Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

ekalla 40km ajolla e-way e600max tosiaan ny haljennut lokari. Toivottavasti lähettää lokarin, mut millanen homma toi on itse korjaa?
vähän nyt pännii, mutta tiedostettu vika ja riski.
Muutoin kyllä kulkee niin napakkaa ja kiihdys hyvä ja ylämäet taittuu helposti ja kevyesti.
mitä testasin suoralla 35km/h oli max mitä pääsin varusteineen lähemmäs 100kg kuormalla.
En tohtinut sen enempää testailla tota rajoittamatonta ajeluu.
 
Viimeksi muokattu:
Toimiiko E-WAU Ninedash tai toi m365?

Jos jälkimmäinen toimii, sieltä saa kanssa cruisen päälle.

Screenshot_20210508-231107.jpg

Screenshot_20210508-231413.jpg
 
Cruise itsessään toimii mutta sen aktivoituminen oikein on hiukan hit or miss etenkin jos nopeus heittää juuri kahden lukeman väliä.
 
Jooh, kaikenlaista sitä kyl sit pitääki käydä
kertokaas mitäs käy jos maahantuoja vetääki laudat takas jne? saako uutta ikinä
mua ainaki tuo ip luokitus(jos toimii) ja laudan kuorma 125kg max ja takavetoisuus ym.. on ne syyt miksi nojaudun tähän lautaan.
 
Jooh, kaikenlaista sitä kyl sit pitääki käydä
kertokaas mitäs käy jos maahantuoja vetääki laudat takas jne? saako uutta ikinä
mua ainaki tuo ip luokitus(jos toimii) ja laudan kuorma 125kg max ja takavetoisuus ym.. on ne syyt miksi nojaudun tähän lautaan.
Ymmärtääkseni rahat takaisin myyjältä ja maahantuonti maksaa myyjälle. En jaksa uskoa että tuo menisi heti siihen että vedettäisiin myynnistä (ei kuitenkaan ihan tuntematon pikkupulju ja taloudesta löytyi jo ennen lautaa mm Wilfan blenderi), enemmänkin sanoisin että osia muutellaan ja ekoja lautoja tullaan vaihtamaan uusiin paikoin nopeaankin tahtiin koska voi olla rahallisesti järkevämpää ja turvallisempaa vaihtaa uuteen ja korjata vanha rauhassa uudeksi vaihtolaitteeksi tms.
 
Viimeksi muokattu:
Joo o. On kyllä paskaa toi E600 Max takalokari. Itsellä antautui 130km kohdalla vaikka olen modifioinut ton samantien. Sisäpuolella on alumiinituet ja epoksi. Kumpikin materiaali sallii pienen jouston niin vaikka lokari on paljon jämäkämpi niin silti lähti murtumaan. No ei toi onneksi voi katketa kokonaan. Epoksi pitää paketin kasassa.

IMG_1914.jpeg
 
Joo o. On kyllä paskaa toi E600 Max takalokari. Itsellä antautui 130km kohdalla vaikka olen modifioinut ton samantien. Sisäpuolella on alumiinituet ja epoksi. Kumpikin materiaali sallii pienen jouston niin vaikka lokari on paljon jämäkämpi niin silti lähti murtumaan. No ei toi onneksi voi katketa kokonaan. Epoksi pitää paketin kasassa.

IMG_1914.jpeg
:jd::itku: eli huolto kierre lokarin takia ainaki tiedossa.. itselle tulossa vaa se 3d printattu tuki.. mut halkeama jo niin pitää vahvistaa muutenkin. Pyysin wilfaa toimittaa uutta lokaria jo, ei mieli tekisi yhtää posti roudaa huoltoon kun menisi niin monta ajokilsoi pois odotellessa..
 
Hommasin just E-WAY E-500:n. Hauska härpäke.
Tosta softan säädöistä kysymys:

Throttle Acceleration Adjustment. Vaikuttaa ilmeisesti jotenkin kiihtyvyyteen? On oletuksena 80.

Brake Strenght Adjustment. Sekin oletuksena 80. Moottorijarrun säätö?
 
Skuuttina M365, vaikuttaako takuuseen jos tohon flashaa firmwaren missä olisi vauhdit korkeammat?
Onko siinä flashin jälkeen edelleen kaksi ajomoodia vai onko siihen mahdollista flashaa niin että siihen tulisi erikseen kolmanneksi se viritetty?
 
Hommasin just E-WAY E-500:n. Hauska härpäke.
Tosta softan säädöistä kysymys:

Throttle Acceleration Adjustment. Vaikuttaa ilmeisesti jotenkin kiihtyvyyteen? On oletuksena 80.

Brake Strenght Adjustment. Sekin oletuksena 80. Moottorijarrun säätö?
Edit: mutta tämä kokemus tosin itsellä 600maxin kanssa.

0 kun laittaa jarrun säädön niin ei pysähdy eli en suosittele, kantsii varmaa sataan suoraan laittaa, 80 riittää kyl kans kaipati.

80-->100 throttle ei tuntunut missään se ero, äkänen on silti kiihtyy vakiolla, oman maun mukaan testailee vaa.
 
Edit: mutta tämä kokemus tosin itsellä 600maxin kanssa.

0 kun laittaa jarrun säädön niin ei pysähdy eli en suosittele, kantsii varmaa sataan suoraan laittaa, 80 riittää kyl kans kaipati.

80-->100 throttle ei tuntunut missään se ero, äkänen on silti kiihtyy vakiolla, oman maun mukaan testailee vaa.
80 on ihan sopiva normi ajoon mutta itsellä 100:ssa koska en koe ongelmaa siitä että takarengas menisi lukkoon hiekalla tms liukkaalla jarrutellessa. Ja juu, se menee lukkoon asti kun jarrutat hiekalla kurvissa. Kaasua kokeilin 100:n jälkeen 80:ssä ja kyllä tuo oman tuntuman mukaan tuntui äkäisemmältä 100 säädöllä. En tosin tiedä vaikuttaako tuo enemmän kaasun herkkyyteen vai virtamäärään. Jos kaasun herkkyyteen (mitä en kyllä usko) selittäisi jokseenkin kodikkaan tuntemuksen koska omassa kipossa on varsin herkkä kaasu.
 
Ok, kiitos näistä! Pitää ite vielä testailla noita asetuksia ajan kanssa.
 
80 on ihan sopiva normi ajoon mutta itsellä 100:ssa koska en koe ongelmaa siitä että takarengas menisi lukkoon hiekalla tms liukkaalla jarrutellessa. Ja juu, se menee lukkoon asti kun jarrutat hiekalla kurvissa. Kaasua kokeilin 100:n jälkeen 80:ssä ja kyllä tuo oman tuntuman mukaan tuntui äkäisemmältä 100 säädöllä. En tosin tiedä vaikuttaako tuo enemmän kaasun herkkyyteen vai virtamäärään. Jos kaasun herkkyyteen (mitä en kyllä usko) selittäisi jokseenkin kodikkaan tuntemuksen koska omassa kipossa on varsin herkkä kaasu.
Täytyy varmaa uusiksi koklaa tota kaasua..
jarru kans 100:ssa
 
Skuuttina M365, vaikuttaako takuuseen jos tohon flashaa firmwaren missä olisi vauhdit korkeammat?
Onko siinä flashin jälkeen edelleen kaksi ajomoodia vai onko siihen mahdollista flashaa niin että siihen tulisi erikseen kolmanneksi se viritetty?
Sillä ei-alkuperäisellä pääset muuttelemaan asetuksia oikeastaan miten haluat. Jos et tiedä, mitä olet tekemässä, on riski polttaa kontrolleri siitä laudasta. Viimeistään siinä kohdassa voikin herättää epäilyksiä takuun osalta.

Ei sitä firmistä välttämättä toki huomata mutta aina kannattaa varautua takuun menoon jos lähtee tekemään jotain, jota ei ole tarkoitettu tehtäväksi.

80 on ihan sopiva normi ajoon mutta itsellä 100:ssa koska en koe ongelmaa siitä että takarengas menisi lukkoon hiekalla tms liukkaalla jarrutellessa. Ja juu, se menee lukkoon asti kun jarrutat hiekalla kurvissa.
Oliko tuohon lautaan softaa, jolla näkisi virrat ja jännitteet eri tilanteissa? Ei ainakaan haittaa olisi, jos saisi hieman katsottua.

En ainakaan ole huomannut riittävän tarkkaa kuvaa tuon laudan kontrollerista, jotta näkisi hieman, millaisin osin se on tehty. Enkä muutoinkaan speksejä sen osalta. Väkisin vaan tulee mieleen, onko mitoitus miten riittävä. Nyt kun porukka ottaa noista maksimit nopeudesta ja jarrusta ulos ja sitten täydellä akulla jyrkkään alamäkeen niin kyllä tuossa on riski jostakin kuulua poks jos riittävän fiksua rajoitusta ei jarruvoiman osalta ole.
Tuossakaan ei tosiaan ymmärtääkseni ole mitään jarruvastusta vaan jarrutuksen tuottama menee akkuun.
 
Sillä ei-alkuperäisellä pääset muuttelemaan asetuksia oikeastaan miten haluat. Jos et tiedä, mitä olet tekemässä, on riski polttaa kontrolleri siitä laudasta. Viimeistään siinä kohdassa voikin herättää epäilyksiä takuun osalta.

Ei sitä firmistä välttämättä toki huomata mutta aina kannattaa varautua takuun menoon jos lähtee tekemään jotain, jota ei ole tarkoitettu tehtäväksi.


Oliko tuohon lautaan softaa, jolla näkisi virrat ja jännitteet eri tilanteissa? Ei ainakaan haittaa olisi, jos saisi hieman katsottua.

En ainakaan ole huomannut riittävän tarkkaa kuvaa tuon laudan kontrollerista, jotta näkisi hieman, millaisin osin se on tehty. Enkä muutoinkaan speksejä sen osalta. Väkisin vaan tulee mieleen, onko mitoitus miten riittävä. Nyt kun porukka ottaa noista maksimit nopeudesta ja jarrusta ulos ja sitten täydellä akulla jyrkkään alamäkeen niin kyllä tuossa on riski jostakin kuulua poks jos riittävän fiksua rajoitusta ei jarruvoiman osalta ole.
Tuossakaan ei tosiaan ymmärtääkseni ole mitään jarruvastusta vaan jarrutuksen tuottama menee akkuun.
E-wayn omassa softassa on optiot kaasun, jarrun ja cruisen säätöihin. Eli valmistajan spekseillä mennään. Ja softa näyttää speksejä tuon M365 toolin kaltaisesti.
 
E-wayn omassa softassa on optiot kaasun, jarrun ja cruisen säätöihin. Eli valmistajan spekseillä mennään. Ja softa näyttää speksejä tuon M365 toolin kaltaisesti.
Eikös tuossa ole tilanne kuitenkin se, että kaasu ja jarru säädetään kuluttajalla tarkoitetulla softalla ja nopeus toisella? Eikä ilmeisesti ole sen parempaa tietoa siitä, voiko kaikkia yhdistelmiä käyttää vapaasti?

Jos arvoja saa ulos, onko niitä kukaan katsonut?
 
Eikös tuossa ole tilanne kuitenkin se, että kaasu ja jarru säädetään kuluttajalla tarkoitetulla softalla ja nopeus toisella? Eikä ilmeisesti ole sen parempaa tietoa siitä, voiko kaikkia yhdistelmiä käyttää vapaasti?

Jos arvoja saa ulos, onko niitä kukaan katsonut?
Virallinen app on selkeä variaatio tuosta kiinasoftasta. Esim kaikki asetukset (jotka ovat kaikki samat optiot screenshotin perusteella) säädetään identtisesti. Virallisesta vaan puuttuu huippunopeuden säädöstä tuo rajoittamaton valinta.

Mitä arvojen katsomiseen tulee niin enpä ole katsonut kuin akkuprosenttia vs laidan viiden palkin lukema joka on selkeästi liian pienellä ajalla laskettu keskiarvo akuston volteista koska yksi ylämäkikiihdytys voi pudottaa samantien neljältä palkilta kolmeen ja kimmota hetken tasaisen ajon jälkeen takaisin neljään. Ja laudan oltua tovi nousee jopa puolitoista palkkia viidestä.
 
Tarttisi saada jostain uusi BMS xiaomi M365:lle. Paikkoja on 1001 mutta onko jollain kokemusta mikä olisi järkevin ostopaikka?
 
Tarttisi saada jostain uusi BMS xiaomi M365:lle. Paikkoja on 1001 mutta onko jollain kokemusta mikä olisi järkevin ostopaikka?
Kyse siis alkuperäisestä ei-prosta? Ja nimenomaan BMS?

En muista kenenekään täällä maininneen tuota poltetun eikä sen paremmin ostopaikkojakaan. Muutenkin hieman arpomista mutta Aliexpressistä lähtisin itse kaivamaan joltakin enemmän kauppaa tehneeltä myyjältä.

Toisaalta eikös tuosta alkuperäisestä saanut jossakin tilanteessa poltettua sulakkeen. Se on vaihdettavissa, jos kolvi pysyy kädessä. Oletettavasti pysyy, vaihtokaan ei kuitenkaan ole ihan plug and play.
 
Tilasin penkin ninebot maxiin:

Amazon.com: Shock-Absorbing Folding Seat Saddle Compatible with ninebot MAX G30 Electric Scooter: Sports & Outdoors

Nyt olen tosi coool. Vielä propelli päähään niin sitten on ou jee!
Mikä ihmeen pakkomielle ihmisillä on hankkia laillinen kevyt sähköajoneuvo ja sitten mahdollisuuksien mukaan muuntaa se kilvettömäksi moottoripyöräksi? Itse ainakin tykkään polkupyörään rinnastettavasta moottorittomana pidettävästä ajoneuvosta, jolla saa ajaa siellä missä polkupyörällä, jonka saa jättää vaikka alaikäisten saataville teoriassa, jolla saa päristellä pienessä krapulassa jos siltä tuntuu, ja jota ei tarvitse vakuuttaa erikseen. Minulla on auto ja mopo moottoroitua ajokortillista tieliikennettä varten ja liuta työkoneita, joilla niilläkin pitää mennä tiettyjen sääntöjen mukaan. Miksi potkuskootterista pitää väkisin tehdä moottoripyörä? Ja tämähän ei tosiaan ollut sitä jeesustelua. Mitään turvallisuushaittaa ei tässä ole, vaan omaan polveen juridisesti ampumista.

Melko vähällähän tuosta pääsee, jos on A-kortti(tai edes vähäisempi A-sukuinen) eikä satu joutumaan kolariin eikä koskaan edes teoriassa käytä alkoholia. Silti ihmettelen. On niitä hienompiakin vehkeitä, joilla leikkia Ghostrideria. Jollain Ninebotin potkulaudalla. Moro. Kyllä sen pitäisi sitten ainakin kulkea 80 km/h ja kiihtyä kuin paholainen, jotta saadaan sitä kontenttia. Jos muuten vaan haluaa säännöistä välittämättä ajaa pärrällä pyörätiellä kiusallaan, niin eikö kannattaisi ostaa sitä varten se kilvetön kurapyörä?
 
Viimeksi muokattu:
Kyse siis alkuperäisestä ei-prosta? Ja nimenomaan BMS?

En muista kenenekään täällä maininneen tuota poltetun eikä sen paremmin ostopaikkojakaan. Muutenkin hieman arpomista mutta Aliexpressistä lähtisin itse kaivamaan joltakin enemmän kauppaa tehneeltä myyjältä.

Toisaalta eikös tuosta alkuperäisestä saanut jossakin tilanteessa poltettua sulakkeen. Se on vaihdettavissa, jos kolvi pysyy kädessä. Oletettavasti pysyy, vaihtokaan ei kuitenkaan ole ihan plug and play.
Kyllä kyseessä on ei pro malli. Ei se palanut ole ja sulake on ehjä. Mutta jotain vikaa siinä on kun vilkkauttaa 4 kertaa punaista lediä eikä sininen ledi syty.
Töissä ollaan tutkittu kahdenkin eri korjaajan kanssa eikä löydetty syytä. Kennot on ok ja tasapainossa joten ei ole niistä kiinni. Vaihto ei ole mikään ongelma. Kolvi on pysynyt kädessä ihan ammatin puolesta jo yli 20 vuotta :)
 
Kyllä kyseessä on ei pro malli. Ei se palanut ole ja sulake on ehjä. Mutta jotain vikaa siinä on kun vilkkauttaa 4 kertaa punaista lediä eikä sininen ledi syty.
Töissä ollaan tutkittu kahdenkin eri korjaajan kanssa eikä löydetty syytä. Kennot on ok ja tasapainossa joten ei ole niistä kiinni. Vaihto ei ole mikään ongelma. Kolvi on pysynyt kädessä ihan ammatin puolesta jo yli 20 vuotta :)

Kennot siis ok, mutta antaako BMS ulos mitä?
Vanhat linkit kun on onnistunut menettämään, niin ihan (huonon) muistin mukaan tarkistaisin kennoille ja lämpötila-antureille menevät piuhat, kun murtuneet kaapelit ei ole ihan ainutlaatuisen harvinaisia näissä Xiaomin BMS:issä..

Alista jos halvan korvike-BMS:n tilaa, niin voi jossain vaiheessa joutua sen BMS115fix:in ajamaan jos tulee "Bad Serial" ongelma.
Näkyvät nuo M365:n BMS:t olevan jostain syystä niin hinnoissaan (esim. escooterfixillä suolaiset 79€), että ensin yrittäisin korjailla vanhaa ja jos ei onnistuisi, tilaisin Denis Yurevilta repair BMS:n neljään kymppiin.

Tietty voi yrittää metsästää pilkkahintaista loppuunajettua vastaavaa kulkupeliä varaosan toivossa, mutta se on sitten tuurihommaa.

No, toivottavasti joku osaava auttaja löytyy ja saat kyydin kuntoon!
 
Viimeksi muokattu:
Juu olen ihan samaa mieltä. Olen vain aika paskassa kunnossa (aivoleikkaus * 2) ja tärinä ei juuri nyt ole oikein hyväksi minulle. Kortti
on lähtenyt ja liikuntaa pitää välttää sanoi lääkäri. Tuolla voi häveten liikkua, mutta kun ei aina ole rahaa taksiin. Osaan jo kuvitella
että tööttiä varmasti tullaan soittamaan ja varmasti ikkunaa väännetään alas ja nauretaan. Mutta tälläistä tämä on aivovammaisen elämä.

Mutta aha! Se siis on laiton. No voi vi**u. Peruutin tilauksen.

Tossa on video tuosta:
En halua kuulostaa kusipäältä mutta ei sairaus anna oikeutta rikkoa lakia. Siihen että sulla ei ole korttia on syy. Laudalla saat ajaa mutta jos et kykene sitä laillisena ajamaan niin koetko rehellisesti olevasi oikea ihminen liikenteeseen... Etenkin jos jo tärinä vetää esiin oiretta joka estää ajamisen esiin niin luuletko että tuollainen jousitettu satula sitä poistaa tarpeeksi ettet vaaranna muita?

Ja kyllä, mulla on varaa sanoa näin. Myös kortin suhteen. Kortti sairauden takia kuivumassa ja lauta on tehokkain mitä saan ajaa tällä hetkellä. Erona se että omat oireet olleet kurissa jo ennen kortin lähtöä ja vielä pitäisi elokuulle venailla että saa antaa ST:lle kenkää niin perkeleesti. Olisi se kiva päästä paikasta a paikkaan b joustavasti ja nopeasti yms kivaa mutta ei.
 
Juu mulla ei ole sellaista oiretta joka vaarantaisi liikenteen. Ajatus oli vetää noin kävelyvauhtia. Mutta kuten sanoin, peruin tilauksen koska
se on laiton. En ollut siitä tietoinen. Kiitos!
Oireeton mutta samalla et saa saada liikaa tärinää (minkä ymmärrän hyvin) ja sitä ei moinen satulatolppa poista. Usko pois, tiedän miten perseestä tuo on. Itsellä ei ole noin paha keissi kun sulla mutta olen seurannut vastaavia läheltä. Tiedän sen paskan. Se on vain tosiasia että sulle ja ympäristölle paljon parempiakin kulkineita löytyy. Enkä nyt meinaa pyörätuolia tms.
 
Kennot siis ok, mutta antaako BMS ulos mitä?
Vanhat linkit kun on onnistunut menettämään, niin ihan (huonon) muistin mukaan tarkistaisin kennoille ja lämpötila-antureille menevät piuhat, kun murtuneet kaapelit ei ole ihan ainutlaatuisen harvinaisia näissä Xiaomin BMS:issä..

Alista jos halvan korvike-BMS:n tilaa, niin voi jossain vaiheessa joutua sen BMS115fix:in ajamaan jos tulee "Bad Serial" ongelma.
Näkyvät nuo M365:n BMS:t olevan jostain syystä niin hinnoissaan (esim. escooterfixillä suolaiset 79€), että ensin yrittäisin korjailla vanhaa ja jos ei onnistuisi, tilaisin Denis Yurevilta repair BMS:n neljään kymppiin.

Tietty voi yrittää metsästää pilkkahintaista loppuunajettua vastaavaa kulkupeliä varaosan toivossa, mutta se on sitten tuurihommaa.

No, toivottavasti joku osaava auttaja löytyy ja saat kyydin kuntoon!

kennoilta lähtee 42v eli ovat täynnä mut BMS antaa ulos vain puolet 21v eli ei kytkeydy päälle. Tarttee nyt vielä kerran yrittää mitata noi kaikki sensorit ja piuhat läpi. Mielestäni joskus oon nähnyt kytkentäkaavion jossain netin syövereistä niin yrittää sen mukaan vähän katsella läpi.
 
Itselleni on ainakin tullut aika selväksi, milloin tuo potkulauta muuttuu ns. laittomaksi. Mutta sen sijaan että se kategorisesti kiellettäisiin tai estettäsiin, niin mitä vaikutuksia sen tekemisellä laillliseksi olisi? Itse en lähtisi laudalla hakemaan mitään älyttömiä nopeuksia, mutta jos vaikka tuo istuinkin jotakuta niin miellyttää, niin saako laudasta tehtyä fiksusti "moottoripyörän"? Onko jotain sellaisia vaatimuksia, jotka ovat teknisesti vaikea täyttää. Vakuutukset saa rahalla, ja olisi hyvä ymmärtää tässäkin, millaisista summista mahdetaan puhua, jos joku tätä on selvitellyt jo.
 
Itselleni on ainakin tullut aika selväksi, milloin tuo potkulauta muuttuu ns. laittomaksi. Mutta sen sijaan että se kategorisesti kiellettäisiin tai estettäsiin, niin mitä vaikutuksia sen tekemisellä laillliseksi olisi? Itse en lähtisi laudalla hakemaan mitään älyttömiä nopeuksia, mutta jos vaikka tuo istuinkin jotakuta niin miellyttää, niin saako laudasta tehtyä fiksusti "moottoripyörän"? Onko jotain sellaisia vaatimuksia, jotka ovat teknisesti vaikea täyttää. Vakuutukset saa rahalla, ja olisi hyvä ymmärtää tässäkin, millaisista summista mahdetaan puhua, jos joku tätä on selvitellyt jo.
Tyyppihyväksyntää voi hakea vain valmistaja tai maahantuoja. Tyyppihyväksyntä vaaditaan että laudan voi rekisteröidä mopoksi tai kevyeksi moottoripyöräksi. Sellanen on vain lähtökohtaisesti skootterin tmv. runkoon rakennetulla patterivehkeellä. Omavalmistetta on myös hyvin vaikeaa ja kallista saada kilpiin, helpoiten se käy kun ottaa tehdasvalmisteisen tyyppihyväksytyn menopelin ja muokkaa sitä niin että muutosprosentti on alle 50. Itsekin harmittelin että ei haittaisi maksaa vuodessa pariasataa vakuutuksista ja veroista, kunhan e-waulla saisi päästää laillisesti maks 60-80 nopeuksia ajoradalla.
 
Juu mulla ei ole sellaista oiretta joka vaarantaisi liikenteen. Ajatus oli vetää noin kävelyvauhtia. Mutta kuten sanoin, peruin tilauksen koska
se on laiton. En ollut siitä tietoinen. Kiitos!

Eikös se istuin ole sähköpotkulaudassakin eli 16-25 km/h kulkevassa max. 1 kW tehoisessa kevyessä sähköajoneuvossakin sallittu, jos sen korkeus ajoradan pinnasta on enintään 44 cm, ainakin tuon allaolevan, TRAFICOMin sivuilta linkitetyn TUKES-ohjeistuksen mukaan?
Sähköiset liikkumisvälineet - Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)

Tuota korkeammaksi jos istuimen asettaa, täytyy laitteen olla esimerkiksi "ensisijaisesti maastokäyttöön tarkoitettu". Minä ainakin tuon tulkitsen niin, että kaikissa sähköpotkulaudoissa saa täten alle 44 cm korkuinen istuin olla.
 
Eikös se istuin ole sähköpotkulaudassakin eli 16-25 km/h kulkevassa max. 1 kW tehoisessa kevyessä sähköajoneuvossakin sallittu, jos sen korkeus ajoradan pinnasta on enintään 44 cm, ainakin tuon allaolevan, TRAFICOMin sivuilta linkitetyn TUKES-ohjeistuksen mukaan?
Sähköiset liikkumisvälineet - Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)

Tuota korkeammaksi jos istuimen asettaa, täytyy laitteen olla esimerkiksi "ensisijaisesti maastokäyttöön tarkoitettu". Minä ainakin tuon tulkitsen niin, että kaikissa sähköpotkulaudoissa saa täten alle 44 cm korkuinen istuin olla.
Näin muistelen/olen ymmärtänyt mutta toin asian esiin ihan senkin takia että omien kokemuksien mukaan laadukaskaan iskarilla varustettu satulatolppa ei ole "jousitus" joka edellä mainitussa tilanteessa ratkaisisi itse ongelmaa tärinän suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
150km mittarissa ja oma E600 lokari antoi periksi :cool: Mietinpä vain onko tuosta korvaavasta lokarista mitään iloa jos lähettävät mulle täysin samanlaatuisen lokarin joka hajoaa taas 0-200km jälkeen.
 
150km mittarissa ja oma E600 lokari antoi periksi :cool: Mietinpä vain onko tuosta korvaavasta lokarista mitään iloa jos lähettävät mulle täysin samanlaatuisen lokarin joka hajoaa taas 0-200km jälkeen.
Itse meinasin että kun lokari saapuu niin kiinni ja suoraan rakennellut tuet kiinni ja sillä pääsee jo todennäköisesti 90% ongelmista. Pari tukea tuonne lokarin takapäähän jotka tuetaan laudan runkoon ja jousto vähenee todella pieneksi.
 
Itse meinasin että kun lokari saapuu niin kiinni ja suoraan rakennellut tuet kiinni ja sillä pääsee jo todennäköisesti 90% ongelmista. Pari tukea tuonne lokarin takapäähän jotka tuetaan laudan runkoon ja jousto vähenee todella pieneksi.

Tämä on varmaan fiksuinta. Itse mietin tilaanko suoraan G30 lokarin. On kyllä valittu laadukkain mahdollinen muovi tähän härpättimeen..
 
Ite oon ajanut 3 vuatta istuimella varusteltua skuuttia useampaan ratsiaan poliisien istuimesta mitään kommentoimatta. Ja mikä mpyärän istuin tekee skuutista?
 
Ite oon ajanut 3 vuatta istuimella varusteltua skuuttia useampaan ratsiaan poliisien istuimesta mitään kommentoimatta. Ja mikä mpyärän istuin tekee skuutista?
Asian vähäisyyden, harmittomuuden ja tulkinnanvaraisuuden takia pelkkään istuimeen tuskin puututaan. Tarkoitin yleisellä tasolla, kun kulkuakin halutaan lisää eikä skuutin pääpointtia, käytännössä ehtojen täyttyessä sääntelyn ulkopuolelle jäämistä, osata arvostaa.
 
Ite oon ajanut 3 vuatta istuimella varusteltua skuuttia useampaan ratsiaan poliisien istuimesta mitään kommentoimatta. Ja mikä mpyärän istuin tekee skuutista?
Ei se taida silti sitä tosiasiaa muuttaa et se on silti laiton, ja mikäli poliisilla on huono päivä niin sillä on ihan oikeus tulla antaa sitä runtua asiasta, jos vaan sille päälle sattuu. Se et muutaman kerran on selvinny istuimen kanssa ajelusta tai pienestä ylinopeudesta ei tarkota et aina selviäis.

Oon mäkin tykitelly poliisia vastaan 35-40kmh vauhdeissa ilman et mitään on tapahtunu, mutta ei se tarkota et lähtisin asialla sen enempää pelleilemään ku rankaistava teko se silti on.
 
1400km paineltu penkin päällä istuskellen. Poliiseillekin morjestellut nähdessä, eivät ole kiinnostuneet. Enemmän tuntuu että perisuomalainen kateus on se pahin vihollinen tuota minunkin penkkipätkää vastaan. Ei ole huuteluakaan tullut mitä nyt pikkupojat välillä huutelee "keuli!". Käyttäkää laitonta penkkiä tai älkää, samat suositukset kun muidenkin laittomuuksien kohdalla, kaikki on sallittua ellei siitä jää kiinni. Kateelliset soitelkoot poliisit perään.
 
1400km paineltu penkin päällä istuskellen. Poliiseillekin morjestellut nähdessä, eivät ole kiinnostuneet. Enemmän tuntuu että perisuomalainen kateus on se pahin vihollinen tuota minunkin penkkipätkää vastaan. Ei ole huuteluakaan tullut mitä nyt pikkupojat välillä huutelee "keuli!". Käyttäkää laitonta penkkiä tai älkää, samat suositukset kun muidenkin laittomuuksien kohdalla, kaikki on sallittua ellei siitä jää kiinni. Kateelliset soitelkoot poliisit perään.
Jos vaivautuisit lukemaan niin ongelma itsessään ei ole penkissä vaan henkilön rehellisessä ajokunnossa ja siitä ettei ongelma ratkea bonuksena lakia rikkomalla.

Toki myös pakko sano, ollaan sitä perkeleen laiskoja kuskeja jos pitää potkulaudankin selässä istua jos mahdollisuus on seisoa (aka ei terveydellisiä haittoja tms mitkä taas vievät tilanteeseen että onko henkilö turvallinen olemaan osa liikennettä kävelynopeutta kovempaa vauhtia itsenäisesti liikkuen).
 
:sfacepalm: wilfa meinas, että pitää lähettää rikkinäinen lokasuoja lisätutkimuksia varten.. rassaavat lisää meitä käyttäjiä turhilla metodeillaan kun asiahan on päivän selvää, että heillä on design virhe lokasuojassa ja kun ei ole tuettuna viel niin tottakai se menee..
 
1400km paineltu penkin päällä istuskellen. Poliiseillekin morjestellut nähdessä, eivät ole kiinnostuneet. Enemmän tuntuu että perisuomalainen kateus on se pahin vihollinen tuota minunkin penkkipätkää vastaan. Ei ole huuteluakaan tullut mitä nyt pikkupojat välillä huutelee "keuli!". Käyttäkää laitonta penkkiä tai älkää, samat suositukset kun muidenkin laittomuuksien kohdalla, kaikki on sallittua ellei siitä jää kiinni. Kateelliset soitelkoot poliisit perään.
Miten sä sen kateuden tähän nyt sotket? Ei täs oo kyse muusta kun siitä, et tässäkään tapauksessa ei oltu tietosia siitä et noi penkit on laittomia. Sen takia niistä erikseen sanotaan et ne on laittomia, koska kaikki ei sitä tiedä ja se on ehkä vähän hölmö laki siinä mielessä et oletuksena vois ajatella et ne on laillisia.

Se on sit täysin eri asia kiinnostaako poliiseja asia. Veikkaan et ei välttämättä ihan vielä, mut varmaan sekin aika tulee jossain vaiheessa ku alkaa onnettomuudet laudoilla lisääntymään niin aletaan vähintäänkin sitä nopeutta vähän seurailemaan.
 
1400km paineltu penkin päällä istuskellen. Poliiseillekin morjestellut nähdessä, eivät ole kiinnostuneet. Enemmän tuntuu että perisuomalainen kateus on se pahin vihollinen tuota minunkin penkkipätkää vastaan. Ei ole huuteluakaan tullut mitä nyt pikkupojat välillä huutelee "keuli!". Käyttäkää laitonta penkkiä tai älkää, samat suositukset kun muidenkin laittomuuksien kohdalla, kaikki on sallittua ellei siitä jää kiinni. Kateelliset soitelkoot poliisit perään.
Ei se penkki minun persettäni raavi. Tällä "jeesusteluksi" moititulla valistustyöllä kukaan tuskin täällä haluaa kiusata tai purkaa myyttistä metsäsuomalaista kateutta. Se vaan on aika tärkeää, että ihminen tietäisi, ajaako hän laillisesti polkupyörään rinnastuvalla vai laittomalla mopoksi tai moottoripyöräksi tulkittavalla vehkeellä. Miksikö se on tärkeää? Ei siksi, että liikenneturvallisuus muka vaarantuisi jollain penkillä tai 30 km/h huippunopeudella. Ei siksi, että saisi jossain ratsiassa satasen sakkoa. Hyvin oleelliselta asia alkaa tuntua siinä vaiheessa, kun kotivakuutuksen pyöräilyturva ei korvaa naarmutettua ökypenarin kylkeä. Samoin kiusallisen vakavaksi juttu menee, jos parin tuopin jälkeen pubista aivan fiksusti ajellessa sattuukin viranomaiskontakti, jossa yllättäen selviää, ettei tässä nyt ollakaan polkupyöräilemässä vaan tapahtui juuri epäilty rattijuopumus.
 
Kohtahan on jokakeväiset skuuttiratsiat kevyenliikenteenväylillä, niin saadaan 30km/h istuvat rikolliset maksamaan teoistaan. T. iotech

En jaksa kuitenkaan uskoa että nuo jakkarat tulevat koskaan kiinnostamaan poliisia. Varsinkaan tuommoinen kevyt, ruuvilla irtoava penkki.
 
:sfacepalm: wilfa meinas, että pitää lähettää rikkinäinen lokasuoja lisätutkimuksia varten.. rassaavat lisää meitä käyttäjiä turhilla metodeillaan kun asiahan on päivän selvää, että heillä on design virhe lokasuojassa ja kun ei ole tuettuna viel niin tottakai se menee..
Ehdottomasti perseestä mutta tavallaan ymmärrän heitäkin jos esim käynyt niin että tilattu tuotetta/laatua tms sitä tätä tota ja todellisuus että ovat saaneet aivan muuta ja tarvitsevat nyt todisteita. Design itsessään todennäköisesti olisi kestävä jos muovilaatu olisi toinen/parempi.
 
Tavallaan ymmärrän heitäkin jos esim käynyt niin että tilattu tuotetta/laatua tms sitä tätä tota ja todellisuus että ovat saaneet aivan muuta ja tarvitsevat nyt todisteita. Design itsessään todennäköisesti olisi kestävä jos muovilaatu olisi toinen/parempi.

Tulipa vain mieleen, että kuinkahan suuri vaikutus honeycomb-renkaalla on lokarin kestävyyteen vrt. ilmarengas? Jos nyt tuossa Evaun kombinaatiossa tulee liikaa värinöitä. Tämä ihan mutua, koska en ole eway 600 maxia ajanut. Ninebot Max on itellä ja kyyti on kyllä tasaista. Olen btw lukenut myös ninebot maxin lokareiden halkeamisista katkeamisesta myös fb-ryhmissä, mutta ne ovat olleet aika vähissä.
 
Tulipa vain mieleen, että kuinkahan suuri vaikutus honeycomb-renkaalla on lokarin kestävyyteen vrt. ilmarengas? Jos nyt tuossa Evaun kombinaatiossa tulee liikaa värinöitä. Tämä ihan mutua, koska en ole eway 600 maxia ajanut. Ninebot Max on itellä ja kyyti on kyllä tasaista. Olen btw lukenut myös ninebot maxin lokareiden halkeamisista katkeamisesta myös fb-ryhmissä, mutta ne ovat olleet aika vähissä.
Se voi hyvin olla juuri se ero. Siksi en itse ole tuosta lokarista niin huolissani koska fakta on että tuo ongelma ei ole vain tämän mallin/merkin ongelma. Voi hyvin olla juuri etenkin alussa kun rengas on kovimmillaan ennen pehmenemistään ja ehtii rasittaa lautaa isommin.
 
Se voi hyvin olla juuri se ero. Siksi en itse ole tuosta lokarista niin huolissani koska fakta on että tuo ongelma ei ole vain tämän mallin/merkin ongelma. Voi hyvin olla juuri etenkin alussa kun rengas on kovimmillaan ennen pehmenemistään ja ehtii rasittaa lautaa isommin.

Tuntuiko ajo jyrisevältä aluksi ja/tai tuntuuko vielä alun jälkeenkin? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei ole kokemusta honeycombeista.
 
Tuntuiko ajo jyrisevältä aluksi ja/tai tuntuuko vielä alun jälkeenkin? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei ole kokemusta honeycombeista.
Kyllä nuo pehmenivät ihan selkeästi. Tovin kyllä kesti aka ei ollut ensimmäisen parin kymmenen kilsan jäljiltä suoraan vaan tarvitsi pidemmän matkan ja/tai enemmän töyssyjä tms mikä lieneekään tehokkain pehmentäjä.
 
Olen itse aika varma, että johtuu siitä että ei ole tuettu, ja renkaat just kivikovia ja kun ei ole jousituksia niin todellakin nuo renkaat aiheuttaa enemmän värinöitä, aluksi oli aivan sietämätöntä, nyt helpotannu vähän.
Edit: soitin wilfalle lupas toimittaa uuden lokarin, ja vanhaa ei tarttekkaan lähettää nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 922
Viestejä
4 561 006
Jäsenet
75 065
Uusin jäsen
Winter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom