Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Väheneekö varastosaldot heti kun tilaa ja maksaa, vai vasta sitten kun joku kerää ne lähetykselle? Tilasin sunnuntaina jolloin oli vielä heti useampi vapaana, mutta nyt on jo saldot miinuksella ja tavaraa odotetaan saapuvaksi.

Käy katsomassa tilauksen tiedoista, sieltä näkyy tuotteen ja tilauksen tila.
 
Väheneekö varastosaldot heti kun tilaa ja maksaa, vai vasta sitten kun joku kerää ne lähetykselle? Tilasin sunnuntaina jolloin oli vielä heti useampi vapaana, mutta nyt on jo saldot miinuksella ja tavaraa odotetaan saapuvaksi.

Tuotteen saldo vähenee siinä vaiheessa kun tilaus on luotuna kokonaisuudessaan. :)
 
@Jimm's Onkos hinnat ristissä, kun perus Asus Strix 4090 maksaa enemmän kuin Strix 4090 OC edition? Tai niin minä luulisin OC olevan kalliimpi. Ei kyllä haittaa, kun olen jo napannut itelle Strix 4090 OC. :p

Tuotetoive taas: CableMod 12VHPWR 16-pin to 4x8-pin, eli 4090 näytönohjaimelle virtakaapeli. Mukana tuleva stockki on lyhyt ja ruma. CableModin kautta tilatessa joutuu maksamaan hirveitä postitusmaksuja, ja toimitetaan Hong Kongista..
 
Viimeksi muokattu:
Pistäkää paahtaen Ssupd Meshlicious (tai vaikka meshroom). Proshopilla on 159 ja extrana pcie4 riser cable kaupan päälle, tilaisin heiltä mutta ei ole kuin valkoista enää jäljellä :S
 
Varastossamme on tällä hetkellä hieman normaalia enemmän kiirettä tilausten kanssa, mutta varastotuotteet saadaan 1-4 arkipäivän toimitusaika-arvion puitteissa edelleen toimitettua varastostamme.

Voisiko sinne hankkia enemmän henkilökuntaa? Ennen tilaukset lähtivät melkein poikkeuksetta samana päivänä, jos tilasi aamusta, nyt saa odotella pari päivää että lähtee edes toimitukseen... Jos hinnat ei olisi niin edullisia kilpailijoihin nähden, jäisi kyllä tilaamatta.
 
Onkos noissa CableModin kamoissa jotain toimitusongelmia? Tilasin piuhan ja 90° adapterin ja arvioidut toimitusajat oli muistaakseni 2 ja 9 päivää, mutta nyt näyttää "tietoa ei saatavissa" ja "10-20 arkipäivää". Ei noilla sinänsä kiire ole, mutta jos rupeaa lähemmäs kuukautta kestämään - saati ettei ole mitään arviota, niin ehkä pitää miettiä jotain muuta vaihtoehtoa..

Edit. GN taisikin tähän juuri vastata :lol:


Lähiaikoina on siis tulossa päivitetty V1.1 uusilla liittimillä ja Pro kaapeleita kiinteillä 90° liittimillä. Mitenkäs tilauksen saa peruttua..? Taidan odotella noita päivitettyjä versioita ennemmin, kuin ostaa noita nyt ja kikkailla jonkun alekupongin kanssa CM:n omaan kauppaan hetken päästä.

Edit2. Löyty redditistä CableModin tiedote asiasta; Reddit - Dive into anything


Edit3. Homma hoidossa, kiitokset Mikolle! :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Voisiko sinne hankkia enemmän henkilökuntaa? Ennen tilaukset lähtivät melkein poikkeuksetta samana päivänä, jos tilasi aamusta, nyt saa odotella pari päivää että lähtee edes toimitukseen... Jos hinnat ei olisi niin edullisia kilpailijoihin nähden, jäisi kyllä tilaamatta.
Onhan tää vähän noloa, maanantaina tilattu tuote ei ole vieläkään lähtenyt matkaan. Mikä lienee ruuhkauttanut noin pahasti, ei ole aiemmin näin pahasti takunnut.

Edit: ulina auttaa, nyt läks.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tää vähän noloa, maanantaina tilattu tuote ei ole vieläkään lähtenyt matkaan. Mikä lienee ruuhkauttanut noin pahasti, ei ole aiemmin näin pahasti takunnut.

