Useampaan postaukseen vastaus samassa joten koittakaa kestää...
Kannattaa muuten tarkkailla rengaspaineita usein.
Itse huomasin tänään ruokatunnilla kauppaan mentäessä, että eturenkaasta kuului semmoin "läpyttävä" ääni ja huippunopeuteen ei päässyt enää normaalissa ajassa ja akku kului normaalia nopeammin.
Kummassakin renkaassa oli paineet pudonneet noin 1,5 barin, kun niissä pitäisi olla 2,3-2,5 baria.
Kun kontrollerin saamisen jälkeen herättelin M365 Pron tulille niin eipä siellä eturenkaassa ollut kuin kilo ilmaa. Renkaan kyljessä luki se kolme ja puoli kylmänä. Eli kyllä, syytä on katsella vaikka kovemmilla paineilla ajo muuttuukin vähän huonompaan suuntaan.
Kuinka paljon käyttäjän paino tiputtaa noissa yleensä rangea? Melkein jokaisessa on merkitty käyttäjän max painoksi se 100kg mikä itsellä on paino ilman vaatteita..
Se valmistajan ilmoittama on varmasti sillä 40 kiloisella kiinalaisella optimioloissa 15km/h nopeudella, myötätuulessa, todella tasaisella alustalla jne...
Samassa kokoluokassa ollaan ja koska mittaakin on, on myös ilmanvastusta. Yhtämittaisena (maantie)ajona sanoisin että 25km jättää 20% akkua. Testipätkällä siis kohtuullisesti mäkeä ja sanotaan kolmisen kilsaa huonoa pintaa jolla nopeus alempi mutta kiihdyttelyjä vastaavasti enemmän.
RDE:stä tilasin ja maksoi 51.74€
Oli juuri päässyt ohi Banggoodin tarjous, jolla sen olisi saanut alle neljän kympin.
Halusin pumpun nopeasti, joten en lähtenyt odottelemaan trai etsimään muita tarjouksia.
Xiaomin pumpusta siis kyse. Oma on edelleen matkalla mutta Ali ja hintaa posteineen noin 35€ joten jos tuohon tullit tulee vielä päälle niin RDE:n alle jäädään siitä huolimatta. Mutta nopeasti ei toki alista ole vieläkään mitään saamassa, kolme viikkoa tuntuu olevan minimi. Mutta tarjousta ei siis tarvitse odottaa jos haluaa edullisemmin.
Olen tuolla ninebot es4:llä ajellut nyt jo jonkun verran, kokeen vuoksi painavan repun kanssa eri paikoissa niin että kuormaa on ollut yli 120kg. Ympäristössä on paljon mäkiä, mutta kertaakaan ei ole vielä tarvinnut itse potkia vauhtia. Voin suositella painaville kuskeille, jotka haluaa huoltovapaan vehkeen.
Kun hankein jo viime vuonna niin M365 Pro oli selvästi edukkaampi mutta nyt voisin harkita vahvasti toisen suuntaista valintaa. Toisaalta edelleen hintaerolla saa ihan kohtuullisen kokoisen lisäakun joten jos jaksaa askarrella, pääsee Prolla samalla rahalla pidemmälle. Kummallakaan tuskin menee kovin pahasti metsään, pesevät suuren osan muista laudoista koska tahansa.
Huoltovapaata haluan kuitenkin kritisoida. Miten määrittelet huoltovapaaksi laitteen jolla olet ajellut käytännössä hetken? Aivan varmasti huoltoa on joka ainoalla laudalla edessä mutta siitä on kovin vähän vielä tietoa, miten kehitysversioita nykyiset ovat. Perushuollot toki siitäkin huolimatta. Eli kyseeseen tulee varaosien saatavuus. Ehkä parin vuoden päästä ollaan viisaampia ja toisaalta edes jokainen tekkiläinen ei osta sitä lautaa pariksi kesäksi vaan ikäodotus on selvästi pidempi.
Mistä löysit ES4 yhteensopivan kilikellon?
Toisaalta oli yllätys ettei tuossa ole kelloa valmiina mutta toisaalta taas lautaan kuin lautaan voisi ajatella saavan fillarikamasta sopivan. Tangosta mitta ja sen perusteella sopiva. Vaihtoehtoja on selvästi enemmän kuin laudan tyypillä etsien. Sama pätee silti niin kännykkätelineeseen kun moneen muuhunkin.
Nyt tuli vastaus tapaukseen Alepa Helsingissä Pihlajistossa.
Tietää ainakin mihin kauppaan ei tarvitse enää mennä.
Saamasi vastaus noudattelee sitä linjaa, jollaista olen itse kuvitellut. Mutta vaikka tosiaan edellä olin hyvin negatiivinen lautojen viemisestä kauppoihin, haluaisin edelleen nähdä jotain yhtenevää linjausta. Aivan varmasti ennen syksyä lautojen määrä on kasvanut todella reilusti eikä todellakaan ole sen yksittäisen myyjän tehtävä päättää, mitä voi kauppaan tuoda. Eli ketjukohtaiset linjaukset esille ja nopeasti. Mitään muuta oikeasti toimivaa vaihtoehtoa en oikein näe.