Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Olisiko mahdollista tilata tätä vielä Black friday- hintaan:D?
Piti eilen tilata, mutta lapset olivat niin hankalia menemään nukkuman että pääsi unohtumaan.:btooth:

Moi! Valitettavasti Black Friday-tuotteiden myynti päättyi sunnuntaina klo 23:59. :/
 
Nyt meni kyl blackfriday nallekarkki arvaus pielee, iteltä puuttu nallekarkit lähetyksestä taas, niin varmaan muiltaki :D
 
Nyt meni kyl blackfriday nallekarkki arvaus pielee, iteltä puuttu nallekarkit lähetyksestä taas, niin varmaan muiltaki :D
Nonnih, vaadin molempia tuoleja arvottavaksi kaikkien osallistuneiden kesken, se oli tästä viidestä grammasta kiinni!

*edit* </s>, ihan vaan varmuuden vuoksi. Itsehän olin luonnollisesti arvioinut tämän(kin) oikein.
 
Valitetaan nyt tänne kun Postille valittaminen ei kuitenkaan auta mitään.

Tilasin teiltä Black Friday tuotteen postiennakolla kun piti tehdä tilaus nopeasti eikä normaalit maksutavat toimineet. Siitä sitten tuli tekstiviesti että paketin voi hakea mutta ensin pitää maksaa postiennakko pankkitilille. Käskettiin soittaa asiakaspalveluun jos näin ei halua tehdä. Yritin lauantaina parikymmentä minuuttia jonottaa asiakaspalveluun jossa jonottaminen on maksullista mutta kukaan ei vastannut. Kun sitten sunnuntaina tulin kotiin ehdin juuri ennen sulkemista käymään väliaikisella postipakettien noutopisteellä. Siellä sain selvitetty että heillä ei ole kassaa joten mitään ei voi maksaa. Pyysin sitten siirtämään parin kilometrin päässä olevaan postiin että voin hakea. Nyt ei sitten paketista ole kuulunut mitään pariin päivään. Saankohan tuon vielä joskus?

Miksi ihmeessä postiennakko paketti lähetetään pisteeseen jossa ei voi maksaa? Miksi ihmeessä ainoa tapa yrittää siirtää se toiseen paikkaan on jonotusmaksullinen asiakaspalvelu numero johon ei vastata tai käynti paikanpäällä? Aina kun saan kotiinkuljetus paketin on tehty mahdottoman helpoksi siirtää se siten ettei sitä kotiinkuljeteta. Postiennakossa taas paketin siirto sellaiseen pisteeseen jossa voi maksaa on tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Kun kaikenlaisia huijauksia postin nimissä on liikkellä niin en todellakaan halua maksella postiennakkoja epämääräisille tileille vaan haluan maksaa sen kun saan paketin käteen.

Eipä tämä teidän syytä ole mutta kunhan halusin valittaa Postin toiminnasta. Toivottavasti seuraavana Black Fridayna annatte muita tapoja maksaa kuin älyttömän kallis Klarna tai postiennakko jonka Posti on tehnyt mahdollisimman hankalaksi kuluttajalle. (EDIT: Ilmeisesti Klarna on maksuton. Oma arvaus oli että yritti myydä minulle osamaksuna kun ensimmäistä kertaa käytin eikä siinä kiireessä ollut aikaa lukea kovin tarkasti. Katsoin vain että loppusumma oli jotain 430€ luokkaa.)
 
Viimeksi muokattu:
Valitetaan nyt tänne kun Postille valittaminen ei kuitenkaan auta mitään.

Tilasin teiltä Black Friday tuotteen postiennakolla kun piti tehdä tilaus nopeasti eikä normaalit maksutavat toimineet. Siitä sitten tuli tekstiviesti että paketin voi hakea mutta ensin pitää maksaa postiennakko pankkitilille. Käskettiin soittaa asiakaspalveluun jos näin ei halua tehdä. Yritin lauantaina parikymmentä minuuttia jonottaa asiakaspalveluun jossa jonottaminen on maksullista mutta kukaan ei vastannut. Kun sitten sunnuntaina tulin kotiin ehdin juuri ennen sulkemista käymään väliaikisella postipakettien noutopisteellä. Siellä sain selvitetty että heillä ei ole kassaa joten mitään ei voi maksaa. Pyysin sitten siirtämään parin kilometrin päässä olevaan postiin että voin hakea. Nyt ei sitten paketista ole kuulunut mitään pariin päivään. Saankohan tuon vielä joskus?

Miksi ihmeessä postiennakko paketti lähetetään pisteeseen jossa ei voi maksaa? Miksi ihmeessä ainoa tapa yrittää siirtää se toiseen paikkaan on jonotusmaksullinen asiakaspalvelu numero johon ei vastata tai käynti paikanpäällä? Aina kun saan kotiinkuljetus paketin on tehty mahdottoman helpoksi siirtää se siten ettei sitä kotiinkuljeteta. Postiennakossa taas paketin siirto sellaiseen pisteeseen jossa voi maksaa on tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Kun kaikenlaisia huijauksia postin nimissä on liikkellä niin en todellakaan halua maksella postiennakkoja epämääräisille tileille vaan haluan maksaa sen kun saan paketin käteen.

Eipä tämä teidän syytä ole mutta kunhan halusin valittaa Postin toiminnasta. Toivottavasti seuraavana Black Fridayna annatte muita tapoja maksaa kuin älyttömän kallis Klarna tai postiennakko jonka Posti on tehnyt mahdollisimman hankalaksi kuluttajalle.

Klarna ei kai maksa mitään, jos sen maksaa kerralla pois. En ole vielä maksanut, mutta en ole myöskään saanut vielä tarjoustuotetta.

Ainakin saamassani laskussa oli 159,90€ summana ja "voit myös maksaa pienemmissä erissä, jolloin [otamme sinulta enemmän rahaa]".
 
Valitetaan nyt tänne kun Postille valittaminen ei kuitenkaan auta mitään.

Tilasin teiltä Black Friday tuotteen postiennakolla kun piti tehdä tilaus nopeasti eikä normaalit maksutavat toimineet. Siitä sitten tuli tekstiviesti että paketin voi hakea mutta ensin pitää maksaa postiennakko pankkitilille. Käskettiin soittaa asiakaspalveluun jos näin ei halua tehdä. Yritin lauantaina parikymmentä minuuttia jonottaa asiakaspalveluun jossa jonottaminen on maksullista mutta kukaan ei vastannut. Kun sitten sunnuntaina tulin kotiin ehdin juuri ennen sulkemista käymään väliaikisella postipakettien noutopisteellä. Siellä sain selvitetty että heillä ei ole kassaa joten mitään ei voi maksaa. Pyysin sitten siirtämään parin kilometrin päässä olevaan postiin että voin hakea. Nyt ei sitten paketista ole kuulunut mitään pariin päivään. Saankohan tuon vielä joskus?

Miksi ihmeessä postiennakko paketti lähetetään pisteeseen jossa ei voi maksaa? Miksi ihmeessä ainoa tapa yrittää siirtää se toiseen paikkaan on jonotusmaksullinen asiakaspalvelu numero johon ei vastata tai käynti paikanpäällä? Aina kun saan kotiinkuljetus paketin on tehty mahdottoman helpoksi siirtää se siten ettei sitä kotiinkuljeteta. Postiennakossa taas paketin siirto sellaiseen pisteeseen jossa voi maksaa on tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Kun kaikenlaisia huijauksia postin nimissä on liikkellä niin en todellakaan halua maksella postiennakkoja epämääräisille tileille vaan haluan maksaa sen kun saan paketin käteen.

Eipä tämä teidän syytä ole mutta kunhan halusin valittaa Postin toiminnasta. Toivottavasti seuraavana Black Fridayna annatte muita tapoja maksaa kuin älyttömän kallis Klarna tai postiennakko jonka Posti on tehnyt mahdollisimman hankalaksi kuluttajalle.
Klarnan lasku ei kyllä maksa mitään ekstraa...
 
Klarnan lasku ei kyllä maksa mitään ekstraa...

Klarna ei kai maksa mitään, jos sen maksaa kerralla pois. En ole vielä maksanut, mutta en ole myöskään saanut vielä tarjoustuotetta.

Ainakin saamassani laskussa oli 159,90€ summana ja "voit myös maksaa pienemmissä erissä, jolloin [otamme sinulta enemmän rahaa]".

Tilasin 399€ tuotteen ja Klarnan loppusumma oli 430€ tai jotain sellaista. Ehdin tuota pari sekuntia ihmetellä kun oli kiire saada tilaus läpi ennenkuin tuote loppuu ja olin jostain lukenut että postiennakon pitäisi toimia. Valitseeko Klarna automaattisesti jonkun osamaksu systeemin kun ensimmäistä kertaa käyttää?
 
Tilasin 399€ tuotteen ja Klarnan loppusumma oli 430€ tai jotain sellaista. Ehdin tuota pari sekuntia ihmetellä kun oli kiire saada tilaus läpi ennenkuin tuote loppuu ja olin jostain lukenut että postiennakon pitäisi toimia. Valitseeko Klarna automaattisesti jonkun osamaksu systeemin kun ensimmäistä kertaa käyttää?
Nyt en kyllä osaa sanoa mitä oot klikkaillu.
Äsken testitilausta tein enkä kyllä tommosta lisää saa mistään.
 
Tilasin 399€ tuotteen ja Klarnan loppusumma oli 430€ tai jotain sellaista. Ehdin tuota pari sekuntia ihmetellä kun oli kiire saada tilaus läpi ennenkuin tuote loppuu ja olin jostain lukenut että postiennakon pitäisi toimia. Valitseeko Klarna automaattisesti jonkun osamaksu systeemin kun ensimmäistä kertaa käyttää?

Googlella löytää aika nopeasti ja kattavasti näkemyksiä siitä, miksi Klarnaa ei välttämättä kannata ensimmäisenä vaihtoehtona kokeilla. Vaikka Klarnan kritisointi menee hieman off-topiciksi, niin kyllä sen tarjoaminen - saati suosittelu - maksutapana väistämättä antaa oman leimansa myös verkkokaupalle joka sitä käyttää.
 
Googlella löytää aika nopeasti ja kattavasti näkemyksiä siitä, miksi Klarnaa ei välttämättä kannata ensimmäisenä vaihtoehtona kokeilla. Vaikka Klarnan kritisointi menee hieman off-topiciksi, niin kyllä sen tarjoaminen - saati suosittelu - maksutapana väistämättä antaa oman leimansa myös verkkokaupalle joka sitä käyttää.

Normaalien maksutapojen poistaminen ja Black Friday on huono yhdistelmä. Jos olisi ollut aikaa normaalisti googlailla Klarna en olisi varmasti sillä edes yrittänyt maksaa. Ainoa syy miksi sitä yritin oli normaalien maksutapojen puuttuminen ja kiire saada tilaus läpi kun tuotetta vielä on.
 
Kyllä sen saa kerralla maksettua. Klarna tarjoaa tottakai osissa, kun se taitaa heidän bisnes olla. Ite ostin näyttiksen klarnalla jimssiltä, kun ostoskorin kanssa ei auttanut paljon miettiä. Mutta ei se mitenkään selväksi mistään käy, että voi maksaa kerralla pois ilman kuluja. Mutta itse siis maksoin ja kuluja ei tullut.
 
Klarna laskun olen ottanut useasti kun tilaillut eri verkkokaupoista (ja joskus vuosia sitten jopa käyttänyt pahamaineista klarnan osamaksua) eikä ole pahaa sanottavaa itsellä ainakaan klarnasta.. osamaksu joo kalliimpi mutta jos tuon 30päivän laskun ottaa niin siinä ei ainakaan jimmssillä tule mitään extraa. Positiivistä jopa tuo 30päivän maksuaika mikä nykyään klarnalla on.

Toki kannattaa olla tilatessa tarkkana että ei valitse osamaksua.
 
Kiitos vilkkaasta keskustelusta koskien maksutapa-asioista, nämä viety eteenpäin! Koostetaan luultavatasti tänään vielä palautekysely koskien BF:ää :)
 
Minkälaiset ruuhkat teillä on pakkaamossa kun lauantaiaamuna tehty tilaus ei ole vielä liikahtanut mihinkään?
 
Minkälaiset ruuhkat teillä on pakkaamossa kun lauantaiaamuna tehty tilaus ei ole vielä liikahtanut mihinkään?
Tällä hetkellä taidetaan mennä vielä perjantai-iltapäivän tilauksissa. Oma pe klo 13.40 tehty tilaus on juuri keräilyssä.

EDIT. näköjään myös lauantai-iltapäivästä tehty tilaus on keräilyssä :tup:
 
Tällä hetkellä taidetaan mennä vielä perjantai-iltapäivän tilauksissa. Oma pe klo 13.40 tehty tilaus on juuri keräilyssä.

EDIT. näköjään myös lauantai-iltapäivästä tehty tilaus on myös keräilyssä :tup:

Jonkin verrran Black Fridayna harrastetaan suuren volyymin vuoksi eräkeräilyä joten tästä syystä eri tarjoustuotteita sisältävät tilaukset liikahtavat joskus eri aikaan.
Ei pitäisi olla mitenkään ylitsepääsemätön ruuhka mutta tsekkaillaan vielä pakkaamosta tilanne!

Muoks: 1-6 työpäivän puitteissa ollaan hyllytuotteissa :)
 
Viimeksi muokattu:
No se hyvä puoli tuossa on että teille kerkesi tulla MP83-kiinnikkeitä niin vaihdoin tilaukseen aavistuksen paremman Noctuan :cigar:
 
Ei ole enää arvauksia vaan tieto!
Viime viikolla lanseerattiin uusi, kattavampi palvelu - Jimm's tuoteturva - joka siis näyttöjen osalta kattaa myös pikselivirheet. Siitä voi lukea lisää täältä: Tuoteturva - Jimms.fi
No eihän tuo ole samaa asiaa nähnytkään jos en ihan väärin tuota edesmennyttä pikselitakuuta ymmärtänyt. Eikös sen pointti ollut, että ruutu testataan teillä ennen asiakkaalle lähettämistä?

Kolmannen osapuolen höpöhöpövakuutuksen jälleenmyyminen on hieman eri asia.
 
No eihän tuo ole samaa asiaa nähnytkään jos en ihan väärin tuota edesmennyttä pikselitakuuta ymmärtänyt. Eikös sen pointti ollut, että ruutu testataan teillä ennen asiakkaalle lähettämistä?

Kolmannen osapuolen höpöhöpövakuutuksen jälleenmyyminen on hieman eri asia.
Joo ei ole nyt sama asia ollenkaan. Toki pikselivikaisen aina takuuseen voi lähettää, mutta jonkun ultrawiden tai muun möhkön kanssa on vaan erittäin perseestä alkaa roudailemaan sitä. Pikselitakuulla sai varmistettua ettei ainakaan siitä syystä tarvinnut alkaa takuuhommiin.
 
No eihän tuo ole samaa asiaa nähnytkään jos en ihan väärin tuota edesmennyttä pikselitakuuta ymmärtänyt. Eikös sen pointti ollut, että ruutu testataan teillä ennen asiakkaalle lähettämistä?

Kolmannen osapuolen höpöhöpövakuutuksen jälleenmyyminen on hieman eri asia.
Joo ei ole nyt sama asia ollenkaan. Toki pikselivikaisen aina takuuseen voi lähettää, mutta jonkun ultrawiden tai muun möhkön kanssa on vaan erittäin perseestä alkaa roudailemaan sitä. Pikselitakuulla sai varmistettua ettei ainakaan siitä syystä tarvinnut alkaa takuuhommiin.

Kiitos molemmille palautteesta, välitän myös nämä eteenpäin!
 
Samaa mieltä kuin aiemmat kommentoijat.

Jos pikselitakuulla sai ostetuksi näytön ennakkotarkistuspalvelun, niin se tuntuu mielekkäältä rahan käytöltä, jolle sai välittömästi vastiketta. On sääli, jos tuota mahdollisuutta ei enää ole.

Geneerisiä tuotevakuutuksia en ole koskaan enkä missään käyttänyt, eikä tulisi mieleenkään nyt aloittaa. Elämänsä aikana tulee hankituksi sen verran kaikenlaista rompetta, että on edullisempaa kärsiä omissa nahoissaan mahdolliset vahingot ja tappiot, kuin maksaa vakuutusyhtiölle hinta, johon sisältyy samojen vahinkokustannusten lisäksi vakuutusyhtiön liikevoitto. (*

Jimm'sin tapauksessa pikselitakuun poistuminen tarkoittaa sitä, että kynnys ostaa näyttö juuri Jimm'siltä kasvaa merkittävästi, kun itse ei asu Turussa, ja mahdollisten ongelmien setviminen jälkikäteen saattaa hyvinkin viedä enemmän aikaa ja vaivaa kuin mikä tuntuisi kohtuulliselta. Koska ennakoitavissa olevia mahdollisia ongelmia ei jatkossa tarkisteta tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, eikä niitä korjata tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, niin maksumiehen tai vaivannäkijän rooli ei oikein houkuta.

*) Jälkilisäys: Puhumattakaan sen vaivan säästymisestä, mikä liittyy vakuutusyhtiön kanssa vuorovaikuttamiseen ja mahdolliseen riitelyyn.
 
Viimeksi muokattu:
Valitetaan nyt tänne kun Postille valittaminen ei kuitenkaan auta mitään.

Tilasin teiltä Black Friday tuotteen postiennakolla kun piti tehdä tilaus nopeasti eikä normaalit maksutavat toimineet. Siitä sitten tuli tekstiviesti että paketin voi hakea mutta ensin pitää maksaa postiennakko pankkitilille. Käskettiin soittaa asiakaspalveluun jos näin ei halua tehdä. Yritin lauantaina parikymmentä minuuttia jonottaa asiakaspalveluun jossa jonottaminen on maksullista mutta kukaan ei vastannut. Kun sitten sunnuntaina tulin kotiin ehdin juuri ennen sulkemista käymään väliaikisella postipakettien noutopisteellä. Siellä sain selvitetty että heillä ei ole kassaa joten mitään ei voi maksaa. Pyysin sitten siirtämään parin kilometrin päässä olevaan postiin että voin hakea. Nyt ei sitten paketista ole kuulunut mitään pariin päivään. Saankohan tuon vielä joskus?

Miksi ihmeessä postiennakko paketti lähetetään pisteeseen jossa ei voi maksaa? Miksi ihmeessä ainoa tapa yrittää siirtää se toiseen paikkaan on jonotusmaksullinen asiakaspalvelu numero johon ei vastata tai käynti paikanpäällä? Aina kun saan kotiinkuljetus paketin on tehty mahdottoman helpoksi siirtää se siten ettei sitä kotiinkuljeteta. Postiennakossa taas paketin siirto sellaiseen pisteeseen jossa voi maksaa on tehty mahdollisimman vaikeaksi.

Kun kaikenlaisia huijauksia postin nimissä on liikkellä niin en todellakaan halua maksella postiennakkoja epämääräisille tileille vaan haluan maksaa sen kun saan paketin käteen.

Eipä tämä teidän syytä ole mutta kunhan halusin valittaa Postin toiminnasta. Toivottavasti seuraavana Black Fridayna annatte muita tapoja maksaa kuin älyttömän kallis Klarna tai postiennakko jonka Posti on tehnyt mahdollisimman hankalaksi kuluttajalle. (EDIT: Ilmeisesti Klarna on maksuton. Oma arvaus oli että yritti myydä minulle osamaksuna kun ensimmäistä kertaa käytin eikä siinä kiireessä ollut aikaa lukea kovin tarkasti. Katsoin vain että loppusumma oli jotain 430€ luokkaa.)

Sama homma kävi tänään. Postilta viesti, että maksa postiennakko ja voit noutaa -> Maksoin ja minuutin päästä puhelimessa viesti, jossa lokeron nro ja tunnusluku.

Viesti tuli kuitenkin samasta numerosta, oli samassa viestiketjussa kuin kaikki aiemmat saapumisilmoitukset ja maksamislinkin osoitteena posti.fi. Tieten jos jokin epäilyttää, niin pelaa sitten varmuuden päälle.

Toivottavasti saat 5900x:n pikaisesti, hain juuri omani!
 
Noniin eipä tarvitse monitoria sitten Jimssiltä ostaakaan kun pikselitakuu poistui. Hintakin kova vakuutuksella 69,00 € vs 39,00 € pikselitakuu. Tuleeko tuossa vielä 29€ omavastuu maksettavaksi jos kotiin tulee pikselivikainen näyttö?
 
Noniin eipä tarvitse monitoria sitten Jimssiltä ostaakaan kun pikselitakuu poistui. Hintakin kova vakuutuksella 69,00 € vs 39,00 € pikselitakuu. Tuleeko tuossa vielä 29€ omavastuu maksettavaksi jos kotiin tulee pikselivikainen näyttö?

Ei tietenkään, kun sinulla on etämyynnissä ihan normaali palautusoikeus. Vaivaahan siitä on postitella näyttöjä eestaas.
 
Ei tietenkään, kun sinulla on etämyynnissä ihan normaali palautusoikeus. Vaivaahan siitä on postitella näyttöjä eestaas.
Ei palautusoikeudella ole mitään tekemistä tuon vakuutuksen kanssa.
Jos vikaa tulee tuon palautusoikeuden jälkeen niin vakuutus korvaa. Monesti vaan vakuutuksissa on omavastuu.
 
Ja palautusoikeudessa on muistettava se: Tuotetta saa katsoa ja testailla X määrän omaan käyttöön, eli heti kun paketista sen ottaa, se on itse hetimiten testattava. Myöskin, usein nämä paketit voivat olla sinetöityjä tai vaativat todella insinöörin taitoa avata niin ettei paketti vaurioidu / jää jälkiä, koska näistä jäljistä ja vaurioista on yrityksellä lupa vähentää palautettavasta summasta. Eli toisin sanoen: Jos vähän huolimattomasti testailet ja palautat, niin et saa omiasi takaisin täysmääräisesti.

Mutta samaa mieltä muiden kanssa: Erittäin iso miinus tämän poisto, vaikken sitä itse hyödyntänytkään.

EDIT: Vielä tähän vakuutukseen, minusta tyhmää että tuollaista edes tuollaista lähdetään kovalla hinnalla myymään kun monilla on se kotivakuutuksessa jo valmiina, usein kattaa about saman. Tietysti omavastuu on isompi, mutta se, että maksat tuollaisen 69€ per tuote, ne äkkiä kasaantuu. Tämä vakuutus menee siihen samaan kastiin kuin Gigantin "tuoteturvavakuutukset", eli pääsääntöisesti sinisilmäistä kusetetaan kalliilla vakuutuksella, joka ei tuo lopulta mitään kotivakuutuksen päälle.
 
Valitetaan nyt tänne kun Postille valittaminen ei kuitenkaan auta mitään.
Olen usein havainnut, että "Vast.ott. valitsema noutopiste" toimitukseen liitettynä Postin lisäpalveluna on merkityksetön.

Vaikka olisin nimenomaan valinnut noudon postitoimipisteestä (paikallinen R-kioski), lähetys on silti ohjattu automaattiin, ja vasta kun automaatti on ollut täynnä, se onkin kertaalleen vielä ohjattu uudelleen toimipisteeseen. Toisinaan lähetys on nopeammin toimipisteessä, jos olen alunperin halunnut noutaa sen automaatista, joka onkin täynnä, kuin jos olen halunnut noutaa sen toimipisteestä, mutta se oma-aloitteisesti käykin vielä hyödyttömällä automaattikierroksella.

Tälläkin kertaa postiennakkotilaukseni, jonka olin nimenomaan halunnut noutaa toimipisteestä, näkyi itsekseen pyrkineen automaattiin, koska Postin toimitusseuranta ilmoitaa: "Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska automaatti on täynnä". Aivan hullua! Toivo elää, että paketti kenties löytyy huomenna toimipisteestä.

Voi olla, ettei Jimm's voi asialle mitään, mutta Postin asiakkaana Jimm's saattaa olla ainoa, joka voisi kainosti anoa Postilta, että vastaanottajan valitsemaa noutopistettä aikuisen oikeasti noudatettaisiin silloin kun postiennakkolähetys halutaan noutaa toimipisteestä.

(Epäilen taustalla olevan sen, että automaatit ovat Postille halvempia kuin miehitetyt toimipisteet.)
 
Postiennakon maksu tilisiirtona kanssa kuulostaa aika hassulta. Hyväksyykö postin normaalit toimipisteet (eli ei mitkään väliaikaiset) enää käteistä ollenkaan postiennakkojen maksuun?
 
Olen usein havainnut, että "Vast.ott. valitsema noutopiste" toimitukseen liitettynä Postin lisäpalveluna on merkityksetön.

Vaikka olisin nimenomaan valinnut noudon postitoimipisteestä (paikallinen R-kioski), lähetys on silti ohjattu automaattiin, ja vasta kun automaatti on ollut täynnä, se onkin kertaalleen vielä ohjattu uudelleen toimipisteeseen. Toisinaan lähetys on nopeammin toimipisteessä, jos olen alunperin halunnut noutaa sen automaatista, joka onkin täynnä, kuin jos olen halunnut noutaa sen toimipisteestä, mutta se oma-aloitteisesti käykin vielä hyödyttömällä automaattikierroksella.

Tälläkin kertaa postiennakkotilaukseni, jonka olin nimenomaan halunnut noutaa toimipisteestä, näkyi itsekseen pyrkineen automaattiin, koska Postin toimitusseuranta ilmoitaa: "Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska automaatti on täynnä". Aivan hullua! Toivo elää, että paketti kenties löytyy huomenna toimipisteestä.

Voi olla, ettei Jimm's voi asialle mitään, mutta Postin asiakkaana Jimm's saattaa olla ainoa, joka voisi kainosti anoa Postilta, että vastaanottajan valitsemaa noutopistettä aikuisen oikeasti noudatettaisiin silloin kun postiennakkolähetys halutaan noutaa toimipisteestä.

(Epäilen taustalla olevan sen, että automaatit ovat Postille halvempia kuin miehitetyt toimipisteet.)
Onko sinulla OmaPostissa määritelty noutopiste?
 
Ei kumoa, ostovaiheessa valittu noutopaikka kumoaa Oma Postin noutopistevalinnan. Itselläni on ollut tietty noutopiste ja olen tilannut tavaroita tiettyyn automaattiin ongelmitta.
 
Pyrin välttämään kaikkia ylimääräisiä sovelluksia ja kirjautumisia aina kun se on mahdollista. OmaPosti, ottaen huomioon Postin aika omavaltainen toimintatapa ja järjestelmien luotettavuus, kuuluu mielestäni ellei kartettaviin niin ainakaan ei toivottuihin.

Automaattiin olen kyllä halutessani aina saanut lähetyksen, jos siellä vaan on ollut tilaa. Saatan olla väärässäkin, mutta mielestäni Posti näyttäisi haluavan kääntää kaiken automaattiin ja mahdollisuuksien mukaan välttää miehitettyjä toimipisteitä, vaikka toisin olisikin pyydetty. Tiedä häntä, vaikka Posti joutuisi postiennakkomaksunkin keräämisestä maksamaan provisiota R-kioskille, ja mieluummin ottaisi sen suoraan omalle tililleen.
 
Viimeksi muokattu:
Postiennakon maksu tilisiirtona kanssa kuulostaa aika hassulta. Hyväksyykö postin normaalit toimipisteet (eli ei mitkään väliaikaiset) enää käteistä ollenkaan postiennakkojen maksuun?
Hyväksyy ne.. _Kauheeen säätämisen kanssa_ :D ainaki viimetteiks ku 3060ti:n hain postista ja se olikin just menny tonne lokeroon.. Puolet maksoin käteisellä ja loput kortilla. Ärrän neiti availi summissa varmaa 20 lokeroo läpi, ennen ku paketti löyty ja sen sai maksettua vanhalla tavalla. Viikko siitä tulee kysely, että ootko saanu pakettia, että se on nyt aika varmasti hukassa. Kirjotin, että noudettu on. Hetkenpäästä tuli viesti, no se on näköjään velotettu 2x. No teki 85% kokeilla kusettamisen mahista, mutta jätin sitte väliin. Olis kyl kiinnostanut tietää ,kuinka pitkälle tuolla kusettamisella olis päässy, ennenku jääny kiinni :rofl:
 
Kuinka monta kertaa päivässä teiltä lähtee kamat postin matkaan näin ruuhka huippuina?
 
Kysymys, mitenkä ykkösgeneraation Creativen outlier air kuulokkeet maksaa satasen teidän verkkokaupassa?, kun muualta saa jo v.3 mallia 70 eurolla, vaikka siinäkin on suomilisää ihan tarpeeksi.
 
Laitoin pikatoimituksen uuteen jakkaraan tunnin tilauksen jälkeen ei tainnut ehtiä tämän päivän kuormaan.:cry:
 
Pyrin välttämään kaikkia ylimääräisiä sovelluksia ja kirjautumisia aina kun se on mahdollista. OmaPosti, ottaen huomioon Postin aika omavaltainen toimintatapa ja järjestelmien luotettavuus, kuuluu mielestäni ellei kartettaviin niin ainakaan ei toivottuihin.
Sille en tietysti mahda mitään jos vakaumuksesi estää erinäisten hyödyllisten palveluiden käytön vielä näin 2020-luvulla, mutta OmaPosti on oman kokemukseni perusteella ihan erinomaisen toimiva palvelu. Esimerkiksi tosiaan tuon oman noutopisteen määritteleminen on todella hyödyllinen ominaisuus, niin ei ole tarvinnut jännittää ettäkö paketit ohjautuisivat vääriin paikkoihin. Ainakin itsellä toiminut kuin junan vessa.

Pahoittelut offtopicista.
 
Turhaan sitten odottelin pikselitakuun palaamista. Olin valmis maksamaan näytöstä jimmsin huomattavasti korkeamman hinnan + pikselitakuun, mutta enään ei ole syytä sitten jimmssiltä näyttöä tilata. Menetitte yli 1500e kaupat.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 337
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom