Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
How do I turn cruise control on / off? tuolta löytyy muut paitsi p05, koetin siitä etsiä netistä kanssa tietoa ja mistään ei löydy.
edit: Onpa kumma homma jos kieltivät mukamas kokonaan noiden muokkaamisen. Nehän mainostavat vakionopeudensäädintä ominaisuutena eikä se ole oletuksena päällä.
Riippuu missä asut. Verkkiksestä esim saa mutta vain liikkeistä ja ei Helsingistä.Moro, olen etsinyt kaikkialta xiaomi356pro mallia, mutta mistään en löydä. Onko tosiaan loppunut joka paikasta?
En minä sitä mene sanomaan, etteikö kännimop... sähköpotkulautailu olisi terveysvaikutteista hyötyliikuntaa. Kaipa se tekee hyvää koordinaatiolle ja ryhdille verrattuna siihen, että menisi joka paikkaan istuen henkilöautossa tai joukkoliikenteessä, kunhan ei hanki rasitusvammaa tai kaadu leukaansa katki.En nyt tiedä. Itse ainakin jännitän tiettyjä lihaksia ja lähtiessä toki aina potkii vauhtia yms yms. Kyllä siinä jotain kaloreita palaa enemmän kuin istumisesta.
Heh! Olen ajanut 850km ja niistä varmaan yli 400km on enemmän tai vähemmän notkeassa kunnossaEn minä sitä mene sanomaan, etteikö kännimop... sähköpotkulautailu olisi terveysvaikutteista hyötyliikuntaa. Lukuarvo on kuitenkin aivan ulkoavaruudesta, kun ottaa huomioon sen, miten vähäisen lisäkulutuksen normaali kohtalainen kuntoliikunta aiheuttaa. Sehän ei ole mitään urbaanilegendaa, että liikunta on kehno laihdutuskeino energiatasetta katsoen, vaikka muuten aina kohtuudessa suositeltavaa.
En ole edes omaa lautaa ehtinyt hankkia, mutta kyllä se intuitiivisesti on vasen jalka edellä. Vasen jalka edellä mennään myös kahden käden ampuma-asetta käyttäessä - tai moottorisahatessa, vaikka nehän eivät molempikätisiä laitteita olekaan. Samoin se on vahvempi puoli paljain käsin tapahtuvassa kamppailu-urheilussa. Katseen fokuksen ja tilanhahmottamisen koettu keskilinja on hieman vasemmalle kallellaan, jos näin voi sanoa, ja toisaalta takaoikea nurkka takavasenta vahvempana on turvallisin jättää ikään kuin taakse.Mulla menee "kai" jalat väärin, kun olen oikeakätinen ja oikea jalka on takana ja vasen edessä?
Miten muilla? Oikea jalka on kyllä se vahvin millä esim. potkaisen palloa ja ehkä tasapainojuttu.
Joo tosiaan ampumisessakin vasen on se tukijalka, mutta lätkässä pelaan vasemmalta puolelta ja kalastuksessa hyrräkelassa kelaan oikealla kädellä ja heitän vasemmalta pisimmät heitot.En ole edes omaa lautaa ehtinyt hankkia, mutta kyllä se intuitiivisesti on vasen jalka edellä. Vasen jalka edellä mennään myös kahden käden ampuma-asetta käyttäessä - tai moottorisahatessa, vaikka nehän eivät molempikätisiä laitteita olekaan.
Olen oikeakätinen ja oikea silmäkin on kai marginaalisesti hallitseva. "Jalkaisuutta" en edes yritä määritellä.
Ampumisessahan se on ikään kuin pakko, ellei tarkoiteta jotain suoraan eteenpäin taktista ankkatyyliä rintapanssariin tukien. Lätkässä taas en joukkueurheiluidioottina edes tiedä, kumpi tarkoittaa vasenta ja oikeaa. Heittovapaa käyttäisin vain oikealta puolelta, eikä vasemmalta tulisi mitään.Joo tosiaan ampumisessakin vasen on se tukijalka, mutta lätkässä pelaan vasemmalta puolelta ja kalastuksessa hyrräkelassa kelaan oikealla kädellä ja heitän vasemmalta pisimmät heitot.
Kaveri kokeili mun lautaa ja näytti ensinnäkin tyhmältä ja vaaralliselta kun se piti kumpiakin lenkkareita tasan vierekkäin.
Sanoin sille, että mitä jos tulee pomppu, niin se on menoa
Vähän menee aiheen ohi, mutta kaksi kaveria kelaa vasemmalla kädellä oikeakätisenä avokelalla. Sitä en ymmärrä.Ampumisessahan se on ikään kuin pakko, ellei tarkoiteta jotain suoraan eteenpäin taktista ankkatyyliä rintapanssariin tukien. Lätkässä taas en joukkueurheiluidioottina edes tiedä, kumpi tarkoittaa vasenta ja oikeaa. Heittovapaa käyttäisin vain oikealta puolelta, eikä vasemmalta tulisi mitään.
Painopisteen osalta ajattelisin, että kai se vahvempi käsi pitäisi olla etenkin hypyssä, vaikeassa paikassa, vauhtiin potkaistaessa tms takajalan puolella, jotta hallinta on parempi. Periaatteessa pientareella ajaessa voisi olla eduksi, että luontainen katseen suunta on mahdollista pettävää reunaa kohti, vaikka toisaalta se on teoriassa pois ajoneuvoliikenteestä.
Itse olen myös "viallisia". Oikea jalka takana enemmän ja olen oikeakätinen. Tosin olen jo junnuna oppinut käyttämään molempia käsiä eli esim hiiren käyttö vasemmalta puolelta onnistuu, ammun kiväärillä vasemmalta puolelta näön takia, pelaan lätkää molemmilta puolilta jne jne mikä sotkee kummasti.Mulla menee "kai" jalat väärin, kun olen oikeakätinen ja oikea jalka on takana ja vasen edessä?
Miten muilla? Oikea jalka on kyllä se vahvin millä esim. potkaisen palloa ja ehkä tasapainojuttu.
ei toi viallista oo. suurin osa jotka skeittaa tai lumilautailee laskettelee oikea jalka takana. se nimellisestikkin on regular asento.Itse olen myös "viallisia". Oikea jalka takana enemmän ja olen oikeakätinen. Tosin olen jo junnuna oppinut käyttämään molempia käsiä eli esim hiiren käyttö vasemmalta puolelta onnistuu, ammun kiväärillä vasemmalta puolelta näön takia, pelaan lätkää molemmilta puolilta jne jne mikä sotkee kummasti.
Kun olen suksimiehiä rinteessä enpä tiennyt tuotakaan.ei toi viallista oo. suurin osa jotka skeittaa tai lumilautailee laskettelee oikea jalka takana. se nimellisestikkin on regular asento.
Kyllähän siellä goofyä on matkassa mutta automaattisesti vasenkätinen ei laske goofynä tai oikeakätinen reguna.ei toi viallista oo. suurin osa jotka skeittaa tai lumilautailee laskettelee oikea jalka takana. se nimellisestikkin on regular asento.
Suurempi ongelma saattaa olla löytää sopivat renkaat. Lähtisin melkein itse liikkeelle selvittäen, saako mikä kokoa riittävän karkeaa ja sellaista, jonka pystyy nastoittamaan. Ja vielä mieluusti joku muu kuin kaikkein kiinalaisin. Jos pienessä pakkasessa on täysin kiveä, ei sekään ajettavuutta paranna.Onko näitä tehty vielä sellaisia, joilla kehtaisi ajella talvisinkin ja välikausisohjoissa? Nastarenkaat aika pakolliset, siispä miten hoituu renkaiden vaihto?
Onko näitä tehty vielä sellaisia, joilla kehtaisi ajella talvisinkin ja välikausisohjoissa? Nastarenkaat aika pakolliset, siispä miten hoituu renkaiden vaihto?
Edit: ainakin tämmöisiä löysin, onko näistä kokemusta kellään?
Sähköpotkulaudat - eego
Sähköpotkulaudat Sähköpotkulauta on käytännöllinen kulkuneuvo jokapäiväiseen liikkumiseen. Sähköpotkulauta on äänetön ja ekologinen, sen lisäksi sillä ajamiseen ei tarvitse ajokorttia, eikä sähköpotkulautaa tarvitse rekisteröidä. Eegon valmistamat sähköpotkulaudat toimivat myös talvella ja ne...eego.fi
Litium akku sinulla on puhelimessakin.Hei miten ootte foorumilaiset hoitanu lautojenne ENSIMMÄISET latauskerrat? Itsellä nyt ensimmäistä kertaa litium akku käytössä niin näillähän toi lataaminen on vähän tarkempaa vrt. Lyijyakkuihin. niin ooteko ladannut noi miten käytön jälkeen, ootteko ladannut niinkuin sivuilla lukee eli ennen kuin lähtee ihan uudella laudalla ensiajolle niin lauta ladataan 100%, ajetaan 10-20% pois ja ladataan takas 100%, tämä toistetaan 3-5 kertaa jonka jälkee latausta ei enään kannata nostaa sinne 100% vaan 20-80% väliin jos haluaa että akku kestää. Se on tiedossa että litium akkuja ei ikinä saa päästää tyhjäks tai voi ottaa damagee siitä, mutta entäs toi lataaminen? Ottaako akku damagee jos ei toimi niinkuin tossa aiemmin kirjottelin.
Tähän jatkoa: mikä on akun oikea säilytysvaraus talven yli?Hei miten ootte foorumilaiset hoitanu lautojenne ENSIMMÄISET latauskerrat? Itsellä nyt ensimmäistä kertaa litium akku käytössä niin näillähän toi lataaminen on vähän tarkempaa vrt. Lyijyakkuihin. niin ooteko ladannut noi miten käytön jälkeen, ootteko ladannut niinkuin sivuilla lukee eli ennen kuin lähtee ihan uudella laudalla ensiajolle niin lauta ladataan 100%, ajetaan 10-20% pois ja ladataan takas 100%, tämä toistetaan 3-5 kertaa jonka jälkee latausta ei enään kannata nostaa sinne 100% vaan 20-80% väliin jos haluaa että akku kestää. Se on tiedossa että litium akkuja ei ikinä saa päästää tyhjäks tai voi ottaa damagee siitä, mutta entäs toi lataaminen? Ottaako akku damagee jos ei toimi niinkuin tossa aiemmin kirjottelin.
Tietojen mukaan 50%Tähän jatkoa: mikä on akun oikea säilytysvaraus talven yli?
Tähän jatkoa: mikä on akun oikea säilytysvaraus talven yli?
Onko näin myös ensimmäisillä latauskerroilla?Sähköpyörässä ja laudassa ollut aina noin 80% akkua kun jäänyt talvisäilytykseen, toki pyörällä tulee välillä heitettyä lenkkiä ihan talvella. Kesällä aina tyhjästä täyteen, latauselektroniikka huolehtii lopuista.
Ei ole rakettitiedettä, tärkeintä on ettei akku mene tyhjäksi sillä sitä se ei kestä
Luuletko että sinä olet se ensimmäinen joka lataa sitä akkua?Onko näin myös ensimmäisillä latauskerroilla?
Vähän menee aiheen ohi, mutta kaksi kaveria kelaa vasemmalla kädellä oikeakätisenä avokelalla. Sitä en ymmärrä.
Niin, mutta pysyykö akun kapasiteetti ja tehon anto samana? esim. Akku jota ladataan oikein vrt akku jota ei ladata oikein.Luuletko että sinä olet se ensimmäinen joka lataa sitä akkua?
Ei se akku mihinkään hajoa normaalista lataamisesta
Lataa nyt se vaan... Ihan turha häsätä ja sählätä. Älä lataa ellet tiedä tarvitsevasi kapasiteettia ja akku ei ole ihan vähissä. 50-80% lataus on optimi keston kannalta. Ei ole salatiedettä.Ja toi ”ei ladata oikein” tarkoittaa esim, akku otetaan heti käyttöön ilman ensilatausta ja ladataan 100%iin vasta kun tyylii 20% jäljel ja ladataan aina 100% asti ku ladataan
oikein lataus tarkoittaa, akku joka ladataan ennen ensimmäistä ajoa 100% ja ajetaan se noin 60%:iin ja ladataan taas takas 100% toistetaan muutama-5 ensimmäistä latauskertaa Ja sen jälkee lataus aina 20-90% ja tietenki välil voi sinne 100% jos lähtee vaik pidemmälle ajolle.
jos noita akkujen käyttö tapaa vertaa niin kumpi akku tulis kestää pidempää? voiko akun tehoissa tai kapasiteetissa olla eroa?
Kiitos. Nuo asiat, jotka mainitsit, ovat varmasti ihan totta ja näistähän löytyykin vaihtoehtoja. Mulla ei siis ole itselläni minkäänlaista lautaa, ja kokemus näistä rajoittuu siihen, kun olen joskus ulkomailla kokeillut sellaista kaupungilla ollutta maksullista kuljetinta. Kunhan spekuloin mahdollisuutta korvata kaupungissa fillarilla tehtävät (lyhyehköt) työmatkat näillä myös talvikeleillä. Mitä enemmän asiaa tutkii niin sitä enemmän alkaa tuntua siltä, että ainakin tässä maailman vaiheessa nämä ovat lähinnä kesävehkeiksi tarkoitettuja, ja taitaa olla se fillari tarkoituksenmukaisempi vehje tuohon?Suurempi ongelma saattaa olla löytää sopivat renkaat. Lähtisin melkein itse liikkeelle selvittäen, saako mikä kokoa riittävän karkeaa ja sellaista, jonka pystyy nastoittamaan. Ja vielä mieluusti joku muu kuin kaikkein kiinalaisin. Jos pienessä pakkasessa on täysin kiveä, ei sekään ajettavuutta paranna.
Umpikumiseen nastat toki saisi mutta eipä mikään sileäpintainen liikaa auta eikä kovin pitkillä piikeilläkään ole mukava ajaa.
Etu / takavetoon en ota kantaa mutta itse en lähtisi talvikelillä liikkeelle laudalla jossa on mekaaninen jarru vain eteen. Ja taas varsinkin etuvetoisessa sähköjarru tulisi saada varsin pienelle teholle tai mieluiten kokonaan pois päältä. Kyllä se etupyörän hallinta on syytä olla kokonaan itsellä jos aikoo oikeasti liukkaillakin keleillä ajaa.
Heh, en edes hoksannut, että noissa oli lyijyakku.Eit kukka ny mitiä lyijyakullisia meinaa. Niissä on painoakin melkoisesti akuista. Talvikeleihin varmaan ois paree, jos molemmat pyärät vetää tai ainakin takaa. Miten lienee akkujen kesto vaikkapa -20 pakkasissa?
Juuri näin. Akun käyttöikä - sikäli kun latausta ja purkua ei ole väärin mitoitettu ihan sikamaisella virralla tapahtuvaksi vaan ollaan jokseenkin akkukennojen spekseissä - määräytyy ensisijaisesti sen perusteella, paljonko käytetään(syklit) ja lisäksi etenkin vähemmällä käytöllä säilytyksestä.Lataa nyt se vaan... Ihan turha häsätä ja sählätä. Älä lataa ellet tiedä tarvitsevasi kapasiteettia ja akku ei ole ihan vähissä. 50-80% lataus on optimi keston kannalta. Ei ole salatiedettä.
Juu. Lisäksi täytyy tarkentaa kaiken varalta epätietoisille, että syklit eivät tarkoita latauskertoja vaan valmistajan määrittelemää syvää purkua. Tätä voi yksinkertaistettuna verrata hypoteettiseen lyhytikäiseen ooppelin bensakoneeseen, joka ei kestä sataa tankkauskertaa vaan kestää polttaa 5 000 litraa polttoainetta.Ei ole vaikutusta tuossa käytössä. Lipojen käyttöikä on muutenkin vain ~300 sykliä.
Heh, en edes hoksannut, että noissa oli lyijyakku.
Tänään saapui ninebot max 1gen moottorilla ja ensi ajelut testattu, hyvin kulki "vakionakin" mutta vaihdoin melkeen samantien maagisen SN numeron ja USA nopeudet sisään + custom firmis (SHMAX). Huomenna lisää ajelua.
Entisenä (lauta hajos ja rahat palautettiin) Ninebot es2 ja es4 (ostin lisäakun) omistajana päädyin nyt augment eco es one 10 omistajaksi(kiitos koodista).
Olisko vielä tuota koodia heittää, en jostakin syystä koodia nähnyt tuolla keskusteluissa? (tai sitten pitäisi käydä optikolla)
Tuo Augment es one 10 vaikuttaisi erittäin hyvältä hinnakseen. Onko kukaan selvitellyt millä nimellä löytää varaosia tuohon kiinasta? Keskieuroopassa tuota myydään Blaupunkt ESC910 nimellä nähtävästi. Onkohan tuo Blaupunkt tuon laudan oikea valmistaja, vai onkohan tuostakin vielä joku oma ei-brändätty kiinaversio olemassa?
Minustakin nämä vaikuttaa ainakin paperilla hyviltä, ja arvon tällä hetkellä tuon One 10 ja Carbon version välillä. Saman alennuksen näyttäisi saavan tuostakin koodilla. Onko ES One Carbonista kellään kokemuksia?Tuo Augment es one 10 vaikuttaisi erittäin hyvältä hinnakseen. Onko kukaan selvitellyt millä nimellä löytää varaosia tuohon kiinasta? Keskieuroopassa tuota myydään Blaupunkt ESC910 nimellä nähtävästi. Onkohan tuo Blaupunkt tuon laudan oikea valmistaja, vai onkohan tuostakin vielä joku oma ei-brändätty kiinaversio olemassa?
Ainakin kuvittelin täällä jonkun maininneen mutten ole varma. Itse en ole vielä, odottaa inspiraatiota. Ja toisaalta myös pitäisi jaksaa etsiä joku järkevä laukku akkua varten.Onko kukaan ostanut ja asentanut lisä-akkua / vara-akkua M365 Pro -mallille? Jos olet ostanut/tilannut niin mistä? Oliko asennus helppoa / vaikeaa?
HX X8 pitäisi olla tuon alkuperäinen nimi. Amerikassa Levy Plus nimellä myös noita liikkeellä ja heillä on varaosia sun muuta niihin saatavilla.
Moro, olen etsinyt kaikkialta xiaomi356pro mallia, mutta mistään en löydä. Onko tosiaan loppunut joka paikasta?