Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tänään kusti toi pari kappaletta plussia.
Muutama kysymys, manuaali puhuu akusta 6.0Ah, vaikka myynti-ilmoitus ja muu matsku puhuu 7,5Ah. Onkohan syytä huoleen?
Toinen asia, pystyykö plussan parametreja säätämään jotenkin? Kokeilin töötti+virta-comboa, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta.
Täytyy huomenna kokeilla jos ei joku muu kerkee ennemminFb:ssä oli joku kirjoittanut että e-wayn vanhemmat laudat sai kulkemaan 33kmh sk8 urban applikaatiolla, uskaltaako joku kokeilla E500 tai e600 max mallilla?
Kokemuksia ei taida oikein tulla, kun pojille nuo menee, mulla on noita 2 pyöräisiä ihan tarpeeksi muutenkin.Itsellä tosiaan on S1 pro, jossa on peräti 5 nappulaa ja pystyy muokkaamaan vaikka mitä asetuksia, kuten voiko paikalta lähteä, nopeusrajoituksia, cruise controllia yms. Tuosta Plus mallista itselläni ei ole kokemusta ollenkaan, joten siitä joutuu selvitystyön itse tekemään. Tietääkseni tuo Plus malli kulkee vakiona 30km/h joka on varmasti passeli mutta kuinka paljon noita muista asetuksia voi säätää, en osaa sanoa. Luulisi nyt ainakin että cruise controllia voisi on/off säätää.
Edit, kirjoita sitten ihmeessä kokemuksia tuosta Plus laudasta kun on hieman kilometrejä takana. Luulisi että se on kaiken puolin parempi kuin pro malli, paitsi ehkä säätömahdollisuuksista, koska tuossa näyttö on tehty paljon modernimmaksi (1 näppäin) kuin S1 pron 80 luvun näyttö/näppäimet joita on 5. Mutta Plus mallissa on selkeästi parannettu paljon pro mallin puutteita kuten taittomekanismi, jalka, vesitiivistys?, ja varmasti muutamia muita.
Jos joku testaa tuon niin samantien ohjeistus kuka mitä häh ja kokemukset miten meni. Ja saako takaisin vakiosoftalle.Fb:ssä oli joku kirjoittanut että e-wayn vanhemmat laudat sai kulkemaan 33kmh sk8 urban applikaatiolla, uskaltaako joku kokeilla E500 tai e600 max mallilla?
Jousitus, edestä vaikuttaa tosi jäykältä (veikkaan että noiden >50kg poikien alla ei jousta ollenkaan), takaa tuntuu toimivan hyvin.
Ei ainakaan minulla yhdistänyt lautaan kun kokeilin äsken :3asensin ton SK8 urbanin kännykkään mut pääsen vasta 5 tunnin päästä E600 Max äärelle testaamaan.
Luulis että tohon E-way 600 lautaankin on sitten tulossa sovellus jos kerta e-wayn vamhempiinkin lautohin on vai onko tota vanhempaa e-wayn lautaa myyty laajemmallekin ku pohjoismaihinEi ainakaan minulla yhdistänyt lautaan kun kokeilin äsken :3
Harmi. Tarkennuksena että E-Way e2 pro mallissa toimii alkuperäisen fb postauksen mukaan. .Ei ainakaan minulla yhdistänyt lautaan kun kokeilin äsken :3
Harmi. Tarkennuksena että E-Way e2 pro mallissa toimii alkuperäisen fb postauksen mukaan. .
Joo mut tää ja toi sencor ei ainakaan yhdistäny omaan e-600 lautaanRedditin mukaan myös Sencor Scooter on toiminut e2 Pron kanssa, mutta tosiaan tuskin tämäkään toimii E600 MAX:n kanssa. Sama kehittäjä kuin SK8:ssa, näytti olevan myös muitakin sovelluksia eri laudoille samalla kehittäjällä.
Näköjään löytyy myös E-Way sovellus tuolta kehittäjältä:
Itse mietin samaa, ainakin tähän löytyy downgrade firmware millä kuulemma saisi lisää nopeutta ja vääntöä. Itse kaipaisin nimenomaan vääntöä vähän lisää, hidastuu turhan paljon pienissäkin mäissä, mutten ole vielä kehdannut flashata.Xiaomi pro2 ollut nyt jonkin aikaa ja muut kuin nopein moodi on olleet aika turhia. Saako näitä muokattua niin ettei vaikuta takuun osalta?
Maksiminopeus riittää, mutta eco moodi on turhankin hidas ja keskimmäinen moodi liian nopea suhteessa siihen että sitä jaksaisi edes laittaa päälle, vaan mieluummin pitää S moden ja ajaa puolikaasulla.
Nopean toimituksen(seuraavaksi työpäiväksi) onkin aika moni maininnut. Piti käydä tarkastamassa ja itse viime kesänä tilasin perjantaiaamuna, lähetys oli noudettavissa maanantaiaamuna. Erinomaista.-Paketti tuli tilaamisesta kotiovelle seuraavana päivänä, eli uskomattoman nopeasti Seinäjoelta Helsinkiin
Myönnettäköön että Augmentin lauta on tosiaan "iso" siinä mielessä, että yleisissä pikkupyöräisissä(365 yms) on selkeästi sirompi olemus.-Lauta on jämäkkä ja yllättävän iso 160cm naiselle, vie mennessään kun pässiä narussa
Jos venttiilit ovat samanlaiset kuin vanhassa Augmentissa, niin auton täyttöpistooli, vastaavalla kynsilukituksella oleva käsi- tai jalkapumppu tai huoltoaseman vehkeet ovat sitten erittäin hankalia. Osalla kokeilluista vehkeistä hommasta ei tullut yhtään mitään. Kyseessä on siis ns. auton venttiili, mutta se on Augmentissa ja monessa muussakin aika paljon hankalammassa raossa kuin henkilöauton pyörissä.Renkaiden täyttämisestä ja paineista niin onko kokemusta onnistuuko renkaan täyttö ihan perus polkypyörän pumpulla jossa painemittari? Tiedän, että xiaomilla on oma pumpunsa tähän, mutta pärjääkö ilman?
Toinen asia, pystyykö plussan parametreja säätämään jotenkin? Kokeilin töötti+virta-comboa, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta.
Kugoo s1 plus kummallisuuksia, nyt kun molemmat otettu paketista.
Toisessa 2 tangon säätökorkeutta, toisessa 3.
Toisessa paremmat virta/töötti napit kuin toisessa.
Miten mä varmistun, että molemmissa on 7,5Ah akku, ilman avaamista?
Manuaalit, sivu 3. Toisessa 6Ah, toisessa 7,5Ah.. Pitää laittaa Geekbuyingille viestiä.Mikä controlleri siinä vehkeessä on? Omassa Kugoo Kirin M4 Prossa on TF-100 ja ainakin siinä pääsee P-valikkoon painamalla virta ja mode nappulaa samaan aikaan. En siis tosiaan tiedä ollenkaan onko tuossa S1 plussassa sama kun en ole koskaan lautaa nähnytkään, heitän vain vinkkinä että sitäkin yhdistelmää voi kokeilla jos nappulat löytyy kun saman merkkisiä kuitenkin.
Kuulostaa siltä, että olet saanut potkulaudat kahdesta eri erästä. Kugoo ainakin satavarmasti näitä lautojaan päivittelee erien välissä ja tekee parannuksia palautteen mukaan. Esimerkiksi tästä Kugoo Kirin M4 Prostakin on käsittääkseni ainakin 14Ah versio jota myytiin ensin ja nykyään tulee 16Ah akulla. Lisäksi laudan taittomekanismi on vaihtunut ainakin kolme kertaa erien välissä, mitä olen muiden saman laudan omistajien kuvia ja kertomuksia nähnyt. netissä Omani taitaa olla ihan uusinta erää kun tällä viikolla saapui, koska tässä tuo taittomekanismi on sellainen mitä en ollut koskaan nähnytkään vaikka olin nuo kaksi aiempaa taittomekanismia bongannut jo muiden omistajien kuvista netistä lautaa odotellessani. Paljon muitakin enemmän tai vähemmän pienempiä parannuksia löytää erien välillä. Tämä siis tosiaan Kugoon toisessa mallissa, eli en tiedä onko kyseisen firman normitoimintaa?
Tuskin mitenkään kovin helposti. Onkohan erona akkukennojen kapasiteetti vai akuston koko/kennojen määrä? Ensinmainitussa voisi kepulivalmistaja huijata wräppäämällä kennoihin väärät päälliset ja jälkimmäisessä laittamalla osan hiekalla täytettyjä. Tällöin asiasta ei varmistuta edes avaamalla.Miten mä varmistun, että molemmissa on 7,5Ah akku, ilman avaamista?
Joo, tosin tosta myydään 6 ja 7,5 ampeeritunnin versiota. Ei noilla muilla eroilla ole merkitystä, mutta akku saisi olla sitä mitä ostettuTuskin mitenkään kovin helposti. Onkohan erona akkukennojen kapasiteetti vai akuston koko/kennojen määrä? Ensinmainitussa voisi kepulivalmistaja huijata wräppäämällä kennoihin väärät päälliset ja jälkimmäisessä laittamalla osan hiekalla täytettyjä. Tällöin asiasta ei varmistuta edes avaamalla.
Oikea kapasiteetin määritys vaatisi avaamista ja akun testaamista analysaattorilaturilla tai jollain muulla improvisoidulla koejärjestelyllä.
Koeajamalla voinee päästä melko hyvään selvyyteen siitä, onko kahdessa vehkeessä sama akkukapasiteetti. Sikäli kun mitään puijausta ei epäile vaan miettii vain sitä, onko nimellinen kapasiteetti sama eli molemmat samaa versiota. Eihän sekään ole mikään selviö, että kapasiteetti on oikeasti eri vaikka paketeissa on eri painoksen manuaalit. Kiinalaisten tuotteiden manuaaleissa lukee muutenkin mitä sattuu.
Tässä se yksi syy miksi autonrenkaiden täyttöön soveltuva painemittari on niin hankala käyttää näissä. Tuo kierreosa on lyhyempi ja mittari ei lukitu siihen kuten pitäisi ja onnistuu vaan päästämään ilmat pihalle renkaasta. Kuvassa tosin traktorin venttiili, mutta sama pituus autoissa, ei nyt vaan muuta sattunut olemaan himassa.Nopean toimituksen(seuraavaksi työpäiväksi) onkin aika moni maininnut. Piti käydä tarkastamassa ja itse viime kesänä tilasin perjantaiaamuna, lähetys oli noudettavissa maanantaiaamuna. Erinomaista.
Myönnettäköön että Augmentin lauta on tosiaan "iso" siinä mielessä, että yleisissä pikkupyöräisissä(365 yms) on selkeästi sirompi olemus.
Ainakin vanha versio on päämitoitukseltaan melko sama kuin G30. Dekki vaan matalammalla ja painoa tietysti paljon vähemmän, joten oman tottumukseni puitteissa Augment on itse asiassa hieman kevyen ja epävakaan tuntuinen. Tottumuskysymyksiä ja suhteellista. Ilmeisesti uudemmat ovat lisäksi akseliväliltään lyhyempiä.
Jos venttiilit ovat samanlaiset kuin vanhassa Augmentissa, niin auton täyttöpistooli, vastaavalla kynsilukituksella oleva käsi- tai jalkapumppu tai huoltoaseman vehkeet ovat sitten erittäin hankalia. Osalla kokeilluista vehkeistä hommasta ei tullut yhtään mitään. Kyseessä on siis ns. auton venttiili, mutta se on Augmentissa ja monessa muussakin aika paljon hankalammassa raossa kuin henkilöauton pyörissä.
Kierrettävällä liitoksella olevilla pumpuilla homma onnistuu parhaiten. Ei tosin välttämättä jokaisella täyttöletkulla jokaiseen potkulaudan renkaaseen. Kierteen pituus/asetussyvyys saattaa joskus olla vähän toleranssien eri päistä ja venttiili jäädä aukeamatta.
Xiaomin pumpun tulin tällä viikolla uteliaana tilanneeksi DNA:n tarjouksesta, mutta ei ole heti toimitettavissa joten en vielä päässyt testaamaan. Uskon kyllä toisten kehuja.
Pahoinvointiin saakka uudelleen mainittu iskaripumppu on toinen toimiva ja kevyt väline känniskootterin rengaspaineen lisäykseen. Ongelmana on analogimittariversioissa pitkä asteikko pienessä taulussa, eli esimerkiksi 3 barin paineen luettavuus ja näyttämän tarkkuus ei aina merkistä riippuen ole ihan paras mahdollinen.
Nopean toimituksen(seuraavaksi työpäiväksi) onkin aika moni maininnut. Piti käydä tarkastamassa ja itse viime kesänä tilasin perjantaiaamuna, lähetys oli noudettavissa maanantaiaamuna. Erinomaista.
Myönnettäköön että Augmentin lauta on tosiaan "iso" siinä mielessä, että yleisissä pikkupyöräisissä(365 yms) on selkeästi sirompi olemus.
Ainakin vanha versio on päämitoitukseltaan melko sama kuin G30. Dekki vaan matalammalla ja painoa tietysti paljon vähemmän, joten oman tottumukseni puitteissa Augment on itse asiassa hieman kevyen ja epävakaan tuntuinen. Tottumuskysymyksiä ja suhteellista. Ilmeisesti uudemmat ovat lisäksi akseliväliltään lyhyempiä.
Jos venttiilit ovat samanlaiset kuin vanhassa Augmentissa, niin auton täyttöpistooli, vastaavalla kynsilukituksella oleva käsi- tai jalkapumppu tai huoltoaseman vehkeet ovat sitten erittäin hankalia. Osalla kokeilluista vehkeistä hommasta ei tullut yhtään mitään. Kyseessä on siis ns. auton venttiili, mutta se on Augmentissa ja monessa muussakin aika paljon hankalammassa raossa kuin henkilöauton pyörissä.
Kierrettävällä liitoksella olevilla pumpuilla homma onnistuu parhaiten. Ei tosin välttämättä jokaisella täyttöletkulla jokaiseen potkulaudan renkaaseen. Kierteen pituus/asetussyvyys saattaa joskus olla vähän toleranssien eri päistä ja venttiili jäädä aukeamatta.
Xiaomin pumpun tulin tällä viikolla uteliaana tilanneeksi DNA:n tarjouksesta, mutta ei ole heti toimitettavissa joten en vielä päässyt testaamaan. Uskon kyllä toisten kehuja.
Pahoinvointiin saakka uudelleen mainittu iskaripumppu on toinen toimiva ja kevyt väline känniskootterin rengaspaineen lisäykseen. Ongelmana on analogimittariversioissa pitkä asteikko pienessä taulussa, eli esimerkiksi 3 barin paineen luettavuus ja näyttämän tarkkuus ei aina merkistä riippuen ole ihan paras mahdollinen.
Onkos tälläsistä adaptereista mitään iloa? Onhan se helpompaa napin painalluksella laittaa 2.5-3 barit kuin polkupyörän analogisella pumpulla tihrustaa et onko paineet sinne päin lainkaanTässä se yksi syy miksi autonrenkaiden täyttöön soveltuva painemittari on niin hankala käyttää näissä. Tuo kierreosa on lyhyempi ja mittari ei lukitu siihen kuten pitäisi ja onnistuu vaan päästämään ilmat pihalle renkaasta. Kuvassa tosin traktorin venttiili, mutta sama pituus autoissa, ei nyt vaan muuta sattunut olemaan himassa.
Tuollainen tuli Xiaomin mukana ja olen itse varuiksi lyönyt puoli baria lisää painetta sen varalta että karkaa irroittaessa liikaa. Ilmatila kun on todella pieni. Ja varaudu että venttiili vuotaa muutenkin aina vähän joten joudut täyttämään väliajoin.
Tuollaisella onnistuu kyllä, mutta itse käytän messinkistä suoraa venttiilinjatkoa. Tossa messinkisessä on se hyvä puoli, että putken sisällä kulkee tanko, joka avaa venttiilinneulan vain silloin kun on mittari kiinni siinä päässä ja ei päästä niin paljon ilmaa pihalle kuin kierrettävä. Olisin laittanut kuvan siitä, mutta olen näköjään hukannut koko jatkon. Täytyy ottaa maanantaina töistä uusi matkaan jollei löydy.
Oliskohan tällänen mistään kotoisin augmenttiin? Venttiilinjatke Venttiilinjatke 210 mm - 0,00 EURTuollaisella onnistuu kyllä, mutta itse käytän messinkistä suoraa venttiilinjatkoa. Tossa messinkisessä on se hyvä puoli, että putken sisällä kulkee tanko, joka avaa venttiilinneulan vain silloin kun on mittari kiinni siinä päässä ja ei päästä niin paljon ilmaa pihalle kuin kierrettävä. Olisin laittanut kuvan siitä, mutta olen näköjään hukannut koko jatkon. Täytyy ottaa maanantaina töistä uusi matkaan jollei löydy.
P.S. Noita messinkisiä ja myös noita kumijatkoletkuja saa ihan suomestakin rengasliikkeistä kun vaan käy tiskiltä kysymässä, niin ei tarvitse kiinasta asti tilata. Tai ainakin sellaisista liikkeistä jotka tekevät raskaankaluston rengastöitä. Kumijatkot ovat kuorma-auto käytössä yleisiä jotta saa sisemmän pyörän paripyöristä täytettyä helpommin ja messinkiset useimmin trukkien venttiilien jatkona helpottamassa täyttöä. Muovista suoraa jatkoa ei kannata ottaa, koska se ei pohjaa kunnolla noihin lyhyisiin kierteisiin ja joutuisi tosi tarkasti itse lyhentämään sen sopivaan pituuteen.
Xiaoflasherillä vaan vaihdat regionin, sen voi vaihtaa ilman että tarvii firmwareen koskea.Onnistuuko Regionin vaihto g30 Maxissa jenkkiversioon jotenkin niin, ettei takuu mene?
Takuun osalta on vähän vaikea sanoa mutta jos saat flashattyä alkuperäisen takaisin, ei ongelmia luultavammin edessä ole jos ei selvästi ole poltettu jotain, joka ei originaalilla onnistuisi tms. Mutta jonkin tason riskin otat joka tapauksessa.Xiaomi pro2 ollut nyt jonkin aikaa ja muut kuin nopein moodi on olleet aika turhia. Saako näitä muokattua niin ettei vaikuta takuun osalta?
Maksiminopeus riittää, mutta eco moodi on turhankin hidas ja keskimmäinen moodi liian nopea suhteessa siihen että sitä jaksaisi edes laittaa päälle, vaan mieluummin pitää S moden ja ajaa puolikaasulla.
Ainakin alkuperäiseen Prohon juuri näin. Tai siis downgradea ei omassa tarvinnut, sisällä olleen pystyi korvaamaan kustomilla. Uudemmissa taas on monesti riski, että jotain asioita on hankaloitettu joten valmistajan tarjoamaan uusimpaan ei todellakaan ole syytä päivittää harkitsematta tarkkaan, onko siihen mitään syytä. Kustomia ajatellessa ei pääsääntöisesti kannata ottaa riskiä.Itse mietin samaa, ainakin tähän löytyy downgrade firmware millä kuulemma saisi lisää nopeutta ja vääntöä. Itse kaipaisin nimenomaan vääntöä vähän lisää, hidastuu turhan paljon pienissäkin mäissä, mutten ole vielä kehdannut flashata.
Tarvitseeko augmentin kanssa jatkoa? Kaikissa ei mutta monessa kyllä.Oliskohan tällänen mistään kotoisin augmenttiin? Venttiilinjatke Venttiilinjatke 210 mm - 0,00 EUR
Ei oo ihan ominta alaa nämä rengastouhut, mutta tässähän tätä oppii
Ainakin pitää mielellään usein mitata paine(kuten autostakin etenkin ellei ole rengaspaineen valvontaelektroniikkaa). Jos on pelkkä mittari, ilmaa karkaa joka kerta, huonosti käyttäessä vähän enemmänkin. Pienissä pyörissä ilmaa on niin pieni määrä, että paine muuttuu oleellisesti jo melko pienellä sihauksella. Siksi on syytä olla jokin täyttövehje, ja ihanteellisesti pieni sellainen, jotta sen saa helposti tarvittaessa mukaankin.Kaipa se on sit itsekin käännyttävä xiaomin ilmakompressorin puoleen kyllähän tohon soppariin noi renkaat kuuluu, mutta jos niitä pitää useinkin täytellä niin taitaa päästä helpommalla itse hoitaa.
Ei varsinaisesti tarvitse jatkoa, mutta juuri yllä mainitun kierteen pituuden takia voi tarvita, pumpun liittimestä riippuen.Tarvitseeko augmentin kanssa jatkoa? Kaikissa ei mutta monessa kyllä.
Kappas joo. Luin kyllä sen postauksen mutta jostain syystä kirjoittaessa yhdistinkin jo eri lautaan.Ei varsinaisesti tarvitse jatkoa, mutta juuri yllä mainitun kierteen pituuden takia voi tarvita, pumpun liittimestä riippuen.
Xiaomissa tulee tuon kaltainen letkunpätkä mukana, en ole käyttänyt kertaakaan. Omasta mielestäni täysin turha ja kelvoton tekele. Nämä tuli joskus pari vuotta sitten tilattua: 2.17US $ 15% OFF|4pcs/set Car Truck Caravan Tyre Wheel Valve Extensions Extender Caps Stem Chrome|cap stem|cap capchrome caps - AliExpress Huomattavasti paremman oloisia käytettäviä. Toisaalta suosittelen Xiaomin kompuraa edelleen. On ollut pitkään jo käytössä ja ehdottomasti hintansa arvoinen.
Hei kiitti tosi paljon! tää lähtee tilaukseen!
Alennuskupongin "DHXPLANETPUMP" tai "CQBHXYX" jälkeen jää noin 25.50, tulee Puolasta.
itse tosiaan pitänyt augmentissa tuon renkaan ilmoittaman 2,5bar. Käytän xiaomin sähköpumppua, toimii kuin junan vessa ja paluuta perinteisiin ei kyllä ole.Ainakin pitää mielellään usein mitata paine(kuten autostakin etenkin ellei ole rengaspaineen valvontaelektroniikkaa). Jos on pelkkä mittari, ilmaa karkaa joka kerta, huonosti käyttäessä vähän enemmänkin. Pienissä pyörissä ilmaa on niin pieni määrä, että paine muuttuu oleellisesti jo melko pienellä sihauksella. Siksi on syytä olla jokin täyttövehje, ja ihanteellisesti pieni sellainen, jotta sen saa helposti tarvittaessa mukaankin.
Se 2,5-3 bar on sitten aika maltillinen paine - varmaankin tarpeeksi kevyelle ajajalle, mutta jos on edes vaarana että joku isompi ihminen ajaa välillä, enemmän on parempi. Sitäkin kannattaa kokeilla, meneekö ajotuntuma oikeasti liian kovaksi, vaikka ajaisi ihan maksimipaineilla. Enemmän on enemmän myös toimintamatkan kannalta.
Suurin sallittu ei välttämättä aina ihan selvästi tule ilmi tällaisista renkaista. G30 tubelessrenkaissa ilmoitetaan suurin kantavuus 3,8 barin paineella. Tämä on jonkin muun lähteen mukaan maksimipaine, mutta tiedon oikeellisuudesta en osaa sanoa mitään. Yleensähän renkaan kantavuus ilmoitetaan jollain nimellisarvolla, joka ei ole suurin sallittu täyttöpaine. Augmentin kumeissa lukee "inflate to 240 kPa" mille viittaan kintaalla. Se on joka tapauksessa alakanttiin, etenkin kun Augmentin ilmoittama sallittu kuormitus on 100 kg. 2,4 käy ehkä 60 kiloon asti hatusta vetäen. Olen käyttänyt noin 3,5 ja ajanut neljälläkin kilolla.
Sinänsä lisäystarve ei ole ollut suuri, mutta en ole metrimääräisesti paljon ajanutkaan. Sisätiloissa tapahtuneen 5kk talvisäilytyksen jälkeen talouden molempiin känniskoottereihin piti lisätä suunnilleen saman verran - 3,5 oli laskenut noin kahteen joka rullassa. Sekä Augmentin sisäkumillisissa 10" että G30 tubeless 10" pyörissä.
Ei varsinaisesti tarvitse jatkoa, mutta juuri yllä mainitun kierteen pituuden takia voi tarvita, pumpun liittimestä riippuen.
Tarkoittavat sitä samaa kuin yleensäkin litiumioniakkujen kanssa. Kestää paremmin jos ei ladata ihan täyteen eikä etenkään säilytetä kovin korkeassa varauksessa ja jos säilytetään niin ei ainakaan lämpimässä. Kestää myös paremmin jos ei pureta ihan loppuun. Akku kestää paljon enemmän kilsoja jos pysytään puolivälin tuntumassa, kun ajetaan lyhyitä reissuja ja ladataan vähän kerralla vs. että ladattaisiin aina tyhjästä täyteen.augmentin aspasta neuvoivat, että olisi hyvä jos akkua pitäisi 30-90% välillä, mutta ei haittaa jos menee loppuun tai täyteen.. Tiedä sit mitä tuolla tarkoittivat
Ainakin omissa lukee "inflate to nnn psi/240kPa". Tämä arvo on renkaan valmistajan tai tilaajan nimellisarvo johonkin sovellukseen - ei välttämättä siihen, johon rengas on asennettu. Paine, jonka rengas kestää, voi olla vähän tai paljon isompi.tuli mieleen että onko toi OK laittaa 3,0-3,5 bar noihin renkaisiin vaikka renkaan kyljessä on tuo MAX painearvo 2,5bar jonka yli ei tulisi mennä...
Onko U-lukko pakollinen aka missä lautaa on tarkoitus säilyttää? Jos vain kaupassa käynti tms nopea niin sanoisin että ostaa jonkin muun kuin u-lukon ihan jo mukavuussyistä. Jos pidempään niin sitten toki laadukas u-lukko tai esim itsellä on näitä taittolukkoja jotka saa todella pieneen tilaan ja remmikiinnitys pystyputkeen joten eivät vie tilaa about yhtään. Ei yhtä turvallinen kuin u-lukko (nivel on aina nivel) mutta pirun paljon vähemmän tiellä.Jäbät testasivat tänään S1 Plussien rangen, pääasiassa asvaltilla, kohtuu paljon korkeusvaihteluita, 2 asteisessa vesisaatessa 3 vaihteella aika tarkkaan 22km ja akku sippi. Positiivista oli tasalaatuisuus (pojatkin identtisiä), hyytyivät käytännössä samoille sijoille. Jätkien paino karvan alle 50kg.
Jälleen pari(3) kysymystä:
1. Onko u-lukon kuljettamiseen jotain suositeltavaa tapaa? Malli bilteman edullisin u-lukko, Turvalukko Jotenkin tuntuu, että jos tuo kiinnike ylipäätään mahtuu tuohon runkoputkeen, niin joutuu aikamoiselle röykytykselle?
2. Löytyykö jostain ketjua, miten saisi (tarvittaessa) kytkettyä tuohon lisäakun? Ajattelin, että jos ostaisi jossain vaiheessa lisäakun/lisäakut, niin ei tarvitsisi miettiä, riittääkö range.
3. Mukana tuli 1,5A laturi, kuinkahan jytkyllä laturilla noita voi ladata, nopeutuuko lataus ollenkaan, vai rajoittaako bms sen jotenkin?