Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tuotearvostelu-sivulla:
"Arvostelujen pelisäännöt
Muista antaa arvosana paahdinasteikolla 1-5" Paahtimet vaihdettu tähdiksi :)
 
Onko täällä kokemuksia halvemman luokan tuotteen (alle 40 €) takuupalautuksista? Itsellä siis hiiren kanssa sellainen tilanne, että välillä vasen nappi ei ota kontaktia (ei pysy pohjassa), mutta vika ilmenee satunnaisesti, niin kun Jimms tuli viestiä: "veloitamme aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa/komponentti, sekä mahdolliset postikulut." Jos siis heidän mielestään on aiheeton, niin tuo lähetys tulee aika kalliiksi, kun ottaa huomioon että hiiri maksoi suunnilleen saman verran kuin tuo 30 + postit. Voi meinaan olla mahdollista, että juuri silloin ei mitään vikaa ilmenisi kun he testaisivat, kun itselläkin juuri tällä hetkellä hiiri taas toimii. Logitech G305, langaton LIGHTSPEED -pelihiiri kyseessä, jos tuotteen tiedosta mitään hyötyä.
 
Viimeksi muokattu:

Takuukorjaus on ostajalle maksuton
Takuunantaja vastaa korjauksesta syntyneistä kustannuksista. Kustannuksiin luetaan muun muassa kuluttajalle tavaran toimittamisesta korjattavaksi aiheutuneet kulut, varaosat sekä korjaajan työ- ja matkakulut.
Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa vain, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.

Näkisin, että vaikka vikaa ei löydy niin tuossa hiiren tapauksessa kuluttajaa ei saisi laskuttaa - ellei kyseessä ole KKV:n mainitsema itse aiheutettu vahinko. Toki voi joutua vääntämään tuosta.. Vaihtoehtona voi ottaa yhteyttä Logitechiin, niillä oli ainakin ennen todella hyvä asiakaspalvelu, itse sain sieltä parikin uutta hiirtä takuusta saman vian takia ilman, että piti lähettää rikkinäistä takaisin. Nykytilannetta en tiedä ja tuosta oli useita vuosia aikaa. Toki kuluttajaa ei voi velvoittaa asioimaan valmistajan tms. kanssa.
 
Onko täällä kokemuksia halvemman luokan tuotteen (alle 40 €) takuupalautuksista? Itsellä siis hiiren kanssa sellainen tilanne, että välillä vasen nappi ei ota kontaktia (ei pysy pohjassa), mutta vika ilmenee satunnaisesti, niin kun Jimms tuli viestiä: "veloitamme aiheettomasta takuupalautuksesta 30 euroa/komponentti, sekä mahdolliset postikulut." Jos siis heidän mielestään on aiheeton, niin tuo lähetys tulee aika kalliiksi, kun ottaa huomioon että hiiri maksoi suunnilleen saman verran kuin tuo 30 + postit. Voi meinaan olla mahdollista, että juuri silloin ei mitään vikaa ilmenisi kun he testaisivat, kun itselläkin juuri tällä hetkellä hiiri taas toimii. Logitech G305, langaton LIGHTSPEED -pelihiiri kyseessä, jos tuotteen tiedosta mitään hyötyä.

Moikka! Tuote testataan meillä mahdollisimman tarkasti asiakkaan toimittaman saatteen vikakuvauksessa ilmoitetun vian ja ilmenemistavan osalta.
Jos vika ilmenee kovin satunnaisesti ja ennustamattomasti, lienee ehkä paras kysellä Logitechiltä ensin vinkkejä, ennen kuin laittaa takuuasian vireille meille.
 
Takuusta puheenollen. Tänään tuli kielteinen rma päätös jimssiltä koskien arcticin aioa, takuu kuulemma loppu. Tuote on yli 2 vuotta vanha, mutta valmistaja on myöhemmin laajentanut takuun 6 vuoteen. Katsotaanpa miten käy...
 



Näkisin, että vaikka vikaa ei löydy niin tuossa hiiren tapauksessa kuluttajaa ei saisi laskuttaa - ellei kyseessä ole KKV:n mainitsema itse aiheutettu vahinko. Toki voi joutua vääntämään tuosta.. Vaihtoehtona voi ottaa yhteyttä Logitechiin, niillä oli ainakin ennen todella hyvä asiakaspalvelu, itse sain sieltä parikin uutta hiirtä takuusta saman vian takia ilman, että piti lähettää rikkinäistä takaisin. Nykytilannetta en tiedä ja tuosta oli useita vuosia aikaa. Toki kuluttajaa ei voi velvoittaa asioimaan valmistajan tms. kanssa.
Kiitos vastauksesta. Itsekin jotain tuon tapaista lueskelin aiemmin tuosta Logitechin asiakaspalvelusta, niin pitääpä ottaa sinne ensin ainakin yhteyttä.
 
Moikka! Tuote testataan meillä mahdollisimman tarkasti asiakkaan toimittaman saatteen vikakuvauksessa ilmoitetun vian ja ilmenemistavan osalta.
Jos vika ilmenee kovin satunnaisesti ja ennustamattomasti, lienee ehkä paras kysellä Logitechiltä ensin vinkkejä, ennen kuin laittaa takuuasian vireille meille.
Kiitos vastauksesta. Pitääpä ottaa sinne Logitechin asiakaspalveluun ensin ainakin yhteyttä ja palaan teidän kanssa myöhemmin vielä asiaan, mikäli tarvetta ilmenee. Ehdinkin jo teidän päähän RMA-hakemuksen pistää, kun asiakaspalvelusta neuvottiin se tekemään, mutta nuo kulut tosiaan itseni hieman yllätti. Hyvää ja nopeaa palvelua silti sain, eli kiitos siitä.
 
Takuusta puheenollen. Tänään tuli kielteinen rma päätös jimssiltä koskien arcticin aioa, takuu kuulemma loppu. Tuote on yli 2 vuotta vanha, mutta valmistaja on myöhemmin laajentanut takuun 6 vuoteen. Katsotaanpa miten käy...
Näin se vaan on että jimms ei suostu ottamaan takuuseen arcticin aioa. Vetoavat siihen että valmistajan myöhemmin pidentämä takuuaika (6v) ei koske tällä alkuperäisellä kahden vuoden takuulla ostettuja tuotteita.

Arctic kuitenkin sanoo tiedotteessaan näin:

Trust is Good, Guarantees are Better

Out of conviction, we are extending the warranty of our top Liquid Freezer II water cooling series to a full six years from the date of purchase. And we‘re going one step further by granting the extension not only going forward, but also retroactively for all coolers that have already been purchased.

 
Tervehydys,
Mikä on tällä hetkellä tilanne EKWB:n vesijäähdytyskomponenttien (erityisesti extenderien) saatavuuden osalta? Tuntuu, että ainakin Jimmsillä varastosaldot ovat kautta linjan pieniä, mahdolliset toimitusajat eivät ole tiedossa ja laajemminkin eurooppalaisissa verkkokaupoissa myydään lähinnä eioota tiettyjen extenderien tai vastaavien erikoisosien kohdalla. Aika tuore olen näissä custom loop -hommissa, joten en tiedä onko saatavuudessa aina ollut haastetta tässä kategoriassa, mutta välillä on tuskastuttanut odotella jotain pientä mutta loopin kannalta oleellista välikappaletta viikkotolkulla.
 
Näin se vaan on että jimms ei suostu ottamaan takuuseen arcticin aioa. Vetoavat siihen että valmistajan myöhemmin pidentämä takuuaika (6v) ei koske tällä alkuperäisellä kahden vuoden takuulla ostettuja tuotteita.

Arctic kuitenkin sanoo tiedotteessaan näin:




Myyjää koskee virhevastuu: Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Kannattaa ottaa yhteys KKV. Neuvovat siellä mitä kannattaa tehdä ja myös kokemukset toimimisesta ko. kaupan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Näin se vaan on että jimms ei suostu ottamaan takuuseen arcticin aioa. Vetoavat siihen että valmistajan myöhemmin pidentämä takuuaika (6v) ei koske tällä alkuperäisellä kahden vuoden takuulla ostettuja tuotteita.

Arctic kuitenkin sanoo tiedotteessaan näin:



Moikka, pahoittelut ikäväksi jääneestä kokemuksesta. Arctic on tosiaan pidentänyt myös jo myytyjen tuotteiden takuuaikaa. Selvittelimme asiaa Arcticilta ja tässä tapauksessa kun valmistaja on jälkikäteen muuttanut takuuaikoja niin ohjeistus on, että sinun tulisi olla heihin yhteydessä tuosta viallisesta tuotteesta. Pahoittelut, että ohjeistuksemme on ollut vajavaista tässä tapauksessa ja parannamme ohjeistusta tulevaisuutta varten.

 
Kannattaa kysyä KKV:n lausunto myös. Firmojen ohjeistus varmasti on asiakkaan pompotteluun, mutta viranomainen voi olla asiasta eri mieltä.
 
Hyte Y70 Touch olisi nyt out. Kertokaas kun tulee teille valikoimiin. Ostan heti kun ilmestyy.
 
Onkohan teille tulossa LG:n uusia pelinäyttöjä valikoimiin? LG-27gr83 voisi kiinnostaa kyllä jos hyvään hintaan saataisiin suomessa listattua.
 
Tuli tossa kesäkuun lopulla tilattua jimmssiltä G95SC ultrawide ja siihen ilmeni vikaa parin viikon sisällä. Sanoivat, että kysy valmistajalta ja sitten kaiken räpellyksen jälkeen sain sen johki telemelle huoltoon ja reilun kuukauden kuluttua siitä sain uuden G95SC:n tilalle kun varaosaa ei saatu tarpeeksi nopeasti. Noh ei mennyt kuin hetki kun siihen uuteen ilmeni jälleen jotain vikaa ja sitten ilmeni, että näytönohjain oli jollain tasolla särki. Kunnes uusi näyttis saapui, edelleen ilmeni vikaa ja jälleen huoltoon. Tässä vaiheessa rupesi jo tympimään, että en tällaista roskaa halua enää käyttää vaan vaihtaa aivan toiseen tai rahat takaisin. Asiakaspalvelussa todettiin, että näyttöä ei voida vaihtaa ellei siihen ei saa varaosaa tarpeeksi nopeasti. Noh kirous lähti sitten huoltoon ja saapui sieltä useamman viikon kuluttua. Sitten totesin, että en tästä näytöstä kylläkään pidä ja haluan asiakaspalautuksen. No siihen ei tietenkään suostuttu, koska 30 päivän palautusoikeus oli umpeutunut näytön ollessaan huollossa. Enhän minä voinut silloin aiemmin tällaista pohtia kun kaikki huomio meni näytön epäluotettavuuteen ja ongelmiin.

Olisko minun pitänyt vaatia heti alussa näyttöön ilmenneen vian kohdalla, että paska pois kokonaan ja rahat takaisin vai pitäisikö muistaa ulkoa kaikki kuluttajasuojasäännöt? Vai mitä ihmettä? Joka tapauksessa päin vittuahan tämä meni. Ja nyt kärsitään loppuelämä tällaisen toosan kanssa, jota en enää edes halua käyttää. Ironista, näyttö on ollut enemmän huollossa kuin minun käytössä.
 
Tuli tossa kesäkuun lopulla tilattua jimmssiltä G95SC ultrawide ja siihen ilmeni vikaa parin viikon sisällä. Sanoivat, että kysy valmistajalta ja sitten kaiken räpellyksen jälkeen sain sen johki telemelle huoltoon ja reilun kuukauden kuluttua siitä sain uuden G95SC:n tilalle kun varaosaa ei saatu tarpeeksi nopeasti. Noh ei mennyt kuin hetki kun siihen uuteen ilmeni jälleen jotain vikaa ja sitten ilmeni, että näytönohjain oli jollain tasolla särki. Kunnes uusi näyttis saapui, edelleen ilmeni vikaa ja jälleen huoltoon. Tässä vaiheessa rupesi jo tympimään, että en tällaista roskaa halua enää käyttää vaan vaihtaa aivan toiseen tai rahat takaisin. Asiakaspalvelussa todettiin, että näyttöä ei voida vaihtaa ellei siihen ei saa varaosaa tarpeeksi nopeasti. Noh kirous lähti sitten huoltoon ja saapui sieltä useamman viikon kuluttua. Sitten totesin, että en tästä näytöstä kylläkään pidä ja haluan asiakaspalautuksen. No siihen ei tietenkään suostuttu, koska 30 päivän palautusoikeus oli umpeutunut näytön ollessaan huollossa. Enhän minä voinut silloin aiemmin tällaista pohtia kun kaikki huomio meni näytön epäluotettavuuteen ja ongelmiin.

Olisko minun pitänyt vaatia heti alussa näyttöön ilmenneen vian kohdalla, että paska pois kokonaan ja rahat takaisin vai pitäisikö muistaa ulkoa kaikki kuluttajasuojasäännöt? Vai mitä ihmettä? Joka tapauksessa päin vittuahan tämä meni. Ja nyt kärsitään loppuelämä tällaisen toosan kanssa, jota en enää edes halua käyttää. Ironista, näyttö on ollut enemmän huollossa kuin minun käytössä.
Moikka, tunnistamme tämän tapauksen. Ja löysimme tapaukseen liittyvät RMA-hakemukset.

Palautusilmoitus tulee olla täytettynä 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta
jos haluaa näytön palauttaa. Tässä tapauksessa palautusilmoitus on täytetty n. 3kk ensimmäisen takuuhakemuksen jälkeen.
Ikävä kyllä palautuksesta olisi pitänyt mainita aikaisemmin (30 päivän aikana), jos haluaa palautusoikeutta käyttää.

Näyttö on kuitenkin ollut käytössä muutaman viikon ennen ongelmien ilmaantumista jolloin tuon omaan käyttöön sopivuuden olisi pitänyt tulla esiin.

Pahoittelut kuitenkin huonoksi jääneestä kokemuksestasi ja pyrimme parantamaan toimintaamme.
 
Mikä on tällä hetkellä tilanne EKWB:n vesijäähdytyskomponenttien (erityisesti extenderien) saatavuuden osalta? Tuntuu, että ainakin Jimmsillä varastosaldot ovat kautta linjan pieniä, mahdolliset toimitusajat eivät ole tiedossa ja laajemminkin eurooppalaisissa verkkokaupoissa myydään lähinnä eioota tiettyjen extenderien tai vastaavien erikoisosien kohdalla. Aika tuore olen näissä custom loop -hommissa, joten en tiedä onko saatavuudessa aina ollut haastetta tässä kategoriassa, mutta välillä on tuskastuttanut odotella jotain pientä mutta loopin kannalta oleellista välikappaletta viikkotolkulla.

Näissä oikeasti taitaa olla menekki niin pientä ettei kannata roikuttaa varastossa. Eli jos on kiirus niin oikea vastaus on EKWBn webshop. Viimeeksi kun piti kiireellä jotain kilkettä saada niin kolmessa päivässä tuli.
 
Myyjää koskee virhevastuu: Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Kannattaa ottaa yhteys KKV. Neuvovat siellä mitä kannattaa tehdä ja myös kokemukset toimimisesta ko. kaupan kanssa.

Kannattaa kysyä KKV:n lausunto myös. Firmojen ohjeistus varmasti on asiakkaan pompotteluun, mutta viranomainen voi olla asiasta eri mieltä.

Mitenköhän teille on asiat näin epäselviä?

Takuu ja virheevastuu ovat kaksi eri asiaa. Takuu on myyjän myöntämä lisäpalvelu, tässä tapauksessa se oli 2 vuotta. Arctic laajensi takuun myöhemmin 6 vuoteen, mutta sopimuksessa luki 2 vuotta. Sopimuksen mukaan mennään.

Virhevastuu on kaksi vuotta. Se on aina ollut 2 vuotta. Tuote hajosi kahden vuoden jälkeen.

Alkuperäinen takuu ja virhevastuu pitäisi voida hoitaa myyjäliikkeen (Jimm's) kanssa. Kumpikaan ei ollut voimassa. Miten tässä nyt pompotellaan?

--

Klassinen esimerkki siitä, että yht'äkkiä asiat eivät olekaan selviä, kun ei itse ymmärretä näin todella yksinkertaista asiaa.. Jos takuu ja virhevastuu ovat tuttuja vain termeinä, niin älkää nyt huudelko kaikkia menemään sinne KKV:lle. Tai jos menette, pistäkää se puhelu tänne, jossa neuvoja selittää teille samat asiat kuin yllä, vähemmän alentuvasti ja jatkaa niin kauan, että ymmärrätte.

Tässä vaan takuu on oikeasti myyjän tarjoama palvelu, jossa voi olla toiset ehdot ja ehtoina noudetataan niitä, jotka olivat myyntihetkellä syntyneessä kirjallisessa sopimuksessa.

--

En ole Jimm'sillä töissä, ostin valvojaisista halvan 15€ jäähyn ja siinä on käytännössä suhteeni heihin.
 
Joo en ole suomen byrokratian rattaita sen enempää tämän keissin takia rasittamassa. Arcticille laitoin viestiä, jään odottelemaan vastausta.
 
Kaksi vuotta on virhevastuun vähimmäistaso EU:ssa.[1] Suomessa virhevastuun keston määrittää tavaran oletettavissa oleva kestoikä, eikä sille ole ole laissa aikarajaa.[2]

Niin ja se on atk-laitteissa oletettu kesto ollut se 2v.. Ja aika hyvä case Jimm'sillä olisi sen puolesta, kun alkup. takuu oli myös 2v. Se on laitteen oletettu käyttöikä. Televisioissa sitten 5v.

edit: jatketaan tuolla :

Minulla ei ole ainakaan uutta lisättävää, niin väittelymme tuosta virhevastuun pituudesta vaan häirtsee muita.
--


..mutta piristävimpiin aiheisiin:
Olisiko Jimm'sillä mahdollisuutta saada tästä kahvallinen malli?

Valmistajan sivuilla:

Ja siis tarkoitus olisi ostaa juuri tuo kahvamalli, tiedostan, että toista on. Tämä menisi sukulaiselle, joka kuulemma kantelee konettaan mukana aina välillä.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja se on atk-laitteissa oletettu kesto ollut se 2v..

KKV sanoo mm. tietokoneen näyttöä koskeneessa ratkaisussaan D/4292/32/2019 seuraavasti:
KKV D/4292/32/2019 sanoi:
Kuluttajariitalautakunnan vakiintuneen ratkaisukäytännön perusteella tietokoneiden ja niihin rinnastettavissa olevien laitteiden oletettu käyttöikä on noin 4 vuotta.

En nyt äkkiseltään löytänyt ratkaisuja yksittäisistä komponenteista, mutta maalaisjärjellä voisi kuvitella, että tietokoneen komponentit on rinnastettavissa tietokoneeseen, sillä tietokonehan muodostuu komponenteista.

Toki lainopillista neuvoahan tämä ei ole, vain pelkkää pohdintaa. KKV:n ratkaisut ovat muutenkin vain suosituksia, mutta noin 4/5 tapauksissa yritykset niitä noudattavat.

Televisioissa sitten 5v.
Tuossa samaisessa ratkaisussa muuten todetaan televisioiden osalta, että "television tulee kestää tavanomaisessa käytössä ilman kalliita korjaustoimenpiteitä yleensä vähintään neljä vuotta."
 
Tässä kannattaa myös huomioida kilkkeen arvo. Kovin montaa työtuntia ei varmaan viitsi uhrata tappeluun jostain 150e kilkkeestä, varsinkin jos valmistaja selvästi lupaa hoitaa, ts. pahimmassa tapauksessa joudut maksamaan jonkun kympin lähettämisestä heidän takuuseen.

Asia olisi ihan toinen jos tapeltaisiin jostain tonnin monitorista tai kokonaisesta koneesta.
 
Miten on oikeasti mahdollista, että nämä uudet "paremmat" sivut ovat edelleen niin raakile että pelihiiriä ei pysty suodattamaan langallisuuden ja langattomuuden mukaan? Ainakaan mobiilissa.
 
Miten on oikeasti mahdollista, että nämä uudet "paremmat" sivut ovat edelleen niin raakile että pelihiiriä ei pysty suodattamaan langallisuuden ja langattomuuden mukaan? Ainakaan mobiilissa.
Eihän tuolla sivu-uudistuksen kanssa ole mitään tekemistä, vaan kategorisoinnin.

Kokeilepa polkua Oheislaitteet -> Näppäimistöt ja hiiret -> Hiiret (langattomat)

Ihan samat pelihiiret sieltäkin löytyy.
 
Eihän tuolla sivu-uudistuksen kanssa ole mitään tekemistä, vaan kategorisoinnin.

Kokeilepa polkua Oheislaitteet -> Näppäimistöt ja hiiret -> Hiiret (langattomat)

Ihan samat pelihiiret sieltäkin löytyy.
Sekaisin muiden hiirten kanssa joita en ole katselemassa. Ei tuon suodatuksen saaminen pelihiirien omaan osioon nyt pitäisi olla liikaa pyydetty ja oikeasti pitäisi olla ollut siellä alusta lähtien.
 
Sekaisin muiden hiirten kanssa joita en ole katselemassa. Ei tuon suodatuksen saaminen pelihiirien omaan osioon nyt pitäisi olla liikaa pyydetty ja oikeasti pitäisi olla ollut siellä alusta lähtien.
Siitä listauksesta voi myös hakea.
1698259917891.png

1698259926795.png
 
Niin... tai sitten siellä pelihiirten omassa osiossa joka noilla sivuilla on olemassa voisi olla se suodatus langalliselle/langattomalle hiirelle.
No sekin joo, mutta siis pointtina se, että tuo suodatus on mahdollista jo nyt. Vaatii muutaman merkin kirjoittamisen sen yhden klikkauksen sijaan, mutta onnistuu.
 
No sekin joo, mutta siis pointtina se, että tuo suodatus on mahdollista jo nyt. Vaatii muutaman merkin kirjoittamisen sen yhden klikkauksen sijaan, mutta onnistuu.
Ja omana pointtina se että miksei tuollaista persominaisuutta ole tuolla pelihiirten osiossa eikä se että miten samaan tulokseen pääsisi kiertotietä.
 
Ei ollut. Missään kohtaa en sanonut että ei onnistu vaan että kyseinen ominaisuus puuttuu pelihiirien osiosta.
Sanoit kirjaimellisesti, että "ei pysty suodattamaan" <- ei pidä paikkaansa, kyllä pystyy. Ei vaan pysty yhdellä kilkkauksella vaan pitää itse tehdä se suodatus.

Mut joo like said, Jimm's saa nyt jatkaa.
 
Sanoit kirjaimellisesti, että "ei pysty suodattamaan" <- ei pidä paikkaansa, kyllä pystyy. Ei vaan pysty yhdellä kilkkauksella vaan pitää itse tehdä se suodatus.

Mut joo like said, Jimm's saa nyt jatkaa.
"pelihiiriä ei pysty suodattamaan langallisuuden ja langattomuuden mukaan" Näin sanoin.

Otetaan nyt se koko teksti huomioon ja ollaan rehellisiä lainausten kanssa. Pelihiiriä ei pysty tuolla tavoin suodattamaan koska osiossa ei noita suodattimia ole.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 829
Viestejä
4 567 262
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom