Kyllä on. Täysin sama ongelma täällä. Minulla on fyysisenä SIM1-paikalla oma liittymä ja SIM2-paikalla firman liittymä. SIM2 kautta tulee mobiilidata. Pari kertaa tämä ongelma on tullut nimenomaan mobiilidataa käyttäessä yli 5 minuutin Whatsapp puhelun aikana, jolloin mobiilidataa kuluu enemmän, kuin Iltalehteä selatessa. Yhtäkkiä vaan puhelu katkeaa ja pitää alkaa kikkailemaan, että nettiyhteys toimisi taas vähän aikaa eteenpäin. Kuumenemiset ehkä liittyvät samaan asiaan ja niitäkin minunkin puhelimelle on käynyt. Yksi kuumenemiskerta syö aina 10 prosenttia akkua kertaheitolla.
Kotona puhelin on päivittäin jatkuvassa ja raskaassa työkäytössä langattomassa wifi-verkossa eikä koskaan ole ylikuumennut tai verkkoliikenne pätkinyt.
Lisähuomiona vielä, että pari viikkoa sitten olin reissussa ja tilasin huvikseen ensimmäistä kertaa kokeilumielessä eSIM:in dataa varten, koska ei ollut EU-verkkovierailumaa. eSIM oli siis korvaamassa fyysistä Telian SIM2-paikalla olevaa liittymää käytön aikana. Suurimman osan ajasta toki vietin hotellilla langattomassa wifi-verkossa, mutta ainakin ne muutamat tunnit, milloin käytin mobiilidataa kaikki pelitti eikä puhelin ylikuumentunut. Testiotanta on toki hyvin pientä, kun ei se täällä normikäytössäkään pelkällä joutokäynnillä aina ala temppuilemaan muutenkaan, mutta mietin kyllä voisiko se fyysinen SIM2 aiheuttaa ongelmia. En ole kokeillut swapata omaa korttia kakkoseen (tästä saisi hyvän vitsin) ja firman puolestaan ykköseen, mutta sen tein jossain vaiheessa, että pyysin kokonaan uuden fyysisen Telian SIM-kortin vanhan tilalle, jos se vaikka auttaisi, mutta ei auttanut.
Minua kiinnostaisi tietää, onko teillä tai sinulla myös Telian SIM-kortti SIM2-korttipaikalla, vai lieneekö asialla mitään tekemistä ongelman kanssa.
Harmillinen tilanne tosiaan, kun on muuten huippuvehje. Itse en ole laitteesta mitään maksanut, mutta luulisi vajaan tonnin laitteessa nämä perusasiat toimivan. Aikaisemmassa A52 5G:ssä ei ollu ikinä mitään ongelmia verkkojen kanssa, vaikka samalla Dual SIM kokoonpanolla mentiin.