Tästäkin voi olla tietysti montaa mieltä ja oikeastaan ihmettelen varsin paljon tuota kauppiaan vastausta. Ehkä iso kauppa ja enemmän tilaa voi vaikuttaa. Itse antaisin vartijoille ohjeen poistaa joko auta tai lauta ja omistaja välittömästä kaupasta. On aivan päätön ajatuskin noiden erinäisten romujen raahaaminen kauppaan. Ja jos lukitus on ongelma, valitaan kaupassa asiointiin sopiva kulkupeli. Ei rullaluistimillakaan saa läheskään joka kauppaan onneksi mennä vaikka moni mieluusti niin tekisikin.Jep! Itse otan lautani aina mukaan kauppaan. Ei koskaan mitään negaatioita tullu. On idiotismia jättää lauta ulos. Se kun lähtee hetkessä, oli sitten minkälaiset lukot siinä kiinni!Aiemmin oli puhe sähköpotkulaudan kauppaan sisälle viemisestä. Kysyin juuri äsken yhden käyttämäni supermarketin kauppiaalta että järjestäisivätkö lukittavaa säilytystilaa vai saako tuoda laudan sisälle. Tässä lainaus vastauksesta:
"Hei,
Kiitos viestistä.
Ainakaan toistaiseksi emme ole hankkimassa näin ”marginaalikäyttöön” tarkoitettua lokerikkoa.
Nuo sähkölaudat ovat kyllä kivoja käyttää mutta todella hankalia juuri lukitsemisen kannalta, ja häviävät kyllä kaupan edustalta hyvin nopsaan.
Meillä saa ilman muuta ottaa laudan mukaan kauppaan jos siellä taluttaa eikä hurjastele käytävillä. Jos se on hankalaa, voi laudan jättää myös kassan 1 taakse kaupassakäynnin ajaksi. Kassalle voi sanoa että asiasta on sovittu kauppiaan kanssa, jos esim kesätyöntekijä on kassalla.
Ystävällisin terveisin,
XXXX XXXX, kauppias
K-Supermarket XXXX"
Onneksi eivät ilmeisesti sentään ole kiinnostuneet maksattamaan muilla asiakkailla muutamien lelujen säilytystä eli jotain hyvää tuossa vastauksessa sikäli on.
Ja kyllä, kuten tässä ketjussa on jo esille tullut, itselläni on potkulauta olemassa. Ja tiedän myös sen, että helpomminkin lukittavia laitteita on olemassa. Ei tulisi kuitenkaan mieleenkään raahata kauppaan sisään mokomaa siinä huolimatta. Eihän sinne tuota polkupyöriäkään tai muuta vastaavaa mahdollisesti moninkertaisesti kalliimpaakaan. Eli kun yhdelle antaa luvan, on kohta monta muuta ja kauppa täynnä erinäistä turhaa roinaa.
Pessimistisyys koko ajatukseen on kyllä pitkälti jo havaitun perusteella muodostunut. Teinit eivät tarvitse edes omaa lautaa kun kaupan omalla voidaan ajaa sisällä jos vaan liikkeelle saadaan. Kelpaa se sähkötönkin, kyllä silläkin vahinkoja sattuu. Ja enemmän on teineillä näkynyt omana leluna näitä tasapainolautoja. Käsi ylös, kenen mielestä lisää oikeasti turvallisuutta kun sellaisella ajellaan pitkin kauppaa. Ainakin itse olen mokomaan pelleilyyn törmännyt useamman kerran.