Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Ihan H*lvetin turha uudistus, vanha sivu oli sentään ainutlaatuinen ja toimi täydellisesti, tämähän on nyt kuin kaikki muut sivutkin, tylsä ja ärsyttävä. Miksi muuttaa asiaa joka ei ole rikki, vaihtakaa vanha sivu takaisin.
Ihan kuin olis laittanut työharjoittelijan tekemään uudistuksen.
 
Ihan H*lvetin turha uudistus, vanha sivu oli sentään ainutlaatuinen ja toimi täydellisesti, tämähän on nyt kuin kaikki muut sivutkin, tylsä ja ärsyttävä. Miksi muuttaa asiaa joka ei ole rikki, vaihtakaa vanha sivu takaisin.
Ihan kuin olis laittanut työharjoittelijan tekemään uudistuksen.
Aiemmin se että sivuilla luki että montako kappaletta on tuotetta tilattu tavaran toimittajalta (ja milloin on erät tulossa), oli se syy miksi viitti random sälää ostaa (ml. ilmaiset postikulut).

Nyt sivut on paskat, tuotteen hintaan on (usein) mukaan laskettu postituskulut ja RMA-kauhutarinoita saa täältä lukea. Samaten kun eilen chatissa kyselin että milloinkohan on arvioitu että tilattu tuote tulee varastoon (koska sitä ei uusilla sivuilla näy), vastauksena sain "eiköhän se sieltä tule" ja "Mitäs siinä sähköpostiinne tulleessa tilausvahvistuksessa lukee?"

Siinä siis lukee 10-20 päivää. Mutta melko usein tuo ei pidä paikkaansa ja vanhoilla sivuilla näkyi melko tarkka aika milloin se varastoon tulee. Kyseisen tuotteen kohdalla näkyi vielä vanhoilla sivuilla montako on tilattu varastosta ja milloin on erää tulossa varastoon. (Tätä päivää en nyt vain muistanut ja sitä kyselin häneltä)

Enemmän kun tinkasi niin tulihan se vastaus sieltä. Varmaan on joo ärsyttävää kuunnella kun asiakkaat kyselee "Milloin varastoon tulee tavara X". Mutta ei varmaankaan ole sen asiakkaan vika, että päätettiin sivuja huonontaa?

Onneksi säilytitte chatissa sen että voi jatkossa valita työntekijän kenelle viestiä pistää :)

Ps. Laitoin tilaukset peruutukseen ja tilaan roinani ulkomailta. Enpähän enää vaivaa asiakaspalvelua turhanpäiväisillä ja selkeästi paskoilla kysymyksilläni
 
Jaaha, sivujen uudistuksen kanssa kiivetään taas takapuoli edellä puuhun. Koitin puhelimella 30min väkisin selata sivuja totuttaakseni silmää sivustoon, mutta kun ei lähde niin ei lähde. Itse tuotekortti on ehkä ainut, mille voi antaa tyydyttävän arvosanan ja siinäkin on menty "vain vähän" takapakkia entiseen.

Miksi on pakottava tarve muuttaa erinomaisesti toimineita sivuja, jotka jo sinällään olivat ikoniset teille?

Tämäkö on nyt oikeasti hyvä käyttää?

Screenshot_20230215_121407_Firefox.jpg
 
Jaaha, sivujen uudistuksen kanssa kiivetään taas takapuoli edellä puuhun. Koitin puhelimella 30min väkisin selata sivuja totuttaakseni silmää sivustoon, mutta kun ei lähde niin ei lähde. Itse tuotekortti on ehkä ainut, mille voi antaa tyydyttävän arvosanan ja siinäkin on menty "vain vähän" takapakkia entiseen.

Miksi on pakottava tarve muuttaa erinomaisesti toimineita sivuja, jotka jo sinällään olivat ikoniset teille?

Tämäkö on nyt oikeasti hyvä käyttää?
Ehkä on tarkoitus karkoittaa viimeisetkin asiakkaat?
 
Itsellä ei näy ainakaan kuvia tuolla uusilla sivuilla?

Ihan hirvittävät muutenkin verratuna noihin vanhoihin.

Taitaa vähentyä selkeästi ostot Jimms:llä kun menivät sivut takapakkia.

Chat ei ole myöskään nyt ollut toiminnassa?
 
Tuleeko muilla Firefox-käyttäjillä sivujen esikatselu oikein esim. uuden välilehden "Recent activity" kohdassa? Itselläni ainakin tuotesivuissa näkyy tuotteen sijaan "Hups, tämä sivu puuttuu" vaikka itse sivu avautuu normaalisti kun siirryn sivulle. Muilla sivuilla tuo esikatselu toimii oikein.

1676457136636.png
 
Itsellä ei näy ainakaan kuvia tuolla uusilla sivuilla?

Ihan hirvittävät muutenkin verratuna noihin vanhoihin.

Taitaa vähentyä selkeästi ostot Jimms:llä kun menivät sivut takapakkia.

Chat ei ole myöskään nyt ollut toiminnassa?

Koitin puhelimella laittaa kaksi kertaa tänään viestiä chattiin. Kummallakaan kerralla en päässyt vanhaan tapaan jonoon eikä kukaan ikinä vastannut. Täytyy varmaan koneella kokeilla.
 
Koitin puhelimella laittaa kaksi kertaa tänään viestiä chattiin. Kummallakaan kerralla en päässyt vanhaan tapaan jonoon eikä kukaan ikinä vastannut. Täytyy varmaan koneella kokeilla.
Itsellä oli samaa vikaa aamulla koneella. Toinen viesti vasta meni perille.
 
Olisiko paljon pyydetty että saataisiin tuonne valikkoon mahdollisuus valita useampi vaihtoehto. Kun yrittää esim näyttöjä selata niin ei voi valita 144hz sekä 27". Toki hakukohtaan pystyy laittamaan useamman hakusanan. Mutta moni muu sivusto on implikoinut tämän ominaisuuden

1676467414390.png
 
Olisiko paljon pyydetty että saataisiin tuonne valikkoon mahdollisuus valita useampi vaihtoehto. Kun yrittää esim näyttöjä selata niin ei voi valita 144hz sekä 27". Toki hakukohtaan pystyy laittamaan useamman hakusanan. Mutta moni muu sivusto on implikoinut tämän ominaisuuden

1676467414390.png
Ja lisäksi ne näytöt voisi muutenkin lajitella oikein. Välillä on 21:9 ruutujen listassa 16:9 ruutuja jne.
 
Olette siis tulleet täältä kysymään parannusehdotuksia uusien sivujen suhteen ja varmaan 99% kritisoi tuota liian suurta skaalausta tai mitä lie, mutta silti sille ei saa mitään tehdyksi. Ihan helvetin hirveä riippumatta siitä, että selaako pöytäkoneella, iPadilla tai iPhonella. Ihan kuin käyttäisi Windowsia 24 tuuman FullHD ruudulta 150% skaalauksella.
 
Olette siis tulleet täältä kysymään parannusehdotuksia uusien sivujen suhteen ja varmaan 99% kritisoi tuota liian suurta skaalausta tai mitä lie, mutta silti sille ei saa mitään tehdyksi. Ihan helvetin hirveä riippumatta siitä, että selaako pöytäkoneella, iPadilla tai iPhonella. Ihan kuin käyttäisi Windowsia 24 tuuman FullHD ruudulta 150% skaalauksella.
Sittenkun näitä korjausehdotuksia on tehty ja on vain vastattu että on välitetty tiedot eteenpäin. Niin siltikin sivusto pakkosyötetään asiakkaille, ilman mahdollisuutta palata vanhalle sivulle :asif:

Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?
 
Sittenkun näitä korjausehdotuksia on tehty ja on vain vastattu että on välitetty tiedot eteenpäin. Niin siltikin sivusto pakkosyötetään asiakkaille, ilman mahdollisuutta palata vanhalle sivulle :asif:

Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?
Juu, ei voi kyllä ymmärtää mikä pakko ne sivut oli uudistaa. Kaikki toimi omasta mielestä kuin se kuuluisa junan vessa. Nyt kuseskellaan sitten vaunun ikkunasta suoraan ulos…
 
Luulin aluksi menneeni muropaketti sivulle tjms . Saakos tuon valkoisuutta jotenkin pois ku sehän ihan sokaisee näin illan hämärässä.
Olisiko paljon pyydetty että saataisiin tuonne valikkoon mahdollisuus valita useampi vaihtoehto. Kun yrittää esim näyttöjä selata niin ei voi valita 144hz sekä 27". Toki hakukohtaan pystyy laittamaan useamman hakusanan. Mutta moni muu sivusto on implikoinut tämän ominaisuuden

1676467414390.png

Myös voisi laittaa tuotekategoriat omiin kasoihin ettei ole Hz ja näytön koot sekaisin. Tiedä sitten vaikuttaako aakkosjärjestys tähän mutta silti.
 
Jimssiltä tuli oikein nopeasti paketti, mutta mielenkiintoisesti itse tuotteen paketissa on kunnon reikä. Itse pahvilaatikossa ei taas ole mitään jälkeä eli varastolta lähtenyt laatikko reiällä. Toivottavasti tuote on kuitenkin ehjä.
 
Jimssiltä tuli oikein nopeasti paketti, mutta mielenkiintoisesti itse tuotteen paketissa on kunnon reikä. Itse pahvilaatikossa ei taas ole mitään jälkeä eli varastolta lähtenyt laatikko reiällä. Toivottavasti tuote on kuitenkin ehjä.
Kiinnostaa tietää että mistä tuotteesta puhutaan?
 
En ole itsekään kovin mielissäni uusista sivuista ja omasta puolesta kaipaisin ehdottomasti tummaa teemaa. Muutenkin sivusto otti takapakkia ja tuli vähän "pirkkamainen" verkkokauppa koko sivustosta uuden ilmeen myötä. Vanha ulkoasu oli minusta parempi kaikin puolin.
 
Nyt kun menee asiakastilille katsomaan vanhoja tilauksia, niin tilaukset näkyy vain niissä isoissa ruuduissa, tilausnumero ja että TOIMITETTU, tuotteita x määrä ja summa. Noi isot ruudut vievät helposti tilaa ruudulta yli puolet vs se vanha listaus mikä oli helppo selkoinen/lukuinen.
Pitää painaa "NÄYTÄ TILAUS" jotta näkee tarkemmin että minkä tuotteen tilauksesta oli kyse.
Ja minulla näkyy nyt monen tilatun tuotteen kohdalla väärin että olisin tilannut tuotteita 2kpl, vaikka olen tilannut yhden kappaleen tuotetta. Oikea määrä näkyy vasta sitten kun painaa sitä "NÄYTÄ TILAUS" painiketta. Mikäköhän tuossakin mättää.
Et ei hyvää päivää tuon uudistukseen suhteen. Pers edellä puuhun menty, kuten jo mainitsin aiemmassa viestissä ja kuten on jo moni muukin maininnut.
Edelleen kysyn että miksi piti mennä rikkomaan täysin toimiva ja teidän näköinen sivusto? Ketään ei varmaan valittanut aiemmin siitä teidän sivusta, ja uudistus pitäisi mennä mielestäni asiakkaiden/käyttäjien ehdoilla/ehdotuksilla, et sellaiset terveiset sinne web designerin suuntaan ja itse TJ:llekkin.

Teidän sivulta lainattua :
" Jimm’sin verkkosivusto palveli entisessä ulkoasussaan noin kuusi vuotta ja alkoi jo näyttää hieman vanhalta ja väsyneeltä. Kuusi vuotta on kuitenkin web-kehityksessä varsin pitkä aika. Meillä oli tarve loikata design-puolella eteenpäin, jotta sivuston alkuvaikutelma ja käytettävyys olisi toivomallamme tasolla. "
" Facelift tehtiin asiakkaitamme ajatellen. Noin puolet asiakkaista käyttää Jimm’sin verkkokauppaa puhelimella, eikä vanhan sivuston mobiilinäkymä ollut kovin hyvä. Uusi verkkokauppanäkymä onkin suunniteltu palvelemaan entistä paremmin myös mobiilikäyttäjiä. "

@Herbert lainatakseni
Miten meni noin niin kuin omasta mielestä?

Edit. muokattu pariin kertaan sanamuotoja ja lauseita.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän kuumana käyvän sivustokeskustelun väliin pari muuta kyssäriä..

