Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Kyllähän sen pitäisi olla laillista kunhan laudan tekniset rajoitukset eivät täyty tai kiellä kokonaan.
 
Täällä kun tuntuu aika hyvin olevan tietoa/kokemusta...

Hakusessa sähköpotkulauta noin 110kg ukolle, tarkoitus kulkea silloin tällöin 5-10km matka, tarvitsee mahtua auton takaluukkuun (helpolla) joten fatscooter yms on rankattu pois. Ajatuksia mikä malli?

tätä katsonut: ES One 10. hintaahan tuolla olis joku 550e+29e

tai sitten xiaomi m365 tai pro mutta onkos niissä vielä ongelmana ohjaimen palaminen?

tai sitten: https://www.rull.fi/Sähköpotkulauta_Nitrox_MyWay_Litium_V2_400W

tai ehdotuksia muista?

(nii ja olishan sen hyvä täyttää "polkupyörän" vaatimukset jos joskus lähikuppilaan lähtee :D :D)
 
Täällä kun tuntuu aika hyvin olevan tietoa/kokemusta...

Hakusessa sähköpotkulauta noin 110kg ukolle, tarkoitus kulkea silloin tällöin 5-10km matka, tarvitsee mahtua auton takaluukkuun (helpolla) joten fatscooter yms on rankattu pois. Ajatuksia mikä malli?

tätä katsonut: ES One 10. hintaahan tuolla olis joku 550e+29e

tai sitten xiaomi m365 tai pro mutta onkos niissä vielä ongelmana ohjaimen palaminen?

tai sitten: https://www.rull.fi/Sähköpotkulauta_Nitrox_MyWay_Litium_V2_400W

tai ehdotuksia muista?

(nii ja olishan sen hyvä täyttää "polkupyörän" vaatimukset jos joskus lähikuppilaan lähtee :D :D)

Ei kai Xiaomissa ole mitään ongelmaa ohjainkortin kanssa, porukka itse täällä rikkonut niitä oman hölmöilyn takia, muutenhan niitä ei mene.
 
Ei kai Xiaomissa ole mitään ongelmaa ohjainkortin kanssa, porukka itse täällä rikkonut niitä oman hölmöilyn takia, muutenhan niitä ei mene.
Siinä käsityksessä minä olen että ihan koskemattomiakin controllereita on kärähdellyt koska tehtaalta tullessa ei ole lämpötahnaa osattu laittaa tarpeeksi ja tuo energian takaisinotto toiminto ei vaan toimii, se polttaa controllerin puskemalla liian paljon virtaa kerralla, varsinkin alamäessä jos akku on melko täynnä, silloin palaminen on hyvin mahdollista.

Itsehän poistin käytöstä koko jarrutunnistimen niin ei ainakaan se sähköjarru kytkeydy ja sen kanssa myöskään ei tule sitä virtaa akulle ainakaan siinä määrin mitä vakiona.
 
Siinä käsityksessä minä olen että ihan koskemattomiakin controllereita on kärähdellyt koska tehtaalta tullessa ei ole lämpötahnaa osattu laittaa tarpeeksi ja tuo energian takaisinotto toiminto ei vaan toimii, se polttaa controllerin puskemalla liian paljon virtaa kerralla, varsinkin alamäessä jos akku on melko täynnä, silloin palaminen on hyvin mahdollista.

Itsehän poistin käytöstä koko jarrutunnistimen niin ei ainakaan se sähköjarru kytkeydy ja sen kanssa myöskään ei tule sitä virtaa akulle ainakaan siinä määrin mitä vakiona.

En tiennyt tuosta lämpötahnasta, mutta jännä että sähköjarru pääsee työntämään liikaa virtaa joka saattaa rikkoa paikkoja, luulisi että siellä voisi olla parametrejä millä tuollaisen saa estettyä.

Xiaomista muuten niin jos kiinalaista lautaa on hommaamassa niin sen osia saa ainakin halvalla ja helpolla ja saa myös suomesta mikä parantaa takuukäsittelyä huomattavasti.
 
En tiennyt tuosta lämpötahnasta, mutta jännä että sähköjarru pääsee työntämään liikaa virtaa joka saattaa rikkoa paikkoja, luulisi että siellä voisi olla parametrejä millä tuollaisen saa estettyä.

Xiaomista muuten niin jos kiinalaista lautaa on hommaamassa niin sen osia saa ainakin halvalla ja helpolla ja saa myös suomesta mikä parantaa takuukäsittelyä huomattavasti.
Se KERS sitä virtaa puskee, ajatuksena hyvä mutta toteutuksena huono.
Se jarrutunnistin kytkee käsitykseni mukaan KERS toiminnon päälle kun jarrua painaa, sama tapahtuu kun löysää kaasun.

Lämpötahnaa on controlleri boksin alla mutta liian vähän, samoin muuta jäähdytystä mosfeteille on mahdollista parantaa.

Tässä vielä kuva kuinka Xiaomi säästää lämpötahnassa.
Kuva on YouTube videosta ja ei ole omasta laudasta.
 

Liitteet

  • 724F6F91-1EF0-447F-B1DF-0F6BA5EC1F84.png
    724F6F91-1EF0-447F-B1DF-0F6BA5EC1F84.png
    3,8 MB · Luettu: 204
Viimeksi muokattu:
Onks näitä muut harrastanut? Kyseessä siis Ninebot one. Lapsenlapsen kans käytiin parkkipaikalla harjoittelemassa. Ei kyl oo mikään jurri kulkine.
 

Liitteet

  • 20200517_154515.mp4
    35,4 MB
Ei kai Xiaomissa ole mitään ongelmaa ohjainkortin kanssa, porukka itse täällä rikkonut niitä oman hölmöilyn takia, muutenhan niitä ei mene.
Kyllä niissä valitettavasti on ongelmia eikä niitä mitenkään erityisesti tarvitse rikkoa.

Siinä käsityksessä minä olen että ihan koskemattomiakin controllereita on kärähdellyt koska tehtaalta tullessa ei ole lämpötahnaa osattu laittaa tarpeeksi ja tuo energian takaisinotto toiminto ei vaan toimii, se polttaa controllerin puskemalla liian paljon virtaa kerralla, varsinkin alamäessä jos akku on melko täynnä, silloin palaminen on hyvin mahdollista.
Olen aika varma koskemattoman kärähtämisen mahdollisuudesta. Oma nimittäin kärähti ihan oletusfirmiksellä eikä siihen tarvittu edes pitkää alamäkeä + talteenottoa maksimilla. Tosin mäkeä kuitenkin joten epäilys on kyllä juuri tuo liikaa lämpiäminen ja sen vuoksi kärähtäminen.

Eli mitä ilmeisemmin rikki on mahdollista saada kahdellakin tavalla ihan oletusfirmiksellä. Ei siinä suunnittelu ja toteutus ole aivan kympillä mennyt.
 
Jokos tää saapui? Jos saapui niin pientä esittelyä voisit tehdä potkulaudasta. :)
Kun olisikin. Myyjä sanoi, että olisi 20. päivä euroopassa ja siitä sitten tulisi Suomeen. Saapa nähdä milloin on kätösissä. Viivästystä on kyllä tullut alkuperäisestä aikataulusta.
 
Tuohan on hyvä, sitähän voi parannella pyöristämällä reunat ja sitten vaikka rullalauta grippi pintaan.

Pitkillä suorilla se on vähän tylsää vaan seisoskella laudan päällä mutta pienemmillä ja mutkaisilla teillä nuo on ihan mukavia vekottimia.
Lähinnä vaikka auton sijasta kauppareissuihin käteviä.
Joops, nyt pitää taas vähän päivittää. Jouduin päivittämään tuon M365:en sitten kuitenkin Pro malliin. Ja suoraan sanottuna ihan helvetin tollosta syystä johtuen :D Olen kaikki ajelut tähän saakka ajellut purkkarilla käyttämilläni kengillä, jotka on sellaiset helvetin matalat läpsyttimet. Noooh, ans olla ku vetäsin normaalit kengät jalkaan niin kas! Ei tämä 193 cm pitkä ruho enää yltänyt luontevasti kahvoihin. Eli nyt haettu sitten Pro tilalle kun oli vanhassa vielä palautusaikaa Verkkokaupassa (pitää kyllä kehua sitä touhua Verkkiksessä, homma kyllä rokkaa!) Kuitenkin tämä mun idea oli se, että voin tällä huiskia töihin tarvittaessa, niin tuo läpsyttimillä huristelu ei oikein maistu.

OK, tuli siinä Pron lisäksi nyt sitten ilmeisesti jotain muitakin lisäyksiä kuin tuo 3 - 4 cm ero tangon korkeudessa, niitä testailemaan myöhemmin. . Eli ajan saman koeajolenkkini mitä näillä kahdella aikaisemmalla, pahaa pelkään että alkaa menemään vähän pitkäksi aika kun jos tolla nyt pitää esim 20 km jurnuttaa... Raporttia pukkaa siis jälkikäteen.
 
Joops, nyt pitää taas vähän päivittää. Jouduin päivittämään tuon M365:en sitten kuitenkin Pro malliin. Ja suoraan sanottuna ihan helvetin tollosta syystä johtuen :D Olen kaikki ajelut tähän saakka ajellut purkkarilla käyttämilläni kengillä, jotka on sellaiset helvetin matalat läpsyttimet. Noooh, ans olla ku vetäsin normaalit kengät jalkaan niin kas! Ei tämä 193 cm pitkä ruho enää yltänyt luontevasti kahvoihin. Eli nyt haettu sitten Pro tilalle kun oli vanhassa vielä palautusaikaa Verkkokaupassa (pitää kyllä kehua sitä touhua Verkkiksessä, homma kyllä rokkaa!) Kuitenkin tämä mun idea oli se, että voin tällä huiskia töihin tarvittaessa, niin tuo läpsyttimillä huristelu ei oikein maistu.

OK, tuli siinä Pron lisäksi nyt sitten ilmeisesti jotain muitakin lisäyksiä kuin tuo 3 - 4 cm ero tangon korkeudessa, niitä testailemaan myöhemmin. . Eli ajan saman koeajolenkkini mitä näillä kahdella aikaisemmalla, pahaa pelkään että alkaa menemään vähän pitkäksi aika kun jos tolla nyt pitää esim 20 km jurnuttaa... Raporttia pukkaa siis jälkikäteen.
Kyllähän Pro malli tarjoaa paljonkin parannuksia tavalliseen malliin.
Tiedoksi muuten että jos vanteita, jarruosia, jarrupaloja jne. ostat niin tavallisen mallin osat ei passaa Pro malliin.
Pro mallissa on esim. levennetty vanteen keskinapaa.
 
Mistä kannattaa tilata varaosia Fat Tire (CItycoco) skootterin? Kiinassahan nuo tehdään, onko euroopassa joku liike joka myy?
 
Joops, nyt pitää taas vähän päivittää. Jouduin päivittämään tuon M365:en sitten kuitenkin Pro malliin. Ja suoraan sanottuna ihan helvetin tollosta syystä johtuen :D Olen kaikki ajelut tähän saakka ajellut purkkarilla käyttämilläni kengillä, jotka on sellaiset helvetin matalat läpsyttimet. Noooh, ans olla ku vetäsin normaalit kengät jalkaan niin kas! Ei tämä 193 cm pitkä ruho enää yltänyt luontevasti kahvoihin. Eli nyt haettu sitten Pro tilalle kun oli vanhassa vielä palautusaikaa Verkkokaupassa (pitää kyllä kehua sitä touhua Verkkiksessä, homma kyllä rokkaa!) Kuitenkin tämä mun idea oli se, että voin tällä huiskia töihin tarvittaessa, niin tuo läpsyttimillä huristelu ei oikein maistu.

OK, tuli siinä Pron lisäksi nyt sitten ilmeisesti jotain muitakin lisäyksiä kuin tuo 3 - 4 cm ero tangon korkeudessa, niitä testailemaan myöhemmin. . Eli ajan saman koeajolenkkini mitä näillä kahdella aikaisemmalla, pahaa pelkään että alkaa menemään vähän pitkäksi aika kun jos tolla nyt pitää esim 20 km jurnuttaa... Raporttia pukkaa siis jälkikäteen.

Ite pääsen omalla Pro:lla 53km kun on lisäakku kytkettynä :D

...ja ite olen jo useita kymmeniä kilsoja kuskannut 3v muksuani tai no nyt jo 4v. Lisätanko skuuttiin ja menoksi. Yhteispaino ei ylitä 100kg ja vaikka ylittäisikin niin ajettais silti :thumbsup: Kyllä poika tykkää :D
 
Minkälaisia mietteitä asiantuntijoilla Augment Econ perus potkulautamallista?


jotenkin hyvin epäillen lähestyn tällaista systeemiä, mutta toisaalta hinta ei äkkiseltään vaikuta liiotellulta ja huoltoaopimuksessa kiinnostaa erityisesti rengasrikot.

M365:sta saa foorumeilta hyvin ristiriitaisen kuvan, osa ylistää mutta myös ongelmia tuntuu olevan paljon. Ehkä tosin vaikuttaa se, että laitteita on liikenteessä niin paljon ja ns ”kaikki hyvin” tyypit ei jaksa tulla foorumille asiasta kertomaan.
Mietityttää hintaerossa myös se, että tuleeko rengasrikkojen ja muun varustelun myötä Xiaomi todellisuudessa maksamaan enemmän 24kk jaksolla.
 
Ite pääsen omalla Pro:lla 53km kun on lisäakku kytkettynä :D

...ja ite olen jo useita kymmeniä kilsoja kuskannut 3v muksuani tai no nyt jo 4v. Lisätanko skuuttiin ja menoksi. Yhteispaino ei ylitä 100kg ja vaikka ylittäisikin niin ajettais silti :thumbsup: Kyllä poika tykkää :D
Millä teho asetuksella ja nopeudella pääsee 50 kilometriä?
Kuinka iso lisäakku?
 
Tulipa haettua tuollainen Xiaomi M365 kokeiluun Verkkiksestä ja pakko sanoa että näin ensimmäisen 10km ajon jälkeen sähköpyörään jo tottuneena en oikein tiennyt mitä odottaa mutta olin erittäin positiivisesti yllättynyt. Juu vääntöä voisi olla enemmän, jarrut eivät mitenkään pärjää ebiken nelimäntäisille ns isoille isoille jarruille ja jousitusta ei käytännössä ole mutta nimenomaan kulkineena jolla käydä kaupassa, käydä viemässä tai hakemassa äkkiä jotain tuo on tähän mennessä ainakin pirun kova. Miinusta tulee latausajasta ja ainakin näin mäkisellä alueella akunkesto voi tulla vielä kysymykseksi. Pitää ajaa nyt tovi tuolla ja katsoa olisiko se Pro malli muka oikeasti parin huntin hinfaeron arvoinen.

Tuli tuohon jo kuitenkin jo haettua kännykkäteline jotta saa mittarit näkyviin joten siinäkään ei jäädä Prosta nyt.

Pitää vielä illalla käydä kaikki ruuvit ja mutterit läpi, säätää jarru jne jne niin saa vähän mielenrauhaa.
 
Millä teho asetuksella ja nopeudella pääsee 50 kilometriä?
Kuinka iso lisäakku?

Tosiaan, tuli tänään nyt koitettua taas vähän että kuinka pitkän matkan tolla pystyy ajamaan kun viime vuoden syksyllä ajoin tosiaan sen 53km. No, loppui vähän ajot kesken kun kännykästä loppui akku kun oli Sporttrackeria lähes koko matkan päällä ja Spotifyä. Olisi pitänyt se sporttracker jättää pois tai sitten olisi virtapankkia pitänyt kantaa mukana.

Pääsin tolla nyt semmoiset 45km matkan ja vielä akkua jäljellä +44% eli ihan varmasti olisi tuo 53km mennyt rikki että olisi heilahtanut vaan mutta kun kännykästä loppu akku ni en olisi halunnut jäädä jonnekkin kauas ilman soitto mahdollisuutta kotiin että tulkaa hakemaan :D Moodina oli kokoajan se S eli sport ja kokoajan sitä 23-25kmh vauhtia riitti ainakin tohon 45km saakka ja muistaakseni pääsi maksimeja myös kun oli yli 50km ajettu. Eikä tietoakaan hyytymisestä.

Jos pidemmät reissut kiinnostaa niin lisäakkua suosittelen. Ite ostin omani Aliexpressiltä, Liitokala 36V 12Ah, sille kotelo, kehikko, johtoja ja sitten custom rom :thumbsup: Olihan tuo nyt silti jo aika pitkä matka seistä laudan päällä, 45km@1h50min :D:D
Niin ja omaa painoa jotain 78kg vaatteineen jine jine :)
 
Tosiaan, tuli tänään nyt koitettua taas vähän että kuinka pitkän matkan tolla pystyy ajamaan kun viime vuoden syksyllä ajoin tosiaan sen 53km. No, loppui vähän ajot kesken kun kännykästä loppui akku kun oli Sporttrackeria lähes koko matkan päällä ja Spotifyä. Olisi pitänyt se sporttracker jättää pois tai sitten olisi virtapankkia pitänyt kantaa mukana.

Pääsin tolla nyt semmoiset 45km matkan ja vielä akkua jäljellä +44% eli ihan varmasti olisi tuo 53km mennyt rikki että olisi heilahtanut vaan mutta kun kännykästä loppu akku ni en olisi halunnut jäädä jonnekkin kauas ilman soitto mahdollisuutta kotiin että tulkaa hakemaan :D Moodina oli kokoajan se S eli sport ja kokoajan sitä 23-25kmh vauhtia riitti ainakin tohon 45km saakka ja muistaakseni pääsi maksimeja myös kun oli yli 50km ajettu. Eikä tietoakaan hyytymisestä.

Jos pidemmät reissut kiinnostaa niin lisäakkua suosittelen. Ite ostin omani Aliexpressiltä, Liitokala 36V 12Ah, sille kotelo, kehikko, johtoja ja sitten custom rom :thumbsup: Olihan tuo nyt silti jo aika pitkä matka seistä laudan päällä, 45km@1h50min :D:D
Niin ja omaa painoa jotain 78kg vaatteineen jine jine :)
No hemmetti, alkaa oleen kilsat kohillaan jos tuommosia matkoja pääsee, tosin meinaa puutua jalat itellä jo 10 kilsan matkalla siihen mallin että pitää alkaa pyörimään ja vaihteleen jalkaa laudan päällä tai pysähtyä, olishan se penkki hieno kun laki sen sallis polvea korkeammalle, tosin ei ne viissiin kauheenna mittanauhan kans mittaile.
Vaan eipä tuota tämmöseen pikkulautaan penkkiä kehtaa ite laittaa edes.
 
Nyt pikainen mielipide arvon raadeilta. Xiaomi Mi Electric Scooter M365 PRO Black EU -sähköpotkulauta 598,90

Meneekö pahasti metikköön jos kaks nuita haen? Itelle sekä veljelle tarvii ekat laudat millä kierrellä kaupunkia jne. Ja hinnalle ei väliä vaikka saisi halvemmalla muualta. Tarvin laudat tänään.

edit. mistään Joensuusta nuita ei taida saada ? Eli pitänee ajella Oulussa mutkin verkkokaupassa tänää :D Lauta kuumetta kun on niin eise lähe ku ostamalla...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt pikainen mielipide arvon raadeilta. Xiaomi Mi Electric Scooter M365 PRO Black EU -sähköpotkulauta 598,90

Meneekö pahasti metikköön jos kaks nuita haen? Itelle sekä veljelle tarvii ekat laudat millä kierrellä kaupunkia jne. Ja hinnalle ei väliä vaikka saisi halvemmalla muualta. Tarvin laudat tänään.

edit. mistään Joensuusta nuita ei taida saada ? Eli pitänee ajella Oulussa mutkin verkkokaupassa tänää :D Lauta kuumetta kun on niin eise lähe ku ostamalla...
Ei tuolla PROlla metsään mene. Itsellä toinen kesä menossa kyseisellä laitteella ja hyvin toimii.
 
No hemmetti, alkaa oleen kilsat kohillaan jos tuommosia matkoja pääsee, tosin meinaa puutua jalat itellä jo 10 kilsan matkalla siihen mallin että pitää alkaa pyörimään ja vaihteleen jalkaa laudan päällä tai pysähtyä, olishan se penkki hieno kun laki sen sallis polvea korkeammalle, tosin ei ne viissiin kauheenna mittanauhan kans mittaile.
Vaan eipä tuota tämmöseen pikkulautaan penkkiä kehtaa ite laittaa edes.
Joo ei kyllä ole järkeä G30 upgradea koska en usko että sillä pääsisin näin pitkälle vai saisko siihenkin samalla tavalla lisäakun kiinni custom romilla?
Kyllähän siinä välillä piti vähän asentoa vaihtaa jaloilla mutta menihän se eikä edes kauhean kylmä ollut.

Kyl mä oon ollu käsityksessä et tohon sopivaa penkkiä sais käyttää. Tiedän yhden ketä käyttää Prossa penkkiä. Ite en ole ainakaan vielä malttanut ostaa, tosin ei se nyt pakollista ole :D

Tällä hetkellä n 350km ajettu ja toinen kesä. Pian postista kilahtaa 10" renkaat mutta ensin ajan kyllä nämä renkaat :thumbsup:
 
Pitkäänhän siinä meni... Reilu päivä ja olen jo miettimässä nomi M365 päivitystä Proksi ihan jo tuon akkukeston takia. Lähialue on niin Mäkinen että lähtiessä 95% akulla about 5km päähän kaverille ja takaisin olin saanut melkein koko akun kulutettua. Pitkää pitkää ylä ja alamäkeä joten tuo Pron parempi vääntökin voisi olla aika jees.
 
Mitenköhän tämä moottoripyörän akku liittyi skuuttien akkuihin vai mikä tarkoitus tällä sun viestillä oikein oli?

...ja miten niin taas akku syttyi? Kuinkas usein tätä nyt sitten oikein tapahtuu...aika harvoin
Liekkö kaikenmaailman akkuja syttyy useinkin(yritetään rikkinäisiä akkuja elvyttää/ladataan väärällä laturilla tms.), mutta tuskinpa juuri näittein yleisempien sähköskoottereiden akkuja.
Varmaan traktorimiehellä jotaan vastaan sähköskoottereita?
 
Onko muilla ollut Xiaomi M365 non pro mallin akkukeston kanssa ongelmia. Tiedän että Pro on isompi akku ja isompi range mutta tuntuu että tuo tänään haettu Pro olisi ihan eri skaalassa. Reilu 5km:n matka mäkisellä reitillä non Pro:lla vei melkein puoli akkua kun tuolla Prolla tuli 17km ajettua täydellä teholla mäkisessä maastossa ja akkua oli kotiin tullessa 39%.
 
Sain juuri oman ES4. Muuten hieno laite, mutta jostain syystä toinen akku latautuu vain 80%, kokonaislataus tällöin 90%. Lauta myös aluksi laiskempi kun lataus tuossa 90%. Onko vastaavasta jollakulla kokemusta?
 
LG akuilla 13mAh, kantavuus 150kg, oisko tästä M365lle vastusta?
Tämähän näyttäisi ainakin paperilla juuri itselleni sopivalta mutta ei taida sitten tällä foorumilla ainakaan olla pahemmin kokemuksia tästä?
 
Sain juuri oman ES4. Muuten hieno laite, mutta jostain syystä toinen akku latautuu vain 80%, kokonaislataus tällöin 90%. Lauta myös aluksi laiskempi kun lataus tuossa 90%. Onko vastaavasta jollakulla kokemusta?
Nyt akun ohjelmistopäivityksen jälkeen otti virtaa 86%
 
Google löysi halvan hinnan Maxista Sloveniasta, vähän kiinnostelisi tilata. Paypal käy mutta maksaa 20€ lisää. Ebayssa puljulla ainakin pelkästään positiivistä joten ehkä luottokortillakin.


Uskaltaako näillä lasta kuskata, onko laitonta jos kaksi päällä?

Ajoin omalla kontio motorsilla poliisiauton ohi lapsi kyydissä (edessä, jalkojen välissä), eivät välittäneet tuon taivaallista.
 
Mulla olisi ylimääräisen Nuttin hydraulinen jarrusarja, se Zero 10 ja Zero 8x -malleihin sopiva. Jos joku haluaa ostaa tuon pois kuleksimasta, niin voisi laittaa vaikka viestiä. Ei sopinutkaan tuohon omaan värkkiin kiinni, eikä ole metallityöhön välineitä, että saisi tehtyä kunnon adapteria :D

Tämä siis: Nutt Hydraulic E-Brakes for ZERO Scooters
 
Nyt pari havaintoa jotka voi jo olla mainittu useasti muttei ainakaan itselle sattunut silmään tuoreita kun luin topiccia... Xiaomi M365 vs M365 Pro= pakko sanoa että joko omassa non pro mallissa oli jotain vikaa tai joku väärä softa sisällä (molemmissa uusimmat) koska ero etenkin akkukestossa on aivan tajuton. Non pro menetti puoli akkua parissa hassussa kilometrissä kun tuolla Prolla on tullut suhattua monen tunnin lenkkiä pitkin lähiöitä ja akkua jäljellä puolet. Tällä hetkellä tuo oma on kiertänyt helposti 25km lenkkejä mäkisessä maastossa, hiekalla yms about reilun 80kg kuskin alla ja akkua on ollut reilusti jäljellä ja aamulla softa sanoi täyden akun max 100-0% rangeksi 53km (eiköhän tuo ole tuosta lyhentynyt reilusti kun toissapäivänä tuli heitettyä lenkki hitaampien kanssa niin akkua ei liikaa kulunut vs tämän päivän rundi). Moottori on paperilla kohtuu samanlainen molemmissa mutta ylämäissä tuo Pro syö kyllä non pron elävältä. Myös pieni juttu tavallaan vs non pro on mittaristo ja nopeusmittaria ei juuri tarvitse sinällään mutta on se kiva olla. Valo tuli su yönä kokeiltua yöllä ja jos ajaisin toistuvasti/tietoisesti öisin niin kyllä tuo lisävaloa kaipaisi mutta on tuo huomattavasti tyhjää parempi. Lähinnä sai olla todella tarkkana kuoppien yms kanssa ettei pääse yllättämään. Samoin ne pienet muutokset kuin isompi alue jaloille ja korkeampi stonga ovat varsin jees prossa. Kelasin aluksi että ei tuo olisi kuin isompi akkukesto mutta on tuossa sitä tätä ja tota jotka tekevät siitä kyllä esim Verkkiksen 200e hintaeron arvoisen päivityksen.

Se mikä myös yllätti itse laudassa ylipäänsä on sen käytännöllisyys. Sillä pysyy ei kovaa ajavien sähkö pyörillä ajavien kavereiden mukana (oma niska ei tällä hetkellä salli pyöräilyä asentona), kaupassa saat käytyä ison repun kanssa helposti, saat ajettua niin asfaltilla kuin hiekalla turvallisesti ja ei ainakaan vielä ole tullut mitään jäätäviä miinuksia laitteesta. Huomenna toki selviää mitä on ajaa Helsingin keskustassa ja tuleeko mitään ylläreitä kanttareissa siellä tai vihaisia pyöräilijöitä tai kävelijöitä jos ajan pääosin pyöräteitä.

Sitten ihan kysymyksiä. Saako suomesta noihin lisävarusteita miten, mietin esim ihan rehtiä koukkua pussille jos ostaa jotain pientä ei painavaa? Tai mitä litkua noihin ilmarenkaisiin kannattaisi läträtä ja etenkin miten paljon vs polkupyörän renkaat että paikkasivat itsensä? Tai mistä löytäisi tuollaisen pystytankoon kiinnitettävän semi kevyen kuitenkin asiallisen lukon (esim sellainen taiteltava) jossa tulisi mukana kiinnikkeet että saisi runkoon. Motonetistä löysin lukon mutta pienimmässä mallissa oli vain maininta että kiinnikkeet optiona ja eipä ollut niitä motonetissä.
 
Vaiko "ei niitä kiinnosta"?
Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.

Täysin turhaa on mielestäni kuitenkin kehua internetissä että voi, saa -tai poliisia ei kiinnosta. Alkuperäisessä kysymyksessä tiedusteltiin kuitenkin laillisuudesta.
 
Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.

Täysin turhaa on mielestäni kuitenkin kehua internetissä että voi, saa -tai poliisia ei kiinnosta. Alkuperäisessä kysymyksessä tiedusteltiin kuitenkin laillisuudesta.

Kyllä, olet aivan oikeassa. Tämä oli vain oma kokemusperäinen tietoa, jota jaoin. En väittänyt sen olevan sen laillisempaa. Yleensä nämä on tosiaan tapauskohtaisia ja pääsee varmasti varoituksella jos ei ihan mulkkua esitä.
 
Onko kenelläkään kokemusta tästä kontion fat mallista jota kärkkäinen ja tokmanni myy. kiinnostus olisi ostaa eka sähköinen vekotin ja hinta ei ole tässä mallissa päätä huimaava

 
Nyt pari havaintoa jotka voi jo olla mainittu useasti muttei ainakaan itselle sattunut silmään tuoreita kun luin topiccia... Xiaomi M365 vs M365 Pro= pakko sanoa että joko omassa non pro mallissa oli jotain vikaa tai joku väärä softa sisällä (molemmissa uusimmat) koska ero etenkin akkukestossa on aivan tajuton. Non pro menetti puoli akkua parissa hassussa kilometrissä kun tuolla Prolla on tullut suhattua monen tunnin lenkkiä pitkin lähiöitä ja akkua jäljellä puolet.

Katoitko sä koskaan sen normi mallin rengaspaineita?
 
Minkälaisia mietteitä asiantuntijoilla Augment Econ perus potkulautamallista?


jotenkin hyvin epäillen lähestyn tällaista systeemiä, mutta toisaalta hinta ei äkkiseltään vaikuta liiotellulta ja huoltoaopimuksessa kiinnostaa erityisesti rengasrikot.

M365:sta saa foorumeilta hyvin ristiriitaisen kuvan, osa ylistää mutta myös ongelmia tuntuu olevan paljon. Ehkä tosin vaikuttaa se, että laitteita on liikenteessä niin paljon ja ns ”kaikki hyvin” tyypit ei jaksa tulla foorumille asiasta kertomaan.
Mietityttää hintaerossa myös se, että tuleeko rengasrikkojen ja muun varustelun myötä Xiaomi todellisuudessa maksamaan enemmän 24kk jaksolla.


Tätä myös itse miettinyt ja eihän toi hinta nyt m365 pro verrattuna ole kalliimpi varsinkin jos ton maksaa kerralla pois, sit olis vaan se 2v huoltotakuuta ja sit viel 29e optio ostaa se omaks (siltikin jäis halvemmaks ku m365pro gigantista/verkkiksestä)

Mutta onko kellään käytännön kokemusta tuosta es one 10 laitteesta?
 
Aiemmin oli puhe sähköpotkulaudan kauppaan sisälle viemisestä. Kysyin juuri äsken yhden käyttämäni supermarketin kauppiaalta että järjestäisivätkö lukittavaa säilytystilaa vai saako tuoda laudan sisälle. Tässä lainaus vastauksesta:

"Hei,

Kiitos viestistä.
Ainakaan toistaiseksi emme ole hankkimassa näin ”marginaalikäyttöön” tarkoitettua lokerikkoa.
Nuo sähkölaudat ovat kyllä kivoja käyttää mutta todella hankalia juuri lukitsemisen kannalta, ja häviävät kyllä kaupan edustalta hyvin nopsaan.

Meillä saa ilman muuta ottaa laudan mukaan kauppaan jos siellä taluttaa eikä hurjastele käytävillä. Jos se on hankalaa, voi laudan jättää myös kassan 1 taakse kaupassakäynnin ajaksi. Kassalle voi sanoa että asiasta on sovittu kauppiaan kanssa, jos esim kesätyöntekijä on kassalla.

Ystävällisin terveisin,

XXXX XXXX, kauppias
K-Supermarket XXXX"
 
Kyllä, olet aivan oikeassa. Tämä oli vain oma kokemusperäinen tietoa, jota jaoin. En väittänyt sen olevan sen laillisempaa. Yleensä nämä on tosiaan tapauskohtaisia ja pääsee varmasti varoituksella jos ei ihan mulkkua esitä.
Sehän on täysin kuun asennosta kiinni. Nimim. keskellä yötä pysäytettiin kun kävelin suojatien yli punaisia päin, ei ollut liikennettä missään. Pääsin kuitenkin varoituksella.

Täysin turhaa on mielestäni kuitenkin kehua internetissä että voi, saa -tai poliisia ei kiinnosta. Alkuperäisessä kysymyksessä tiedusteltiin kuitenkin laillisuudesta.
Asiaa sliipaten; kontiolla tuo lienee laitonta, mutta jos "lain kirjainta" tulkitsee niin alle 1kW moottorilla ja alle 15km/h maksiminopeudella kulkevalla ilmeisesti laillista koska se ei ole lain mukainen "kevyt sähköajoneuvo " vaan jalankulkijaan verrattava mikäli liikutaan "kävelyvauhtia". Tuolla esim. humalassa ajaminen "kävelyvauhtia" on poliisin mukaan laillista ja kaikki jalankulkijathan nyt saa halutessaan kantaa toisia... :D

/pilkunviilaus ;)
 
Aiemmin oli puhe sähköpotkulaudan kauppaan sisälle viemisestä. Kysyin juuri äsken yhden käyttämäni supermarketin kauppiaalta että järjestäisivätkö lukittavaa säilytystilaa vai saako tuoda laudan sisälle. Tässä lainaus vastauksesta:

"Hei,

Kiitos viestistä.
Ainakaan toistaiseksi emme ole hankkimassa näin ”marginaalikäyttöön” tarkoitettua lokerikkoa.
Nuo sähkölaudat ovat kyllä kivoja käyttää mutta todella hankalia juuri lukitsemisen kannalta, ja häviävät kyllä kaupan edustalta hyvin nopsaan.

Meillä saa ilman muuta ottaa laudan mukaan kauppaan jos siellä taluttaa eikä hurjastele käytävillä. Jos se on hankalaa, voi laudan jättää myös kassan 1 taakse kaupassakäynnin ajaksi. Kassalle voi sanoa että asiasta on sovittu kauppiaan kanssa, jos esim kesätyöntekijä on kassalla.

Ystävällisin terveisin,

XXXX XXXX, kauppias
K-Supermarket XXXX"
Jep! Itse otan lautani aina mukaan kauppaan. Ei koskaan mitään negaatioita tullu. On idiotismia jättää lauta ulos. Se kun lähtee hetkessä, oli sitten minkälaiset lukot siinä kiinni!
 
Tämähän näyttäisi ainakin paperilla juuri itselleni sopivalta mutta ei taida sitten tällä foorumilla ainakaan olla pahemmin kokemuksia tästä?
Ostin tuollaisen kolmisen viikkoa sitten. Nopea oli toimitus, kolmessa päivässä oli paketti kotiovella.
+ riittävän iso 185cm/110kg kuskille
+ akkukesto käytännössä n. 25-35km (riippuen maastosta)
+ isot ja leveät renkaat ovat mukavat
- mittari alkoi sekoilemaan, ei näytä oikeaa ajonopeutta
- tubeless -rengas kesti sen kolme viikkoa ajoa.
- ns. kumilanka-akku
- välillä tasakaasulla nykii

Nyt pitäisi selvittää, mistä löytäisi tuohon takarenkaan ja missä sen vaihdattaisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom