Meitä on moneen junaan.Sellanen 60-70c meilläkin lämpiää. Mukavaa kun saunassa voi makoilla lauteilla vaikka puoli tuntia ja hissuksiin heitellä löylyä ja hikoilla oikein kunnolla.
Muutama kaveri on näitä supersaunojia joilla sauna tuntuu siltä että mökki palaa ihan just. Saunominen on ihan mahdotonta kun siellä ravataan eestaas jatkuvasti kun ei sitten kuitenkaan kestetä niitä löylyjä. Samat kaverit sitten mölyää jos lämpöä on vähemmän, että NÖSSÖT EI KESTÄ LÖYLYÄ KYLLÄ SAUNASSA PITÄÄ 120 OLLA LÄMPÖÄ. Ja sitten saunotaan se minuutti.
Jes.
Mua juurikin vituttaa yli kaiken istua hädin tuskin lämpimässä ja kosteassa huoneessa tunti tolkulla. Voi johtua juurikin siitä että mä vihaan lämpöä enkä käytännössä siedä sitä yhtään. Kuumassa sen sijaan istutaan hetki että saa hikeä pintaan ja sitten räiskitään vähän vettä että tulee semmoisia kivoja sivalluksia. Sitten ulos jäähdyttelemään ja mikään ei ole niin hyvä fiilis kuin viileä syksyn ilma juuri kuumasta saunasta. Ja kun jäähtynyt niin sitten uudelleen saunaan ja nyt otetaan kunnon räiskeet ja antaa hien virrata. Sitten taas pihalle ja on euforinen tunne kun kuumasta viileään, voi pojat. Henkilökohtaisesti mun on myös vaikea ymmärtää saunasessioita joissa ei mennä välillä aina ulos jäähdyttelemään, ellei se ole mahdotonta olosuhteiden pakosta. Muuten aina ulos jäähylle, oli kesä tai talvi ja se on olennainen osa saunomiskokemusta.
Noissa puolikylmissä ja tuntien istumisessa on myös se huono puoli, ainakin itsellä, että koko kroppa lämpiää niin ytimiä myöten että on kuuma koko loppuilta ja yö eikä tahdo jäähtyä millään. Omalla kohdalla parhaat saunat on sellaisia jossa lämpö ei tunkeudu joka soluun ja lämmitä koko kroppaa ydintä myöten kekäleeksi.
Mutta niin on tapoja yhtä monta kuin saunojaa.