Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

mä mietin et täytyykö tosta moottori lämmöstä lähtee käyttää huolossa oli perhanan lämmin takarengas tänään ku 12km ajoin.. salee jtn 70+ asteen hukakoilla.. mikähän mahtaa olla kriittinen lämpö?
Riippuu vähän ajoprofiilista. Jos oli kaasu kokoajan pohjassa ja ylämäkiä niin eiköhän toi ihan normaalia ole. 1.2kW kuitenkin tehoa mikä tuottaa paljon lämpöä. Mielestäni näin jollain yli 90 asteen lukemiakin. Voisin veikata että laite pudottaa tehoja jos liian kuumaksi menee.

Ongelmana onkin sitten se että itsellä näyttää 0c moottorilämmöt et jos se lähteekin ylikuumenemaan niin mikään ei rajoita tehoa koska firmis luulee et moottori on kylmä.
 
Okei joo, onko mitään winkkiä mitenkä saisi kestävämmäksi? Oon nähyt täällä fiksuja virityksiä mutta itse en oo noin kätevä käsistäni :confused2:

Suosittelen tulostamaan sen tuen ja laittamaan pikaliimaa halkeamiin, tekee koko lokarin huomattavasti jäykemmäksi.
Ainakaan omassa ei ole halkeamat levinneet sen jälkeen enempää, tosin en ole sen jälkeen ajanutkaan kuin reilu 100km.
 
Riippuu vähän ajoprofiilista. Jos oli kaasu kokoajan pohjassa ja ylämäkiä niin eiköhän toi ihan normaalia ole. 1.2kW kuitenkin tehoa mikä tuottaa paljon lämpöä. Mielestäni näin jollain yli 90 asteen lukemiakin. Voisin veikata että laite pudottaa tehoja jos liian kuumaksi menee.

Ongelmana onkin sitten se että itsellä näyttää 0c moottorilämmöt et jos se lähteekin ylikuumenemaan niin mikään ei rajoita tehoa koska firmis luulee et moottori on kylmä.
Oli tuossa hiukan enemmän mäkiä joo.. mutta se juuri, minullakin näyttää 0c lämmöt ja jotkut sanoi että heidän fimiksillään (sama ku mulla 1.17) näkyy lämmöt, niin pohdin voisko johtua että joku piuha irti sittenki tai jotain muuta kuin firmiksestä kiini olevaa.
 
Oli tuossa hiukan enemmän mäkiä joo.. mutta se juuri, minullakin näyttää 0c lämmöt ja jotkut sanoi että heidän fimiksillään (sama ku mulla 1.17) näkyy lämmöt, niin pohdin voisko johtua että joku piuha irti sittenki tai jotain muuta kuin firmiksestä kiini olevaa.

Itellä pahimmillaan ollu +86C kun tykitellyt ylos jyrkkiä mäkiä tällä n. 110kg ruholla. Pääsääntöisesti pysyy tossa +50 - 60 asteessa normiajon jälkeen. Ja vielä on lokari pysyny kasassa 80 kilsan jälkeen, mutta eiköhän se siitä halkeile kun rytyyttelee menemään päälle sadan kilometrin.
 
Olen silti ollut tosi tyytyväinen tähän 600 Maxiin, ruuvien huonoja jengoja lukuunottamatta toiminut hienosti. Mutta olishan tässä toki viimeisteltävää aika paljon.
 
Itsekkin tyytyväinen. En edes tiedä mikä olisi sit sellainen mikä voisi ostaa jos ton 600 Maxin palauttaisi. Jotenkin tuntuu et G30 olisi vain huonompaan suuntaan menemistä vaikka ehkäkin laadukkaampi.
 
mä mietin et täytyykö tosta moottori lämmöstä lähtee käyttää huolossa oli perhanan lämmin takarengas tänään ku 12km ajoin.. salee jtn 70+ asteen hukakoilla.. mikähän mahtaa olla kriittinen lämpö?
Joku sano et 80c olis se raja noille moottorinlämmöille, oletuksena se et siellä on paskimmat mahdolliset magneetit. Korkeempi jos paremmat. Veikkaisin mututuntumalta et joku 85-90c vois olla maksimi näille.

Se kuorihan ei oo niin lämmin mitä ite moottori, mut jos siinä hetken pystyy kättä pitämään ilman et se on välittömästi polttava, niin sanosin et se on ihan fine. Kädellä on muutenkin helvetin vaikea arvioida mitään lämpötiloja.

Itelläkin tänään tuntu kuumalta moottori ekaa kertaa, kun oli noi yli +20 kelit. Paljon mäkiä mut mitään ei menny pitkälläkään reissulla rikki. Eli sanosin et ihan turvallista se on, ja jos se rikki menee niin sitten vasta huoltoon. Miks murehtimaan etukäteen, ellei sit oo nopeusrajotus otettuna pois? Ei se etukäteen huoltoon lähettäminen ainakaan mitään auta.
 
Joku sano et 80c olis se raja noille moottorinlämmöille, oletuksena se et siellä on paskimmat mahdolliset magneetit. Korkeempi jos paremmat. Veikkaisin mututuntumalta et joku 85-90c vois olla maksimi näille.

Se kuorihan ei oo niin lämmin mitä ite moottori, mut jos siinä hetken pystyy kättä pitämään ilman et se on välittömästi polttava, niin sanosin et se on ihan fine. Kädellä on muutenkin helvetin vaikea arvioida mitään lämpötiloja.

Itelläkin tänään tuntu kuumalta moottori ekaa kertaa, kun oli noi yli +20 kelit. Paljon mäkiä mut mitään ei menny pitkälläkään reissulla rikki. Eli sanosin et ihan turvallista se on, ja jos se rikki menee niin sitten vasta huoltoon. Miks murehtimaan etukäteen, ellei sit oo nopeusrajotus otettuna pois? Ei se etukäteen huoltoon lähettäminen ainakaan mitään auta.
Lähinnä tässä nyt mietin et soitanko ja kysynkö wilfalta vai gosselta, että tällänen keissi tuonko huoltoo vai katotaan firmis päivityksen jälkeen?
en mielelläni kyllä huoltoo halua tota nyt seisomaan ku ajelua tiedossa..
sit mitä huololla katotaan jos lämmön takia nyt meneeki sähköpotkulauta rikki? kai ne siel tietää, että sovelluksen pitäs näyttää lämpöjä, toki voi aina sepittää, että sovellusta ei ole ekojen säätöjen kohdalla tarvinnutkaan availla enään ja ei ole huomannut.. vaikea sitä silti lähtee siin miettii et miksi en huomioinnu ekaa varoitus merkkiä, eli sitä faktaa että moottori lämpö näyttää 0c aina.
Rajoituksella ajelen, alle luvatun nopeuden kun ei pääse 25.
 
Hmm... ihmettelin rämisevää taka lokkaria ja kun kumimattoo raotti, puuttui ruuvi ja loput irti/löysällä.
Lokkarista jääny se ruuvi jo tehtaalla, koska lokkaria ei ole saatu paikalle rungossa olevan hitsi purskeen takia, oli meinaan hieman vinossa sen takia eli se taaempi ruuvi puuttu. Purku oli aika hankala, takalampun piuha oli ihan sairaan kireellä, ne muovisuojat oli sentin verran irti pingoituneena piuhan lyhyyden takia.
Ja kohta, mistä noi katkee on tukirakenne myös lokarin alla heikko, siitä puuttuu palat. Hieman kyllä tämä laatu on aika karmee 800,- hintaan nähden, huomenna ruuvi kaupoille ja jotain tukee väsäämään lokkariin. ohessa kuvat purskeesta ja lokkarin oudosta tukirakenteesta. lokari.pngrunko.png

Siinä on lokasuojan muottisuunnittelija tehnyt jonkin nohevan muutoksen kysymättä lokasuojan suunnittelijalta, noiden katkosten kohdalla on nimittäin ruiskuvalumuotin ulostyöntimien eli viskurien paikat, joissa ei tietenkään voi olla vahviketta. Mutta lokasuojan CAD-suunnittelija on alun perin ajatellut muotin viskurit tuosta hieman vasemmalle, paikkaan jossa vahvikerivassa on juuri tätä varten suunniteltu kaareva osa jonka oli tarkoitus väistää viskuria. Kenties suunniteltu jollekin toiselle ruiskuvalukoneelle alun perin. Muotin suunnittelija on siis tehnyt CAD-kuvan mukaan muotin kysymättä ja ajattelematta mitään...
 
Joku vois kyllä soitella ja kysellä et mikä juttu toi 0c on ja onko siihen tulossa mitään korjausta softan osalta vai onko rautavika.
 
Itsekkin tyytyväinen. En edes tiedä mikä olisi sit sellainen mikä voisi ostaa jos ton 600 Maxin palauttaisi. Jotenkin tuntuu et G30 olisi vain huonompaan suuntaan menemistä vaikka ehkäkin laadukkaampi.
Jos itse tilaisin tuon hintaluokan laudan, niin ehdottomasti valinta olisi tuo 800W moottorilla ja 18.2 Ah akulla:
 
No siis fakta on että kyllähän nää E-wau viat vituttaa. Etenkin työmatkalla tuo nopeus+cruisen epävakaa toiminta. Lokarin osaan patentoida tai tarvittaessa jopa tehdä pellistä uuden. Tällä hetkellä vain tilanne on että LAILLISIA yhtä tehokkaita laadukkaita lautoja suomesta ostettuna toimivalla takuulla ei oikein tunnu olevan. Tahdon että about ylämäki kuin ylämäki mennään rajoitinta vasten ongelmia, tahdon että voin huoleti ajaa töihin ja takaisin 20km suunta ja haluan että laudassa on sitä tätä ja tota mitkä tuo 600 täyttää mainiosti. Olin ihan valmis maksamaan jopa pari tonnia siitä että voisin ostaa suomesta oikeasti jousitetun, hydraulijarruilla varustetun, 1000w moottorilla/moottoreilla, oikealla 80km+ real life rangella hyvillä integroiduilla valoilla jne jne olevan laudan. En vain ostaessa/miettiessä M365 Prolle korviketta löytänyt moista mistään. Monta lautaa oli todella lupaavia mutta kauppa oli varsin epäilyttävän oloinen (ihan jo takuujuttuja miettien), liian monessa esim oli joku naurettava puute jota ei olisi järkevästi korjannut tai kuten liian monessa että tuo 25kmh asetus löytyi mutta sen sai ohitettua valikosta nappia painaen aka poliisi sanoo samantien soo soo.
 
Toi olis houkutteleva, paitsi hinta :D
.
Pyh kyllä se vähintään tälläinen pitäisi olla!
 
Lähinnä tässä nyt mietin et soitanko ja kysynkö wilfalta vai gosselta, että tällänen keissi tuonko huoltoo vai katotaan firmis päivityksen jälkeen?
en mielelläni kyllä huoltoo halua tota nyt seisomaan ku ajelua tiedossa..
sit mitä huololla katotaan jos lämmön takia nyt meneeki sähköpotkulauta rikki? kai ne siel tietää, että sovelluksen pitäs näyttää lämpöjä, toki voi aina sepittää, että sovellusta ei ole ekojen säätöjen kohdalla tarvinnutkaan availla enään ja ei ole huomannut.. vaikea sitä silti lähtee siin miettii et miksi en huomioinnu ekaa varoitus merkkiä, eli sitä faktaa että moottori lämpö näyttää 0c aina.
Rajoituksella ajelen, alle luvatun nopeuden kun ei pääse 25.
Sillä ei oo mitään väliä miten se menee rikki, jos ei siis käyttäjävirheestä ole kyse. Mikä moottorin palaminen vakiofirmiksellä ei missään tilanteessa ole, se on valmistajan ongelma jos firmiksessä on sen verran ropleemaa että se lykkii moottorille liikaa tehoa. Mut se ei kyllä 25kmh rajotuksella tolla vehkeellä oo mahdollista oikeen.

Se ei myöskään sun ongelma ole ettei se applikaatio toimi kunnolla tai näytä lämpötiloja. Eikä niitäkään voida velvoittaa seuraamaan, sen vehkeen tulee toimia ongelmitta seurasit lämpöjä tai et. Jos ei, niin vika ei oo käyttäjän.

Murehdit ihan turhasta, kovaa ajoa vaan. Jos se paska leviää niin sit leviää, takuuseen vaan ja se kyllä menee myös siihen takuuseen sitten. Mitään et oikeen voi ite tehdä ellet tahdo rajottaa huippunopeutta vielä entisestään, sillon luonnollisesti se moottori käy viileempänä mut ei kyllä mitenkään pitäs 600/1200w moottorin käydä niin kuumana et vahinkoa saa aikaan max 25kmh nopeudessa oli millasta mäkeä sit tahansa. Oma 350/700w moottori oli tänään kidutuksessa 40kmh nopeuksissa tossa yli +20c lämpötiloissa ja vähän lämminhän se oli mut se palaa jos se palaa, sen verran seurasin et ei se polttavan kuuma se moottori ole ja se riittää ainakin itelle.
 
Sillä ei oo mitään väliä miten se menee rikki, jos ei siis käyttäjävirheestä ole kyse. Mikä moottorin palaminen vakiofirmiksellä ei missään tilanteessa ole, se on valmistajan ongelma jos firmiksessä on sen verran ropleemaa että se lykkii moottorille liikaa tehoa. Mut se ei kyllä 25kmh rajotuksella tolla vehkeellä oo mahdollista oikeen.

Se ei myöskään sun ongelma ole ettei se applikaatio toimi kunnolla tai näytä lämpötiloja. Eikä niitäkään voida velvoittaa seuraamaan, sen vehkeen tulee toimia ongelmitta seurasit lämpöjä tai et. Jos ei, niin vika ei oo käyttäjän.

Murehdit ihan turhasta, kovaa ajoa vaan. Jos se paska leviää niin sit leviää, takuuseen vaan ja se kyllä menee myös siihen takuuseen sitten. Mitään et oikeen voi ite tehdä ellet tahdo rajottaa huippunopeutta vielä entisestään, sillon luonnollisesti se moottori käy viileempänä mut ei kyllä mitenkään pitäs 600/1200w moottorin käydä niin kuumana et vahinkoa saa aikaan max 25kmh nopeudessa oli millasta mäkeä sit tahansa. Oma 350/700w moottori oli tänään kidutuksessa 40kmh nopeuksissa tossa yli +20c lämpötiloissa ja vähän lämminhän se oli mut se palaa jos se palaa, sen verran seurasin et ei se polttavan kuuma se moottori ole ja se riittää ainakin itelle.
hmm nii i, en tiedä mut koen että oli kyllä helvetin tulikuuma, et siin mielessä vähän murehdin. Eikö se kuitenki ole myös käyttäjänkin vastuulla raportaida havatuista ongelmista ajoissa, kuin liian myöhään?
Toisaalta joo ymmärrän, että eihän tuo meitsi vika ole missää nimessä, ja normi ajoa ei kai häiritte ellei jää tienpäälle.
 
hmm nii i, en tiedä mut koen että oli kyllä helvetin tulikuuma, et siin mielessä vähän murehdin. Eikö se kuitenki ole myös käyttäjänkin vastuulla raportaida havatuista ongelmista ajoissa, kuin liian myöhään?
Toisaalta joo ymmärrän, että eihän tuo meitsi vika ole missää nimessä, ja normi ajoa ei kai häiritte ellei jää tienpäälle.
No ei oo käyttäjän vastuulla ilmotella valmistajalle et mitä pitää korjata tuotteesta jonka pitäis olla myyntikuntonen ja valmis.

Polttiko se käden samontein kun koskit? Jos ei, niin ei hätää.
 
No ei oo käyttäjän vastuulla ilmotella valmistajalle et mitä pitää korjata tuotteesta jonka pitäis olla myyntikuntonen ja valmis.

Polttiko se käden samontein kun koskit? Jos ei, niin ei hätää.
no nyt en osaa sanoa polttiko vai ei, mut seurailen tilanetta, pidempi lenkki taas tiedossa torstaina. Noh samapa tuo minulle kunhan takuu sitten korvaa kun tilanne sitä vaatii.:whistling:
 
Toi olis houkutteleva, paitsi hinta :D
.
Lisäksi noista kai yleensä puuttuu helppo mahdollisuus asettaa ihan oikea ja luotettava nopeusrajoitin, jotta olisivat laillisia. Myös paino on julkijumalaton ja ison akuston turvallisuuteen liittyvät huolet kuumottavat liikaa yhdistettynä siihen kyyniseen oletukseen, että akun laadussa on pihistelty todennäköisemmin kuin länsimarkkinoille suunnatun kuluttajatuotteen tapauksessa. Ja jos jälkimmäinen arvaus ei osu oikeaan, ainakin tuotantomäärät ovat pienempiä, jolloin vahinkohistoria kertoo vähemmän.
 
Lisäksi noista kai yleensä puuttuu helppo mahdollisuus asettaa ihan oikea ja luotettava nopeusrajoitin, jotta olisivat laillisia. Myös paino on julkijumalaton ja ison akuston turvallisuuteen liittyvät huolet kuumottavat liikaa yhdistettynä siihen kyyniseen oletukseen, että akun laadussa on pihistelty todennäköisemmin kuin länsimarkkinoille suunnatun kuluttajatuotteen tapauksessa. Ja jos jälkimmäinen arvaus ei osu oikeaan, ainakin tuotantomäärät ovat pienempiä, jolloin vahinkohistoria kertoo vähemmän.
Puuttuu joo, napista painamallahan se vaihtaa "vaihdetta" eli sitä nopeusrajotinta, ja vaikka kuinka ajelisit sillä 25kmh vaihteella niin se on pohjimmiltaan silti laiton koska se ei vissiinkään oo hyväksyttävää et napista painamalla saa rajotinta rassattua. Toki tehokin on jo yli 1kw, ellei tossa sitten joku porsaanreikä ole et otetaan se pienempi teholukema ja vaan yhdeltä moottorilta, mutta epäilen sitäkin.

Muutenkin taitaa poliisit olla aika kiinnostuneita noista huomattavan isokokosista vehkeistä vrt johonkin pieneen Xiaomiin tai vaikka tuohon Wilfaan. Sen näkee nimittäin jo sokee otsallansakkin et nyt on enemmän tehoa ja nopeutta kun salittu, kun taas noita pikkuvehkeitä virittelemällä sen saa sen verran hyvin naamioitua että ellet nyt suoraan poliisia vastaan tai vierellä losottele viittäkymppiä niin tuskin kiinnittävät kummosemmin huomiota.

Yli 1kw ja 25kmh menevät vehkeet kuuluis sit jo liikennevakuutuksen piiriin ja niitä kohdeltais mopoina, eli max 4kw ja 45kmh. Ei vaan taida toistaseks suomessa olla laillista. Ton ylimenevät sit menee jo kevytmoottoripyörän puolelle.

En kyllä toisaalta tiiä mitä mieltä olisin siitä et noita isompia vehkeitä sais rekisteröidä mopoiks ja sit mentäis samoilla liikennesäännöillä. Vähemmänhän ne varmaan liikenteessä oikeasti olis haittana, mut toisaalta kuka haluaa autotiellä ajella tän kokosilla laitteilla? Lisäks taitais käydä sama juttu mitä mopoillekkin, kyllä noitakin viriteltäis sen mitä irti lähtee ja ellei verekseltään jäis kiinni niin ratsaaminen vois olla vaikeeta tai jopa mahdotonta, kun puhelimesta voi nappia painamalla rajottaa nopeuden tai tietyissä vehkeissä jopa sillä et sammuttaa laudan ja laittaa takas päälle niin oho, kulkeekin just sen mitä saakin :rofl:

Mut toisaalta taas aika varma oon et ei tässä enää montaa vuotta päästä ajelemaan ilman vakuutuksia tai muita kuluja. Tarpeeks yleistyy niin onnettomuudetkin yleistyy, ja toki kun porukka ostelee noita 80kmh kulkevia tappovehkeitä niin alkaahan siinä joku varmaan jo miettimään et onko nykynen systeemi järkevä. Nautitaan vielä kun voidaan.
 
Kyllä näille tulee vielä rekisterikilvet jonain vuonna kun laite määrä ja sikailu lisääntyy.
 
Ihan kun noita mopojen virityksiä ei olisi myös noita on/off mallisia yms. Kyllä poliisi oppii noita etsimään. Esim en usko että vähääkään kokeneemmalta yli 30v poliisilta menis montaa sekuntia katsoa oman Soliferin säätösuutinta ja tajuta että jaa tää on nyt mallia helvetin rikkaalla eikä kierrä kuin puolet normaalista tai jonkun uudemman jopa BT ohjattavaa kierrosrajoitinta joka rajoittaa kierrokset todella karkeasti ja selkeästi. Mutta joo, jos noita isoja "kunnon" malleja saisi laillisina laadukkaina suomi versioina niin ottaisin mieluusti iloisena liikenteeseen enemmän. Vaikka riski virittelyn houkuttavuudesta ei katoaisi olisi laite sentään valmiimpi niihin kovempiin vauhteihin. Kyllä mä tuollaisen mielummin virittäisin heikomman turvattomamman pikkulaudan.
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin tulee. Muuten olisi jo polkupyörilläkin jos niin natseja oltaisi.

Poliisia ei kiinnosta vaikka nuo "pikku" potkulaudat menisi sitä 35km/h niinkuin tuosta pari sivua takaisin artikkelistakin selvisi. Ratsiassa ainoastaan yhdelle potkulaudalle tuli seuraamuksia koska kulki yli 65km/h, ja kaikki tajuaa että tälläinen potkulauta on vähän toista kaliiberia kuin nämä Xiaomi prot tai G30 ja puhutaan todennäköisesti 1-3k€ laudasta, jonka omistaja on aivan varmasti tietoinen riskeistä.
 
Itse tekisin kuitenkin reklamaation heti, koska jos asian kanssa odottaa, niin voi jäädä luu käteen.
Juu reklamaatio heti sisään niin pidät portit auki. Jos vikaa ei korjata kohtuulisessa ajassa tai laite on ns dead on arrival niin saat uuden laitteen tai parin samaan vikaan kohdistuneen korjauskeikan jälkeen voit pyytää suoraan rahat takaisin.

EDIT: Ja nimenomaan reklamaatiot AINA kirjallisena ettei synny epäselvyyksiä mitä on sanottu mitä ei ja mitä on luvattu ja mitä ei.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tossa Xiaomi Pro 2 nordic versiossa fyysisesti jotain eroa global versioon, tuo kun kulkee vain 20km/h, saisko sen ihan firmwarella ohitettua ja flashattua sen globaliksi?

Meneekö siinä takuu jos sen firmwaren vaihtaa?
 
Viimeksi muokattu:
Ja nyt 85 kilsan paikkeilla 600 Maxin lokariin ilmestynyt halkeama tuttuun paikkaan. Katotaan kuinka nopeasti repeää irtipoikki…
 
Mahtaakohan tuo käydä e-way 600-MAX lautaan suoraan?


Lämpökeskusteluun sen verran, että itselläni firmis 1.17 ja lämmöt 0c myöskin. Siellä oli joku muu asetus myös advanced settingsissä missä luki motor temp normal.
Toki näyttääkö sitten aina tuota normal arvoa sitä en tiedä.
 
Viimeksi muokattu:
Mites, onko Ninebot max g30 sen lisähinnan arvoinen vs xiaomi pro 2?
Vähän perusteluja?
Tässä tapauksessa hinnassa olisi 120e eroa.
 
Sain omani justiinsa ja tsekkasin ihan nopeesti, että moottorin lämmöt appissa on 0-astetta :)
Laitoin s-postilla tuosta, en ole vielä saannut vastausta ja luultavasti perjantaina saattaa tulla jotain vastausta. Jos soitat tai saat enemmin vastauksen ilmoo mitä sanoivat, sikäli mikäli ilmoot niille.
 
Mites, onko Ninebot max g30 sen lisähinnan arvoinen vs xiaomi pro 2?
Vähän perusteluja?
Tässä tapauksessa hinnassa olisi 120e eroa.
Faq olisi toki paikallaan mutta noista molemmista on keskusteltu varmasti aivan kaikki mahdollinen tässä ketjussa jo moneen kertaan. En tiedä, onko tarpeen taas toistaa. Tai ainakin voisi vähän määritellä sitä omaa tarvetta, se kun vaikuttaa asiaan.

Jos jotain spesifiä tahtoo tietää, siihenkin on lopulta helpompi vastata vs ympäripyöreä.

Laitoin s-postilla tuosta, en ole vielä saannut vastausta ja luultavasti perjantaina saattaa tulla jotain vastausta. Jos soitat tai saat enemmin vastauksen ilmoo mitä sanoivat, sikäli mikäli ilmoot niille.
Turha sinne aspaan on loputtoman montaa viestiä spammata.

Lokari on selvä vika tottakai, jonka hoitavat kuntoon. Mutta luultavammin varsin Suomesta lautansa ostava ostaa täältä nimenomaisesti takuun takia. Eli kovaa ajoa ja jos tulee ongelmia, laitetaan huoltoon.
Tuo lämpötilakin saattaa olla asia, joka on lisätty myöhemmin joten sitä ei oikeasti ole joka laudassa. Turhaan se oma lauta siinä kohden seisoo huollossa muutamaa viikkoa jos asialle ei tehdä mitään. Helpompaa ajaa ja siinä kaikki. Joka tapauksessa monessa laudassa ei moottorin lämpöjä edes seurata ja niillä ajetaan huomattavasti Suomea kuumemmissakin oloissa ongelmitta joten enpä vaivaisi liikaa päätäni.

Se on oma lukunsa, jos siitä laudasta otetaan kaikki mahdollinen ulos. Tosin sitä taas tuskin kukaan tietää, hyödynnetäänkö sitä lämpötilaa siinä kohden järkevästi jos se on tarjolla. Voidaan hyödyntää tai olla hyödyntämättä.

Vähän kärkkäältähän tuo voi vaikuttaa mutta olen ennenkin todennut nykylautojen olevan beta-vermeitä. Kyllä niissä puutteensa on ja hyvä toki jollakin tasolla tiedostaa. Mutta muutoin se lauta on liikkumista varten ja sen tulisi olla nimenomaan huoleton liikkumisväline. Jos joku paikka hajoaa niin sitten korjataan, ennakolta kannata kaikkea murehtia. Saati akun latausta. Parempi mennä omilla, ei laudan ehdoilla. Jos se akku sattuu hajoamaan, ostetaan uusi akku tai uusi lauta.
Omakin lauta tarjoaa lämpötilaa virtoja ja muuta pientä mutta 99% ajasta en kyllä luuria katsele niiden osalta. Enemmän tuo on itselle "aivot narikkaan"-kulkupeli jolla ajellessa ei jaksa tuollaisia miettiä.
 
Mihin mä laitan spostia tuosta? Ei itseäni henkilökohtaisesti niinkään häiritse jos puuttuu lämpö-lukemat, kunhan laite skulaa :giggle:
asiakaspalvelu@wilfa.fi
tai jos haluaa soittaa 09 680 34 80
ei hajua milloin soittoajat kun ei sanota.
voithan sä myös odottaa minkälaisen vastauksen mä saan tohon, infoon tänne myös.(e-way e600max lämpömittari vika asiasta)
 
Faq olisi toki paikallaan mutta noista molemmista on keskusteltu varmasti aivan kaikki mahdollinen tässä ketjussa jo moneen kertaan. En tiedä, onko tarpeen taas toistaa. Tai ainakin voisi vähän määritellä sitä omaa tarvetta, se kun vaikuttaa asiaan.

Jos jotain spesifiä tahtoo tietää, siihenkin on lopulta helpompi vastata vs ympäripyöreä.


Turha sinne aspaan on loputtoman montaa viestiä spammata.

Lokari on selvä vika tottakai, jonka hoitavat kuntoon. Mutta luultavammin varsin Suomesta lautansa ostava ostaa täältä nimenomaisesti takuun takia. Eli kovaa ajoa ja jos tulee ongelmia, laitetaan huoltoon.
Tuo lämpötilakin saattaa olla asia, joka on lisätty myöhemmin joten sitä ei oikeasti ole joka laudassa. Turhaan se oma lauta siinä kohden seisoo huollossa muutamaa viikkoa jos asialle ei tehdä mitään. Helpompaa ajaa ja siinä kaikki. Joka tapauksessa monessa laudassa ei moottorin lämpöjä edes seurata ja niillä ajetaan huomattavasti Suomea kuumemmissakin oloissa ongelmitta joten enpä vaivaisi liikaa päätäni.

Se on oma lukunsa, jos siitä laudasta otetaan kaikki mahdollinen ulos. Tosin sitä taas tuskin kukaan tietää, hyödynnetäänkö sitä lämpötilaa siinä kohden järkevästi jos se on tarjolla. Voidaan hyödyntää tai olla hyödyntämättä.

Vähän kärkkäältähän tuo voi vaikuttaa mutta olen ennenkin todennut nykylautojen olevan beta-vermeitä. Kyllä niissä puutteensa on ja hyvä toki jollakin tasolla tiedostaa. Mutta muutoin se lauta on liikkumista varten ja sen tulisi olla nimenomaan huoleton liikkumisväline. Jos joku paikka hajoaa niin sitten korjataan, ennakolta kannata kaikkea murehtia. Saati akun latausta. Parempi mennä omilla, ei laudan ehdoilla. Jos se akku sattuu hajoamaan, ostetaan uusi akku tai uusi lauta.
Omakin lauta tarjoaa lämpötilaa virtoja ja muuta pientä mutta 99% ajasta en kyllä luuria katsele niiden osalta. Enemmän tuo on itselle "aivot narikkaan"-kulkupeli jolla ajellessa ei jaksa tuollaisia miettiä.
Njoom, ehdin heitä jo häiritsee tolla lämpömittari asialla niin odotan vastausta, ajelen sil aikaa kun selviää. Eipä kai tuosta ongelmaa tuu ettei näy mut selviääpähän sitten.
 
Kiitos tiedosta, pistän samantein spostia tuonne. On kumma kun ei lue lämpöjä, varmaan jollain firmiksen päivittämisellä saa fiksattua :vihellys:
Kun tuota lautaa nyt kerran on ilmeisen monella, niin onko kukaan nollalukeman saavista oikeasti tietoinen niissäkin laudoissa olevan fyysisesti se anturi? Mikään firmis ei korjaa kyllä sitä, jos rauta ei tue jotain asiaa.

Jos samalla firmiksellä joku saa lämpötilalukeman mutta varsin moni ei saa, asennusvirheitä pitäisi olla varsin reilusti. Toki mahdollista mutta olisi hieman erikoista jos virheitä tehtäisiin paljon mutta koskisivat vain yhtä ainoaa asiaa.
Se taas ei olisi ollenkaan outo asia, jos moottoria on paria tyyppiä ja toisessa anturi, toisessa ei.

Mitään viimeisen päälle loppuun viilattua laudat eivät toki ole mutta jos tuollainen anturi olisi oikeasti kriittinen, olisi käytettävissä useampikin tapa varmistaa sen olevan kytkettynä ja kunnossa.

Nyt on kuitenkin kesä joten aivan turha on tuollaisen takia ainakaan lautaa huollossa seisottaa. Jos selviää jossain kohtaa oikeasti viaksi, syksyllä on aikaa laittaa huoltoon. Joku sen jo totesikin, ettei tuo ole asia, joka tulisi huomata heti ja siitä infota.
 
Kun tuota lautaa nyt kerran on ilmeisen monella, niin onko kukaan nollalukeman saavista oikeasti tietoinen niissäkin laudoissa olevan fyysisesti se anturi? Mikään firmis ei korjaa kyllä sitä, jos rauta ei tue jotain asiaa.

Jos samalla firmiksellä joku saa lämpötilalukeman mutta varsin moni ei saa, asennusvirheitä pitäisi olla varsin reilusti. Toki mahdollista mutta olisi hieman erikoista jos virheitä tehtäisiin paljon mutta koskisivat vain yhtä ainoaa asiaa.
Se taas ei olisi ollenkaan outo asia, jos moottoria on paria tyyppiä ja toisessa anturi, toisessa ei.

Mitään viimeisen päälle loppuun viilattua laudat eivät toki ole mutta jos tuollainen anturi olisi oikeasti kriittinen, olisi käytettävissä useampikin tapa varmistaa sen olevan kytkettynä ja kunnossa.

Nyt on kuitenkin kesä joten aivan turha on tuollaisen takia ainakaan lautaa huollossa seisottaa. Jos selviää jossain kohtaa oikeasti viaksi, syksyllä on aikaa laittaa huoltoon. Joku sen jo totesikin, ettei tuo ole asia, joka tulisi huomata heti ja siitä infota.
Jos itse pitäisi veikata niin olisi kyllä ihan puhdasta eri erää/sarjaa olevat osat. Moottori x omaa anturin, moottori y ei ja arvot on lyöty moottori x:n arvojen perusteella softaan ja mennään niiden perusteella.
 
Tiedoksi, että jos joku on E-Way 600Max potkulautaa hommaamassa Oulun alueella, niin Oulun vk.comissa on Outletissa hintaan 699€

P.S. Silmämääräisesti katsottuna takalokasuoja oli ehjä :D
 
Tampereen keskustan kävelykadun välissä menevän pyörätien voisi merkitä paremmin, metsolta tulliin tuli pyöräkaistalla väärään suuntaa kaksi pyöräilijää ja lastenvaunut ja lukemattomia jalankulkijoita vain maleksi siinä.
Silti e600 on nopeampi kuin raitiovaunu tai bussi :D
 
Otin iltapuhteeksi E600 takalokarin. Irroitin sen ja tarkistin että tekemäni patentti toimii. hyvältä näytti epoksi takapuolella ja laitoin vielä vähän lisää sille alueelle mistä lokari on nyt lähtenyt halkeilemaan. Ei kylläkään ole enää edennyt 3 päivään halkeama. Näyttäisi siltä että nyt mennään alumiinitukien ja epoksin varassa. Huomenna onki sitten ryskytystä tiedossa mukulakivillä.
 
Otin iltapuhteeksi E600 takalokarin. Irroitin sen ja tarkistin että tekemäni patentti toimii. hyvältä näytti epoksi takapuolella ja laitoin vielä vähän lisää sille alueelle mistä lokari on nyt lähtenyt halkeilemaan. Ei kylläkään ole enää edennyt 3 päivään halkeama. Näyttäisi siltä että nyt mennään alumiinitukien ja epoksin varassa. Huomenna onki sitten ryskytystä tiedossa mukulakivillä.
Itsellä mennään vielä nippusiteillä, jesarilla, kopan pci väylän päätykappalleella ja Oneplussan suojakuoren kappaleilla ja hyvin rokkaa :D. Pirun tukeva ja toimii kantamiseen paremmin kuin orkkis.
 
Tikkurilassa sattuu ja tapahtuu.

Ajoin junarataa alittavaa tunnelia pitkin ½ tuntia sitten, jonka "lattia" on jotain hiton liukasta kaakelia ja vastaan tuli nuori pariskunta.

Jätkä päätti näyttää muijalleen, että on kiva hypätä pari metriä ennen kohtaamista laudan eteen.

No, lukkojarrutus, väistö ja vitunmoiset kiroilut, että oli lähellä etten ajanut päälle.

Ei edes katsonut taakse, mutta takaa tullut kaveri näki tilanteen ja veti laudalla jätkän hihan vierestä hihat lepattaen tahalleen.

Ymmärrän, että on kivaa viettää huppelissa vapaailtaa ennen helatorstaita, mutta tossa olisi voinut käydä Juhaa leukaa jos olisi tullut osuma.

Itselläni oli kuitenkin kypärä päässä ja vahvistetut ajohansikkaat.

Pahimmassa tapauksessa olisi joutunut katsomaan valvotakameroiden kuvia.
 
Nyt tuli tehtyä kunnon rasitustesti E600 Maxille. 150kg laudan päällä. Tampereen Arboretumista painelin Pyynikin näkötornille. Alkumatkan soraa ja loput pelkkää ylämäkeä. Vaikka sovellus näyttää 0c niin moottorilla näyttäisi olevan lämpösuoja. Pääsin juuri perille ja sitte katosi tehot. Kulki enää Eco vauhtia. Moottorin suoja on niin kuuma ettei kättä kärsi sekunttia kauempaa. 5min odottelulla tehot palasi mut ei toi moottori kyllä heti jäähdy Eli näyttäisi siltä että voi ihan turvallisesti ajella. Kyllä sielä suojat menee päälle kun liian kuumaksi menee.

Edit. Näköjään näytölle tulee H1 teksti myös kun liian kuumaksi vetää. Ohjekirja osaa kertoa Moottorin korkea lämpötila :) Joten Controlleri saa kyllä lämpötiedot moottorilta.
 
Viimeksi muokattu:
Mites, onko Ninebot max g30 sen lisähinnan arvoinen vs xiaomi pro 2?
Vähän perusteluja?
Tässä tapauksessa hinnassa olisi 120e eroa.
Nämä aiheet on tässä ketjussa nussittu puhki, mutta vastaus on lyhyt ja helppo: ero noiden välillä on helposti yli 120 euron arvoinen vailla mitään epäselvyyttä.

Kokonaan toinen kysymys on, kumpi on jollekulle oikea valinta tai onko kumpikaan. Lisäksi kyseenalaistan valintaprosessin ja päättelyketjun, jossa on karsittu kaikki muut vaihtoehdot ja pohditaan nimenomaan näiden kahden välillä.
 
Nämä aiheet on tässä ketjussa nussittu puhki, mutta vastaus on lyhyt ja helppo: ero noiden välillä on helposti yli 120 euron arvoinen vailla mitään epäselvyyttä.

Kokonaan toinen kysymys on, kumpi on jollekulle oikea valinta tai onko kumpikaan. Lisäksi kyseenalaistan valintaprosessin ja päättelyketjun, jossa on karsittu kaikki muut vaihtoehdot ja pohditaan nimenomaan näiden kahden välillä.
Tilanne on se että hain eilen gigantin outletista Xiaomi Pro 2:sen ja heti myöhemmin samana päivänä vaimo pisti viestiä että verkkiksen outletissa näkyi ninebot max g30, 120e hintaerolla...

Käväsin äsken tuolla verkkiksessä ostamassa kyseisen laudan pois, se vaan että huomasinkin sit kotona että onkin g30D malli eli saksan rajoituksilla..:(
Noi nyt ilmeisesti kuitenkin saa softalla vaihdettua ihan ilman että koskee firmwareen eli takuu pitäis ainakin pysyä?

M365toolilla katsoin laudasta tietoja niin 3km tolla on ajettu, en olisi edes sitä uskonut kun minkäänlaista käytönjälkeä ei näkynyt, varmaan puhtaat sukat jalassa ajettu:D
520e oli hintana.

Ja olkoon puhki nussittu mutta kun täällä ei esim toimi haussa lainkaan max g30, ja eilenkin kulutin yli tunnin selaten tätä ketjua läpi mutta kun sivuja on yli sata ja porukoilla on sigussa usealla g30 niin on niin saatanan hidasta yrittää saada jotain selkoa asiasta, ja kun oikeasti 99% kaikista ketkä mainitsee g30 (jos jätetään ne sigut on pois) on lokari sitä lokari tätä niin ei tällanen kuka on herännyt tähän harrastukseen vasta pari viikkoa takaperin eikä ole aktiivisesti seurannut ketjua vaan löydä sitä tarvittavaa tietoa, siksi kysyin jos olisi henkilöitä kenellä vaikka olisi molemmat laitteet ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
263 046
Viestejä
4 564 488
Jäsenet
75 078
Uusin jäsen
badiherrox82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom