Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Tää ei nyt välttämättä kuulu tänne mut onks kellään kokemusta yksipyöräisist? Onko näille oma lanka? Pähkäilen nyt tuon yksipyöräisen ja skuutin välillä.
 
Minkä hintainen vehe? Mistä tilattu?

Alankomaista tuli, mutta tilattiin Ecofunsiensin kautta, mutta niil ei vissii oo enää tota T112 versioo myynnissä, pitää tilaa jotain muut kautta jos haluaa ton T112, hintaa oli joku 1800€ ovelle asti tuotuna ja ilmasella kuljetuksella
 
Oikeastiko joku uskaltaa ajaa jotakin 85km/h noilla laudoilla? o_O:eek:

Ite just mietin, että tämä lain 25km/h rajoitus on ihan hyvin mietitty, kun sitä vauhtia saa ohitella suurimman osan muista pyöräteitä käyttävistä, mutta ajo tuntuu silti varsin turvalliselta kohtuu vilkkaassakin liikenteessä.
 
Oikeastiko joku uskaltaa ajaa jotakin 85km/h noilla laudoilla? o_O:eek:

Ite just mietin, että tämä lain 25km/h rajoitus on ihan hyvin mietitty, kun sitä vauhtia saa ohitella suurimman osan muista pyöräteitä käyttävistä, mutta ajo tuntuu silti varsin turvalliselta kohtuu vilkkaassakin liikenteessä.
Ei ne laudan jarrut ole edes tuommoisille nopeuksille mitoitettu. Skootterissakin on järeämmät jarrut, kuin noissa laudoissa.
 
Ostin tuon xiaomin 365 pron ja äärimmäisen mukava peli, mutta vääntöä puuttuu ylämäissä. Niitä on tuossa työmatkalla pari kappaletta aika jyrkkää ja pitkää.

Onko softaa sörkkimällä mahdollista saada lisää vääntöä vehkeeseen? Ei se 5km/h lisävauhtikaan pahitteeksi olisi. Löytyykö jollain ohjetta/linkkiä millä nuot saisi tehtyä?
Firmis taitaa olla 1.6.8
Tuo voi olla toimiva tapa lähteä alkuun: XiaoFlasher for m365(Pro) - NineFlasher for ES-G30 – Google Play ‑sovellukset
Pitäisi tukea noita uudempiakin firmiksiä joten pääset päivittämään helposti alaspäin. Ja tarjolla on tuunattuakin suoraan mutta tosin kovin huonosti infoa, mitä mikäkin pitää sisällään.
Ihan toisaalta toimivan oloinen se fullspeed, jota tarjoaa. Nostaa vähän huippuja ja tehoa, samoin "matelumoodi" ei iske niin aikaisin kuin alkuperäisellä firmiksellä.

Ja tuo myös: m365 DownG – Google Play ‑sovellukset
Tähän sitten kaveriksi esim tuolla jo aikaisemmin mainitulla saitilla sopivaa firmistä.

Viimeisimpiä ei sitten kannata Xiaomin omalla softalla sisään ajaa. Voi kadota kolmannen osapuolen softien toimivuus.
 
Ei ne laudan jarrut ole edes tuommoisille nopeuksille mitoitettu. Skootterissakin on järeämmät jarrut, kuin noissa laudoissa.
"Skootterissakin"? Tarkoittanet tietyn mallisia mopoja ja moottoripyöriä, koska tuskin tarkoitat metsätraktoria. Juu, niissä on ajoneuvoliikenteeseen tai vaikka kilpa-ajoon riittävät tai yleensä ylimitoitetut jarrut, jotka jaksavat lukkiutua turhankin helposti. Sellainen jarruvoima olisi potkulaudassa helvetin vaarallinen, edes kokonaispainon suhteessa. Moposkootterin jarrut riittävät huomattavasti kovempaan nopeuteen kuin 45 km/h. Yleensähän 50-kuutioiset normaalisti kulkevat yli 80 km/h(ja jarruvoima on silloinkin paremmin nopeuteen sopiva kuin pikkupyörät), ja rikotaan myytäväksi mopoina. Jarrut ovat silti ihan kelvot tieliikennekelpoisen pikku moottoripyörän jarrut. Ei niitä vaihdeta maahantuojalla pienemmiksi.

Kyllä kunnon peruskännimopon jarrut riittävät oikein hyvin 25 km/h nopeudelle, sikäli kun katsotaan turvalliseksi ylipäänsä ajaa noin kovaa. Ei sillä hallittavuudella, geometrialla, rengaskoolla, ilman jousitusta tai iskunvaimennusta ja "istuma-asennolla" seisten voida hätäjarruttaa ihan siihen malliin kuin polkupyörällä tai mopolla saati henkilöautolla vastaavassa nopeudessa. Skeitilläkin pääsee verrattain kovaa, eikä sellaisessa katsota tarvittavan jarruja, se kun on jalankulkua. Pikajuoksijakaan ei täydestä vauhdista pysähdy ihan vaivatta. Mikä on ongelma potkulaudan jarrutuskyvyssä?

Muotoilit sen verran epäselvästi, että tietenkin tarkoitit sanoa, ettei kamikazekoneen jarruja ole mitoitettu nopeuteen 85 km/h(vaikka kyllä on vähintään siinä määrin kuin renkaat ja ohjaus). Kielitajullani ilmaisu kuitenkin tarkoittaisi, ettei normaalin kännimopon jarruja ole mitoitettu nopeuteen 25 km/h. Ja joku varmasti on jälkimmäistäkin mieltä. Kuitenkin ajettaessa tuollaisella itsemurhalevyllä 85 km/h alitehoiset jarrut ovat murheista pienin. ;)

Oikeastiko joku uskaltaa ajaa jotakin 85km/h noilla laudoilla? o_O:eek:
Ei varmasti "noilla laudoilla" tarkoittaen tavallista kännimopoa. Täysjousitetulla isompipyöräisellä seisten ajettavalla moottoripyörällä varmaankin moni. Itse en viitsisi edes kunnon ajokamppeilla. Tarpeeksi hyvä seisten ajettava voisi olla ihan järjellinen ajoneuvo mopedinopeuksiin.
Ite just mietin, että tämä lain 25km/h rajoitus on ihan hyvin mietitty, kun sitä vauhtia saa ohitella suurimman osan muista pyöräteitä käyttävistä, mutta ajo tuntuu silti varsin turvalliselta kohtuu vilkkaassakin liikenteessä.
Yliarvioit politbyroon ymmärrystä. Ei sitä ole mitenkään mietitty, vaan sattuma on ohjannut vahingossa järkevään nopeustasoon. Sama lukema oli perinteisesti pienitehoisen mopon rakenteellinen nopeus, sähköpolkupyörän avustusnopeus ja täten loogisesti piensähköajoneuvon sallittu huippunopeus.
 
Viimeksi muokattu:
segway maxin jarrut on kyl ainakin aika lelut jos vertaan niitä polkupyöräni jarruihin.
Niin on, ja taitaa olla kaikkien normaalien kännimopojen. Aika helvetin kurjaa olisi, jos niissä olisi yhtä tehokkaat jarrut kuin nykynormin mukaisissa polkupyörissä. En uskaltaisi ajaa.
 
Itselläni Segway Ninebot ES2 jonka jarruja haukuttu täälläkin. Mun mielestä ne on just sopivan tehokkaat. Sähköinen jarru täysillä ei pysäytä lautaa jyrkempään alamäkeen mutta jalka"taka"jarrua yhtä aikaa käytettynä niin kyllä pysähtyy. Tehokkaammilla jarruilla olisi vain helpompi kaatua tuolla.

Ps. On muuten todella paljon tullut nyt lenkitettyä koiraa tämän ES2:n kanssa, ihan parasta! Koirakin saa ihan kunnolla liikuntaa, suosittelen vahvasti! Ihan siis hihnan kanssa kuitenkin ja koira hölkkäilee vieressä
 
Niin on, ja taitaa olla kaikkien normaalien kännimopojen. Aika helvetin kurjaa olisi, jos niissä olisi yhtä tehokkaat jarrut kuin nykynormin mukaisissa polkupyörissä. En uskaltaisi ajaa.
niin. kyl ne tollaseen 25km/h cruisailuun riittää mutta johonkin yli 40km/h vauhteihin ihan liian tehottomat ja varmaan potkulaudan rakenne jo estää sen ettei noista vauhdeista pysty jarruttamaan tarpeeksi tehokkaasti. polkupyörä kyllä pysähtyy hienosti ja tehokkaasti 40km/h vauhdista.
 
niin. kyl ne tollaseen 25km/h cruisailuun riittää mutta johonkin yli 40km/h vauhteihin ihan liian tehottomat
Ei välttämättä, jos ei ole täysin vammainen sukankuluttaja, joka olettaa että aina voi ajaa ennakoimatta ja pysähtyä välittömästi. Talvellakin tulee autolla ongelma sillä asenteella. Eivät vanhat traktoritkaan kummemmin jarruta huippunopeudesta normaalin 10 tonnin kärryn kanssa, ja pääasiassa ongelmitta niillä ajetaan vaikka kulkevat tuota luokkaa. Takavetoisissa ei edes ole muuta jarrua kuin takapyöräjarru, ja sekin mitä sattuu. Matala ruumisluku selittyy kuljettajan tilannetajulla.
ja varmaan potkulaudan rakenne jo estää sen ettei noista vauhdeista pysty jarruttamaan tarpeeksi tehokkaasti. polkupyörä kyllä pysähtyy hienosti ja tehokkaasti 40km/h vauhdista.
Nimenomaan rakenne muuten on suurempi murhe ja tehokkaampi jarrutus olisi vain riski. Enemmän olisin huolissani siitä, että neljänkympin vauhdissa menee turvalleen mistä tahansa pienestä pompusta tai kun sukankuluttaja päättää kaivaa puhelimen taskusta.
 
Itselläni Segway Ninebot ES2 jonka jarruja haukuttu täälläkin. Mun mielestä ne on just sopivan tehokkaat. Sähköinen jarru täysillä ei pysäytä lautaa jyrkempään alamäkeen mutta jalka"taka"jarrua yhtä aikaa käytettynä niin kyllä pysähtyy. Tehokkaammilla jarruilla olisi vain helpompi kaatua tuolla.

Ps. On muuten todella paljon tullut nyt lenkitettyä koiraa tämän ES2:n kanssa, ihan parasta! Koirakin saa ihan kunnolla liikuntaa, suosittelen vahvasti! Ihan siis hihnan kanssa kuitenkin ja koira hölkkäilee vieressä
Jos vaikka koiran kanssa metsään niin pääsee toteuttamaan sitä mitä koira haluaa eikä tarvitse juosta asfaltilla jalat kipeänä sähkömopon perässä.

Omistajalta kaunis ajatus mutta koira ei välttämättä arvosta pidemmän päälle
 
Jos vaikka koiran kanssa metsään niin pääsee toteuttamaan sitä mitä koira haluaa eikä tarvitse juosta asfaltilla jalat kipeänä sähkömopon perässä.

Omistajalta kaunis ajatus mutta koira ei välttämättä arvosta pidemmän päälle

Ihan kyllä hiekkatiellä mennään ja vauhtia mikä on luontevin tapa liikkua tuolle ja useimmille koirarodulle eli ravia (vähän sama kuin ihmisen hölkkäys), ei juoksuvauhtia eli laukkaa. Mutta ihan kaunis ajatus kyllä huudella sieltä takavasemmalta ja loukkaantua koiran puolesta ilman faktapohjaa.

Edit. "Ravi on rytminen ja käyntiä huomattavasti nopeampi tapa liikkua. Koiran perusaskellaji on ravi ja sen lihaksisto tarvitsee ravaamista riittävällä nopeudella pysyäkseen kunnossa. Hihnalenkeillä vauhdin tulee olla riittävän ripeä, jotta koira pystyy liikkumaan ravaamalla. "

- kennelliitto
 
Viimeksi muokattu:
Ihan kyllä hiekkatiellä mennään ja vauhtia mikä on luontevin tapa liikkua tuolle ja useimmille koirarodulle eli ravia (vähän sama kuin ihmisen hölkkäys), ei juoksuvauhtia eli laukkaa. Mutta ihan kaunis ajatus kyllä huudella sieltä takavasemmalta ja loukkaantua koiran puolesta ilman faktapohjaa.

Edit. "Ravi on rytminen ja käyntiä huomattavasti nopeampi tapa liikkua. Koiran perusaskellaji on ravi ja sen lihaksisto tarvitsee ravaamista riittävällä nopeudella pysyäkseen kunnossa. Hihnalenkeillä vauhdin tulee olla riittävän ripeä, jotta koira pystyy liikkumaan ravaamalla. "

- kennelliitto

Hienoa sinulle että tajuat että koirallakin on rajat mikä on hyväksi ja mikä ei, se ei vain aina ole täällä niin itsestään selvää
 
Gen 2 moottori vaihdettu ninebot maxiin ja hui hitto mitä kyytiä nyt kulkee.. suoralla ottaa nätisti sen 36-37km/h.. pieneen alamäkeen 40km/h. Täytynee vielä testailla kun akun varaustila alkaa hiipua alle sen maagisen 80% niin miten sen jälkeen kulkee.
 
DSC_0093.JPG


Tulihan se niinkuin sovittu propsit siitä UPS:lle, hyvin ainaki isommat paketit kulkee, tänää vois viel lähtee ilta ajelulle vaimon kanssa yhdessä, sen jälkee voin kertoo kokemuksia tosta Major Maikista (jos jotain kiinnnostaa) :)
 
Ei ne laudan jarrut ole edes tuommoisille nopeuksille mitoitettu. Skootterissakin on järeämmät jarrut, kuin noissa laudoissa.
en usko verrattuna meidän lautoihin, näissä on liiankian hyvät jarrut ja moottori jarrua sää säädettyä miten haluaa, on ajettu 85km/h vauhtia ja kokeiltu kuinka nopeesti pysähtyy nii voin sanoa ettei 15m pidemmälle mene ja voi päästä jopa 10m jos uskaltaa/osaa käyttää jarrua kunnolla.
 
en usko verrattuna meidän lautoihin, näissä on liiankian hyvät jarrut ja moottori jarrua sää säädettyä miten haluaa, on ajettu 85km/h vauhtia ja kokeiltu kuinka nopeesti pysähtyy nii voin sanoa ettei 15m pidemmälle mene ja voi päästä jopa 10m jos uskaltaa/osaa käyttää jarrua kunnolla.
Katson tässä katua ja visualisoin 10 metrin matkan ja 85 km/h kulkevan ajoneuvon. Intuitioni kertoo, että ajoneuvon ollessa seisten ajettava kulmarauta, lentäisi ajaja etukautta aika komeasti tuolla hidastuvuudella.
 
Itseasiassa vaikka aika yllytyshullu olenkin niin ilmeisesti alkaa tuo yli 40 vuoden ikä rajoittamaan tuota hulluutta sen verran, että jos autolla ajan 85km/h tunnissa ja kuvittelen kokevani tuon saman vauhdin hurman jonkun kiikkerän potkulaudan päällä niin on kyllä tekemätön paikka ainakin itselle.
 
en usko verrattuna meidän lautoihin, näissä on liiankian hyvät jarrut ja moottori jarrua sää säädettyä miten haluaa, on ajettu 85km/h vauhtia ja kokeiltu kuinka nopeesti pysähtyy nii voin sanoa ettei 15m pidemmälle mene ja voi päästä jopa 10m jos uskaltaa/osaa käyttää jarrua kunnolla.
Heh. Laskeskelin äkkiseltään, että jos 85kmh vauhdista pysähdyt 15 metrissä, niin kiihtyvyys on ~1,8G.

:D

Edit - 10m olisikin jo ~2,7G o_O

Edit2 - Tein havainnekuvan 1G:n jarrutuksesta ^_^
potkug.png
 
Viimeksi muokattu:
hehehhe, juuri näin, onnistuin juuri äskenkin pysäyttää 80 km/h vauhist 15m
hahahahaaa, mutta onnistuisitko pysäyttämään tai edes hiljentämään pelkällä etujarrulla?? Saattaisi siis olla aikamoinen mahdollisuus että kippaisi yli, mutta jos tuon pystyisi vaikka alle 13,5 metrin tekemään niin...
 
Tuli hankittua Augment.ecolta ES One 10 -sähköskootteri. Huomasin että näytössä vilahtaa esim lukon kuva käynnistäessä.
Onko skootteri mahdollista "lukita" jotenkin bluetoothilla ja näkeekö ajettuja matkoja/akun varauksen jotenkin esimerkiksi bluetoothin yli?

Testaamaton vinkki, jolla saisi nopeudenrajoittimen pois päältä.


Edit. GPS:n mukaan ~30kmh vesisateessa reilu 80kg painolla, kun rajoitin on pois päältä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli hankittua Augment.ecolta ES One 10 -sähköskootteri. Huomasin että näytössä vilahtaa esim lukon kuva käynnistäessä.
Onko skootteri mahdollista "lukita" jotenkin bluetoothilla ja näkeekö ajettuja matkoja/akun varauksen jotenkin esimerkiksi bluetoothin yli?

Testaamaton vinkki, jolla saisi nopeudenrajoittimen pois päältä.


Edit. GPS:n mukaan ~30kmh vesisateessa reilu 80kg painolla, kun rajoitin on pois päältä.

Download Bongo 1.2 Android APK

Tolla saa BT-yhteyden, josta näkee mm. kilsoja + voi säädellä jarruja. Kuten täällä todettua: Play-kaupan 1.3 versio ei toimi, 1.2 toimii.
 
Tuli hankittua Augment.ecolta ES One 10 -sähköskootteri. Huomasin että näytössä vilahtaa esim lukon kuva käynnistäessä.
Onko skootteri mahdollista "lukita" jotenkin bluetoothilla ja näkeekö ajettuja matkoja/akun varauksen jotenkin esimerkiksi bluetoothin yli?

Testaamaton vinkki, jolla saisi nopeudenrajoittimen pois päältä.


Edit. GPS:n mukaan ~30kmh vesisateessa reilu 80kg painolla, kun rajoitin on pois päältä.


Käsittääkseni jollekin täällä ketjussa oli asiakaspalvelussa sanottu että oma äppi tulossa jossain vaiheessa. Bongo Serie A ohjelman 1.2 versiolla saa kyllä yhteyden tuohon mutta siitäkään ei akkua nähnyt tuota 5 palkkia tarkemmin joka oli harmi. Siinä näkyy kyllä tuo kokonaisajomatka ja näytti olevan lukituskin jota en vielä kokeillut koska sovelluksen kommenteissa oli valitusta että saattaa jäädä jumiin se lukkoon. Tuo 1.2 versio löytyi ainakin apkpure sivulta mutta lataa omalla vastuulla kun ei virallinen softakauppa ole.
 
Gen 2 moottori vaihdettu ninebot maxiin ja hui hitto mitä kyytiä nyt kulkee.. suoralla ottaa nätisti sen 36-37km/h.. pieneen alamäkeen 40km/h. Täytynee vielä testailla kun akun varaustila alkaa hiipua alle sen maagisen 80% niin miten sen jälkeen kulkee.
Kai ymmärrät että tuo on nyt täysin laiton menopeli ja olet rikollinen jos et aja sillä suljetulla alueella.

Lisäksi jos ajat esim mummon yli vakuutus ei korvaa vaan joudut vankilaan.

:sgiggle:
 
Kai ymmärrät että tuo on nyt täysin laiton menopeli ja olet rikollinen jos et aja sillä suljetulla alueella.

Lisäksi jos ajat esim mummon yli vakuutus ei korvaa vaan joudut vankilaan.

:sgiggle:

En ymmärtänyt, nyt ymmärrän. Kiitos tästä.
Myyn tämän nyt pois laittomana kulkuvälineenä. Ostan lihasvoimalla kulkevan potkulaudan ja talutan varmuudeksi sitä mummojen ohitse jos yrittävät hypätä eteen.
 
Viimeksi muokattu:
Hauskaa siitä tekee se että sukkahousupyörilijät yrittävät ohittaa lautailijoita. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun 30km/h olen mennyt ohi sukkiksesta ja yhtäkkiä hän veivaa naama punasena ohi. Minä sitten liipasen mode kolmosen ja hetken aikaa 40km/h. Ei siinä muuten mitään huvittavaa ole jos pyöräilijät vaan pyöräilee, mutta hauskuus astuu kuvaan kun aletaan haastamaan moottoroituja kulkuneuvoja epätoivon vimmalla.
Minun mielestäni se vasta onkin huvittavaa, että pitää laittomin keinoin jollakin sähkövehkeellä esittää pääsevänsä kovempaa. Kelvit ovat ihan väärä paikka alkaa pätemään tuollaisilla.
 
Miksi näiden laittomien vehkeiden sijaan väki ei osta täysin laillisia tieliikennekelpoisia sähköskoottereita tai vastaavia? Vai onko rahaa vaan niin vähän ettei ole varaa maksaa mopon liikennevakuutuksia.
 
Miksi näiden laittomien vehkeiden sijaan väki ei osta täysin laillisia tieliikennekelpoisia sähköskoottereita tai vastaavia? Vai onko rahaa vaan niin vähän ettei ole varaa maksaa mopon liikennevakuutuksia.
Juurikin näin, tosi lapsellista.

Mielummin ostaa auton. Lapset voi sit potkia noilla potkulaudoilla.
 
No nyt on NEINBOTTIIN asennettu monorimmin iskunvaimennukset ja voi pojat kyllä se vaan on kummallista miten paljon kyyti pehmeni, voin suositella lämpimästi! Seuraavaksi sitten taakse kanssa niin pääsee ajelee pilvenpäällä!
 
Miksi näiden laittomien vehkeiden sijaan väki ei osta täysin laillisia tieliikennekelpoisia sähköskoottereita tai vastaavia? Vai onko rahaa vaan niin vähän ettei ole varaa maksaa mopon liikennevakuutuksia.
Raha on todella tiukassa. Poistin auton liikennekäytöstä kun ostin laudan. :) En ala muita syitä edes listaamaan kun vaikuttaa, että olet jo etukäteen päättänyt että sähkölaudat on kokeilematta paskaa.
 
En ala muita syitä edes listaamaan kun vaikuttaa, että olet jo etukäteen päättänyt että sähkölaudat on kokeilematta paskaa.
Ei sähkölaudat ole paskaa. Hyvä liikkumavälinehän se on. Mutta mielestäni ei ole ok, että laittomilla sähkövehkeillä kohelletaan pyöräteillä lasten seassa kahdeksaakymppiä.

Esimerkki tällaisesta toiminnasta vaikkapa oheisella videolla kohdat 20s ja 50s. Molemmissa kova vauhti pyörätiellä, jossa risteäviä kävelyteitä ja alikulkuja. Tätähän näillä sitten mm. puuhastellaan:

 
No nyt on NEINBOTTIIN asennettu monorimmin iskunvaimennukset ja voi pojat kyllä se vaan on kummallista miten paljon kyyti pehmeni, voin suositella lämpimästi! Seuraavaksi sitten taakse kanssa niin pääsee ajelee pilvenpäällä!
Itselle on aina FLJ T11 laudasta tullut mielleen Back to the future hoverboardid. :)
 
No nyt on NEINBOTTIIN asennettu monorimmin iskunvaimennukset ja voi pojat kyllä se vaan on kummallista miten paljon kyyti pehmeni, voin suositella lämpimästi! Seuraavaksi sitten taakse kanssa niin pääsee ajelee pilvenpäällä!

Hmm.. kuulostaa hyvältä, voitko linkata mistä tilasit? Oliko asennus hankala?
 
Ei sähkölaudat ole paskaa. Hyvä liikkumavälinehän se on. Mutta mielestäni ei ole ok, että laittomilla sähkövehkeillä kohelletaan pyöräteillä lasten seassa kahdeksaakymppiä.

Esimerkki tällaisesta toiminnasta vaikkapa oheisella videolla kohdat 20s ja 50s. Molemmissa kova vauhti pyörätiellä, jossa risteäviä kävelyteitä ja alikulkuja. Tätähän näillä sitten mm. puuhastellaan:


Hieno esimerkkivideo sähköpotkulautakeskusteluun ja hienosti niputettu kaikki yli 25km/h kulkevat sähköajoneuvot ovat tubeidiootteja katseluita keräämässä.

Onkohan tässä langassa yksi vai kaksi tehokkaan laudan omistajaa ja luulen että ne ei kisaile bemarien kanssa pyöräteillä lapsia väistellen.
 
hahahahaaa, mutta onnistuisitko pysäyttämään tai edes hiljentämään pelkällä etujarrulla?? Saattaisi siis olla aikamoinen mahdollisuus että kippaisi yli, mutta jos tuon pystyisi vaikka alle 13,5 metrin tekemään niin...
Olen välillä miettinyt, miten hyvin ne laudat saa pysähtymään, joissa on mekaaninen jarru edessä ja takana ainoastaan sähköjarru. Liikaa etujarrua ja tosiaankin sattuu vahinkoja. Nimimerkillä kers minimissä ja alamäessä soralla sateen jälkeen olikin hiekkaa reilummin, pyörä jumiin ja voltti. Otti jopa kipeää. Ja siis ihan sillä kun takapyörällä jarrutus aktivoi myös kersin. Siis sen härvelin, joka jarruttaa miten haluaa olosuhteista riippumatta. Siis sen, jota ei todellakaan voi edes kovin tehokkaalla pitää.

Omassa siis (M365 Pro) edessä moottori muttei mekaanista jarrua ja takana levy. En pidä siitäkään yhdistelmästä liikaa, kaksipyöräinenkin kun optimitilanteessa pysähtyy pitkälti etujarrun voimin mutta laudassa onkin haasteellisempaa. Kunnon jarrut molempiin pyöriin ja oma jarrukahva olisi toki se paras. Ihan jo fillarilla kuvittelisin monen oppineen sen, että molempien jarrujen yhteispeli on tehokkain tapa.

Ja tosiaan, kunhan vaan saa aikaan, lähtee tilaukseen tuo tai vastaava: Upgrade Xtech Aluminium Alloy Hydraulic Brake For Xiaomi M365/Pro Electric Scooter M365 Disk Brakes Hydraulic Disc Piston Parts| | - AliExpress Kyllä se takarenkaan saa melko helposti lukkoon orggisjarrullakin mutta josko saisi tuntumaa vähän paremmaksi ja hyvällä tuurilla "parin sormen" malliksi jarrun käytön. Samalla vähän isompaa jarrupalaa jne.
Lienenköhän tehnyt huonon valinnan kun ei tuo oma lauta pysähdy paikoilleen ja sitä toki sinällään toimivaa jarruakin haluaisi parantaa. Ihan huolimatta siitä, ettei 30km/h ylity kuin hyvässä alamäessä.

Joskus olisi joka tapauksessa kiinnostavaa kokeilla ihan käytännössä muutaman tyypin kanssa. Ensin omat laudat ja sitten vaihto, uusi jarrutus ja matkan mittaus.
 
Olen välillä miettinyt, miten hyvin ne laudat saa pysähtymään, joissa on mekaaninen jarru edessä ja takana ainoastaan sähköjarru. Liikaa etujarrua ja tosiaankin sattuu vahinkoja. Nimimerkillä kers minimissä ja alamäessä soralla sateen jälkeen olikin hiekkaa reilummin, pyörä jumiin ja voltti. Otti jopa kipeää. Ja siis ihan sillä kun takapyörällä jarrutus aktivoi myös kersin. Siis sen härvelin, joka jarruttaa miten haluaa olosuhteista riippumatta. Siis sen, jota ei todellakaan voi edes kovin tehokkaalla pitää.

Omassa siis (M365 Pro) edessä moottori muttei mekaanista jarrua ja takana levy. En pidä siitäkään yhdistelmästä liikaa, kaksipyöräinenkin kun optimitilanteessa pysähtyy pitkälti etujarrun voimin mutta laudassa onkin haasteellisempaa. Kunnon jarrut molempiin pyöriin ja oma jarrukahva olisi toki se paras. Ihan jo fillarilla kuvittelisin monen oppineen sen, että molempien jarrujen yhteispeli on tehokkain tapa.

Ja tosiaan, kunhan vaan saa aikaan, lähtee tilaukseen tuo tai vastaava: Upgrade Xtech Aluminium Alloy Hydraulic Brake For Xiaomi M365/Pro Electric Scooter M365 Disk Brakes Hydraulic Disc Piston Parts| | - AliExpress Kyllä se takarenkaan saa melko helposti lukkoon orggisjarrullakin mutta josko saisi tuntumaa vähän paremmaksi ja hyvällä tuurilla "parin sormen" malliksi jarrun käytön. Samalla vähän isompaa jarrupalaa jne.
Lienenköhän tehnyt huonon valinnan kun ei tuo oma lauta pysähdy paikoilleen ja sitä toki sinällään toimivaa jarruakin haluaisi parantaa. Ihan huolimatta siitä, ettei 30km/h ylity kuin hyvässä alamäessä.

Joskus olisi joka tapauksessa kiinnostavaa kokeilla ihan käytännössä muutaman tyypin kanssa. Ensin omat laudat ja sitten vaihto, uusi jarrutus ja matkan mittaus.
Tässä molemmilla pyörillä vetävät/jarruttavat laudat on erittäin hyvä vaihtoehto. Päälle vielä levyjarrut edessä ja takana. Toppaa kun seinään, mutta pysyy kyydissä, kunhan pitää tiukasti tangosta kiinni ja nojaa hieman taaksepäin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 437
Viestejä
4 551 147
Jäsenet
74 985
Uusin jäsen
Cactus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom