• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Mä tota puntaroi ja siihen sais verkkokaupasta lisä-akun 179e ettei paha yhteis hintakaan 448e. Päädyin kuitenkin tilaamaan ninebot max g30d mallin 749e. Dna kaupasta. hetket saa odotella... 2-3 viikkoa menee ennen kuin saatavilla.


Itsekkin tuota katselin, piti ekaks laittaa tilaukseen kugoo s1 pro mut jotenkin alan kallistumaan tohon Max G30D dna:lta kun vaikuttais hinta olevan kohdillaan... Suurin ero tuossa D mallissa on vissiin saksan varustelu ja rajoitus 20km/h, minkä vissiin sais softalla purettua mutta mites sitten takuut menee?
 
Vantaan puskaradio -ryhmässä ilmoitus jos joku kaipaa omaansa.

kontio.PNG
 
Itsekkin tuota katselin, piti ekaks laittaa tilaukseen kugoo s1 pro mut jotenkin alan kallistumaan tohon Max G30D dna:lta kun vaikuttais hinta olevan kohdillaan... Suurin ero tuossa D mallissa on vissiin saksan varustelu ja rajoitus 20km/h, minkä vissiin sais softalla purettua mutta mites sitten takuut menee?
Ei muutakuin vaihtaa regionin takaisin saksaan kun lähetät sen takuuseen. Xiaoflasher tuon saa parilla napin painalluksella vaihettua US (30km/h) ja saksan (20km/h) välillä.
 
Lähdin itelleni kakkoslautaa hakemaan kun noin hyvällä hintaa ois saanu, mutta se cittarin lauta ei oo ninebottia nähnykään. E-Way E2 näytti olevan.
Pahoittelut virheellisestä tiedosta. Näköjään aika käydä optikolla... miten mä onnistuinki noin väärin katsomaan.
 
Vähän huolestuttaa tämän hetkinen tilanne fattiskootterin kanssa, toisessa latureista huutaa laakeri, takalokari halki kun tärinä tehnyt väsymismurtuman molemmille puolille lokaria ja lokari eläessään päästänyt renkaan raapaisee takavalon johdot paskaksi. Jo kuukausi sitten laitoin kyselyä osista takuuseen ja kysyivät runkonumeron mutta sitten ei ole kuulunut mitään. Soittopyynnön laitoin eilen joka ei tuottanut puhelua takaisin. Sähköpostilla laitoin nyt kyselyä että mikä tilanne. Kontio Motorssilta suoraan hankittu aka. vannetukulta.

Toivottavasti nyt sais yhteydet kulkemaan ja osat kotia niin pääsis vaihtaa. Uuteen lokariin teen suoraan tukitangot niin ei pääse uus murtumaan enää samalla tapaa ja luultavasti äänieristemattoa johtojen suojaksi vastaisen varalle vaikka pelkät tuet pitäisi estää jatkossa vastaavan tapahtuminen. Toivon sitä että ei joutuis kuluttaja-asiamiehen kanssa tappelee asiasta.

Millaisia muilla on kokemukset olleet Kontion takuun kanssa?
Nyt lupailtiin parin päivän sisällä yhteydenottoa... täytyy seurata miten käy.
 
Olkaas tarkkoina missä päästelette yli 25km/h noilla scuuteillanne. Ite justiinsa ajoin tutkaan ja mittasivat 33km/h nopeudeksi ja poliisitäti nuhteli tuimasti, mutta päästi jatkaan ilman seuraamuksia.
Kertoi tua, notta näitä sähkövehkeitä tarkkailaan ja tiedetään niitä viritettävänkin.
Selviskö miksi eivät käsitelleet vehjettä rekisteröimättömänä ja vakuuttamattomana mopona jota ei saa edes sellaiseksi tyyppihyväksyttyä, kun kerran todellinen nopeus on ollut 36km eli lähes 1,5 sallittu - ei pitäisi olla mitään epäselvää että kyseessä oli 100% laiton peli? Toisaalta jaksavat vuohottaa jostain 9km/h "ylinopeudesta" motarille, on kyllä prioriteetit kohdallaan...
 
Selviskö miksi eivät käsitelleet vehjettä rekisteröimättömänä ja vakuuttamattomana mopona jota ei saa edes sellaiseksi tyyppihyväksyttyä, kun kerran todellinen nopeus on ollut 36km eli lähes 1,5 sallittu - ei pitäisi olla mitään epäselvää että kyseessä oli 100% laiton peli? Toisaalta jaksavat vuohottaa jostain 9km/h "ylinopeudesta" motarille, on kyllä prioriteetit kohdallaan...
Ei se aina noin mene. On tuolla omalla 100% laillisellankin laudalla menty samoja nopeuksia alamäessä. Toki tasaisella jos mitataan niin asia selvä. Mutta ottanevat alussa pehmeämmän låhestymistavan.
 
Nii 33km/h mittasivat! Siinä tilanteessa oli polliiseilla muitakin 'asiakkaita', joten se lienee vaikuttaneen meikän päässeen vain nuhtelulla. Näin tuumailen tuan tilanteen.
Kumma, kun samalla sähköfillarit ajelee 40 kympin nopeusalueella jopa viittäkypää ja ei mitään.
 
Nii 33km/h mittasivat! Siinä tilanteessa oli polliiseilla muitakin 'asiakkaita', joten se lienee vaikuttaneen meikän päässeen vain nuhtelulla. Näin tuumailen tuan tilanteen.
Kumma, kun samalla sähköfillarit ajelee 40 kympin nopeusalueella jopa viittäkypää ja ei mitään.
Niin mutta hehän ovat polkeneet sinne 50km/h nopeuteen :lol:
 
Miten se ny sitte vaikuttaa, kun ovat kuitenkin nopeusrajoituxen ylittäneet?
Tua 25km/h raja on ihan persiistä scuuteille!
Oli humoristinen heitto ja samalla tavalla niiltäkin pitäisi ottaa spandexit valtiolle menetettäväksi kuin autoilijoita kortti kuivumaan.

Oma lauta kulkee sen 30-31km/h maksimissaan tasaisella ja alamäessä menee toisinaan 33km/h ennen kuin rajoittimet tulevat päälle ja jos normaalilla suoralla mennään noin 30km/h ja gps-mittauksen mukaan laudan mittarissa on +3km/h liikaa, niin tuskin poliisit kiinnostuvat jos oikea nopeus on 27km/h.
 
Miten se ny sitte vaikuttaa, kun ovat kuitenkin nopeusrajoituxen ylittäneet?
Tua 25km/h raja on ihan persiistä scuuteille!
Helsingissäkö näitä kevyen liikenteen teitä valvovat? Tampereella en ole koskaan edes pyöräillessä törmännyt pyöräteitä valvoviin poliiseihin.
 
Tuli vähän pidempi reissu tänään tehtyä. Alkumatkasta ollen vähän eksyksissä ja loppumatkasta akku loppu kesken. Tulipahan kunnon rangetesti tehtyä. Varmaan vielä 10km lisää sais puristettua, jos oikein yrittäis. Tämä siis 100kg sällin alla. Matkamittarissa nyt yhteensä 140km. (FLJ T11, 52V 30Ah)

66km1.png
66km2.png
 
Ihan järjetöntä hommata tarjouksesta jotain lautaa jolla pääsee kauppaan ja takaisin ja sitten ladata sitä 4-6 tuntia.

Tässä oli jo @Ollilol90 joka teki hyvän päätöksen :thumbsup:
 
Ihan järjetöntä hommata tarjouksesta jotain lautaa jolla pääsee kauppaan ja takaisin ja sitten ladata sitä 4-6 tuntia.

Tässä oli jo @Ollilol90 joka teki hyvän päätöksen :thumbsup:
Kyllä se akkukesto antaa kummasti vapautta. Voi lähteä sinne tänne ja tuonne ihan oman fiiliksen mukaan eikä tarvitse kokoajan miettiä riittääkö akku sinne tänne tai tuonne. Töihin nyt en itse voi mennä kun on legit liian pitkä matka ettei olisi järkeä mennä ajallisesti mutta jos olisi ns normi mittainen työmatka ja töissä voisi ladata tarvittaessa niin varmaan tulisi suhattua töihinkin ainakin päivinä jolloin ei sada.
 
Meillä sähköpotkulauta haussa, tulisi 14-v käyttööön yleisesti liikkumiseen ja hengailuun kavereiden kanssa:
Teini itse säästänyt rahaa ja vanhemmat auttaa loput kesätöitä vastaan.
Rahat riittää nyt Maskussa olevaan tarjous sähköpotkulautaan Sähköpotkulauta tai Citymarketin E-Way E2 sähköpotkulautaan K-Ruoka.fi – E-Way E2 Sähköpotkulauta , mutta koska välirahan osuus ei olis järin suuri tunnetumpaan merkkiin. Saisko teiltä osaavaa neuvoa?
Nämä ainakin arvosteluissa pärjänneet: Ninebot ES2, Ninebot ES1 tai Xiaomi Mijia M365. Hinta saa olla max 450 e, mieluusti tietenkin reilusti vähemmän.
 
Mites toi, tarjouksessa näköjään. Vähän huonosti löytyy tietoja Pure X3 sähköpotkulauta 8 | Motonet Oy
Tuotetiedot:
  • Tuotemerkki: Pure
  • Tuotenumero: EDU8058
  • Korkeus: 1100 mm
  • Syvyys: 970 mm
  • Leveys: 420 mm
  • GTIN/EAN-koodi: 6418536009086
  • Koko taivutettuna: 112 x 42 x 33,5 cm
  • Pakkauksessa: 116,5 x 22,5 x 39 cm
  • Jalustan korkeus: 140mm
  • Paino: 10.3kg, pakkauksen kanssa 13kg
  • Suojausluokka: IPX4
  • Renkaan koko: 8 tuuman täytettävä rengas edessä + 6,5 tuuman kiinteä rengas takana (moottori)
  • Väri: Musta
  • Tärkeimmät materiaalit: Teräs (Runko + taittuva osa) + alumiiniseos (dekki)
  • Nopeus: Max. 23 km/h
  • Ajomatka: 8-12 km yhdellä latauksella
  • Nousukulma mäkimatkoissa: Max. 20°
  • Suositeltu l toimintalämpötila: 20-30°C
  • Toimintalämpötila: -10-+40°C
  • Jarru: Sähköinen ja manuaalinen takajarru
  • Nopeus: Hidas, keskinopea tai nopea
  • Kuljettajan maksimipaino: 100kg
  • Kuljettajan pituus: 1,5-2 metriä
  • Akku: IPX4, 4.0ah 20 solua, 36 V
  • Jännite: AC 220 V / AC 110 V / AC 100 V - 240 V 50-60 Hz
  • Moottorin teho (takarenkaat): 36V / 250W harjaton
  • Latausaika: 180 minuuttia
  • Takuu: 1 vuosi
Oli jostain toisesta kaupasta nuo tiedot
 
Meillä sähköpotkulauta haussa, tulisi 14-v käyttööön yleisesti liikkumiseen ja hengailuun kavereiden kanssa:
Teini itse säästänyt rahaa ja vanhemmat auttaa loput kesätöitä vastaan.
Rahat riittää nyt Maskussa olevaan tarjous sähköpotkulautaan Sähköpotkulauta tai Citymarketin E-Way E2 sähköpotkulautaan K-Ruoka.fi – E-Way E2 Sähköpotkulauta , mutta koska välirahan osuus ei olis järin suuri tunnetumpaan merkkiin. Saisko teiltä osaavaa neuvoa?
Nämä ainakin arvosteluissa pärjänneet: Ninebot ES2, Ninebot ES1 tai Xiaomi Mijia M365. Hinta saa olla max 450 e, mieluusti tietenkin reilusti vähemmän.
Mitenkäs 360e + postit hintaan Ninebot es2. Jos joskus haluaa lisää rangea ja nopeutta voi halutessaan ostaa lisäakun joka tulee tuohon ohjaus pylvääseen kiinni.
 
päädyin sit itsekkin tuohon Segwayn MAX G30D. toivottavasti on hintansa arvoinen :D


sama täällä :thumbsup:

jos jollakulla on jo tuollainen niin saa laittaa vinkkejä sopivista varusteista, ainakin varmaan jonkinlainen lukko kannattaa hommata? ilmeisesti siellä ei tule mukana sitä "hidasta" laturia, onko kellään sellaista hommattuna? entäs mahtaakohan siihen saada minkäänlaista autolaturia? jossain näin laudan reunoille jotain suojateippejä?
 
Kyllä se akkukesto antaa kummasti vapautta. Voi lähteä sinne tänne ja tuonne ihan oman fiiliksen mukaan eikä tarvitse kokoajan miettiä riittääkö akku sinne tänne tai tuonne. Töihin nyt en itse voi mennä kun on legit liian pitkä matka ettei olisi järkeä mennä ajallisesti mutta jos olisi ns normi mittainen työmatka ja töissä voisi ladata tarvittaessa niin varmaan tulisi suhattua töihinkin ainakin päivinä jolloin ei sada.
Itsekin asun lähellä junaa ja jos tarvitsee lähteä vaikka käymään Helsingissä Vantaalta, ajan juna-asemalle ja jää hyvin akkua kruisailla.

Kerran kävi, niin että akku pääsi 20% ja sitten meno hyytyi. Kun oli 8% meni kävelyvauhtia enää.

Nyt kävin taas noin 10km lenkin moikkaamassa kaveria, kaupassa ja työkavereita toimistolla (itse lomalla). 80% oli akkua jäljellä kun tulin kotiin.
 
Vähän huono kuva, mutta näillä on pärjännyt, eli ohjaustangossa on tommoinen "lisätanko", johon saa kiinni tavaraa ja syksyllä kunnon lampun ja sitten on varashälytin, tavarakoukku ja juomapulloteline.

Bilteman kännykkäteline on ollut hyvä. Ei ole puhelin pudonnut.

eBaysta on tulossa 3 litran vetoinen laukku minne saan laitettu virtapankkia, järjestelmäkameraa ja akulla toimivaa pumppua yms.
 

Liitteet

  • IMG_20200625_132421.jpg
    IMG_20200625_132421.jpg
    1,2 MB · Luettu: 133
  • asdasdasd.jpg
    asdasdasd.jpg
    153,8 KB · Luettu: 128
Onkos teil tosta max g30 pelistä sillä uudemmalla 2gen moottorilla vai vanhemmalla 1gen mottorilla oleva malli? Niissähän käsittääkseni oli hieman eroavaisuuksia
 
Onkos teil tosta max g30 pelistä sillä uudemmalla 2gen moottorilla vai vanhemmalla 1gen mottorilla oleva malli? Niissähän käsittääkseni oli hieman eroavaisuuksia
Vanhalla moottorilla, mutta kun laittaa DaddyNordV2 firmwaren, niin ei ole muuta eroa kuin että ei pääse 37km/h nopeuteen ja veikkaan että toi firmispäivitys hakkaa stock laudan kiihtyvyydessä sekä ylämäkinousussa.
 
Vanhalla moottorilla, mutta kun laittaa DaddyNordV2 firmwaren, niin ei ole muuta eroa kuin että ei pääse 37km/h nopeuteen ja veikkaan että toi firmispäivitys hakkaa stock laudan kiihtyvyydessä sekä ylämäkinousussa.
Juujuu, ja todnäk 1gen mottorin pitäis vakionaki olla nopeempi kiihtyy 0 -> 20kmh kuin 2gen. Paljos tuo 1gen moottori kulkee sit daddyllä?
 
Joko Augment ES one 10 tilanneilla olisi käyttökokemuksia kerrottavaksi? Itse tässä vielä lottoan tilaanko sellaisen vai M365p:n, tai jonkun Nineboteista. Tuo kahden vuoden 'huoltosoppari' kyllä houkuttelee Augmentissa.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on 100km rullailtu muutamassa päivässä Ninebot MAX G30. Ekat fiilikset laudasta on laadukkaan oloinen. Töyssyt tuntuu jonkin verran kun ei ole jousitusta, mutta sen kanssa kyllä elää. 50% akkua kun on mennyt nii vauhti jää jonnekin 25 - 26km/h tasolle. Täydellä akulla vetää 31km/h. Custom cfw tein. Kokeilin KERS kanssa ja ilman nii ei enää osannut olla ilman KERS kun siihen jo tottu vaikkakin mäkien rullaus oli parempaa ilman sitä. MPC laitoin 40k niin antoi ihan mukavasti vääntöä lisää. Kaupungilla oli tosi vaivaton kulkupeli, töihinkin pääsi nopeammin kuin bussilla. Kesäkeleille ykkös menopeli. Harmittaa vaan nuo lokarit kun ovat vähän herkkiä naarmuntumaan kiven iskuista.
 
Litkutin juuri sisäkumit Zefalilla jos saisi enemmän turvaa rengasrikon varalle.


Noin 90km tullut nyt viime tiistaista, lähinnä työmatkaa.

Työmatkaan menevä aika väheni 25 minuutista 15 minuuttiin M365 vs Kugoo M4

Kelpaa torkuttaa yhden kymmenenminuuttisen aamulla lisää. :smoke:
 
Tänään toistin pitkän lenkin testiksi, että kuin pitkälle pääsee turbo ja dual päällä, edellinen lenkki oli eco ja single päällä. Tulos hämmästyttää, huomattavasti enemmän kantamaa. Jatkoin lenkkiä pidemmälle ja vieläkin jäi akkua jäljelle. Summarum tällä laudalla ei tehoja säästellä, kerta akku riittää pidemmälle. Mikähän lie logiikka? :D (FLJ T11 52V 30Ah, kuski 100kg, mittarilukema 220km)

70km1.png
70km2.png
akkuajaljella.JPG


Pari kuvaa matkan varrelta:
lauta1.JPG
lauta2.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on 100km rullailtu muutamassa päivässä Ninebot MAX G30. Ekat fiilikset laudasta on laadukkaan oloinen. Töyssyt tuntuu jonkin verran kun ei ole jousitusta, mutta sen kanssa kyllä elää. 50% akkua kun on mennyt nii vauhti jää jonnekin 25 - 26km/h tasolle. Täydellä akulla vetää 31km/h. Custom cfw tein. Kokeilin KERS kanssa ja ilman nii ei enää osannut olla ilman KERS kun siihen jo tottu vaikkakin mäkien rullaus oli parempaa ilman sitä. MPC laitoin 40k niin antoi ihan mukavasti vääntöä lisää. Kaupungilla oli tosi vaivaton kulkupeli, töihinkin pääsi nopeammin kuin bussilla. Kesäkeleille ykkös menopeli. Harmittaa vaan nuo lokarit kun ovat vähän herkkiä naarmuntumaan kiven iskuista.
Onko Gen1, koska mulla on Gen2 ja vauhti hidastuu vasta kun akkua on joku 10% jäljellä.
 
Tänään toistin pitkän lenkin testiksi, että kuin pitkälle pääsee turbo ja dual päällä, edellinen lenkki oli eco ja single päällä. Tulos hämmästyttää, huomattavasti enemmän kantamaa. Jatkoin lenkkiä pidemmälle ja vieläkin jäi akkua jäljelle. Summarum tällä laudalla ei tehoja säästellä, kerta akku riittää pidemmälle. Mikähän lie logiikka? :D (FLJ T11 52V 30Ah, kuski 100kg, mittarilukema 220km)

70km1.png
70km2.png
akkuajaljella.JPG


Pari kuvaa matkan varrelta:
lauta1.JPG
lauta2.JPG
Alkoi itseänikin kiinnostaa kyseinen kampe. Tuo ilmeisesti luokitellaan jo mopoksi niin paljonko kustantaa vakuutus vuodessa? Vähän kahden vaiheella ostaako tuommoinen vai sitten esim. m365 pro, jolla saisi ajaa sitten pyöräteilläkin.
 
Alkoi itseänikin kiinnostaa kyseinen kampe. Tuo ilmeisesti luokitellaan jo mopoksi niin paljonko kustantaa vakuutus vuodessa? Vähän kahden vaiheella ostaako tuommoinen vai sitten esim. m365 pro, jolla saisi ajaa sitten pyöräteilläkin.
Sanotaan nyt vaikka näin ettei se kaupunkialueella kulje kuin ~25km/h, mutta "yksityisellä" *köh*köh syrjäseudulla saattaa kulkea jonkin verran enempi. Vakuutuksen hinta on 0€ vuodessa.
 
Sähköpyörällä voi myös ajaa ilman sähköä.

Toiset voivat, toiset eivät. Jotkut sähköavusteiset polkupyörät vaativat myös polkemista avustuksen päälle kytkeytymiseksi. Nämä ovat siis kohdaltani kokonaan poissa laskuista. Nykyisin käytössä olevan M365:n nostaa kottin tullessa kätevästi yhdellä kädellä tuulikaappiin, kun taas isomman laitteen kanssa pitäisi taiteilla kovasti. Nykyinen kulkupeli auttaa liikkumaan mm. asioiden toimittamista varten, tuoden siten elämänlaatuun parannusta ja on saanut jo muutaman kuukauden ajalla mukavasti säästöä syntymään esim. linja-autokustannuksien osalta. Siihen päälle se ajeluiden hauskuus. Siispä omalla kohdallani (käyttökelvoton) sähköpyörä: 0 - sähköpotkulauta 1. YMMW.
 
Toiset voivat, toiset eivät. Jotkut sähköavusteiset polkupyörät vaativat myös polkemista avustuksen päälle kytkeytymiseksi. Nämä ovat siis kohdaltani kokonaan poissa laskuista. Nykyisin käytössä olevan M365:n nostaa kottin tullessa kätevästi yhdellä kädellä tuulikaappiin, kun taas isomman laitteen kanssa pitäisi taiteilla kovasti. Nykyinen kulkupeli auttaa liikkumaan mm. asioiden toimittamista varten, tuoden siten elämänlaatuun parannusta ja on saanut jo muutaman kuukauden ajalla mukavasti säästöä syntymään esim. linja-autokustannuksien osalta. Siihen päälle se ajeluiden hauskuus. Siispä omalla kohdallani (käyttökelvoton) sähköpyörä: 0 - sähköpotkulauta 1. YMMW.
Kerro ihmeessä mikä estää pyörittämästä jalkaa, mutta sallii seistä jalan varassa laudalla? :think:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom