Samsung Galaxy S24 / S24+ / S24 Ultra

Ainakin itsellä ei ole kahden edellisen tilauksen kanssa voinut noita pisteitä käyttää, jos on vaihtolaitteen antanut samalla. Tuo vaihtolaite myös vähentää maksutapojen määrää. Mutta kuten aiemmin on tässä todettu niin toi voi olla myös asia joka tapahtuu vain joillekin.
En ole laittanut vaihtolaitetta. Kiitos vastauksista ja anteeksi. Tuli selväksi tämäkin.
 
En ole laittanut vaihtolaitetta. Kiitos vastauksista ja anteeksi. Tuli selväksi tämäkin.
Muuten kyllä saavat sivujaan päivitettyä mutta eivät rewardseja kuntoon...

Nyt sampan verkkokauppaankin tuli postimaksut. Ennen tuli kotiin veloituksetta.

Noutopisteeseen 4e
Kotiin 12e

Edit: Ja muistelen että Platinum tason asiakkaalle piti olla ilmaiset rahdit. Oon Platinum mutta kassalla ovat kuljetusmaksua vailla...

Screenshot_20240627_112841_Samsung Internet.jpg

Edit2: ja aspa sanoi että tästä lähtien kaikki maksaa rahtimaksun, tasosta riippumatta. Ei prkl mitä sekoilua tuo paikka on aina.

Edit3: nyt ne rahtimaksut vielä nousi. :D
Noutopisteeseen 5e.
Kotiovelle 13e.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään muulla ollut ongelmia S24:n ja mobiilidatan kanssa. Ensimmäinen laite kävi huollossakin kaksi kertaa ja mitään vikaa eivät löytäneet. Nyt toinen tismalleen samanlainen laite käytössä ja sama pätkiminen jatkuu. Käytössä Telian siviili- ja yritysliittymä. Sim-kortit vaihdettu, kokeiltu esimmiä ja vain yksi simmi kerrallaan, mutta sama pätkiminen jatkuu molemmilla liittymillä. Ja joka helvetin asetus koitettu ronklata asetuksista läpi. Tehdasasetusten jälkeen toimii hetken, mutta pätkiminen pahenee vaan ajan myötä. Käytännössä ihan käyttökelvoton. Ei voi olla kyllä kahta maanantaikappaletta, vaan ongelma voisi liittyä komboon Telia + S24. Yhteys tukiasemaan säilyy hyvänä ja Telian logitiedoissa ei näy mitään katkosta, paketit ei vaan liiku itse päätelaitteessa. En keksi kyllä enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa siviililiittymä Elisaan ja testata sillä. Samat liittymät toimivat vanhassa S20:ssa aivan normaalisti.
 
Onko kellään muulla ollut ongelmia S24:n ja mobiilidatan kanssa. Ensimmäinen laite kävi huollossakin kaksi kertaa ja mitään vikaa eivät löytäneet. Nyt toinen tismalleen samanlainen laite käytössä ja sama pätkiminen jatkuu. Käytössä Telian siviili- ja yritysliittymä. Sim-kortit vaihdettu, kokeiltu esimmiä ja vain yksi simmi kerrallaan, mutta sama pätkiminen jatkuu molemmilla liittymillä. Ja joka helvetin asetus koitettu ronklata asetuksista läpi. Tehdasasetusten jälkeen toimii hetken, mutta pätkiminen pahenee vaan ajan myötä. Käytännössä ihan käyttökelvoton. Ei voi olla kyllä kahta maanantaikappaletta, vaan ongelma voisi liittyä komboon Telia + S24. Yhteys tukiasemaan säilyy hyvänä ja Telian logitiedoissa ei näy mitään katkosta, paketit ei vaan liiku itse päätelaitteessa. En keksi kyllä enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa siviililiittymä Elisaan ja testata sillä. Samat liittymät toimivat vanhassa S20:ssa aivan normaalisti.

Tosta kun kaksi edellistä sivua silmäilet läpi niin on juttua, tuntuu olevan kahden simmin setuppia koskeva ongelma eikä yhdellä simmillä ilmeisesti tapahdu…
 
Onko kellään muulla ollut ongelmia S24:n ja mobiilidatan kanssa. Ensimmäinen laite kävi huollossakin kaksi kertaa ja mitään vikaa eivät löytäneet. Nyt toinen tismalleen samanlainen laite käytössä ja sama pätkiminen jatkuu. Käytössä Telian siviili- ja yritysliittymä. Sim-kortit vaihdettu, kokeiltu esimmiä ja vain yksi simmi kerrallaan, mutta sama pätkiminen jatkuu molemmilla liittymillä. Ja joka helvetin asetus koitettu ronklata asetuksista läpi. Tehdasasetusten jälkeen toimii hetken, mutta pätkiminen pahenee vaan ajan myötä. Käytännössä ihan käyttökelvoton. Ei voi olla kyllä kahta maanantaikappaletta, vaan ongelma voisi liittyä komboon Telia + S24. Yhteys tukiasemaan säilyy hyvänä ja Telian logitiedoissa ei näy mitään katkosta, paketit ei vaan liiku itse päätelaitteessa. En keksi kyllä enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa siviililiittymä Elisaan ja testata sillä. Samat liittymät toimivat vanhassa S20:ssa aivan normaalisti.
Itsellä ei ole Ultrassa ollut mitään ongelmia Telian 4g-liittymän kanssa.
 

No katos, alko vähän olemaan silmät ristissä jo tohon aikaan ja ajatus näköjään katkes siinä kohtaa missä sanottiin dataongelmat ja kaksi simmiä :rolleyes:

Sanottakoon nyt vielä for the record että mulla on itsellänikin Telian 4G-liittymä ja S24 eikä ole ollut yhtään ongelmaa yhteyksien kanssa koko tänä aikana. Kahdella simmillä en ole puhelinta ajanut tähän mennessä, aina vain yksi liittymä ollut käytössä.

Tästä seuraavana tuli mieleen että onko sulla @KikaMika 4G vai 5G käytössä, ettei siihen jotenkin liity?
 
Joo, selailinkin viestin jälkeen pari aiempaa sivua ja vaikuttaisi aika monella muullakin olevan samaa ongelmaa. Edellisen yksilön kanssa tosiaan ongelma ilmeni myös yhden simin käytöllä, mutta tämän uuden kanssa olen testannut vain molemmat simmit käytössä, koska kyseessä siis työpaikan kautta hankittu luuri, joka samalla toimii siviilipuhelimena. Ihmetyttää, että Samsungin valtuutetussa huollossa eivät tunnistaneet ongelmaa millään tavalla, vaikka täälläkin tuntuu olevan ongelmaa todella monella ja tosiaan Samsungin foorumilla myös yleinen keskustelun aihe. Ultrassa ei tuota ongelmaa näemmä ole, koska eri prosessori. Kesäkuun päivitys ei siis ongelmaa ratkaissut, liekö tuohon tulossa Samsungilta korjausta ikinä, koska eivät huollossakaan tällaista tunnista. Saatana. Operaattorilla ei siis vaikuta olevan vaikutusta, joten turha tuota lähtee Elisaan vaihtamaan.
 
No katos, alko vähän olemaan silmät ristissä jo tohon aikaan ja ajatus näköjään katkes siinä kohtaa missä sanottiin dataongelmat ja kaksi simmiä :rolleyes:

Sanottakoon nyt vielä for the record että mulla on itsellänikin Telian 4G-liittymä ja S24 eikä ole ollut yhtään ongelmaa yhteyksien kanssa koko tänä aikana. Kahdella simmillä en ole puhelinta ajanut tähän mennessä, aina vain yksi liittymä ollut käytössä.

Tästä seuraavana tuli mieleen että onko sulla @KikaMika 4G vai 5G käytössä, ettei siihen jotenkin liity?
Molemmat liittymät ovat 4G liittymiä, 5G liittymällä ei ole siis testattu. Pakotin nyt tuolla ForceLTE:llä työliittymän käyttämään pelkkää 2G verkkoa ja siviilillä käytän siis 4G verkkoa ja otan datan sen kautta.
 
Onko kellään muulla ollut ongelmia S24:n ja mobiilidatan kanssa. Ensimmäinen laite kävi huollossakin kaksi kertaa ja mitään vikaa eivät löytäneet. Nyt toinen tismalleen samanlainen laite käytössä ja sama pätkiminen jatkuu. Käytössä Telian siviili- ja yritysliittymä. Sim-kortit vaihdettu, kokeiltu esimmiä ja vain yksi simmi kerrallaan, mutta sama pätkiminen jatkuu molemmilla liittymillä. Ja joka helvetin asetus koitettu ronklata asetuksista läpi. Tehdasasetusten jälkeen toimii hetken, mutta pätkiminen pahenee vaan ajan myötä. Käytännössä ihan käyttökelvoton. Ei voi olla kyllä kahta maanantaikappaletta, vaan ongelma voisi liittyä komboon Telia + S24. Yhteys tukiasemaan säilyy hyvänä ja Telian logitiedoissa ei näy mitään katkosta, paketit ei vaan liiku itse päätelaitteessa. En keksi kyllä enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa siviililiittymä Elisaan ja testata sillä. Samat liittymät toimivat vanhassa S20:ssa aivan normaalisti.
Onko 4 vai 5G kyseessä? Jos ollaan 5G 3500 kuuluvuuden rajalla tai yli 4,6km päässä tukiasemasta, saattaa puhelin yrittää lisätä tuota taajuutta käyttöön. Se epäonnistuu ja laite jää limbotilaan. Vain 4g pakottaminen voi auttaa.
 
Onko 4 vai 5G kyseessä? Jos ollaan 5G 3500 kuuluvuuden rajalla tai yli 4,6km päässä tukiasemasta, saattaa puhelin yrittää lisätä tuota taajuutta käyttöön. Se epäonnistuu ja laite jää limbotilaan. Vain 4g pakottaminen voi auttaa.
4G yhteys ja on testattu myös pakottaminen pelkkään 4G verkkoon, jolla ei ollut mitään vaikutusta vikaan. Itse kuuluvuushan on siis kunnossa, eli 4G+ yhteys, kun pätkiminen tapahtuu. Eli vika on nimenomaan päätelaitteen päässä. S20:n kanssa ei siis minkäänlaista ongelmaa. Nyt on työliittymä upgradettu 5G:hen ja pakotin siviilin 2G verkkoon. Lyhyen testailun jälkeen pahin pätkiminen loppui, mutta silti yhteys pykii ja ns. lagia on paljon ja välillä siis toimii kuin ajatus. Mutta tällä hetkellä yhteys ei katoa kokonaan, koska on myös tehnyt sitä, että yhteys ei palaudu ilman, että käyttää lentokonetilassa tai buuttaa laitteen. Kyllähän tämä tuntuisi liittyvän tuohon toukokuu 2024 päivitykseen, joka rikkoi mobiilidatan toiminnan osassa laitteita. Ainakin Samsungin foorumilla on laajasti noussut tämä esiin. Toivottavasti julkaisevat korjauspäivityksen, koska ei tämä nyt tunnu olevan mikään kovin satunnainen vika.
 
Täytyy itsekin kommentoida kun vaimolla päivittyi s23 ultra s24 vastaavaan ja kommentti oli "ymmärrän kyllä miksi näiden hinta on älytön"

Naisena hän totesi että helppous käyttää ja kaikki toimii myös "naisen logiikalla" :rofl:

Mä siirryin Oneplussasta eka kerran Samsungin käyttäjäksi (s23 ultra) ja joo ihan varmasti kun Samsungin kaupan sekoilut jatkuu päivitän taas tarvittaessa.

Nyt jatkan Turun viinijuhlilla nautiskelua. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Jouduin oman s24+ lähettämään Samsung Carelle näytön vaihtoon. Melkoinen yllätys katoin äsken seurannasta tilaa niin näyttää että odottaa varaosaa. Luulisi että Samsungin ainoassa omassa huolto firmassa olisi näytöt hyllyssä. Rasittava odottaa luuria useampi viikko kun fonum olisi vaihtanut näytön samana päivänä.
 
Jouduin oman s24+ lähettämään Samsung Carelle näytön vaihtoon. Melkoinen yllätys katoin äsken seurannasta tilaa niin näyttää että odottaa varaosaa. Luulisi että Samsungin ainoassa omassa huolto firmassa olisi näytöt hyllyssä. Rasittava odottaa luuria useampi viikko kun fonum olisi vaihtanut näytön samana päivänä.

Sama tilanne S24 Ultran näytön vaihdon kanssa, vein Jassille Turussa 24.06.2024 (virallinen Samsungin matkapuhelinhuolto) ja tilanne vielä tänään, että odottaa varaosaa...
 
Sama tilanne S24 Ultran näytön vaihdon kanssa, vein Jassille Turussa 24.06.2024 (virallinen Samsungin matkapuhelinhuolto) ja tilanne vielä tänään, että odottaa varaosaa...
Itse vein päivää myöhemmin Flip5:sen samaiseen liikkeeseen, näytön vaihtoon. Seuraavana päivänä status vaihtui varaosan odottamiseen. Ehkä voisi huomenna soitella tuonne, ja kysellä mikä tilanne. Muutaman päivän luvattiin kestävän.
 
Itse vein päivää myöhemmin Flip5:sen samaiseen liikkeeseen, näytön vaihtoon. Seuraavana päivänä status vaihtui varaosan odottamiseen. Ehkä voisi huomenna soitella tuonne, ja kysellä mikä tilanne. Muutaman päivän luvattiin kestävän.

Mulla odottaa vieläkin varaosaa. Vois kanssa huomenna kysellä…
 
Kyseinen twitterherra lupaillut näitä "massiivisia" kamerapäivityksiä aikaisemminkin ja yleensä tuhnuksi jäänyt
 
Samsung ja "suuret" kamerapäivitykset. S23U:n kanssa oli ihan sama virsi, kuvanlaatu ei tainnu oikeasti koskaan parantua.
S22u kanssa tuli isojakin päivityksiä, mutta saas nähdä. En jotenkin usko että tähän S24u tulisi mitään kovin isoa päivitystä. Toki ne pienetkin korjaukset ongelmatilanteisiin korjaa turhia ongelmia pois ja tekee käytöstä entistä tasaisemman varmaa. Hyvät kamerat vaikka joissain tilanteissa ei toimikaan halutusti.
 
Jaaha nyt vaihtu Samsung Caren tila päivitys suoraan tilaan lähetetty asiakkaalle. Ihmetyttää kyllä kun näemmä vaihdettu näyttö, runko ja akku. Muutaman kuukauden vanhaan puhelimeen. Ilmeisesti Jastekniikka tykkää rahastaa Samsungia.
 
Onko mitään kuponkeja kellään/missään, Buds3 Pro kiinnostaa.
 
Välillä kun tulee whatsapp tai tekstiviestejä niin tulee avattua ne tuollaisessa ärsyttävässä pikkuikkunassa, onko tuota mahdollista saada pois?
 
Jaaha nyt vaihtu Samsung Caren tila päivitys suoraan tilaan lähetetty asiakkaalle. Ihmetyttää kyllä kun näemmä vaihdettu näyttö, runko ja akku. Muutaman kuukauden vanhaan puhelimeen. Ilmeisesti Jastekniikka tykkää rahastaa Samsungia.

Ihan normaali käytäntö jos on näytönvaihtoon mennyt, oma S22U kävi kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla vaihdettiin nuo. Samsungin oma ohjeistus siis.
 
Itse ainakin ottaisin pienen paussin kun noissa buds3 proissa ollu paljon ongelmia ja samsung tainnut lopettaa noiden toimitukset toistaiseksi
 
Itse ainakin ottaisin pienen paussin kun noissa buds3 proissa ollu paljon ongelmia ja samsung tainnut lopettaa noiden toimitukset toistaiseksi
Kiitos varoituksesta :tup: Katsotaan miten nuo ongelmat selvitellään ja ostohousut hetkeksi pois jalasta.
 
Koskahan s24 ultra tulis mahdollisesti alennusmyynteihin, kun foldien ja flippien alkumyynti on rauhoittunut?
 
Onko kellään muulla ollut ongelmia S24:n ja mobiilidatan kanssa. Ensimmäinen laite kävi huollossakin kaksi kertaa ja mitään vikaa eivät löytäneet. Nyt toinen tismalleen samanlainen laite käytössä ja sama pätkiminen jatkuu. Käytössä Telian siviili- ja yritysliittymä. Sim-kortit vaihdettu, kokeiltu esimmiä ja vain yksi simmi kerrallaan, mutta sama pätkiminen jatkuu molemmilla liittymillä. Ja joka helvetin asetus koitettu ronklata asetuksista läpi. Tehdasasetusten jälkeen toimii hetken, mutta pätkiminen pahenee vaan ajan myötä. Käytännössä ihan käyttökelvoton. Ei voi olla kyllä kahta maanantaikappaletta, vaan ongelma voisi liittyä komboon Telia + S24. Yhteys tukiasemaan säilyy hyvänä ja Telian logitiedoissa ei näy mitään katkosta, paketit ei vaan liiku itse päätelaitteessa. En keksi kyllä enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa siviililiittymä Elisaan ja testata sillä. Samat liittymät toimivat vanhassa S20:ssa aivan normaalisti.
Minulla on myös kuvaksesi kaltainen ongelma. Ja minullakin on kaksi Telian SIMmia käytössä. En tiedä voiko se liittyä Teliaan kuitenkaan.

Lisäksi puhelin välillä alkaa käyttämään radiota itsestään, vaikka kaikki sovellukset on sammutettu (myös Apps valikosta force stop). Tämä ilmenee siten, että puhelin lämpenee, akkua kuluu nopeasti ja jos puhelimen laittaa langattoman hiiren viereen, niin hiiri lakkaa toimimasta. Eli selvästikin siellä jotain langatonta dataa kulkee. Tämän saa pysäytettyä vain laittamalla hetkeksi lentokonetilan päälle.

Ostin puhelimen toukokuussa, joten en tiedä olisiko se toiminut paremmin ennen toukokuun päivitystä. Nämä ongelmat ovat olleet minun yksilössä siis alusta asti.

Onko muilla vastaavia ongelmia?
 
Pysyykö teillä kello ajassa, mulla S22 jätättää parissa päivässä sen puoli minuuttia. Eikä automaattisynkronointia voi pitää päällä koska se heittää vielä enemmän (Moi-mobiili). Onko tuohon mitään muuta keinoa?
 
Pysyykö teillä kello ajassa, mulla S22 jätättää parissa päivässä sen puoli minuuttia. Eikä automaattisynkronointia voi pitää päällä koska se heittää vielä enemmän (Moi-mobiili). Onko tuohon mitään muuta keinoa?
Screenshot_20240805_205928_Vivaldi.png

Elisan kello oikeassa. Tee pyyntö Moille että korjaavat kellonsa.
 
Osaako joku sanoa mitä puhelimeni (S24+) päivityksessä tapahtui tänään?

Olin muuttamassa jotain asetuksia kun huomasin, että asetusten kohdassa Tietoturva ja tietosuoja --> Päivitykset oli oranssi huutomerkki ja kun klikkasin sen auki, kehotti asentamaan päivityksen. No hyväksyin päivityksen asennuksen ja se haki jotain muistaakseni n. 75 megan kokoisia, pyysi uudelleenkäynnistystä ja näytti sen tavallisen näkymän, jossa sovelluksia optimoidaan.

Jonkin ajan kuluttua avasin puhelimen lukituksen ja siinä vähän ihmettelin ei tullut sitä Android-päivityksille tyypillistä ilmoitusta että puhelin on päivitetty. Menin siksi katsomaan Asetukset --> Ohjelmistopäivitys, ja siellä yllättävästi sanotaan, että edellinen päivitys on asennettu yli viikko sitten. No mitäs hemmettiä tuossa sitten asensin?

En oikein osaa olla kauhean huolissani kun kuitenkin käynnistin koko homman Androidin asetuksista. Mutta kiinnostaisi kyllä tietää mitä tässä tapahtui. Eivätkö kaikki päivitykset rekisteröidy tuonne jälkimmäiseen paikkaan vai voiko joku päivitys epäonnistua ilman että siitä tulee virheilmoitusta (en tosiaan saanut sellaistaan)? Onko muilla vastaavaa käynyt?
 
Minulla on Moi-liittymä S24U ja en ole huomannut et kello jätättäisi.

Huomasin tuossa heinäkuun puolivälissä. Tietokoneen kello näyttää täsmälleen oikeaa aikaa ja satuin katsomaan kännykkää samaan aikaan ja huomasi tuon eron. Minuutin ero on jo huomattava ja vaikuttaa moneen asiaan. Hyvä että korjasivat, toivottavasti myös aika on ja pysy oikeassa.

Samsungin itsensä kello ilman automaattista synkronointia ei sitten pidäkään vaan jätättää, joten sitäkään ei voi manuaalisena päällä pitää.
 
Miten tollaset custom teemat vaikuttaa puhelimeen?
Hidastaako ja tuhlaako akun nopeammin? Puhelimena S24.

Tekisi mieli personoida nykyistä puhelinta ja asentaa Win 11 lookalike.
 
Mistähän mahtaisi löytää silikoni kuori S24 Ultralla? Ja silikoni kuorella tarkoitan sellaista pehmeetä silikonia, mikä ei liu`u ollenkaan. Olen pari kuorta ostanut jotka on mukamas silikoni kuoria mutta näähä on kovaa muovia.
 
Mistähän mahtaisi löytää silikoni kuori S24 Ultralla? Ja silikoni kuorella tarkoitan sellaista pehmeetä silikonia, mikä ei liu`u ollenkaan. Olen pari kuorta ostanut jotka on mukamas silikoni kuoria mutta näähä on kovaa muovia.

Mulla on perus S24:ään kaksi silikonikuorta, tällainen ohut Puro 0.3 nude päivittäiskäytössä

Sekä tällainen vähän tanakampi screenorin bumper.

Molemmat siis pehmeitä silikonikuoria.

Telialta sais näköjään dbramanten D3O materiaalin kuoren nyt eurolla sun puhelimeen, tuo on iskusta kovettuvaa materiaalia (non-Newtonian material), ei käytännön kokemusta mutta mielenkiintoinen konsepti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 988
Viestejä
4 502 194
Jäsenet
74 307
Uusin jäsen
Bimboozt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom