Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Tätä on varmasti myyty paljon myös suomessa jälleenmyyjien toimesta niin sinne sitä painetta kannattaa laittaa jos sitä kautta hankittu kulkine.
Ongelma tässä on että sitä kautta viestissä on liian monta mahdollisuutta rikkinäiselle puhelimelle aiheuttaen viankuvauksen muuttumista ja pahimmillaan ajautuen jopa tilanteeseen jossa vikaa ei korjata vaan pahennetaan. Näin on käynyt ennenkin. Aina yhteys mahdollisimman ylös ruokaketjussa. Tässä omassa vastauksessa erikseen kiittelivät testimetodeja ja tarkkoja yksityiskohtia (enkä siis esim saanut mitään geneeristä kiitos tiedosta viestiä vaan viesti oli oikeasti luettu). Kun viankuvauksen saa suoraan käyttäjältä se on huomattavasti arvokkaampaa kuin jälleenmyyjän aspasta jälleenmyyjän huollon kautta huoltofirmaan mistä sitten kimpoaa valmistajalle. Etenkin kun tällä hetkellä ainakin niin Gossen kuin Wilfan pää vaikuttavat yhteistyöhalukkailta ja vaikuttaa siltä että oikeasti yrittävät korjata vian.
 
Ongelma tässä on että sitä kautta viestissä on liian monta mahdollisuutta rikkinäiselle puhelimelle aiheuttaen viankuvauksen muuttumista ja pahimmillaan ajautuen jopa tilanteeseen jossa vikaa ei korjata vaan pahennetaan. Näin on käynyt ennenkin. Aina yhteys mahdollisimman ylös ruokaketjussa. Tässä omassa vastauksessa erikseen kiittelivät testimetodeja ja tarkkoja yksityiskohtia (enkä siis esim saanut mitään geneeristä kiitos tiedosta viestiä vaan viesti oli oikeasti luettu). Kun viankuvauksen saa suoraan käyttäjältä se on huomattavasti arvokkaampaa kuin jälleenmyyjän aspasta jälleenmyyjän huollon kautta huoltofirmaan mistä sitten kimpoaa valmistajalle. Etenkin kun tällä hetkellä ainakin niin Gossen kuin Wilfan pää vaikuttavat yhteistyöhalukkailta ja vaikuttaa siltä että oikeasti yrittävät korjata vian.
Onhan tuossakin puolensa. Se jälleenmyyjä on kumminkin ostanut satoja skuutteja ja yksityishenkilö yhden.
Yksityishenkilö ei osta enempää, mutta jälleenmyyjä voi ostaa satoja lisää.
Se kuinka valmistaja suhtautuu näihin erilaisiin asiakkaisiin jää nähtäväksi.
 
Onhan tuossakin puolensa. Se jälleenmyyjä on kumminkin ostanut satoja skuutteja ja yksityishenkilö yhden.
Yksityishenkilö ei osta enempää, mutta jälleenmyyjä voi ostaa satoja lisää.
Se kuinka valmistaja suhtautuu näihin erilaisiin asiakkaisiin jää nähtäväksi.
Itse ex mekaanikkona menin aina mieluusti jos mahdollista asiakkaan kanssa juttelemaan ja ihmettelemään vaikeampien vikojen kanssa koska jo se yksi välikäsi joka muutti sanat tekstiksi hukkasi niin monta olennaista yksityiskohtaa ja siten vaikeutti vianetsintää huomattavasti. Esim kun asioin autohuollossa niin saan luonnollisesti huomattavasti parempaa kohtelua ja viat korjattua paremmin kun puhun samaa "kieltä" kuin työntekijät ja osaan kuvailla vian asentajalle hyvin yksityiskohtaisesti vs työnjohto ketä kiinnostaa vain tuhlattu aika ja/tai raha riippuen siitä onko kyseessä takuutyö vai muu korjaus. Pääosin isoja puljuja ei paljoa jokunen lauta kiinnosta elleivät ole niitä itse maahantuoneet. Yksi iPhone on parhaimmillaan tuplahintainen vs yksi E-way ja kumpia myydään näillä jälleenmyyjillä enemmän.
 
Viimeksi muokattu:
Onko E-Way E500 mistään kotoisin? sellainen olisi harkinassa.

Kaveri just hankki tuon, se yksilö menee takuuvaihtoon akun takia, uutena pääsi 15km täydellä akulla.
Mutta muuten se vaikuttaisi olevan m365 isommalla akulla, painaa pari kiloa enemmän, moottori edessä, levyjarru takana, tuntuukin aika samanlaiselta.
Virallinen applikaatio on paskaa niinkuin muissakin wilfoissa.

E: tehoa on enemmän kuin m365 mutta selkeästi vähemmän kuin e600max.
10kg kevyempi kaveri hyytyi sillä mäkeen josta itse pääsin paikaltaan lähtemällä ylös.
 
Viimeksi muokattu:
Miten teillä käy takuuhommien kanssa E-vaun kanssa jos itse alkaa modailemaan takalokaria ennen sen rikkoutumista ja muutenkin?
 
Ongelma tässä on että sitä kautta viestissä on liian monta mahdollisuutta rikkinäiselle puhelimelle aiheuttaen viankuvauksen muuttumista ja pahimmillaan ajautuen jopa tilanteeseen jossa vikaa ei korjata vaan pahennetaan.
Totta. Toisaalta kai asian ytimessä oli se, että huippunopeus on noin 22 eikä 25, kuten lukuisin perustein pitäisi. Kai jo pelkästään tästä reklamointi auttaa asiaa - muut seikat saattavat jopa hämärtää ongelmaa. Minua ei ainakaan yhtään haittaisi, jos vakionopeussäädin ottaisi lukeman myös mäenlaskussa, vaikka en ajakaan rakenteellista ylinopeutta, ristus sentään.

Ja kai ne jälleenmyyjätkin osaavat forwardiin laittaa maileja, ainakin jos yhteydenotto on jotenkin normaalilla tajunnan tasolla. Toisin sanoen "tää skuuti ei kulje ku23!! paitsi jos aja ala mäki ja kun paina kaasuniin ei kulje ja jos ei oo akku yli kaksipalkkia nii ei kuljekovaa ja ku käytää.vakio nopeus säädin niin ei hidasta ala mäkeen ja muu ten ontoiminu hyvin!!!1 ja taka..... loka suoja rutisi ei meinaa pysyäkasassa...,, pitää liimataja saisko osia" päätynee suoraan roskiin ja osoite blacklistille jos ulostetta lukee vähänkin oman elämänsä työpanosta arvostava ihminen.

Edelläkin jo ilmenee, että vasta koulutettavaksi ilmoittautuvakin apina osaa ilmaista itseään ja asian kirjallisesti. :rofl: Sitä fiksua ulosantia voidaan jopa tulkita oikein kunhan viestintä tapahtuu kirjallisesti. Seuraavan viestinviejän tekninen ymmärrys tai edes monimutkaisen virkkeen käsityskyky on aina oletettava rajalliseksi, ja juuri siksi kirjallinen viestintä alkuperäisen viestin säilyttäen on avain. Luulisi että asia myös olisi yleisesti ymmärretty jossain Giganteissa sun muissa hassisenkoneissa.

Toki kielimuuri on seuraava ongelma. Toisaalta jos samaa palautetta tulee useampaa reittiä, ehkä viimeinen suorittava porras osaa yhdistää tiketit ja tajuaa, mikä mättää. Tai ei nyt edes mikään ehkä, kun on alunperinkin jonkinlaisen konfiguraation osannut lätätä kasaan lokalisoimaansa tuotetta varten ja tuote jokseenkin toimii.


Miten teillä käy takuuhommien kanssa E-vaun kanssa jos itse alkaa modailemaan takalokaria ennen sen rikkoutumista ja muutenkin?
Kai se on parasta irrottamisen jälkeen rusauttaa katki ennen kuin jyrsii, laittaa alumiinia ja valaa epoksiin. Sittenhän on vain tehty välttämätön hätäkorjaus jo hajonneeseen osaan eikä modifikoitu mitään, jos myöhemmin tulee tarve lähettää laite tuotevastuukorjausta varten johonkin. Piti kato jollain päästä huomennakin töihin ja vaatteet menee pilalle ilman takalokaria ajaessa. :smoke:
 
En usko että takalokarin modailu vaikuttaa mihinkään muuhun takuuseen kuin että jos modailun jälkeen hajoo takalokari niin tuskin vaihtavat uuteen. Mut se on niin paskaa tavaraa etten halua puolta kesää pitää potkulautaa huollossa et vaihtavat uutta joka toinen viikko.

Eli kyllä potkulaudalla takuu pysyy. Huollon pitää onnistua osoittamaan että modattu takalokari on rikkonut jotain muuta laudasta mikä nyt ei mitenkään voi olla mahdollista.

Kävin nyt koeajamassa modaamani lokarin. Erittäin jämäkkä nyt. Aikaisemmin kuului resonointia/räminää takaa tietyillä nopeuksilla. Nämä kaikki resonoinnit katosi nyt. Itse olen tyytyväinen ja uskon ton kestävän niin kauan kunnes jotain muuta vikaa tulee. Itsellä oli vielä lokari ehjä mutta ennakoin ja korjasin ongelman.

En halua ton takia mihinkään huoltoon viedä koska tiedän et samanlainen paska sieltä takas tulee ja ongelma on jälleen edessä parin viikon päästä.
 
Aina yhteys mahdollisimman ylös ruokaketjussa. Tässä omassa vastauksessa erikseen kiittelivät testimetodeja ja tarkkoja yksityiskohtia (enkä siis esim saanut mitään geneeristä kiitos tiedosta viestiä vaan viesti oli oikeasti luettu). Kun viankuvauksen saa suoraan käyttäjältä se on huomattavasti arvokkaampaa kuin jälleenmyyjän aspasta jälleenmyyjän huollon kautta huoltofirmaan mistä sitten kimpoaa valmistajalle.
Tämä on myös hyvä huomio. Kun saa yhteyden nimenomaan tekniseen puoleen, homma toimii - toisin kuin geneerisiä vastauksia heittelevän apinan kanssa vuoropuhelua yrittäessä. Sen teknillisen puolen kanssa voi tulla pitkäkin kirjeenvaihto, jossa ihan oikeasti tehdään tavallaan töitä yhdessä ja päästään hyvään ratkaisuun, jopa virhevastuun ylittävässäkin haasteessa. Tällaisesta on hyviä kokemuksia. Eikä se edes ole ollut ihan pelkkää goodwillia vaan tuotteen valmistaja on epäilemättä hyötynyt tästä käytönaikaisesta testauksesta.
 
Tämä on myös hyvä huomio. Kun saa yhteyden nimenomaan tekniseen puoleen, homma toimii - toisin kuin geneerisiä vastauksia heittelevän apinan kanssa vuoropuhelua yrittäessä. Sen teknillisen puolen kanssa voi tulla pitkäkin kirjeenvaihto, jossa ihan oikeasti tehdään tavallaan töitä yhdessä ja päästään hyvään ratkaisuun, jopa virhevastuun ylittävässäkin haasteessa. Tällaisesta on hyviä kokemuksia. Eikä se edes ole ollut ihan pelkkää goodwillia vaan tuotteen valmistaja on epäilemättä hyötynyt tästä käytönaikaisesta testauksesta.
Juuri näin. Itsekin tarjouduin auttamaan ja testaamaan/säätämään/raportoimaan asioita jos kokevat siitä olevan apua että vika saataisiin korjattua. Yhdessä devien kanssa kun pääsee tekemään saa parhaat tulokset.

Ja mitä lokarin modaukseen tulee niin mulle sanoi suoraan että he voivat lähettää uuden lokarin kotiin ja voin itse asentaa sen sensijaan että lähtisin lähettämään lautaa heille. Ja sanoin samalla hätä korjauksestani olivat ok.
 
Kaveri just hankki tuon, se yksilö menee takuuvaihtoon akun takia, uutena pääsi 15km täydellä akulla.
Mutta muuten se vaikuttaisi olevan m365 isommalla akulla, painaa pari kiloa enemmän, moottori edessä, levyjarru takana, tuntuukin aika samanlaiselta.
Virallinen applikaatio on paskaa niinkuin muissakin wilfoissa.

E: tehoa on enemmän kuin m365 mutta selkeästi vähemmän kuin e600max.
10kg kevyempi kaveri hyytyi sillä mäkeen josta itse pääsin paikaltaan lähtemällä ylös.
Kaveri hommasi juuri Zero 8 sähköpotkulaudan ja sanos et jotain facen noita ryhmiä tutki ja kyseli ja niissä sanottiin että e-way:llä ollu hirveästi ongelmia akun ja halkeamien kanssa et just paljo menee takuuseen.. niin vähän pohdituttaa.. Taidan odottaa viellä ens kesään mutta mietin et mites xiomi 2 pro kun osarilla pohtinnu et hommaisin, mut ens kesää pystyis jo sit ilman osaria ostamaan niin pitää punnita onko järkevää osarilla kun saa ilmankin jos malttaa ens kesään.
 
Kaveri hommasi juuri Zero 8 sähköpotkulaudan ja sanos et jotain facen noita ryhmiä tutki ja kyseli ja niissä sanottiin että e-way:llä ollu hirveästi ongelmia akun ja halkeamien kanssa et just paljo menee takuuseen.. niin vähän pohdituttaa.. Taidan odottaa viellä ens kesään mutta mietin et mites xiomi 2 pro kun osarilla pohtinnu et hommaisin, mut ens kesää pystyis jo sit ilman osaria ostamaan niin pitää punnita onko järkevää osarilla kun saa ilmankin jos malttaa ens kesään.
Vähän samanlaista olen itsekin lukenut akuista, eli ei välttämättä kennot ole sitä laadukkainta settiä ja lyhyen käytön jälkeen saattaa varaustaso tippua.

Toivotaan, ettei nyt kuitenkaan olisi, mutta ainahan on riski halvoissa, että jossain pissii.
 
Vähän samanlaista olen itsekin lukenut akuista, eli ei välttämättä kennot ole sitä laadukkainta settiä ja lyhyen käytön jälkeen saattaa varaustaso tippua.

Toivotaan, ettei nyt kuitenkaan olisi, mutta ainahan on riski halvoissa, että jossain pissii.
Onko tässä edes kyse pelkästään halvoista? Omasta mielestäni kyse on juuri siitä, mitä olen täälläkin todennut. Eli kehitysversioita, joissa käyttäjä on betatestaaja. Osassa ei edes beta.

On surkeaa akkua, on heti hajoavaa lokaria ja montaa muuta "ominaisuutta" vain siksi, koska piti päästä nopeasti markkinoille rahastamaan kuluttajaa. Tottakai parempaakin on mukana mutta sekoittuu laaduttomaan. Ehkä parin vuoden päästä joku oikeasti laadukas ja järkihintainen on kerännyt markkinaosuuksia ja valinta on helpompi. Nyt näin ei ole ja jonkun pitää testailla niitä uusia tarjokkaita ja maksaa omasta lompakosta kelvottomuus.

Vuodessa ei vielä edes saada kovin kattavasti kokemuksia huollettavuudesta ja varaosien saannista. Ja jos joku ei pura lautaansa osiksi, ei tiedetä edes komponenttien laadusta. Ja jos muun purkaa, akkua harvempi haluaa purkaa.

Aika moni täällä luultavammin ymmärtää olevansa testaajan roolissa mutta miten normaalimpi kuluttaja? Ja mistä se huolto, joka osaa korjata sähköisiä osia?
 
Ehkä tämä jää nähtäväksi miten käy.

Toki toivon, ettei halpaan hintaan ole lisäksi laitettu heikkolaatuisia akkuja.

Nyt kun näitä lukee, saa olla tyytyväinen että ostin Verkkokauppa.comista tunnetun merkin laudan.

Takuu on jo päättynyt ja nyt jatkuu lisävalojen yms. asennukset.

NineDash näyttää vieläkin akuston kunnoksi 98% 2300 kilometrin jälkeen.
 
Mä nyt toistaiseksi kuullu Xiomi 2 pro:sta muuten hyvää paitsi: Mootori ei vedä ylämäkii..
Mitäs muita huonoja puolia ks scootterissa on?
hankala etsii näitä vanhoja keskusteluja näistä kun haku poistaa nimestä osia
 
Mä nyt toistaiseksi kuullu Xiomi 2 pro:sta muuten hyvää paitsi: Mootori ei vedä ylämäkii..
Mitäs muita huonoja puolia ks scootterissa on?
hankala etsii näitä vanhoja keskusteluja näistä kun haku poistaa nimestä osia
Olen vähän jäävi vastaamaan mutta vastaan silti. Prolla ilman kakkosta ajellut parisen vuotta. Siitä nuo omat ajatukset lyhyesti:
*Yksi rengas mennyt, selkeästi ulkoinen syy,
*Yksi kontrolleri mennyt, "takuu" maksoi uuden hankkimisen. Syy hajoamiseen ei niin selvä.
*Takalokari ei ole tuettu mutta onhan tuo tuossa mennyt ja kakkosessa on parempi
*Akku ei piisaa luvattuun asti mutta missä oikeasti todellisessä elämässä näin olisi?
*Firmistä helppo puukottaa
*Järkevän kokoinen
*Aisan taittonivel ehkä hieman väljä, ei suuri ongelma
*Takajarru osalle ongelma, itse olen ollut tyytyväinen. Levy vähitäänkin riittävän tehokas
*Parempiakin varmasti on ja muunkin voisi valita mutta parin vuoden jälkeen ei isoa valittamista
*Tehoa ei orkkisfirmiksellä aivan liikaa ole mutta korjattavissa jos ei vaadi mahdottomia. Itse otan omasta noin 800W ulos ja se riittää normaalisti. Oma valinta, uskaltaako enemmän tai valitseeko toisen laudan
 
Mä nyt toistaiseksi kuullu Xiomi 2 pro:sta muuten hyvää paitsi: Mootori ei vedä ylämäkii..
Mitäs muita huonoja puolia ks scootterissa on?
hankala etsii näitä vanhoja keskusteluja näistä kun haku poistaa nimestä osia
Facebook-ryhmistä kannattaa myös lukea.

Näitä ryhmiä on vaan ihan alyttömästi ja vaikka olisi spesifioitu määrättyyn aiheeseen, silti niissä puhutaan muistakin asioista.

Facebook-ryhmät
Facebook-ryhmät
Sähköpotkulaudat - Myydään / Ostetaan / Vaihdetaan
Sähköajoneuvojen varaosat - Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan
Facebook-ryhmät
Facebook-ryhmät
 
Härpäkkeitä :)

IMG_20210501_003503.jpg
IMG_20210501_003535.jpg
 
NineDash näyttää vieläkin akuston kunnoksi 98% 2300 kilometrin jälkeen.
Yleisen elämänkokemuksen perusteellahan ihan viimeistään tässä vaiheessa tiedämme, että tuo lukema on täysin merkityksetön. Tämä mitenkään kyseenalaistamatta sitä, että akuston laatu lienee hyvä ja rakenne turvallinen alan yleiseen tasoon peilaten. Tuote kokonaisuutena on hyvä ellei erinomainen. Harvoja poikkeuksia, jotka eivät ole pelkästään kehitysversioita vaan melko kypsiä tuotteita.
 
Ehkä tämä jää nähtäväksi miten käy.

Toki toivon, ettei halpaan hintaan ole lisäksi laitettu heikkolaatuisia akkuja.

Nyt kun näitä lukee, saa olla tyytyväinen että ostin Verkkokauppa.comista tunnetun merkin laudan.

Takuu on jo päättynyt ja nyt jatkuu lisävalojen yms. asennukset.

NineDash näyttää vieläkin akuston kunnoksi 98% 2300 kilometrin jälkeen.
En olisi itse ostanut uuden merkin lautaa ellei takuu olisi 2v ja akuilla 1v. Tuon ja kuluttajasuojan kanssa saa jo paljon lautaa siihen asti että saa kortin takaisin. Jos leviää eikä ongelmia korjata niin rahat takaisin ja joo harmi toki mutta jos elokuun loppuun kestää ollaan jo voiton puolella ja ST päästetään taas valloilleen kolmipyöränä mutta pakko myöntää että perus työkeikoilla lauta saattaa kulkea oikein hyvin mukana kontissa juuri esim keskustan keikoilla niin että jättää auton johonkin halvempaan paikkaan ja laudalla ytimeen. Ei tuossa kahdesti tarvitse miettiä kumpi on keskustassa näppärämpi, auto vai lauta. Turha sitä on maksaa kymmeniä euroja parkkeerauksesta yhdeltä keikalta kun kannat kulkineen joka on keskustassa jopa nopeampi liikkua ja kannat laudan vain sisään tai lukitset tolppaan ilman pysäköntimaksuja.
 
Viimeksi muokattu:
millainen pumppu olis hyvä hommata jolla saisi paineet tarkasti 10" renkaisiin?
uusi lautailija kyselee. lauta on augment eco es210

ja samaan syssyyn millaisi paineita kannattaisi käyttää noin 100kg kokonaismassalla?
 
Viimeksi muokattu:
millainen pumppu olis hyvä hommata jolla saisi paineet tarkasti 10" renkaisiin?
uusi lautailija kyselee. lauta on augment eco es210

ja samaan syssyyn millaisi paineita kannattaisi käyttää noin 100kg kokonaismassalla?
Xiaomin akkupumppu ja tavalliset iskaripumput ovat toimivia ja kevyesti kannettavia ratkaisuja. Usein läskit ovat käyttäneet 3 - 4 bar painetta, niin minäkin.
 
Pistin oman 600maxin gosselle huoltoon. Katotaan parantaako lokaria ja tekevätkö puutteelliselle nopeudelle mitään.
 
Pistin oman 600maxin gosselle huoltoon. Katotaan parantaako lokaria ja tekevätkö puutteelliselle nopeudelle mitään.
Eivät omaa uutta firmistä jolla korjata nopeutta. Tuo on varsin selkeä firmis vika (kokeilin ajaa laudalla about 30kmh GPS nopeutta ja takuulla menisi kovempaakin mutten ole halunnut testata) ja ajelin omallani ~27kmh GPS nopeutta yhtä mittaa yli 7km ja asiassa ei mitään ongelmaa eli lauta on helposti kyvykäs tai sitten jokainen lauta vaatii osien vaihdon koska jossain on jokin todella outo fyysinen ongelma. Wilfa pisti eilen viestiä että lähtevät metsästämään ongelmaa nopeuden suhteen seuraavan parin päivän aikana ja toivovat firmiksen korjaavan asian asap. Lokareita ei tule ennen lokakuuta eli huolto voi sitten kestä tovin.
 
Viimeksi muokattu:
Ajoin E600maxin täydestä tyhjäksi 4c lämmössä ja tasan 90kg painolla mäkistä pinsiön pikkutietä.
46km kohdalla alkoi punavalo palamaan ja lopetin mittaamisen.
Täytyy kokeilla sama lenkki uudestaan kun lämpötila nousee yli 20c.
 
Eivät omaa uutta firmistä jolla korjata nopeutta. Tuo on varsin selkeä firmis vika (kokeilin ajaa laudalla about 30kmh GPS nopeutta ja takuulla menisi kovempaakin mutten ole halunnut testata) ja ajelin omallani ~27kmh GPS nopeutta yhtä mittaa yli 7km ja asiassa ei mitään ongelmaa eli lauta on helposti kyvykäs tai sitten jokainen lauta vaatii osien vaihdon koska jossain on jokin todella outo fyysinen ongelma. Wilfa pisti eilen viestiä että lähtevät metsästämään ongelmaa nopeuden suhteen seuraavan parin päivän aikana ja toivovat firmiksen korjaavan asian asap. Lokareita ei tule ennen lokakuuta oli kommentti itselle eli voi sitten tovin kestää.
Kuinka saa ton maxin kulkemaan 30kmh?
 
Kuinka saa ton maxin kulkemaan 30kmh?
Bugi softassa. En ala huutelemaan liikaa koska tuon väärinkäyttö aiheuttaa aika paljon uhm... Mielenkiintoista ajotapaa kun yrität ylläpitää vauhtia ettet joudu yrittämään saada lautaa uudelleen kovempaan kuin 24kmh mittarinopeuteen.
 
Olen ajellut syksystä lähtien Xiaomi M365:llä. Muuten hyvä peli, mutta toivoisin että loivassa ylämäessä vauhti ei tippuisi niin paljon 75kg kuskilla. Mikä olisi hyvä upgrade jos laittaisin laudan vaihtoon? Ajan enimmäkseen 4km/päivä työmatkaa, eli mikään +30km range ei välttämättä ole tarpeen.
 
Tampiot kaahaa joka tapauksessa. Eikös se jo moneen kertaan selvinnyt, että tuo bugi tai ehkä paremminkin puute liittyy siihen, että vakionopeussäädin kytkeytyy myös alamäkeen rullatussa ylinopeustilassa.

Useimmat muut skuutit, joissa erittäin pieni teho ei muuta aiheuta, saadaan vähäisin toimenpitein kulkemaan ainakin noin 30 km/h lisäämättä tehoa.
 
Tampiot kaahaa joka tapauksessa. Eikös se jo moneen kertaan selvinnyt, että tuo bugi tai...
No sanotaan näin. Tampiot ajaa miten ajaa mutta ei se tarkoita että sitä pitäisi kannustaa suoraan. Tuo on kuitenkin bugi joka aiheuttaa ajaessa haluttomuutta jarruttaa... Mikä johtaa kovempiin mutkanopeuksiin sekä mahdollisiin vaaratilanteisiin johtuen kovemmasta tilannenopeudesta koska et omaa kykyä kiihdyttää haluttuun nopeuteen milloin haluat. Tuon huomasi siis jo omassa ajossa. Mutkanopeudet nousivat ja ajettiin huomattavasti lähempänä limittiä jotta nopeutta ei joutuisi laskemaan.
 
Kyllä, ominaisuuksien yhdistelmä on ikävä ja huonotapaisuuteen yllyttävä. Lokalisoinnin vaatima rajoittaminen on jäänyt puolitiehen ja vetoa ylinopeudessa ei ole estetty. On menty nopealla purkkakikalla ja vain estetty kaasulla ylinopeuteen kiihdyttäminen.
 
Kyllä, ominaisuuksien yhdistelmä on ikävä ja huonotapaisuuteen yllyttävä... ...kiihdyttäminen.
Yep. Itse kävin jo viestini läpi ja suoraan sensuroin tuota kikkakolmosta ihan vain juuri ettei tule turhaan saatua aikaan vittumaisia tilanteita kaduille. Fakta on kuitenkin se että itse rauhallisena/muut huomioivana ajajana otin niin paljon enemmän riskejä niin en halua edes nähdä näitä sankareita jotka eivät nytkään välitä painamassa 40kmh+ koska voivat. Etenkin kun on juurikin sellainen ettei nopeutta kelata vain kaasua painamalla halutessaan.
 
Tuli DHGatesta tilattua Xiaomin akkupumppu. Onko kelläään tietoa käyttävätkö kuriiria vai tuleeko normi postin kautta?
 
Tuli tilattua tuo e600max. Niiden omistajat jos haluaa listata plussia siitä niin ois kiva. Mietin kans tuota xiaomi mi pro 2 lautaa, mutta päädyin silti tähän. Ei tiedä vaikka vielä palauttaisikin sen. Tässä kun lukenut läpi foorumia niin visiin aika paljon lastentauteja vielä. Että jos jollakin on jo jotain kokemusta +100km ajolta niin olisi kiva kuulla miten lauta toiminu ja käyttäytynyt. Kokemusta muuten sähkölaudoista kertynyt pari vuotta sitten Voi laudalla. Eli verrattavuus muihin lautoihin aika nollissa itsellä... :P
 
Tuli tilattua tuo e600max. Niiden omistajat jos haluaa listata plussia siitä niin ois kiva. Mietin kans tuota xiaomi mi pro 2 lautaa, mutta päädyin silti tähän. Ei tiedä vaikka vielä palauttaisikin sen. Tässä kun lukenut läpi foorumia niin visiin aika paljon lastentauteja vielä. Että jos jollakin on jo jotain kokemusta +100km ajolta niin olisi kiva kuulla miten lauta toiminu ja käyttäytynyt. Kokemusta muuten sähkölaudoista kertynyt pari vuotta sitten Voi laudalla. Eli verrattavuus muihin lautoihin aika nollissa itsellä... :p
Reilusti yli 100km ajoa jo takana ja lauta itsessään on varsin mahtava suhteessa hintaansa. On tehoa, on pitoa, huomattavasti Xiaomia paremmat valot, on kantomatkaa, on kohtuu hyvä ajomukavuus jne jne. Ongelmina tällä hetkellä; takalokari katkeaa juuresta, cruisen toiminta tökkii, max nopeus on vain 22.3-22.5kmh GPS nopeutta (firmware ainakin yritetään valmistajan mukaan korjata) ja parin muun muovipalan kestävyys hiukan itsellä epäillyttää. Aka ärsyttäviä lastentauteja mutta jotka ovat korjattavissa varsin helposti kunhan valmistajaa kiinnostaa. Vioista huolimatta en itse enää palaisi takaisin Xiaomin M365 Pro:hon custom softalla koska teho, ajettavuus, kantomatka jne jne.
 
Onkohan kellään säilynyt ehjänä se takaloksu? Vai pitkääkö suosiolla samantien irroittaa ja vahvistaa jotenkin. Jotenkin se mielikuva että kumminkin 800e maksan laudasta ja samantien alan korjaamaan tai modaamaan osia
 
Ajoin E600maxin täydestä tyhjäksi 4c lämmössä ja tasan 90kg painolla mäkistä pinsiön pikkutietä.
46km kohdalla alkoi punavalo palamaan ja lopetin mittaamisen.
Täytyy kokeilla sama lenkki uudestaan kun lämpötila nousee yli 20c.

Omalla vastaavalla en päässyt kuin noin 23km niin tiputti tehot ja sitten madeltiin. Laudan näyttö vaihteli yhden ja kahden tolpan väliä akulle ja sovellus 40%. Laitoin laudan talliin ja myöhemmin ajelin hetken kunnes lauta näytti punaista, mutta sovellus taas akulle noin 30%.
Täytyy vielä kokeilla tuota rangea. Alkaa kyllä tuntumaan että kaikki ei ole kohdallaan laudassa.

Lisäksi itse en saanut alamäessä aktivoitua vakionopeudensäätöä lainkaan. Aktivoituu korkeintaan laudan näyttämään 24km/h, joka todellisuudessa on sen päälle 22km/h.
 
Lokareita ei tule ennen lokakuuta eli huolto voi sitten kestä tovin.

Tarkoittanet varmaan toukokuuta?

Edit: perhana sehä on jo toukokuu. Mihin tämä aika liitää :btooth: mutta eikai tuo lokakuu siltikään voi pitää paikkaansa?
 
Tuli tilattua tuo e600max. Niiden omistajat jos haluaa listata plussia siitä niin ois kiva. Mietin kans tuota xiaomi mi pro 2 lautaa, mutta päädyin silti tähän. Ei tiedä vaikka vielä palauttaisikin sen. Tässä kun lukenut läpi foorumia niin visiin aika paljon lastentauteja vielä. Että jos jollakin on jo jotain kokemusta +100km ajolta niin olisi kiva kuulla miten lauta toiminu ja käyttäytynyt. Kokemusta muuten sähkölaudoista kertynyt pari vuotta sitten Voi laudalla. Eli verrattavuus muihin lautoihin aika nollissa itsellä... :p
1. Takalokari menee aikalailla varmasti rikki jossakin kohtaa, joten se kannattaa modata heti ja/tai tilata varaosa.

2. Appi kaatuilee välillä.

3. Kannattaa kaikki ruuvit käydä läpi ja lisätä lukite niihin. Itsellä monet olivat löysällä. Myös nivelien rasvaus on hyvä idea.

Muuten tuosta ei valittamista. Aliexpressistä löytyy sopivia osia tuohon lautaan mitä voi miettiä. Tilasin itse alumiinisen pohjalevyn ja ruuvit, johtojen suojaa, takalokarin, puhelintelineen ja näytönsuojan.
 
Omalla vastaavalla en päässyt kuin noin 23km niin tiputti tehot ja sitten madeltiin. Laudan näyttö vaihteli yhden ja kahden tolpan väliä akulle ja sovellus 40%. Laitoin laudan talliin ja myöhemmin ajelin hetken kunnes lauta näytti punaista, mutta sovellus taas akulle noin 30%.
Täytyy vielä kokeilla tuota rangea. Alkaa kyllä tuntumaan että kaikki ei ole kohdallaan laudassa.

Lisäksi itse en saanut alamäessä aktivoitua vakionopeudensäätöä lainkaan. Aktivoituu korkeintaan laudan näyttämään 24km/h, joka todellisuudessa on sen päälle 22km/h.

Mulla näytti 27% ton rundin jälkeen kun akku oli jo loppu, hitto kun en aamulla tiennyt tosta cruise kikasta, olisi voinut kokeilla kun menin parhaillaan neljääkymppiä alamäessä.
No ens reissulla sitten.

E: autotiellä maaseudulla siis, toi vakiovauhti on kaupungissa ihan sopiva.
 
Tarkoittanet varmaan toukokuuta?

Edit: perhana sehä on jo toukokuu. Mihin tämä aika liitää :btooth: mutta eikai tuo lokakuu siltikään voi pitää paikkaansa?
Juu siis toukokuuta juurikin :D. Luuri tai minä innostutaan näköjään liikaa.
 
Onkohan kellään säilynyt ehjänä se takaloksu? Vai pitkääkö suosiolla samantien irroittaa ja vahvistaa jotenkin. Jotenkin se mielikuva että kumminkin 800e maksan laudasta ja samantien alan korjaamaan tai modaamaan osia

Mulla on ainakin 60 kilsaa nyt kestänyt, vaikka oon rytyyttänyt kanttien yli, semmosella torikivellä, soratietä yms. Vielä en ole bonganut murtumajälkiä, mutta odotan pahinta :) Itse olen ollut tosi tyytyväinen lautaan, hyvin jaksaa n. 110 kiloista kaveria kuskata todella jyrkkäänkin ylämäkeen ja mitään murtumia näytössä tai klappia ohjauksessa ei ole ollut. Tosin yksi stongan kiinnitysruuveista ei mennyt jengoilleen ja jäi jumiin niin, että kuusiokanta pyöristyi. Nyt se töröttää sitten jonkun millin irti putkesta, mutta eipä tuo nyt suuremmin haittaa. Toki jos pitäisi saada piuhat esiin jotain tarkoitusta varten, voisi alkaa ärsyttämään. Toistaiseksi kuitenkin ollaan selkeästi plussan puolella tämän tuotteen kokemusten kanssa.
 
Onkohan kellään säilynyt ehjänä se takaloksu? Vai pitkääkö suosiolla samantien irroittaa ja vahvistaa jotenkin. Jotenkin se mielikuva että kumminkin 800e maksan laudasta ja samantien alan korjaamaan tai modaamaan osia

Reilu 120km menty ehjänä. Tosin tein 100km jälkeen ennakoivan vahvistuksen vannenauhalla ja liimamassalla. Lisäksi Curious Joelta on tulossa Max G30:n orkkislokari.

Muutenkin itselleni sattunut hyvä yksilö. Ei ole väljyyttä etupäässä, kaikki pultit ja ruuvit olivat kireällä eikä muutakaan vikaa ole ollut.

Android-sovellus kaatuili alussa, mutta päivitetyt nykyversiot eivät sitäkään ole tehneet.
 
Reilu 120km menty ehjänä. Tosin tein 100km jälkeen ennakoivan vahvistuksen vannenauhalla ja liimamassalla. Lisäksi Curious Joelta on tulossa Max G30:n orkkislokari.

Muutenkin itselleni sattunut hyvä yksilö. Ei ole väljyyttä etupäässä, kaikki pultit ja ruuvit olivat kireällä eikä muutakaan vikaa ole ollut.

Android-sovellus kaatuili alussa, mutta päivitetyt nykyversiot eivät sitäkään ole tehneet.
Onko suositusta mistä saisi "kunnollisen" (uusi huollosta tuleva tuskin on vielä mikään kehitysversio vaan samanlainen hajoava kuin alkuperäinenkin) korvaavan lokarin tähän suomesta tilattuna? Ei tarvitsisi kikkailla ulkomaanpostien kanssa. Vielä parempi jos saa haettua ihan fyysisesti PK-seudulla kaupasta.
 
Tosin yksi stongan kiinnitysruuveista ei mennyt jengoilleen ja jäi jumiin niin, että kuusiokanta pyöristyi. Nyt se töröttää sitten jonkun millin irti putkesta, mutta eipä tuo nyt suuremmin haittaa.

Tuliko sinullakin mukana kaksi settiä kiinnitysruuveja? Jos tuli niin siinä olisi hyvä vararuuvi ja vanhat saat pois helposti kun otat suunilleen samankokoisen torxin ja vasaralla lyöt sen siihen pyöristyneeseen kantaan. Sitten vain ruuvaat pois ja uusi tilalle jos kierteet ovat vielä kunnossa.
 
Tuliko sinullakin mukana kaksi settiä kiinnitysruuveja? Jos tuli niin siinä olisi hyvä vararuuvi ja vanhat saat pois helposti kun otat suunilleen samankokoisen torxin ja vasaralla lyöt sen siihen pyöristyneeseen kantaan. Sitten vain ruuvaat pois ja uusi tilalle jos kierteet ovat vielä kunnossa.

Itse asiassa tuli tuplasetti ruuveja. Kiitoksia tästä vinkistä! Torxeja löytyy, niin tuollahan sitä voisi kokeilla tilanteen korjata.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 696
Viestejä
4 563 017
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
MrBrutalMachine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom