Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Mites meni @Jimm's aspa tällä kertaa. Ihanko oikeasti annatte ohjeet lappaa cpu ja cpu block jos kyseessä on suunnitteluvirhe. Ratkaisuna siis ohjeistus evätä takuu melkein 500e prossulta+blokilta ja sanoa että monen sadan euron custom loop jonka ostin teiltä on viallinen joten joudut itse sitä korjaamaan. Ja vielä bonuksena ohjeet millä ei saa mitään hyvää aikaan.

Screenshot_20171120-133819.png
Tuon jälkimäisen ohjeen voit jättää kyllä huomioimatta. Ensisijainen ehdotus on se, jossa ensisijaisesti kannattaa pitäytyä.
 
Jos toinen puoli on kaareva niin toisen lappaus riittää?
Jos prossu on kovera ja blokki on kupera niin kyllä, niinhän tuossa viestissä on kerrottu. Kyllä se vähintäänkin parantaa kontaktia, vaikkei ihan täydellisesti saisi niitä toisilleen muotoiltua.

Mutta tosiaan kannattanee ensin olla yhteydessä valmistajaan, mikäli ei modaaminen innosta. Kyllähän sen blokin pitäisi toimia suoraan boksista.
 
En kyllä lähtisi ihan tuosta noin vaan mitään hiomaan, ellei valmistaja takaa, että tuote ei menetä takuuta. Jos prossun IHS on kiero niin turha sitä blokkia on höylätä.
 
Tuon jälkimäisen ohjeen voit jättää kyllä huomioimatta. Ensisijainen ehdotus on se, jossa ensisijaisesti kannattaa pitäytyä.
Ek ei valitettavasti ole vastannut viesteihin vielä ja blokki ja muut vesijäähyn kamat ovat ostettu teiltä. Mielelläni asioisin suoraan ne minulle myyneen tahon kanssa enkä sotkisi asiaan kolmatta osapuolta. Ottaen huomioon että ymmärtääkseni tuotte kyseiset tuotteet maahan niin vastuu näistä asioista on myös teidän vaikka vika olisi suoraan EK:n.
 
Viimeksi muokattu:
Johan täällä taas pahoitetaan mieltä. :facepalm: @Jimm's in kaveri hyvää hyvyyttään antaa järkevät ohjeet ja eikä mitä, hirveä ulina päälle. :facepalm: tämäkin asia olisi taatusti ratkennut vastaamalla viestiin, että haluat asian suoraan hoitaa Jimmyn kanssa, mutta kivahan se täällä on puida sometyyliin. Jimmssille propsit hyvistä ohjeista, vastaanottaja taisi vain tällä kertaa olla väärä. :tup:
 
Johan täällä taas pahoitetaan mieltä. :facepalm: @Jimm's in kaveri hyvää hyvyyttään antaa järkevät ohjeet ja eikä mitä, hirveä ulina päälle. :facepalm: tämäkin asia olisi taatusti ratkennut vastaamalla viestiin, että haluat asian suoraan hoitaa Jimmyn kanssa, mutta kivahan se täällä on puida sometyyliin. Jimmssille propsit hyvistä ohjeista, vastaanottaja taisi vain tällä kertaa olla väärä. :tup:
Propsit siitä että annetaan epämääräiset ohjeet jolla blokin saa oikein mainiosti paskaksi jos ei tiedä mitä tekee... Jos tuo on sinusta mennyt oikein niin selevä. Ongelma on se että olen nyt viimeaikoina tullut pompotelluksi joka saatanan suuntaan eri firmojen toimesta takuujutuissa juuri asenteella ei me hoideta pistäkää viestiä henkilölle X, tai soittakaa yritykseen Y he vastaavat näistä. Jos tuote tuodaan maahan miksi siitä vaan ei voida kantaa vastuuta. Mielestäni enemmän kuin asiatonta lähettää tuotteen ostaja kyselemään neuvoja muilta osapuolilta saati antaa ohjeita joilla evätään tuotteen takuu tai pahimmillaan jopa pilataan tuote. Kyllä, voisin ottaa blokin ja viedä sen parilla eurolla tuttuun koneistamoon joka napaisi koneella pinnasta siivun pois ja ongelma ehkä ratkeaisi. Mutta se ei poista ongelmaa että tuote ei toimi halutulla tavalla, Jimms myöntää sen, miksi asiasta pitäisi joutua puolustamaan omaa kantaansa?

EDIT: Lisäksi, mikä idea tässä topikissa on jos ei risujakin saa antaa. Itse olen vuosien saatossa laittanut varsin monta euroa Jimmyn suuntaan. Viime vuosina homma vain on mielestäni lähtenyt liukumaan yksittäisten asioiden suhteen alaspäin siinä missä toiset ovat korjaantuneet.
 
Viimeksi muokattu:
Propsit siitä että annetaan epämääräiset ohjeet jolla blokin saa oikein mainiosti paskaksi jos ei tiedä mitä tekee... Jos tuo on sinusta mennyt oikein niin selevä. Ongelma on se että olen nyt viimeaikoina tullut pompotelluksi joka saatanan suuntaan eri firmojen toimesta takuujutuissa juuri asenteella ei me hoideta pistäkää viestiä henkilölle X, tai soittakaa yritykseen Y he vastaavat näistä. Jos tuote tuodaan maahan miksi siitä vaan ei voida kantaa vastuuta. Mielestäni enemmän kuin asiatonta lähettää tuotteen ostaja kyselemään neuvoja muilta osapuolilta saati antaa ohjeita joilla evätään tuotteen takuu tai pahimmillaan jopa pilataan tuote. Kyllä, voisin ottaa blokin ja viedä sen parilla eurolla tuttuun koneistamoon joka napaisi koneella pinnasta siivun pois ja ongelma ehkä ratkeaisi. Mutta se ei poista ongelmaa että tuote ei toimi halutulla tavalla, Jimms myöntää sen, miksi asiasta pitäisi joutua puolustamaan omaa kantaansa?

EDIT: Lisäksi, mikä idea tässä topikissa on jos ei risujakin saa antaa. Itse olen vuosien saatossa laittanut varsin monta euroa Jimmyn suuntaan. Viime vuosina homma vain on mielestäni lähtenyt liukumaan yksittäisten asioiden suhteen alaspäin siinä missä toiset ovat korjaantuneet.
Näin se on. Saa risujakin antaa. Lähtökohta on aina kuitenkin, että homma olisi kaikille mahdollisimman nopea ja helppo. Vastuunpakoilua täsä ei nyt missään tapauksessa kannata ehdottaa. Ensinnäkin on korostettu että nuo tee-se-itse ohjeet ovat luonteeltaan juuri sellaiset mitä tässä nyt on takuuehtojen ja muiden osalta käyty, eli unohdetaan ne kun ei sovi tässä tapauksessa toteuttettavaksi :). Lähtökohta, että oltaisiin suoraan valmistajaan yhteydessä on siis se että tällä tavoin asia voisi mahdollisesti hoitua kaikkein nopeiten joka sinua kuluttajana varmasti kaikkein eniten kiinnostaa. Asia voidaan hoitaa myös meidän kauttamme josta sen myöskin hoidamme mahdollisimman nopeasti ja viipymättä, mutta siitä huolimatta mahdolliset vaihdot yms toimenpiteet saattavat viedä yllättävästi aikaa varsinkin jos tuotetta ei olisi omassa varastossamme lisää. Ensin kannattaa täyttää oheinen lomake mikäli haluaa asiaa hoidettavan suoraan meidän kauttamme :) www.jimms.fi/rma
 
Onko toista vaihtoehtoa karkille, jos tilaa jotain ja ei pidä salmiakista?
 
Vaikea toisaalta ymmärtää mikähän tuossa ohjeistuksessa nyt sitten meni väärin? Aspasta otettiin selvää, ettei kyse ole nimenomaan juuri tämän yhden tuotteen valmistusvirheestä, vaan kyse on suuremmasta ongelmasta joka koskee lähestulkoon jokaista valmistettua blokkia. Ohjeistivat kääntymään suoraan EK:n puoleen, mikä nyt ei välttämättä ole myöskään väärin tehty, mutta jälkimmäinen ohjeistus meni kyllä vähän metsän puolelle. Toisaalta kyseessä on selkeästi viallinen tuote, niin olettaisin että palautusoikeus on edelleen voimassa, sillä tuote ei toimi miten sen oikeasti pitäisi toimia. Viestissä ei toki mainittu mitään siitä, saatko palauttaa viallisen tuotteen vaiko et, mutta kyllähän tuo nyt ihan selkeä keissi on sen suhteen meneekö takuupalautuksena läpi vaiko ei.

Kuten tässä triidissäkin jo toettu, niin vaihtoehtojahan sulla on tän suhteen monia. Ei tuo vastaus kuitenkaan niin keskisormi-tasoa Jimmsiltä ollut että siitä noin paljoa kannattaa mieltänsä pahoittaa, risujen antaminen on toki sallittua.
 
Vaikea toisaalta ymmärtää mikähän tuossa ohjeistuksessa nyt sitten meni väärin? Aspasta otettiin selvää, ettei kyse ole nimenomaan juuri tämän yhden tuotteen valmistusvirheestä, vaan kyse on suuremmasta ongelmasta joka koskee lähestulkoon jokaista valmistettua blokkia. Ohjeistivat kääntymään suoraan EK:n puoleen, mikä nyt ei välttämättä ole myöskään väärin tehty, mutta jälkimmäinen ohjeistus meni kyllä vähän metsän puolelle. Toisaalta kyseessä on selkeästi viallinen tuote, niin olettaisin että palautusoikeus on edelleen voimassa, sillä tuote ei toimi miten sen oikeasti pitäisi toimia. Viestissä ei toki mainittu mitään siitä, saatko palauttaa viallisen tuotteen vaiko et, mutta kyllähän tuo nyt ihan selkeä keissi on sen suhteen meneekö takuupalautuksena läpi vaiko ei.

Kuten tässä triidissäkin jo toettu, niin vaihtoehtojahan sulla on tän suhteen monia. Ei tuo vastaus kuitenkaan niin keskisormi-tasoa Jimmsiltä ollut että siitä noin paljoa kannattaa mieltänsä pahoittaa, risujen antaminen on toki sallittua.
Sanotaan näin, viimekertainen RMA Jimmyltä sai varsin varpailleen. Mutta pääasia on että aspa tuntuu toimivan täällä foorumeilla ensinnäkin nopeasti, toisekseen erittäin mukavasti. Tällä hetkellä odottelen että saavat selvitettyä onko vian korjaamiseksi tehtävissä jotain ja miten asian kanssa edetään. Itselle tässä tapauksessa tärkeintä että homma menisi kerrankin vaikkakin hiukan hitaammin niin vaivattomasti koska omaksi onnekseni tuote on vielä käyttökelpoinen vaikkakin epämukava kuunneltava. Ei jaksa tapella yhtään perus kuluttajalle kuuluvista oikeuksista. Saanut joka paikassa tapella nyt kaiken eteen. Siksi tartun näihin varsin hanakasti koska en halua että liikkeet pääsevät liian helpolla pakoilemaan takuukeisseissä valmistajan selän taakse. Tuntuu että Verkkokauppa.com on yksi suoraselkäisimmistä mikä sinällään on loogista mutta samalla myös varsin erikoista. Yksi syy miksi olen monta tuotetta ostanut kyseisestä lafkasta on ollut se että jos on pelkoa tuotteen kestosta niin ei tarvitse pelätä ettei rahojaan saisi pois. Alalla piirit ovat pienet, maine menee helposti joten mitä paremmin Jimms tajuaa aspansa hoitaa sen enemmän kaikki hyötyvät. Itsellä esim on tilanne että jos koen että joku liike on hoitanut hankalat asiat hyvin sen perinteisen rahojen ottamisen lisäksi niin suosittelen kyllä lämpimästi kaikille vaikka hinnat eivät aina olisi kaikkein halvimmat.
 
Joo, EK:n kanssahan tuota joutuu selvittelemään joko Jimmsin kautta tai sitten ihan suoraan. En kuitenkaan tosiaan liikaa murehtisti rahojen saamisesta ulos, Jimmsin aspan kanssa ollut aina hyvät kokemukset ja kuten täälläkin joskus aiemmin on mainittu, niin tuntuu olevan suomessa ainut liike joka on vähän enemmän harrastajan puolella. Näitähän sattuu aina välillä ja tuollaiset suunnitteluvirheet ovat yleensä jälleenmyyjänkin kannalta kaikista hankalimpia tapauksia, helppohan se oli pari viallista tuotetta pistää joko kuljetusvaurion tai valmistusvirheen piikkiin, mutta tällästen kanssa voi mahdollisesti olla pidemmänkin selvittelyn takana nää hommat.
 
Onkos tietoa millon on Speedlink PURE Desktop Voice Microphone mikkejä tulossa varastoon?
 
Olen tässä viimeisen vuoden etsinyt hyvää ultrawide tarjousta nyt Black Friday aikaan toivoisin ettö Asusksen XG35VQ tulisi tarjoukseen. Tuo kattaa lähes täydellisesti vaativan makuni.

Lupaan näytön ostaa teiltä jos tarjouksen teette!
 
Jimms, pitäiskö teidän hankkia jo uusi vesijäähyjen asiantuntija. Jopa kaltaiseni vesijäähyjen aloittelija tietää että CPU-GPU kierron kääntö ei poista 10-15c edestä cpu lämpöjä jos poistaa astettakaan. Lisäksi ymmärrän että blokin tunnistaminen voi olla normi Evo vs MX uni paikoin vaikeaa mutta varsin turha alkaa kommentoimana että sinulla on kuvan perusteella kalliimpi Evo blokki siinä... etenkin kun itse näen kuvasta lähinnä kiertosuunnan ja koko loopin designin. En tajua miten asiantuntijanne näkee kuvasta noin tarkasti asioita kun näen itse vain blokin kohdalla tumman möhkäleen josta näkee hopeiset ruuvit ja muut.
 
Viimeksi muokattu:
Jimms, pitäiskö teidän hankkia jo uusi vesijäähyjen asiantuntija. Jopa kaltaiseni vesijäähyjen aloittelija tietää että CPU-GPU kierron kääntö ei poista 10-15c edestä cpu lämpöjä jos poistaa astettakaan. Lisäksi ymmärrän että blokin tunnistaminen voi olla normi Evo vs MX uni paikoin vaikeaa mutta varsin turha alkaa kommentoimana että sinulla on kuvan perusteella kalliimpi Evo blokki siinä... etenkin kun itse näen kuvasta lähinnä kiertosuunnan ja koko loopin designin. En tajua miten asiantuntijanne näkee kuvasta noin tarkasti asioita kun näen itse vain blokin kohdalla tumman möhkäleen josta näkee hopeiset ruuvit ja muut.

Kiitos palautteesta ja yksärillä lähettämistäsi lisätiedoista! Tässä lienee käynyt se surullisen kuuluisa "soppa ja kokit"-skenaario... Tuotevastaava on eskaloinut asian ja EKWB lupasi ottaa sinuun vielä tänään suoraan yhteyttä mailitse asian selvittämiseksi ja ratkaisemiseksi.
 
Kiitos palautteesta ja yksärillä lähettämistäsi lisätiedoista! Tässä lienee käynyt se surullisen kuuluisa "soppa ja kokit"-skenaario... Tuotevastaava on eskaloinut asian ja EKWB lupasi ottaa sinuun vielä tänään suoraan yhteyttä mailitse asian selvittämiseksi ja ratkaisemiseksi.
No minäpä lähden tekemään juuri sitä mitä pyrin välttämään ottamalla yhteyttä teihin eli EK:n kanssa s-posti per päivä yhteydenpitoa ja sitä että otan kuvia, nauhoitan videoita, lähetän kuitteja ja ties mitä kivaa... Fun fun fun.
 
Osaatko sanoa kuuluuko Asus STRIX B350-I-GAMING Rog & Ryzen promootion alaisuuteen? Gigantissa tämä oli promootion alla, mutta ei Asusen sivulla. Gigantista, kun kysyin aspasta sanoivat, että kuuluu samaan perheeseen, kuin Asus STRIX B350-F jonka vuoksi on listattu heillä, puhuikohan totta?

Kysellään!

Edit: kyseessä lienee Gigantin oma ratkaisu/järjestely, kyseinen emo ei tosiaan Asuksen sivun mukaan sisälly:
Get more with ROG and RYZEN - Reloaded! [Nordics] | Drupal
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jsa
Nopeata saatavuuskyselyä, äsken tilasin uusia kivoja palikoita ja AsRock z370 Taichin (tulossa 1.12) saatavuus mietityttää. Turussa tilanne on -3, tukkurilla 2 ja tulossa 2 kpl arviolta tuona 1.12 päivänä. Parin viikon odottelu ei niinkään ole ongelma, rupesin vain miettimään että oma lankku tulee vissiin sitten tuosta saapuvasta kuormasta mikä ei vielä tukkurilla ole?

Myöskin NH-D15 näytti olevan jopa kolmen viikon päästä vasta saatavilla, onko tuo kuinka tarkka arvio? (10.12)
 
Nopeata saatavuuskyselyä, äsken tilasin uusia kivoja palikoita ja AsRock z370 Taichin (tulossa 1.12) saatavuus mietityttää. Turussa tilanne on -3, tukkurilla 2 ja tulossa 2 kpl arviolta tuona 1.12 päivänä. Parin viikon odottelu ei niinkään ole ongelma, rupesin vain miettimään että oma lankku tulee vissiin sitten tuosta saapuvasta kuormasta mikä ei vielä tukkurilla ole?

Myöskin NH-D15 näytti olevan jopa kolmen viikon päästä vasta saatavilla, onko tuo kuinka tarkka arvio? (10.12)

Tuotekorttien arvioiden varassa ollaan itsekin, valitettavasti!
 
Nettisivujen kehitysehdotus: On varmaan joku maininnutkin mutta eikö olisi aika parantaa/laajentaa komponenttien luokittelua?

Esim. kaikki DDR4 muistit on lätkäisty saman otsikon alle riippumatta kapasiteetista, nopeudesta, latensseista, kampamääristä jne. Tekstihaulla voi toki yrittää haravoida vaikka "3200 16gb cl14" ja toivoa että kaikki speksit on tuotteen otsikossa juuri samalla tavalla kirjoitettuna.

Vähän samaa ideaa voisi harrastaa muihinkin tuoteryhmiin. Esim. lga1511 kannan prosessorit on kaikki samassa kasassa riippumatta generaatiosta, ydinmäärästä yms. Samoin jäähdytyssiilit voisi jaotella sopivan kannan mukaan (osa toki menee ristiin mutta haittaneeko tuo)

Black fridayta odotellessa, katsotaan löytyykö ostettavaa :btooth:
 
Nettisivujen kehitysehdotus: On varmaan joku maininnutkin mutta eikö olisi aika parantaa/laajentaa komponenttien luokittelua?

Esim. kaikki DDR4 muistit on lätkäisty saman otsikon alle riippumatta kapasiteetista, nopeudesta, latensseista, kampamääristä jne. Tekstihaulla voi toki yrittää haravoida vaikka "3200 16gb cl14" ja toivoa että kaikki speksit on tuotteen otsikossa juuri samalla tavalla kirjoitettuna.

Vähän samaa ideaa voisi harrastaa muihinkin tuoteryhmiin. Esim. lga1511 kannan prosessorit on kaikki samassa kasassa riippumatta generaatiosta, ydinmäärästä yms. Samoin jäähdytyssiilit voisi jaotella sopivan kannan mukaan (osa toki menee ristiin mutta haittaneeko tuo)

Black fridayta odotellessa, katsotaan löytyykö ostettavaa :btooth:

Tää on to do-listalla, kiitos kehitysehdotuksesta!
 
Jos tuolta perjantain rytinästä sattuu jotain mukaan, niin onnistuuko tilaaminen postiennakolla?

Tässä odottelen että kuudesosa bitcoinia muuttaa muotoa tutumpaan valuuttaan.
Ei näy vielä tilillä ja satkulla ei kauheasti uutta elektroniikkaa hommata :(
 
Jos tuolta perjantain rytinästä sattuu jotain mukaan, niin onnistuuko tilaaminen postiennakolla?

Tässä odottelen että kuudesosa bitcoinia muuttaa muotoa tutumpaan valuuttaan.
Ei näy vielä tilillä ja satkulla ei kauheasti uutta elektroniikkaa hommata :(

Juu, toki!
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 480
Viestejä
4 489 930
Jäsenet
74 244
Uusin jäsen
Ogeh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom