Minäkin olen Augmentin ES10:ä testaillut pari päivää. Ihan hyvin tuntuu kulkevan ja mukavat kyydit. Pikku töyssyt teissä ei kauheasti haittaa, ja vähän huonommallakin tiellä pääsee nätisti, samaten matalammista reunakivistä pääsee ajamalla yli nätisti. Jarrut on hyvät. Toimintasäde pitäisi riittää aika hyvin kaikkiin reissuihin, joita itsellä on tarkoitus tehdä. Abusin taittolukon hommasin pyöräliikkeestä, kun u-lukko ei mahtunut vanteen ja levyjarrun välistä. Tämä mahtuu, ja pitäisi olla sentään vaijerihärpäkkeitä parempi, tosin se pitää tunkea vanteen ja levyjarrun välistä aika ahtaasti. Lisäksi lukossa tuli mukana semmoinen teline, jonka sai viriteltyä kohtuu lujasti kiinni tangon alaosaan, vaikka tanko onkin paksumpi kuin polkupyörissä. Sen sijaan sopivaa puhelintelinettä ei ainakaan vielä löytynyt. Kiinnitysmahdollisuuksia sille ei ole tangossa mitenkään ihan hirveästi, taidan jättää sen sikseen.
Ekan pidemmän reissun jälkeen lauta alkoi vähän nitistä, ilmeisesti tuosta kohdasta, mistä ohjaustanko taittuu. Lauta tuntuu silti lujalta ja tanko ei kuitenkaan heilu tms. (tangossa on ruuvi, josta kiristysmekanismia saa säädettyä kireämmälle), joten veikkaan tuon olevan enemmän tällaisen taitettavan laudan ominaisuus kuin virhe...? "Vakkari" menee automaattisesti päälle, kun riittävän pitkään painaa kaasua, mikä on kiva ominaisuus (en tiedä miten yleinen laudoissa). Kyllähän tällä päästelee, mutta jää jännättäväksi mitä kaikkea talvi tuo tullessaan ja onko laudasta lopulta polkupyörän korvaajaksi...
Augmentin chatti-aspasta kysyin niin kertoivat, että auratuilla teillä voi ajaa talvisin, mutta olen semisti skeptinen miten talvikäyttö käytännössä onnistuu kun talvet on nykyään vähän mitä on ja näillä ei saisi ajaa edes vesilätäköissä. Kertoivat myös, että tähän malliin saattaa olla tulossa talvirenkaita talveksi.
Pari pikku ärsyttävää asiaa tuossa on. Ensinnäkin akun varauksen ilmaisu. Jäljellä oleva akku näkyy laitteen näytössä vaan viitenä palkkina eikä esim. prosentteina, joten kun siinä on se vika palkki näkyvissä, niin sen kanssa ei viitsi riskeerata, pääseekö sillä nyt sitten 4 km vai 0,2 km. Asian merkitys tulee varmaan korostumaan tulevaisuudessa, kun akku tyhjenee jossain määrin nopeammin eikä pysty ihan kokemuksesta ennustamaan. Täysin tyhjäksi en ole kehdannut ajaa. Noin 16-17 km kohdalla näyttäisi itsellä lähtevän viimeinen palkki pois, tosin jos pitää matkan aikana tauon (esim kaupassa käynti) kun näytössä on 1 palkki jäljellä, laittaa laitteen pois ja sen jälkeen lähtee taas reissuun, niin näytössä näkyy ainakin kilometrin verran 2 palkkia varausta, joten varauksen ilmaisu ei ole edes oikein mitenkään looginen. No, testailun perusteella ainakin 20km menee täydellä latingilla siten, että 1 palkki vielä jäljellä... Toiseksi, hiukan pienempänä moitteena, laite pitää rasittavaa piippaus-ääntä joka kerta, kun sen kytkee päälle/pois, vaihtaa moodia tai kun vakkari kytkeytyy. Kysyin tuosta aspasta ja kuulemma sitä ei saa pois päältä. Vakkarissa ehkä ihan hyödyllinen mutta muuten ihan turhaa piipittelyä, vaikka ei tuo nyt varmaan kaikkia ärsytä.