Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Itsehän satuin ostamaan xiaomin akkukäyttöisen pumpun just ennen kun päätin ostaa skuutin (M365).
Siihen tuli sit käytettyä eka käyttökokemus tosta pumpusta ja on kyllä niin fiksu vekotin että miettii miten vitussa tollasta ei oo jo 10 vuotta sitten tehty ja osannut kaivata.
Hattu pois, pumppu väännetään paikalleen, samalla laititsestään näyttää sen hetkisen paineen (joka oli omassani vain 15 psi, ihme ettei mennyt renkaat rikki koeajolla ku 90kg painoa), sit kun halus manuaalisesti asettaa paineen niin pari painallusta ja plussaa ja miinusta vaan niin et oli halutut paineet näytössä (pistin eteen 54psi taakse 56psi) ni painaa vaan starttia ja noin 10 sekunnin jälkeen renkaat oli halutussa paineessa.
Älyttömän kätevää.

Sen verran pakko sanoa että jos ilmarenkaat jo tekee sen et asfaltilla tärisee niin paljon etten meinaa nähdä eteeni niin en eles halua kokeilla umpirenkailla :rofl:
 
DNA:lta tuli viestiä että E-600 maxin kun osti, niin lähettävät Starter Kitin kaupan päälle. Epoksi- liima kuulunee tuohon pakettiin.
Keskiviikkona tilasin ja ei tullut itselle :( Vai tuliko se erikseen? Ei ainakaan toista lähetystunnustakaan ollut.
 
Itsehän satuin ostamaan xiaomin akkukäyttöisen pumpun just ennen kun päätin ostaa skuutin (M365).
Siihen tuli sit käytettyä eka käyttökokemus tosta pumpusta ja on kyllä niin fiksu vekotin että miettii miten vitussa tollasta ei oo jo 10 vuotta sitten tehty ja osannut kaivata.
Hattu pois, pumppu väännetään paikalleen, samalla laititsestään näyttää sen hetkisen paineen (joka oli omassani vain 15 psi, ihme ettei mennyt renkaat rikki koeajolla ku 90kg painoa), sit kun halus manuaalisesti asettaa paineen niin pari painallusta ja plussaa ja miinusta vaan niin et oli halutut paineet näytössä (pistin eteen 54psi taakse 56psi) ni painaa vaan starttia ja noin 10 sekunnin jälkeen renkaat oli halutussa paineessa.
Älyttömän kätevää.
Minullekin saapui Xiaomin kompressori ja ehdin testata. Aivan älyttömän fiksuksi en sitä ensinäkemältä voinut sanoa epämääräisten eskimo- ja ja pesukonemittayksiköiden olettamisen takia. Vai millä logiikalla autoon täytetään bareina jos on joku neliötuumapakkomielle fillarin renkaiden osalta? :bored: Äkkinäinen voisi olettaa että pikavalinnat käyttökohteen mukaan olisivat täyttönopeuden ja sallitun painealueen takia, mutta eri yksiköitähän siinä vaan palloteltiin. Minuutin ihmetyksen jälkeen kuitenkin totesin, että laite näyttää erinomaiselta ja liityn perskohtaisesti suosittelijoihin.

Lokalisoitu käyttöohje sivistyneissä maissa siis menisi jotakuinkin seuraavasti: Liitä letku. Valitse "auto", jotta saat näytölle varsinaisia mittayksiköitä folkloren sijaan. Lue mittaustulos. Mikäli säädön tarvetta on, valitse haluttu paine. Paina käynnistyspainiketta ja odota laitteen pysähtymistä. Jos laite ehti jossain välissä mennä valmiustilaan, se herää startilla.

Laite on kyllä painavampi kuin iskaripumppu ja akun varauksesta riippuvainen, joten tarvikelaukkuun varalle mukaan en sitä pakkaisi. Sen sijaan määräaikaistarkistukset mukavasti olohuoneessa menevät jatkossa Xiaomilla.

Olenko muuten puusilmä vai eikö siihen näytölle tosiaan saa varaustilan näyttöä? Mikäli näin, niin vakava puute. Ei ole edes perustason powerbankin tai kaiuttimen neliportaista varaustilaledipalkkia, vaan vain latausvalo ja ilmeisesti matalan tai normaalin varaustilan ilmaisu.
 
Itse kyllä pidän mielummin skuutissani ilmarenkaat, kyyti on tällöin paljon mukavampaa, ei tärrää niin että hampaat tippuu suusta.
Itse olen ajellut ES4 laudalla, jossa ei ole ilmarenkaita mutta jousitus löytyy. Ninebot maxilla jossa ei jousitusta ja ilmarenkaat sekä VOI/Tier Ninebot maxilla, jossa on ilmarenkaat ja jousitus.

Pahiten hampaat kalisi ilman jousitusta ilmarenkailla.
 
Eka ajo 3,6km lenkki vaa takana nyt e-way e600max, tehoo tuntuu löytyvän.. Tärinä oli vaa nyt ihan vitullinen, siis hyvä kun hampaat pysy paikoillaan..
tuli ajettua suth huonohkoa tietä ja vähän hiekkatietä, toivon syvästi että toi tärinä helittää nopeasti.
 
Eka ajo 3,6km lenkki vaa takana nyt e-way e600max, tehoo tuntuu löytyvän.. Tärinä oli vaa nyt ihan vitullinen, siis hyvä kun hampaat pysy paikoillaan..
tuli ajettua suth huonohkoa tietä ja vähän hiekkatietä, toivon syvästi että toi tärinä helittää nopeasti.

Hellittää se vähän muttei niillä täyskumirenkailla ihmeisiin pääse. Osta vaikka alkuun etupäähän jousitus, auttanee jo aika kivasti.

Olitko siis tilannut kampanja-aikana 1.4.-15.4. vai koska?

Itse tilasin kamppiksen aikana DNA:lta ja sain tekstarin ehkä viikko tilauksen jälkeen, että tilaukseeni kuuluu starter kit ja se tullaan toimittamaan minulle "toukokuun aikana".

edit: oho, en tilannutkaan kamppiksen aikana edes. Oma lauta tilattu 22.4 ja silti tämän starter kitin näköjään saan.
 
Eka ajo 3,6km lenkki vaa takana nyt e-way e600max, tehoo tuntuu löytyvän.. Tärinä oli vaa nyt ihan vitullinen, siis hyvä kun hampaat pysy paikoillaan..
tuli ajettua suth huonohkoa tietä ja vähän hiekkatietä, toivon syvästi että toi tärinä helittää nopeasti.

Kyllä tossa kun on vertaillu tyttären Xiaomi Pro 2:n ilmarenkailla ja omaan 600 Maxiin, niin onhan niissä mukavuudessa ihan hillitön ero. Ilmarenkaat on vaan tosi miellyttävät ja suodattaa ne pienet tärinät pois täysin. Ehkä noissa pientä pehmenemistä on tapahtunut, mutta edelleen on aika hampaita täristävää meininkiä epätasaisella alustalla tolla E-Waulla. Tosin puhkeamattomuus on niin iso etu, että sitä arvostaa enemmän kuin pehmeää kyytiä. Vois mennä kaulakiikun puolelle, jos tohon tytön skuuttiin joutuu vaihtamaan kumeja...
 
Kyllä tossa kun on vertaillu tyttären Xiaomi Pro 2:n ilmarenkailla ja omaan 600 Maxiin, niin onhan niissä mukavuudessa ihan hillitön ero. Ilmarenkaat on vaan tosi miellyttävät ja suodattaa ne pienet tärinät pois täysin. Ehkä noissa pientä pehmenemistä on tapahtunut, mutta edelleen on aika hampaita täristävää meininkiä epätasaisella alustalla tolla E-Waulla. Tosin puhkeamattomuus on niin iso etu, että sitä arvostaa enemmän kuin pehmeää kyytiä. Vois mennä kaulakiikun puolelle, jos tohon tytön skuuttiin joutuu vaihtamaan kumeja...
Outoa. Oliskohan sitten renkaita vaihdeltu tms Pro:n ykkösversiosta. Entinen Pro oli kyllä huomattavasti rajumpi hampaiden kalisuttelija. Sananmukaisesti. Tuolla E-wayllä en moisessa ole vielä onnistunut.
 
Itselläkin tuo E-way tärisi muutamat ekat kilometrit niin, ettei edes eteensä kunnolla nähnyt, mutta sitten se rupes vähitellen helpottamaan ja mitä enemmän sillä on ajanut en tasasemmaksi kyyti on muuttunut.
 
Jooh kyllä pitää alkaa pistää rahaa sivuun niitä jousituksia varten.. en kyl osaa asentaa niitä et saa nähä mitä tullakseen
 
Itse olen tyytyväinen noihin E600 Max kumeihin. Mut sanotaan et itsellä on paino etuna. 150kg kun lyö laudanpäälle niin antautuu vähän kovempikin kumi. Ilmarenkaissa tuli itselle ongelmaksi et ettei 4bar meinannut riittää vaan piti laittaa vieläkin enemmän niin aika kovaksi noi ilmarenkaatkin muuttuvat.

Reilu 100km nyt ajettu ja tein äsken pienen huollon. Pientä klappia oli tullut taittomekanismiin joten sen kiristys. sitten etujarrun säätö kohdalleen. Huomasin samalla et se hahlo mihin vaijeri menee kiinni oli liian leveä. tappi oli puoliksi pois paikaltaan.
Melkein ihme ettei ole irronnut kokonaan jarruttaessa. Suosittelen tarkistamaan kohteen. Nuolen osoittama tappi oli pois paikaltaan. Puristin pihdeillä tota väliä pienemmäksi. Nyt ei pääse irtoamaan vahingossa.

IMG_1911.jpeg
 
Itse olen tyytyväinen noihin E600 Max kumeihin. Mut sanotaan et itsellä on paino etuna. 150kg kun lyö laudanpäälle niin antautuu vähän kovempikin kumi. Ilmarenkaissa tuli itselle ongelmaksi et ettei 4bar meinannut riittää vaan piti laittaa vieläkin enemmän niin aika kovaksi noi ilmarenkaatkin muuttuvat.

Reilu 100km nyt ajettu ja tein äsken pienen huollon. Pientä klappia oli tullut taittomekanismiin joten sen kiristys. sitten etujarrun säätö kohdalleen. Huomasin samalla et se hahlo mihin vaijeri menee kiinni oli liian leveä. tappi oli puoliksi pois paikaltaan.
Melkein ihme ettei ole irronnut kokonaan jarruttaessa. Suosittelen tarkistamaan kohteen. Nuolen osoittama tappi oli pois paikaltaan. Puristin pihdeillä tota väliä pienemmäksi. Nyt ei pääse irtoamaan vahingossa.

IMG_1911.jpeg
Ei vittu. Hyvä kun sanoit prkl. Niin se oli itselläkin (omaan makuun löysä siis). Ei se irti olisi todnäk lähtenyt mutta puristellaan suosiolla itsekin rako kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen tyytyväinen noihin E600 Max kumeihin. Mut sanotaan et itsellä on paino etuna. 150kg kun lyö laudanpäälle niin antautuu vähän kovempikin kumi. Ilmarenkaissa tuli itselle ongelmaksi et ettei 4bar meinannut riittää vaan piti laittaa vieläkin enemmän niin aika kovaksi noi ilmarenkaatkin muuttuvat.

Reilu 100km nyt ajettu ja tein äsken pienen huollon. Pientä klappia oli tullut taittomekanismiin joten sen kiristys. sitten etujarrun säätö kohdalleen. Huomasin samalla et se hahlo mihin vaijeri menee kiinni oli liian leveä. tappi oli puoliksi pois paikaltaan.
Melkein ihme ettei ole irronnut kokonaan jarruttaessa. Suosittelen tarkistamaan kohteen. Nuolen osoittama tappi oli pois paikaltaan. Puristin pihdeillä tota väliä pienemmäksi. Nyt ei pääse irtoamaan vahingossa.

IMG_1911.jpeg
itse huomasin tuon jarrun olevan löysä jo heti purettua paketista ja tarkistaessa ennen ajoa!
 
itse huomasin tuon jarrun olevan löysä jo heti purettua paketista ja tarkistaessa ennen ajoa!
No siis tuo on tehty huoltoa varten noin, ei PITÄISI irrota itsestään normi tilanteessa mutta todnäk ottanee aika helposti iskua ja vielä juuri siihen suuntaan mihin on suunniteltu että irtoaa. Itsellä oli ihan kiinni ja paikoillaan mutta varuiksi vedin kyllä kiinni. Jos vaijeri pitää vaihtaa niin tuon saa kyllä taivutettua takaisin.
 
Siis itseä nyt rupes pohdituttaa se et mullakkin näyttää moottorin olevan 0c aina ja firmis 1.17 oliko niin et jotkut pystynyt päivittää 1.18 kun itse en saa firmistä päivitettyy. E-way e600max
 
Viimeksi muokattu:
Nyt alkoi täälläkin takalokari hajoamaan, 250km alla ja siinä on aika pitkä halkeama.
Kokeilen tulostaa 1.5mm paksuiset kaaret ja liimata ne kiinni halkeama alueelle sisäpuolelle sekä tulostaa ton takatuen jos kestäisi siihen saakka että saa uuden.
E600maxin kanssa kannattaa selvästi tarkastaa kaikkien mahdollisten pulttien kireys :rofl: takalokarista oli 3 löysällä ja 1 kokonaan irti ja kiinni matossa ja etuhaarukassa 3 löysällä.
Taidan samalla kun askartelen lokaria lisäillä ruuvilukitetta.
Toi jarrun väli oli tässäkin vähän auki muttei niin että olisi helposti tullut pois.
 
Siis itseä nyt rupes pohdituttaa se et mullakkin näyttää moottorin nyt 0c aina ja firmis 1.17 oliko niin et jotkut pystynyt päivittää 1.18 kun itse en saa firmistä päivitettyy. E-way e600max
Teoriassa King Song SoftTunerilla pystyy päivittämään. Sielä on 1.17 1.18 ja 1.20 firmikset mutta koska se ei nyt ole virallinen sovellus E-Waylle niin en ole uskaltanut lähteä kokeilemaan. Olen kyllä ymmärtänyt mitä tänne on kirjoiteltu et muutama olisi päivittänyt.
 
Tuli bongattua että Virosta saisi Rimistä HX X8 potkulautaa, eli Augment ES 10, 350€ hintaan. Tuossa olisi ihan OK moottori 30km/h nopeuteen sekä vaihdettava akku on hyvä ominaisuus. Toki suomeen tilaaminen ei taida onnistua.


1620409311631.png
 
Onko kukaan testannu tuota kingsongi ohjelmoitua evaumax600 kuinka pitkälle akku riittää? D:llä kun ajelee muuten niin nopeushan menee aikalähelle tuota 25km/h
 
Täällä Augment ES One 10 jouten, jos joku tarvitsee keskisessä Suomessa. Järkihinta varmaan tuolla ~350 huitteilla. Muuten hyvin tyytyväinen ollut, mutta omalla painolla (kamat päällä ~0.115 tonnia) mäennousukyky voisi olla omaan makuun karvan verran parempi ja nälkä tuntuu kasvavan näiden kanssa pelatessa.

Joku kallis takuuton Kiinan pingpongi varmaan tulee tilalle hankittua, vaikka ei kyllä yhtään kiinnostaisi alkaa säätämään..
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan testannu tuota kingsongi ohjelmoitua evaumax600 kuinka pitkälle akku riittää? D:llä kun ajelee muuten niin nopeushan menee aikalähelle tuota 25km/h
Sanotaanko et toimitamatka lyhenee jotain 15-20% jos rivakammin päästelee menemään. Mutta kiitoksia vinkistä et D:llä meneekin nyt ton 25km/h ja Eco painelee näköjään 15km/h. Sportilla pääseekin sit 40km/h. Mut D:llä GPS vauhti on edelleen sen 23km/h. Mut voi kylillä pitää D:llä ja sitten kun on baana auki niin Sportille ja maisemat vaihtuu.
 
Muuten hyvin tyytyväinen ollut, mutta omalla painolla (kamat päällä ~0.115 tonnia) mäennousukyky voisi olla omaan makuun karvan verran parempi ja nälkä tuntuu kasvavan näiden kanssa pelatessa.

Joku kallis takuuton Kiinan pingpongi varmaan tulee tilalle hankittua, vaikka ei kyllä yhtään kiinnostaisi alkaa säätämään..

Itselläni tullut nyt reilussa parissa viikossa yli 200km ajeltua Kugoo Kirin M4 Pro:lla jonka tilasin tuosta linkin kaupasta eli GeekBuyingista. 500W moottori, 16Ah akku, 45km/h huippunopeus, virtalukko avaimella, levyjarrut edessä ja takana, etu- ja takajousitus, irrotettava penkki, volttimittarinäyttö, nopeusmittari, RGB-valot (+ajovalo) ja 60km luvattua kantomatkaa. Hintaa 655€ kotiovelle kuljetettuna, 8 päivää kesti itselläni toimitus Puolasta Euroopan sisällä. Helvetin tyytyväinen olen ollut, ei ainakaan toistaiseksi mitään valittamista tai muutakaan "säätöä" ole joutunut tekemään.

Suosittelen :kippis:
 
Viimeksi muokattu:
E600maxin kanssa kannattaa selvästi tarkastaa kaikkien mahdollisten pulttien kireys :rofl: takalokarista oli 3 löysällä ja 1 kokonaan irti ja kiinni matossa ja etuhaarukassa 3 löysällä.
Taidan samalla kun askartelen lokaria lisäillä ruuvilukitetta.
Yleensäkin sähköpotkulaudoissa, kuten myös yleisesti kiinalaisissa mekaanisissa tuotteissa tai vähän missä tahansa kannattaa tarkastaa pulttien kireys ennen käyttöönottoa ja pienen käytön jälkeen. On enemmän sääntö kuin poikkeus, että jotain on löysällä.
Tuli bongattua että Virosta saisi Rimistä HX X8 potkulautaa, eli Augment ES 10, 350€ hintaan. Tuossa olisi ihan OK moottori 30km/h nopeuteen sekä vaihdettava akku on hyvä ominaisuus. Toki suomeen
Tuo kuulostaakin jo järkihinnalta, vaikka toki vanha malli on vanha malli ja uutuuksia pukkaa joka vuosi. Toki akkuversio vaikuttaa, niitähän on ollut kolme. Rimin tuotesivun mukaan on 10 Ah eli keskimmäinen eli sama kuin useimmissa Augmentin myymissä ES10-potkulaudoissa.

En varsinaisesti kuulu suosittelijoihin, vaikka omani aion pitää ja olen laitteeseen sinänsä tyytyväinen. Jos nyt olisin ostamassa, kaipaisin suurempaa toimintamatkaa ja paranneltavuutta. Toki Augmentissa sitä paranneltavuutta olisi ihan omalla tavallaan, jos alkaa niin suureen projektiin että rakentaa akkupaketin itse. Minkään toisen merkin jousitussarjojen tms. yhteensopivuudesta en tiedä. Samoin tehon lisäämiseen en ole saanut tietooni muuta keinoa kuin ihan puu edellä perseeseen eli ohjainelektroniikan korvaaminen, jolloin puhutaan jo oikeastaan uuden rakentamisesta.

Jos nyt on ostamassa kunnon ilmarenkailla varustettua perushyvää keskipainoista vehjettä, jossa ei tarvita valtavasti tehoa, 20 kilometrin toimintamatka vähän obeesille riittää ja/tai irrotettava akku on se juttu, niin tuohan on hyvä diili. Muussa tapauksessa parempiakin vaihtoehtoja voi olla.
Sanotaanko et toimitamatka lyhenee jotain 15-20% jos rivakammin päästelee menemään. Mutta kiitoksia vinkistä et D:llä meneekin nyt ton 25km/h ja Eco painelee näköjään 15km/h. Sportilla pääseekin sit 40km/h. Mut D:llä GPS vauhti on edelleen sen 23km/h. Mut voi kylillä pitää D:llä ja sitten kun on baana auki niin Sportille ja maisemat vaihtuu.
Tämähän ei nyt ole sitä paljon puhuttua jeesustelua, koska minun puolestani tuollainen järjestely saisi ilman muuta olla laillinen, kunhan ei ajella ylinopeutta siellä muun kevyen liikenteen seassa vaan "vain maastossa" tai vaikka vähän laajemminkin. Joka tapauksessa on syytä muistuttaa kaikkia tästä innostuneena ostopäätöstä tekeviä lukijoita siitä, että tuo on oman oikeusturvan kannalta vähintäänkin haasteellinen tilanne. Omalla arvioasteikollani täysin pois laskuista, jonkun muun mielestä mitä välii.

Suosittelisin muutenkin tietooni tulleen perusteella ja hintojen ollessa ne mitkä ne ovat Wilfa maxin sijasta Ninebot maxia, vaikka tuon Kingsongin saisikin kohta kätevästi säädettyä siten, että se oikeasti kulkee 25 tai 27 km/h eikä joko 22 tai 40.
 
Ootteko muuten mitä moottorijarruvoimakkuutta käyttänyt unlimitedin kanssa E-wayssa? Vakio 80% ottaa ehkä turhankin voimakkaasti kun vauhtia päälle 34km/h. Vakionopeudella 80% on tuntunut hyvältä.

Pitäisi joku päivä testailla mikä olisi semmoinen hyvä sweetspot jarrutukseen.
 
Ootteko muuten mitä moottorijarruvoimakkuutta käyttänyt unlimitedin kanssa E-wayssa? Vakio 80% ottaa ehkä turhankin voimakkaasti kun vauhtia päälle 34km/h. Vakionopeudella 80% on tuntunut hyvältä.

Pitäisi joku päivä testailla mikä olisi semmoinen hyvä sweetspot jarrutukseen.
Voin vain kuvitella mitä tuo on rajummissa vauhdeissa koska itse pidän 100 asetuksella vakiofirmiksellä ja sekin on paikoin aika raju mutta tykkään kun saa jarrutettua pääasiassa sähköllä. On tuolla paikoin tullut lukittua jopa takafillari hiekalla kevyessä jarrutuksessa ja jopa asfaltilla kunnon full on jarrutuksessa.
 
Huomasin samalla et se hahlo mihin vaijeri menee kiinni oli liian leveä. tappi oli puoliksi pois paikaltaan.
Melkein ihme ettei ole irronnut kokonaan jarruttaessa. Suosittelen tarkistamaan kohteen. Nuolen osoittama tappi oli pois paikaltaan. Puristin pihdeillä tota väliä pienemmäksi. Nyt ei pääse irtoamaan vahingossa.
Ei vittu. Hyvä kun sanoit prkl. Niin se oli itselläkin (omaan makuun löysä siis). Ei se irti olisi todnäk lähtenyt mutta puristellaan suosiolla itsekin rako kiinni.
itse huomasin tuon jarrun olevan löysä jo heti purettua paketista ja tarkistaessa ennen ajoa!
Toi jarrun väli oli tässäkin vähän auki muttei niin että olisi helposti tullut pois.
Tästä vakavasta turvallisuuspuutteestahan joku jo mainitsi tässä ketjussa viikkoja sitten etujarrun oudon rakenteen ihmettelyn hengessä. Taitaa olla ominaisuus, jota pitää tietää etsiä kingsongista käyttöönottotarkastuksessa.
 
100% painaa lisää kaasua jos jarruttaa liikaa :D

E: oho tuli pari viestiä väliin, jarruvoimaa 100% siis.
 
100% painaa lisää kaasua jos jarruttaa liikaa :D

E: oho tuli pari viestiä väliin, jarruvoimaa 100% siis.
Ilmeisesti siinä käy joku ylikusemiskonflikti, eli ei ole tarkoitettu asettaa arvoa, joka vastaa tasan 100% sovelluksessa. Saako siihen 99% ja estääkö tämä virhetoiminnan?
 
Itselläni tullut nyt reilussa parissa viikossa yli 200km ajeltua Kugoo Kirin M4 Pro:lla jonka tilasin tuosta linkin kaupasta eli GeekBuyingista. 500W moottori, 16Ah akku, 45km/h huippunopeus, virtalukko avaimella, levyjarrut edessä ja takana, etu- ja takajousitus, irrotettava penkki, volttimittarinäyttö, nopeusmittari, RGB-valot (+ajovalo) ja 60km luvattua kantomatkaa. Hintaa 655€ kotiovelle kuljetettuna, 8 päivää kesti itselläni toimitus Puolasta Euroopan sisällä. Helvetin tyytyväinen olen ollut, ei ainakaan toistaiseksi mitään valittamista tai muutakaan "säätöä" ole joutunut tekemään.

Suosittelen :kippis:
Mites näissä takuuhommat pelittää kun puolasta tilaa?
 
Ilmeisesti siinä käy joku ylikusemiskonflikti, eli ei ole tarkoitettu asettaa arvoa, joka vastaa tasan 100% sovelluksessa. Saako siihen 99% ja estääkö tämä virhetoiminnan?

En osaa tohon sanoa, mutta mun mielestä moottorijarru saisi olla vielä tehokkaampi, en ole kertaakaan saanut sitä lukkoon, olisin tosin ollut valmis maksamaan satasen lisää jos tossa edessä olis ollut levy, toi rumpu on aika raskas ja tunnoton.
 
Mites näissä takuuhommat pelittää kun puolasta tilaa?

En tiedä, kun ei tosiaan ole yhtään mitään vikaa ollut ja kaikki on hienosti toiminut ensimmäiset reilut 200km. Jollain toisellahan oli Puolasta tilatun G30 Maxin kanssa ongelmia suoraan paketista ja käsittääkseni hänelle on ainakin ostopaikka lähetellyt ilmaiseksi varaosia mitä joutuu itse sitten toki asentamaan. Jos on jotain sellaista mitä ei itse voi odottaa korjaavan/vaihtavan tai ei vain halua, niin luultavasti pitäisi omaan piikkiin lähetellä sinne.

Itselleni tuo 650€ ei kuitenkaan ole vielä niin iso raha, että jotenkin yöuneni menettäisin ilman samassa maassa toimivaa takuuta. Kestää sen mitä kestää, korjaillaan mitä pystytään jos tarvitsee ja se siitä sitten. Toistaiseksi tosiaan ei kuitenkaan yhtään mitään valittamista ja lauta vaikuttaa olevan erittäin jämerää tekoa muutenkin. Ei nitise eikä natise ja materiaalit tuntuu laadukkailta.

Itse päädyin tähän ratkaisuun, kun hinnassa säästää kuitenkin selvää rahaa ulkomailta tilatessa, saa huomattavasti paremman/tehokkaamman vehkeen ja toisaalta eipä se takuu esimerkiksi Suomessa ostetuissakaan laudoissa pysy jos siihen lautaan rupeaa itse asentelemaan jousituksia sun muuta mitä monet täällä ovat miettineet. Itseni tuntien arvelin heti alkuunsa, että Xiaomi Pro 2 tai Ninebot G30 Max ei vain tule riittämään pidemmän päälle ja nälkä kasvaa syödessä. Jos sellaisen olisin ostanut niin sitten miettisin varmaan jo tässä vaiheessa niitä jousten asennuksia, akkuparannuksia ja muuta vastaavaa, hinta kasvaisi entisestään niiden myötä kun pitäisi lisäpalikkaa tilata, takuuta ei olisi muokkausten jälkeen enää siinäkään ja loppupeleissä olisi tullut paljon halvemmaksi tilata suoraan lauta missä kaikki halutut ominaisuudet on valmiina. Tässä sentään on "jonkinlainen" takuu juuri näillä ominaisuuksilla vaikka se Puolan kautta toimiikin, eikä tarvitse itse miettiä jousituksen tilaamista, firmiksillä pelleilyä tai akun parantelua kun lauta on halutunlainen suoraan paketista.
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä, kun ei tosiaan ole yhtään mitään vikaa ollut ja kaikki on hienosti toiminut ensimmäiset reilut 200km. Jollain toisellahan oli Puolasta tilatun G30 Maxin kanssa ongelmia suoraan paketista ja käsittääkseni hänelle on ainakin ostopaikka lähetellyt ilmaiseksi varaosia mitä joutuu itse sitten toki asentamaan. Jos on jotain sellaista mitä ei itse voi odottaa korjaavan/vaihtavan tai ei vain halua, niin luultavasti pitäisi omaan piikkiin lähetellä sinne.

Itselleni tuo 650€ ei kuitenkaan ole vielä niin iso raha, että jotenkin yöuneni menettäisin ilman samassa maassa toimivaa takuuta. Kestää sen mitä kestää, korjaillaan mitä pystytään jos tarvitsee ja se siitä sitten. Toistaiseksi tosiaan ei kuitenkaan yhtään mitään valittamista ja lauta vaikuttaa olevan erittäin jämerää tekoa muutenkin. Ei nitise eikä natise ja materiaalit tuntuu laadukkailta.

Itse päädyin tähän ratkaisuun, kun hinnassa säästää kuitenkin selvää rahaa ulkomailta tilatessa, saa huomattavasti paremman/tehokkaamman vehkeen ja toisaalta eipä se takuu esimerkiksi Suomessa ostetuissakaan laudoissa pysy jos siihen lautaan rupeaa itse asentelemaan jousituksia sun muuta mitä monet täällä ovat miettineet. Itseni tuntien arvelin heti alkuunsa, että Xiaomi Pro 2 tai Ninebot G30 Max ei vain tule riittämään pidemmän päälle ja nälkä kasvaa syödessä. Jos sellaisen olisin ostanut niin sitten miettisin varmaan jo tässä vaiheessa niitä jousten asennuksia, akkuparannuksia ja muuta vastaavaa, hinta kasvaisi entisestään niiden myötä kun pitäisi lisäpalikkaa tilata, takuuta ei olisi muokkausten jälkeen enää siinäkään ja loppupeleissä olisi tullut paljon halvemmaksi tilata suoraan lauta missä kaikki halutut ominaisuudet on valmiina. Tässä sentään on "jonkinlainen" takuu juuri näillä ominaisuuksilla vaikka se Puolan kautta toimiikin, eikä tarvitse itse miettiä jousituksen tilaamista, firmiksillä pelleilyä tai akun parantelua kun lauta on halutunlainen suoraan paketista.

Jep, hyvää tekstiä. Oman laudan itsekkin puolasta tilannut. Ja mitä olen muilta myös kuullut niin lähettävät tosiaan varaosia hajonneiden tilalle puolasta ilman lisäkustannuksia, eli siinä mielessä voi ihan hyvin mielin olla että ihan täysin takuutta jää.
Suomesta ostaessa saa vähemmän vastinetta rahalle, ja tosiaan mitäpä teet takuulla jos muutenkin alkaa modaamaan. Puolasta sentään saa toimivia osia takuuna vaikka olisi modattu. :)
 
Minkälaisilla lukemilla porukka on pitänyt speed up strength adjustment ja brake strenght adjustment säätöjä, lautana vau 600 max ja kingsong softa?
 
Hyi helvattu mitä kaikenlaisia oikeuksia tuo kingsong tuunaus appi vaati, jää kyl spiidit ny saamatta, pitäs joku vara puhelin olla missä yks lysti noiden oikeuksien kanssa.
 
Hyi helvattu mitä kaikenlaisia oikeuksia tuo kingsong tuunaus appi vaati, jää kyl spiidit ny saamatta, pitäs joku vara puhelin olla missä yks lysti noiden oikeuksien kanssa.

Kaikki muut voit estää paitsi sijainnin. Ilman sijainnin käyttöoikeutta ei bt löydä lautaa.

Screenshot_20210508-164044~2.jpg
 
No nyt sitten rämisee ja kolisee koko lauta, taitaa olla ruuvien kiristys paikallaan ajettu 6h potilaana vau 600 max....
 
No nyt sitten rämisee ja kolisee koko lauta, taitaa olla ruuvien kiristys paikallaan ajettu 6h potilaana vau 600 max....
Itsellä meni tuo takalokari vihdoin poikkipoikki :D. Pari reikää, pari nipparia ja metallipala+jesaria... Eiköhän tuo selviydy siihen asti että saa uuden ja vetää sen sitten kunnolla tuetuksi. Vituttaisi kyllä tuo laatu jos tietäisi että tuo takalokari on todella monen laudan yhteinen ongelma vaikka ei olisi edes sama design. Ihmettelin kaupassa kun kolisi ja katsoin niin roikkui aiemmin laitetussa tukinipparissa. Nooh... Haisi tuo vähän palaneelle kumille myös aka on se tainnut jokusen metriä hinkata kun olin pienellä kruisingilla.
 
Itsellä meni tuo takalokari vihdoin poikkipoikki :D. Pari reikää, pari nipparia ja metallipala+jesaria... Eiköhän tuo selviydy siihen asti että saa uuden ja vetää sen sitten kunnolla tuetuksi. Vituttaisi kyllä tuo laatu jos tietäisi että tuo takalokari on todella monen laudan yhteinen ongelma vaikka ei olisi edes sama design. Ihmettelin kaupassa kun kolisi ja katsoin niin roikkui aiemmin laitetussa tukinipparissa. Nooh... Haisi tuo vähän palaneelle kumille myös aka on se tainnut jokusen metriä hinkata kun olin pienellä kruisingilla.
Lokari on kyllä kestäny, vahvistin heti alkuunsa sen, keskelle reikänauhaa ja sivuille pistin 4mm rautalangat koriliimalla.
 
Lokari on kyllä kestäny, vahvistin heti alkuunsa sen, keskelle reikänauhaa ja sivuille pistin 4mm rautalangat koriliimalla.
Koomista miten jakautuu nämä ominaisuudet :D. Itsellä on tuo lokari ja omaan makuun aavistuksen liian löysä se etujarrun vaijerin kiinnitys (olisi pysynyt mutta kiristin just in case) muttei mitään räminöitä kilinöitä eikä kolinoita. Renkaatkin ovat mukavat vs vanhan Xiaomin ilmarenkaat.
 
Tuli vedettyä astetta rankempi reitti E600 kanssa. Akku tyhjäksi 15km matkalle ja lähes kokoajan ylämäkeä. Moottorilämmöt olisi kiva tietää. Meinaan ei kättä kärsinyt kauaa pitää takarenkaalla kun rupes poltteleen. No siinä oli hyvä lämmitellä sormia kun ne taas jääty :)

Ei taida kyllä uskaltaa vetää samanlailla kesähelteillä kun 9 asteen lämmössäkin noin kuumenee.
 
Itse olen tyytyväinen noihin E600 Max kumeihin. Mut sanotaan et itsellä on paino etuna. 150kg kun lyö laudanpäälle niin antautuu vähän kovempikin kumi. Ilmarenkaissa tuli itselle ongelmaksi et ettei 4bar meinannut riittää vaan piti laittaa vieläkin enemmän niin aika kovaksi noi ilmarenkaatkin muuttuvat.

Reilu 100km nyt ajettu ja tein äsken pienen huollon. Pientä klappia oli tullut taittomekanismiin joten sen kiristys. sitten etujarrun säätö kohdalleen. Huomasin samalla et se hahlo mihin vaijeri menee kiinni oli liian leveä. tappi oli puoliksi pois paikaltaan.
Melkein ihme ettei ole irronnut kokonaan jarruttaessa. Suosittelen tarkistamaan kohteen. Nuolen osoittama tappi oli pois paikaltaan. Puristin pihdeillä tota väliä pienemmäksi. Nyt ei pääse irtoamaan vahingossa.

IMG_1911.jpeg
Oli kans lähteny toiselta puolen tappi pois kolostaan!! Nyt puristettu kasaan,eikä lähde enään. Thanks!!!
 
Yksi juttu on tietysti se, ajoiko joku "röyhkeästi", antamatta tietä tai melkein lastenvaunujenkin päälle. Sehän on kovin subjektiivista. Jalkakäytävälle koukatessa kohtaa jatkuvasti epäkohteliaita ihmisiä, jotka ovat tahallaan tiellä, kun ehkä luulevat etten saisi olla siinä.

Kuvasta en saa oikein selvää enkä asioi itse tuolla. Normaaleihin pihoihinhan pitää voida ajaa, jos siellä on kulkuovia. Yleensä tällöin ei soveltuvia kieltomerkkejäkään ole. Se taas on eri juttu, jos joku lentävä matto oikaisee härskisti pihan tai jalkakäytävän kautta päästäkseen toiselle kadulle.
No tossa ei tietääkseni saa ajaa edes jakeluautot ja jokainen joutui menemään seinää vasten ja pysähtymään, että kiireinen taksi pääsee kulkemaan sieltä mistä haluaa, mutta itse stoppasin sen kulun siksi aikaa kun meinasi tulla iholle.

Veikkaus, että siinä kohtaa missä kohdattiin on noin 3,5-4 metriä tilaa.

Harmi kun en tajunnut tilanteessa ottaa taksin numeroa ylös tai kuvata tilannetta, mutta siinä vaiheessa olisi varmaan tullut turpaan.
 
Oliko E-Waun lataussysteemi samanlainen kuin MAX-G30, eli se mikkihiiripiuha, vain onko siinä latausjohdon välissä painava laturi?

Yksi potkiksen ostamisessa ratkaiseva tekijä oli juuri se, ettei tarvitse kantaa repussa painavaa lataussysteemiä.
 
Oliko E-Waun lataussysteemi samanlainen kuin MAX-G30, eli se mikkihiiripiuha, vain onko siinä latausjohdon välissä painava laturi?

Yksi potkiksen ostamisessa ratkaiseva tekijä oli juuri se, ettei tarvitse kantaa repussa painavaa lataussysteemiä.
Erillinen ewaussa.
 
No tossa ei tietääkseni saa ajaa edes jakeluautot ja jokainen joutui menemään seinää vasten ja pysähtymään, että kiireinen taksi pääsee kulkemaan sieltä mistä haluaa, mutta itse stoppasin sen kulun siksi aikaa kun meinasi tulla iholle.

Veikkaus, että siinä kohtaa missä kohdattiin on noin 3,5-4 metriä tilaa.

Harmi kun en tajunnut tilanteessa ottaa taksin numeroa ylös tai kuvata tilannetta, mutta siinä vaiheessa olisi varmaan tullut turpaan.
Eipä sillä että taksin numerolla enää nykyään tekisi mitään koska niin monta eri puljua. Ainoat poikkeukset on ne pari joilla teippaukset kyljissä. Kilvillä sitä nykyään pitää mennä.

Ja E-wau valitettavasti on luopunut tuosta mikkihiirestä :(. Olisi ollut pirun näppärä töissä ladata jos olisi ollut portti suoraan kyljessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 793
Viestejä
4 557 798
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
1Need2Pee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom