Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Inokimin Oxit taitaa olla ns. premium potkulautoja! Rajoitukset 25km/h! (voi toki myös unlokata) valitettavasti kaksivetonen taitaa olla laiton suomessa, tosin etuvedon voi kytkeä pois, onko se silloin laillinen?

Voitkos antaa linkin tuohon kaksivetoisen laittomuuteen, kun siitä en mistään (Trafi, Tukes) tuota tietoa löytänyt?
Sattuneesta syystä olen yrittänyt pysyä ajantasalla pykälistä, mutta tämä olisi kyllä paikkansa pitäessään ihan uutta infoa itselleni.

Nykytiedoillani kaksivetoinekin on laillinen, kunhan yhteenlaskettu moottoriteho on max. 1kW. Korjatkaa, mikäli olen väärässä!
 
Voitkos antaa linkin tuohon kaksivetoisen laittomuuteen, kun siitä en mistään (Trafi, Tukes) tuota tietoa löytänyt?
Sattuneesta syystä olen yrittänyt pysyä ajantasalla pykälistä, mutta tämä olisi kyllä paikkansa pitäessään ihan uutta infoa itselleni.

Nykytiedoillani kaksivetoinekin on laillinen, kunhan yhteenlaskettu moottoriteho on max. 1kW. Korjatkaa, mikäli olen väärässä!
Eiköhän se näin mene, ei moottorien määrää ole määrätty, yhteisteho vain.
 
Kerro ihmeessä mikä estää pyörittämästä jalkaa, mutta sallii seistä jalan varassa laudalla? :think:

Polvessa ongelma, joka estää laittamasta painoa sen varaan, mikäli polvi on koukistettuna.
Lautaillessani pääosa painostani on taemmalla, oikealla jalalla, jolloin polvet voivat olla lievästi koukistettuna sen haittaamatta.

Ja kyllä, portaissa on pakko mennä varovasti, vasen polvi suorana. Lautaillessa ei ole (vielä) tullut havereita, portaissa kyllä.

Sen tarkempiin terveystietoihin menemättä, polven ongelma on kirurgin mukaan "liian pieni ja haitaton korjattavaksi", sitä kuitenkaan tutkimatta. Todellisuus on toista.
 
Polvessa ongelma, joka estää laittamasta painoa sen varaan, mikäli polvi on koukistettuna.
Lautaillessani pääosa painostani on taemmalla, oikealla jalalla, jolloin polvet voivat olla lievästi koukistettuna sen haittaamatta.

Ja kyllä, portaissa on pakko mennä varovasti, vasen polvi suorana. Lautaillessa ei ole (vielä) tullut havereita, portaissa kyllä.

Sen tarkempiin terveystietoihin menemättä, polven ongelma on kirurgin mukaan "liian pieni ja haitaton korjattavaksi", sitä kuitenkaan tutkimatta. Todellisuus on toista.

Ei kun meinaan vain että emännälle kenellä kierukka poistettu ja rusto kulunut polvesta puhki(aiheuttaa sen että saa tekonivelen 2-5v sisällä) lääkäri juuri suositteli pyöräilyä ihan niinku kuntoilun kannalta, ei rasita niveltä ja kun kertoi että on sähköpyörä niin totesi että aina parempi, polje vähällä avustuksella tai kokonaan ilman ja jos alkaa kipuilemaan niin lisää avustusta, tuolla se pyöräilee 30-60km ilman mitään ongelmaa.
 
Ei kun meinaan vain että emännälle kenellä kierukka poistettu ja rusto kulunut polvesta puhki(aiheuttaa sen että saa tekonivelen 2-5v sisällä) lääkäri juuri suositteli pyöräilyä ihan niinku kuntoilun kannalta, ei rasita niveltä ja kun kertoi että on sähköpyörä niin totesi että aina parempi, polje vähällä avustuksella tai kokonaan ilman ja jos alkaa kipuilemaan niin lisää avustusta, tuolla se pyöräilee 30-60km ilman mitään ongelmaa.

Itsellä tuo polvi joskus taittui suoraan kulmaan vasemmalle, ts. "ulospäin". Kuten mainitsin, ei koukistettuna kannata painoa, yleisellä ei saa korjautettua ja yksityisellä ei ole varaa korjauttaa.
Siispä eletään varovaisesti näillä rajoitteilla. Laudalla liikkuessakin pidetään sopivasti lepotaukoja.
 
Sähköpyörällä voi myös ajaa ilman sähköä.
Kyl noil meidän sähköpotkulaudoil voi myös akun loputtua potkia..
Ja me ostettiin eukon kanssa sähköpotkulaudat sen takia, kun on hauska tapa liikkua, mahtuu veneeseen/autoon hyvin, sekä hinta suht halpa.
Ja toiminta matkaksi riittää hyvin 15km meillä. Molemmissa kyllä enemmän.

Miksei ihmiset osta sähköautoa sähköpolkupyörän tai potkulaudan sijaan?
Miksi rällästää sähköfatbikellä metsässä, kun vois enduropyörän ostaa?
Miksi meitä ihmisiä on joka lähtöön, eikö kaikki voitais olla ja tykätä samoista asioista?
 
Viimeksi muokattu:
Kyl noil meidän sähköpotkulaudoil voi myös akun loputtua potkia..
Ja me ostettiin eukon kanssa sähköpotkulaudat sen takia, kun on hauska tapa liikkua, mahtuu veneeseen/autoon hyvin, sekä hinta suht halpa.
Ja toiminta matkaksi riittää hyvin 15km meillä. Molemmissa kyllä enemmän.

Miksei ihmiset osta sähköautoa sähköpolkupyörän tai potkulaudan sijaan?
Miksi rällästää sähköfatbikellä metsässä, kun vois enduropyörän ostaa?
Miksi meitä ihmisiä on joka lähtöön, eikö kaikki voitais olla ja tykätä samoista asioista?
Sä nyt aika hyvin kuvailit sen mihin nämä on ehkä parhaita, kommentoin alunperin kuvaa missä oli vaikka mitä härpäkettä pultattu kiinni ja monella tuntuu olevan ainoa kulkuväline julkisen lisäksi.

Siitä vain aloin miettimään että eikö sähköpyörä olisi monipuolisempi ja sillä hoituu suurinosa asioista paremmin, myös se talvi ajelu.
 
Sähköpyörä oli itselläkin ekana harkinnassa, mutta säilytys olisi tuottanut ainakin vielä ongelmia. Talviajoon sitten normipyörällä, mutta se ajatus alkaa tuntua nyt liian hassulta. Mutta vaatii sen autotallipaikan hankkimista nykyisessä asunnossa tai asunnon päivittämistä isompaan.

ninebot MAX G30 D alla ja 2 päivän ajoihin tyytyväinen. Todella nautintoa ajaa ja hauskaahan tuo on, töissäkin porukka kiinnostui ja testailivat sitä tämänkin päivän aikana. Omiin tarpeisiinhan kannattaa valita sopiva työkalu alle ja turha sitä on kenenkään alkaa järkeilemään toisen puolesta. Kyllä sähköpyörässä on etunsa, mutta nyt henkilökohtaisesti koin näin, että kokeillaan tuota ekana ja jos kunnolla innostuu niin sähköpyörää alle vuonna 2021.
 
Sä nyt aika hyvin kuvailit sen mihin nämä on ehkä parhaita, kommentoin alunperin kuvaa missä oli vaikka mitä härpäkettä pultattu kiinni ja monella tuntuu olevan ainoa kulkuväline julkisen lisäksi.

Siitä vain aloin miettimään että eikö sähköpyörä olisi monipuolisempi ja sillä hoituu suurinosa asioista paremmin, myös se talvi ajelu.

Olisi varmasti sähköpyörä monipuolisempi, ja tosiaan talvella vois aika taiteilua olla noilla potkulaudoilla. Me ei viime "talvena" ajettu olleenkaan, kun ei ollut tarve.

Autoilla käydään töiden jälkeen kaupassa yms. Meidän tilanteessa kun ei julkiset ole töihin menon kannalta mahdollisuus, joten autot pitää kuitenkin olla.
En todellakaan suosittele sähköpotkulautaa miksikään auton korvikkeeksi.

Usein ollaan autolla/veneellä ajettu ulkopaikkakunnalle, ja siellä sitten potkulaudoilla ajeltu tuntemattomia alueita pitkin.
Myöskin mukava pienessä sievässä käydä kaverilla/kaupassa.
Ja ei me onneksi tarvita mitään härpäkkeita noihin lautoihin, puhelin saa olla taskussa kun potkulaudoilla ajelu on lähempänä terapiaa, kuin sitä, että pitäs somettaa samalla.
Lukko ois ainut mitä noihin tarvis, mutta täällä pienellä paikkakunnalla ei ole murhetta rosvoista, ja muualla minä tai emäntä voi jäädä ulos kaupasta "vartiomaan".
 
Sähköpotkulauta verrattuna sähköpyörä?

Minusta ennenkaikkea KOKO ja kätevyys aspekti. Potkulaudan otat mukaan helpommin mihin vaan veneeseen,autoon,junaan, bussiin jne.. vaikka autolla hesestä rovaniemelle pikkuseen fiat pandaan ja ajat rovaniemellä potkulaudalla niin maan perhanasti. Samoin monilla kerrostalo asunto missä et viitti säilyttää sitä tuhansien eurojen sähköpyörää yeisessä pyörävarastossa vaan se vie sulta tilaa sitten asunnosta tai parvekkeelta.

Potkulaudan taitat vaikka eteisen komeroon.

Noi vertailut talvikäyttöön sillai ontuu - kun kuka muutenkaan polkee talvella - paitti just ne talvipyöräilijät.
 
Alkoi itseänikin kiinnostaa kyseinen kampe. Tuo ilmeisesti luokitellaan jo mopoksi niin paljonko kustantaa vakuutus vuodessa? Vähän kahden vaiheella ostaako tuommoinen vai sitten esim. m365 pro, jolla saisi ajaa sitten pyöräteilläkin.
Myöskin mukava pienessä sievässä käydä kaverilla/kaupassa.
Tämähän se yksi mielessä pyörivä mörkö on tuollaisen "järeämmän" tai erikoisemman potkulaudan hankintaa miettiessä. Kuitenkin tasan tarkkaan potkulaudalla tulisi joskus käytyä pubissa muutamalla siinä missä fillarillakin voi.

Mikään "liikennejuopumus moottorittomalla ajoneuvolla" tai omakustanteinen itsensä telominen ei siis pelota, koska osaan olla ihmisiksi enkä tietenkään kulje edes polkupyörään rinnastettavilla apuvälineillä "kännissä".

Mutta entäs jos kävisikin niin kylmät, että sähköpotkulauta joka minusta on polkupyörään rinnasteinen, ei sillä hetkellä* kulje yli 25 km/h ja jolla ei ole ajettu yli 25 km/h onkin yhtäkkiä poliisisedän päätteeltä löytyvän ihkauuden Trafin listan mukaan mopo (tai vielä pahempaa, moottoripyörä)? Ihan vilpittömästi uskoisin 0,7 promillea puhallettuani ajaneeni "polkupyörällä", mutta politrukit ja byrokraatit näyttäisivät pumaagaa, jonka mukaan minä nyt vaan olen ajanut moottoripyörällä kännissä, kaiken lisäksi vakuuttamattomalla, rekisteröimättömällä, tyyppihyväksymättömällä prätkällä ja vielä pyörätiellä ilman kypärää. Siinäpä sitten rattijuopumustuomiolle syyttömänä. :hmm:

Pitäisikö siis tyytyä rajaamaan valikoima yleisiin merkkituotteisiin, joiden norminmukainen nimellisteho ja huippunopeus on yleisesti tiedossa?

*Kaikkihan nämä ovat viritettävissä ja kai nyt kevyen sähköajoneuvon(ei rekisteröitävä esine) voi muuttaa maastoajoneuvoksi(ei rekisteröitävä esine) tilapäisesti ja myöhemmin taas takaisin. Tai siis varmasti voi. En ole mistään löytänyt mitään järkevää tulkintaa, joka kieltäisi vaikka valmistamasta "kevyt sähköajoneuvo"-potkulautaa(tai maastomönkijää tai kurapyörää) ihan itse alusta asti.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisikö siis tyytyä rajaamaan valikoima yleisiin merkkituotteisiin, joiden norminmukainen nimellisteho ja huippunopeus on yleisesti tiedossa?
Meillä m365pro menee nyt sen 32km/h ja kugoo 28-30km/h, eli ei kauheasti yli sallitun. Ja vaikka menis kovempaa, niin tuntia kohden ei kauheen kauemmaksi pääse, vrt 25km/h-30km/h. Ja enmemmin tulis akun kapasiteetti vastaan.
Onhan siinä tietysti se hetkittäinen vauhdin tunne(ainakin kun mittaria kattoo, että mennään yli sallitun).

Eli jos akulla pääsis sen 15-25kilometriä, niin mielestäni aivan sama, kulkeeko potkulauta 25km/h vai vaikka 35km/h. Pitkät suorat tietysti tuntuu pitkiltä, oli alla potkulauta, polkupyörä, mopo tai auto.


Ehkä se järeämpi/tehokkaampi potkulauta olisi vielä parempaa ajanvietettä, vrt. lailliseen.
Isommat/leveämmät renkaat/jousitus niin "metsäpolkuja" pitkinkin olis mukava ajella?
 
Ensimmäinen rengasrikko M365 Pron kanssa koettu ja eilen oli mukava keli kävellä se kuutisen kilometriä takaisin... Tai sitten ei ollut. Jatkossa koitetaan kyllä ainakin vastaavilla keleillä ottaa paikkavaahto mukaan, jos se pelastaisi kävelemiseltä.

Mutta kertokaahan nyt joku tyhmälle, miten ihmeessä tuon laitteen rengas on tarkoitus vaihtaa järkevällä vaivalla vai onko vika vaan liian pienissä rengasraudoissa... Takarengas siis kysessä ja toki vanteen saa käteensä ja vanhan renkaankin ihan inhimillisesti pois paikoiltaan. Mutta tuo uusi "alkuperäistä vahvempi" tms potkii vastaan melkoisesti. Autonkin renkaan vaihto omin toimin on ollut huomattavasti helpompaa kuin tuon kohdalla.
 
Ensimmäinen rengasrikko M365 Pron kanssa koettu ja eilen oli mukava keli kävellä se kuutisen kilometriä takaisin... Tai sitten ei ollut. Jatkossa koitetaan kyllä ainakin vastaavilla keleillä ottaa paikkavaahto mukaan, jos se pelastaisi kävelemiseltä.

Mutta kertokaahan nyt joku tyhmälle, miten ihmeessä tuon laitteen rengas on tarkoitus vaihtaa järkevällä vaivalla vai onko vika vaan liian pienissä rengasraudoissa... Takarengas siis kysessä ja toki vanteen saa käteensä ja vanhan renkaankin ihan inhimillisesti pois paikoiltaan. Mutta tuo uusi "alkuperäistä vahvempi" tms potkii vastaan melkoisesti. Autonkin renkaan vaihto omin toimin on ollut huomattavasti helpompaa kuin tuon kohdalla.
Oman kokemuksen mukaan, mitä isompi rengas, sen helpompi vaihtaa. Olen noita kuorma-auto kokoluokassa(22,5") renkaita useita vaihdellut, ja sit taas 12" peugeot speedfightin(skootteri) renkaat oli paljon hankalemmat vaihtaa.
Eikö siinä m365 pro:ssa ole sitä syvennystä vanteen keskellä?
 
Oman kokemuksen mukaan, mitä isompi rengas, sen helpompi vaihtaa. Olen noita kuorma-auto kokoluokassa(22,5") renkaita useita vaihdellut, ja sit taas 12" peugeot speedfightin(skootteri) renkaat oli paljon hankalemmat vaihtaa.
Eikö siinä m365 pro:ssa ole sitä syvennystä vanteen keskellä?
Kuorma-autokoosta ei ole kokemusta mutta kyllä joku normaali auton rengas on vielä ihan vaihdettavissa. Tuon osalta loppui usko käsillä olleiden työkalujen (minikokoiset rengasraudat mallia fillarin rengas) kanssa. Toisaalta joku järki voiman käytössäkin on oltava tai rikkoo vielä vanteen. Onnistumisprosentti oli kuitenkin ihan muuta kuin tubessa "näin vaihdat" ja niissä homma menee vasemmalla kädellä minuutissa.

Ja onhan siinä syvennys mutta tajusinkohan sitä sitten lopulta riittävästi hyödyntää. Luultavammin en koska yleensä asiaan ei tarvitse kovin paljoa huomiota kiinnittaa
 
Kannattaa varmaan viedä jonnekin fillariliikkeeseen ja minimoida vanteen rikkoutuminen.

Omassa potkiksessa (sisäkumiton), on alkanut laskemaan eturenkaasta paineet parissa päivässä alle 1 barin itsekseen, mutta onneksi ostin akkukäyttöisen pumpun.
 
Ensimmäinen rengasrikko M365 Pron kanssa koettu...

Mutta kertokaahan nyt joku tyhmälle, miten ihmeessä tuon laitteen rengas on tarkoitus vaihtaa järkevällä vaivalla

Ei ole omasta vielä rengas puhjennut, mutta tätä tapaa on useampikin suositellut.

 
Kannattaa varmaan viedä jonnekin fillariliikkeeseen ja minimoida vanteen rikkoutuminen.

Omassa potkiksessa (sisäkumiton), on alkanut laskemaan eturenkaasta paineet parissa päivässä alle 1 barin itsekseen, mutta onneksi ostin akkukäyttöisen pumpun.
Koska "minä itse!" niin pakkohan tuo on hoitua omin neuvoin. Mutta olet oikeassa, vannetta ei viitsisi rikkoa. On toisaalta silti parempi harjoitella tuolla takarenkaalla, eturengas on kuitenkin edessä tulevaisuudessa. Toivon mukaan ehtii paketti saapua ennen kuin hajoaa. Laitan suosiolla uuden päälikumin samalla sitten.

Ja aivan sama pumppu on tulossa myös itselleni. Mutta koska säästin ja maksoin vähemmän niin taisin aikaisemmin tilata ja paketti on edelleen jossain hukassa. Luultavammin kyllä Hesassa tullattavana ikuisesti mutta joka tapauksessa ei vielä itselläni. Sisärengasta en tutkinut vielä tarkemmin (laitan suosiolla uuden ja paikkaan joskus jos jaksan) mutta vahinko tuskin olisi pumpulla autettu. Kulutuspinnan reunalla on kuitenkin noin sentin viilto eli jotain varsin terävää tuli löydettyä.

Ei ole omasta vielä rengas puhjennut, mutta tätä tapaa on useampikin suositellut.


Kiitos!
Itsellä ehti jo syntyi ajatus linjalla lukkopihdit, muutama vinka tms sopivaa ja tukevalla nippusiteellä uraan. Tuo video ja kommenttisi tukee täsmälleen sitä ajatusta joten eiköhän niillä siis homma saada kasaan.
 
Eilen kävin viimeisen rangetesti lenkin dual+eco moodilla, sain tulokseksi 75km. Lenkin jälkeen lauta vaikeni kokonaan. No minä sitten otin dekin auki ja irrotin kaikki johdot ja kytkin uudelleen. Toimii taas. Kiinanihmeen oikkuja, toivottavasti ei tule tavaksi.

75km1.png
75km2.png


Tuli viestiä, että eivät voikaan asentaa tohon 42Ah akkua. Laittavat tilalle tesla 21700 kennoja joilla 60V 35Ah ja pikalaturi ilmaseksi.
On tuo nyt kuitenkin omaan verrattuna upgrade. 1560Wh vs 2100Wh. :) Samalla kun avasin dekin, tuli huomattua, että 52V/30Ah akku on aivan maksimi mikä tähän sopii. noin 0.5 cm vapaata tilaa. Saisivat kyl teslan kennoja käyttää kaikissa näissä, jos siis ihan aidosti samoja mitä tesla käyttää autoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Joko Augment ES one 10 tilanneilla olisi käyttökokemuksia kerrottavaksi? Itse tässä vielä lottoan tilaanko sellaisen vai M365p:n, tai jonkun Nineboteista. Tuo kahden vuoden 'huoltosoppari' kyllä houkuttelee Augmentissa.
Ite nyt ehtiny 2 viikon aikana ajelee semmonen 80km ja muuten vaikuttaa kyllä hyvältä mutta tuo akkukesto ehkä se vähä heikko omasta mielestä, alle 20km abouttia menee omalla yli 120kg painolla .. sanoisin että tuo 24km 80kg painolla pitää varmaa paikkansa ja mikäli rajoittaa vauhdin tuohon 25km/h.

Suorilla pääsee FF modella (full function) 32km/h laitteen oman mittarin mukaan, mutta tuo alkaa hyytymään kun 2/5 palkkia jäljellä akussa ja silloin tuo ylämäki puolikin tällä painolla alkaa olemaan vähän hidasta että joutuu potkimaan itse vauhtia lisää.

Mitään softia ei vielä ole joten laitteen omalla screenillä mentävä. Laudan screenissä löytyy infona kokonaismatka joka ajettu ja kyseisellä käynnissäolo aikana ajettu matka(nollaantuu mikäli sammuttaa laudan).

Lisäakkua koittanut löytää mutta tällä hetkellä ei näitä ole oikein mistään saatavilla, ei myöskään augmentilla itsellään (chatissä saatu tieto että ehkä syksyllä saatavilla lisäakut).
 
MItäs maksoi/mistä?
Karvan vaille 50€ ja tuli melko nopeasti perille tältä myyjältä.

Xiaomi Portable Smart Digital Tire Pressure Detection Electric Inflator Pump | eBay

Itse tilasin saman vehkeen RDE:ltä. Noin viikossa tuli ja tosiaan 2kpl tuli tilattua (toinen kaverille) niin hinnaksi tuli 50€/kpl. Kätevä vehje kyllä.
 
Minkälaisia suosituksia teillä olisi heittää alle 400e hintaluokassa? Jos tarkoituksena olisi kävelyä vauhdikkaammin taittaa työmatkaa? Työmatkaan myös kuuluu vähän bussia tai junaa, joten joku laite mikä ei ihan mahdottomia paina. En oo yhtään nyt pariin vuoteen seurannut mitkä näistä vermeistä on käyttökelpoisia ja mitkä eivät. Huomasin vaan että hinnat on pudonnut että tuossakin hintaluokassa ehkä voisi saada jotain?
 

Liitteet

  • Screenshot_20200628-194447.jpg
    Screenshot_20200628-194447.jpg
    161,2 KB · Luettu: 91
@Nurffe

Nälkä vaan kasvaa syödessä ja vituttaa jos muut potkulautailijat vetää ohi suoralla ja varsinkin ylämäessä.

Sijoittaisin kerralla enemmän sellaiseen jossa on kunnollinen ajomatka ja kulkee sen 25km/h, koska laudalla on hauskaa taittaa muutakin kuin työmatkaa.

Itsekin kuvittelin lautaa ostaessani, että ajelen vain kauppareissuja, mutta nyt menee kaikki matkat mitkä on järkeviä ajella laudalla ja silloinkin käytän junaa apuna jos tulee liian pitkiä reissuja.
 
@Nurffe

Nälkä vaan kasvaa syödessä ja vituttaa jos muut potkulautailijat vetää ohi suoralla ja varsinkin ylämäessä.

Sijoittaisin kerralla enemmän sellaiseen jossa on kunnollinen ajomatka ja kulkee sen 25km/h, koska laudalla on hauskaa taittaa muutakin kuin työmatkaa.

Itsekin kuvittelin lautaa ostaessani, että ajelen vain kauppareissuja, mutta nyt menee kaikki matkat mitkä on järkeviä ajella laudalla ja silloinkin käytän junaa apuna jos tulee liian pitkiä reissuja.
Lähti myös lauta tilaukseen, joka vaikutti sopivalta omaan käyttöön.. mutta sekin jää nähtäväksi. Oli hyvässä tarjouksessa ja päädyin tähän. Pitäisi olla kantamaa ja nopeutta ja lisäksi kompakti.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200628-195255__01.jpg
    Screenshot_20200628-195255__01.jpg
    91,2 KB · Luettu: 396
Mulla kanssa ajatuksena tilailla Kugoo M2 pro tuolta geekbuyingistä, kunhan vaan saavat saldoa ensin.

Tota s1:stä katsoin myös mutta jarrut tuossa taitavat olla aikalailla olemattomat ja täyskumirenkaat varmaan melkoista ryskytystä. Samoiten mahtaakohan tuo teleskooppistonga olla tukeva....
 
Ei ole omasta vielä rengas puhjennut, mutta tätä tapaa on useampikin suositellut.


Kiitos!
Itsellä ehti jo syntyi ajatus linjalla lukkopihdit, muutama vinka tms sopivaa ja tukevalla nippusiteellä uraan. Tuo video ja kommenttisi tukee täsmälleen sitä ajatusta joten eiköhän niillä siis homma saada kasaan.

Ja jatkoa tähän. On kyllä melkoisen "peukalo keskellä kämmentä"-olotila tuon homman jälkeen. Videolla niin helpon näköistä mutta ei, sitä se ei tuntunut olevan. Toivottavasti ei tarvitse usein harjoitella vaikka sillä varmasti tuon homman saa sujumaan vaikka silmät kiinni. Ja seuraavalla kerralla on myös tuo viilapenkki, ei siitä ainakaan harmia ole. Toisaalta eturengas ei kyllä varmasti ainakaan helpompi ole ja jos et jaksa purkaa johtoja irti niin se ei ainakaan helpotusta tuo.

Lisäksi vaati kyllä fairyä, muuten ei saanut tasapainoisesti paikalleen. Kokeilin, ei onnistunut. Auttaisi asennusvaiheessakin toki Fairy mutta toisaalta tuon kokoisen renkaan kanssa siinä on sitten joka paikka liukasta ja lopputulos ei välttämättä olekkaan se onnistunein.

Huomenna todetaan sitten kiinalaisen sisärenkaan vuotavan. Ja viimeistään ensi viikolla paukahtaa toinenkin rengas ja uusi saapuu ehkä jo elokuulla.

Samalla tuli säädettyä jarru ja muuta pientä. Ja mietittyä, miten lautoja vuokraavat lopulta pitävät ne kunnossa. Huollettavuus edellä noita laitteita ei kyllä ole tehty.
 
Ja mietittyä, miten lautoja vuokraavat lopulta pitävät ne kunnossa.
Kate on niin kova, että kaikki huollettavat voi joko heittää tunkioon tai myydä pilkkahintaan jollekin jobbarille. Eiköhän niitäkin ole jo olemassa, kuitenkin bisnes on selkeästi hahmotettavissa.

Onko vuokraamoilla ilmarenkaallisia kännimopoja?
 
@Nurffe

Nälkä vaan kasvaa syödessä ja vituttaa jos muut potkulautailijat vetää ohi suoralla ja varsinkin ylämäessä.

Sijoittaisin kerralla enemmän sellaiseen jossa on kunnollinen ajomatka ja kulkee sen 25km/h, koska laudalla on hauskaa taittaa muutakin kuin työmatkaa.

Itsekin kuvittelin lautaa ostaessani, että ajelen vain kauppareissuja, mutta nyt menee kaikki matkat mitkä on järkeviä ajella laudalla ja silloinkin käytän junaa apuna jos tulee liian pitkiä reissuja.
No sitten voi laittaa laudan myyntiin ja ostaa kovempaa pöhinää jos niin käy. Tosiaan joku vuos sitten kattelin, mutta silloin tuntui hinnat liikkuvan lähempänä tonnia eikä tuntunut oikein oikeutetulta maksaa potkulaudasta enemmän kuin nykyisestä autonromusta ... eikä tilanne tässä ole mihinkään muuttunut :)

Eli mites vaikka tuo perus xiaomi? Onko hintaluokassaan siedettävä vai onko parempia vaihtoehtoja? Ja mites näissä muuten "lukitus" toimii käytännössä? Mietin vaan uskaltaako mihinkään edes hetkeksi jättää parkkiin vai onko ihan vahdittavia? Tosin tuntuu että pyöriäkään uskalla enää parkkeerata kun varastetaan siinä välillä kun jäätelön haet kaupasta..

Ja tässä kohdin kesää voi jokusen euron maksaa ekstraa siitä että laudan saa about heti eikä kuukauden päästä
 
@Nurffe

Kannattaa myös seurata FB ryhmiä, esim. tätä: Sähköpotkulaudat

Taas näin tänään kun ajelin noin 30km laudalla 2 kertaa sen Kontio fattimallin ja kyllä se meno oli hidasta.

Pieni ei edes mäennyppylä ja meni varmaan vaan jotain 10-15km/h.
 
Taittolukko + varashälytin on hyvä kombo. Tuossa joku taittolukko malliksi:

Hyvähän se lukko on myös olla aseena käytettäväksi sopivaa mallia, kun jotain kuitenkin voi ja pitää roudata mukana.
 
Mitä sähköpotkulautaa suosittelisitte, jos toiveena on päästä vähintään 30 km yhdellä latauksella, mieluummin vaikka 50 km. Nopeutta saisi olla 30-40 km/h. Lauta saisi painaa max. 15 kg, onko mahdoton yhtälö? Myös ne kiinnostaa, joihin saa jollain modauksella lisänopeutta. Hinta 500-800€. Renkaat sellaiset, että voi körötellä tamppautuneella soratiellä, jossa saattaa yksittäisiä pikkukiviä pyöriä.

kiitos jo etukäteen.
 
Mitä sähköpotkulautaa suosittelisitte, jos toiveena on päästä vähintään 30 km yhdellä latauksella, mieluummin vaikka 50 km. Nopeutta saisi olla 30-40 km/h. Lauta saisi painaa max. 15 kg, onko mahdoton yhtälö? Myös ne kiinnostaa, joihin saa jollain modauksella lisänopeutta. Hinta 500-800€. Renkaat sellaiset, että voi körötellä tamppautuneella soratiellä, jossa saattaa yksittäisiä pikkukiviä pyöriä.

kiitos jo etukäteen.
Tähän nyt ehkä tuo xiaomin m365 pro malli sopii parhaiten. 14kg~ ja pitäis tuo 30km täyttyy ja taitaa myös sen yli 30km/h mennä paremmalla firmiksellä.
 
Tähän nyt ehkä tuo xiaomin m365 pro malli sopii parhaiten. 14kg~ ja pitäis tuo 30km täyttyy ja taitaa myös sen yli 30km/h mennä paremmalla firmiksellä.
Hiekkatie tosin on kysymys mikä riippuu mikä on siinä toiveena. Menee tuolla perus hiekkaista kävelytietä mutta hiekkainen autotie jossa irto kiviä paljon hidastaa kyllä vauhdin varsin pieneksi. Samoin myös se että ilmarenkaita ainakin itse yritän hiukan varoa. Jos olisi enemmän moisia teitä ajossa niin löisin paikkauslitkut sisään.
 
Jos tuota laudan painoa nostaa max 20 kiloon, niin muuttuuko sen käsittely huomattavasti hankalemmaksi silloin, kun laudalla ei ajele?

Jos 20 kilon laudalla on mahdollista saada vauhtia 40km/h ja kantomatkaa 50 kilometriin, niin sellaista voisin vielä harkita. Onko nopeutta mahdollista saada pikaisesti rajoitettua 25km/h?
 
Jos tuota laudan painoa nostaa max 20 kiloon, niin muuttuuko sen käsittely huomattavasti hankalemmaksi silloin, kun laudalla ei ajele?

Jos 20 kilon laudalla on mahdollista saada vauhtia 40km/h ja kantomatkaa 50 kilometriin, niin sellaista voisin vielä harkita. Onko nopeutta mahdollista saada pikaisesti rajoitettua 25km/h?

En siis tarkoita, että tuolla 40km/h vauhdilla pitäisi päästä 50km, mutta esim 20km/h vauhdilla.
 
Saisikohan Ninebot Segway MAX G30D lautaa viriteltyä helposti niin, että kulkisi 40km/h tai edes 35km/h?
 
Saisikohan Ninebot Segway MAX G30D lautaa viriteltyä helposti niin, että kulkisi 40km/h tai edes 35km/h?
Yhdestä FB-ryhmästä lukenut, että gen2 moottorilla ja firmwarea muokkaamalla kulkisi noin 37km/h.

Kiinnostaisi hankkia uudemman mallin moottori jo sen vuoksi, ettei moottorin rajoittimet tulisi päälle kuin vasta silloin kun akun varaustaso on tippunut 10% tietämille.
 
Yhdestä FB-ryhmästä lukenut, että gen2 moottorilla ja firmwarea muokkaamalla kulkisi noin 37km/h.

Kiinnostaisi hankkia uudemman mallin moottori jo sen vuoksi, ettei moottorin rajoittimet tulisi päälle kuin vasta silloin kun akun varaustaso on tippunut 10% tietämille.

Onko tuo gen2 moottori siis juuri sitä uusinta mallia, mitä tuosta laitteesta löytyy? Onkohan nuo firmwaren muokkaamiset kuinka hankalia, onnistuuko se puhelimen kautta vai pitääkö laudan rautaa alkaa takomaan? =D
 
Gen2 on uusin moottorimalli ja firmwaren muokaaminen on helppoa Android puhelimen tai Windows 10 tietokoneen BT-yhteyden kautta.

Tässä on suora linkki ohjeeseen:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 783
Viestejä
4 565 701
Jäsenet
75 021
Uusin jäsen
nlksu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom