ei voi olla fakta?
sama valuvika on meterologin ammatissa...
 
Niin, nyt sä oot asian ytimessä. Aiemmin Jimm's tarjoili faktoja, nyt enää pelkkiä arvioita. Eilen satoi vs. Eilen taisi sataa.
Jimm'sin kristallipallo taitaa olla huollossa, niin eivät voi faktoja tarjoa. Arviot ovat parasta mitä tulevaisuuteen voi antaa.
 
Joku näppärä koodari vois toki tehdä tilaukseen nappulan jossa ei varastossa olevan tuotteen kohdalla olis vaihtoehtona peruuta/vaihda tuote saldolla olevaan. Sit kun asiakas innostuu sen vaihtaan niin tulee automaatti hyvitys/lisämaksulirpake millä saa eron kuitattua. Ja samalla tilaus siirtyy paketointiin. Nykyään tuo tavaran vaihto menee sähköpostien kautta, mikä ei kovin nykyaikaa ole. *Kehitysidea*
 
Itseasiassa eilen klo 1458 seurannassa näkyi että lajiteltu Liedossa. Ja klo 1749 olisi jo kuljetuksessa... Että josko tässä tsäänssit vielä olisi :)
Mitään varoituksia mistään ei näkynyt. Ja Postin(!!) mukaan arvioitu toimitusaika olisi vielä tänään... Fingers crossed.

No vähemmän yllättäen tuskin enää tälle viikonlopulle tulee, juuri status muuttunut tuon kuljetuksen jälkeen muotoon "Lähetys on lajiteltu 04.12.2020 klo 18:47 VANTAA 01530"
Ärr... :p
Fyysisesti paketti jo parin kilsan päässä :D

Jahas, ja tätä kirjottessa toimitusaika muuttui "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 07.12.2020 klo 19:00 mennessä. ". Prkl.
 
No vähemmän yllättäen tuskin enää tälle viikonlopulle tulee, juuri status muuttunut tuon kuljetuksen jälkeen muotoon "Lähetys on lajiteltu 04.12.2020 klo 18:47 VANTAA 01530"
Ärr... :p
Fyysisesti paketti jo parin kilsan päässä :D

Jahas, ja tätä kirjottessa toimitusaika muuttui "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 07.12.2020 klo 19:00 mennessä. ". Prkl.
mullaki tuli sama :D
 
No vähemmän yllättäen tuskin enää tälle viikonlopulle tulee, juuri status muuttunut tuon kuljetuksen jälkeen muotoon "Lähetys on lajiteltu 04.12.2020 klo 18:47 VANTAA 01530"
Ärr... :p
Fyysisesti paketti jo parin kilsan päässä :D

Jahas, ja tätä kirjottessa toimitusaika muuttui "Lähetys on matkalla. Arvioitu toimitusaika on 07.12.2020 klo 19:00 mennessä. ". Prkl.
Pääkaupunkiseudulla posti jakaa myös lauantaisin paketteja. :thumbsup: Mullaki joskus näyttänyt perjantain kohdalla, että maanantaina toimitetaan vaikka onkin tullut jo lauantaina.
 
Pääkaupunkiseudulla posti jakaa myös lauantaisin paketteja. :thumbsup: Mullaki joskus näyttänyt perjantain kohdalla, että maanantaina toimitetaan vaikka onkin tullut jo lauantaina.
Myös Kuopiossa,luultavasti myös laajemminkin.Jimm's
Risut ensin,tosiaan vähän enemmän voisi panostaa tiedotukseen jonopaikasta tilanteessa kun jonot on viikkoja tai kuukausia pitkiä.Kiitokset siitä että kun EVGA lasti saapui niin toimitus lähti heti liikkeelle ja kun Postikin teki nappisuorituksen niin jo toisena päivänä oli kortti kädessä.
 
Joku näppärä koodari vois toki tehdä tilaukseen nappulan jossa ei varastossa olevan tuotteen kohdalla olis vaihtoehtona peruuta/vaihda tuote saldolla olevaan. Sit kun asiakas innostuu sen vaihtaan niin tulee automaatti hyvitys/lisämaksulirpake millä saa eron kuitattua. Ja samalla tilaus siirtyy paketointiin. Nykyään tuo tavaran vaihto menee sähköpostien kautta, mikä ei kovin nykyaikaa ole. *Kehitysidea*
Täh? Kyllä siellä tilauksestaan pystyy ihan itse vaihtaa tuotteita toisiin jos niin haluaa. Ainoa milloin ei pysty on jos asiakaspalvelua on pyytänyt muuttamaan tilauksessa jotain esim. hintaa tai tuotetta tjsp.
 
Jimm'sin kristallipallo taitaa olla huollossa, niin eivät voi faktoja tarjoa. Arviot ovat parasta mitä tulevaisuuteen voi antaa.
Mutta se mitä he voi antaa - ja antoivat tähän asti - on ne saapuneet erät. Ne on tiedossa, ja niiden "sumentamista" tässä purnataan.
 
Voisiko @Jimm's kommentoida lyhyesti ja ytemikkäästi hieman tuota RTX 3000- ja RT 6000-sarjan korttien hintakehitystä.

Julkaisut ovat tapahtuneet, kortit tulleet myyntiin, mutta hinnat sen kuin jatkaa kasvamistaan. Onko tämä asia, johon te ette pysty vaikuttamaan, vai onko tämä vain mielivaltaista (kysynnän ja tarjonnan laki jne muut aku ankan parhaat)?

Näin kuluttajan näkökannalta tämä vain näyttää tietyllä tapaa tragikoomiselta. Tiedetään toki, että saatavuudet ovat valmistajien puolella heikot. Hinnat kasvavat viikosta toiseen, eikä tämä ole case ainoastaan teidän osaltanne.

Onko syy tähän hintakehitykseen jokin seuraavista (tai useampi)?

a) iso tilauskanta, huono saatavuus -> nostetaan hintoja ja puretaan tilausten backlogia sitä mukaan kun tavaraa saapuu,
b) tulospainetta / määrätty Casekingin suunnalta?
c) kilpailijat nostavat hintaa step-by-step -> haluatte tehdä samaa? Kuluttajan kannalta tämä näyttää jo pian kartellitoiminnalta (Jimms, Verkkokauppa.com, Gigantti, jne). Samoja tuotteitahan te keskenään myytte.
d) onko teidän sisäänostohinnat muuttuneet (tuleeko hintapaine GPU valmistajalta)?
e) jokin muu konkreettinen syy, mikä?

Ja tämä viesti oli suunnattu Jimmsille, ei tarkoitus herättää keskustelua sen enempää kanssaforumilaisten kanssa tässä langassa. Avoin kysymys johon toivon avointa vastausta.

Kiitos ja mukavaa joulun odotusta kaikille!
 
Eipä oo toi mun kovan onnen 3080-paketti kyllä liikkunut Vantaan sisällä mihinkään tänään, enkä jotenkin usko, että huomennakaan (itsenäisyyspäivä) mihinkään nytkähtää.. Kun nyt edes maanantaina tulis. :sori:

Täällä myös jumahtanut eiliseen "Lähetys on lajiteltu" statukseen...
 
2.12 tilattu 3060ti ja varattu lähetykselle mut saa nähä ehtiikö ennen saiberpank-seventi-seven julkasua allekirjoittaneelle :smoke:
 
Hei, itseäni kiinnostaisi hankkia edelleen tuo nzxt h1, mutta kiinnostaa, että tuleeko siinä korvaava ruuvisetti mukana tuohon ongelmalliseen PCI-riser ruuvisetin tilalle?
 
@Jimm's pls send muh GPU. Jo neljä päivää "toimitettavissa, odottaa käsittelyä" tilassa, säkit hajoo rupusen 5500 XT:n kanssa. :sad:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 983
Viestejä
4 876 926
Jäsenet
78 739
Uusin jäsen
FENRIR666

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom