Olen usein havainnut, että "Vast.ott. valitsema noutopiste" toimitukseen liitettynä Postin lisäpalveluna on merkityksetön.
Vaikka olisin nimenomaan valinnut noudon postitoimipisteestä (paikallinen R-kioski), lähetys on silti ohjattu automaattiin, ja vasta kun automaatti on ollut täynnä, se onkin kertaalleen vielä ohjattu uudelleen toimipisteeseen. Toisinaan lähetys on nopeammin toimipisteessä, jos olen alunperin halunnut noutaa sen automaatista, joka onkin täynnä, kuin jos olen halunnut noutaa sen toimipisteestä, mutta se oma-aloitteisesti käykin vielä hyödyttömällä automaattikierroksella.
Tälläkin kertaa postiennakkotilaukseni, jonka olin nimenomaan halunnut noutaa toimipisteestä, näkyi itsekseen pyrkineen automaattiin, koska Postin toimitusseuranta ilmoitaa: "Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska automaatti on täynnä". Aivan hullua! Toivo elää, että paketti kenties löytyy huomenna toimipisteestä.
Voi olla, ettei Jimm's voi asialle mitään, mutta Postin asiakkaana Jimm's saattaa olla ainoa, joka voisi kainosti anoa Postilta, että vastaanottajan valitsemaa noutopistettä aikuisen oikeasti noudatettaisiin silloin kun postiennakkolähetys halutaan noutaa toimipisteestä.
(Epäilen taustalla olevan sen, että automaatit ovat Postille halvempia kuin miehitetyt toimipisteet.)