• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Sananvapaus.

Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Tiedät kyllä kenet hän haastoi oikeuteen. Kyse ei ollut poliittisesta mielipiteestä, vaan ihmisen kunnian loukkaamisesta, mistä säädetään Suomen rikoslaissa.
Yksi heistä ainakin oli joku niistä ketä Hallis on itse kutsunut somessa fasistiksi, mutta koko listaa ei voi muistaa. Tänään on taas arkipäivä niin ehkä lista on pidentynyt
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Yksi heistä ainakin oli joku niistä ketä Hallis on itse kutsunut somessa fasistiksi, mutta koko listaa ei voi muistaa. Tänään on taas arkipäivä niin ehkä lista on pidentynyt
Fasismista puhuminen ja fasistiksi haukkuminen ovat kaksi eri asiaa. Vain toisesta tuomitaan Suomen rikoslain mukainen rangaistus. Me kannatamme rikollisten rankaisemista. Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Fasismista puhuminen ja fasistiksi haukkuminen ovat kaksi eri asiaa. Vain toisesta tuomitaan Suomen rikoslain mukainen rangaistus.
mitäs helvettiä nyt taas? Vaikea opettaa 1900-luvun historiaa puhumatta fasismista. Olisi fasistista kieltää tuo
Me kannatamme rikollisten rankaisemista. Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
Rikolliset on löydetty ja rikos keksitään tarvittaessa
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Minä uskon näin ja sinä siteeraat jotain joka ehkä uskoo näin, mutta jos Jussi uskoisi näin hän olisi epärehellinen
Mitkä ovat intressisi nostaa Jussi tikunnokkaan? Oletko Haaviston tai Stubbin lähisukulainen tai jompikumpi heistä? Et tietenkään myönnä mitään.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Mitkä ovat intressisi nostaa Jussi tikunnokkaan? Oletko Haaviston tai Stubbin lähisukulainen tai jompikumpi heistä? Et tietenkään myönnä mitään.
Tämä ei ole vaaliketju, ehkä sekoitit. Mutta vastaan silti. Jos tietooni tulee että Pekka tai Aleksi on käyttänyt oikeuslaitosta vaaliaseena pelaten molempiin maaleihin tuomitsen käytöksen ja tykkään viestistä jossa tämä osoitetaan

btw. Tykkään keskustelutyylistä jossa maalitolppa heilahtaa aina kun olen argumentoinut jonkun suohon
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Mitkä ovat intressisi nostaa Jussi tikunnokkaan? Oletko Haaviston tai Stubbin lähisukulainen tai jompikumpi heistä? Et tietenkään myönnä mitään.
"Säännöt ja ohjeistus

Alueella on tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista.
"
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
"Säännöt ja ohjeistus

Alueella on tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista."
Anteeksi. Toin vain sen faktan esille, että täällä voi olla sukulaisia tai henkilöitä itse, joilla suuri intressi puolustaa tiettyä ehdokasta ja mollata vastaehdokasta.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 761
Anteeksi. Toin vain sen faktan esille, että täällä voi olla sukulaisia tai henkilöitä itse, joilla suuri intressi puolustaa tiettyä ehdokasta ja mollata vastaehdokasta.
Mitä sitten? Käsittääkseni sekin on sananvapautta, oli intressiä tahi ei.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
324
Syyte/tuomio kaikille jotka on kutsuneet Li Anderssonia anti-fasistiksi?

muoks: persuillahan on mielipide jo tämmöisestä toiminnasta.
Hyvä löytö, tuo kuvakaappaus.
Itseäni kiinnostaisi tietää myös tarkemmin kuinka ja minkälaista sensuuria esim. natsipuolue harjoitti aikoinaan Saksassa, eli tarkemmin oliko mahdollista kritisoida maan poliittista johtoa vai kiellettiinkö se joidenkin erittäin vakavien seurausten uhalla. Haastoivatko jopa poliittisesti eri mieltä asioista olevia oikeuteen?

Kuitenkin tämä asia nyt alkaa karkaamaan käsistä melko totaalisesti. Itsestäni vaikuttaa siltä että esimerkiksi Halla-Aho on ollut jo pidempään psykologisessa mielessä täysin lukossa ja tästä syystä myös kykenemätön ymmärtämään erilaisia poliittisia näkemyksiä. Tämä on paljon suurempi ongelma kuin se ajoittain haastaa ihmisiä "väärinsanomisista" oikeuteen, ajatellen ihan koko Suomen poliittista kenttää ihan foorumihuutelijoista lähtien.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Itseäni kiinnostaisi tietää myös tarkemmin kuinka ja minkälaista sensuuria esim. natsipuolue harjoitti aikoinaan Saksassa, eli tarkemmin oliko mahdollista kritisoida maan poliittista johtoa vai kiellettiinkö se joidenkin erittäin vakavien seurausten uhalla. Haastoivatko jopa poliittisesti eri mieltä asioista olevia oikeuteen?
Mitä? Eiköhän autoritarismiin kuulu että (liian äänekkäitä) vastaanpuhujia rangaistaan niin ankarasti kuin uskalletaan. Natsien tai neuvosto-Venäjän tapauksessa henki pois tai leirille mutta esim nyky-Venäjällä voi saada kymmenien vuosien kakun tekaistuilla syytteillä. Ja Yhdysvalloissa olisi sama jos uskaltaisivat mutta onneksi demokratia blokkaa suurimman osan. Välillisesti heilläkin tämä onnistui esim Nixonin huumelakien kautta ja joku murhasi Kennydyjä ja mustia kansalaisaktivisteja vaikka ei valtion nimissä suoraan
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Iikka Kiven, olikohan Aino joku(?) ja ehkä tänään vielä lisää. Vai tarkoititko ettei tutkintapyyntö ole sama?
Toi pitäisi jotenkin automatisoida, ettei julkisuuden henkilön itse tarvitsisi tehdä tutkintapyyntöjä jokaisesta huutelijasta, vaan nettipoliisi valvoisi ja tekisi tutkintapyyntöjä, aina kun lakia rikotaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 475
Toi pitäisi jotenkin automatisoida, ettei julkisuuden henkilön itse tarvitsisi tehdä tutkintapyyntöjä jokaisesta huutelijasta, vaan nettipoliisi valvoisi ja tekisi tutkintapyyntöjä, aina kun lakia rikotaan.
Paitsi että kunnianloukkaus on asianomistajarikos. Eli kyse on siitä, että kuinka paksunahkainen on tuollaiselle huutelulle.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Toi pitäisi jotenkin automatisoida, ettei julkisuuden henkilön itse tarvitsisi tehdä tutkintapyyntöjä jokaisesta huutelijasta, vaan nettipoliisi valvoisi ja tekisi tutkintapyyntöjä, aina kun lakia rikotaan.
Joo. Voitaisiin tehdä lista tärkeistä henkilöistä ja tuhmista sanoista ja valvoa tekoälyllä ja sivareilla kaikkea nettiliikennettä, ilmeisesti esim whatsapin end-to-end on jotenkin kierrettävissä. Eikä mitään sakkoja. Jalkapuu tai polttomerkintä laittaisi ajattelemaan ensi kerralla. Vai pitäisiköhän noin tuhmasti puhuvat esim kouluttaa uudelleen puhumaan kivemmin?

eikun eihän se yksi voi enää Kivemmin puhua
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Joo. Voitaisiin tehdä lista tärkeistä henkilöistä ja tuhmista sanoista ja valvoa tekoälyllä ja sivareilla kaikkea nettiliikennettä, ilmeisesti esim whatsapin end-to-end on jotenkin kierrettävissä. Eikä mitään sakkoja. Jalkapuu tai polttomerkintä laittaisi ajattelemaan ensi kerralla. Vai pitäisiköhän noin tuhmasti puhuvat esim kouluttaa uudelleen puhumaan kivemmin?
Nyt oli kyse siitä, että julkisuuden henkilö loukkaa toista, mikä on omiaan tekemään hallaa toiselle. Kiireisellä suurmiehellä ei välttämättä ole aikaa rikollisten kanssa puliveivaamiseen ja miksi pitäisi edes olla?
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Nyt oli kyse siitä, että julkisuuden henkilö loukkaa toista, mikä on omiaan tekemään hallaa toiselle. Kiireisellä suurmiehellä ei välttämättä ole aikaa rikollisten kanssa puliveivaamiseen ja miksi pitäisi edes olla?
Minä jatkojalostin ajatustasi etkä edes kommentoinut itse ideaa
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Suomalaiset eivät innostu ideastasi, jossa heitä valvottaisiin. Pysykäämme siis realismissa ja esittämässäni ideassa.
Suomalaisten valvonta oli ainut konkreettinen ajatus sinun versiossasi ja minä täydensin pari teknistä yksityiskohtaa
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Suomalaisten valvonta oli ainut konkreettinen ajatus sinun versiossasi ja minä täydensin pari teknistä yksityiskohtaa
Kyse oli julkisuuden henkilöiden tekemistä kunnianloukkauksista ja niiden valvomisesta. Ei koko kansan valvomisesta. Anteeksi, jos kirjoitin epäselvästi. Siinä on valtava ero onko huutelijalla 0 vai monta seuraajaa.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Kyse oli julkisuuden henkilöiden tekemistä kunnianloukkauksista ja niiden valvomisesta. Ei koko kansan valvomisesta. Anteeksi, jos kirjoitin epäselvästi. Siinä on valtava ero onko huutelijalla 0 vai monta seuraajaa.
Aino Tuominen on varavaltuutettu jolla on 3k edit 3,8 eli pyöristetään 4k, Googlen välimuisti oli jäljessä eli Ainokin on hyötynyt, seuraajaa. Minne laitat rajan?

ihme. Muistin Ainon nimen oikein vaikka olen kuullut sen ehkä kolme kertaa (tuon henkilön, samanniminen on Kalevalassakin). Ehkä olen vihervassari
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Aino Tuominen on varavaltuutettu jolla on 3k edit 3,8 eli pyöristetään 4k, Googlen välimuisti oli jäljessä eli Ainokin on hyötynyt, seuraajaa. Minne laitat rajan?

ihme. Muistin Ainon nimen oikein vaikka olen kuullut sen ehkä kolme kertaa (tuon henkilön, samanniminen on Kalevalassakin). Ehkä olen vihervassari
Se on tuomarien tehtävä arvioida millaisen näkyvyyden haukkuja on saanut viesteillensä. Media voi pahentaa tilannetta. Julkisuuden henkilön loukatessa toisen kunniaa, puhutaan helposti törkeästä kunnianloukkauksesta, josta voidaan tuomita kahdeksi vuodeksi vankilaan.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Se on tuomarien tehtävä arvioida millaisen näkyvyyden haukkuja on saanut viesteillensä. Media voi pahentaa tilannetta. Julkisuuden henkilön loukatessa toisen kunniaa, puhutaan helposti törkeästä kunnianloukkauksesta, josta voidaan tuomita kahdeksi vuodeksi vankilaan.
Et vastannut kysymykseen. Sinä toivoit maailmaa jossa julkkiksilla on eri säännöt ja minä vihjasin ettei Aino ole julkkis minun mittapuullani

se että tuomarit tulkitsevat lakia onkin tässä jo käsitelty ja se ettei laki ole täydellinen ja se että osalla menee ihon alle mielestään väärät päätökset
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Et vastannut kysymykseen. Sinä toivoit maailmaa jossa julkkiksilla on eri säännöt ja minä vihjasin ettei Aino ole julkkis minun mittapuullani

se että tuomarit tulkitsevat lakia onkin tässä jo käsitelty ja se ettei laki ole täydellinen ja se että osalla menee ihon alle mielestään väärät päätökset
Kiitos kun pidät minua Tuomarina, mutta en aio laittaa mitään rajoja, kun se ei ole minun tehtäväni. :)
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Tuomari erisnimenä on sarjishahmo. Sinä sanoit että julkkiksille eri säännöt muttet kerro kuka on julkkis
Toivon vaan, että kunniaa loukkaavat saavat ansaitsemansa tuomion. Vaikka 5 vuotta vankeutta, jos tuomari niin päättää.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 922
Tuomari jakaa tuomioita sen perusteella mitä laissa annetaan rajat, ei oman mielen mukaan.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 562
Oletko siis sitämieltä että koska kutsuu itseään koomikoksi omaa laajemman sananvapauden?
En, vaan aivan muuta. Jos puhemies raahaa koomikko käräjille sanomisesta joka ei miellyttänyt puhemiestä, niin yleisölle tulee mielukuva ihaan siitä itsestään. jota liiteitään sanoisin, Orban, Putin, fasismi.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 562
Mitenkäs pahasti marinia on haukuttu vastaavalla tavalla?
Twitterissä ? Jos ei tarvi lähteitä laittaa, niin, demari, vihervassari, vasemmistolainen, en nyt ihan varma, mutta ehkä kommunistiksikin. tosin en yllätty jos joku fasisti sanaakin käyttänyt. Sitten näistä kytköksistä , siis näistä eurooppalaisista ja kansainvälisistä poliittisista hengailuista.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 475
Twitterissä ? Jos ei tarvi lähteitä laittaa, niin, demari, vihervassari, vasemmistolainen, en nyt ihan varma, mutta ehkä kommunistiksikin. tosin en yllätty jos joku fasisti sanaakin käyttänyt. Sitten näistä kytköksistä , siis näistä eurooppalaisista ja kansainvälisistä poliittisista hengailuista.
Taisi myös olla aika paljon väitteitä kokaiinin tai muiden huumeiden käytöstäkin, aikalailla ilman mitään varsinaisia todisteita.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Taisi myös olla aika paljon väitteitä kokaiinin tai muiden huumeiden käytöstäkin, aikalailla ilman mitään varsinaisia todisteita.
Avioliitto hajosi ja siihen liittyvissä vihjeissä ehkä siis perää. Tai emme me tiedä syyn ja seurauksen järjestystä virallisesti. Mutta Jussin kannalta en itse käyttäisi tätä argumenttina
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
1 941
Taisi myös olla aika paljon väitteitä kokaiinin tai muiden huumeiden käytöstäkin, aikalailla ilman mitään varsinaisia todisteita.
No kyllähän niistä videoista tyhmempikin voi päätellä, että niissä bileissä oli jauhot nenässä, ainakin joillain.
 
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 429
No kyllähän niistä videoista tyhmempikin voi päätellä, että niissä bileissä oli jauhot nenässä, ainakin joillain.
Käsittääkseni se ei kuitenkaan tarkoita, että sinä olisit huumeiden käyttäjä, vaikka olisit samassa huoneistossa tanssimassa toisen käyttäjän kanssa?

En myöskään muista, että Sanna olisi ketään ylilaudalta tai seiskalehdeltä haastanut oikeuteen kunnianloukkauksesta, vaan kävi itse h-testissä ja esitti tulokset medialle.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
1 941
Käsittääkseni se ei kuitenkaan tarkoita, että sinä olisit huumeiden käyttäjä, vaikka olisit samassa huoneistossa tanssimassa toisen käyttäjän kanssa?

En myöskään muista, että Sanna olisi ketään ylilaudalta tai seiskalehdeltä haastanut oikeuteen kunnianloukkauksesta, vaan kävi itse h-testissä ja esitti tulokset medialle.
No ei se välttämättä tarkoita, olet oikeassa. Mutta olet pääministeri joka on porukassa joka vetää kamaa. Ja joku kusitesti muutaman (?) päivän jälkeen vedoista ei kerro mitään. Mutta henk.koht. ei tärkeä asia, veti tai oli vetämättä,
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 190
En myöskään muista, että Sanna olisi ketään ylilaudalta tai seiskalehdeltä haastanut oikeuteen kunnianloukkauksesta, vaan kävi itse h-testissä ja esitti tulokset medialle.
Niin. Kävi kaverinsa Bile-Ilmarin poikaystävän Paavo Halosen vastaanotolla huumetestissä ja sai "negatiivisen" tuloksen. Muutenkaan kokkeli ei näy virtsatestissä kuin 1-4pv ja suostui menemään huumetestiin heti viikon päästä tapauksesta.

Huumetestien aikarajoja (kaypahoito.fi)
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Niin. Kävi kaverinsa Bile-Ilmarin poikaystävän Paavo Halosen vastaanotolla huumetestissä ja sai "negatiivisen" tuloksen. Muutenkaan kokkeli ei näy virtsatestissä kuin 1-4pv ja suostui menemään huumetestiin heti viikon päästä tapauksesta.

Huumetestien aikarajoja (kaypahoito.fi)
Vihjaatko että testi oli väärin tehty tai tulos väärennetty? Vai mitä tarkoittaa ”negatiivinen”?

mutta otetaan pahin mahdollinen vaihtoehto: (korkea poliitikko, en turhaan nimeä kun nykyinen oikeuskäytäntö) käyttää kiellettyä päihdettä, vaikka kokaiinia. Onko väliä jos kyse oli vapaa-ajasta? Suurin osa heistä käyttää etyylialkoholia? Jos kyse on siitä että kokkeli on pahempi niin mikä on järjestys? Esim khat ja kannabis lienevät laittomia mutta efedriini- ja opiaattipohjaisia tuotteita saa lääkäriltä, tietääkseni. Miksi kokaiini on paha muuten kuin kehäpäätelmä huume on kielletty aine koska se on huume?
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 190
Onko väliä jos kyse oli vapaa-ajasta? Suurin osa heistä käyttää etyylialkoholia? Jos kyse on siitä että kokkeli on pahempi niin mikä on järjestys?
Ei ole pahempi, vaan sinisilmäisten hölmöjen lapsenusko siihen, että on täysin mahdoton ajatus, että PM käyttäisi mitään jauhoja ja toisekseen huumetestinkin teki, että siinäs kuulitte; puhdas kuin pulmunen.

Sen mitä itse Helsingin yöelämää/bilekulttuuria tunnen, olisin enemmän yllättynyt jos tuollaisissa Jetset-kotibileissä ei olisi ollut huumeita tarjolla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 562
Vihjaatko että testi oli väärin tehty tai tulos väärennetty? Vai mitä tarkoittaa ”negatiivinen”?

mutta otetaan pahin mahdollinen vaihtoehto: (korkea poliitikko, en turhaan nimeä kun nykyinen oikeuskäytäntö) käyttää kiellettyä päihdettä, vaikka kokaiinia. Onko väliä jos kyse oli vapaa-ajasta? Suurin osa heistä käyttää etyylialkoholia? Jos kyse on siitä että kokkeli on pahempi niin mikä on järjestys? Esim khat ja kannabis lienevät laittomia mutta efedriini- ja opiaattipohjaisia tuotteita saa lääkäriltä, tietääkseni. Miksi kokaiini on paha muuten kuin kehäpäätelmä huume on kielletty aine koska se on huume?
Alkoholi on paha, tai ei. mutta laillinen. Lääkeet laililsesti saadut ja käytetyt voi olla paha, mutta laillisia. Kokaiinia joltain "ystävältä" ollaa jo aika äkkiä ihan eri tasolla.

Mutta jos tämä nyt oli juku vertaus, niin jos joku koomikko olisi sanonut että Sanna mahdollisesti vietti aikaa mahdollisen kokoiinia käyttäneen kanssa ja Sanna olisi sitten raahannut koomikon käräjille. Tässä tapauksessa taisi olla jopa väitteittä että Sanna itse käytti, ei heitäkään raahan käräjille.

Tai jos joku oli raahamassa, niin toisin päin.
 
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
6 634
Ei ole pahempi, vaan sinisilmäisten hölmöjen lapsenusko siihen, että on täysin mahdoton ajatus, että PM käyttäisi mitään jauhoja ja toisekseen huumetestinkin teki, että siinäs kuulitte; puhdas kuin pulmunen.

Sen mitä itse Helsingin yöelämää/bilekulttuuria tunnen, olisin enemmän yllättynyt jos tuollaisissa Jetset-kotibileissä ei olisi ollut huumeita tarjolla.
Toisin sanoen ei ole väliä käyttikö joku kokkelia tai oliko seurueessa jossa käytettiin.

sinua triggeröi että jossain on joku joka luulee yhtä aikaa että:
- jos jossain käytettäisiin se olisi paha
- tutun teettämä virtsatesti ja julkistettu tulos on rehellinen
- tämä näyttäisi satunnaiskäytön mahdottomaksi viikkoa aiemmin (pitkäaikaiskäyttö näkyisi jos luin taulukon oikein)
- tämä vapauttaa bile-syytöksistä

Ei se mitään, minäkin näen sinisilmäisiä hölmöjä lapsenuskoineen. Joskus tässäkin ketjussa
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 562
Toisin sanoen ei ole väliä käyttikö joku kokkelia tai oliko seurueessa jossa käytettiin.

sinua triggeröi että jossain on joku joka luulee yhtä aikaa että:
- jos jossain käytettäisiin se olisi paha
- tutun teettämä virtsatesti ja julkistettu tulos on rehellinen
- tämä näyttäisi satunnaiskäytön mahdottomaksi viikkoa aiemmin (pitkäaikaiskäyttö näkyisi jos luin taulukon oikein)
- tämä vapauttaa bile-syytöksistä

Ei se mitään, minäkin näen sinisilmäisiä hölmöjä lapsenuskoineen. Joskus tässäkin ketjussa
Mikä tässä nyt on yhteys keskusteltuun sananvapauteen ?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 469
Viestejä
4 216 359
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
Olkiluodon pääinsinööri

Hinta.fi

Ylös Bottom