Mikkos
Tukijäsen
Kun ostin tommosen samanlasen kiukaa ja alunperin laitoin anturin väärään kohtsa kun muistelin että pään korkedelle kauas kiukaasta ihmettelin että lämmity kesrää ja kestää mutta kun 65c menin saunaan kuuma.Mä olen erimieltä. Raitisilmaventtiili kun on tuossa kiukaan päällä niin jos ilmanvaihto on saunomisen aikana täysillä niin se lykkää kyllä vähän turhan kovaa sitä ilmaa sinne saunaan.
Anturin paikasta, joo on tavallaan väärässä paikassa mutta eipä tuo sinänsä ole haitannut. Kalibroinut en ole sitä, vaikka sellainenkin tuosta ohjauspaneelista vissiin löytyy. Lisäksi en ole maininnut että mulla on tukalaa tuossa 65-70 asteessa. Se on ihan totaalisen fine, ainakin meille ja niin muillekin tuntunut olevan.
Poistoa olen pitänyt enemmän kiinni SAUNOESSA sillä ajatuksella ettei se ime kaikkea löylyä heti harakoille saunasta.
Voin mä toki mielenkiinnosta testata seuraavaksi laittaa saunomisen ajaksi iv kone 4/4 ja luukut auki ja kiuasta porottaa 85 asteeseen, näkyy varmaan aika hyvin ainakin sähkönkulutuksessa mutta ei välttämättä juuri muussa, väittäisin näin.
Jännä tosiaan että täällä huudellaan että mulla on tukalaa vaikka missään vaiheessa en ole niin väittänyt vaan siitä tulee tukalaa jossain 80 asteessa kun sauna ei mikään kauhean iso ole.
Sitte vaihdoin anturin ohjeen paikksan ja kas, nyt saunan lämpö oli n. 80c samoilla lämmityajoilla. Tolla samalla kaavalla sun saunassa on n40c päänkorkeudella.. Jopatodennäköisesti kuitenkin enemmän koskatuloilma viilentää anturia ja kiuas ja sauna todellisesti kuumempia.