Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Mitä mieltä foorumilaiset olette UPS kuljetusyhtiöstä, osaako ne hommansa niiku pitää? kokemuksia luettaessa niin tuntuisi olevan huono palvelu heillä. Laitettiin vaimon kans lauta vaihtoon, puhuttiin valmistajan kans kuinka kauan menee uuden tullessa vastasi että tulee noin viikon sisään. Nyt tänään jo kohta viikko tilauksesta eikä UPS ole päivittänyt seurantaan mitää. Mahtaakohan tulla edes perille, onko muilla kokemuksia?
 
Mitä mieltä foorumilaiset olette UPS kuljetusyhtiöstä, osaako ne hommansa niiku pitää? kokemuksia luettaessa niin tuntuisi olevan huono palvelu heillä. Laitettiin vaimon kans lauta vaihtoon, puhuttiin valmistajan kans kuinka kauan menee uuden tullessa vastasi että tulee noin viikon sisään. Nyt tänään jo kohta viikko tilauksesta eikä UPS ole päivittänyt seurantaan mitää. Mahtaakohan tulla edes perille, onko muilla kokemuksia?
Eikai se seuranta päivity jos se paketti ei ole niillä vielä. Maalaisjärjen käyttö sallittua. Eikä ole mitään pahaa sanottavaa ups.
 
UPS yms eri firmojen toiminta riippuu täysin alueista. Joissain Fedex toimii, joissain UPS jne jne. Kuski, kaupunki, lähtöpaikka ja reitti jne jne.
 
itse olen kanssa tuota metsästänyt ja päädyin tilaamaan banggoodilta hintaan 423e alennuskoodilla BGBSXM365PCZ (ilmeisesti voimassa 24. päivä saakka). Eilen tilasin niin en osaa vielä toimituksesta tms sanoa mitään, lupaavat tosin noin viikossa.

Koodin löysin täältä New 2020 model: Xiaomi Scooter PRO 2 vs PRO

ilmeisesti pro2 malli ja muitakin uusia tulossa m365:ta ja prota korvaamaan, tosin päivitykset vaikutti melko mitättömiltä.


Tää 423€ M365 pro on kyllä todella hyvä hinta. Olen tämän ja tuon Augmentin välillä.... M365 prossa on parempaa että akku on alhaalla = painopiste alhaalla, eli luultavasti turvallisempi ajella eikä "tanko" lähde pois alta. Mutta Augmentissa taas plussana olisi tuo 2 vuoden täystakuu eli vaikka rengas menis tyhjäks, lähettävät kokonaan uuden laudan tilalle. Ja toki 10" rengas vs 8.5" xiaomin, eli isompi rengas = pehmeämpi ajo augmentissa.

Mitäs mieltä ihmiset täällä on, hinta lähes sama, mutta kumpi tärkeämpi ominaisuus, se että painopiste on alhaalla vai tuo 2 vuoden täyshoito. Tuoko tuo painopiste kuinka paljon turvallisuutta ajoon loppujen lopuksi?
 
Tää 423€ M365 pro on kyllä todella hyvä hinta. Olen tämän ja tuon Augmentin välillä.... M365 prossa on parempaa että akku on alhaalla = painopiste alhaalla, eli luultavasti turvallisempi ajella eikä "tanko" lähde pois alta. Mutta Augmentissa taas plussana olisi tuo 2 vuoden täystakuu eli vaikka rengas menis tyhjäks, lähettävät kokonaan uuden laudan tilalle. Ja toki 10" rengas vs 8.5" xiaomin, eli isompi rengas = pehmeämpi ajo augmentissa.

Mitäs mieltä ihmiset täällä on, hinta lähes sama, mutta kumpi tärkeämpi ominaisuus, se että painopiste on alhaalla vai tuo 2 vuoden täyshoito. Tuoko tuo painopiste kuinka paljon turvallisuutta ajoon loppujen lopuksi?
Itse ajelen ES4 kanssa, jossa kaikki akustot on ylhäällä ja se paino siellä ei tunnu missään eikä millään tavalla. Ehkä jos kuski olisi alle 20kg niin alkaisi vaikuttaa.
 
Tää 423€ M365 pro on kyllä todella hyvä hinta. Olen tämän ja tuon Augmentin välillä.... M365 prossa on parempaa että akku on alhaalla = painopiste alhaalla, eli luultavasti turvallisempi ajella eikä "tanko" lähde pois alta. Mutta Augmentissa taas plussana olisi tuo 2 vuoden täystakuu eli vaikka rengas menis tyhjäks, lähettävät kokonaan uuden laudan tilalle. Ja toki 10" rengas vs 8.5" xiaomin, eli isompi rengas = pehmeämpi ajo augmentissa.

Mitäs mieltä ihmiset täällä on, hinta lähes sama, mutta kumpi tärkeämpi ominaisuus, se että painopiste on alhaalla vai tuo 2 vuoden täyshoito. Tuoko tuo painopiste kuinka paljon turvallisuutta ajoon loppujen lopuksi?

Hyvin luonnolliselta tuntuu painopiste tuossa ES One 10, ei kannata sen takia jättää sitä ostamatta. Tuo helposti irroitettava akku on iso plussa myös, siihen kun voi myöhemmin helposti ostaa isomman akun jos niin haluaa.
 
Tää 423€ M365 pro on kyllä todella hyvä hinta. Olen tämän ja tuon Augmentin välillä.... M365 prossa on parempaa että akku on alhaalla = painopiste alhaalla, eli luultavasti turvallisempi ajella eikä "tanko" lähde pois alta. Mutta Augmentissa taas plussana olisi tuo 2 vuoden täystakuu eli vaikka rengas menis tyhjäks, lähettävät kokonaan uuden laudan tilalle. Ja toki 10" rengas vs 8.5" xiaomin, eli isompi rengas = pehmeämpi ajo augmentissa.

Mitäs mieltä ihmiset täällä on, hinta lähes sama, mutta kumpi tärkeämpi ominaisuus, se että painopiste on alhaalla vai tuo 2 vuoden täyshoito. Tuoko tuo painopiste kuinka paljon turvallisuutta ajoon loppujen lopuksi?

Ei sillä painopisteellä ole juuri mitään merkitystä ajon kannalta. Perä nousee tosin ilmaan aika herkästi, jos talutat jyrkkään ylämäkeen. Olen ajanut augmentilla 1,5kk aikana yli 800km ja ei ole tarvinnut katua. Itse tosin tulee juostua usein ja painoa ei ole kuin vähän yli 70kg. En välttämättä hommaisi satakiloisena augmenttia, jos ajelee mäkisessä maastossa. Sähköpotkulaudoissa esiintyy aika usein ongelmia merkistä riippumatta, niin pidin aika arvokkaana tota 2 vuoden huoletonta ajamista. Augmentin liike 3km päässä muutenkin, niin oli aika helppo valinta.
 
Ajattelin huomenna hakea Maskusta sähköpotkulaudan... Onko kellään tietoa mikä merkki mahtaa olla?(liikkeessä ei tiedetty) Mietin vain varaosia. Miten viritys? Rajoittimen poisto tapahtuu?
 
On muuten aika humoristinen merkki ja malli. Voisi samalla reissulla kipaista ostamassa tarjouksesta yhden "auton", josta myyjä ei tiedä mitään. Kai se bensakoneella on ja punainen näkyy olevan.
 
Ajattelin huomenna hakea Maskusta sähköpotkulaudan... Onko kellään tietoa mikä merkki mahtaa olla?(liikkeessä ei tiedetty) Mietin vain varaosia. Miten viritys? Rajoittimen poisto tapahtuu?
Taas joku Xiaomi kopio johon tuskin saat varaosia mistään, kumma kun kopioidaan tuota mallia vaikka paremmin voisi tehdä koko rungon.

Tuo on niitä lautoja että jos innostut lautailusta niin puolen vuoden päästä katselet jo tehokkaampaa ja parempaa, nuokin rahat kannattaisi suoraan laittaa parempaan lautaan, vaikka siihen aitoon Xiaomi M365 1 tai 2 malliin tai M365 Pro 1 tai 2 malliin, myös Ninenbot Max G30 on loistovalinta ja jopa parempi kuin Xiaomi M365 Pro mallit.

Kyllä tuo joka tapauksessa ensilautana menee varmasti, jonkun aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollut nyt muutaman päivän käytössä kaksi kappaletta Kugoo es2 lautoja. Vehkeessä ilmakumirenkaat ja edessä susipaska iskunvaimennin. Mahtaakohan noilla uskaltaa ollenkaan hiekkatielle vai onko se 100m ja rengas puhki? On nimittäin melkoista ryskytystä tuollaisella vähän huonokuntoisella asvaltillakin.

Kokonaisuudessaan vaikuttaa kuitenkin ihan asialliselta ottaen huomioon edullisen (308e) hinnan. Muovisen lokasuojan sain korjata jo parin päivän jälkeen kun se oli murtunut itsestään, ilmeisesti tärinän vaikutuksesta.
 
Ajattelin huomenna hakea Maskusta sähköpotkulaudan... Onko kellään tietoa mikä merkki mahtaa olla?(liikkeessä ei tiedetty) Mietin vain varaosia. Miten viritys? Rajoittimen poisto tapahtuu?
Jättäisin kyllä kauppaan.

200W moottori ja en löytänyt mitään tietoa akuston kapasiteetista.

Jos on pakko saada Sulo Vilenin laite, niin aja testiajoa liikkeen esittelylaitteella 5km ja päätä sen jälkeen.
 
Jättäisin kyllä kauppaan.

200W moottori ja en löytänyt mitään tietoa akuston kapasiteetista.

Jos on pakko saada Sulo Vilenin laite, niin aja testiajoa liikkeen esittelylaitteella 5km ja päätä sen jälkeen.
Katsoin myös itse ja aivan samat havainnot.
Toisaalta tuolla teholla ja luvatulla kantamalla & latausajalla arvioiden laturin tehon voi päätellä akun olevan turhankin pieni.

Kauppaan jättäisin myös itse ja vaikka perus M365 mielummin jos edukkaampi pitää olla. Siihen saa sentään osia ja lisäakkuakin viriteltyä jne.
 
En varmaan mene hirveästi metsään jos väitän, että normaalipainoinen aikuinen ajaa sillä laudalla 7km.
Myötätuuleen ja alamäkeen helposti. Toisaalta, voi kyllä ajaa tasamaalla muutenkin jopa yli tuon (vähän potkien) jos piikit rajoitettu siihen 200W tehoon. Mutta jos yhtään mäkeä niin heikkoa on.
Tuplateho nimellisestä on jo paljon mutta sillä ollaan vasta tuon laudan osalta monen muun nimellisessä. Eli sikäli myös täysi lelu.
 
Tosiaan myöskään varaosien saatavuudella ei ole mitään merkitystä jos ei osta sellaista menopeliä, jonka kanssa jaksaisi toisenkin kesän.

Rahat vaan menee hukkaan.

Omalla laudalla ei edes voi potkia kun on kuitenkin sen 18kg painava ja hankala potkiskella kun dekki on sen verran ylhäällä maasta (10" renkaat ja akuston paksuus).

Tänään tullut taas ajeltua noin 20km ja vastaan tuli mäessä heppu, joka potkiskeli vauhtia ylös mennessä.

Teki mieli kääntyä takaisin tulosuuntaan ja painella ohi :lol:
 
tuli vaihdettua magic sn nyt tohon maxii huvinvuoks. mitähän custom firmikset tois sit lisää jos toi jo kulkee kuitenkin aikalailla täysiä mitä gen1 moottorilla kulkee. tuoko kiihtyvyyttä vieläkin enemmän? toi magic sn tusin nostattaa moottorin tehoja yhtään vakiosta `(700w)? mut custom firmiksessä on sitä nostettu. vähän mietin hyötyjä firmiksen vaidosta jos se ei nosta edes tosta mittarin 32km/h vauhdista enää nopeutta) enkä edes kyllä haluisikaan yhtää kovempaa.
 
Ennemmin maksaa sen muutaman kympin lisää, että saa toimivan takuun. Noiden kiinakauppojen takuille voi sanoa hyvästit ongelmien ilmetessä.
Toki jos parilla kympillä enemmän saisi Suomesta niin itsekin sellaisen ottaisin. Nyt taitaa olla halvimmat sen 200€ enemmän, kun käsittääkseni RDE myy taas kerran ei-oota. Ja RDEkin kuitenkin sen 120e enemmän enkä senkään putiikin takuusta olisi niin kovin varma miten toimii.
 
Ajattelin huomenna hakea Maskusta sähköpotkulaudan... Onko kellään tietoa mikä merkki mahtaa olla?(liikkeessä ei tiedetty) Mietin vain varaosia. Miten viritys? Rajoittimen poisto tapahtuu?

Nyt kävi niin että tarttui käteen xiaomi m365:cool:
 
tuli vaihdettua magic sn nyt tohon maxii huvinvuoks. mitähän custom firmikset tois sit lisää jos toi jo kulkee kuitenkin aikalailla täysiä mitä gen1 moottorilla kulkee. tuoko kiihtyvyyttä vieläkin enemmän? toi magic sn tusin nostattaa moottorin tehoja yhtään vakiosta `(700w)? mut custom firmiksessä on sitä nostettu. vähän mietin hyötyjä firmiksen vaidosta jos se ei nosta edes tosta mittarin 32km/h vauhdista enää nopeutta) enkä edes kyllä haluisikaan yhtää kovempaa.
Sattumalta just räpeltelin tänään CFW:tä ja laitoin SHMAX tilalle omat säädöt: 45A current (1200w) ja kers pois päältä että laudalla voi rullata kovempaa alamäkeen.
Ei hirveää eroa, paitsi nyt ei hyydy ylämäkiin ihan yhtä pahasti ja muutenkin enemmän vääntöä. Huippunopeus on sama. Kuluttaa enemmän akkua ja lauta tipahtaa vaan nopeammin siitä 90% akku sweet-spotista kun sillä pääsee kolmeakymppiä.
 
Niin g30D. Mitä custom firmis tuo lisää magic sn jälkee?
Lisää vääntöä vaan.
Nuo muut muutamat pikku jutut ovat lähinnä makuasioita. MPC:n säätäminen nostaa myös kerssin tehoa ja Current-säädöillä sen saa kierrettyä, ym. hienosäätöä.
 
Enään onneksi keskiviikkoon asti täytyy odottaa että uus lauta tulee, eilen tuli UPSilta viestii että lauta lähteny tulemaan ja kysyivätkin mihin osoitteeseen tarkalleen haluan sen, kertoivat toimituspäivänkin samalla. huh eihän tässä mennykkän p****at housuun, ku luultiin että menee ainakin 2kk
 
Enään onneksi keskiviikkoon asti täytyy odottaa että uus lauta tulee, eilen tuli UPSilta viestii että lauta lähteny tulemaan ja kysyivätkin mihin osoitteeseen tarkalleen haluan sen, kertoivat toimituspäivänkin samalla. huh eihän tässä mennykkän p****at housuun, ku luultiin että menee ainakin 2kk
Eiikä. Minkä takia meni lauta vaihtoon? Latasitteko väärin? Opastiko joku lataamaan väärin? Latasitteko itse väärin eli poikkesitte niistä ohjeista mitä annettiin vai mikä tässä nyt ajoi vaihtamaan?
 
Tosiaan myöskään varaosien saatavuudella ei ole mitään merkitystä jos ei osta sellaista menopeliä, jonka kanssa jaksaisi toisenkin kesän.

Rahat vaan menee hukkaan.

Omalla laudalla ei edes voi potkia kun on kuitenkin sen 18kg painava ja hankala potkiskella kun dekki on sen verran ylhäällä maasta (10" renkaat ja akuston paksuus).

Tänään tullut taas ajeltua noin 20km ja vastaan tuli mäessä heppu, joka potkiskeli vauhtia ylös mennessä.

Teki mieli kääntyä takaisin tulosuuntaan ja painella ohi :lol:
Kaikkein hauskinta on paahtaa ohi sukkahousupyöräilijöistä.
 
Itse kans hihittelen kun autolla ajan ohi potkulautailijoista.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt, että mitä erityisen hauskaa on ajaa motorisoidulla sähköpolkupyörällä tai tässä tapauksessa sähköpotkulaudalla moottorittoman kulkuvälineen ohi. Oli sitten ohitettavalla spandeksit päällä tai ei. Ohitettava on todennäköisesti hyötyliikkumassa, kuntoilemassa tai muuten vain ulkoilemassa lihasvoimin koska se on mukavaa tai hyödyllistä - ei minimoimassa energiankäyttöään.
 
Itse kans hihittelen kun autolla ajan ohi potkulautailijoista.

En ole oikein koskaan ymmärtänyt, että mitä erityisen hauskaa on ajaa motorisoidulla sähköpolkupyörällä tai tässä tapauksessa sähköpotkulaudalla moottorittoman kulkuvälineen ohi. Oli sitten ohitettavalla spandeksit päällä tai ei. Ohitettava on todennäköisesti hyötyliikkumassa, kuntoilemassa tai muuten vain ulkoilemassa lihasvoimin koska se on mukavaa tai hyödyllistä - ei minimoimassa energiankäyttöään.
Hauskaa siitä tekee se että sukkahousupyörilijät yrittävät ohittaa lautailijoita. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun 30km/h olen mennyt ohi sukkiksesta ja yhtäkkiä hän veivaa naama punasena ohi. Minä sitten liipasen mode kolmosen ja hetken aikaa 40km/h. Ei siinä muuten mitään huvittavaa ole jos pyöräilijät vaan pyöräilee, mutta hauskuus astuu kuvaan kun aletaan haastamaan moottoroituja kulkuneuvoja epätoivon vimmalla.
 
Halusi vielä laittomamman version tilalle ja toinen meni vaihtoon.
hyppykuopalle vastaus. siks koska se mikä vaihdettiin oli FLJ T11, eikä pärjännyt FLJ T112:lle, halusimme toisen samanlaisen ku toi T112 mut tää mikä nyt tulee vaihdossa on ihan sikana hienompi ja parempi ku T11. vaimonkin mielestä mukavampi ajella yhdessä kun molemmilla samanlaiset laudat alla :)
 
Kortti auttaa paljonkin, jos jää kiinni epämääräisellä moottoripyörällä liikenteestä. Siis A-kortti. Ei toki rattijuopumukseen, veroseuraamuksiin jne, mutta ajo-oikeuden ylityksen tahi säilymisen osalta.
Auttaakohan mopokortti jos lauta ei kulje kun 45km/h?
 
eihän toi oo laiton, sit vast ku lähtee autoteille ilman korttii tai painelee jalkakäytävil yli 25km/h nii voidaan puhuu laittomuudesta, muutenki ajellaan näillä ihan omilla tonteilla
Sillä nopeudella jalkakäytävällä ei ole mitään merkitystä jos sekä tehoraja että maksiminopeus ylittyvät oikein huolella, Laitonta joka tapauksessa. Ja laiton se on siellä maantien puolellakin, siitä ei pääse mihinkään. Jos saat katsastettua mopoksi niin sitten. Tai moottoripyöräksi niin voi päästellä niin paljon kun laite kulkee. Epäilen kyllä, ettei varsinkaan jälkimmäinen onnistu. Plus toki mukana tulee kypäräpakkoa ja muuta pientä.

Pessimistinä vähän muuten haistee tuo juttu. Kovin ollaan huolissaan, miten ladata akkua jotta kestää pidempään. Samaan aikaan vaihdetaan lautaa viikon välein ja maata on niin paljon, ettei tarvitse oman tontin ulkopuolelle lähteä ajelemaan.
Eiköhän se todellisuus ole ihan sama kuin monella muullakin. Ajetaan yleisillä teillä ja luotetaan siihen, ettei jäädä kiinni. Ja jos ei heti tässä kuussa niin viimeistään seuraavassa kasvaa kiusaus liian suureksi lähteä käymään kaupassa tms, kiusata autoilijoita ja montaa muuta. Voin toki olla väärässäkin mutta...
 
Ennemmin maksaa sen muutaman kympin lisää, että saa toimivan takuun. Noiden kiinakauppojen takuille voi sanoa hyvästit ongelmien ilmetessä.
Kun hintaero on pari, kolme sataa kuten viime vuonna omaa lautaa hankkiessa niin kyllä kiinakauppa painaa jo paljon. Ja yllätyksekseni sain tässä vähänaikaa sitten takaisin rahat itse hankkimastani main boardista joka siis kärähti varsin nopeasti viime vuonna (kiitti korona, oli helppo hommata uusi) ja jonka osalta myyjä koitti ensin vähän pestä käsiään mutta ihan vaan kysymällä "nyt on viimein täällä ja toimii, haluatko maksaa?" tuli rahat hyvityksenä.

Tosin tottakai, siinä ottaa jokainen harkitun riskin jos tilaa kauempaa.
 
Sillä nopeudella jalkakäytävällä ei ole mitään merkitystä jos sekä tehoraja että maksiminopeus ylittyvät oikein huolella, Laitonta joka tapauksessa. Ja laiton se on siellä maantien puolellakin, siitä ei pääse mihinkään. Jos saat katsastettua mopoksi niin sitten. Tai moottoripyöräksi niin voi päästellä niin paljon kun laite kulkee. Epäilen kyllä, ettei varsinkaan jälkimmäinen onnistu. Plus toki mukana tulee kypäräpakkoa ja muuta pientä.

Pessimistinä vähän muuten haistee tuo juttu. Kovin ollaan huolissaan, miten ladata akkua jotta kestää pidempään. Samaan aikaan vaihdetaan lautaa viikon välein ja maata on niin paljon, ettei tarvitse oman tontin ulkopuolelle lähteä ajelemaan.
Eiköhän se todellisuus ole ihan sama kuin monella muullakin. Ajetaan yleisillä teillä ja luotetaan siihen, ettei jäädä kiinni. Ja jos ei heti tässä kuussa niin viimeistään seuraavassa kasvaa kiusaus liian suureksi lähteä käymään kaupassa tms, kiusata autoilijoita ja montaa muuta. Voin toki olla väärässäkin mutta...
Kieltämättä hieman ADHD'ta vaikuttais olevan ilmassa, mutta kukin tyylillään ja en tarkoita millään pahalla, meitä on moneksi. Eniten ihmetyttää, että FLJ T11 lauta ei riittänyt, jos laudasta ottaa kaiken irti niin salamannopeasti kiihtyy 40km/h ja kiipeää siitä vielä 45-50km/h nopeuteen ja alamäkeen menee pelottavan 60km/h. Ei näillä kyl kovempaa tarvitse päästä missään olosuhteissa. Itse omallani ajelen 28-32km/h, harvakseltaan syrjemmässä innostuen pyrähdyksiin. Aina kypärä päässä ja ajohanskat kädessä.
 
Itsellä menee kohta 700km rikki FLJ T11 lankulla.

DSC_0134.JPG
 
Kieltämättä hieman ADHD'ta vaikuttais olevan ilmassa, mutta kukin tyylillään ja en tarkoita millään pahalla, meitä on moneksi. Eniten ihmetyttää, että FLJ T11 lauta ei riittänyt, jos laudasta ottaa kaiken irti niin salamannopeasti kiihtyy 40km/h ja kiipeää siitä vielä 45-50km/h nopeuteen ja alamäkeen menee pelottavan 60km/h. Ei näillä kyl kovempaa tarvitse päästä missään olosuhteissa. Itse omallani ajelen 28-32km/h, harvakseltaan syrjemmässä innostuen pyrähdyksiin. Aina kypärä päässä ja ajohanskat kädessä.
olisi se specseissä riittänytkin mutta vaimo halusi yhtä hienon ja isorenkaisen kuin tuo T112
 
Kun hintaero on pari, kolme sataa kuten viime vuonna omaa lautaa hankkiessa niin kyllä kiinakauppa painaa jo paljon. Ja yllätyksekseni sain tässä vähänaikaa sitten takaisin rahat itse hankkimastani main boardista joka siis kärähti varsin nopeasti viime vuonna (kiitti korona, oli helppo hommata uusi) ja jonka osalta myyjä koitti ensin vähän pestä käsiään mutta ihan vaan kysymällä "nyt on viimein täällä ja toimii, haluatko maksaa?" tuli rahat hyvityksenä.

Tosin tottakai, siinä ottaa jokainen harkitun riskin jos tilaa kauempaa.
Ja jos se Kiinan vehje hajoaa eikä rahoja saa myyjältä, Paypalilta tai luottokortilta niin viimeistään sitten vakuutuksesta. Sitä varten ne on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 328
Viestejä
4 491 816
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom