Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Minkälaisia lukkoja Augment ES One 10 käyttäjillä on? Tuossa on ilmeisesti kilpailijoita hieman paksumpi runko niin ei taida käydä suurin osa U-lukkojen telineistä tuohon. Vai tekisikö noilla jarrulevylukoilla mitään? Kevyempihän se olisi mutta toki ei kauheasti pöllimistä estä.
 
Itekkin oon harkinnut lukon ostamista lautaan. En kyllä varmaan silti uskaltaisi jättää lautaa kuin korkeintaan paikkaan, jossa on paljon ihmisiä ja mahdollisesti kamerat. Ja tietysti niin, että laudan saa kytkettyä johonkin kiinteään pisteeseen.

Olisko kellään tietoa, mahtuuko kuvan lukko ninebot maxin vanteen läpi? Vai mistä tuollainen lauta olisi paras lukita?

Tällaisia saisi tulla lisää Lahden torille tulee valvottu pyöräparkki – kokeilu jatkuu kuukauden ajan
 

Liitteet

  • 549A7A5F-5A0F-4F39-A100-77FDDF9E3C7A.png
    549A7A5F-5A0F-4F39-A100-77FDDF9E3C7A.png
    2 MB · Luettu: 53
Näillä vaatimuksilla suuntaisin katseen SXT:hen. Esimerkiksi Light Plus:

Onkohan tää jo enemmän lapsille tarkoitettu? Toi 7kg setti on jo oikeasti varmaan aika näppärä kuljettaa. Tietysti sais muutenkin maksaa lähemmäksi 500€ kun tonnia.
 
Menee nyt ehkä vähän aiheesta ohi, mutta ammattilaiset tiirikoi lukot auki hetkessä jos niissä on tällainen avain, mikä on hammastettu vain toiselta puolelta.
Ja vaikka olisi molemmin puolin hammastettu, mutta jos lukossa on tapit vain toisella puolella niin sekin aukeaa parhaillaan sekunneissa. Eli kannattaa katsoa, että avain on ABLOY/AVA-tyylinen niin ei aukea ihan niin nopeasti.

katso liitettä 412602
Pyörävarkaat ei tuohon kategoriaan kuulu. Ei kannata katsoa liikaa niitä youtuben videoita missä yksi parhaimpia tiirikoijia avaa lukkoja. Tuota taustaa ei nisteiltä löydy.
 
Taisi penkitkin olla laittomia jos on yli 44cm korkeudella maasta mitattuna.

Itsekin haluaisin hommata, mutta poliisiasema ja KRP on tuossa muutamien satojen metrien päässä ja en haluaisi sakkoja tai maksaa turhaan kalliista penkistä jota ei voi käyttää.
Penkin laittomuus tuossa vehkeessä enää tuskin haittaa.
 
Yhtään lukkoa en ole tarvinnut viimeisen kahden kuukauden aikana, kun laudan kanssa voi liikkua siellä missä sinäkin.

Ostin turhaan yli 3 kiloa painavan moottoripyöränlukon ja aluksi kannoin mukana u-lukkoa.

Sanon ihan suoraan, että se lauta kiinnostaa ja lähtee parissa minuutissa sitä tarvitsevan kyytiin. Älä jätä mihinkään!
Eipä se kunnon U lukolla keskellä päivää kaupan pihassa ja kameroiden alla lähde mihinkään.
 
Menee nyt ehkä vähän aiheesta ohi, mutta ammattilaiset tiirikoi lukot auki hetkessä jos niissä on tällainen avain, mikä on hammastettu vain toiselta puolelta.
Ja vaikka olisi molemmin puolin hammastettu, mutta jos lukossa on tapit vain toisella puolella niin sekin aukeaa parhaillaan sekunneissa. Eli kannattaa katsoa, että avain on ABLOY/AVA-tyylinen niin ei aukea ihan niin nopeasti.

katso liitettä 412602
Tiirikoivia varkaita ei onneksi ole kuin todella harvassa, lähes jokaisen lukon saa kyllä tiirikoitua auki jos siihen on taitoa, laittomia työkaluja ja aikaa.
 
Augmentin ES 10 omistajille kyselyä:

Kyselin tuolta heidän helpdeskistään, että tuota akkua ei ilmeisesti mitenkään saa lukittua. Eli onko kokemusta sen raahaamisesta, kuinka iso ja painava oikeasti on? Sain 3-5kg haitarin, mikä on aika iso. Emäntä varmaan kiukuttelee jos tuota pitäisi alkaa aina kauppareissulla repussa kantelemaan tms. Tiedä sitten saisiko siihen jonkun oman viritelmän vielä päälle, ettei ainakaan nappia painamalla lähtisi irti heti.

Oletteko hankkineet noihin minkälaisia kännykän pidikkeitä? Runkoon joku kassi voisi olla kiva, mutta pysyyköhän tuon akun ympärillä mikään? Onko kukaan vielä testannut?
 
Yleinen kysymys kaikille sähköpotkulautailijoille:

Käsijarrun tarve? Kun en ole itse ajanut, en tiedä. Eli kuinka tarpeelliseksi tuon koette? Onko se lokasuojajarru sitten se mikä toimii parhaiten jos tulee nopsa tarve pysähtyä?

Katselin tuolta kicker.fi:stä SXT Light Ecoa ja se vaikuttaisi lautana muuten sopivammalta, mutta siitä puuttuu käsijarru, mikä taas löytyisi tuosta paljon raskaammasta Augmentin ES 10:stä.
 
En koko topikkia jaksa lukea läpi ja en pikaiseen googlella muka löytänyt niin miten ihmeessä bluetooth laitetaan päälle xiaomi m365pro laudassa? :O Olisi tuota ohjelmaa käyttänyt luurissa mutta eipä löydä koko lautaa kun ei siinä pala bluetoothin kohdalla valoa jne.
 
Juu itsekkin kannettiin vaimon kans aina kettinkii ja lukkoo repus kunnes tajuttiin ettei niitä tarviii aina kantaa mukana, me ollaan saatu mennä lautojen kanssa kaikkiin kauppoihin täällä lahdessa.
 
Virta päälle niin bluetooth on päällä. Valo syttyy kun paritettu. M365tools on hyvä android softa.

Ahaa rupesikin tuolla ohjelmalla toimimaan. Kaks lautaa ja toisella näkyy olevan ajettu 240km ja toisella 320km. Hauskia laitteita kyllä ollut. Pari kertaa vetänyt turvalleen kun eturengas kuoppaan menny nurmikolla.
 
En koko topikkia jaksa lukea läpi ja en pikaiseen googlella muka löytänyt niin miten ihmeessä bluetooth laitetaan päälle xiaomi m365pro laudassa? :O Olisi tuota ohjelmaa käyttänyt luurissa mutta eipä löydä koko lautaa kun ei siinä pala bluetoothin kohdalla valoa jne.
Itse vain päivitin softan virallisella ja sitten äkkiä poistoon. Vaati niin paljon eri lupia että ei oikein kinkki softalle innosta antaa. Tuo kolmannen osapuolen softa on paljon parempi muutenkin ja luotettava yhteydessään.
 
Viimeksi muokattu:
Mites muuten muut ootte ajellu näillä scuuteil ku ollu näitä sateisia päiviä nyt ainakin täällä lahdessa ollut, ootteko jättäny scuutit himaa vai ajellut vaikka satanu? Nää FLJ laudat on kyllä niin laadukkaita että näillä VOISIKIN ajatella lähtevän ellei nyt ihan kaatamalla sada, mitä muut mieltä Asiasta?
 
Mites muuten muut ootte ajellu näillä scuuteil ku ollu näitä sateisia päiviä nyt ainakin täällä lahdessa ollut, ootteko jättäny scuutit himaa vai ajellut vaikka satanu? Nää FLJ laudat on kyllä niin laadukkaita että näillä VOISIKIN ajatella lähtevän ellei nyt ihan kaatamalla sada, mitä muut mieltä Asiasta?
jääny ajelu vähemmälle koska ei vesisateessa ajaminen nyt mitenkään mukavaa ole.
 
Xiaomi on nähdyt sadetta. Pitää vaan huolen että latausportti on kunnolla kiinni ja välttelee isoimpia lätäköitä niin ei ongelmaa tähän mennessä.
 
Yleinen kysymys kaikille sähköpotkulautailijoille:

Käsijarrun tarve? Kun en ole itse ajanut, en tiedä. Eli kuinka tarpeelliseksi tuon koette? Onko se lokasuojajarru sitten se mikä toimii parhaiten jos tulee nopsa tarve pysähtyä?

Katselin tuolta kicker.fi:stä SXT Light Ecoa ja se vaikuttaisi lautana muuten sopivammalta, mutta siitä puuttuu käsijarru, mikä taas löytyisi tuosta paljon raskaammasta Augmentin ES 10:stä.
Kugoo S1 ainakin pysähtyy ihan rivakasti pelkällä peukalolla toimivalla moottorijarrulla. Vuoden aikana ehkä 10-20krt käyttänyt jalalla lokasuojajarrua, ja sekin useimmin murske/hiekkatiellä(se moottorijarru on tunnoton, niin turvallisempaa hiekalla jarruttaa takarenkaalla).
Ehkä ajan vaan järki päässä, niin ei ole tullut tarvetta tehdä äkkipysähdyksiä..
 
Yleinen kysymys kaikille sähköpotkulautailijoille:

Käsijarrun tarve? Kun en ole itse ajanut, en tiedä. Eli kuinka tarpeelliseksi tuon koette? Onko se lokasuojajarru sitten se mikä toimii parhaiten jos tulee nopsa tarve pysähtyä?
M365 Prossa on käsijarru joka vaikuttaa takapyörään ja moottori jarruttaa edessä. Vaikkapa @living_death kertonee päinvastaisen järjestyksen toimivuuden ja tarpeellisuuden.

Mutta lokasuojajarrua on tullut itse käytettyä aikoja sitten perinteisessä potkulaudassa, nyt tuota käsijarrua. Ja varsinkin kun fillarissa on lähes koko ikä ollut käsijarru eteen ja taakse, en osaisi kuvitella ottavani lautaa ilman vastaavaa. Pidän jo turvallisuustekijänä sitä, ettei jarruttaessa tarvise muuttaa asentoa. Ja onhan se jarrun teho levyjarrulla varmasti parempi kuin lokasuojalla.
Ja vaikka nykyinen toimiikin, on ollut mielessä vaihtaa jarruosat vähän parempiin. Eli itse pidän hyvinkin tarpeellisena vaikka tarve ajellessa ei kovin suuri ole. Pientä ennakointia ja kers minimiasetuksella riittää varsin usein.

Mites muuten muut ootte ajellu näillä scuuteil ku ollu näitä sateisia päiviä nyt ainakin täällä lahdessa ollut, ootteko jättäny scuutit himaa vai ajellut vaikka satanu? Nää FLJ laudat on kyllä niin laadukkaita että näillä VOISIKIN ajatella lähtevän ellei nyt ihan kaatamalla sada, mitä muut mieltä Asiasta?
Xiaomi on nähdyt sadetta. Pitää vaan huolen että latausportti on kunnolla kiinni ja välttelee isoimpia lätäköitä niin ei ongelmaa tähän mennessä.
Itse olen vältellyt vielä sateita sekä itseni että laudan vuoksi mutta lätäköt kierrellen märällä asfaltilla sentään. Tosin se surullinen takavalon johto on kyllä suojattu ja samoin läpivientikohdassa on vähän extraa. Paremminkin voisi vielä olla mutta yksi naurettava esimerkki siitä, miten asioita ei pidä tehdä. Voiko enää huonompaa paikkaa olla...

Ei se latausliittimen suojaläpyskä kovin erikoinen ole, voisi olla parempikin ja tosiaan paremmassa paikassa. Mutta eipä se muutamasta vesitipasta itseensä heti ota, lika ja muu toki pidemmän päälle on huono asia. Mutta saman se vesi tekee muutenkin, ei välttämättä heti vaan vasta myöhemmin jos väärään paikkaan pääsee. Mainitussakin johdot ja vaijerit lähtevät "fiksusti" ylöspäin läpivienneistä eli kyllä siitä pahalla pelillä voi vesi sisään uida jos ei tiivistystä parantele. Ja kun taas pohja on periaatteessa tiivis, sinnehän se kosteus valuu muttei pääse pois.

FLJ:tä en ole livenä päässyt paremmin tutkimaan joten vaikea ottaa kantaa laatuun. Toisaalta vesitiiviys ei mitenkään automaattisesti kulje käsi kädessä muun laadun kanssa. Kävisin kyllä ennen sadekelin ajeluita sen laudan todella tarkkaan läpi ja miettisin jokaisen läpiviennin erikseen jottei tule yllätyksiä myöhemmin. Ikävä huomata tilanne siinä kohtaa kun akku ja elektroniikka ovat uineet jo hyvän tovin ja joutuu uusimaan enemmänkin asioita.
 
Käytiin testaa joku 10km lenkki tuol pienes satees vaimon kanssa, niin ainaki nämä FLJ T11 ja T112 kestää hyvin ja tietenki ennen lähtöö tarkistettiin ettei ole missään reikiä mistä vesi pääsis sisään. Erittäin tyytyväinen myös näissä ajo olo suhteissa näihin.
 
Abloy Exec lukko on käytännössä ja melkein teroiassakin tiirikoimaton.
Turvapuoli on itselle tuttu ja jo Abloy classic on melkein tiirikoimaton. Ajan kanssa tehtävissä mutta ei helppo. Uudemmat ovat käytännössä tiirikoimattomia omien tietojeni mukaan.
 
Aivan varmasti sieltä löytyy niitä varkaita ketkä osaa tiirikoida ja kenen kiinnostus herää kalliin näköistä sähkölautaa kohtaan. (Abloy classic aukeaa vempeleellä)
Sähkölauta ei ole niin kallis vempele että kukaan tiirikoiva näkisi nähdä sen työn et tiirikoisi slaavikyykyssä keskellä kirkasta päivää jotain tonnin potkulautaa auki. Varmaan moottoripyöränlukot on paljon helpompia tiirikoida kuin abloy ja niiden tiirikointiin on enemmän aikaa kun voi tän hoitaa yöllä ja moottoripyöristä saa isommat rahat. Kyl ne sähköpotkulaudan lukot avataan voimalla vaikka sit rälläkällä ennemmin kun aletaa tiirikoimaan
 
Kun kerran kaikissa vuokralaudoissakin on GPS, niin kuinka iso juttu olisi pistää sama ominaisuus omaan lautaan? Vai tulisiko siinä liikaa liikuntaa olla joka toinen päivä vierailulla jossain pesarin kanssa?
 
Käytiin testaa joku 10km lenkki tuol pienes satees vaimon kanssa, niin ainaki nämä FLJ T11 ja T112 kestää hyvin ja tietenki ennen lähtöö tarkistettiin ettei ole missään reikiä mistä vesi pääsis sisään. Erittäin tyytyväinen myös näissä ajo olo suhteissa näihin.

Jotku halvat ns. Suojatut laakerit ei välttämättä tykkää vedestä. Kannattaa pyyhkäistä vähän vaseliinia laakereiden etupintoihin antamaan suojaa. Myöskään sähkömoottorit jotka on rakennettu vanteen sisälle onko nämä laipat vesitiiviit. Ei vaseliinia niihin vaan moottoreiden avaus ja laippoihin asianmukainen tiiviste tai tiiviste massa esim permatex.
 
Käytiin testaa joku 10km lenkki tuol pienes satees vaimon kanssa, niin ainaki nämä FLJ T11 ja T112 kestää hyvin ja tietenki ennen lähtöö tarkistettiin ettei ole missään reikiä mistä vesi pääsis sisään. Erittäin tyytyväinen myös näissä ajo olo suhteissa näihin.
Tuli pakon sanelemana kaatosateessa ajettua 8km kotiin. Lauta myöskin kunnossa. Hyviä lautoja.
 
Augmentin ES 10 omistajille kyselyä:

Kyselin tuolta heidän helpdeskistään, että tuota akkua ei ilmeisesti mitenkään saa lukittua. Eli onko kokemusta sen raahaamisesta, kuinka iso ja painava oikeasti on? Sain 3-5kg haitarin, mikä on aika iso. Emäntä varmaan kiukuttelee jos tuota pitäisi alkaa aina kauppareissulla repussa kantelemaan tms. Tiedä sitten saisiko siihen jonkun oman viritelmän vielä päälle, ettei ainakaan nappia painamalla lähtisi irti heti.

Oletteko hankkineet noihin minkälaisia kännykän pidikkeitä? Runkoon joku kassi voisi olla kiva, mutta pysyyköhän tuon akun ympärillä mikään? Onko kukaan vielä testannut?

45x10x5 cm on akku kooltaan ja painaa kolme kiloa. En ole lyhyttä kauppakäyntiä varten irrottanut, heittänyt vaan u-lukolla laudan johonkin kiinni.
 
Empä googlaamalla tuollaista löytänyt, jos se ei ole U-lukko niin siinä saa olla jo huolissaan ihan muusta kuin tiirikoinnista.
Tuohan on lukkopesän tyyppi vain ja exec on jo korvannut sento mikä on uudistettu versio, että saatiin taas mallisuoja ettei muut pääse tekemään vara-avaimia lukkoon hetkeen.
 
Empä googlaamalla tuollaista löytänyt, jos se ei ole U-lukko niin siinä saa olla jo huolissaan ihan muusta kuin tiirikoinnista.

On niitä lukkoja olemassa mitkä voittaa U-lukot, kryptonite on jopa melko helposti tiirikoitavissa kun on oikea työkalu (minkä saa netistä ostettua).

Abloyta et sitten tiirikoi millään etkä kovin helposti kuvan lukkoa edes tuhoa fyysisesti.
 

Liitteet

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    19 KB · Luettu: 5
On niitä lukkoja olemassa mitkä voittaa U-lukot, kryptonite on jopa melko helposti tiirikoitavissa kun on oikea työkalu (minkä saa netistä ostettua).

Abloyta et sitten tiirikoi millään etkä kovin helposti kuvan lukkoa edes tuhoa fyysisesti.
Lukkona hyvä mutta yhtään lautaa tuolla ei taideta lukita.
Tuon kaveriksi pitää olla rimpula vaijeri joka napsahtaa poikki hyvinkin helposti.
 
Lukkona hyvä mutta yhtään lautaa tuolla ei taideta lukita.
Tuon kaveriksi pitää olla rimpula vaijeri joka napsahtaa poikki hyvinkin helposti.

Ei kai kukaan vaijerilukkoa käytä, menee Fiskarsin saksilla poikki.

Kunnon ketju niin oppii olemaan.

Toki laudassa mulla ihan U-lukko jos pitää jonnekki jättää mutta harvemmin tuota on mihinkään tarvinnut jättää.
 
Ei kai kukaan vaijerilukkoa käytä, menee Fiskarsin saksilla poikki.

Kunnon ketju niin oppii olemaan.

Toki laudassa mulla ihan U-lukko jos pitää jonnekki jättää mutta harvemmin tuota on mihinkään tarvinnut jättää.
Useat ketjutkin menee kyllä helpommin poikki kuin U-lukko, myös painoa tuolla ketjulla ja Abloyn lukolla tulee olemaan järjettömän paljon.
 
Tuli pakon sanelemana kaatosateessa ajettua 8km kotiin. Lauta myöskin kunnossa. Hyviä lautoja.
Edellä oli monta pointtia, jotka kannattaa ottaa huomioon niissä sadeajeluissa. Ja tiedostaa myös se, että monessa tilanteessa vesi aiheuttaa ongelmia vasta myöhemmin, ei heti.
Ei siinä, kyllä se lauta voi olla tehty kaatosateen kestäväksi jolloin sateella ajo on aivan ok. Mutta kaikissa näin ei tosiaan ole eikä se kertakokeilu sadesäällä kerro oikeastaan vielä mitään.
 
Edellä oli monta pointtia, jotka kannattaa ottaa huomioon niissä sadeajeluissa. Ja tiedostaa myös se, että monessa tilanteessa vesi aiheuttaa ongelmia vasta myöhemmin, ei heti.
Ei siinä, kyllä se lauta voi olla tehty kaatosateen kestäväksi jolloin sateella ajo on aivan ok. Mutta kaikissa näin ei tosiaan ole eikä se kertakokeilu sadesäällä kerro oikeastaan vielä mitään.
tänään tuli toinen kerta jo sateen jälkeen ajettua, hyvin kestää ja luotto näihin lautoihin vain kasvaa.
 
tänään tuli toinen kerta jo sateen jälkeen ajettua, hyvin kestää ja luotto näihin lautoihin vain kasvaa.
Luitko ollenkaan lainaamaasi viestiä? Tai niitä aikaisempia?

Jokainen tottakai tavallaan mutta älä kuitenkaan mainosta muille sadekeliin sopivana sen perusteella, ettei pari ajokertaa tehnyt heti suoraan havaittavaa vahinkoa. Se kokeilemalla selviävä todellisuus on tosiaan vasta kaukana edessä, oli se sitten sateesta hyvin selviäminen tai kasa erinäisiä ongelmia.
 
Nyt tuli jotain jo vastaan minkä perusteella voisi alkaa ehkä firmwarea vaihtamaan.
g30watt.png

Muoks: ylläoleva taulukko on ilmeisesti DaddyNordin ja koskee Ninebot Max G30 lautaa. DaddyNord v2.0 ilmeisesti MPC on 30000. Saattaa lyhentää aikalailla elektroniikan käyttöikää jo?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli jotain jo vastaan minkä perusteella voisi alkaa ehkä firmwarea vaihtamaan.
g30watt.png
Näyttää mielenkiintoiselta. Jos tuo pitää paikkansa, on aivan varmasti hyödyllinen monelle ko. laudan omistajalle. Ja näyttääpä tuolla olevan omallekin ainakin jollakin tasolla arvoja. Pitänee vähän katsella, onko jossain muualla yhtenevää dataa.

Tosin tuo ei poista koko ongelmaa. Kyllä ainakin osasta firmiksistä on kovin vaikea löytää tietoa, mitä arvoja on käytetty. Pitäisi itse viilata mutta toisaalta taas se on kovin turhaa jos joku olemassa oleva olisi juuri sopiva.
 
No, nyt on ES4 lauta fläshätty, kohta koeajolle.
Motor Power Constant 48000
Red "S" Maximum Speed 28km/h
White "S" Maximum Speed 25km/h
Cruise Control Delay 10s
Motor Start Speed 3km/h

Muut jätin vakiolle.

Ja tapa millä päivitys hoitui oli scooterhacking.org työkalu jolla valittiin ominaisuudet uuteen firmwareen, käytin classic työkalua koska siellä voi säätää tuon White "S" nopeuden myös. ScooterHacking.org :: ES/SNSC CFW Builder

Sieltä tehty .zip onedriven kautta(kun en jaksanut mitään johtoja ruveta etsimään) puhelimeen talteen.

Android puhelimeen EsDownG fläshäysohjelma, joka yhdistämisen jälkeen(jos appi ei käske yhdistäessä painamaan laudan virtanappia niin ei toimi kunnolla, piti käynnistää uusiksi muutamia kertoja) tarkistutti laudan version, kysyi missä olisi se rommi ja sitten vaan painettiin flashia ja odoteltiin ehkä minuutti. Homma valmis.
 
Viimeksi muokattu:
Koeajokokemuksia Ninebot ES4 custom romilla.

Tarvitsee noin 3/4 aiemmasta matkasta kiihtyäkseen täyteen vauhtiin enää ja jarrutusmatka vaikuttaa saman verran lyhyemmältä myös. Juuri sopiva piristys ennestään suht riittävällä laudalle. Ehkä näillä lisätehoilla voisi tuolta pitkän mäen alta prismasta hakea välillä jotain painavempaakin ostosta. Jos nuo taulukot yhtään pitää paikkaansa niin kun lähtöteho oli 800W, niin nyt se on ehkä 850W? Ero tuntuu kyllä isommalta.
 
Viimeksi muokattu:
Yleinen kysymys kaikille sähköpotkulautailijoille:

Käsijarrun tarve? Kun en ole itse ajanut, en tiedä. Eli kuinka tarpeelliseksi tuon koette? Onko se lokasuojajarru sitten se mikä toimii parhaiten jos tulee nopsa tarve pysähtyä?

Katselin tuolta kicker.fi:stä SXT Light Ecoa ja se vaikuttaisi lautana muuten sopivammalta, mutta siitä puuttuu käsijarru, mikä taas löytyisi tuosta paljon raskaammasta Augmentin ES 10:stä.

Nuo "lokasuojajarrut" on aika onnettomia jo ihan fysiikankin puolesta. Valmistaja pääsee noiden kanssa halvalla ja voi silti mainostaa kulkupelissä olevan fyysinen "jarru". On suurinpiirtein samaa luokkaa kuin toisella jalalla maanpintaa varten jarruttelisi. Käsikahvasta levyjarrun käyttö voittaa tuon puhtaasti, pysäyttäen nopeammin ja ollen turvallisempi.

M365:llä joutunut muutaman kerran kaupunkiolosuhteissa pysähtymään nopeasti törttöilijöiden takia ja en kokemuspohjalta huolisi kulkupeliksi ilman kunnon jarruja olevaa.
 
Koeajokokemuksia Ninebot ES4 custom romilla.

Tarvitsee noin 3/4 aiemmasta matkasta kiihtyäkseen täyteen vauhtiin enää ja jarrutusmatka vaikuttaa saman verran lyhyemmältä myös. Juuri sopiva piristys ennestään suht riittävällä laudalle. Ehkä näillä lisätehoilla voisi tuolta pitkän mäen alta prismasta hakea välillä jotain painavempaakin ostosta. Jos nuo taulukot yhtään pitää paikkaansa niin kun lähtöteho oli 800W, niin nyt se on ehkä 850W? Ero tuntuu kyllä isommalta.
Paljos tää lauta painaa yhteensä?
Onko näppärä kantaa, ottaa bussiin jne?

Näyttäis olevan myynnissä paljon käytettynä, kertooko jostain? Kuinka pitkän matka tuolla es4:lla todellisuudessa ajaa?
 
Nuo "lokasuojajarrut" on aika onnettomia jo ihan fysiikankin puolesta. Valmistaja pääsee noiden kanssa halvalla ja voi silti mainostaa kulkupelissä olevan fyysinen "jarru". On suurinpiirtein samaa luokkaa kuin toisella jalalla maanpintaa varten jarruttelisi. Käsikahvasta levyjarrun käyttö voittaa tuon puhtaasti, pysäyttäen nopeammin ja ollen turvallisempi.

M365:llä joutunut muutaman kerran kaupunkiolosuhteissa pysähtymään nopeasti törttöilijöiden takia ja en kokemuspohjalta huolisi kulkupeliksi ilman kunnon jarruja olevaa.
Kyllä noissa jarruteho voi olla kohdillaan mutta kontrollu/modulaatio heikompaa. Levyn kyllä itsekin vaatisin. Ihan jo takarenkaan pinnan kulumisen vuoksi.
 
Paljos tää lauta painaa yhteensä?
Onko näppärä kantaa, ottaa bussiin jne?

Näyttäis olevan myynnissä paljon käytettynä, kertooko jostain? Kuinka pitkän matka tuolla es4:lla todellisuudessa ajaa?

14kg.

Ei, lisäakku on juuri siinä kohtaa mistä olisi helpohko kantaa. Jos asentaa siihen kahvan niin sitten luultavasti ihan ok kanneltava normaalivoimaiselle. En ole bussiin koittanut, luultavasti matalalattiabussiin menisi helposti ilman taittamista, hieman hankalahko taitettuna kuljetella. Joku olkahihna voisi olla kätevä, jos ei haittaa että pölyt on sitten paidansivussa.

Oletan että käytettynä myynti tarkoittaa että on pitkäkestoinen vehje. Kuitenkin alunperin vuokralaudaksi suunniteltu.

En ole vieläkään maksimimatkaa testannut. Veikkaan että vajaa 30km jollain 90kg kuskilla. Riippuen tuulesta, mäkisyydestä ja ajonopeudesta. Yli 100kg kuski vastatuuleen mäkisessä maastossa täyttä vauhtia niin luultavasti jää vajaaseen 20km lukemaan.
 
Viimeksi muokattu:
14kg.

Ei, lisäakku on juuri siinä kohtaa mistä olisi helpohko kantaa. Jos asentaa siihen kahvan niin sitten luultavasti ihan ok kanneltava normaalivoimaiselle. En ole bussiin koittanut, luultavasti matalalattiabussiin menisi helposti ilman taittamista, hieman hankalahko taitettuna kuljetella. Joku olkahihna voisi olla kätevä, jos ei haittaa että pölyt on sitten paidansivussa.

Oletan että käytettynä myynti tarkoittaa että on pitkäkestoinen vehje. Kuitenkin alunperin vuokralaudaksi suunniteltu.

En ole vieläkään maksimimatkaa testannut. Veikkaan että vajaa 30km jollain 90kg kuskilla. Riippuen tuulesta, mäkisyydestä ja ajonopeudesta. Yli 100kg kuski vastatuuleen mäkisessä maastossa täyttä vauhtia niin luultavasti jää vajaaseen 20km lukemaan.
Jees, kiitos tiedosta, skippaan tuon ja testaan varmaan tätä:Sähköpotkulauta GFS 350W - Euro Counters
Taidan pärjätä alkuun noilla spekseillä ja vara-akun saa kuulemma alle satasella.
 
Jees, kiitos tiedosta, skippaan tuon ja testaan varmaan tätä:Sähköpotkulauta GFS 350W - Euro Counters
Taidan pärjätä alkuun noilla spekseillä ja vara-akun saa kuulemma alle satasella.
Mikä saa valitsemaan tuon kopion?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 311
Viestejä
4 490 714
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom