Lataan joka reissun jälkeen täyteen. Johtuu siitä, etten jaksa miettiä "montakohan prossaa sitä akkua olikaan" kun tulee ajatus lähteä liikkeelle. Saati kun keli on kuten nyt, eli tuulee reilusti. Syö akkua joten kiva kävellä sen takia että tulipa säästettyä akkua. Enkä myöskään jaksa vaivata päätäni sillä, mihin asti se akku latautuu. Monesti roikkuu seuraavaan ajokertaan asti laturi kiinni jos nyt ei kovin sateista ole ja tule napattua irti.
Muutoinkin omasta mielestäni on aivan sama, kestääkö se akku sitten puoli vuotta enemmän vai vähemmän. Kyllä paljon tärkeämpää on se, että lauta on iskussa silloin kun liikkua haluaa jotta voi liikkua omilla, ei laudan ehdoilla. Siksi sen laudan suurin osa kuitenkin hankkii. Ostetaan sitten uusi akku / lauta kun kuolee. Normaali tekkiläisen lauta maksaa kuitenkin saman tai alle kuin normaalin tekkiläisen luuri joten ei ainakaan akun uusiminen voi mikään kynnyskysymys olla.
Jos laudassa tosiaan on joku 42Ah akku niin eihän sitä oletuksena tarvitse joka välissä ladata. Mutta toisaalta, tehoakin on älyttömästi elikyllä siinä akkuakin palaa. Mielestäni on kuitenkin aivan turha miettiä etukäteen. Ensimmäiset pari viikkoa - kuukausi kilsoja tulee joka tapauksessa niin paljon, ettei ole vaihtoehtoja kuin ladata täyteen. Sen jälkeen alkaa näkymään ne omat käyttötavat ja niiden perusteella voi sitten jättää välillä lataamatta jos siltä tuntuu. Eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, mitä kenenkin käyttö on.
Ps. Onko muuten sellaista lautaa olemassa, jossa olisi järkevässä paikassa latausliitin? Melkein jo siirsin omasta kun ottaa päähän iltahämärässä himaan tullessa etsiä sitä töpikkää. Ja oikeastaan samalla viilaisi jonkin lataavan telineen johon voisi laudan lykätä.