Edit: ulina auttaa, nyt läks.
Samaa vikaa täälläkin. Tiistaina tilasin aamupäivästä uutta SSD-levyä jota on hyllyssä ja "heti" lähetettävissä. Ei ole liikahtanut vielä mihinkään ja odottaa edelleen käsittelyä.
 
Annetaan positiivista palautetta RMA-tapauksesta. Nyt kaikki näytti osuneen kohdille, jopa paljon parjaamani Postin toimesta. Kyseessä kohtuu hintainen hiiri. Joka vaiheesta napsahti mailiin viestiä:
- 2.8 11:00 jätetty paketti palautukseen
- 3.8 09:00 Paketti Jimmsin hyppysissä
- 3.8 11:00 RMA tapaus hyväksytty
- 3.8 12:00 Paketti saatu matkaan
- Arvioitu saapuminen postiin 4.8
 
Samaa vikaa täälläkin. Tiistaina tilasin aamupäivästä uutta SSD-levyä jota on hyllyssä ja "heti" lähetettävissä. Ei ole liikahtanut vielä mihinkään ja odottaa edelleen käsittelyä.

Jep. Sunnuntaina tilattu pieni määrä "heti" tavaraa ja vasta tänään (torstaina) aamulla lähetys. Menee toki kyllä vielä annettuun 1-4 päivän toimitusaikaan, mutta jotenkin vaan tottunut nopeampaan toimintaan useampien kauppojen toimesta. En valita, mutta harmittelen.
 
Ei minullakaan yleensä ole oikeaa kiirettä saada tavaraa, mutta kun Amazonit ja muut same/next-day toimituksillaan näkyvät jo horisontissa niin on käsittämätöntä miten perseellään prosessit voivat olla jos varastossa olevaa tavaraa ei saada kuljetukseen viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Ja periaatteessa aamupäivällä tehdyt tilaukset pitäisi saada ulos saman päivän aikana, se on ihan normi muualla maailmassa ja monissa suomalaisissakin verkkokaupoissa.
 
Jimmsillä näköjään yks kesähessu siellä varastolla vaan pakkailemassa tavaroita. Sentään itellä maanantaina aamulla tehty tilaus lähti tiistaina päivällä jo matkaan.

Toki kun tottunu datatronicin ja proshopin tilausten lähtevän parissa tunnissa heidän varastoiltaan, niin oottaishan sitä samaa jimmsiltäkin.
 
Ei nyt ole omakohtaista kokemusta viimeaikoina Jimm's:tä. Mutta mutuilen että ylipäätänsä voin antaa anteeksi jos maanantaina teen tilauksen (illalla) ja tiistaina lähtee matkaan. Jos keskiviikon puolelle menee lähetys, niin sitten on kyllä joku asia päin persettä :asif:
 
Kehunpa nyt palvelua tänne vielä, tilasin ison kasan osia ja huomasin reilu viikko myöhemmin, että yksi osista oli tullut huomattavaan alennukseen. Jimmsiltä sitten hyvittivät lahjakortille tuon erotuksen, ja lähti sitten hyvän asiakaskokemuksen johdosta uutta osaa teiltä tilaukseen. Vaivaa säästyi sekä asiakkaalta että yritykseltä. Näin toimii hyvä verkkokauppa. :thumbsup: :thumbsup:
 
Ostin 3 kiintolevyä, 4500 tunnin käytön jälkeen yksi alkoi hajoamaan. Lähetin sen Jimmsille ja vaikka ei ollut ostokuittiakaan niin uusi tuli tilalle. Eli hyvä kokemus.
 
Jep. Sunnuntaina tilattu pieni määrä "heti" tavaraa ja vasta tänään (torstaina) aamulla lähetys. Menee toki kyllä vielä annettuun 1-4 päivän toimitusaikaan, mutta jotenkin vaan tottunut nopeampaan toimintaan useampien kauppojen toimesta. En valita, mutta harmittelen.

Vähän samaa ihmettelen. Tilasin koneeseen osat ke puolilta päivin eikä vieläkään ole likkuneet. En valita, mutta nykypäivän standardeihin kehno suoritus. Kuitenkin kohtalaisen paljon verkkokaupoista tilaan ja lähes poikkeuksetta ilmoitus toimituksesta tulee viimeistään seuraavan päivän aamuna. No, toivotaan että maanantaina lähtevät, odottavan aika on tunnetusti pitkä.
 
Tilasin ma-ti välisenä yönä Jimssiltä prossun ja näyttiksen ja keskiviikko aamuna oli paketti lähtenyt matkaan. Budbeen kuljettaja oli myöhässä ja siellä muutenkin sekoiltiin toimitusajan kanssa ja vasta nyt pe illala paketti tuli automaattiin. Ensi kerrala valitsen postin kuljetuksen mutta Jimssin osalta kaikki meni nappiin. Ainoa mikä aiheutti hämmennystä oli se, että kun paketti oli lähetetty, Jimssin sivuilla luki tilauksen kohdalla "toimitettu". Mielestäni "toimitettu" pitäisi lukea vasta kun asiakas on saanut tilauksen ja sitä ennen esim. "matkalla" tai "kuljetuksessa".
 
Jos tilaa yhden tuotteen, jonka hinta muuttuu merkittävästi alaspäin (montakymmentä euroa) ennen kuin sitä on edes lähetetty, koska tilauksessa on toinen tuote jota joudutaan odottamaan mahdollisesti viikkotolkulla, niin onko mahdollista saada hinnanalennusta muuttuneesta hinnasta vai meneekö omaksi tappioksi? :think: Tilaus maksettu ennakkoon lahjakortin takia.
 
Jos tilaa yhden tuotteen, jonka hinta muuttuu merkittävästi alaspäin (montakymmentä euroa) ennen kuin sitä on edes lähetetty, koska tilauksessa on toinen tuote jota joudutaan odottamaan mahdollisesti viikkotolkulla, niin onko mahdollista saada hinnanalennusta muuttuneesta hinnasta vai meneekö omaksi tappioksi? :think: Tilaus maksettu ennakkoon lahjakortin takia.
Aspaan yhteys, varmaan muuttavat hinnan.
Tai sitten perut tilauksen tuon osalta, Aspasta ja tilaat uudelleen sillä halvemmalla hinnalla...
 
@Jimm's Onkos hinnat ristissä, kun perus Asus Strix 4090 maksaa enemmän kuin Strix 4090 OC edition? Tai niin minä luulisin OC olevan kalliimpi. Ei kyllä haittaa, kun olen jo napannut itelle Strix 4090 OC. :p

Tuotetoive taas: CableMod 12VHPWR 16-pin to 4x8-pin, eli 4090 näytönohjaimelle virtakaapeli. Mukana tuleva stockki on lyhyt ja ruma. CableModin kautta tilatessa joutuu maksamaan hirveitä postitusmaksuja, ja toimitetaan Hong Kongista..
Näyttäisi olevan toimittajien myyntihinnan kanssa linjassa- kellotettua mallia paremmin tarjolla. :)

Välitetään tuotetoive eteenpäin!

Edit: Valitettavasti emme saa toivottua tuotetta ainakaan tällä hetkellä valikoimaan. :(
 
Viimeksi muokattu:
Onko näytönohjaimilla millainen palautusoikeus? Torstaina saapui RX 6600 ja ei voi kyllä olla tyytyväinen. Dota2 ja CS:GO mikro-stutterointia ja fps-droppeja. CS:GO jäätyy aina, kun yrittää kesken pelin koskea videoasetuksiin. Lainasin kaverilta Nvidian kortin ja pelit pelitti mainiosti, joten ei pitäisi muista osista olla kyse. Kokeiltu asentaa ajurit uusiksi(DDU:lla tietty poistin vanhat), winukka uusiksi ja pelkät pakolliset ajurit/steam ja lisäksi testasin vielä linuxissa, jossa pelitti hieman paremmin, mutta en silti todellakaan tyytyväinen.
 
Onko näytönohjaimilla millainen palautusoikeus? Torstaina saapui RX 6600 ja ei voi kyllä olla tyytyväinen. Dota2 ja CS:GO mikro-stutterointia ja fps-droppeja. CS:GO jäätyy aina, kun yrittää kesken pelin koskea videoasetuksiin. Lainasin kaverilta Nvidian kortin ja pelit pelitti mainiosti, joten ei pitäisi muista osista olla kyse. Kokeiltu asentaa ajurit uusiksi(DDU:lla tietty poistin vanhat), winukka uusiksi ja pelkät pakolliset ajurit/steam ja lisäksi testasin vielä linuxissa, jossa pelitti hieman paremmin, mutta en silti todellakaan tyytyväinen.
Palautusoikeus koskee tuotteita joita ei ole otettu käyttöön. Jos tuote vaikuttaa olevan viallinen, se menee tietysti takuuseen eikä enää palautukseen.
 
Palautusoikeus koskee tuotteita joita ei ole otettu käyttöön. Jos tuote vaikuttaa olevan viallinen, se menee tietysti takuuseen eikä enää palautukseen.
Paha sanoa onko viallinen vai onko Radeon vain täyttä kuraa :D Joka tapauksessa omiin tarpeisiin täysin käyttökelvoton tuote, että pitänee ainakin yrittää takuuseen
 
Varastotilanteesta ja lähetysajoista, päällä oleva lomakausi sekä veronpalautukset ovat kieltämättä pinonnut tilauksia keräysjonoon aika isosti, mutta vielä pysytään siellä luvatussa 1-4 työpäivän käsittelyajassa varastotavaralle. Kirjautuneena tehdyissä tilauksissa kannattaa muistaa hyödyntää pikatoimitus-ominaisuutta mikäli hätä on iso ja tarve on akuutti. Näin tilaus saadaan ripeämmin liikkeelle.

Mikäli alkaa näyttämään siltä ettei tilausta näy eikä kuulu tuon arvion puitteissa, kannattaa ottaa ehdottomasti yhteyttä aspaan, niin kurkataan mikä on tilanne :thumbsup:
 
En ole aikaisemmin montaa tilausta Jimms:ltä tehnyt, mutta yksi syy tilata sieltä oli että ajattelin saavani tuotteet nopeammin vs. ulkomailta tilaaminen (kun tuo toinen kotimainen kauppa myy lähinnä eioota 24/7). Mutta täytyy kyllä sanoa, että nyt kun neljättä päivää mennään eikä varastossa olleet kamat ole vielä edes lähteneet ei kyllä toiminta vakuuta. Jos ei kotimainen verkon yli myyvä kauppa saa kamoja postiin 1-2 päivän sisällä on syytä katsoa toimintaa kriittisin silmin, sesongista riippumatta (no, joulu nyt on ymmärrettävästi erikoistapaus).
Ensi kerralla tilaan proshopista.
 
Onko näytönohjaimilla millainen palautusoikeus? Torstaina saapui RX 6600 ja ei voi kyllä olla tyytyväinen. Dota2 ja CS:GO mikro-stutterointia ja fps-droppeja. CS:GO jäätyy aina, kun yrittää kesken pelin koskea videoasetuksiin. Lainasin kaverilta Nvidian kortin ja pelit pelitti mainiosti, joten ei pitäisi muista osista olla kyse. Kokeiltu asentaa ajurit uusiksi(DDU:lla tietty poistin vanhat), winukka uusiksi ja pelkät pakolliset ajurit/steam ja lisäksi testasin vielä linuxissa, jossa pelitti hieman paremmin, mutta en silti todellakaan tyytyväinen.


Ja täältä lisää, eli eikun keskustelemaan :)
 
En ole aikaisemmin montaa tilausta Jimms:ltä tehnyt, mutta yksi syy tilata sieltä oli että ajattelin saavani tuotteet nopeammin vs. ulkomailta tilaaminen (kun tuo toinen kotimainen kauppa myy lähinnä eioota 24/7). Mutta täytyy kyllä sanoa, että nyt kun neljättä päivää mennään eikä varastossa olleet kamat ole vielä edes lähteneet ei kyllä toiminta vakuuta. Jos ei kotimainen verkon yli myyvä kauppa saa kamoja postiin 1-2 päivän sisällä on syytä katsoa toimintaa kriittisin silmin, sesongista riippumatta (no, joulu nyt on ymmärrettävästi erikoistapaus).
Ensi kerralla tilaan proshopista.
Sehän se ihme homma Suomessa onkin, että toimitukset yleisesti kestää. Ulkomailta tulee usein nopeammin kuin kotimaasta parisen sataa kilometriä. Itselle on kyllä Jimmsiltä tullut tavara yleensä parissa päivässä, mutta enpä olekaan nyt hetkeen tilaillut mitään.
 
Miksi harmaa maksaa enemmän kuin hopeinen?

EDIT: Dustinissa ja Proshopissa muuten halvemmalla ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onko uudempaa tietoa milloin noi 4x MSI RTX 4090 Suprim X tulee varastoon? Piti saapua 1.8 ja oli jo ennen sitä pitkään toimituksessa. Vai onko enää edes tulossa?
 
Miksi harmaa maksaa enemmän kuin hopeinen?

EDIT: Dustinissa ja Proshopissa muuten halvemmalla ;)
Tarkistellaan näiden hinnat tuotevastaavan kautta! :geek:
EDIT: Hinnat päivitetty
 
Viimeksi muokattu:
@Jimm's

Onko teillä mahdollisuutta tilata suoraan valmistajalta (tässä tapauksessa Kolink) RGB kotelotuulettimia mitä esim. Kolink Observatory Lite Mesh RGB kotelossa tulee mukana?

Noita em. tuulettimia ei näytä erikseen olevan kenenkään listoilla myytävänä.

GEKL_066_01-opti.jpg
 
Varastotilanteesta ja lähetysajoista, päällä oleva lomakausi sekä veronpalautukset ovat kieltämättä pinonnut tilauksia keräysjonoon aika isosti, mutta vielä pysytään siellä luvatussa 1-4 työpäivän käsittelyajassa varastotavaralle. Kirjautuneena tehdyissä tilauksissa kannattaa muistaa hyödyntää pikatoimitus-ominaisuutta mikäli hätä on iso ja tarve on akuutti. Näin tilaus saadaan ripeämmin liikkeelle.

Mikäli alkaa näyttämään siltä ettei tilausta näy eikä kuulu tuon arvion puitteissa, kannattaa ottaa ehdottomasti yhteyttä aspaan, niin kurkataan mikä on tilanne :thumbsup:
Teidän pitäis lisätä tilaukseen myös nappi "Tällä tilauksella ei ole kiire" meille ei niin hosujille niin hoppuilijat sais tuotteensa nopeammin :D
 
Palautusoikeudesta puheenollen, tilasin tammikuussa väärän kaapelin, ja laitoin palautussähköpostin vetämään ko. tuotteen osalta (Paketti noudettu torstaina ja sähköposti seuraavana tiistaina).
Vielä ei ole kuulunut takaisin :D. Kävin joskus chätissäkin asian esittämässä muttei ole kuulunut takaisinpäin, chättiin tai muualle.
 


Pistäkääpäs tämä sama valkoinenkin versio mukaan back to school kampanjaan, niin lähtee tilaukseen, kiitoksia!
 
Tilaus meni tänään peruutukseen kun ei sovitussa ajassa saada sitä postitettua. Tuotetta oli varastossa ja lähetettävisså eikä ois vaatinut muuta kuin postituksen.
 
@Jimm's

Onko teillä mahdollisuutta tilata suoraan valmistajalta (tässä tapauksessa Kolink) RGB kotelotuulettimia mitä esim. Kolink Observatory Lite Mesh RGB kotelossa tulee mukana?

Noita em. tuulettimia ei näytä erikseen olevan kenenkään listoilla myytävänä.

GEKL_066_01-opti.jpg

Ikävä kyllä emme saa Kolinkin koteloiden mukana tulevia tuulettimia erikseen myyntiin.
 
Palautusoikeudesta puheenollen, tilasin tammikuussa väärän kaapelin, ja laitoin palautussähköpostin vetämään ko. tuotteen osalta (Paketti noudettu torstaina ja sähköposti seuraavana tiistaina).
Vielä ei ole kuulunut takaisin :D. Kävin joskus chätissäkin asian esittämässä muttei ole kuulunut takaisinpäin, chättiin tai muualle.

Ompas erikoista. Tuossa tilanteessa kannattaa olla yhteydessä vielä sähköpostin välityksellä --> asiakaspalvelu@jimms.fi ja välittää mukaan tuo tammikuussa aikaisemmin lähettämäsi viesti meille uudestaan.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 315
Viestejä
4 509 238
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom