Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Eli meinaatteko sitä että aina kun laudalla ajettu ja jos jättää seisoo tyylii yöks niin parempi että akussa 50% ku 100% akun kestävyyden kannalta/latausjaksoja enemmän.
Juurikin näin. Ajelun jälkeen jos tiedät että sitä ei käytetä pariin päivään niin älä lataa sitä. Lataa vasta edellisenä päivänä sinne 90% niin saat latauskertoja enemmän eli akku ei vanhene niin nopeasti. Toki se on hyvä kerran kuussa antaa ladata 100% ja jättää laturiinkin sen jälkeen, että akku saa rauhassa tasapainottaa kennot.
 
Eli kummin teen kun lauta tulee, lataan ennen ajeluu laudan tyylii siihen 90% vai vast sen jälkee Ku ajettu toi akku tyhjäks sillä varauksel itä paketis tulessa on?
 
Juurikin näin. Ajelun jälkeen jos tiedät että sitä ei käytetä pariin päivään niin älä lataa sitä. Lataa vasta edellisenä päivänä sinne 90% niin saat latauskertoja enemmän eli akku ei vanhene niin nopeasti. Toki se on hyvä kerran kuussa antaa ladata 100% ja jättää laturiinkin sen jälkeen, että akku saa rauhassa tasapainottaa kennot.
Entäs jos ajelen joka päivä niin miten sitten toi lataus, lataanko joka ilta siihen 90% ja tyylii kerran pari kuukaudes 100%? Ja mitä meinaat tol kerran kuus ladataan 100% ja jätetään laturiin että akku tasapainottaa kennot, kuinka kauan sen pitää olla siin kii sen 100% jälkee viel
 
Entäs jos ajelen joka päivä niin miten sitten toi lataus, lataanko joka ilta siihen 90% ja tyylii kerran pari kuukaudes 100%? Ja mitä meinaat tol kerran kuus ladataan 100% ja jätetään laturiin että akku tasapainottaa kennot, kuinka kauan sen pitää olla siin kii sen 100% jälkee viel
Itsellä oli ES4 ja ennen ajoja aina latasin 100%, mutta aina meni heti käyttöön kun 100% iski tauluun. Ilmeisesti jotkut laudat näyttää 100% kun todellinen varaus on luokkaa 90-95% ja 0% kun todellinen varaus on 5-10% juurikin käyttöiän pidentämisen takia. Omalla mututuntumalla laittaisin surutta aina 100% jos tietää, että se menee heti sitten käyttöön, muutoin 90% ja loput latailut ennen ajoa. Säilytyksessä sitten luokkaa 50-70%

Myös kennojen laatu vaikuttaa tuohon miten pitkään ne kestää, lähtökohtaisesti välttäisin kiinalaiset akustot kokonaan ja luottaisin vain tunnettuihin merkkeihin, sen verran pelottavat nuo räjähdykset ja muutoinkin annetut arvot pitävät paikkaansa.
 
Entäs jos ajelen joka päivä niin miten sitten toi lataus, lataanko joka ilta siihen 90% ja tyylii kerran pari kuukaudes 100%? Ja mitä meinaat tol kerran kuus ladataan 100% ja jätetään laturiin että akku tasapainottaa kennot, kuinka kauan sen pitää olla siin kii sen 100% jälkee viel
Xiaomi M365 Pro ainakaan ei edes lataa heti sitä 100% asti, jättää siis tuota tyhjää varaa, kun pitää pitkään laturissa niin sen toki saa sinne 100% astikin ladattua.
Laturissa tulee siis vihreä valo vaikka akku ei ole edes 100%
 
Lataan joka reissun jälkeen 100%, vaikka akussa olisi jäljellä 92%.

Johtuu siitä, että haluan vetää kauppareissut täysillä.

Pitänee hommata gen2 moottori, niin voi huoletta latailla kun akku alkaa olemaan kunnolla tyhjentynyt.
 
@Janiv92 Siis jos haluat että akku kestää 2 vuoden sijaan 3 vuotta. Toki jos akku on alle 10Ah niin sama se on latailla aina täyteen ennen ajoa.

E: kävin kurkkaan mikä lauta on tulossa niin noin muhkealla kapasiteetilla riittää helposti että latailee 90%:iin. Saa niitä lataus ja ajokertoja paljon enemmän. Kuitenkin tuon akun uusiminen on niin kallista että jää lauta varastoon kun akku ei enää lataa.
 
@Janiv92 Siis jos haluat että akku kestää 2 vuoden sijaan 3 vuotta. Toki jos akku on alle 10Ah niin sama se on latailla aina täyteen ennen ajoa.
jep kyl tollaset ladukkaat 18650 akut tuppaa aktiivisessa käytössä olee aika finaalissa 2-3v sisään. kiinan akut on jo vaihtokunnossa yhden kesän jälkee
 
Itsellä oli ES4 ja ennen ajoja aina latasin 100%, mutta aina meni heti käyttöön kun 100% iski tauluun. Ilmeisesti jotkut laudat näyttää 100% kun todellinen varaus on luokkaa 90-95% ja 0% kun todellinen varaus on 5-10% juurikin käyttöiän pidentämisen takia. Omalla mututuntumalla laittaisin surutta aina 100% jos tietää, että se menee heti sitten käyttöön, muutoin 90% ja loput latailut ennen ajoa. Säilytyksessä sitten luokkaa 50-70%

Myös kennojen laatu vaikuttaa tuohon miten pitkään ne kestää, lähtökohtaisesti välttäisin kiinalaiset akustot kokonaan ja luottaisin vain tunnettuihin merkkeihin, sen verran pelottavat nuo räjähdykset ja muutoinkin annetut arvot pitävät paikkaansa.
Ookkei, on näissä ihan kunnon LG:n akut
 
@Janiv92 Siis jos haluat että akku kestää 2 vuoden sijaan 3 vuotta. Toki jos akku on alle 10Ah niin sama se on latailla aina täyteen ennen ajoa.

E: kävin kurkkaan mikä lauta on tulossa niin noin muhkealla kapasiteetilla riittää helposti että latailee 90%:iin. Saa niitä lataus ja ajokertoja paljon enemmän. Kuitenkin tuon akun uusiminen on niin kallista että jää lauta varastoon kun akku ei enää lataa.
Juu akku antaa 42Ah! eli kannattaako kun lauta tulee niin ladata siihe 90% ennen ku lähen ekalle ajolle?
 
Just tällä hetkellä LG:llä on parhaimmat akut yleisessä myynnissä. Eli nämä:

lg_18650.jpg
 
Lataan joka reissun jälkeen 100%, vaikka akussa olisi jäljellä 92%.

Johtuu siitä, että haluan vetää kauppareissut täysillä.

Pitänee hommata gen2 moottori, niin voi huoletta latailla kun akku alkaa olemaan kunnolla tyhjentynyt.
Lataan joka reissun jälkeen täyteen. Johtuu siitä, etten jaksa miettiä "montakohan prossaa sitä akkua olikaan" kun tulee ajatus lähteä liikkeelle. Saati kun keli on kuten nyt, eli tuulee reilusti. Syö akkua joten kiva kävellä sen takia että tulipa säästettyä akkua. Enkä myöskään jaksa vaivata päätäni sillä, mihin asti se akku latautuu. Monesti roikkuu seuraavaan ajokertaan asti laturi kiinni jos nyt ei kovin sateista ole ja tule napattua irti.
Muutoinkin omasta mielestäni on aivan sama, kestääkö se akku sitten puoli vuotta enemmän vai vähemmän. Kyllä paljon tärkeämpää on se, että lauta on iskussa silloin kun liikkua haluaa jotta voi liikkua omilla, ei laudan ehdoilla. Siksi sen laudan suurin osa kuitenkin hankkii. Ostetaan sitten uusi akku / lauta kun kuolee. Normaali tekkiläisen lauta maksaa kuitenkin saman tai alle kuin normaalin tekkiläisen luuri joten ei ainakaan akun uusiminen voi mikään kynnyskysymys olla.

Jos laudassa tosiaan on joku 42Ah akku niin eihän sitä oletuksena tarvitse joka välissä ladata. Mutta toisaalta, tehoakin on älyttömästi elikyllä siinä akkuakin palaa. Mielestäni on kuitenkin aivan turha miettiä etukäteen. Ensimmäiset pari viikkoa - kuukausi kilsoja tulee joka tapauksessa niin paljon, ettei ole vaihtoehtoja kuin ladata täyteen. Sen jälkeen alkaa näkymään ne omat käyttötavat ja niiden perusteella voi sitten jättää välillä lataamatta jos siltä tuntuu. Eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, mitä kenenkin käyttö on.

Ps. Onko muuten sellaista lautaa olemassa, jossa olisi järkevässä paikassa latausliitin? Melkein jo siirsin omasta kun ottaa päähän iltahämärässä himaan tullessa etsiä sitä töpikkää. Ja oikeastaan samalla viilaisi jonkin lataavan telineen johon voisi laudan lykätä.
 
Jos jollakulla hirveä lautakuume, niin myyntialueelta (muut) löytyy m365pro.

Ei tuo lautailu ollutkaan omaan mieleen.. Täytyy vaihtaa polkupyöräilyyn.;)
 
ES4 käytössä ja apista säädin latautumaan 95% asti. Ei tule myöskään ladattua joka välissä, lähinnä silloin jos onnistuu ajamaan akun alle 50% tasolle. Kauppareissuja tekee aika monta täydellä akulla jo.
Varmastikkaan laudan näyttämät prosentit ei ole ne todelliset, vaan 0% on oikeasti jotain enemmän kuin nolla ja sama siellä 100% päässä.
 
living_death sanoi:
Jos laudassa tosiaan on joku 42Ah akku niin eihän sitä oletuksena tarvitse joka välissä ladata. Mutta toisaalta, tehoakin on älyttömästi elikyllä siinä akkuakin palaa. Mielestäni on kuitenkin aivan turha miettiä etukäteen. Ensimmäiset pari viikkoa - kuukausi kilsoja tulee joka tapauksessa niin paljon, ettei ole vaihtoehtoja kuin ladata täyteen. Sen jälkeen alkaa näkymään ne omat käyttötavat ja niiden perusteella voi sitten jättää välillä lataamatta jos siltä tuntuu. Eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, mitä kenenkin käyttö on.

ookkei, lähdetään näillä tiedoilla liikkelle, kiitos kaikille vastauksista!
 
living_death sanoi:
Jos laudassa tosiaan on joku 42Ah akku niin eihän sitä oletuksena tarvitse joka välissä ladata. Mutta toisaalta, tehoakin on älyttömästi elikyllä siinä akkuakin palaa. Mielestäni on kuitenkin aivan turha miettiä etukäteen. Ensimmäiset pari viikkoa - kuukausi kilsoja tulee joka tapauksessa niin paljon, ettei ole vaihtoehtoja kuin ladata täyteen. Sen jälkeen alkaa näkymään ne omat käyttötavat ja niiden perusteella voi sitten jättää välillä lataamatta jos siltä tuntuu. Eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, mitä kenenkin käyttö on.

ookkei, lähdetään näillä tiedoilla liikkelle, kiitos kaikille vastauksista!
Vähän meni lainaus pieleen kun oli omaa, ei living_deathin kirjoittamaa. Mutta sitä sattuu, pikkuvikoja.

Ja lisätään perään että lyhyen pätkän lähdin laudalla ajamaan ja nyt kun takaisin tulin niin eipä sitä akkua sitten ollutkaan kuin 30% Eli lenkki venui tosiaan ja reipas tuuli niin akkua paloi. Mutta omat ajot tuntuvat olevan paremminkin juuri tuollaisia. Lähtee nopeasti käymään jossain mutta jos keli on ok niin äkkiä onkin kilsoja enempi. Pelkästään kauppaan ja takaisin olisi toki vähän eri.
 
Kai laitoit sen avattavan/nostettavan koukkuosan ylös?

Monet kerrat roikkunut koukussa kevyempää kauppatavaraa ja koskaan ei ole mitään pudonnut kyydistä.

Kyllä laitoin. Hämmästelin vähän, että niinkin pienestä pääsi kassi irti. Liekö oma vain maanantaikappale, kun sulkijan jousi tuntuu puolikuolleelta.
 
Lataan joka reissun jälkeen täyteen. Johtuu siitä, etten jaksa miettiä "montakohan prossaa sitä akkua olikaan" kun tulee ajatus lähteä liikkeelle. Saati kun keli on kuten nyt, eli tuulee reilusti. Syö akkua joten kiva kävellä sen takia että tulipa säästettyä akkua. Enkä myöskään jaksa vaivata päätäni sillä, mihin asti se akku latautuu. Monesti roikkuu seuraavaan ajokertaan asti laturi kiinni jos nyt ei kovin sateista ole ja tule napattua irti.
Muutoinkin omasta mielestäni on aivan sama, kestääkö se akku sitten puoli vuotta enemmän vai vähemmän. Kyllä paljon tärkeämpää on se, että lauta on iskussa silloin kun liikkua haluaa jotta voi liikkua omilla, ei laudan ehdoilla. Siksi sen laudan suurin osa kuitenkin hankkii. Ostetaan sitten uusi akku / lauta kun kuolee. Normaali tekkiläisen lauta maksaa kuitenkin saman tai alle kuin normaalin tekkiläisen luuri joten ei ainakaan akun uusiminen voi mikään kynnyskysymys olla.

Jos laudassa tosiaan on joku 42Ah akku niin eihän sitä oletuksena tarvitse joka välissä ladata. Mutta toisaalta, tehoakin on älyttömästi elikyllä siinä akkuakin palaa. Mielestäni on kuitenkin aivan turha miettiä etukäteen. Ensimmäiset pari viikkoa - kuukausi kilsoja tulee joka tapauksessa niin paljon, ettei ole vaihtoehtoja kuin ladata täyteen. Sen jälkeen alkaa näkymään ne omat käyttötavat ja niiden perusteella voi sitten jättää välillä lataamatta jos siltä tuntuu. Eihän sitä kukaan ulkopuolinen tiedä, mitä kenenkin käyttö on.

Ps. Onko muuten sellaista lautaa olemassa, jossa olisi järkevässä paikassa latausliitin? Melkein jo siirsin omasta kun ottaa päähän iltahämärässä himaan tullessa etsiä sitä töpikkää. Ja oikeastaan samalla viilaisi jonkin lataavan telineen johon voisi laudan lykätä.
Juuri näin :thumbsup:
 
Noniin nyt tuli merkkipaalu täyteen. Helmikuusta lähtien taitettu 1000km edestä työmatkoja sähkölaudalla.

IMG_20200707_021819.jpgIMG_20200707_021845.jpg

Tuli tänään opittua sellainen hauska asia, että mitä lähempänä laudan keulaa seisoo sitä nopeammin tämä kiihtyy ja huippunopeus parempi suoralla.
 
Noniin nyt tuli merkkipaalu täyteen. Helmikuusta lähtien taitettu 1000km edestä työmatkoja sähkölaudalla.

IMG_20200707_021819.jpgIMG_20200707_021845.jpg

Tuli tänään opittua sellainen hauska asia, että mitä lähempänä laudan keulaa seisoo sitä nopeammin tämä kiihtyy ja huippunopeus parempi suoralla.
Iso peukku ja eikö olekin hauskaa ajoa :thumbsup:

Mulla ollut lauta noin 3kk ja vasta noin 730km, mutta suurin osa vaan kauppareissuja kun ei ole ollut ajokaveria :)

Tänään tapasin kaksi lautailijaa ja vaihdettiin numerot ja sovittiin, että lähdetään ajelemaan yhdesssä.

Olisi kiva tehdä joku tapaaminen missä voisi katsoa muiden lautoja ja kuulla kokemuksia.
 
Iso peukku ja eikö olekin hauskaa ajoa :thumbsup:

Mulla ollut lauta noin 3kk ja vasta noin 730km, mutta suurin osa vaan kauppareissuja kun ei ole ollut ajokaveria :)

Tänään tapasin kaksi lautailijaa ja vaihdettiin numerot ja sovittiin, että lähdetään ajelemaan yhdesssä.

Olisi kiva tehdä joku tapaaminen missä voisi katsoa muiden lautoja ja kuulla kokemuksia.
Tullut ajettua lähinnä vain 10km työmatkaa tällä. Ei ole niinkään vapaalla tullut matkailua, sitä rajoittaa aika pitkälti se, että kantama on vain 30km. Yöllä varsinkin mukavaa ajella, kun ei ole muuta liikennettä. Tampereella vain harmilllisesti kävelytiet monelta osin aivan surkeassa kunnossa.

Aika komiaa. Miten on pohkeet tottunu tärinään?
Ei erityisemmin tärise vaikka on umpikumiset renkaat. Jouset yllättävän hyvät löytyy edestä ja takaa. Matalamman rotvallin ylikin voi mennä vähän vauhdikkaammin, kun lautaa saa pompautettua sen verran, että saa eturenkaan yli.

IMG_20200707_024344.jpgIMG_20200707_024434.jpg
 
Noniin nyt tuli merkkipaalu täyteen. Helmikuusta lähtien taitettu 1000km edestä työmatkoja sähkölaudalla.

IMG_20200707_021819.jpgIMG_20200707_021845.jpg

Tuli tänään opittua sellainen hauska asia, että mitä lähempänä laudan keulaa seisoo sitä nopeammin tämä kiihtyy ja huippunopeus parempi suoralla.
Tuollaiset alustat kyllä pitäisi itselle hankkia myös. Pari kertaa sateen jälkeen pyyhkeiden yms päälle asettelu vähän vituttanut samoin kuin roskat lattialla renkaista.
 
Tullut ajettua lähinnä vain 10km työmatkaa tällä. Ei ole niinkään vapaalla tullut matkailua, sitä rajoittaa aika pitkälti se, että kantama on vain 30km. Yöllä varsinkin mukavaa ajella, kun ei ole muuta liikennettä. Tampereella vain harmilllisesti kävelytiet monelta osin aivan surkeassa kunnossa.


Ei erityisemmin tärise vaikka on umpikumiset renkaat. Jouset yllättävän hyvät löytyy edestä ja takaa. Matalamman rotvallin ylikin voi mennä vähän vauhdikkaammin, kun lautaa saa pompautettua sen verran, että saa eturenkaan yli.

IMG_20200707_024344.jpgIMG_20200707_024434.jpg

Mikä lauta kyseessä?
 
Tuollaiset alustat kyllä pitäisi itselle hankkia myös. Pari kertaa sateen jälkeen pyyhkeiden yms päälle asettelu vähän vituttanut samoin kuin roskat lattialla renkaista.
Saa Ikeasta 2,5€/kpl: BAGGMUCK Kenkämatto - sisä-/ulkokäyttöön, harmaa - IKEA

Mikä lauta kyseessä?
Tätä sähkölautaa liikkuu aika monella eri brändillä, Kiinasta vissiin Goboard Titan alkuperäinen. Oma lautani on peräisin Ruotsista El goped ridge nimellä: El Goped Ridge Q1 1000W | Superbilligt.se
Ostin sen itse Torin kautta uutena 500€ hintaan ilmeisesti joltain autojobbarilta, joka ostelee Ruotsista autoja ja saanut kylkiäsiksi tuollaisen sähkölaudan.

Suomessa/Saksassa taas myydään nimellä SXT ultimate lite: Sähköpotkulauta SXT Ultimate Lite 2000W https://www.sxt-scooters.de/Scooters/Elektroroller/SXT-Ultimate-LITE.html

Kaikissa vähän erilainen varustus jarruista lähtien ja riippuen onko edessä ja takana moottoria.
 
Tuollaiset alustat kyllä pitäisi itselle hankkia myös. Pari kertaa sateen jälkeen pyyhkeiden yms päälle asettelu vähän vituttanut samoin kuin roskat lattialla renkaista.
Näitä alustoja saa lähes joka putiikista nimellä kurakaukalo.
Biltema, Motonet, Puuilo, Kärkkäinen, Tokmanni jne.
 
Meni eilen vähän pitkäksi kaljojen kanssa ja ajoin "pienessä" huurussa putkeen Vantaalta Helsinkiin noin 11km.

Akkua jäi enää 16% ja oli se paska ajaa kun oli tottunut kunnon kiihdytykseen ja huippunopeus putosi 25km/h alamäessä. Tasaisella mentiin vaan jotain 18.

Tosin pitkin päivää ja iltaa oli ajeltu.
 
Iso peukku ja eikö olekin hauskaa ajoa :thumbsup:

Mulla ollut lauta noin 3kk ja vasta noin 730km, mutta suurin osa vaan kauppareissuja kun ei ole ollut ajokaveria :)

Tänään tapasin kaksi lautailijaa ja vaihdettiin numerot ja sovittiin, että lähdetään ajelemaan yhdesssä.

Olisi kiva tehdä joku tapaaminen missä voisi katsoa muiden lautoja ja kuulla kokemuksia.
tosta tapaamisesta muiden lautailijoiden kanssa olisi hyötyäkin, siellä vois esim testailla rauhassa eri lautoja (tietenkin omistajan luvalla) ja päättää sen mukaa mitä kukin haluaa/tarvitsee, tolleen hetken ajamalla sais laudasta ku laudasta jo vähän tuntumaa minkälainen se olis omassa käytössä ja kannattaako hankkia ja muutenki jutella näistä, itse asun lahdessa, onko täällä päin ketään kiinnotuneita lähtee ajelee yhes?
 
@Nurffe

Kannattaa myös seurata FB ryhmiä, esim. tätä: Sähköpotkulaudat

Taas näin tänään kun ajelin noin 30km laudalla 2 kertaa sen Kontio fattimallin ja kyllä se meno oli hidasta.

Pieni ei edes mäennyppylä ja meni varmaan vaan jotain 10-15km/h.
Ovat rajoitin päällä reilusti alle 1kw tehoisia, rajoittimelle kun laittaa katkaisimen saa mäkiin täyden tehon päälle.
 
tosta tapaamisesta muiden lautailijoiden kanssa olisi hyötyäkin, siellä vois esim testailla rauhassa eri lautoja (tietenkin omistajan luvalla) ja päättää sen mukaa mitä kukin haluaa/tarvitsee, tolleen hetken ajamalla sais laudasta ku laudasta jo vähän tuntumaa minkälainen se olis omassa käytössä ja kannattaako hankkia ja muutenki jutella näistä, itse asun lahdessa, onko täällä päin ketään kiinnotuneita lähtee ajelee yhes?
Mulla olisi ehdotus esim. Tiedekeskus Heurekan nurtsit tai se ympäristö.

Sinne pääsisi junalla nekin, keillä ei riitä akussa voimaa ajella pitkiä matkoja.

Voisi tulla myös semmoisia kenellä ei ole vielä lautaa, mutta kiinnostaa tutkia ennen hankintaa.

Mullakin on kännykkätelinettä, varashälytintä, juomapullotelinettä, laukkua ja sen sisällä akkukäyttöistä pumppua jotka voisi kiinnostaa kokeilla.
 
Pitäisikö perustaa joku uudenmaan sähkölautalijat ryhmä FB pelkästään tapaamisista sopimisiin tai sitten valtakunnallinen ryhmä tai sitten kysyy nyt olemassa olevista ryhmistä, voidaan täällä sopia tapaamisista?
 
Miten ootte kuljettanut lautoja (kauko)junassa? Taitettuna menee maksutta "käsimatkatavarana" mutta vie kuitenkin aika lailla tilaa eli mihin sen tunkee junassa? Ei oikein maksullista polkupyöräpaikkaakaan kehtaa viedä jos ei itse ole mitään maksanut...
 
Pitäisikö perustaa joku uudenmaan sähkölautalijat ryhmä FB pelkästään tapaamisista sopimisiin tai sitten valtakunnallinen ryhmä tai sitten kysyy nyt olemassa olevista ryhmistä, voidaan täällä sopia tapaamisista?
kummin vain, kunhan saadaa porukkaa kasaa samaan paikkaan, ja sit vois kattoo siitä jonkunkivan lenkin minkä ajelee porukal yhes kukin omaa vauhtia
 
Miten ootte kuljettanut lautoja (kauko)junassa? Taitettuna menee maksutta "käsimatkatavarana" mutta vie kuitenkin aika lailla tilaa eli mihin sen tunkee junassa? Ei oikein maksullista polkupyöräpaikkaakaan kehtaa viedä jos ei itse ole mitään maksanut...
Penkin alle?
 
Nyt tuli haettua lauta postista (max g30d) ja laitettua se kasaan.

Pienenä pettymyksenä moottori oli Gen1, mutta enköhän sen kanssa pysty elämään. Itselle range on vauhtia tärkeämpi.

Laitoin laudan laturiin ja nyt virtaa näyttäis olevan 91 %. Kunhan tulee 100 % niin käyn testiajolla. Vielä en ala muuttelemaan firmwareja vaan mennään alkuun vakioasetuksilla.
 
z
Nyt tuli haettua lauta postista (max g30d) ja laitettua se kasaan.

Pienenä pettymyksenä moottori oli Gen1, mutta enköhän sen kanssa pysty elämään. Itselle range on vauhtia tärkeämpi.

Laitoin laudan laturiin ja nyt virtaa näyttäis olevan 91 %. Kunhan tulee 100 % niin käyn testiajolla. Vielä en ala muuttelemaan firmwareja vaan mennään alkuun vakioasetuksilla.
Mistä tuon Gen1 ja Gen2 mootorin tunnistaa ja missä on maininta että sellaisia ylipäätänsä on olemassa?
Ainakaan se renkaiden väriraita ei sitä tarkoita, Dna myymä lauta on D malli eli Deutschland ja siinä on sininen raita renkaassa, nopeus on siis eri mutta sen saa ilmeisesti korjattua firmiksellä tai regionilla.
 
Viimeksi muokattu:
DNA:n lauta tuli tännekin,tein pienen lenkin ja totesin että kaikki toimii joten uskalsin vaihtaa aluekoodia xiaoflasherilla. 25kh/h tuntuu ihan sopivalta nopeudelta tälle varsinkin kun ilman kypärää ajelen joten en ala isompia hackkeja asentelemaan.
 
z

Mistä tuon Gen1 ja Gen2 mootorin tunnistaa ja missä on maininta että sellaisia ylipäätänsä on olemassa?
Ainakaan se renkaiden väriraita ei sitä tarkoita.


Sen mitä olen eri palstoja lukiessani ymmärtänyt, niin laudan renkaassa on numerosarja joka kertoisi mikä Gen on kyseessä. Jos se numerosarja alkaa numerolla 6, niin kyseessä on Gen1 ja jos se alkaa numerolla 9, niin Gen2. Miltään ”virallisilta” sivuilta en ole tuota tietoa huomannut.
 
DNA:n lauta tuli tännekin,tein pienen lenkin ja totesin että kaikki toimii joten uskalsin vaihtaa aluekoodia xiaoflasherilla. 25kh/h tuntuu ihan sopivalta nopeudelta tälle varsinkin kun ilman kypärää ajelen joten en ala isompia hackkeja asentelemaan.

Miten se aluekoodin vaihto siis tapahtuu? Onnistuuko iphonella vai pitääkö tehä pöytäkoneen (windows käyttis) avulla?
 
DNA:n lauta tuli tännekin,tein pienen lenkin ja totesin että kaikki toimii joten uskalsin vaihtaa aluekoodia xiaoflasherilla. 25kh/h tuntuu ihan sopivalta nopeudelta tälle varsinkin kun ilman kypärää ajelen joten en ala isompia hackkeja asentelemaan.
Legit kypärä vaan päähän. On pelastanut oman siskon kupolin ja oman kupolin niin pyörällä, skeitillä kuin potkulaudoillakin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom