Mä voisin näin uutena foorumilaisena jakaa muutaman mielipiteen tästä värkistä. Ostin itselleni tuollaisen ikäkriisissäni ja kyseessä siis eka potkikseni. Olisin kaivannut tuolloin vähän lisää tietoa tästä, mutta sitä ei oikein äkkiseltään löytynyt (käyttäjäkokemuksia siis), niin siksi tätä nyt kirjoitan.
Perustiedot käyttäjästä: 110kg, ja 193 cm, joten tuulivastusta tässä hylkeessä on
Tod näk näytän naurettavalle näiden värkkien kanssa puljatessani, mutta en mä sitä onneksi itse näe
Lootasta otettuna yllätyin siitä, miten laadukkaan oloinen tämä oli hintaansa nähden (korostan että eka värkkini, mutta silti kun ei ollut paremmastakaan tietoa). Jostain luin erheellisesti että range jopa 30 km, ja melkein jo suunnittelin hurauttavani testimielessä kaverin luokse 17 km päähän. En lähtenyt, vaan heitin 9km lenkin. Hyvin toimi, ei moitittavaa. Renkaat hieman kuumenevat ajossa, akun lämpötilaa en huomannut tsekkailla. 20km/h nopeus oli ainakin itselleni riittävä, ja meno tuntui turvalliselle. Kuitenkin, ahaa elämyksien jälkeen ajattelin hurauttavani 9.5 km reisun työpaikalleni (siis yhteensä ees-taas), niin ajattelin koeponnistaa iltasella ajamalla akun tyhjäksi huudeilla että paljonko kilsoja tulee sekalaisessa ajossa. Osa pitkää ylämäkeä, alamäkeä, tasaista asfalttia ja vähän sorapätkääkin. Total summa oli 9.8 km. Tästä yhteenvetona päädyin siihen, että hain Verkkokaupasta M365 Xiaomin, ilman Prota. Ilman Prota siksi, että minulle on ehkä rangen jälkeen toiseksi tärkeintä se, että laite on oikeasti kevyt ja pakkautuu pieneen tilaan.
M365 on nyt niin tuore kulkine vielä, että olen tyytyväinen jos sen range tällä ruholla on n 15km, siinä jää riittävää marginaalia näihin työmatkoihin. Kokeiltu vielä ei ole, ehkä tänään rangetestiä. Pitemmälle en lähde, silloin hurautan autolla
Laatuero M365 ja E-Way E2 välillä ei käsituntumalla ole mielestäni mikään tolkuton. Vanha potkis menee sällille synttäripäivälahjaksi, joten hällä tuo menee varmaan pitkän aikaa ennen kuin ollaan vielä edes tuossa n. 70 kg luokassa millä voisi etäisesti ajatella tuon valmistajan ilmoittaman rangen olevan edes siellä päin. Miinus on E-Wayssa rangen lisäksi se, että ohjaustankoa ei tunnu saavan riittävän kireälle vaan siinä on sivuttaisklappia yläpäässään, eli siinä missä tämä itse tanko kiinnittyy pystyputkeen.
Eli yhteenveto: Ei tuo E2 varmaan ihan paska vaihtoehto ole entry luokan kulkineeksi tuohon hintaan jos tuollainen n. 10 km range riittää (tai olet huomattavasti kevyempi kuin mä, ja suurin osa on
) ja 20 km nopeus.
Jälkipuhe: Yksi mikä mietitytti tuossa E-Wayssa on se, että miten mahdollinen varaosien saatavuus mahtaa olla. Näyttää olevan Wilfa tuoteperheen jäsen, joten ehkä sieltä jotain apuja tarvittaessa saa. M365 varaosia näyttää olevan pilvin pimein tarjolla, mutta toisaalta jos tällaiseen täytyy esim 100km välein uusia jotain rompetta, niin romukoppaan tällaiset värkit sitten jo joutaakin sillä hintaa kilometrille alkaa tulemaan rutkasti. Onneksi verkkokauppa.comin palautusoikeus on vielä päällä n. 30 päivää jos siihen pitää turvautua ensimmäistä kertaa elämässäni. Ainoa syy tässä olisi se, että M365 range jää alle tuon 15 km.
Jälkipuhe 2 sisältäen kysymyksen: Onko tietoa saako tuohon M365:een lisäpalikkana leveämpää astinlautaa? Muutama sentti tekisi jo ihmeitä tällaiselle 48 kokoiselle jalalle