1) Mahtaisiko keltään tukkureiltanne tjms löytymään 80mm PWM-ohjattua ARGB-tuuletinta? Tässä katselin sekä teiltä, että myös muutamista muistakin paikoista, tuntuu olevan aika yksisarvistuote.

2) Talviassyihin viikko, olettaisin että jo maanantaina pulahtaa assyhinnat näkyville johonkin, vai oletanko väärin?

...ja sivuista, itselleni nuo uudet näyttää varsin hyviltä (uskaltaako tämmöstä mielipidettä sanoa?), joskin tumma teema vaihtoehtona olis oikein jees.
 
Omaan silmään sivusto on ihan siisti ja tavallaan pidän, mutta samaan aikaan se tuntuu raakileelta.

Yläpalkki on hirveän isosti ja väljästi mutta sivupalkissa olevat alavalikot on erittäin tiiviisti, suoraan otettuna vanhasta pohjasta. Päivittäkää sitä hieman uudempaan, tai harventakaa, tai ylipäätään jotain.

Ja pakko sanoa: Näin isoksi firmaksi, teillä on sivuillanne kyllä erittäin olemattomat suodattimet tuotteille. Näytöissä ei ole resoluutiohaarukkaa, ei kuvasuhdetta, ei mitään. Tällaista odottaisi aloittavalta firmalta, ei Jimmsin kokoiselta ja ikäiseltä firmalta...
 
Ja minulla näkyy nyt monen tilatun tuotteen kohdalla väärin että olisin tilannut tuotteita 2kpl, vaikka olen tilannut yhden kappaleen tuotetta. Oikea määrä näkyy vasta sitten kun painaa sitä "NÄYTÄ TILAUS" painiketta. Mikäköhän tuossakin mättää.

Arvelisin että se laskee tällä hetkellä tuotteiksi myös "Toimitus / maksutavan kulut". Tilasin kahdeksan tavaraa postiennakolla niin mulla näkyy siinä ulkopuolella että Tuotteita 10 kpl. Kun katsoo tilauksen tietoja niin sopisi yhtälöön että "Posti Toimituskulu, postipaketti" lienee se yhdeksäs tuote ja "Posti Postiennakko ALV 0, Kotimaan Economy" lienee kymmenes tuote. Jos ei tilaa postiennakolla niin saa varmaan vain yhden extra tuotteen.
 
Saisiko uusille sivuille näkymään saldon kokonaisuudessaan, kuten oli vanhoilla sivuilla? Eli myös "jo tilatut" näkyisi miinus muodossa. Osaisi arvioida mahdollisen toimitusajan. Siitä kun ei hyödy kukaan jos toimitusaika on puoli vuotta ja olet jonon hännillä.
 
Saisiko uusille sivuille näkymään saldon kokonaisuudessaan, kuten oli vanhoilla sivuilla? Eli myös "jo tilatut" näkyisi miinus muodossa. Osaisi arvioida mahdollisen toimitusajan. Siitä kun ei hyödy kukaan jos toimitusaika on puoli vuotta ja olet jonon hännillä.
Varmaan kadonnut kun ei näy enää kilpailijoillakaan.
 
Nyt kun menee asiakastilille katsomaan vanhoja tilauksia, niin tilaukset näkyy vain niissä isoissa ruuduissa, tilausnumero ja että TOIMITETTU, tuotteita x määrä ja summa. Noi isot ruudut vievät helposti tilaa ruudulta yli puolet vs se vanha listaus mikä oli helppo selkoinen/lukuinen.
Pitää painaa "NÄYTÄ TILAUS" jotta näkee tarkemmin että minkä tuotteen tilauksesta oli kyse.
Ja minulla näkyy nyt monen tilatun tuotteen kohdalla väärin että olisin tilannut tuotteita 2kpl, vaikka olen tilannut yhden kappaleen tuotetta. Oikea määrä näkyy vasta sitten kun painaa sitä "NÄYTÄ TILAUS" painiketta. Mikäköhän tuossakin mättää.
Et ei hyvää päivää tuon uudistukseen suhteen. Pers edellä puuhun menty, kuten jo mainitsin aiemmassa viestissä ja kuten on jo moni muukin maininnut.
Edelleen kysyn että miksi piti mennä rikkomaan täysin toimiva ja teidän näköinen sivusto? Ketään ei varmaan valittanut aiemmin siitä teidän sivusta, ja uudistus pitäisi mennä mielestäni asiakkaiden/käyttäjien ehdoilla/ehdotuksilla, et sellaiset terveiset sinne web designerin suuntaan ja itse TJ:llekkin.

Teidän sivulta lainattua :
" Jimm’sin verkkosivusto palveli entisessä ulkoasussaan noin kuusi vuotta ja alkoi jo näyttää hieman vanhalta ja väsyneeltä. Kuusi vuotta on kuitenkin web-kehityksessä varsin pitkä aika. Meillä oli tarve loikata design-puolella eteenpäin, jotta sivuston alkuvaikutelma ja käytettävyys olisi toivomallamme tasolla. "
" Facelift tehtiin asiakkaitamme ajatellen. Noin puolet asiakkaista käyttää Jimm’sin verkkokauppaa puhelimella, eikä vanhan sivuston mobiilinäkymä ollut kovin hyvä. Uusi verkkokauppanäkymä onkin suunniteltu palvelemaan entistä paremmin myös mobiilikäyttäjiä. "

@Herbert lainatakseni


Edit. muokattu pariin kertaan sanamuotoja ja lauseita.
Hyvin vahva tämä. Alla sama omin sanoin kuvailtuna.

Eilen tuli ensimmäisen kerran käytettyä tilaukset sivua uudella pohjalla ja se on aivan hirveä. Voitteko @Jimm's tuoda vanhan pohjan sinne edes takaisin? Nykyinen aiheuttaa oksennusrefreksin, 6 kämmenen kokoista linkkiä tilaukseen ja tilauksia useampi sivu. Silti informaatiota on yhtä paljon kuin kuin vanhassa pohjassa ja sinne mahtui sentään 20 tilausta per sivu. Nyt saa etsiä useamman sivun oikeaa tilausta.

Muutenkin menty liian mobiilikäyttäjä edellä tämä päivitys, meitä koneella selaavia on edelleen käyttäjinä :tdown:
 
Harvoin omasta mielestä ns. mobiilioptimoidut sivut on edes mobiilissa hyviä käyttää. Yleensä desktop versio on ylivoimainen myös mobiilissa.

Muutenkin menty liian mobiilikäyttäjä edellä tämä päivitys, meitä koneella selaavia on edelleen käyttäjinä :tdown:

No tämäpä juuri, kun mainostetaan että mobiilikäyttöä parannetaan tällä uudistuksella ja tehtiin täysin päinvastoin. Aiempia sivuja selasi puhelimella erittäin mielellään ja erittäin sujuvasti. Uudet puolestaan tuntuvat siltä, että ruudulle ei mahdu kuin ehkä yksi asia kerrallaan, kaikkialle pitää tökätä vähintään yhden kerran enemmän, asioita jotka oli helposti valittavissa (komponentit-->näytönohjaimet-->nvidia rtx-->rtx 4090) näin esimerkiksi oli helposti navigoitavissa koko ajan näkyvien tagien kautta (kuten kaikki muukin), nyt pitää ensin ottaa esiin puolen ruudun kokoinen sivupalkki jonka kautta navigointia sitten voi ryhtyä suorittamaan.

Ja kaikki on niin järkyttävän isoa kun kaiken ympärille on pitänyt laittaa älytön määrä tyhjää. Tämä taas aiheuttaa fiiliksen että kaiken selaaminen puhelimella vie ikuisuuden, kun aiemmilla sivuilla ei yleensä tarvinnut pyyhkäistä kuin kerran ylös tai alas ja oltiin sivun alussa/lopussa. Sivuttain selaaminen ei ollut edes asia, toisin kuin nyt. Eli selaamista tuli tuhottomasti lisää mobiiliin ja selaus suuntia lisättiin myös.

Että ei tämä ainakaan omaa mobiilikokemusta käyttäjänä parantanut millään osa-alueella vaan päinvastoin.

Ja tietysti vielä se että myös tietokoneen kautta tapahtuva käyttö heikkeni huomattavasti.
 
Saisiko uusille sivuille näkymään saldon kokonaisuudessaan, kuten oli vanhoilla sivuilla? Eli myös "jo tilatut" näkyisi miinus muodossa. Osaisi arvioida mahdollisen toimitusajan. Siitä kun ei hyödy kukaan jos toimitusaika on puoli vuotta ja olet jonon hännillä.
Hei, Tähän on vielä harkinnassa miten tuo saadaan selkeästi esille. Ongelma alkuperäisessä muodossa oli, kun miinusmerkki jäi huomioimatta ja ihmeteltiin miksi tuote ei varautunutkaan tilaukselle.
 
Ennen sivut oli niin hyvät, että joskus tuli huvikseen selailtua sivuja tylsinä hetkinä. Uusille sivuille ei tee mieli mennä edes silloin kun olisi oikeasti tarve ostaa jotain.
Joo vähän sama vika, monesti tullut huvikseen selailtua ja tehtyä heräteostoksia, mutta ei tätä nykyistä oikeen pysty enään.
 
Ennen sivut oli niin hyvät, että joskus tuli huvikseen selailtua sivuja tylsinä hetkinä. Uusille sivuille ei tee mieli mennä edes silloin kun olisi oikeasti tarve ostaa jotain.
Komppaan vahvasti tätä. Usein on hiljaisina hetkinä tullut selattua Jimmsiä ja joskus on tarttunutkin jotain kiinnostavaa tämän tuloksena. Nyt on sellaiset sivut että en avaa ellei ole aivan pakko joku tietty tuote saada.
 

Nyt on kenties maailman huonoin tarjous. Jätän väliin.
Taitaa olla vähän kjehkjeh mielessä jätetty kommentti, mutta onhan niitä normihinta halvempi kuin tarjoushinta nähty maailman sivu, joten turhaa pätemistä.
 
Jepjep.

Parin päivän välein olen tarkastellut joko tilaamiani tuotteita on saatu varastoon ja tilaus postiin.
Nyt muutaman kerran yrittänyt tuon uuden saitin kautta katsoa mikä on tilanne ja tähän ei voi
muutakuin todeta, että enää koskaan ei tarvitse katsoa uudestaan.

Ja ei, syynä ei ole se etteikö tätä varsinaisesti saisi selville. Syy on siinä että tuo sivusto aiheuttaa päänsärkyä
ja iso osa menneisyyttä ja muistoja vain katosi. Verkkokaupoista löytyy onneksi vaihtoehtoja ja nyt on hyvä
syy vaihtaa esimerkiksi halvempiin kauppoihin.

Kiitokset 20 vuoden yhteistyöstä!
 
Laitanpa itsekin pientä palautetta sivuista, kun tähän aiheeseen törmäsin.

Aivan aluksi täytynee todeta, että sivusto on aivan liian leveä. Esim. omalla 16:9 1080p monitorilla sekä etusivu, tuotelistaukset kuin tuotesivutkin vievät lähes koko näytön leveyden. Tämä tekee sivuston selaamisesta raskasta, vrt. sivuihin jotka vievät n. 60% näytön leveydestä (mm. Jimm'sin vanhat sivut sekä Helsingin Jätkäsaaresta käsin toimivan kilpailevan puljun sivut).

Toisena isona ongelmana desktop-käyttäjän näkökulmasta on skaalaus. Elementit tuntuvat olevan joko järjestään liian suuria tai liian pieniä. Otetaan esimerkiksi sivuston otsake. Jimm's-logo hädintuskin näkyy, se on yhtä korkea kuin hakupalkki. Eikö yrityksen logon, josta yrityksen nimi käy ilmi, kuuluisi olla yksi keskeisimpiä asioita verkkosivustolla? Tällä hetkellä se on yksi sivuston pienimmistä graafisista elementeistä.

Otsakkeen yläpuolella on pikanavigointi, josta pääsee blogiin, UKK:hon, yritysmyyntiin ja yhteystietoihin. Lisäksi sivustolta löytyy kielivalinta, jossa ainoa vaihtoehto on suomen kieli. Kysymys kuuluu, mihin tätä palkkia tarvitaan? Ainakin omaan silmään se ei näytä kovin hyvältä, ja sen väri poikkeaa koko muulla sivustolla käytetyistä väreistä. Samat linkit kun löytyvät alapalkistakin, mistä ainakin itse tietoa etsisin.

Myös hakutoiminnossa on parannettavaa. Useampia kategorioita ei voi valita samaan aikaan sekä Hae listauksesta -kenttä on piilotettu sivupalkkiin. Ei sinänsä vielä ongelma, mutta jos vaikka selaat kategorioita, asetat filtterit ja erehdytkin hakemaan sivuston ylälaidasta, niin joudut asettamaan samat filtterit uusiksi. Tämän hakukentän voisi siirtää takaisin listauksen ylälaitaan.

Sivuston värimaailma poikkeaa myös täysin Jimm'sin vanhasta, tutusta ja turvallisesta värimaailmasta. Vaaleanharmaa-siniharmaa vaikuttaa olevan Jimm'sin uusi tunnusväri, kun ennen se oli musta-tummanharmaa-valkoinen-(oranssi). Ainakin omaan silmään jo ennestään onnistuneessa brändäyksessä on nyt otettu melko lailla takapakkia.

Paljon muutakin pientä korjattavaa löytyy. Tuotesivulle päästäkseen on klikattava tuotekuvaa tai otsikkoa, tyhjää tilaa ei voi klikata. Viimeisimmät blogikirjoitukset -laatikoista katoaa laatikon alareunaviiva. Tuotteiden listauspainike muuttaa siinä näkyvän tekstin alkukirjaimet isoksi (esim. Tuotteen luontiaika -> Tuotteen Luontiaika). Chatin visuaalinen ilme poikkeaa täysin muusta sivustosta. TechBBS:lle ei ole saatu muista palveluista poiketen omaa logoa yhteisöt-linkkeihin. Jne, jne, jne... Sinänsä pieniä juttuja, mutta kokonaisuus muodostuu sen osista.

Uskon, että näistä uusistakin sivuista saa korjausten ja palautteiden jälkeen vielä hyvät ja tarkoitustaan palvelevat. Mutta ehkä ensi kerralla kannattaisi sitä palautetta ottaa ja muutoksia toteuttaa jo ennen kuin siitä tekee kehitystermein "tuotannossa" olevan palvelun/tuotteen.

En kirjoita tätä pahalla. Jimm's on ollut tietokoneasioissa SE firma, jonka puoleen olen lähes poikkeuksetta kääntynyt. Mutta näin pitkäaikaisena asiakkaana tämä uusi verkkosivusto on kyllä monilta osin pettymys. Toivottavasti otatte saamanne palautteen vakavasti ja teette sivustoon vielä isoja muutoksia, ja oikeaan suuntaan.

Mainittakoon nyt vielä, että tässä ketjussa aiemmin esitettyjä väitteitä palvelun tason laskemisesta en allekirjoita. Olen lähiaikoina ollut tekemisissä Jimm'sin asiakaspalvelun kanssa ja saamani palvelu on ollut aivan ensiluokkaista. Iso kiitos teille siitä. ❤️
 
Nyt kun menee asiakastilille katsomaan vanhoja tilauksia, niin tilaukset näkyy vain niissä isoissa ruuduissa, tilausnumero ja että TOIMITETTU, tuotteita x määrä ja summa. Noi isot ruudut vievät helposti tilaa ruudulta yli puolet vs se vanha listaus mikä oli helppo selkoinen/lukuinen.
Pitää painaa "NÄYTÄ TILAUS" jotta näkee tarkemmin että minkä tuotteen tilauksesta oli kyse.
Ja minulla näkyy nyt monen tilatun tuotteen kohdalla väärin että olisin tilannut tuotteita 2kpl, vaikka olen tilannut yhden kappaleen tuotetta. Oikea määrä näkyy vasta sitten kun painaa sitä "NÄYTÄ TILAUS" painiketta. Mikäköhän tuossakin mättää.
Et ei hyvää päivää tuon uudistukseen suhteen. Pers edellä puuhun menty, kuten jo mainitsin aiemmassa viestissä ja kuten on jo moni muukin maininnut.
Edelleen kysyn että miksi piti mennä rikkomaan täysin toimiva ja teidän näköinen sivusto? Ketään ei varmaan valittanut aiemmin siitä teidän sivusta, ja uudistus pitäisi mennä mielestäni asiakkaiden/käyttäjien ehdoilla/ehdotuksilla, et sellaiset terveiset sinne web designerin suuntaan ja itse TJ:llekkin.

Teidän sivulta lainattua :
" Jimm’sin verkkosivusto palveli entisessä ulkoasussaan noin kuusi vuotta ja alkoi jo näyttää hieman vanhalta ja väsyneeltä. Kuusi vuotta on kuitenkin web-kehityksessä varsin pitkä aika. Meillä oli tarve loikata design-puolella eteenpäin, jotta sivuston alkuvaikutelma ja käytettävyys olisi toivomallamme tasolla. "
" Facelift tehtiin asiakkaitamme ajatellen. Noin puolet asiakkaista käyttää Jimm’sin verkkokauppaa puhelimella, eikä vanhan sivuston mobiilinäkymä ollut kovin hyvä. Uusi verkkokauppanäkymä onkin suunniteltu palvelemaan entistä paremmin myös mobiilikäyttäjiä. "

@Herbert lainatakseni


Edit. muokattu pariin kertaan sanamuotoja ja lauseita.
Olipa melkoinen yllätys kun menin kurkkaamaan vanhoja tilauksia. Sinänsä positiivista etteivät kuitenkaan kadonneet mutta paljon hankalampi tätä on käyttää kuin vanhaa versiota. Lista toimisi tässä noin miljoona kertaa paremmin kuin ruutujaottelu. Jos tätä on pakko näyttää tiilinä niin edes välejä voisi tiivistää ja ainakin TOIMITETTU ja NÄYTÄ TILAUS fontteja pienentää.
 
Joo, samat valitusvirret täältä.

FullHD-näytöllä selain koko näytön leveyteen laitettuna vanhoja tilauksia saa näkyville kerralla 8 "tuotekortin" verran. Alapuolella on sivunumerot, mutta niitä on vain kolmen sivun verran + askellus, joka vie suuntaansa vain yhden sivun verran. Tämä on aika heikko käytettävyyden kannalta. Ei myyjät/asiakaspalvatjaan voi olla kovin tyytyväisiä, jos joutuvat selailemaan asioita tuossa näkymässä?

Laittakaa ennemmin vaikka 20 ja alas sivuluetteloon vaikka 10 sivua valmiiksi. Yksittäisen askelluksen sijaan "mene loppuun/alkuun"-painikkeet. Tai sitten ihan vaan perinteinen luettelomalli, jossa ei ole turhia kuvia. Sehän näyttää olevan myyntipuolella vaihtoehtona.

Siinä kohtaa, kun asiakas on kaivelemassa vanhoja tilauksiaan, hän ei ole enää vaikuttumassa tuotekorttien sisällöstä, eikä sillä tehdä lisämyyntiä. Päinvastoin, sieltä ollaan etsimässä tietoa jostain aikaisemmasta tilauksesta ja tiedon panttaaminen ns modernin ulkoasun takia aiheuttaa vain negatiivisia tuntemuksia (tämä ketju siitä hyvä esimerkki.)
 
Hei, Tähän on vielä harkinnassa miten tuo saadaan selkeästi esille. Ongelma alkuperäisessä muodossa oli, kun miinusmerkki jäi huomioimatta ja ihmeteltiin miksi tuote ei varautunutkaan tilaukselle.
Jos muunmuassa tällänen perus asia on "harkinnassa miten tuo saadaan selkeästi esille"-vaiheessa, ominaisuus joka mielestäni oli teidän sivuilla todella hyvä ja joka puuttui monen kilpailijan sivuilta.

Niin mikä h****tin takia ne uudet sivut sitten piti pakkosyötää asiakkaille, kun tämä(kään) juttu ei ollut vielä valmis?

Voitte varmaan kvartaali raportissa kehuskella Casekingille miten hienosti uudet sivut otettiin vastaan :thumbsup:
 
Kiitos hyvästä keskustelusta uudistettua sivustoamme kohtaan.

Huomioimme kaikki palautteet ja näin suuri projekti ei koskaan valmistu suoraan niin, ettei pitäisi jotain muokata jatkossakin.

Arvostamme suuresti palautteittanne, koska nämä vievät juuri kehitystä eteenpäin.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjut
254 067
Viestejä
4 418 412
Jäsenet
73 286
Uusin jäsen
jmoz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom