Samsung Galaxy S24 / S24+ / S24 Ultra

Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
142
Mitä asetuksia kamerasta pitää vaihtaa että saa mahdollisimman hyviä kuvia? Jotenkin ei ole kuvanlaatu sellasta jota oletin.
Tarkista linssien puhtaus. Itse ihmettelin kun tuli kuvista huonoja vailla piti olla hyvä kamera niin linssissä oli pieni tahra. Pelkkä sormenjälki riittää huonontamaan kuvanlaatua. Itse reissussa nuolaisen linssejä ja varovasti kuivaan paidan helmaan tai paperilla.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
279
Tarkista linssien puhtaus. Itse ihmettelin kun tuli kuvista huonoja vailla piti olla hyvä kamera niin linssissä oli pieni tahra. Pelkkä sormenjälki riittää huonontamaan kuvanlaatua. Itse reissussa nuolaisen linssejä ja varovasti kuivaan paidan helmaan tai paperilla.
Tämä. Ja mitään kameranlinssisuojia ei pidä missään nimessä käyttää.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 698
298.32MB oli normi S24. Pikku päivityksellä tarkoitin lähinnä sitä, että tuo ei tehnyt mitään näkyviä muutoksia eikä change logissakaan ollut mitään varsinaisesti listattuna. Toukokuun tietoturva myös täällä ja playssa
Tuliko tänään uus päivitys kun nyt on kesäkuun tietoturva?
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
360
Pitäisikö tämän S24:n itse ehdottaa päivityksiä asennettavaksi? Joutunut erikseen asetusten kautta käskeä etsimään päivityksiä kun ei itsestään tarkistele vaikka tuo auto download on päällä.
 
Liittynyt
23.11.2023
Viestejä
279
Pitäisikö tämän S24:n itse ehdottaa päivityksiä asennettavaksi? Joutunut erikseen asetusten kautta käskeä etsimään päivityksiä kun ei itsestään tarkistele vaikka tuo auto download on päällä.
Automaatissa on viive, voi olla jopa yli viikon viive ennenkuin automaatti ehdottaa että josko päiviteltäis. Manuaalihaulla saa nopeimmin päivitykset käyttöön.
 

jhu

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
121
Itse ainakin tarkistan päivitykset tästä ketjusta :).

En vielä osaa sanoa tuliko tässä päivityksessä langattoman latauksen toimintaan mitään parannusta, mutta ainakin eilen yöllä puhelin oli latautunut melkein täyteen... Melko hämmentävää, että iso firma on pystynyt saamaan lippulaivatuotteestaan tällaisen perusominaisuuden rikki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 785
Automaatissa on viive, voi olla jopa yli viikon viive ennenkuin automaatti ehdottaa että josko päiviteltäis. Manuaalihaulla saa nopeimmin päivitykset käyttöön.
Ei se varsinainen viive ole vaan ajastettu tapahtuma millonka puhelin tarkastaa serveriltä onko uutta päivitystä tarjolla. Taitaa vielä nollata manuaalihaussa tämän ajastuksen x viikon päähän ellei peräti kuukauden päähän. Eli kaiketi, jos ei ikinä manuaalihaulla tarkasta päiityksiä ja päivitys tulee joka kuukausi samaan aikaan ilmoille niin automaatti haun pitäisi toimia.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 307
Siirryin A52s --> S24 256GB ja olen ollut suurimmaksi osaksi erittäin tyytyväinen puhelimeen. Akku ei ihan yllä A52:n tasolle, mutta puhelin on päivittäin hyvin raskaassa työkäytössä ja pidän akunkestoa kuitenkin riittävänä.

Olen kuitenkin huomannut kaksi vakavaa vikaa, mitkä vielä tässä vaiheessa toivon korjaantuvan ohjelmistopäivityksillä, kun en millään jaksaisi kiikuttaa puhelinta huoltoon:

1. Käytän kahta SIM-korttia, oma numero ykkösessä ja työnumero kakkosessa. Oma kortti (Elisa) kulkee lähinnä "messissä" ja vanhassa puhelimessa pidin sen vain 2G-verkossa (S24:ssä on pakko pitää vähintään 4G/3G/2G päällä) ja firman kortilla (Telia) soittelen ja sieltä tulee myös mobiilidata. Huomasin pian uuden puhelimen käyttöönoton jälkeen, että välillä puhelut eivät tule työnuneroon läpi. Tämän jälkeen olen huomannut, että mobiilidata jähmettyy välillä kokonaan. Joskus kokeilen käyttää puhelinta lentotilassa ja joskus vain odotan, että se alkaisi taas toimimaan. Ongelma voi pahimmillaan kestää muutamia minuutteja. Telian SIM-kortin olen jo vaihtanut siinä toivossa, että se olisi johtunut viallisesta kortista, mutta vaihto ei ole vaikuttanut mitenkään asiaan.
Sattui silmään tämä, en tiedä joko sait vastauksen, mutta vastaavaa ongelmaa on puitu läpi S21 säikeessä. Vaikuttaisi Elisan ongelmalta juurikin tuplasimmikonfiguraatioissa.
Huomannut jo pidempään, ettei puhelimella ole aina yrittäessä voinut soittaa tai siihen ei ole voinut soittaa, kun olen 2. puhelimesta yrittänyt. Tuossa äsken taas ongelma tuli eteen, kun lähetin tekstareita Google Messagesin kautta, puhelimeen kotiverkon kautta yhteydessä olevan tietokoneen selaimelta. Tovin päästä huomasin puhelimelta ilmoituksen, ettei tekstari ollut lähtenyt. Yritin soittaa puhelimeen 2. puhelimella, mutta ei saanut yhteyttä. Käynnistin puhelimen uudelleen, mutta sekään ei auttanut. Sitten yritin soittaa puhelimella 2. puhelimeen, joka lopulta melko pitkän hiljaisuuden jälkeen meni läpi. Sen jälkeen puhelimeen pystyi soittamaan 2. puhelimella.

Miltä tuo vaikuttaa? Onko tuollaista tullut muilla esiin? Mulla on dual SIM -asennus, eli 1. SIMiltä menee puhelut ja tekstarit ja 2. SIMiltä data.

Olisiko syytä kiikuttaa puhelin takuuhuoltoon? Vähän helvetin huono, jos menee tärkeitä puheluita ja tekstareita ohi.
Kuulostaa kovin tutulta, mutta minulla oli tuolloin Oneplus puhelin. Eli ykkössimmi oli Elisa, jolla puhelut ja tekstarit. Kakkossimmi DNA, jossa pelkästään mobiilidata.
Ja ongelma siis etten voinut vastaanottaa puheluita tai tekstiviestejä kuin äärimmäisen satunnaisesti Elisan liittymään. En siis edes tiennyt pitkään aikaan että liittymässä oli ongelmia kun puhelut tai viestit ei tullut läpi, eikä siis myöskään tietoa vastaajaan jätetyistä viesteistä.

Ongelma tuli ilmi vasta kun käytin MFA:ta ja ihmettelin miksei vahvistuskoodi tule tekstarina.

Ongelman syyksi vahvistui Elisan ja Oneplussan yhteensopivuusongelmat juuri em. kombinaatioissa, eli kaksi simmiä, joista eka on Elisa ja toinen pelkkä mobiilidata. Jos tosiaan tästä on kyse, niin eipä yhteensopivuusongelma rajoitukaan Oneplussan paskaan vaan vikaa voinee vierittää Elisan vastuulle.
 
Liittynyt
28.03.2021
Viestejä
108
Sattui silmään tämä, en tiedä joko sait vastauksen, mutta vastaavaa ongelmaa on puitu läpi S21 säikeessä. Vaikuttaisi Elisan ongelmalta juurikin tuplasimmikonfiguraatioissa.
No voihan räkä sentään. Kyllähän tuossa löytyy vähän liikaakin yhteneväisyyksiä. Aikaisemmin A52:ssa pidin Elisan SIM:iä pelkästään 2G-verkossa ja Telian SIM oli kaikilla mausteilla. Kaikki toimi. S24:n valikosta ei saa enää pakotettua liittymää käyttämään pelkkää 2G:tä. Lieköhän siihen mitään kikkailumahdollisuutta esimerkiksi erillisen sovelluksen avulla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
222
Jaahas, tuo uusin S24 Ultran päivitys kusi kirkkauden säädön puhelimesta. Puoleen väliin asti kirkkauden säätö vaikuttaa ja siitä ylöspäin kirkkaus ei enää lisäänny. Lisäkirkkaus päällä ja asetukset pitäis olla ok.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 761
Jaahas, tuo uusin S24 Ultran päivitys kusi kirkkauden säädön puhelimesta. Puoleen väliin asti kirkkauden säätö vaikuttaa ja siitä ylöspäin kirkkaus ei enää lisäänny. Lisäkirkkaus päällä ja asetukset pitäis olla ok.
Itsellä toimii ihan normaalisti s24u kanssa.

Eihän ole extra dim vahingossa päällä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
222
Itsellä toimii ihan normaalisti s24u kanssa.

Eihän ole extra dim vahingossa päällä?
Ei ole päällä. Päivityksen jälkeen kirkkaus oli entiseen malliin korkea, mutta siinä kun toisen kerran lukituksen aukaisin ja rupesin selaamaan niin näyttö huomattavasti vain himmeni. Aivan kuin automaatti kirkkauden säätö olisi mennyt päälle ja lisäkirkkaus pois. Katsoa jos jaksaa tehdä factory resetin jos se auttais.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 307
No voihan räkä sentään. Kyllähän tuossa löytyy vähän liikaakin yhteneväisyyksiä. Aikaisemmin A52:ssa pidin Elisan SIM:iä pelkästään 2G-verkossa ja Telian SIM oli kaikilla mausteilla. Kaikki toimi. S24:n valikosta ei saa enää pakotettua liittymää käyttämään pelkkää 2G:tä. Lieköhän siihen mitään kikkailumahdollisuutta esimerkiksi erillisen sovelluksen avulla?
Ihan laatikon ulkopuolelta heitetty ehdotus. Kun nyt vaikuttaisi ongelmat juontuvan siitä että Elisan SIM on ykköspaikassa, niin jos vaihdat vain simmit päikseen?
 
Liittynyt
28.03.2021
Viestejä
108
Ihan laatikon ulkopuolelta heitetty ehdotus. Kun nyt vaikuttaisi ongelmat juontuvan siitä että Elisan SIM on ykköspaikassa, niin jos vaihdat vain simmit päikseen?
En ole kokeillut tätä vielä, koska erään toisen kirjoittajan kohdalla Elisan kortti on ollut kakkospaikalla ja tarjonnut mobiilidatan, sekä silti on ollut ongelmia. Eli ilmeisesti ihan sama kumpi datan tarjoaa tai missä korttipaikassa se on.

Tämän sinun postauksesi jälkeen luulen tai ainakin toivon päässeeni ongelman jyvälle. Tässä iltapäiväpuuhana etsin sieltä internetistä suosituksia Androidille tarkoitetusta verkkoyhteyshallintasovelluksesta ja päädyin asentamaan sellaisen kuin ForceLTE.

Kyseisellä sovelluksella näkee mm. molemman puhelimessa käytössä olevan liittymän käyttämää mobiiliverkon yhteysmuotoa (5G/4G/3G/2G) sekä liuta muita verkkojen tietoja, kuten käytössä olevat taajuudet, kanavat jne. Ainakin minun kohdalla Elisa ja Telia käytti tismalleen samoja kanavia verkkoyhteyksissä. Minulla ei ole sitten minkään sortin faktatietoa näistä vehkeistä, mutta tiedän hyvin ainakin sen, että jos itsellä ja naapurilla on Wi-Fi verkko samalla kanavalla, se toimii molemmilla huonosti ja pätkii.

ForceLTE:n mielestäni paras ominaisuus on kuitenkin se, että voi pakottaa halutun liittymän käyttämään mitä tahansa verkon yhteysmuotoa, vaikka sitä ei puhelimen valikossa olisi, joten valitsin Elisalle pelkän GSM:n (2G), mikä riittää sille liittymälle vallan mainiosti ja jätin Telialle 4G:n ja 3G:n

Nyt olen testannut pari tuntia puhelinta kotona Wi-Fi pois päältä, eikä ole mobiilidata vielä jumittanut kertaakaan, tosin tämä testijakso on vielä melko lyhyt ja viikon päästä tulen olemaan viisaampi.

ForceLTE ratkaisi lisäksi erään toisenkin tarpeen, mitä olen kaivannut käyttämäni Backup Callingin kohdalla, eli silloin kun syystä tai toisesta haluaa käyttää esimerkiksi SIM1:n liittymän puheluita ja tekstareita SIM2:n liittymän mobiilidatan kautta. Toisin kuin Wi-Fi puheluiden kohdalla, ominaisuuden toimintaa ei pääse kytkemään päälle tapauskohtaisesti itse, vaan Backup Calling polkaisee itsestään päälle ainoastaan silloin, kun SIM1 ei saa yhteyttä verkkoon tai vaihtoehtoisesti verkkovierailuverkkoon. Joskus tulee oltua EU:n ulkopuolisessa maassa, jossa SIM1 toki löytää verkkovierailuverkon, mutta käyttö on kallista, joten toivoisi saavansa Backup Callingin käyttöön verkkovierailumaksujen välttämiseksi vaikka puheluiden vastaanottaessa, mutta se ei onnistu, kun liittymä on löytänyt jonkun verkon.

ForceLTE:llä valitsin SIM1:n käyttöön esimerkiksi pelkän TDSCDMA-verkon, jota ei käsittääkseni ole muualla kuin Kiinassa ja koska SIM1 ei tällaista verkkoa löydä, puhelin iskee välittömästi Backup Callingin päälle ja puhelin vastaanotti ongelmitta Elisan (SIM1) liittymän puhelut sekä tekstiviestit Telian (SIM2) datan kautta.

Olisi sitä varmaan voinut tämän kaiken virittelyn sijaan lähteä vaikka kaljalle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 373
En ole kokeillut tätä vielä, koska erään toisen kirjoittajan kohdalla Elisan kortti on ollut kakkospaikalla ja tarjonnut mobiilidatan, sekä silti on ollut ongelmia. Eli ilmeisesti ihan sama kumpi datan tarjoaa tai missä korttipaikassa se on.

Tämän sinun postauksesi jälkeen luulen tai ainakin toivon päässeeni ongelman jyvälle. Tässä iltapäiväpuuhana etsin sieltä internetistä suosituksia Androidille tarkoitetusta verkkoyhteyshallintasovelluksesta ja päädyin asentamaan sellaisen kuin ForceLTE.

Kyseisellä sovelluksella näkee mm. molemman puhelimessa käytössä olevan liittymän käyttämää mobiiliverkon yhteysmuotoa (5G/4G/3G/2G) sekä liuta muita verkkojen tietoja, kuten käytössä olevat taajuudet, kanavat jne. Ainakin minun kohdalla Elisa ja Telia käytti tismalleen samoja kanavia verkkoyhteyksissä. Minulla ei ole sitten minkään sortin faktatietoa näistä vehkeistä, mutta tiedän hyvin ainakin sen, että jos itsellä ja naapurilla on Wi-Fi verkko samalla kanavalla, se toimii molemmilla huonosti ja pätkii.

ForceLTE:n mielestäni paras ominaisuus on kuitenkin se, että voi pakottaa halutun liittymän käyttämään mitä tahansa verkon yhteysmuotoa, vaikka sitä ei puhelimen valikossa olisi, joten valitsin Elisalle pelkän GSM:n (2G), mikä riittää sille liittymälle vallan mainiosti ja jätin Telialle 4G:n ja 3G:n

Nyt olen testannut pari tuntia puhelinta kotona Wi-Fi pois päältä, eikä ole mobiilidata vielä jumittanut kertaakaan, tosin tämä testijakso on vielä melko lyhyt ja viikon päästä tulen olemaan viisaampi.

ForceLTE ratkaisi lisäksi erään toisenkin tarpeen, mitä olen kaivannut käyttämäni Backup Callingin kohdalla, eli silloin kun syystä tai toisesta haluaa käyttää esimerkiksi SIM1:n liittymän puheluita ja tekstareita SIM2:n liittymän mobiilidatan kautta. Toisin kuin Wi-Fi puheluiden kohdalla, ominaisuuden toimintaa ei pääse kytkemään päälle tapauskohtaisesti itse, vaan Backup Calling polkaisee itsestään päälle ainoastaan silloin, kun SIM1 ei saa yhteyttä verkkoon tai vaihtoehtoisesti verkkovierailuverkkoon. Joskus tulee oltua EU:n ulkopuolisessa maassa, jossa SIM1 toki löytää verkkovierailuverkon, mutta käyttö on kallista, joten toivoisi saavansa Backup Callingin käyttöön verkkovierailumaksujen välttämiseksi vaikka puheluiden vastaanottaessa, mutta se ei onnistu, kun liittymä on löytänyt jonkun verkon.

ForceLTE:llä valitsin SIM1:n käyttöön esimerkiksi pelkän TDSCDMA-verkon, jota ei käsittääkseni ole muualla kuin Kiinassa ja koska SIM1 ei tällaista verkkoa löydä, puhelin iskee välittömästi Backup Callingin päälle ja puhelin vastaanotti ongelmitta Elisan (SIM1) liittymän puhelut sekä tekstiviestit Telian (SIM2) datan kautta.

Olisi sitä varmaan voinut tämän kaiken virittelyn sijaan lähteä vaikka kaljalle.
Tämäkö sovellus? Pitänee itsekin testailla.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 373
Nämä oman mobiilidatan jumittelut tuntuu tapahtuvan vain työ-liittymällä (Telia). Kun vaihdan oman liittymän (Elisa) aktiiviseksi ei pätkimistä tunnu tapahtuvan. Kokeilin jo vaihtaa työliittymän sim1-paikkaan ja kokeiltiin myös ottaa eSim käyttöön työliittymään, mutta eipä tuntunut muuttuvan mihinkään. Telia saattaa pätkäistä monta kertaa saman tunnin aikana. Tai ainakin jos jumittelua tapahtuu Elisalla, niin luuri toipuu tilanteesta niin nopeasti etten ehdi huomata tuota tai pätkiminen tapahtuu niin harvoin että korjaantuu itsekseen taskussa ollessa.
 

Age of Computers

Wololo
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 734
No voihan räkä sentään. Kyllähän tuossa löytyy vähän liikaakin yhteneväisyyksiä. Aikaisemmin A52:ssa pidin Elisan SIM:iä pelkästään 2G-verkossa ja Telian SIM oli kaikilla mausteilla. Kaikki toimi. S24:n valikosta ei saa enää pakotettua liittymää käyttämään pelkkää 2G:tä. Lieköhän siihen mitään kikkailumahdollisuutta esimerkiksi erillisen sovelluksen avulla?
Pystyy pakottamaan, asenna Googlen puhelinsovellus (dialer) ja valitse *#*#4636#*#* , ja phone information, . Ylhinnä "select phone index" phone 0 = SIM 1 ja phone 1 = SIM 2 , eSIM lienee myös phone 1. Sitten litanian alla on Set Preferred Network Type, ja sieltä GSM only.

Samaan valikkoon tuo Force 4/5G sovelluskin vie.
 
Liittynyt
28.03.2021
Viestejä
108
Nämä oman mobiilidatan jumittelut tuntuu tapahtuvan vain työ-liittymällä (Telia). Kun vaihdan oman liittymän (Elisa) aktiiviseksi ei pätkimistä tunnu tapahtuvan. Kokeilin jo vaihtaa työliittymän sim1-paikkaan ja kokeiltiin myös ottaa eSim käyttöön työliittymään, mutta eipä tuntunut muuttuvan mihinkään. Telia saattaa pätkäistä monta kertaa saman tunnin aikana. Tai ainakin jos jumittelua tapahtuu Elisalla, niin luuri toipuu tilanteesta niin nopeasti etten ehdi huomata tuota tai pätkiminen tapahtuu niin harvoin että korjaantuu itsekseen taskussa ollessa.
Minulle tulee myös data Telian liittymästä. Joka tapauksessa sen jälkeen, kun pakotin Elisan käyttämään pelkkää 2G-verkkoa ja Telia käyttää 3G/4G-verkkoa ongelmat ovat poistuneet. Nyt mennään jo kolmatta päivää toimivan puhelimen kanssa.
 
Liittynyt
10.01.2022
Viestejä
63
Nämä oman mobiilidatan jumittelut tuntuu tapahtuvan vain työ-liittymällä (Telia). Kun vaihdan oman liittymän (Elisa) aktiiviseksi ei pätkimistä tunnu tapahtuvan. Kokeilin jo vaihtaa työliittymän sim1-paikkaan ja kokeiltiin myös ottaa eSim käyttöön työliittymään, mutta eipä tuntunut muuttuvan mihinkään. Telia saattaa pätkäistä monta kertaa saman tunnin aikana. Tai ainakin jos jumittelua tapahtuu Elisalla, niin luuri toipuu tilanteesta niin nopeasti etten ehdi huomata tuota tai pätkiminen tapahtuu niin harvoin että korjaantuu itsekseen taskussa ollessa.
Itsellä ollut moi ja dna ja silti tapahtunut. Otin toisen simin pois ja ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia, itselläni tapahtunut satunnaisesti ehkä kerran 1-2 viikkoon. Akun kulutus / lämpö ongelmaakaan ei ole vielä ollut mutta sekin oli hyvin satunnaista niin täytyy seurata.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 373
Minulle tulee myös data Telian liittymästä. Joka tapauksessa sen jälkeen, kun pakotin Elisan käyttämään pelkkää 2G-verkkoa ja Telia käyttää 3G/4G-verkkoa ongelmat ovat poistuneet. Nyt mennään jo kolmatta päivää toimivan puhelimen kanssa.
Tämä on vielä testaamatta. Oli ajatuksena muutenkin, että voisi oman Elisan liittymän vaihtaa johonkin halvempaan hinnat alkaen liittymään hitaalla datalla koska työ sim on joka tapauksessa 24/7 luurissa. Pitää tuo kuitenkin testata ensin, niin näkee että toimiiko kikka myös täällä.

Pysyykö tuo asetus voimassa myös uudelleen käynnistyksen jälkeen tai jos vaihtaa välillä oletus datan toiseen, niin vaihtuuko asetukset takaisin oletukseen? Ainakin Matkapuhelinverkot-valikon kautta säädettynä, 5G palautuu käyttöön aina kun oletus dataliittymän vaihtaa?
 
Liittynyt
28.03.2021
Viestejä
108
Tämä on vielä testaamatta. Oli ajatuksena muutenkin, että voisi oman Elisan liittymän vaihtaa johonkin halvempaan hinnat alkaen liittymään hitaalla datalla koska työ sim on joka tapauksessa 24/7 luurissa. Pitää tuo kuitenkin testata ensin, niin näkee että toimiiko kikka myös täällä.

Pysyykö tuo asetus voimassa myös uudelleen käynnistyksen jälkeen tai jos vaihtaa välillä oletus datan toiseen, niin vaihtuuko asetukset takaisin oletukseen? Ainakin Matkapuhelinverkot-valikon kautta säädettynä, 5G palautuu käyttöön aina kun oletus dataliittymän vaihtaa?
Minulla on pysynyt asetus ja näkyy jopa puhelimen omassa valikossa asetuksissa oikein 2G:nä, vaikkei sitä sieltä valikosta pystyisi niin valitsemaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 812
Viestejä
4 272 003
Jäsenet
71 562
Uusin jäsen
lissaw96

Hinta.fi

Ylös Bottom