Pahoittelut, jos tämä on ihan tuttu juttu, mutta siltä varalta että vinkki ei ole tuttu, ajattelin jakaa sen. Itse vasta äskettäin jostain YT videosta tämän näin.
Jos S24 kärsii (miksei joku muukin, itse tuskailin oman S24U kanssa) oudosta akun kulumisesta, niin kannattaa ainakin kokeilla tämä vinkki.
Avaa Google Play kauppa, valitse asetukset.
Yleiset -kohdasta löytyy Sovellusten asennusten optimointi
(App install optimization) asetus, joka kai oletuksena on päällä. Ota asetus pois käytöstä.
Kannattaa ainakin kokeilla, väheneekö akun kulutus. Itselläni muutos oli dramaattinen hyvässä mielessä (en harrasta mittailuja, ihan käytännön kokemus vaan). En tiedä, olisiko ajan kuluessa akun kulutus tasaantunut, kuten muistan noin muutoin S21U kanssa käyneen, jolloin ajattelin että joku päivitys auttoi asiaan.
En tiennyt tästä asetuksesta tuolloin.
Se onko tämän pois kytkennästä jotain haittaa, jätän muiden huoleksi. Lisää tietoa löytynee
etsimällä.
Ja ei, en asennellut ohjelmia vähään aikaan, jolloin ko. asetus päällä lähetetään Googlelle jotain tietoja. Sitten myöhemmin kai ei niin paljon. Siltä tämän poistaminen vaikutti paljon minun laitteessa. Eihän se paljon ota kokeilla.
(Jos asetusta ei köydy, kokeile ottaa
Sovelluskehittäjän asetukset käyttöön, kuulemma voi olla tästä kiinni)
TLDR? Jos akku tyhjenee kovin, kokeile poistaa käytöstä "Sovellusten asennusten optimointi". Löytyy Google Play/Asetukset/Yleinen/Sovellusten asentamisen optimointi.
Edit. typo asennusten -> asentamisen
Lisätty kuva