Ne Facebookin säännöt eivät ole mitään kiveenhakattuja. Ne Facebookin säännöt ovat sellaiset minkä Facebookin omistajat, tai jos tarkkoja ollaan niin viime kädessä omistaja, näkee tarpeelliseksi oman palvelunsa kannalta.
Jos hän näkee tuon sun kuvaaman käytöksen ongelmalliseksi niin hän voi muuttaa niitä sääntöjä. Mutta kerta hän ei muuta niin näyttäisi siltä että hän on tyytyväinen tilanteeseen. Ja kerta puhutaan hänen omaisuudesta ja yrityksestä, jonka on vielä itse rakentanut tyhjästä, niin eikö hänellä ole kaikki oikeus päättää minkälaiset säännöt hänen palvelussaan on (pl. selvät laittomuudet)?
Tämä on yrityksillä on oikeus olla persestä -argumentaatio ei poista ongelmaa.
Olisi ollut facebookilta rehellistä ilmoittaa alunperin kun ihmiset sinne verkostoja tekivät että täällä sitten väärää mieltä olevat sensuroidaan. Säännöt ovat muuttuneet moneen kertaan alkuajoista monessa palvelussa.
Itse uskon että kun nämä yritykset pikkuhiljaa muuttumatta paskemmiksi ja paskemmiksi niin joskus ihmiset vaihtavat paikkaa. Ihmisten itse tuottama sisältö on toistaiseksi vielä nuissa palveluissa, niin pitää päästä jonkun kriittisin paskuupisteen ohi että sen sisällön vetovoima ei enää riitä.