Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Kohtahan on jokakeväiset skuuttiratsiat kevyenliikenteenväylillä, niin saadaan 30km/h istuvat rikolliset maksamaan teoistaan. T. iotech

En jaksa kuitenkaan uskoa että nuo jakkarat tulevat koskaan kiinnostamaan poliisia. Varsinkaan tuommoinen kevyt, ruuvilla irtoava penkki.
Valitettavasti penkki plus 30km/h on jo kaksi asiaa, jotka eivät pykäliin mahdu. Penkin korkeutta (jos silmämääräisesti ok) ei varmasti jokaiselta joka päivä mitata mutta jos jäät kiinni nopeudesta, katsotaan helposti myös muut seikat.
En muista varmaksi, oliko täällä vai muualla mutta kyllä joku on penkin korkeuden mittaamisenkin kertonut kohdanneensa. Virkaintoinen poliisi jaksaa aivan varmasti ainakin muun tekemisen puuttuessa katsella myös tuollaisia.

@Tonnin Seteli kertoi kirjoittamasi viestin yläpuolella juuri niitä seikkoja, joiden vuoksi noita ratsioita voi olla hyvinkin odotettavissa ja se satula alkaakin olla kiinnostava seikka. Jos se lauta vielä kulkee reilusti yli sallitun niin tulee todella kallis kännimopoilu ihan ilman mitään kolarointejakin. Kypärättömyys ei sekään enää ole pelkästään positiivinen seikka tuossa kohdassa. Yllättävän harva tuntuu huomioivan asiaa käytännössä mitenkään.

Ja muutoinkin, lautojen määrä lisääntyy koko ajan melkoista tahtia ja osalla on näitä "tää kulkee melkeen sata"-tyylisiä aivan varmasti kadulle sopimattomia laitteita. Viimeistään parin vähän vakavamman onnettomuuden jälkeen alkaa valvonta kiinnostaa poliisia entistä enemmän ja jos ei pure, saadaan lisää rajoituksia. Siinä kuviossa ei voita kukaan.

Saako sähköpotkulaudalla muuten ajella kännissä?
Juopumus moottorittomalla ajoneuvolla eli tankojuoppous tuosta mielestäni tulee. Rajaa ei ole selvästi olemassa mutta jos ajo on poliisin silmiin vaarallista niin kyllä siitä rapsua tulee. Eli käytännössä et saa ajaa kännissä jos et pysty todistamaan "ei tää haitannut ajoa millään tavalla"
Mutta kuten jo todettua, viritetty lauta, vähän satulaa ja muuta ei niin laillista ja kortti onkin äkkiä kuivumassa plus muut seuraukset.
 
Saako sähköpotkulaudalla muuten ajella kännissä?
Samalla tavoin kuin fillarilla, eli ei mutta ei ole promillerajaa. Ajoneuvo pitää hallita eikä saa kännillä aiheuttaa vaaraa.

Ja tosiaan kuten sanottua, polkupyörään rinnastettava kevyt sähköinen on eri kuin viritetty joka lasketaan moottoriajoneuvoksi. Tankojuoppous on verrattain vähäinen rike ja rattijuopumus vakava rikosasia noin seuraamuksiltaan ja kulttuurisesti.
 
Valitettavasti penkki plus 30km/h on jo kaksi asiaa, jotka eivät pykäliin mahdu. Penkin korkeutta (jos silmämääräisesti ok) ei varmasti jokaiselta joka päivä mitata mutta jos jäät kiinni nopeudesta, katsotaan helposti myös muut seikat.
En muista varmaksi, oliko täällä vai muualla mutta kyllä joku on penkin korkeuden mittaamisenkin kertonut kohdanneensa. Virkaintoinen poliisi jaksaa aivan varmasti ainakin muun tekemisen puuttuessa katsella myös tuollaisia.

@Tonnin Seteli kertoi kirjoittamasi viestin yläpuolella juuri niitä seikkoja, joiden vuoksi noita ratsioita voi olla hyvinkin odotettavissa ja se satula alkaakin olla kiinnostava seikka. Jos se lauta vielä kulkee reilusti yli sallitun niin tulee todella kallis kännimopoilu ihan ilman mitään kolarointejakin. Kypärättömyys ei sekään enää ole pelkästään positiivinen seikka tuossa kohdassa. Yllättävän harva tuntuu huomioivan asiaa käytännössä mitenkään.

Ja muutoinkin, lautojen määrä lisääntyy koko ajan melkoista tahtia ja osalla on näitä "tää kulkee melkeen sata"-tyylisiä aivan varmasti kadulle sopimattomia laitteita. Viimeistään parin vähän vakavamman onnettomuuden jälkeen alkaa valvonta kiinnostaa poliisia entistä enemmän ja jos ei pure, saadaan lisää rajoituksia. Siinä kuviossa ei voita kukaan.
Varmasti lisääntyy vuosittain mutta uskaltaisin valehdella että noin 90% ajosta on yhä yleistä vuokra-ajoa joiden myötä tapaturmat ovat raketoineet. Tulevat rajoitukset tulevat olemaan enemmälti voi/tier paskeista eikä niinkään muutamista juhamatin tai marjaliisan penkkiurheiluista vitosen ylinopeudella.

ps. Kaksi eri lautaa ja muutama tuhat km ajellut Helsingissä, olen nähnyt poliisin ehkä kolmesti ajossa enkä yhtään ratsiaa. Ehkä ne pahimmat ylilyönnit ovat sitten muualla pääkaupunkiseudulla mitä nyt keskustelua seuraa. Kaikki ovat nähneet, kokeneet tai kuulleet miten poliisi valvoo tehostetusti. sekä jakaa penalttia.
 
Oli muuten pikkusen tiukassa E-Wayn takavalo. Oli nähtävästi liimamassalla laitettu kiinni. Joutu pilkkomaan lokarin takaosaa reilusti, että sai irti ilman valon vahingoittumista. Jostain syystä ei oltu ruuveilla laitettu kiinni vaikka selvät paikat oli (Nineboteissa videoiden perusteella on ruuveilla).
 
Varmasti lisääntyy vuosittain mutta uskaltaisin valehdella että noin 90% ajosta on yhä yleistä vuokra-ajoa joiden myötä tapaturmat ovat raketoineet. Tulevat rajoitukset tulevat olemaan enemmälti voi/tier paskeista eikä niinkään muutamista juhamatin tai marjaliisan penkkiurheiluista vitosen ylinopeudella.

ps. Kaksi eri lautaa ja muutama tuhat km ajellut Helsingissä, olen nähnyt poliisin ehkä kolmesti ajossa enkä yhtään ratsiaa. Ehkä ne pahimmat ylilyönnit ovat sitten muualla pääkaupunkiseudulla mitä nyt keskustelua seuraa. Kaikki ovat nähneet, kokeneet tai kuulleet miten poliisi valvoo tehostetusti. sekä jakaa penalttia.
Olet varmasti aivan oikeassa. Kyllä sen vuokralaudan kanssa perseily ja kännissä ajo on mitä luultavammin kaupunkialueilla toistaiseksi suurin riski. Lisäksi noissa on aivan selvä ero omaan lautaan siinä, miten niitä jätetään lojumaan.
Samaten uskoisin myös pahimpien ylilyöntien nopeuksien osalta olevan nimenomaisesti muualla kuin keskellä Hesaa.

Mutta kun tätäkin ketjua lukee, yllättävän monella on "ajan usein ja pitkää matkaa, en ala ajamaan 25km/h, pitää päästä lujempaa". Seuraavassa lauseessa onkin työmatka jo mainittu. Lopputuloksena sen nopeuden hyöty kadotetaan lähtemällä myöhemmin liikkeelle ja tilanteesta riippumatta ajetaan reiluja nopeuksia. Riski jäädä kiinni on tällaisessa aivan eri tasolla vs keskellä ei mitään satunnaisesti ajaen.

Mitä poliisin kohtaamiseen tulee, se vähän riippuu paikasta. Yllättävän usein on tullut viimeisen vuoden aikana varsin erikoisissakin paikoissa pysäytetyksi. Laudalla ei ole vielä pysäytetty mutta pariin kertaan olen ajanut ratsiaan, jossa siviilimp myös mukana ja nimenomaan parkissa siellä pyörätien puolella tutka päällä. Toki resurssit ovat rajalliset, ei niiä kaikkeen riitä.

Yhtä kaikki. Jos kaupungin alkavat rajoittaa lautoja vuokralautaperseilyn vuoksi ja syrjemmällä nopeudet ja muut karkaavat lapasesta, ei varmasti ainakaan edistä lautailua kenenkään osalta.
 
Viimeksi muokattu:
Olet varmasti aivan oikeassa. Kyllä sen vuokralaudan kanssa perseily ja kännissä ajo on mitä luultavammin kaupunkialueilla toistaiseksi suurin riski. Lisäksi noissa on aivan selvä ero omaan lautaan siinä, miten niitä jätetään lojumaan.
Samaten uskoisin myös pahimpien ylilyöntien nopeuksien osalta olevan nimenomaisesti muualla kuin keskellä Hesaa.

Mutta kun tätäkin ketjua lukee, yllättävän monella on "ajan usein ja pitkää matkaa, en ala ajamaan 25km/h, pitää päästä lujempaa". Seuraavassa lauseessa onkin työmatka jo mainittu. Lopputuloksena sen nopeuden hyöty kadotetaan lähtemällä myöhemmin liikkeelle ja tilanteesta riippumatta ajetaan reiluja nopeuksia. Riski jäädä kiinni on tällaisessa aivan eri tasolla vs keskellä ei mitään satunnaisesti ajaen.

Mitä poliisin kohtaamiseen tulee, se vähän riippuu paikasta. Yllättävän usein on tullut viimeisen vuoden aikana varsin erikoisissakin paikoissa pysäytetyksi. Laudalla ei ole vielä pysäytetty mutta pariin kertaan olen ajanut ratsiaan, jossa siviilimp myös mukana ja nimenomaan parkissa siellä pyörätien puolella tutka päällä. Toki resurssit ovat rajalliset, ei niiä kaikkeen riitä.

Yhtä kaikki. Jos kaupungin alkavat rajoittaa lautoja vuokralautaperseilyn vuoksi ja syrjemmällä nopeudet ja muut karkaavat lapasesta, ei varmasti ainakaan edistä lautailua kenenkään osalta.
No siis en näkisi mahdottomana esim että Helsingin keskusta-alueella alettaisiin valvomaan tai jopa rajoittamaan todella tiukasti noita jalkakäytävällä ajavia tai tietyillä alueilla ajoa. Pyöräteitä ei aina ole joten joutuu sitä itsekin välillä ajamaan jalkakäytävällä pätkiä kun ei viitsi tuonne +40kmh alueelle mennä autojen sekaan. Pienemmillä kaduilla sitten toki aina kadulla. Juu ajelin esim tänään juna-asemalla laiturilla ihmisten seassa mutta vauhti oli sama mitä kävelevillä ihmisillä kunnes tie oli selvä ja ihmisporukka hajaantunut jolloin sitten painoin pyörätielle.

Mitä poliisiin tulee niin viimeksi tänään ajelin maijan takana pyörätien vieressä (olin itse kääntymässä pysäkille) ja kyllä nuo ainakin ohi ajaessa katselivat lautaa kun ampaisin ohi kun pysähtyivät.

Ja se on kyllä tullut huomattua että aiempina vuosina vuokralautoja oli jo pirusti mutta enemmän ja enemmän näkee omia lautoja jengillä. Myös näitä ylitehokkaita. Pääosin kuitenkin ihan näitä perus laillisia malleja.

Ja tottakai juuri kun pääsi sanomasta ettei kukaan ole ikinä sanonut mitään laudan mukana olosta kaupassa niin eräs sankari tuli aamulla mutisemaan jotain että miksi ajan kaupassa (talutin lautaa) ja kun sanoin etten ole ajanut laudalla metriäkään sisällä tuli melkein huutaen että älä häiritse minua :D
 
No nii, nyt päristelty vasta vajaa 40km tuolla 600 Max:lla, lokari vielä ehjä. Mulla on 1.17 firmis ja näyttää myös moottorin lämmöt, ( Iphone sekä Anroid) huiteli 60 asteessa pienen koeajon jälkeen.
Vakio softaa käyttäessä S:llä se nopeus on tosiaan 24 mittarissa, kokeilin KS:llä ja D:llä ajellaan samat 24. Tuo KS:n softa olisi mainio, jos sen Unlimited speedin tilalle voisi itse vapaasti valita sopivan nopeuden. Meinaan kun vakkarille sääti mittariin noi n 28, joka vissiin on lähellä virallista 25 todellista nopeutta, maisemat vaihtui juuri sopivaa vauhtia, se Unlimited on vähän liikaa...
Lautahan pärisee epätasaisuuksissa, viikonloppuna pitänee tehdä ruuvien kiristys rumba. Mutta kyllähän toi mukava peli on noiden tehojen suhteen, kun ei uuvahda ylämäissä.

Ja KS:n puolella löytyisi jo näköjään 1.22 firmis, saas nähdä, mitä Wilfa saa tuon kanssa aikaan..
 
No nii, nyt päristelty vasta vajaa 40km tuolla 600 Max:lla, lokari vielä ehjä. Mulla on 1.17 firmis ja näyttää myös moottorin lämmöt, ( Iphone sekä Anroid) huiteli 60 asteessa pienen koeajon jälkeen.
Vakio softaa käyttäessä S:llä se nopeus on tosiaan 24 mittarissa, kokeilin KS:llä ja D:llä ajellaan samat 24. Tuo KS:n softa olisi mainio, jos sen Unlimited speedin tilalle voisi itse vapaasti valita sopivan nopeuden. Meinaan kun vakkarille sääti mittariin noi n 28, joka vissiin on lähellä virallista 25 todellista nopeutta, maisemat vaihtui juuri sopivaa vauhtia, se Unlimited on vähän liikaa...
Lautahan pärisee epätasaisuuksissa, viikonloppuna pitänee tehdä ruuvien kiristys rumba. Mutta kyllähän toi mukava peli on noiden tehojen suhteen, kun ei uuvahda ylämäissä.

Ja KS:n puolella löytyisi jo näköjään 1.22 firmis, saas nähdä, mitä Wilfa saa tuon kanssa aikaan..
Shit.. onkohan sit firmiksestä kiinni toi ettei näy moottori lämpöjä..
 
Hei mitä kautta olette olleet yhteydessä Gosseen/Wilfaan tuosta E-Wayn takalokari gatesta? nimim täällä toisen skuutin lokari napsahti äskettäin kokonaan poikki ja toisessa jo usean sentin halkeama... :S sen verran kurkkasin katkennutta, että nimenomaa tuo takavalo ihmetyttää et miten se noin tiukkaan on laitettu, eihän sitä rikkomatta irti siitä saisi että itse vaihtaisi, joten miten sen pystyy uuteenkaan lokariin kiinnittämään?

Niin ja jos jollain on tosiaan huoltoprosessi lokarista käynnissä, niin olisi kiva lukea vähän lokia miten huolto on edennyt, mihin kontaktoitu ja miten nopeasti fixaus, parhaimmat kelit juuri tulossa ajeluun niin haluaisi nopeasti skuutit käyttökuntoon.

Omana kommenttina sanon että vaikka muuten lautaan olen tyytyväinen, on tuo hajoava takalokari iso miinus kyllä muuten toimivaan lautaan.

onko tuo G30 MAXin lokari muuten yhteensopiva tuon takavalonkin osalta sitten jos sen itse tilaisi?
 
Tuli vaihdettu E-wayhin Curious Joelta tilattu Max G30:n orkkis takalokari. Ninebotin merkinnät oli lokarissa ja tuossa takavalon johtosuojassa. Ennen asennusta vahvistin sitä vannenauhalla ja sikafleksillä, mutta täsmälleen samanlainen rimpula tuo silti on kuin E-wayn orkkis. Rämisee ajossa ja tärisee hulluna.

Onneksi on tulossa erillinen tuki, koska ei tuokaan tuossa kauaan ehjänä menisi. Orkkis alkoi halkeilemaan ~150km kohdilla, mutta vain toisesta sivusta hieman kun olin jo etukäteen vahvistanut sitä.

2021-05-10 20.06.34.jpg
 
Näyttää siltä että hunajakenno renkaat aiheuttavat huomattavasti kovempaa tärinää takalokarille mitä ilmatäytteiset et ei mikään ihme et nämä hajoavat E600 Maxissa nopeasti verrattuna G30 laitteisiin.

Wilfan tarttee käytännössä muuttaa muovin materiaali kumimaisemmaksi ja sitkeämmäksi tai valaa muovin sisään metallikehikko. Ei kylläkään halua täysin metallista takalokaria koska se sitten vasta tuleekin rämisemään ellei ole kunnon tuet. Eli jos ei halua 2 viikon välein tilata uutta niin jotain tarttee tehdä joko itse tai Wilfan.
 
Näyttää siltä että hunajakenno renkaat aiheuttavat huomattavasti kovempaa tärinää takalokarille mitä ilmatäytteiset et ei mikään ihme et nämä hajoavat E600 Maxissa nopeasti verrattuna G30 laitteisiin.

Wilfan tarttee käytännössä muuttaa muovin materiaali kumimaisemmaksi ja sitkeämmäksi tai valaa muovin sisään metallikehikko. Ei kylläkään halua täysin metallista takalokaria koska se sitten vasta tuleekin rämisemään ellei ole kunnon tuet. Eli jos ei halua 2 viikon välein tilata uutta niin jotain tarttee tehdä joko itse tai Wilfan.
Ainakin alussa juu ovat huomattavan kovat ja vastaavat aikalailla Xiaomin pienempiä renkaita kovilla paineilla. Rullaavat paremmin mutta sama tärinä.

Ja juu tuosta muovin laadusta pistin heti about ekan päivän jälkeen Wilfan päähän jo viestiä että tuolla muovilaadulla tuo ei tule kestämään ilman tuentaa.
 
Ja juu tuosta muovin laadusta pistin heti about ekan päivän jälkeen Wilfan päähän jo viestiä että tuolla muovilaadulla tuo ei tule kestämään ilman tuentaa.

Eikä tosiaan tule kestämään tuo Ninebotinkaan vaikka piti olla lähes jumalaista laatua King Songin ämpärimuoviin verrattuna. Painoivatkin täsmälleen saman verran keittiövaa'alla punnittuna eli ~180g molemmat.
 
Eikä tosiaan tule kestämään tuo Ninebotinkaan vaikka piti olla lähes jumalaista laatua King Songin ämpärimuoviin verrattuna. Painoivatkin täsmälleen saman verran keittiövaa'alla punnittuna eli ~180g molemmat.
On se jännä. Selittyykö ilmiö sitten pelkästään sillä, että umpikumit tärisevät niin pirusti? En ollut aluksi uskoa muuta syytä kuin lokasuojan paskuus, kun omistajien mielestä ovat niin mukavat umpikumit. :hmm:
 
On se jännä. Selittyykö ilmiö sitten pelkästään sillä, että umpikumit tärisevät niin pirusti? En ollut aluksi uskoa muuta syytä kuin lokasuojan paskuus, kun omistajien mielestä ovat niin mukavat umpikumit. :hmm:
Tuo on suunniteltu kaukana täältä ja siellä tien pinta on ehkä muuta, kuin täällä. Ei sillä toki koko ongelmaa selitä, mutta ehkä oma osansa asiassa.
Toinen on toki se "samanlaisuus". Tietääkö siis joku esikuvassa olevan täsmälleen sama vai voisiko olla säästetty tietoisesti?
 
On se jännä. Selittyykö ilmiö sitten pelkästään sillä, että umpikumit tärisevät niin pirusti? En ollut aluksi uskoa muuta syytä kuin lokasuojan paskuus, kun omistajien mielestä ovat niin mukavat umpikumit. :hmm:
Ovat mukavat vs pienemmät ilmakumit ja pehmenevät kokoajan. Oletan että kuskin ajotyylistä/ajoalustasta löytyy osaselitys miksi joillain hajoaa nopeammin kuin toisilla. Tai huono tuuri. Itsellä kesti kohtuu pitkään vs moni todnäk koska paljon ns matkakilsoja, ei hyppyjä ja asfaltilla suurin osa jonka lisäksi "ylijoustan" töyssyihin polvista vs moni muu ajaja.
 
On se jännä. Selittyykö ilmiö sitten pelkästään sillä, että umpikumit tärisevät niin pirusti?

Veikkaisin juurikin täyskumia ja 10" rengaskokoa yhdistettynä laudan kohtuu suureen massaan.

Toki asiasta mitään tiedä. Voiko myös laudan teho eli varsinkin nopea kiihtyvyys aiheuttaa ylimääräistä rasitusta?
 
Veikkaisin juurikin täyskumia ja 10" rengaskokoa yhdistettynä laudan kohtuu suureen massaan.

Toki asiasta mitään tiedä. Voiko myös laudan teho eli varsinkin nopea kiihtyvyys aiheuttaa ylimääräistä rasitusta?
Sanoisin että kun kumit ovat vielä kovimmillaan jatkuvat terävät töyssyt/karkea sora olisivat aika iso juttu tuon hajoamiseen. Toinen minkä huomasin että asettaa todella paljon rasitusta tuolle on luonnollisesti sivuttaisliike. Eli osut johonkin niin joustaa todella pitkälle. Itsellä hajosi yksi mil-spec nippari jo tuosta lisätuesta koska lauta kaatui jalkatueltaan kasassa ollessa. Aka lokarin massa riitti napsaisemaan nipparin poikki. Eli tarvitaan aika paljon rajumpaa tuentaa kuten tuo 3d tulostettava tai ihan rehtiä metallia jos tuon halutaan kestävän.
 
Toki asiasta mitään tiedä. Voiko myös laudan teho eli varsinkin nopea kiihtyvyys aiheuttaa ylimääräistä rasitusta?
Voi muuten olla, että suureen tehoon yhdistettynä ilmaton rengas aiheuttaa enemmän pientä sutimista, joka taas aiheuttaisi lisää tärinää.
 
Voi muuten olla, että suureen tehoon yhdistettynä ilmaton rengas aiheuttaa enemmän pientä sutimista, joka taas aiheuttaisi lisää tärinää.
En kyllä ole sutimista havainnut ellei ole ollut irtohiekkaa ja/tai kanttaria joista pääsisi sutaisemaan. Mutta teoriassa toki lisäähän tuokin rasitusta kun ajat kanttariin ja moottori ehtii hetkessä kelata lisänopeutta renkaalle ja rengas nappaa äkkiä täyden pidon kun paino tulee laudalle täysillä.
 
Kävin uuden testilenkin ajamassa enkä kyllä aja enää metriäkään ennen kuin sen tuen saan. Alkoi tuntumaan, että tuo uusi lokari tärisee enemmän kuin vanha. Hakkasi renkaaseenkin epätasaisuuksilla toistuvasti :beye:
 
Kävin uuden testilenkin ajamassa enkä kyllä aja enää metriäkään ennen kuin sen tuen saan. Alkoi tuntumaan, että tuo uusi lokari tärisee enemmän kuin vanha. Hakkasi renkaaseenkin epätasaisuuksilla toistuvasti :beye:
Aaahahhaha.... Ovat kai saaneet joustavampaa muovia mutta eivät lisänneet tuentaa lokarin rakenteeseen ja tulos on tuo :D. Eli patenteilla mennään niin G30:ssä kuin E-wayssä kunnes jotain järkevää tulee.

Vihje. E-way polttaa kumia.... Kun takalokari repsahtaa kumin päälle ja et tajua sitä ennen kuin pysähdyt. Tuli ihan autoleikit mieleen :D
 
Teemavalvontaa tehtiin Espoossa, Kirkkonummella, Vihdissä ja Lohjalla kellon ympäri alkaen perjantaina iltapäivällä kello kaksi. Poliisi seurasi nuorten motoristien käyttäytymistä liikenteessä ja puuttui häiritsevään ajoon.

− Partiot pysäyttivät 90 mopoa, kevytmoottoripyörää ja moottoripyörää. Jokainen niistä tarkastettiin ja osa koeajettiin moottoripyöräpoliisien toimesta. Lisäksi tarkastettiin muutama traktorimönkijä ja sähköpotkulauta, kertoo komisario Hannu Kontola.

Poimintoja tuloksista:

  • Ajokieltoja 7
  • Sakkoja 17
  • Liikennevirhemaksuja 12
  • Valvontailmoituksia 12
  • Kirjallisia huomautuksia 6
Valvonnassa tavattiin Kontolan mukaan edelleen liikaa jarruttomia ja valottomia mopoja sekä kevytmoottoripyöriä. Kahdesta traktorimönkijästä oli poistettu rajoittimet, ja ne kulkivat poliisin koeajossa 112 ja 100 kilometriä tunnissa. Lisäksi yksi sähköpotkulauta luokiteltiin moottoripyöräksi yli 65 km/h kulkunopeudella.
 
Ai saamari, eihän se kulkenutkaan 85 km/h. Mahtaako edes pysähtyä kymmenen metrin matkalla kummastakaan nopeudesta.
Sitähän tuossa ei kerrottu, mitä lopulta kulki. Eikä sitä, oliki muitakin lautoja pienemmillä seuraamuksilla.

Taas voi sanoa "yksittäistapaus" mutta kyllä tuokin kertoo haaviin jäämisen ja luokittelu sen, joka niin monen tulisi ymmärtää.
Ja koska linkki uupui, tuo vaikuttaa samalta asialta: Nuorten käytössä olevien kaksipyöräisten kunto huolestuttaa poliisia - Poliisi
 
Vaikka typerää onkin niin virittämiset nyt vielä jotenkin "ymmärtää", kun halutaan mennä lujaa... mutta vaikka jarrut onkin vauhdin surma, niin kuka helvetti ajaa jarruttomalla mopolla? :facepalm:
 
Vaikka typerää onkin niin virittämiset nyt vielä jotenkin "ymmärtää", kun halutaan mennä lujaa... mutta vaikka jarrut onkin vauhdin surma, niin kuka helvetti ajaa jarruttomalla mopolla? :facepalm:
Olihan tuo aikanaan perkeleen yleistä. Jarrut olivat muutenkin paskat joten moni totesi että pärjää etu/takajarrulla ja osa ilman. Siksi aiemmin vertasin sähköpotkulautoja entisajan mopoihin (pappatunat, Soliferit yms) koska paskat jarrut, paikoin rajutkin tehot, viritettynä ylikovat nopeudet suhteessa muihin ominaisuuksiin. Samat syyt selityksenä viritykseen, samat selitykset että kyllä minä nyt osaan ajaa ja ennakoida jne jne.
 
No juu, moinen tyhmyys on toki kovin yleinen piirre ihmisissä. Nämäkin skuuttien viritykset - joo joo, taas jeesustelua - joista en tiedä millä hitolla jengi uskaltaa kaahata jotain 40+. Kai se usko omaan kuolemattomuuteen/haavoittumattomuuteen on vaan niin vankkumaton. Se ei paljon lohduta ettei ollut sivullisia ja oli tuttu tie ja blaa blaa siinä kohtaa kun napsahtaa. Sitten kohta luetaan lehdistä kuinka pitäisi olla valvotumpaa touhua, jne.
 
Kyllä täytyy sanoa, että kyrsii kun tuli aivan turhaan vaihdettua tuo Ninebotin lokari kun oikeasti kuvittelin sen olevan avain onneen.

Curious Joelta ~40€ posteineen + Sikaflex 10€, mutta toisaalta pääasia ei ole se raha vaan aivan turhaan käytetty oma aika kun orkkis vahvistettu lokari olisi kestänyt sen tuen avulla varmasti pitkään vaikka oli alle 1cm halkeama sivussa.

Ja kun lopputuloksena on tosiaan se ettei tuolla viitsi ajaa kun ei ole tietoa milloin Posti sen tuen tuo ja kun tuo räpätin ei kestäisi yhtään enempää mitä orkkis.

:btooth:
 
Jos haluaa tasaisempaa kyytiä ja vähemmän rallatusta, niin onko eway 600 maxissa venttiilinpaikat vanteissa ilmakumirenkaita silmällä pitäen? Kingsongin maxissa näyttäisi olevan ilmarenkaat vakiona.
 
Ainakin edessä. Takaa en ole bongannut. Ja jos venttiilin laittaa niin edessä pitää ainakin purskeet ja terävät reunat hioa.
Joo, nyt kun sanoit niin en oo kyllä edes ajatellut onko takana. Automaattisesti oletin, että on, koska edestä se löytyy.
 
Eikös jo kuvistakin huomannut että G30 takalokari oli parempi kuin E600:en, koska G30 sitä "weak pointtia" ei ollut silminnähtävästi. Tärinä on sitten eri asia, mutta jos oikein ymmärsin niin G30 lokari ei pitäisi hajota samalla tavalla kuin E600:en. Edit: tuolta aikaisimmilta sivuiltahan löytyi vertailukuvia joissa ero on nähdä E600 vs G30 lokarista.
 
Siis mihin se lokari oikein muka itsestään hajoaa?
Eikai M365 tollasta ongelmaa ole luvassa?
 
Siis mihin se lokari oikein muka itsestään hajoaa?
Eikai M365 tollasta ongelmaa ole luvassa?

M365:sta hajosi takalokari toisena kesänä, eiköhän kyse ole ihan yleisesti siitä että roikotetaan painavaa akkua jonkin muovilärpäkkeen varassa.
E600maxin akku vaan on aika painava.
 
M365:sta hajosi takalokari toisena kesänä, eiköhän kyse ole ihan yleisesti siitä että roikotetaan painavaa akkua jonkin muovilärpäkkeen varassa.
E600maxin akku vaan on aika painava.
Mutta eihän siinä lokarin päällä ole yhtään mitään.
 
Mietis mihin stonga kiinnittyy kun taitat sen kasaan ja kannat sitä? kyllä siitä aika paljon vääntöä lokasuojaan tulee.
On vain eri suuntaan tuo vääntö. Itsellä lautaa pystyi kantamaan lokari juuri ja juuri laudassa kiinni. Aka on varsin vahva nostosuuntaan.

Mitä M365:n lokariin tulee niin ainakaan Gen1 Pro version lokarilla ei ongelmaa nyt noin 1400km ajon jäljiltä. Ei varomista muuta kuin ettei lauta jää lokarin varaan liukuportaissa tms ja ettei lokarille tule painoa päälle.
 
E-Wayn E600MAX skuuttien lokarihuollosta sen verran, että huollot voivat venyä pitkiksikin, sillä heillä ei ole varaosia lainkaan, osa huoltoon lähetetyistä skuuteista on vaihdettu tämän vuoksi jopa uusiin huoltoaikojen venyessä.

Varaosat ovat nähtävästi jumiutuneet matkalle, sillä niiden piti tulla jo kaksi viikkoa sitten eikä ole tietoa koska ne saapuvat.

Jotta skuutit vaihdetaan uusiin, tulee skuuttien olla toimitettuna heillä odottaen varaosaa tietyn aikaa, ja mikäli skuuttia ei tietyn ajan sisällä pystytä korjaamaan, he vaihtavat sen uuteen.
 
E-Wayn E600MAX skuuttien lokarihuollosta sen verran, että huollot voivat venyä pitkiksikin, sillä heillä ei ole varaosia lainkaan, osa huoltoon lähetetyistä skuuteista on vaihdettu tämän vuoksi jopa uusiin huoltoaikojen venyessä.

Varaosat ovat nähtävästi jumiutuneet matkalle, sillä niiden piti tulla jo kaksi viikkoa sitten eikä ole tietoa koska ne saapuvat.

Jotta skuutit vaihdetaan uusiin, tulee skuuttien olla toimitettuna heillä odottaen varaosaa tietyn aikaa, ja mikäli skuuttia ei tietyn ajan sisällä pystytä korjaamaan, he vaihtavat sen uuteen.
Eli jos homma menis miten pitää, niin kuukauden parin päästä alkais ilmaantumaan "tehdaskorjattuja" vehkeitä pienillä kilsoilla myyntiin.

Todellisuudessa varmaan vaihtavat vaan kulutusosat uusiin et näyttää uudelta ja uutena myyntiin :kahvi: Tai sit jää takuuvaihtovehkeiks tulevaisuuden varalle.
 
M365 Pro gen1 ajettu 1800 kilsaa ja ei mitään ongelmaa lokasuojan kanssa, mutta tuosta löytyykin tasaisemman kyydin tarjoavat ilmakumit:thumbsup:
 
Kyllä itsellä täällä landella ajellessa löytyy välillä sellaisia sorateitä joissa rämisee ja tärisee g30:sen lokarit ja koko lauta niin paljon, että tuntuu siltä kuin kohta jotain hajoaisi. Ei toistaiseksi ole kyllä hajonnut lokaria, renkaita tai muutakaan, mutta kyllä sekin päivä varmaan joskus koittaa.
 
Hmm... ihmettelin rämisevää taka lokkaria ja kun kumimattoo raotti, puuttui ruuvi ja loput irti/löysällä.
Lokkarista jääny se ruuvi jo tehtaalla, koska lokkaria ei ole saatu paikalle rungossa olevan hitsi purskeen takia, oli meinaan hieman vinossa sen takia eli se taaempi ruuvi puuttu. Purku oli aika hankala, takalampun piuha oli ihan sairaan kireellä, ne muovisuojat oli sentin verran irti pingoituneena piuhan lyhyyden takia.
Ja kohta, mistä noi katkee on tukirakenne myös lokarin alla heikko, siitä puuttuu palat. Hieman kyllä tämä laatu on aika karmee 800,- hintaan nähden, huomenna ruuvi kaupoille ja jotain tukee väsäämään lokkariin. ohessa kuvat purskeesta ja lokkarin oudosta tukirakenteesta.lokari.pngrunko.png
 
Ei kannata laittaa huoltoon. Ensinnäkin niillä ei ole varaosia ja näin ollen lautas vain seisoo sielä 2-3viikkoa ja jos eivät ole saaneet varaosaa siihenkään mennessä niin lähettävät uuden. Sit sama ruljanssi alkaa 2 viikon päästä uusiksi kun taas hajoaa. Joten ajokausi jää kyllä todella lyhyeksi. Eli ei muutakun jotain viritystä/modausta ja patenttia. Sit kun talvi tulee niin alkaa tappeleen takuusta. Ehkä ovat siihen mennessä saaneet päivitettyä paremman lokarin. Itse en ainakaan aio lähettää mihinkään korjaukseen lokarin takia. Sit jos jotain isompaa hajoaa.
 
mä mietin et täytyykö tosta moottori lämmöstä lähtee käyttää huolossa oli perhanan lämmin takarengas tänään ku 12km ajoin.. salee jtn 70+ asteen hukakoilla.. mikähän mahtaa olla kriittinen lämpö?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 035
Jäsenet
75 065
Uusin jäsen
Winter

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom