Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Tämmöinen Kugoo G-Max saapui postiin ja ensivaikutelmana on, että kulkee kuin juna. :D

Ei mahdu kuitenkaan tarpeeksi näppärästi autoni pienehköön takakonttiin, joka on vaatimuksena "must". Vapautuu myyntiin, mikäli joku on kiinnostunut. ;)
 
Tämmöinen Kugoo G-Max saapui postiin ja ensivaikutelmana on, että kulkee kuin juna. :D

Ei mahdu kuitenkaan tarpeeksi näppärästi autoni pienehköön takakonttiin, joka on vaatimuksena "must". Vapautuu myyntiin, mikäli joku on kiinnostunut. ;)
Missä autossa on noin pieni kontti? Meinaan oma on ollut Fiestan kontissa muiden tavaroiden kanssa oikein hyvin.
 
Tämän linkin dashboard on klooni, johon on flashattu buginen firmis, mm. bluetooth valo vilkkuu kun ei ole yhteyttä, joillain potkulauta sammuu kun laittaa valon päälle tjs.

Jos aiotte flashata firmiksiä ja laittaa vaikka Xiaogen 2.0.4:n, ei kannata ostaa klooni dashboardia, murheita tulee.
Jos muuten lautojen kanssa selvitään niin osapuolen kanssa ollaan kyllä vielä huolella nesteessä. Joka ainoaa firmiksen sisältävää osaa on tarjolla loputtoman monta ja moni on tottakai "original" tms maininnalla varustettu. Kuvistakaan ei voi paljoa päätellä, ne kun voivat olla mistä tahansa ja kyllähän kiinalainen osaa kopion tehdä.
Kiva odottaa jotain osaa se kuukausi, asentaa paikoilleen ja todeta, ettei mikään järkevä firmis toimi ja muutoinkin on buginen.

Saisivat valmistajat laittaa tarjolle niitä oikeasti alkuperäisiä osia. Ei tuota elektroniikkaa niin usein mene, etteikö voisi maksaa vähän enemmän jos saa varmasti toimivan. Tai edes joku järkevä tapa tarkistaa, onko jokin osa alkuperäinen vai halpa kopio.
 
TUFOM kun sulla on toi sama lauta ku meillä niin miten teit ekan latauksen suhteen, paljonko oli akkua paketista otettaessa, ajoitko heti niillä virroilla mitä oli vai latasitko ensin ja mihin asti jos latasit?
Latausta oli noin 90%, näytti täyttä viitta palkkia, mutta laitoin laturiin ja odotin että vihree valo sytty enneku käytin ekan kerran.
 
ES2 saapui eilen, kahva kiinni, lataukseen, virtaa tuossa vaiheessa 66%, kännykällä paritus.
Testiajot, noh, ei se kauhean huimaa kyytiä tarjoa. Huiput gepsillä 25km/h, painoa kuskilla 77kg.
Muksut vei laudan, hyvin näyttää kiihtyvän kun painoa laudan päällä 30kg.

Joku klappi tuntuu etupäässä, tulenee jousituksesta. Parhaiten tuntuu kun jarruttaa kun sähköinen jarru ottaa etupyörään, ohjaustanko klappaa selkeästi.
 
Jos lukitsen tuon ES2:n kännykällä ja se vatkuli varastetaan niin tekeekö varas tuolla mitään? Eli voiko tuon vain nollata ja ottaa uudelleen käyttöön?
 
Saitko jo flashailtua? Suunnitelmissa sama laite ja toimenpide. Ohjeet tuntuu olevan saksa tai vanhentuneita....
kävi niin että muutin region worldwideksi ja sen jälkeen ninebotin oma softa halus päivittää ohjelmiston, no nyt on vakkari/valo toimii nappulasta ja kulkee sen 25-26 mittariin, eli taisi tulla "virallinen worldwide" malli :D. taidan nyt toistaiseksi mennä tuolla asetuksella, kuitenkin eka lauta niin ehkä ihan hyvä että on vähän rauhallisempi...
 
Nyt alkaa laudassa olla kaikki ne tarvikkeet mitä olen halunnut :)
  • ohjaustangossa teline lisätarvikkeille, kuten kännykälle sekä fillarilampulle syksyä varten yms.
  • kännykkäteline
  • juomapulloteline
  • tavarakoukku kevyisiin kantamisiin
  • varashälytin
  • 3 litrainen laukku, jonka sisällä on nyt 18 000mAh varavirtalähde, akkukäyttöinen renkaantäyttölaite, laudan latausjohto ja mustekala
Vielä täytyy ostaa renkaan paikka-ainepullo jostain ja jotain työkaluja voisi katsoa mukaan.

lauta.PNG
pystytkö laittamaan vähän parempia kuvia että miten mitäkin olet kiinnitellyt ja millainen lukko/hälytin sulla on? aluksi nyt itselle ajattelin hakea ihan halppis vaijerilukon jos ei sit vastaan tule jotain fiksumpaa mutta jonkinlainen hälytin kiehtoisi myös, se softan oma lukitus tuntui aika lapselliselta kun sitä testasin...
 
kävi niin että muutin region worldwideksi ja sen jälkeen ninebotin oma softa halus päivittää ohjelmiston, no nyt on vakkari/valo toimii nappulasta ja kulkee sen 25-26 mittariin, eli taisi tulla "virallinen worldwide" malli :D. taidan nyt toistaiseksi mennä tuolla asetuksella, kuitenkin eka lauta niin ehkä ihan hyvä että on vähän rauhallisempi...
Ei ole tuttuja laitteita ylipäätänsä sähköpotkulaudat, mutta olen harkinnut tätä G30 Maxia. Miten tuo maakoodin vaihto käytännössä tapahtuu tässä laitteessa, ihan apin kautta?

Osaatko sanoa ( tai muutkin kyseisen laudan omistajat) soveltuuko kyseinen lauta, työmatkalle kohtuu heiveröiselle ihmiselle (lapsi tai 60kg painava aikuinen) joka haluaisi mennä bussipysäkille tällä ja ottaa laudan bussiin mukaan ja taas loppumatkan tällä.

Onko liian painava ja iso lauta tähän päivittäiseen operaatioon, nosto bussiin, kokoon ja takas jne? Voi olla että pitää olla kohtalaisen näppärää, että tähän ylipäätänsä suostuu.
(uskon kyllä siihen että kun laudalla menee muutamat kerrat niin 7km työmatkat voi jo joskus mennä kokonaankin tällä laudalla). Aika näyttää.

Itselle tää tulisi olemaan lähinnä lelu ja terassilauta, mutta ihan niillä perusteilla en ole vielä raskinut ostaa.
 
Onhan tuo G30 aika iso ja vittumainen nostella niin en kyllä varmaan itse viitsisi sitä edestakaisin bussiin nostella vaikka iso äijä olenkin. Itsekin tuota ostopäätöstä arvoin kun ei nyt oikeaa tarvetta ollut, ajattelin vaan että kiva ajella terassille ja takaisin. Mutta oikein miellyttävää on ollut nyt ajella, olen kuskannut 8v muksua paikasta toiseen, kauppareissut hoitanut ja toki käynyt myös siellä terassilla. Tuntuu että voin kaupungissa korvata suurimman osan reissuista tällä.
 
7km työmatkahan tuolla taittuu hetkessä joten miksi ei suoraan käytä lautaa siihen? Tosin jos joutuu autotiellä ajamaan niin sitten ymmärrän.

Itsellä n.12km töihin ja menee n.40-45min laudalla ja yleisillä se 30min.
 
Niin vähän ajattelinkin, mikä olisi hyvä lauta jos yksi iso prioriteetti olisi juurikin tuo laudan päivittäinen kuskaaminen bussissa? Silti oltava laadukas ja range ainakin sen 20km. Onko ylipäätään mikään lauta oikeasti kätevä, että se olisi helppoa nostella ym. (niin kuin jotkut mainosvideot antavat ummärtää)
 
Ehkä jokin tälläinen 9.9kg hiilikuitulauta mukana kantamiseen? G30 on ihan mahdoton nostella mukaan 18kg painoisena, toisaalta vaikka se ei painaisi mitään, se on joka tapauksessa liian suuri käsiteltäväksi että voisi ottaa mukaan istumapaikalle.
 
Ei ole tuttuja laitteita ylipäätänsä sähköpotkulaudat, mutta olen harkinnut tätä G30 Maxia. Miten tuo maakoodin vaihto käytännössä tapahtuu tässä laitteessa, ihan apin kautta?

Osaatko sanoa ( tai muutkin kyseisen laudan omistajat) soveltuuko kyseinen lauta, työmatkalle kohtuu heiveröiselle ihmiselle (lapsi tai 60kg painava aikuinen) joka haluaisi mennä bussipysäkille tällä ja ottaa laudan bussiin mukaan ja taas loppumatkan tällä.

Onko liian painava ja iso lauta tähän päivittäiseen operaatioon, nosto bussiin, kokoon ja takas jne? Voi olla että pitää olla kohtalaisen näppärää, että tähän ylipäätänsä suostuu.
(uskon kyllä siihen että kun laudalla menee muutamat kerrat niin 7km työmatkat voi jo joskus mennä kokonaankin tällä laudalla). Aika näyttää.

Itselle tää tulisi olemaan lähinnä lelu ja terassilauta, mutta ihan niillä perusteilla en ole vielä raskinut ostaa.

No muista laudoista ei ole kokemusta mutta tuon voin todeta että yllättävän iso (tietysti sitä kaikki revikatkin pitivät miinuksena, AINOANA miinuksena...) ja painava toi on, hyundai kona ev:n takaluukkuun mahtuu juuri ja juuri niin ettei käännä penkkejä (kokoontaitettuna). Taittaminen on helppoa ja parin päivän perusteella lauta vaikuttaa todella jykevältä tälläisen 110kg ukkelin käytössäkin. Itsellä pääasiassa lauta kulkee autossa joten nostelut luultavasti jää vain siihen... Mutta voisin kuvitella että bussissa kulkeminen on aika eksoottista noin ison laudan kanssa :D tietysti tarvii muistaa että kevyemmät laudat on sitten heikompaa tekoa ja pienemmällä akulla varustettuja, itse meinasin ekaks tilata kugoo s1 pro mutta kuin tuo g30d oli dnal tarjouksessa ja todellakin monen revikan mukaan ainoa miinus on koko niin päätin kokeilla sitä enkä ainakaan vielä kadu
 
Onko täällä kukaan säätänyt es4 kanssa motor power constant arvoa? Ei tunnu hakemallakaan löytävän tietoa että miten paljon tehoa tuolla saa ja paljonko uskaltaa säätää.
 
Eipä toi g30 max niinköän ole kannettava, enemmänkin raahattava. Sama kun tietokone skenessä vertais ultrabookkia isoon painavaan peliläppäriin. Eli kyl kädessä mukana kulkee mut ei se mukavasti kannettava ole
 
VOI HUHHHUHH!!! Tänää saapu FLJ T11 ja FLJ T112! Nyt hetken kokeilun jälkeen en ois uskonu että tämmönen peli tää 5600w MONSTERI on, uskalsin noin huiput vetää ja suoral 93km/h sain GBS:ssä ei huhhuhhh.... ohittelin maantiel autoi ,tais vähä miettii mikähän jätkä tossa menee poliisikin tuli vastaa mutta onneks en ajanu sillo kovaa. Tol 2400w saatii GBS:ssä pienee alamäkee 71km/h, onks ketää lahest jotka lähtis ajelee?
 
Myynnissä nyt myös Nitrox 800w ja jos joku kiinnostuu tost FLJ T11:sta niin senkin vois myyä, vaimokin haluaa FLJ T112 ku pikkasen parempi
 
Mitä seuraamuksia olisi muuten luvassa jos jäisi Poliisille kiinni sellaisesta pelistä kuten esim tuo. FLJT112? Voisi kuvitella, että ainakin moottoripyöräverot ja jotain muuta sakkoa päälle.
 
Mitä seuraamuksia olisi muuten luvassa jos jäisi Poliisille kiinni sellaisesta pelistä kuten esim tuo. FLJT112? Voisi kuvitella, että ainakin moottoripyöräverot ja jotain muuta sakkoa päälle.
Näin uskoisin myös ja vakuutettomalla laitteella ajo ja ilman korttia ajo
 
Onkohan kuinka monimutkainen viritys että laitteeseen laittaisi itse vaikka 3 teho asetusta.
1: "Kävelijä" 15km/h 250W (saisikos tämä asetus päällä muuten liikkua jalankulkusäännöillä?)
2: "Pyöräilijä" 25km/h 1000W (500W+500W)
3: "Rajoittamaton", toimii vain jos paritetut bluetooth laite on lähellä, ettei suljetun alueen reunan yli eksynyt poliisisetä erehdy luulemaan laitetta moottoripyöräksi sitä testatessaan.
 
Uskaltaako noilla ajella useinkaan kovasti jos jää kiinni? Vai onko noissa sitten joku Oikeasti toimiva pikasysteemi, että nopeuden saa rajoitettua siihen 25 km/h eikä kiinnijäämistä tarvitse pelätä?
 
Veikkaan että jos ei kulje poliisin alla yli 25km/h niin ei mitään sanktioita. Ei ne voi tehoja tietää.

Jos taas menee yli niin sitten varmaan sakkoa alkuun, luetaan siinä vaiheessa mopoksi (jos tyyppihyväksyntä) ja on oltava vakuutus+mopokortti. Jos ei tyyppihyväksyntää niin ei saa ajaa tieliikenteessä.

Siinä tapauksessahan lähes kaikki olisi sakkolaitteita mitä kaupasta ulos kantaa kun kaikki menee yli 25km/h, edellä juuri tästä oli keskustelua.
 
Uskaltaako noilla ajella useinkaan kovasti jos jää kiinni? Vai onko noissa sitten joku Oikeasti toimiva pikasysteemi, että nopeuden saa rajoitettua siihen 25 km/h eikä kiinnijäämistä tarvitse pelätä?
Mikään pikasysteemi tai muu ei auta yhtään mitään jos olet ajanut tutkaan reilua ylinopeutta. Vaikutus on aivan täysin päinvastainen. Tutka kertoi reilut lukemat ja vastaat kymmenenteenkin kysymykseen "ei tässä kyllä mitään virejä oo" niin lisää raippaahan siitä seuraa.
Jos taas oikeasti niitä kovempia nopeuksia käyttää siellä metsäpolulla tms niin sehän ei kiinnosta ketään. Mutta jos poliisi sen laudan testaa ja kovemmat nopeudet saa käyttöön jollakin yleisesti tiedossa olevalla tavalla niin rapsuja siitäkin seuraa.

Oikeasti... Miten voi olla niin vaikeaa ajaa niillä laudoilla kadulla se 25 km/h tai ihan ehdottomana ylärajana 30 km/h. Ja myös käyttää firmistä, jossa maksimi on tämä. Maastoon lähtissä sitten toinen firmis sisään ellei laudassa ole tarjolla oikeasti fiksua tapaa aktivoida ne kovemmat nopeudet.
On tässäkin ketjussa jo tuotu esille, miten aivan varmasti kielletään koko homma jos osa koheltaa aivan järjettömästi.
 
Nää on kyllä ihan itsemurhavehkeitä yli kolmenkympin vauhdeissa. Pitäkää kypärät päässä ja yrittäkää olla telomatta muita tielläliikkujia.
Näen jo silmissäni jonkun telovan itsensä tuommoisella 90 vauhdissa ja siinä ei enää normi kypärät auta. Tarvitse, kuin riittävän kokoinen epätasaisuus olla niin ollaan turvallaan. Dronejakin tiukennettiin ja sama varmaan tulee näidenkin kanssa tapahtumaan, kun näillä perseillään.
 
VOI HUHHHUHH!!! Tänää saapu FLJ T11 ja FLJ T112! Nyt hetken kokeilun jälkeen en ois uskonu että tämmönen peli tää 5600w MONSTERI on, uskalsin noin huiput vetää ja suoral 93km/h sain GBS:ssä ei huhhuhhh.... ohittelin maantiel autoi ,tais vähä miettii mikähän jätkä tossa menee poliisikin tuli vastaa mutta onneks en ajanu sillo kovaa. Tol 2400w saatii GBS:ssä pienee alamäkee 71km/h, onks ketää lahest jotka lähtis ajelee?
RIP
 
Aivan. Ja jos henki jää niin keskiverto palkansaajalle tuo tulee TODELLA kalliiksi. En jaksa edes miettiä, montaako pykälää tuossa rikotaan mutta joka tapauksessa vähintäänkin riittävän montaa. Jo pelkästään sen luokkakohtaisen kertominen liki neljällä on kallis, saati kaikki muu lisäksi tuleva.
Mutta jokainen tavallaan. Toivon mukaan ei tapa sivullisia.
 
Ehkäpä tyydyn tuohon ninebot maxin 25-30 km/h vauhtiin xD
Hyvä valinta ja aivan samalla mennään täällä M365 Pron osalta. Taitaa 27 km/h olla se lähinnä todellista oleva tällä hetkellä.
Mutta jos laudassa on varaa niin tottakai ne tehot on mukava ottaa käyttöön. Varsinkin kaupunkioloissa on aivan eri, jos lauta kiihtyy maksimiin vaikkapa puolet nopeammin kuin orkkisfirmiksellä. Ja samalla enemmän potkua vielä, kun akku alkaa hiipua. Lisää ajomukavuutta merkittävästi.
 
Veikkaan että jos ei kulje poliisin alla yli 25km/h niin ei mitään sanktioita. Ei ne voi tehoja tietää.

Jos taas menee yli niin sitten varmaan sakkoa alkuun, luetaan siinä vaiheessa mopoksi (jos tyyppihyväksyntä) ja on oltava vakuutus+mopokortti. Jos ei tyyppihyväksyntää niin ei saa ajaa tieliikenteessä.

ei sitä enää mopoksi luokitella jos kulkee yli 45km/h ja voi ne tietää, varmaa 2min googlaus sen kertoo paljon siinä tehoja on....
 
Itestä tuntuu, että jos näkökentässä on yhtään ihmistä, niin turvallisinta ajella varmuuden vuoksi erittäin hitaasti. Kaupungissa ihmiset kävelee monesti kännykät kädessä ja tekee äkkinäisiä käännöksiä. Syrjäsemmillä teillä, missä ei poukkoilevia jalankulkijoita liiku, tekisi mieli saada laudasta kaikki maailman tehot irti, mutta kyllähän tuo 30 km/h jo tuntuu niin, että näpit jäätyy =) varmaan pitääkin ”ajohanskat” hommata seuraavaks...
 
Mikään pikasysteemi tai muu ei auta yhtään mitään jos olet ajanut tutkaan reilua ylinopeutta. Vaikutus on aivan täysin päinvastainen. Tutka kertoi reilut lukemat ja vastaat kymmenenteenkin kysymykseen "ei tässä kyllä mitään virejä oo" niin lisää raippaahan siitä seuraa.
Jos taas oikeasti niitä kovempia nopeuksia käyttää siellä metsäpolulla tms niin sehän ei kiinnosta ketään. Mutta jos poliisi sen laudan testaa ja kovemmat nopeudet saa käyttöön jollakin yleisesti tiedossa olevalla tavalla niin rapsuja siitäkin seuraa.

Oikeasti... Miten voi olla niin vaikeaa ajaa niillä laudoilla kadulla se 25 km/h tai ihan ehdottomana ylärajana 30 km/h. Ja myös käyttää firmistä, jossa maksimi on tämä. Maastoon lähtissä sitten toinen firmis sisään ellei laudassa ole tarjolla oikeasti fiksua tapaa aktivoida ne kovemmat nopeudet.
On tässäkin ketjussa jo tuotu esille, miten aivan varmasti kielletään koko homma jos osa koheltaa aivan järjettömästi.
Mitenköhän jos ottaa mopo vakuutuksen näihin, muuttuuko lailliseksi?
Siis sellaiset jotka kulkee suunnilleen tuon 40 km/h maksimissaan tai rajoitettuna esim. vaikkapa tuo Janiv92 lauta.
Muistaaksen Kärkkäisen mainoslehtisessä oli jossakin vehkeessä maininta että vaatii mopovakuutuksen ja kulkee yli 40km/h.
Saakohan näihin siis ylipäätänsä mopovakuutuksia, saattaisin hyvinkin siinä tapauksessa ostaa sellaisen ja hommata vakuutuksen.
 
Viimeksi muokattu:
Mitenköhän jos ottaa mopo vakuutuksen näihin, muuttuuko lailliseksi?
Siis sellaiset jotka kulkee suunnilleen tuon 40 km/h maksimissaan tai rajoitettuna esim. vaikkapa tuo Janiv92 lauta.
Muistaaksen Kärkkäisen mainoslehtisessä oli jossakin vehkeessä maininta että vaatii mopovakuutuksen ja kulkee yli 40km/h.
Saakohan näihin siis ylipäätänsä mopovakuutuksia, saattaisin hyvinkin siinä tapauksessa ostaa sellaisen ja hommata vakuutuksen.
Ei. Tyyppihyväksyntä ja kaikki muukin puuttuu.

Onhan tämä selvää että meillä on muutaman vuoden päästä jokin rekisteröintipakko ja vakuutukset, jne kun sakki on vetänyt homman ihan överiksi melkeen satasta kulkevilla laudoilla.

Ihan yhtä typerää kuin nämä YouTuben >100km/h sähköpyörät millä ajellaan kevyenliikenteenväylillä.

Sen verran voisi herätä että kyseessä on laiton, vakuutukseton moottoripyörä. Jos sellaisella perinteiselläkin voisi ajaa, niin Ok (enää ei puutu kuin moton jousitus, isot jarrulevyt ja renkaat... :rolleyes:). Mihinkään ”tää on potkulauta ja poliisikin uskoo niin” on ihan turha tuudittautua.

Jos sattuu jonkun toisen telomaan niin vakuutusyhtiöt perää korvaukset kuskilta. Itse jos itsensä teloo niin toivottavasti ei jää veronmaksajien taakaksi...
 
Viimeksi muokattu:
No eikös se mene samoin kuin mopossa eli kun 45kmh (ilman rakenteellista muutosta jolla kuristus tapahtuu eli esim mönkijöissä käytetty pultti/ruuvi/mutteri kaasun rahoittajana joka vaatii sen poistoa työkaluin tehden siitä laillisen) ylittyy niin voidaan pistää kevariksi/prätkäksi, verot moisesta ja sakot maksuun mm kortitta ajosta, rekisteröimättömällä ajosta jne jne.
 
Mitenköhän jos ottaa mopo vakuutuksen näihin, muuttuuko lailliseksi?
Siis sellaiset jotka kulkee suunnilleen tuon 40 km/h maksimissaan tai rajoitettuna esim. vaikkapa tuo Janiv92 lauta.
Muistaaksen Kärkkäisen mainoslehtisessä oli jossakin vehkeessä maininta että vaatii mopovakuutuksen ja kulkee yli 40km/h.
Saakohan näihin siis ylipäätänsä mopovakuutuksia, saattaisin hyvinkin siinä tapauksessa ostaa sellaisen ja hommata vakuutuksen.
Onko sitä tyyppihyväksytty mopoksi, ei ole = ei onnistu
 

Linkin takana olevaa potkulautaa myydään näillä sanoilla:

"Siitä tyylikästä sähköscoottia alle. Täyttää kevyen sähköajoneuvon kriteerit (max 25 km/h) ja on myös rekisteröitävissä "mopoksi" (max. 45 km/h). "

Itse myyntisivusto onkin hieman erikoisen näköinen, muistan joskus internetin alkuaikoina tehneeni kotisivut, jotka oli ensimmäisellä yrityksellä jo selkeämmät.
 
Laudan etsintä tuli päätökseen. Löytyi käytettynä halvalla pikkuvikainen Inokimin Quick R. Jousitushan tästä puuttuu vaikka sitä kaipailin, mutta 10x2.5" renkaat vaimentaa kyllä ihan kivasti. Lauta murtunut joka hitsattu. Kestää sen mitä kestää ja jos murtuu uudelleen, niin hitsaillaan sitten lisää tai uusitaan koko lauta. 150 euron pintaan noita näytti saavan varaosana + postit ja tullit toki siihen päälle.

Ajettuhan tuolla on melko paljon, vähän päälle 6tkm, mutta vedin eilen kokeeksi 23km lenkin ja akkua meni 3 palkkia viidestä. Melko tuulinen päivä ja lähes koko matka hana pohjassa, eli 35kmh
/h. Käyttömäärän nähden akku vaikuttaa siis olevan ihan kohtuullisessa kunnossa vielä. Lataussyklejähän tolle on varmastikin kertynyt paljon, mutta kaupastahan noitakin saa uusia tai rakentamalla sitten kun vanha kyykkää.
 

Liitteet

  • 20200708_223236.jpg
    20200708_223236.jpg
    3,9 MB · Luettu: 156
  • 20200708_223825.jpg
    20200708_223825.jpg
    1,8 MB · Luettu: 155
Onko täällä kukaan säätänyt es4 kanssa motor power constant arvoa? Ei tunnu hakemallakaan löytävän tietoa että miten paljon tehoa tuolla saa ja paljonko uskaltaa säätää.

Ois tarkotus vähän kokeilla nyt vloppuna kun sain Android-luurin lainaan. Sisäänajo tuli juuri suoritettua, 1000km täynnä eli omalla kohdalla 1000km vähemmän autoilua ja lauta ladattu puhtaallta ydinsähköllä.
 
Tuli tilattua ulkoinen lisäakku omaan ninebot MAX G30D lautaan. Tuon lisäakun kanssa laudalla on menty 65km 35 - 42 km/h nopeudella. Lukemat alkaa olemaan jo vähintäänkin riittäviä. Oman laudan ajattelin rajoittaa kulkemaan max. 30km/h. Kokemuksia voin jakaa kunhan akku saapuu.
 
Tosiaan kun foorumeita selailee niin skaala näille motor power constant arvoille on aika laaja:
scooterhacking.org SHMax presetti tiputtaa tuon arvon -> 42000 asti. Säätövara 42000 - 55000.
Motor Power Constant | Standard: 51575
Lower = More power. Too much power is not recommended for battery and motor life..
This value does not affect top speed.

All selectable were tested and caused no damage to the tested scooters. However, you should select a value considering other factors such as elevated ambient temperatures (e.g. in summer) or differences in component quality.

10 months ago
Big acceleration difference
renderTimingPixel.png

I recently flashed my ES4 with custom firmware because by law you‘re not allowed to go faster than 25km/h where I live and I hate driving in the Eco mode because it is extremely annoying to block cars and bikes because of the terribly bad acceleration once you had to stop... However since 1.4.1 and 1.5 do not fully support tweaking I went with 1.3.9 and the SH presets wich is changing the motor power constant from 51575 to 50000 and otherwise just changed max speed to 27. After doing this my scooter accelerates like a beast compared to 1.5.1 and I think the power constant might have a little effect on that as well but mainly I think I just had forgotten how good acceleration was before this crappy 1.5.X firmwares really bad how Ninebot messes everything up with their firmwares every time
Anyone else downgraded and felt this extreme difference?

10 months ago
I took mine all the way down to 20000. Using the brake will immediately lock the wheel and likely fry the board but the acceleration is insane, you have to keep all your weight on the front and feather throttle to prevent wheel spin. Interestingly the top speed does not change between like 48000 and 20000

10 months ago
The power constant has all the difference. It’s all different scooter already at 51000 and even faster at 50500 I am using now.

10 months ago
I've been using my ES1 at MPC 32500 for 3 months now. No problem at all with reliability.


muoks: tekeekö tuo muokkaus muuten etujarrusta tehokkaamman samalla?
 
Viimeksi muokattu:
Tuo olisi upea lakiuudistus kun saisi laillisesti rekisteröityä mopoksi tuollaiset super tehokkaatkin laudat kun vaan rajoittaisi sen nopeuden siihen 25km/h.

Tuo Kärkkäisen vehe nyt onkin suoraan nimetty mopoksi ja sen saa kyllä lailliseen ajoon, vaatii tuon vakuutuksen ainoastaan.
Coffee Rider EEC 1200W sähkömopo 45km/h | Karkkainen.com verkkokauppa

"Tarvitset skootterin ajamiseen mopo-luokan ajokortin sekä liikennevakuutuksen. "

Kaikki alle 1985 syntyneet eivät tarvitse mopoon mitään korttia, mutta tuo on tyyppihyväksytty mopoksi, sitä mitä se pitää sisällään en ole ihan varma, mutta jos se on jossain muussa EU maassa hyväksytty mopoksi, pitää se hyväksyä suomessa myös mopoksi, aina se ei ole näin yksinkertaista koska Suomi ja Suomi pelaa omilla säännöillä varsinkin kun kyseessä on ajoneuvot.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 664
Viestejä
4 561 468
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom