Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

. Eniten ihmetyttää, että FLJ T11 lauta ei riittänyt, jos laudasta ottaa kaiken irti niin salamannopeasti kiihtyy 40km/h ja kiipeää siitä vielä 45-50km/h nopeuteen ja alamäkeen menee pelottavan 60km/h. Ei näillä kyl kovempaa tarvitse päästä missään olosuhteissa. Itse omallani ajelen 28-32km/h, harvakseltaan syrjemmässä innostuen pyrähdyksiin. Aina kypärä päässä ja ajohanskat kädessä.
Onko nuo nopeudet mittari nopeuksia, vaiko tyylii gps?
Itsellä nyt myös kugoon ja xiaomin lisäksi saman tyylinen lauta, ja oma mittari näyttää jopa yli 80km/h parhaimmillaan.
Pitäs siis jollaan tapaa päästä muuttamaan "ajotietokoneeseen" pyörän halkaisija/ympärysmitta.
Xiaomi m365pro kun ajoi omaan mittariinsa 32km/h, niin minun lauta näytti 35-36km/h, ja varmasti kertaantuu heitto nopeammassa nopeudessa.

Ja kotipoliisien turha ruveta vinkumaan laittomasta laudasta, ei ole teiltä pois, sekä liikenteen seassa ajelen avovaimon perässä, jolla m365pro.
 
Onko nuo nopeudet mittari nopeuksia, vaiko tyylii gps?
Itsellä nyt myös kugoon ja xiaomin lisäksi saman tyylinen lauta, ja oma mittari näyttää jopa yli 80km/h parhaimmillaan.
Pitäs siis jollaan tapaa päästä muuttamaan "ajotietokoneeseen" pyörän halkaisija/ympärysmitta.
Xiaomi m365pro kun ajoi omaan mittariinsa 32km/h, niin minun lauta näytti 35-36km/h, ja varmasti kertaantuu heitto nopeammassa nopeudessa.

Ja kotipoliisien turha ruveta vinkumaan laittomasta laudasta, ei ole teiltä pois, sekä liikenteen seassa ajelen avovaimon perässä, jolla m365pro.
Kyl nää on ihan GPS sekä mittarilukemia kun tuunannu P asetukset kuntoon.
 
Näemmä bongo a series android sovellus toimii augment eco es 10 -laitteella. Pitää vain netin syövereistä hakea vanhempi versio (play kaupan sovellus ei toiminut). En kuitenkaan viitsinyt liisattuun laitteeseen uudempaa firmista asentaa, jota se ehdotti. Onko joku kokeillut?
 
Näemmä bongo a series android sovellus toimii augment eco es 10 -laitteella. Pitää vain netin syövereistä hakea vanhempi versio (play kaupan sovellus ei toiminut). En kuitenkaan viitsinyt liisattuun laitteeseen uudempaa firmista asentaa, jota se ehdotti. Onko joku kokeillut?

Miten tuosta potkulaudasta saa bluetoothin päälle ja minkä version asensit siitä ohjelmasta?
Edit: kokeilemallahan tuo toimi, eli ei tarvitse erikseen laittaa bluetoothia mitenkään päälle ja V1.2 versiolla toimi.
 
Viimeksi muokattu:
Siis meinaatko että toi Maskun tarjous onkin xiaomi vai milleen?

Hain ihan eri kaupasta aidon xiaomin.

Olen tuohon 365 perus malliin laittamassa lisäakkua tähän tyylin
Miten tuo oikein pelittää? Tarvitsenko tuohon toisen laturin lisäakkua varten vai lataako xiaomin mukana tuleva laturi sitä myös kun laitan laudan lataukseen?
Sitten tuon lisäakun kesto, lisäakulla ne neljä lediä mistä näkee paljonko jäljellä, eli ne siis kestää kauemmin? vai pitääkö lisäakku kytkeä kun toinen on tyhjä?
 
Tuosta sai vielä pari kymppiä pois hinnasta Bonuswayn kautta. Neljä hunttia M365 Prosta ei kyllä ole paha ja itsekin laitoin tilaukseen.
Hivenen harmittaa, kun missasin tän tarjouksen. Onko harvinaisia tällaiset tarjoukset?

max. n. 500 €:n luokkaan oon katellu jotain kampetta. Oon nyt miettynyt ton M365 Pron ja Augment ES One 10:n väliltä. Kumpihan noista ois käytännössä se teknisesti parempi kampe(teho, kantama ym.), vai onko muita parempia vaihtoehtoja? M365 Pro vaikutti monin osin paremmalta laitteelta kuin esim. Segway Es2 ja ES4. Renkaan hankalaa vaihtoa oli vain moitittu Xiaomissa, mutta onko sama homma kaikissa ilmarenkaisissa?

Augementissa ois tietysti etuna se täys huolto homma, mutta huolto kestää sen 7 päivää, jos ei halua ottaa jotain käytettyä laitetta tilalle(ainakaan itse en haluaisi, jos tarkoitus lunastaa sitten lopulta itselle).
 
Hivenen harmittaa, kun missasin tän tarjouksen. Onko harvinaisia tällaiset tarjoukset?

max. n. 500 €:n luokkaan oon katellu jotain kampetta. Oon nyt miettynyt ton M365 Pron ja Augment ES One 10:n väliltä. Kumpihan noista ois käytännössä se teknisesti parempi kampe(teho, kantama ym.), vai onko muita parempia vaihtoehtoja? M365 Pro vaikutti monin osin paremmalta laitteelta kuin esim. Segway Es2 ja ES4. Renkaan hankalaa vaihtoa oli vain moitittu Xiaomissa, mutta onko sama homma kaikissa ilmarenkaisissa?

Augementissa ois tietysti etuna se täys huolto homma, mutta huolto kestää sen 7 päivää, jos ei halua ottaa jotain käytettyä laitetta tilalle(ainakaan itse en haluaisi, jos tarkoitus lunastaa sitten lopulta itselle).
Voithan halutessasi myös itse vaihtaa sen viallisen osan niin ei mene niin pitkään. Sekin on niiden kanssa mahdollista, että toimittavat sinulle vaihdettavan osan.
 
Voithan halutessasi myös itse vaihtaa sen viallisen osan niin ei mene niin pitkään. Sekin on niiden kanssa mahdollista, että toimittavat sinulle vaihdettavan osan.
Joo, noin sitä varmaan tulisi meneteltyäkin tilanteen mukaan. Tosin, jos esim. se renkaanvaihto on samanlainen puolen päivän homma kuin E365 Prossa vissiin, niin sitten laittaa mielummin melkeen sinne huoltoon.
 
Joo, noin sitä varmaan tulisi meneteltyäkin tilanteen mukaan. Tosin, jos esim. se renkaanvaihto on samanlainen puolen päivän homma kuin E365 Prossa vissiin, niin sitten laittaa mielummin melkeen sinne huoltoon.
Joillakin puolenpäivän homma mutta joillakin 5-10 minuutin homma, harvinaisen helppo homma tuo vaihto.
 
Joo, noin sitä varmaan tulisi meneteltyäkin tilanteen mukaan. Tosin, jos esim. se renkaanvaihto on samanlainen puolen päivän homma kuin E365 Prossa vissiin, niin sitten laittaa mielummin melkeen sinne huoltoon.
Puoli päivää?

Vartti meni ensimmäisellä kerralla ja 5min toisella kerralla
 
Niin no, jos kahdella menee viisi minuuttia ja kymmenen ei saa vaihdettua yrityksestä huolimatta ollenkaan niin mikä sit on keskiarvo.

Tietysti kaikki on helppoa jos on yhtään näppärä käsistään.
 
Puoli päivää?

Vartti meni ensimmäisellä kerralla ja 5min toisella kerralla
Arvosteluiden mukaan näyttää tuo renkaan vaihto olevan joillekkin hankalaa tai ylitsepääsemättömän vaikeaa ja renkaat puhkeilee helposti

Liekkö kädettömyyttä useimmilta, mutta selkeesti ainakin kokemattomalle hankala homma. Renkaat puheilee taasen sitten, kun ajellaan liian pienillä paineilla ja ei vissiin oo mitään pistosuojiakaan niissä. Ilmeisesti se kumin saaminen vanteelle tai pois on se hankalin homma ja tiukemmassa, kuin esim. kapee maantipyörän kumi(ei ne kyllä kovin hankalia oo...).
 
Arvosteluiden mukaan näyttää tuo renkaan vaihto olevan joillekkin hankalaa tai ylitsepääsemättömän vaikeaa ja renkaat puhkeilee helposti

Liekkö kädettömyyttä useimmilta, mutta selkeesti ainakin kokemattomalle hankala homma. Renkaat puheilee taasen sitten, kun ajellaan liian pienillä paineilla ja ei vissiin oo mitään pistosuojiakaan niissä. Ilmeisesti se kumin saaminen vanteelle tai pois on se hankalin homma ja tiukemmassa, kuin esim. kapee maantipyörän kumi(ei ne kyllä kovin hankalia oo...).
Hyvät rengasraudat ratkaisee ongelman ja eivät paljoa maksa.
 
Hivenen harmittaa, kun missasin tän tarjouksen. Onko harvinaisia tällaiset tarjoukset?

max. n. 500 €:n luokkaan oon katellu jotain kampetta. Oon nyt miettynyt ton M365 Pron ja Augment ES One 10:n väliltä. Kumpihan noista ois käytännössä se teknisesti parempi kampe(teho, kantama ym.), vai onko muita parempia vaihtoehtoja? M365 Pro vaikutti monin osin paremmalta laitteelta kuin esim. Segway Es2 ja ES4. Renkaan hankalaa vaihtoa oli vain moitittu Xiaomissa, mutta onko sama homma kaikissa ilmarenkaisissa?

Augementissa ois tietysti etuna se täys huolto homma, mutta huolto kestää sen 7 päivää, jos ei halua ottaa jotain käytettyä laitetta tilalle(ainakaan itse en haluaisi, jos tarkoitus lunastaa sitten lopulta itselle).

Itekki pähkäilly noitte scoottie välil ni Es One 10:n plussia ovat mm. vaihettava akku, tehokkaampi moottori, mukavemmat renkaat, paremmin rakennettu ainakin tuo taittomekanismi ja takalokasuoja. Saa myös kulkemaa helposti valikost 30 paris sekunnis
 
Kenelläkään kokemusta tästä?

Vaikuttaisi omiin tarpeisiin sopivalta vehkeeltä. Kuumottaa kuitenkin ostaa "sikaa säkissä".

sama skootti maksais 370€ venäjällä :D paljonkohan ois valmistajan hinta Электросамокат MINIPRO G booster 3 купить в Москве
E: ei taidakkaa olla iha sama ku näyttäis moottori olevan 1000w
 
Niin no, jos kahdella menee viisi minuuttia ja kymmenen ei saa vaihdettua yrityksestä huolimatta ollenkaan niin mikä sit on keskiarvo.

Tietysti kaikki on helppoa jos on yhtään näppärä käsistään.
Kun tuota kyselin, oli silloin 10 minuuttia tien päällä paikkausaika. Nyt on päästy viiteen joten seuraavalla kerralla ollaan varmasti jo kolmessa minsassa.

Arvosteluiden mukaan näyttää tuo renkaan vaihto olevan joillekkin hankalaa tai ylitsepääsemättömän vaikeaa ja renkaat puhkeilee helposti

Liekkö kädettömyyttä useimmilta, mutta selkeesti ainakin kokemattomalle hankala homma. Renkaat puheilee taasen sitten, kun ajellaan liian pienillä paineilla ja ei vissiin oo mitään pistosuojiakaan niissä. Ilmeisesti se kumin saaminen vanteelle tai pois on se hankalin homma ja tiukemmassa, kuin esim. kapee maantipyörän kumi(ei ne kyllä kovin hankalia oo...).
Ensimmäisen vaihtamisen perusteella ihmettelen kyllä sitä viittä minuuttia mutta ehkä toisella kertaa sitten helpommin, kunhan varaa vähän paremmat rengasraudat hommaan.

Mutta ei niitä renkaita aivan mahdottoman usein mene. Itsellä on mennyt yksi ja ajettu on reipas 800 km johon mahtuu myös soratietä tms. Painetta renkaassa oli kyllä ihan oikea määrä mutta mikä lie osui kohdalle, ulkopinnassa oli kuitenkin reilu sentin viilto.
Tosin kyllähän tuossa varsinkin eturengas kuluu joten jo sen osalta vaihto tulee väkisin eteen.
 
Kun tuota kyselin, oli silloin 10 minuuttia tien päällä paikkausaika. Nyt on päästy viiteen joten seuraavalla kerralla ollaan varmasti jo kolmessa minsassa.

Juuh.

Mutta tämä ei muuta sitä tosiasiaa että suuri osa potkulautailijoista ei ole työkaluja nähnytkään.

Tavallaan yksi hailee paljonko oma mittari näyttää vaihdolle jos täällä kysellään kannattaako tilata potkulauta paikasta jossa huolto samassa.
 
Kenelläkään kokemusta tästä?

Vaikuttaisi omiin tarpeisiin sopivalta vehkeeltä. Kuumottaa kuitenkin ostaa "sikaa säkissä".
Kokemusta ei ole mutta kuvat katsoen ei välttämättä vakuuta. Kun katsoo etu- ja takahaarukan kiinnitykset niin akselissa on mittaa niin vähän, ettei mutteri ole kunnolla edes lukituksessa asti. Kyse kuitenkin varsin kriittisestä osasta joten jos sellaisessa oikaistaan, paljonko on oikaistu muutenkin?

Tosin eipä myyjäkään erota levyjarrua rummusta.
 
Juuh.

Mutta tämä ei muuta sitä tosiasiaa että suuri osa potkulautailijoista ei ole työkaluja nähnytkään.

Tavallaan yksi hailee paljonko oma mittari näyttää vaihdolle jos täällä kysellään kannattaako tilata potkulauta paikasta jossa huolto samassa.
Ei varmasti olekkaan, siinä olet oikeassa. Mutta rengaspuoli on silti sellainen, joka hoituu vaikka lähimmässä pyöräliikkeessä. Siihen ei vielä välttämättä tarvita mitään huoltosopparia.

Se huollon tarpeellisuus tullaan näkemään osin vasta myöhemmin. Alkuun ei välttämättä mene kuin renkaita mutta kyllä nuo kuluvat muutoinkin ja eteen tulee montaa huollettavaa kohtaa.
Eikä siinä auta työkalujen näkeminen jos satutaankin tarvitsemaan jotain spesiaalia työkalua tai erikoisempaa osaa. Kiinasta toki löytynee mitä tahansa mutta hyöty on aika pieni jos et pysty varmistumaan osan kelvollisuudesta.

Kilometreillä ei toki mitään absoluuttista totuutta kerrota. Mutta jos tiedetään useamman lukemat siinä ensimmäisen rengasrikon kohdalla, tiedetään myös se, hajoaako niitä renkaita oikeasti usein vai ei. Ihan sillä omalta osaltani mainitsin.
 
Augmentinin skootin käyttöehdoist muuten tuli lukaistua läpi ja en oo missään muual huomannu et joku käyttäjä ois huomauttanu tälläisistä seikoista:

Augment voi rajoittaa skuutin käyttöö: "Skuutin käyttöä voidaan rajoittaa esimerkiksi siten, että Sinä voit ajaa sillä vain kävelyvauhtia, mutta et voi itse muuttaa nopeutta. Augment voi myöskin estää Skuutilla ajamisen kielletyillä alueilla. Augmentilla on oikeus myöskin rajoittaa Skuutin käyttöä, mikäli Skuutti on varastettu, kadonnut tai sitä on oikeudettomasti käytetty taikka se on oikeudettomasti toisen hallussa."

Korjauksia on max 2x/vuosi: "Sopimukseen sisältyvien veloituksettomien vahinkokorjauksien määrä on rajoitettu maksimissaan kahteen tapaukseen vuosittain. Mikäli vahinkoja sattuu useampia, veloitamme vahinkojen korjaamisesta palveluhinnastomme mukaisen korjausmaksun."
Eli toisinsanoin ymmärsinkö oikein et jos mul menee renkaat puhki 3x vuoden aikana niin joudun maksamaan siitä kolmannesta kerrasta vaikka ne lähettäis nuo renkaat mulle..? Vaikuttaa vähän päätökseen et onko niin worthia.
 
Onko tullut vastaan skootteja, joiden kantavuus on yli tuon 100kg? Vai onko tuo 100kg raja enemmänkin suositeltu raja, koska käsittääkseni yleensä nuo rungot kyllä kestävät enemmänkin, mutta moottorien puolesta jos mennään yli tuon rajan, niin voi ylämäet tehdä jo tiukkaa. Joitain malleja olen nähnyt missä nuo rajat ovat korkeampia, mutta sitten taas hintakin nousee huomattavasti esim. Unagi E500.
 
Kenelläkään kokemusta tästä?

Vaikuttaisi omiin tarpeisiin sopivalta vehkeeltä. Kuumottaa kuitenkin ostaa "sikaa säkissä".
En kyseisestä laudasta tiedä, mutta kun itselleni lautaa etsin niin tämä tuli vastaan: Hi-Flying L002 – edullinen sähköpotkulauta | EcoFunsies
Oli geebuyingissa 490€ ja arvostelujen mukaan oikea kantama 12km. Reilusti ilmaa hinnoissa ja ottaisin varauksella ilmoitetut kantamat.
 
Aikuinen tytär etsii työmatkalle lautaa. Työmatka muutama kilometri/suunta. Mitä mallia suosittelette? Takuut Suomeen kriteerinä.

Pojalla on ninebot ES 2 joka ollut ihan kelpo vehje mutta taitaa jo olla hieman vanhentunut malli.


533 euroa tuollainen. Tuleekohan tuohon jotain veroja päälle+onkohan Suomeen täydet takuut varmasti?
 
Viimeksi muokattu:
sama skootti maksais 370€ venäjällä :D paljonkohan ois valmistajan hinta Электросамокат MINIPRO G booster 3 купить в Москве
E: ei taidakkaa olla iha sama ku näyttäis moottori olevan 1000w
Kokemusta ei ole mutta kuvat katsoen ei välttämättä vakuuta. Kun katsoo etu- ja takahaarukan kiinnitykset niin akselissa on mittaa niin vähän, ettei mutteri ole kunnolla edes lukituksessa asti. Kyse kuitenkin varsin kriittisestä osasta joten jos sellaisessa oikaistaan, paljonko on oikaistu muutenkin?

Tosin eipä myyjäkään erota levyjarrua rummusta.
En kyseisestä laudasta tiedä, mutta kun itselleni lautaa etsin niin tämä tuli vastaan: Hi-Flying L002 – edullinen sähköpotkulauta | EcoFunsies
Oli geebuyingissa 490€ ja arvostelujen mukaan oikea kantama 12km. Reilusti ilmaa hinnoissa ja ottaisin varauksella ilmoitetut kantamat.

Kiitos tuhannesti teille etten mennyt kyseiseen koijaukseen. :)
 
Onko tullut vastaan skootteja, joiden kantavuus on yli tuon 100kg? Vai onko tuo 100kg raja enemmänkin suositeltu raja, koska käsittääkseni yleensä nuo rungot kyllä kestävät enemmänkin, mutta moottorien puolesta jos mennään yli tuon rajan, niin voi ylämäet tehdä jo tiukkaa. Joitain malleja olen nähnyt missä nuo rajat ovat korkeampia, mutta sitten taas hintakin nousee huomattavasti esim. Unagi E500.
vaimon kanssa meillä on molemmissa laudoissa 200kg max. kantavuus, mutta hintaakin näillä on sen edestä
 
Oisko suosituksia "yhdellä setelillä" Suomesta ostettavista sähköpotkulaudoista? Työmatkaa ~10km suuntaansa, eikä ole pomminvarmaa että aina lataukseen pystyisi päiväksi jättämään, joten vaatimuksia:

- Max. 500€ Suomesta
- Saa olla kännysofta kaveriksi, muttei sellaista joka vaatii sen
- Riittää kunhan kulkee sen 25 km/h, nopeampia tuskin saakaan myydä..?
- Kantama vähintään 20km, enempi parempi
- Kokoontaitettava ja jollain tapaa näppärä liikutella, eli sellainen, mitä voi kuljetella sisätiloissa ilman kottikärriä
- Mieluusti joku yleinen malli, että varaosia ja käyttäjäkokemuksiakin löytyy
- Pääasiassa 85kg ukkelin alla lauta viihtyy, mutta toisinaan raamikkaampikin ystävä saattaa lainata, joten ei ihan pienimmille riisitautisille suunnattua..

Tuota Xiaomi M365:ttä katselin, renkaita haukuttu ja tuohon 30km toimintasäteeseen pitää ilmeisesti suhtautua varauksella..?
 
Aikuinen tytär etsii työmatkalle lautaa. Työmatka muutama kilometri/suunta. Mitä mallia suosittelette? Takuut Suomeen kriteerinä.

Pojalla on ninebot ES 2 joka ollut ihan kelpo vehje mutta taitaa jo olla hieman vanhentunut malli.


533 euroa tuollainen. Tuleekohan tuohon jotain veroja päälle+onkohan Suomeen täydet takuut varmasti?
No ei ole suomen takuuta tuolta ostaessa. Jos haluat Suomessa toimivan takuun niin ostat Suomesta. Tuo liike muutenkin semmoinen, että en niiden takuun toimimisen varaan mitään laskisi.
 
Eego (tai mikälie) sähköskootteri 48v-akustolla. Hyytyy ihan muutaman metrin ajon jälkeen. Hyytymisen jälkeen mittasin akuston voltit ja yli 52:ssa pyörii, eli latausta pitäisi olla.. Toisella, uudemmalla akulla ei rengas pyörähdä ollenkaan.

Mistähän kannattaisi alkaa vikaa paikantamaan?
 
Oisko suosituksia "yhdellä setelillä" Suomesta ostettavista sähköpotkulaudoista? Työmatkaa ~10km suuntaansa, eikä ole pomminvarmaa että aina lataukseen pystyisi päiväksi jättämään, joten vaatimuksia:

- Max. 500€ Suomesta
- Saa olla kännysofta kaveriksi, muttei sellaista joka vaatii sen
- Riittää kunhan kulkee sen 25 km/h, nopeampia tuskin saakaan myydä..?
- Kantama vähintään 20km, enempi parempi
- Kokoontaitettava ja jollain tapaa näppärä liikutella, eli sellainen, mitä voi kuljetella sisätiloissa ilman kottikärriä
- Mieluusti joku yleinen malli, että varaosia ja käyttäjäkokemuksiakin löytyy
- Pääasiassa 85kg ukkelin alla lauta viihtyy, mutta toisinaan raamikkaampikin ystävä saattaa lainata, joten ei ihan pienimmille riisitautisille suunnattua..

Tuota Xiaomi M365:ttä katselin, renkaita haukuttu ja tuohon 30km toimintasäteeseen pitää ilmeisesti suhtautua varauksella..?

Täälläki monesti mainittu Augment eco es one 10 taitaa olla paras vaihtoehto
 
Oisko suosituksia "yhdellä setelillä" Suomesta ostettavista sähköpotkulaudoista? Työmatkaa ~10km suuntaansa, eikä ole pomminvarmaa että aina lataukseen pystyisi päiväksi jättämään, joten vaatimuksia:

- Max. 500€ Suomesta
- Saa olla kännysofta kaveriksi, muttei sellaista joka vaatii sen
- Riittää kunhan kulkee sen 25 km/h, nopeampia tuskin saakaan myydä..?
- Kantama vähintään 20km, enempi parempi
- Kokoontaitettava ja jollain tapaa näppärä liikutella, eli sellainen, mitä voi kuljetella sisätiloissa ilman kottikärriä
- Mieluusti joku yleinen malli, että varaosia ja käyttäjäkokemuksiakin löytyy
- Pääasiassa 85kg ukkelin alla lauta viihtyy, mutta toisinaan raamikkaampikin ystävä saattaa lainata, joten ei ihan pienimmille riisitautisille suunnattua..

Tuota Xiaomi M365:ttä katselin, renkaita haukuttu ja tuohon 30km toimintasäteeseen pitää ilmeisesti suhtautua varauksella..?
15-20km realistisempi.

Jos ei latausmahdollisuutta töissä, niin kotimatka menee alle 50% varauksella ja teho alkaa hiipumaan jo 30% paikkeilla.
 
Ketjua tuli lueskeltua taaksepäin. Xiaomi Mi Electric Scooter M365 PRO näyttää olevan eniten suositeltu malli.

Mistäs tämän saisi tilattua Suomesta että olisi takuut voimassa ja onko 599e ns normihinta tälle?
 
Minäkin olen Augmentin ES10:ä testaillut pari päivää. Ihan hyvin tuntuu kulkevan ja mukavat kyydit. Pikku töyssyt teissä ei kauheasti haittaa, ja vähän huonommallakin tiellä pääsee nätisti, samaten matalammista reunakivistä pääsee ajamalla yli nätisti. Jarrut on hyvät. Toimintasäde pitäisi riittää aika hyvin kaikkiin reissuihin, joita itsellä on tarkoitus tehdä. Abusin taittolukon hommasin pyöräliikkeestä, kun u-lukko ei mahtunut vanteen ja levyjarrun välistä. Tämä mahtuu, ja pitäisi olla sentään vaijerihärpäkkeitä parempi, tosin se pitää tunkea vanteen ja levyjarrun välistä aika ahtaasti. Lisäksi lukossa tuli mukana semmoinen teline, jonka sai viriteltyä kohtuu lujasti kiinni tangon alaosaan, vaikka tanko onkin paksumpi kuin polkupyörissä. Sen sijaan sopivaa puhelintelinettä ei ainakaan vielä löytynyt. Kiinnitysmahdollisuuksia sille ei ole tangossa mitenkään ihan hirveästi, taidan jättää sen sikseen.

Ekan pidemmän reissun jälkeen lauta alkoi vähän nitistä, ilmeisesti tuosta kohdasta, mistä ohjaustanko taittuu. Lauta tuntuu silti lujalta ja tanko ei kuitenkaan heilu tms. (tangossa on ruuvi, josta kiristysmekanismia saa säädettyä kireämmälle), joten veikkaan tuon olevan enemmän tällaisen taitettavan laudan ominaisuus kuin virhe...? "Vakkari" menee automaattisesti päälle, kun riittävän pitkään painaa kaasua, mikä on kiva ominaisuus (en tiedä miten yleinen laudoissa). Kyllähän tällä päästelee, mutta jää jännättäväksi mitä kaikkea talvi tuo tullessaan ja onko laudasta lopulta polkupyörän korvaajaksi... :) Augmentin chatti-aspasta kysyin niin kertoivat, että auratuilla teillä voi ajaa talvisin, mutta olen semisti skeptinen miten talvikäyttö käytännössä onnistuu kun talvet on nykyään vähän mitä on ja näillä ei saisi ajaa edes vesilätäköissä. Kertoivat myös, että tähän malliin saattaa olla tulossa talvirenkaita talveksi.

Pari pikku ärsyttävää asiaa tuossa on. Ensinnäkin akun varauksen ilmaisu. Jäljellä oleva akku näkyy laitteen näytössä vaan viitenä palkkina eikä esim. prosentteina, joten kun siinä on se vika palkki näkyvissä, niin sen kanssa ei viitsi riskeerata, pääseekö sillä nyt sitten 4 km vai 0,2 km. Asian merkitys tulee varmaan korostumaan tulevaisuudessa, kun akku tyhjenee jossain määrin nopeammin eikä pysty ihan kokemuksesta ennustamaan. Täysin tyhjäksi en ole kehdannut ajaa. Noin 16-17 km kohdalla näyttäisi itsellä lähtevän viimeinen palkki pois, tosin jos pitää matkan aikana tauon (esim kaupassa käynti) kun näytössä on 1 palkki jäljellä, laittaa laitteen pois ja sen jälkeen lähtee taas reissuun, niin näytössä näkyy ainakin kilometrin verran 2 palkkia varausta, joten varauksen ilmaisu ei ole edes oikein mitenkään looginen. No, testailun perusteella ainakin 20km menee täydellä latingilla siten, että 1 palkki vielä jäljellä... Toiseksi, hiukan pienempänä moitteena, laite pitää rasittavaa piippaus-ääntä joka kerta, kun sen kytkee päälle/pois, vaihtaa moodia tai kun vakkari kytkeytyy. Kysyin tuosta aspasta ja kuulemma sitä ei saa pois päältä. Vakkarissa ehkä ihan hyödyllinen mutta muuten ihan turhaa piipittelyä, vaikka ei tuo nyt varmaan kaikkia ärsytä.
 
Hauskaa siitä tekee se että sukkahousupyörilijät yrittävät ohittaa lautailijoita. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun 30km/h olen mennyt ohi sukkiksesta ja yhtäkkiä hän veivaa naama punasena ohi. Minä sitten liipasen mode kolmosen ja hetken aikaa 40km/h. Ei siinä muuten mitään huvittavaa ole jos pyöräilijät vaan pyöräilee, mutta hauskuus astuu kuvaan kun aletaan haastamaan moottoroituja kulkuneuvoja epätoivon vimmalla.
Pääsin kerran ajelemaan sukkiksien ohi, mutta vetivät tietenkin alamäessä ohi, mutta seuraavassa ylämäessä menin taas ohi ja kuulin kun sanoivat "vittu toi kulkee hyvin" :lol:
 
kyä tääl tampereella maantiekiitäjät tuntuu jokanen vetelevän reilulla kolmenkympin keskarilla et en kyl tän maxin huippunopeudelle niille juuri pärjää :D
 
Kugoo m4 on kyllä ollu kiva kesä ajella. Hieno laite hintaisekseen kyllä.
 

Liitteet

  • IMG_20200727_231000.jpg
    IMG_20200727_231000.jpg
    4,8 MB · Luettu: 83
Oisko suosituksia "yhdellä setelillä" Suomesta ostettavista sähköpotkulaudoista? Työmatkaa ~10km suuntaansa, eikä ole pomminvarmaa että aina lataukseen pystyisi päiväksi jättämään, joten vaatimuksia:

- Max. 500€ Suomesta
- Saa olla kännysofta kaveriksi, muttei sellaista joka vaatii sen
- Riittää kunhan kulkee sen 25 km/h, nopeampia tuskin saakaan myydä..?
- Kantama vähintään 20km, enempi parempi
- Kokoontaitettava ja jollain tapaa näppärä liikutella, eli sellainen, mitä voi kuljetella sisätiloissa ilman kottikärriä
- Mieluusti joku yleinen malli, että varaosia ja käyttäjäkokemuksiakin löytyy
- Pääasiassa 85kg ukkelin alla lauta viihtyy, mutta toisinaan raamikkaampikin ystävä saattaa lainata, joten ei ihan pienimmille riisitautisille suunnattua..

Tuota Xiaomi M365:ttä katselin, renkaita haukuttu ja tuohon 30km toimintasäteeseen pitää ilmeisesti suhtautua varauksella..?
@donpeksi tätä jo kommentoikin ja tosiaan, ihan turha kuvitella tuolla perusmallilla tuollaisia matkoja.

Itsellä on Pro ja painoa varmaan sen raamikkaamman kaverisi verran. Sillä yhdistelmällä muutaman kerran käytännössä täysillä ajettu testilenkki 20 kilsaa (jossa se pari kilsaa ylämäkeä) onnistuu muttei oikein pidempään voi joka paikassa ja kelillä luottaa. Reilu vastatuuli tekee jo paljon eli kunnon tuulella tuolla matkalla sai akun käytännössä aivan kuivaksi ja viimeiset metrit potkittiin vauhtia.
Oma on kevyesti "kellotettu" eli ei juuri enempää nopeutta mutta enemmän tehoa varsinkin mäkiin ja vajaalla akulla. Alkuperäisellä firmiksellä ja rauhallisemmin ajaen matka tottakai kasvaa.

Kännysofta ei ole pakollinen mutta sitä voi käyttää. Ja kyllä itse tuota olen kantanut, kuskannut autossa jne. Ei ole pieni eikä siro mutta onnistuu silti ihan ok.

Renkaista olen itsekin pariin otteeseen kirjoitellut.

Mutta tosiaan, jos Xiaomi ajatuksena niin unohda se normaali ja venytä budjetti Prohon. Et varmasti tule sitä lisäpanostusta katumaan myöhemmin.
 
Muistakaa myös ne rengaspaineet.

Omassa laudassa lähtee takarenkaasta itsestään päivässä 0,2 baria pois ja eturenkaassa on jotain vikaa, eli saan laittaa siihen ilmaa joka kerta kun lähden liikkeelle.

Nyt lähden kohta iltalenkille ja laitoin testiksi 3,4 baria, vaikka suositus olisi 2,6 baria.

Pelkästään noin 5km kauppareissu renkailla joissa on alipaine, näyttää normaalisti akussa kotona noin 82% ja renkaat kunnon paineilla 89%.
 
Muistakaa myös ne rengaspaineet.

Omassa laudassa lähtee takarenkaasta itsestään päivässä 0,2 baria pois ja eturenkaassa on jotain vikaa, eli saan laittaa siihen ilmaa joka kerta kun lähden liikkeelle.

Nyt lähden kohta iltalenkille ja laitoin testiksi 3,4 baria, vaikka suositus olisi 2,6 baria.

Pelkästään noin 5km kauppareissu renkailla joissa on alipaine, näyttää normaalisti akussa kotona noin 82% ja renkaat kunnon paineilla 89%.
Ei taida aihetta voida liikaa korostaa.

Ne paineet on todella helppo jättää liian mataliksi varsinkin jos ei ole järkevää mittaria pumpussa. Ja pieni rengas joten varsin pienellä vuodolla ollaan poissa optimilukemista. Kerran viikossa tarkistaminen ei ole ollenkaan liioittelua.
Akun varaustilakaan ei ole välttämättä mitenkään lineaarinen suure joten välttämättä täydellä akulla ei lyhyillä matkoilla suurta eroa tule mutta harmittaa varmasti kävellä viimeiset pari kilometriä sen ihan äärirajoille venytetyn matkan jälkeen joka ei sitten onnistunutkaan vajailla renkailla.

Ja kun viimein posti jaksoi kantaa Xiaomin pumpun perille niin muutaman käyttökerran jälkeen ei voi kuin suositella "vakio"varusteeksi. Paljon helpommin tulee ne paineet katsottua kun on sopiva laite käsillä. Odottaa sai kauan mutta noin 32e joten ei edes hinnalla pilattu.
 
@djmake mulla on aina etulaukussa se ladattava Xiaomi pumppu digitaalinäytöllä ja suosittelisin muillekin.

Huoltoasemien pumput on tarkoitettu autoille ja vetää kerralla semmoiset määrät painetta että ja myös minun Bilteman jalkapumpun viisariasteikko heittelee mitä sattuu, että sillä voi pumpata lähinnä fillarin renkaita ja kokeilla sormilla onko renkaissa tarpeeksi ilmaa.
 
@djmake mulla on aina etulaukussa se ladattava Xiaomi pumppu digitaalinäytöllä ja suosittelisin muillekin.

Huoltoasemien pumput on tarkoitettu autoille ja vetää kerralla semmoiset määrät painetta että ja myös minun Bilteman jalkapumpun viisariasteikko heittelee mitä sattuu, että sillä voi pumpata lähinnä fillarin renkaita ja kokeilla sormilla onko renkaissa tarpeeksi ilmaa.
En ole vielä ajatellut kantaa aina mukana mutta helppohan tuo on vaikka reppuun heittää. Jalkapumppua tai muuta isompaa taas ei.

Huoltoasemien laitteissa on myös se perustavaa laatua oleva vika, ettei niitä ole koskaan sopivassa paikassa. Kyllä se tarkistaminen jää todella helposti tekemättä jos et saa kotona näppärästi hoidettua.
Sitä taas on vaikea sanoa, mitä on noiden Xiaomin laitteiden todellinen tarkkuus mutta uskoisin vähintäänkin toistettavuuden olevan ihan kohdallaan vs vaikka se jalkapumppu. Ei omallakaan moisella mitään erityisen tarkkaa kannata tavoitella, tosin toki niitäkin on olemassa parempia.

Ja sama pumppu tosiaan on itsellänikin. Tilasinkin jo ennen kuin siitä mitään olit maininnut, toimitus vaan otti "hieman" aikaa.
Ettei jää epäselväksi niin puhutaan siis tästä laitteesta: https://www.mistore.fi/sahkopotkulaudat/tarvikkeet/xiaomi-mi-portable-electric-air-compressor Maailmalta selvästi edukkaammin.
 
Kiitoksia asiantuntevista kommenteista :tup: voi tosiaan olla, että käännän katseeni tuon Pro-mallin suuntaan. Tuliskohan tarjouksia kunhan lehdet alkavat kellastua.. :btooth:
 
Onko tullut vastaan skootteja, joiden kantavuus on yli tuon 100kg? Vai onko tuo 100kg raja enemmänkin suositeltu raja, koska käsittääkseni yleensä nuo rungot kyllä kestävät enemmänkin, mutta moottorien puolesta jos mennään yli tuon rajan, niin voi ylämäet tehdä jo tiukkaa. Joitain malleja olen nähnyt missä nuo rajat ovat korkeampia, mutta sitten taas hintakin nousee huomattavasti esim. Unagi E500.
meillä laudassa kantavuus 200kg
 
Ostin tuon xiaomin 365 pron ja äärimmäisen mukava peli, mutta vääntöä puuttuu ylämäissä. Niitä on tuossa työmatkalla pari kappaletta aika jyrkkää ja pitkää.

Onko softaa sörkkimällä mahdollista saada lisää vääntöä vehkeeseen? Ei se 5km/h lisävauhtikaan pahitteeksi olisi. Löytyykö jollain ohjetta/linkkiä millä nuot saisi tehtyä?
Firmis taitaa olla 1.6.8
 
Ostin tuon xiaomin 365 pron ja äärimmäisen mukava peli, mutta vääntöä puuttuu ylämäissä. Niitä on tuossa työmatkalla pari kappaletta aika jyrkkää ja pitkää.

Onko softaa sörkkimällä mahdollista saada lisää vääntöä vehkeeseen? Ei se 5km/h lisävauhtikaan pahitteeksi olisi. Löytyykö jollain ohjetta/linkkiä millä nuot saisi tehtyä?
Firmis taitaa olla 1.6.8
 
Ostin tuon xiaomin 365 pron ja äärimmäisen mukava peli, mutta vääntöä puuttuu ylämäissä. Niitä on tuossa työmatkalla pari kappaletta aika jyrkkää ja pitkää.

Onko softaa sörkkimällä mahdollista saada lisää vääntöä vehkeeseen? Ei se 5km/h lisävauhtikaan pahitteeksi olisi. Löytyykö jollain ohjetta/linkkiä millä nuot saisi tehtyä?
Firmis taitaa olla 1.6.8
Itse laitoin myös custom firmiksen m365 pro:hon. Nyt kulkee 35 ja on todella hyvin vääntöä. Tehoa näyttäisi ottavan maximissaan nyt 850w.
 
Aikaisin perjantaiaamuna tilattu Augment 10 -kännimoponi oli noudettavissa maanantaiaamuna kahdeksalta. Valitettavasti pääsin vasta juuri äsken sen hakemaan. Pitänee kohta koeajaa. Akkua vielä vähän latailin, vaikka näytti jo valmiiksi 4/5.

Edit: Kyllä se toimii. Muuta en juuri osaa sanoa, ajelin vain laiskana miehenä etuovelta parkkipaikalle autoa hakemaan. Rengaspaine pitänee tarkastaa ja lisätä ennen laajempaa koeajoa. Vähän on kiikkerämpi kuin olin toivonut, ilmeisesti koska ohjaustanko olikin aika normaali kapea. Jotenkin sain sellaisen väärän käsityksen, että olisi leveämpi. Kuitenkin vaikuttaisi ihan OK.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 470
Viestejä
4 552 965
Jäsenet
74 989
Uusin jäsen
Verri_T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom