- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 863
Tää on kyllä hyvä pointti, Sekiro ei kummosemmin tarjoa vapautta siihen miten pelaat peliä, mutta kyllä tää palkitsee luovuudesta tietyissä bosseissa. Eri prosthetic armeja kokeilemalla ja hieman päätä käyttämällä itemeiden suhteen voi saada suurenkin edun bossissa, yleensä noi ei vaan oo kovin selkeitä ja todennäkösimmin tulee missaamaan koko homman ainakin ekalla läpipeluulla.Soulsien mukavuus on siinä, että voi tehä täysin eri buildeja ja myös eri asevariaatioita, jotka vastaa omaa pelityyliä, joten voi pieksää useammalla eri tavalla noita bosseja. Tässä tuntuu olevan sellainen ongelma, että jokaiseen bossiin on melkeinpä yksi ainoa keino voittaa, joka pitää opetella ulkoa ja hakkaamalla päätä seinään, sellainen yksi pakotettu kaava ilman luovuutta. Tämäntapainen moniulotteisuus tästä puuttuu valitettavasti kokonaan.
Luonnollisesti uudelleenpeluuarvokin on laskenut huomattavasti soulseihin verrattuna, ei oo mitään toista buildia mitä kokeilla, vaan käytännössä jokainen läpipeluukerta on aika identtinen toisiinsa verrattuna. Kyllähän tää toisen kerran ainakin tulee vielä pelattua, mutta sen jälkeen voi jo olla fiilis että kaikki ois tullu nähtyä. Ei mua toisaalta ykskään soulsikaan kiinnostanu enää toisen läpipeluukerran jälkeen, vaikka ois kokeillukkin eri buildia, mut se nyt on ihan vaan itestä kiinni.
Mut toisaalta en ymmärrä miks tätä verrataan soulseihin niin jatkuvalla syötöllä. Ei tää oo souls eikä oo tarkotuskaan olla, sen kyllä huomaa jokaikinen ihminen kuka edes tunnin verta tätä kokeilee. Tän myötä mun mielestä vähän hölmöä verrata sitä toiseen sarjaan, mihin sitä ei kannata verrata ihan puhtaasti sen takia kun pelimekaniikat on niin kaukana toisistaan kun voi olla.