Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Kun tilaan tuotteen kirjelähetyksenä, oletan saavani sen postilaatikkoon. Jos haluaisin hakea sen 30 km päästä, tilaisin sen suoraan sinne tiskille :sdarra:
 
Kun tilaan tuotteen kirjelähetyksenä, oletan saavani sen postilaatikkoon. Jos haluaisin hakea sen 30 km päästä, tilaisin sen suoraan sinne tiskille :sdarra:

Hyvin tuli viime viikolla kirje postilaatikkoon Jimmsiltä.

Liian iso tuote? Posti säätänyt? Jimmsin lähetyspäässä tehty virhe?
 
Niin mikä on nyt tuon lopullinen hinta, vai kannattaako mielummin odottaa hamaan tulevaisuuteen varastoon saapuessaan sitä oikeaa hintaa? Joka toinen päivä tuntuu hinta muuttuvan.


Ja voisi ominaisuuksiin laittaa tämän, kun sitä mainostetaan WD:n virallisilla sivuilla myös.
Vielä ei näytä olevan tästä tosiaan mitään saatavuuksia tukkureilla ja hinta määräytyy aika pitkälti sitten tukkureiden hintojen mukaisesti, eli jotain muutoksia ollut sitten hinnoitteluissa heillä.
 

Täällä sanotaan notta:

HUOM! Tämä bracket kasvattaa PCI-e korttisi pituutta 2 cm. Varmistathan ennen ostopäätöstä, että kotelossasi on tilaa asennukselle.

Mutta valmistajan sivulla sanotaan:

NOTE: This bracket effectively extends the length of your PCI-e card by 3.1cm. Please make sure there is enough clearance in your case before purchasing.

Olettavasti tieto valmistajan sivulta oikein?
 
Mites takuuasiat on hoitunut yleensä? Kuukausi takaperin toimitin laitteen takuuseen ja tuli viestiä aika pian että lähetetty valmistajalle huollettavaksi. Sen jälkeen ei olekaan kuulunut mitään, viikko takaperin lupailtiin palata mahdollisimman pian asiaan muttei kuitenkaan palattu :confused:
Aika hirveää säätämistä, mikään ei mene kohdilleen ja saa olla kokoajan huutelemassa perään ja korjaamassa ja yritetään sälyttää kuluttajan syyksi.
 
Tulipas töykeä vastaus, eri vika lähetä suoraan valmistajalle vaikka mitään velvollisuutta asiakkaalla ei ole olla yhteydessä valmistajaan.

Eihän tämä näin voi Suomessa mennä @Jimm's
Moikka! Kiitos palautteesta! Laittaisitko vielä yksityisviestillä tietoa tuosta töykeäksi kokemastasi viestistä, niin saamme tämän selvitettyä sisäisesti. Joidenkin tuotteiden huollon hoitaa valmistaja itse keskitetysti, jolloin asiakaspalvelumme neuvoo olemaan heihin suoraan yhteydessä. Tämä nopeuttaa huoltotapauksen käsittelyä. Halutessaan asiakas voi toki toimittaa tuotteen myös meille, jolloin tuote lähetetään meiltä eteenpäin valmistajalle.
 
Aika erikoiseksi alkaa menemään tämä tapaus.
6.6.2023 toimitettu laite takuuhuoltoon.
13.7.2023 tuli vaihtolaite takuusta joka viallinen.

Nyt pitäisi sitten vaihtolaite laittaa menemään takuuseen ja kestääköhän siinä taas reilu kuukausi?

Aika kohtuuttoman kuuloinen kesto takuuhuollolle :confused:
Vois Jimms tossa vaiheessa jo pistää ihan uuden käyttämättömän laitteen tulemaan sulle (jos niitä vielä on). Tämä olisi hyvää asiakaspalvelua.
 
”Sinä teet sitä mitä Jimm’s teettää”
Mitä etua asiakkaalle on tilata ”kotimaisesta” jimm’s:isstä? Näköjään kaikki takuun asiakaspalvelu on ulkoistettu asiakkaalle itselleen. Eikö ole sama tilata kamat ulkomailta jos asiakaspalvelu on A1, eli asiakas on yksin.
 
”Sinä teet sitä mitä Jimm’s teettää”
Mitä etua asiakkaalle on tilata ”kotimaisesta” jimm’s:isstä? Näköjään kaikki takuun asiakaspalvelu on ulkoistettu asiakkaalle itselleen. Eikö ole sama tilata kamat ulkomailta jos asiakaspalvelu on A1, eli asiakas on yksin.
Mjoo, tai sitten tänne foorumille päätyy vain promille tai sen osa kaikista Jimmsin käsittelemistä rma-tapauksista?
Joten aika kova hyppäys sanoa, että "kaikki" on ulkoistettu asiakkaille.
Uskailtaisin veikata, että iso osa kuitenkin sujuu niin kuin pitääkin.
 
Suomessa ei ole kuluttajan turvana mikään mystinen rma, vaan tuotevirhevastuu josta vastaa tuotteen myyjä. Pohjana sille on tuotteen elinkaari ajattelu, kalliimpi tuote oletettavasti kestää pidempään. Näköjään on tietokonekomponenteja myyvällä alalle pesiytynyt oma laki että vastuu on aina valmistajalla sekä kuluttajalla. Kuluttajalla on vastuu tuotteen asianmukaisesta käytöstä, johon kuuluu ohjekirjan mukainen käyttö. Näköjään vastuu aika on mainittu 2 vuotta joka ei tarkoita että aina tulee uusi tuote tilalla valmistajalta. Valmistaja voi vastata ensimmäisestä vuodesta, tai jopa useammasta, tuotteen myyjä vastaa sitten lopuista että elinkaari ajattelu toteutuu. Loppua kohden korvaus pienenee, ei ole aina 100%.
 
Mikäli sinulla on kysyttävää tilauksesta, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme.

Sinutellaan ja teititellään samassa virkkeessä, vähän hassu viesti. :)
 
Valitsin teidät toimittamaan uuden järjestelmäni komponentit. Toimitus oli nopea ja oli pakattu hyvin, pehmustepaperissa ei ollut säästelty. Kokemus oli siis vallan hyvä. :thumbsup:

Harmi ettei teiltä kuitenkaan saanut Jimms-tarraa koristamaan koteloa, joskus ennen muinoin sain pyytämällä. Lähes ilmaista mainosta kummiskin... Noh, pikkujuttuhan tuo. :)
 
”Sinä teet sitä mitä Jimm’s teettää”
Mitä etua asiakkaalle on tilata ”kotimaisesta” jimm’s:isstä? Näköjään kaikki takuun asiakaspalvelu on ulkoistettu asiakkaalle itselleen. Eikö ole sama tilata kamat ulkomailta jos asiakaspalvelu on A1, eli asiakas on yksin.
Korjattavat tuotteet menevät tosiaan pääsääntöisesti sitten valmistajalle/huoltoliikkeeseen korjattavaksi ja yleensä huolto on nopeampaa, kun asiakas asioi suoraan huoltoliikkeen kanssa, eikä tuotetta tarvitse erikseen kierrättää meidän kautta, josta tulee väkisin pelkistä toimituksista useamman päivän viive. Useimmat tuotteet menee kuitenkin normaalisti takuuvaihtoon suoraan meidän kautta.
 
Korjattavat tuotteet menevät tosiaan pääsääntöisesti sitten valmistajalle/huoltoliikkeeseen korjattavaksi ja yleensä huolto on nopeampaa, kun asiakas asioi suoraan huoltoliikkeen kanssa, eikä tuotetta tarvitse erikseen kierrättää meidän kautta, josta tulee väkisin pelkistä toimituksista useamman päivän viive. Useimmat tuotteet menee kuitenkin normaalisti takuuvaihtoon suoraan meidän kautta.
Sori nyt, mutta oikea syy miksi haluatte että asiakas hoitaa hommat itse on se että se vähentää teidän työtaakkaa. Itse olen aina hoitanut nämä hommat myyjän kautta eikä koskaan ole sen kauemmin kestänyt takuukeissit.
 
Sori nyt, mutta oikea syy miksi haluatte että asiakas hoitaa hommat itse on se että se vähentää teidän työtaakkaa. Itse olen aina hoitanut nämä hommat myyjän kautta eikä koskaan ole sen kauemmin kestänyt takuukeissit.
Tarvittaessa voi toki toimittaa huoltoon myös meidän kauttamme, mutta ihan tuon logistiikan takia huoltoaika on tosiaan yleensä pidempi.
 
Tarvittaessa voi toki toimittaa huoltoon myös meidän kauttamme, mutta ihan tuon logistiikan takia huoltoaika on tosiaan yleensä pidempi.
Ongelmatilanteissa on kuitenkin kuluttajalle paljon helpompaa asioida suomalaisen firman kanssa kuin lähetellä sähköposteja Saksaan tai muualle. Siinähän sitä aikaa vasta meneekin kun pitää tapella jonkun valmistajan kanssa.
 
@Jimm's Taas toinen tuotetoive:

Ja myös muuta Hyte tuotteita. Eikö Jimm's sivulle saisi jotain johon laittaa palautetta/tuotetoiveitta ilman, että joutuu tänne rekisteröityä? Thanks.
 
@Jimm's Taas toinen tuotetoive:

Ja myös muuta Hyte tuotteita. Eikö Jimm's sivulle saisi jotain johon laittaa palautetta/tuotetoiveitta ilman, että joutuu tänne rekisteröityä? Thanks.
Väliltelty eteenpäin! Palautetta ja tuotetoiveita otetaan toki vastaan myös ihan vaikka sähköpostilla tai chätin kautta :)
EDIT. Tätä ei ole ainakaan vielä saatavilla meidän toimittajien kautta :confused2: Otetaan valikoimiin, jos tulee saataville.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkäs tällänen tuli tekstiviestillä?

Missään en kyllä täppää ole laittanut että haluaisin puhelinnumerooni minkäänlaista markkinointia tms ylimääräistä?

Taitaa ehkä mennä jo gdpr vastaan kun ei ole suostumustakaan kysytty ja nyt sitten viestitellään asiasta joka ei kyllä liity tilauksiin millään tavalla?
 

Liitteet

  • Screenshot_20230725-141647.jpg
    Screenshot_20230725-141647.jpg
    91 KB · Luettu: 484
Mitenkäs tällänen tuli tekstiviestillä?

Missään en kyllä täppää ole laittanut että haluaisin puhelinnumerooni minkäänlaista markkinointia tms ylimääräistä?

Taitaa ehkä mennä jo gdpr vastaan kun ei ole suostumustakaan kysytty ja nyt sitten viestitellään asiasta joka ei kyllä liity tilauksiin millään tavalla?

NPS-kysely ei ole suoramarkkinointia ja anonyymi kysely ei kerää henkilötietoja. GDPR ei tuota kiellä.

Enkä kyllä ymmärrä miten tuo ei liity tilauksiin? Olet tehnyt tilauksen ja nyt kysytään palautetta, miten homma toimi sun kohdalla.
 
NPS-kysely ei ole suoramarkkinointia ja anonyymi kysely ei kerää henkilötietoja. GDPR ei tuota kiellä.

Enkä kyllä ymmärrä miten tuo ei liity tilauksiin? Olet tehnyt tilauksen ja nyt kysytään palautetta, miten homma toimi sun kohdalla.
Tilaustakaan en ole tehnyt varmaan puoleen vuoteen, ?
 
Minkämoisia tilausten käsittelyajat on tätä nykyä, että kuinka pitkän ajan kuluttua ruvetaan ihmettelemään jos ei mitään kuulu tilausvahvistuksen jälkeen?
 
Mitenkäs tällänen tuli tekstiviestillä?

Missään en kyllä täppää ole laittanut että haluaisin puhelinnumerooni minkäänlaista markkinointia tms ylimääräistä?

Taitaa ehkä mennä jo gdpr vastaan kun ei ole suostumustakaan kysytty ja nyt sitten viestitellään asiasta joka ei kyllä liity tilauksiin millään tavalla?
Kerran kuussa lähtevä asiakastyytyväisyyskysely tässä tosiaan kyseessä ja lähtee siis satunnaisesti lähikuukausina tilauksia tehneille. Mitään henkilötietoja ei tässä tosiaan käsitellä ja pyritään kehittämään myös näitä kyselyitä palautteiden perusteella.
 
Niinhän siinä kävi että Jimms pesee kätensä myyjänä täysin ja kuluttajan ongelmia jos valmistaja ei laitetta korjaa kohtuuajassa. Tämä keissi siis lähti KKV:lle ja toivottavasti kumpikin osapuoli heidän näkemystä aikanaan kunnioittaa, itse ainakin aioin.
Tapausta koskevat lisätiedot olikin tästä jo välitetty takuuosastolle, niin jatketaan siellä tämän käsittelyä.
 
Minkämoisia tilausten käsittelyajat on tätä nykyä, että kuinka pitkän ajan kuluttua ruvetaan ihmettelemään jos ei mitään kuulu tilausvahvistuksen jälkeen?
Varastotuotteet saadaan tällä hetkellä matkaan tuossa 1-4 arkipäivän arviossa. Jos tilaus ei vaikuta kuitenkaan liikkuvan, niin kannattaa laittaa asiakaspalveluun viestiä vaikka chätissä.
 
Onko Fuma 3 tulossa myyntiin teidän kautta?
Selvitellään tätä tuotevastaavamme kanssa.
EDIT. Jäähdytintä ei ole ainakaan vielä toimittajillamme, mutta pyritään lisäämään valikoimaan jos tulee saataville.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: njs
Tilasin eilen aamulla vähän ennen klo 9. Saman päivän aikana tuli vahvistus että käsitellään ja nyt seuraavana päivänä käsitellään vieläkin. Kaikkea oli tilaushetkellä varastossa, mutta silti kestää ihmeellisen kauan verrattuna muihin kertoihin. Tarve olisi kummiskin jo tälle viikonlopulle
 
Tilasin eilen aamulla vähän ennen klo 9. Saman päivän aikana tuli vahvistus että käsitellään ja nyt seuraavana päivänä käsitellään vieläkin. Kaikkea oli tilaushetkellä varastossa, mutta silti kestää ihmeellisen kauan verrattuna muihin kertoihin. Tarve olisi kummiskin jo tälle viikonlopulle
Varastossamme on tällä hetkellä hieman normaalia enemmän kiirettä tilausten kanssa, mutta varastotuotteet saadaan 1-4 arkipäivän toimitusaika-arvion puitteissa edelleen toimitettua varastostamme.
 
Tyhmä kysymys, mutta voinko kävellä suoraan Jimssin myymälään ja ostaa varastossa olevan tuotteen? Vai pitääkö tehdä ensin tilaus netissä ja odottaa että se on keräilty noutoa varten?
 
Tyhmä kysymys, mutta voinko kävellä suoraan Jimssin myymälään ja ostaa varastossa olevan tuotteen? Vai pitääkö tehdä ensin tilaus netissä ja odottaa että se on keräilty noutoa varten?
Kyllä se ainakin itseltäni onnistui jokunen viikko sitten. Sai vain odotella jos jonkin aikaa, että asiakaspalvelija sai kaiken haluamank keräiltyä varastosta, mutta onhan siinä kahviautomaatti.
 
Tyhmä kysymys, mutta voinko kävellä suoraan Jimssin myymälään ja ostaa varastossa olevan tuotteen? Vai pitääkö tehdä ensin tilaus netissä ja odottaa että se on keräilty noutoa varten?
Onnistuu tosiaan myös suoraan tiskiltä tai jos tehnyt noutotilauksen varastotuotteista, niin myös tämän voi tarvittaessa noutaa ilman tuota noutoviestiä.
 
Varastossamme on tällä hetkellä hieman normaalia enemmän kiirettä tilausten kanssa, mutta varastotuotteet saadaan 1-4 arkipäivän toimitusaika-arvion puitteissa edelleen toimitettua varastostamme.

Niin siis kysehän ei ole toimitusaika-arviosta vaan tilauksen käsittelyajasta, mikä teillä kestää laittaa tilaus pahvilaatikkoon niinkuin juuri aspasta mulle joku kertoi. Viime viikolla tilasin powerin ja samaan aikaan datatronicista emon ja se emo tuli tänään postiin kun teillä ei oltu edes keräilty poweria, no tuli peruttua poweri ja tilattua muualta. Ei enää ikinä.
 
Väheneekö varastosaldot heti kun tilaa ja maksaa, vai vasta sitten kun joku kerää ne lähetykselle? Tilasin sunnuntaina jolloin oli vielä heti useampi vapaana, mutta nyt on jo saldot miinuksella ja tavaraa odotetaan saapuvaksi.

 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 339
Viestejä
4 509 910
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom