Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Noo testi pätkä ajettu, eli 8.7 kilsaa per suunta. Menomatkalla mittari näytti suorilla 27-28 kilsaa. Paluunatkalla semmoista 25-26 vielä kun akkumittarissa paloi vain yksi tolppa. Viimeinen 100 metriä meni enää 22 kmh.
Akun tila lopuksi

Ehkä tuossa paluumatkassa on enemmän nousuja, mutta sanoisin silti, että jyrkemmissä nousuissa alkoi tehot hyytyä, kun nopeus tippui mielestäni enemmän kuin menomatkalla.
Eli lmeisesti ei vääntö niin paljon pudonnut kuin vakio asetuksilla?
Pitänee kokeilla itsekin ja tehdä ihan testi tuosta.
 
Eli lmeisesti ei vääntö niin paljon pudonnut kuin vakio asetuksilla?
Pitänee kokeilla itsekin ja tehdä ihan testi tuosta.
Hitto kun en muistanut kellottaa, mutta sanoisin matka-ajan lyhentyneen ja semmoinen mutu on, että maksimi nopeus pysyi pidempään siinä s-moden maksimissa. Vääntö tai teho pysyi tasaisella melko samana, mutta nousuissa oli tehot alentuneet paluumatkalla. Mutta onhan siinä silloin jo melkein puolet kapasiteetistä käytetty ja jännitekin jo varmaan vähän laskenut.
 
Tervehdys.

Tilasin itselleni laudan tästä M365 ja otin kylkeen M365pro näyttöpaneelin. Olisin nyt tiedustellut arvon väki, että mikä olisi paras ja helpoin tapa päivittää näyttö + ohjelmisto niin että se toimii. Tubessa pätkiä on todella monta, mutta mikä niistä olisi varmin/helpoin jotta tämä modaus onnistuu? Esim. tässä tuo ns. fläshäys menee miten menee.
Eli mitä käytännössä pitää tehdä näytön vaihdon jälkeen jotta lauta toimii? Step by step ohjeet kelpaisi jos joku asiantunteva vois kertoa.

1. Näytönvaihto
2.?

Kiitos jo etukäteen. :)
Oho kukaan ei ilmeisesti ole tehnyt näitä....ullatuin.
 
Oho kukaan ei ilmeisesti ole tehnyt näitä....ullatuin.

Minä tein vuosi sitten. Muistaakseni juuri tuon youtube- ohjeen mukaan. Firmiksenä on v1.5.5., asennettuna M365_downg- appin kautta. Xiaomin appissa lauta näkyy nimellä Mi Electric Scooter Pro:na.

Näyttönä tämä:


Ko linkissä on näköjään ohjeita asennukseen
 
Noniin.. nythän se vahinko kävi ja custom firmwaressa KERS asetus 40kmh, ja pienen mielenhäiriön vuoksi vauhti käväsi siellä. nyt sit hirveä jurnuttava ääni kuuluu ajaessa, vaihdetaanko sinne tommonen Battery Controller Board? saa tarjota jos joltain löytyy :D riittääkö pelkkä osan vaihtaminen ja ajoa?
 
Noniin.. nythän se vahinko kävi ja custom firmwaressa KERS asetus 40kmh, ja pienen mielenhäiriön vuoksi vauhti käväsi siellä. nyt sit hirveä jurnuttava ääni kuuluu ajaessa, vaihdetaanko sinne tommonen Battery Controller Board? saa tarjota jos joltain löytyy :D riittääkö pelkkä osan vaihtaminen ja ajoa?
Siis täh, menikö alamäessä rullaten 40?
Aika haipakkaa on tuommoselle vehkeelle rullaten.

Luultavasti controller on hajonnut, monella tekee tuota kuvailemaasi juttua just jos controllerista kärähtää jotain.
Se vanhakin controller on korjattavissa mahdollisesti osaavissa käsissä.
Uuden voi tilata joko kiinasta tai suomestakin varmaan joistakin liikkeistä.
Tuoltahan se controlleri näyttää, Kiinasta saattaa saada kopio mallin vaikka myyvät aitona, Pro mallissa on luultavasti sama controller kuin tavallisessa mallissa mutta eri firmware sisällä.

Itsekin pitäs jostakin jemmaan saada tuollainen Pro mallin controlleri, Kiinasta en ole uskaltanut tilata juurikin kopio vaaran takia.
Suomessa maksaa taasen se 70€ päälle.
 

Liitteet

  • 1EB9F18C-2D32-4095-8D85-E93D9075F838.png
    1EB9F18C-2D32-4095-8D85-E93D9075F838.png
    2,7 MB · Luettu: 65
Oon harkinnu sähköpotkulaudan hankintaa. Paljon näkyy olevan esillä M365/pro ja ES2/4.
Asun Brysselissä joten sadetta riittää ja tiet on paikoitellen surkeita ja liikennettä riittää.

Mikähän olis tänne hyvä ratkaisu?

Vauhtia ei tarvi olla hirveesti, mieluummin turvallista ja rauhallista menoa.
Mahdollisimman tasainen ajokokemus ois jees kun selkä surkee ja siks tää onkin harkinnassa kun kävely yli 2km jo alkaa selkä ja jalat vihoittelemaan..

Lähinnä nuo renkaat arveluttaa, puhkeavat vs ei, liukkaat sateella jne..
 
Mites Xiaomin potkulaudasta saa liikkeellelähdön toimimaan kaasua painamalla? Nyt joutuu jalkaisin saamaan eka potkulautaa liikkeelle että suostuu jatkamaan kaasulla matkaa. Ilmeisesti firmistä näihin pystyy vaihtaa.
 
Varmasti monet kysymykset asiaan liittyen ollu jo, mutten jaksais alkaa selaan koko ketjua läpi.

Haluttais tilata sähkölauta, mutta millasia käytännön eroja nyt on siis M365 ja ES2 välillä? En oikein pysty perusteleen itselle Pro tai ES4 tilausta, mutta jääkö jotain olennaista pois noissa "karvalakkimalleissa" noihin verrattuna (tuleeko säästettyä väärässä paikassa)? M365 ja ES2 näyttää olevan about samoissa hinnoissa kaupasta riippumatta.


Vinkata saa jos tietää mistä kannattaa tilailla ja vielä parempi jos löytyy vähän käytettynäkin. Googlehan tietenki antaa ekana linkin elisan sivuille mistä korottamalla maksulla 36kk :whistling: Toisaalta miksi ei...
 
Mites Xiaomin potkulaudasta saa liikkeellelähdön toimimaan kaasua painamalla? Nyt joutuu jalkaisin saamaan eka potkulautaa liikkeelle että suostuu jatkamaan kaasulla matkaa. Ilmeisesti firmistä näihin pystyy vaihtaa.
Custom firmiksellä onnistuu kun laittaa itse sen motor start speed kohdan pienemmäksi, täysin nollaan en suosittele kun on järjettömän vaarallinen sitten, pikkusenkin kaasukahvaan käsi koskee niin lauta hyökkää etiäpäin.
Tehdas asetuksena taas se on liian suuri 5 km/h milloin moottori starttaa, itse pidän 3km/h mikä on tosi hyvä startti nopeus.

Edellähän on niistä customeista paljonkin juttua.
 
Tuli laitettua Ninebot ES4 nyt tilaukseen kun ei yhtään kiinnostais tapella renkaiden kanssa, toivottavasti tällä sujuu.

Onko täällä ES4 omistajia aktiivisena, ootteko laittanu jotain renkaisiin/jousihärpäkkeisiin? öljyä tai jotain vastaavaa. En tämmösistä hommista tiedä yhtään mitään :D
Jotain youtube videoita kun katto niin siellä niihin laitettiin kaikennäkösiä mömmöjä..
 
Tuli laitettua Ninebot ES4 nyt tilaukseen kun ei yhtään kiinnostais tapella renkaiden kanssa, toivottavasti tällä sujuu.

Onko täällä ES4 omistajia aktiivisena, ootteko laittanu jotain renkaisiin/jousihärpäkkeisiin? öljyä tai jotain vastaavaa. En tämmösistä hommista tiedä yhtään mitään :D
Jotain youtube videoita kun katto niin siellä niihin laitettiin kaikennäkösiä mömmöjä..
En laittanut mitään, paitsi sikaflexillä pohjan kumiläpän kiinni. Öljytyt renkaat kuullostaisi kyllä ihan mielenkiintoisilta.
 
En laittanut mitään, paitsi sikaflexillä pohjan kumiläpän kiinni. Öljytyt renkaat kuullostaisi kyllä ihan mielenkiintoisilta.
hehe, ei hajuakaan sanastosta...sinne renkaan keskelle..se millä se kiinnittyy runkoon. Laakeri tulee mieleen, voin toki olla ihan kuutamolla, sori!

Pitäisköhän 38v tietää tämmöstä sanastoo. Ehkä aika oppia!
 
hehe, ei hajuakaan sanastosta...sinne renkaan keskelle..se millä se kiinnittyy runkoon. Laakeri tulee mieleen, voin toki olla ihan kuutamolla, sori!

Pitäisköhän 38v tietää tämmöstä sanastoo. Ehkä aika oppia!

Katsoin huvikseen muutamia youtube videoita missä kaikki suosittelee tunkemaan omaa suosikkitavaraansa joka väliin mitä löytävät. Ei vaikuta kovinkaan tietäviltä ihmisiltä ja olettaisin että nuo videot on tehty vain koska halusivat tehdä videoita sähköpotkulaudoista.


En itse laittaisi mitään mihinkään. Ajoa vaan ja ehkä jos haluaa niin välillä pyyhintä kostealla rätillä.
 
Custom firmiksellä onnistuu kun laittaa itse sen motor start speed kohdan pienemmäksi, täysin nollaan en suosittele kun on järjettömän vaarallinen sitten, pikkusenkin kaasukahvaan käsi koskee niin lauta hyökkää etiäpäin.
Tehdas asetuksena taas se on liian suuri 5 km/h milloin moottori starttaa, itse pidän 3km/h mikä on tosi hyvä startti nopeus.

Edellähän on niistä customeista paljonkin juttua.
Hieman tutkin tuota niin tuli laitettua nollaan... ei ollut oma toive tuo vaan laitteen omistajan niin sitä tehdään mitä pyydetään. pistin max. vauhdin 45 ja kerssille 50 niin ei käräytä boxia vaikka huipuista päästäis kaasulta sormen veks. Samalla vähän vääntöä lisää ja kaasun säätämään tehoa eikä nopeutta niin lähtee nätimmin. Sellaisessa käytössä tulee olemaan tuo että sääliä ei tunneta xD
 
Hieman tutkin tuota niin tuli laitettua nollaan... ei ollut oma toive tuo vaan laitteen omistajan niin sitä tehdään mitä pyydetään. pistin max. vauhdin 45 ja kerssille 50 niin ei käräytä boxia vaikka huipuista päästäis kaasulta sormen veks. Samalla vähän vääntöä lisää ja kaasun säätämään tehoa eikä nopeutta niin lähtee nätimmin. Sellaisessa käytössä tulee olemaan tuo että sääliä ei tunneta xD
Tuosta Kers asetuksesta kiinnostaa kuulla päivitystä joskus miten on pelaillut kun monella se controller kärähtää kun tuon menee laittamaan päälle.
 
Nyt saa Kärkkäiseltä Kontio Kruiser 2.0 Premium mustana 899 €
Saako vastaavalla rahalla parempaa mistään? Lisäakun toki hankin myös.

En itse ainakaan löytänyt suomesta parempaa. Ostin ton värillisen mallin, kun en jaksanut hakea tota mustaa kun ois tullut helposti saman hintaiseksi.

Ihan kiva peli ollut, akku ei kyl riitä alkuunkaan ja todella ärsyttävä ominaisuus varashälyttimessä kun se ulahtaa suoraan sun naamalle 130 dB kun kytket akun kiinni. Sen hälyttimen voi irroittaa, mut katoaa kaikki lisäominaisuudet.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin.. nythän se vahinko kävi ja custom firmwaressa KERS asetus 40kmh, ja pienen mielenhäiriön vuoksi vauhti käväsi siellä. nyt sit hirveä jurnuttava ääni kuuluu ajaessa, vaihdetaanko sinne tommonen Battery Controller Board? saa tarjota jos joltain löytyy :D riittääkö pelkkä osan vaihtaminen ja ajoa?
Siis se lautako kulkee kuitenkin vaikka ääntä kuuluukin? Entä eturenkaan pyörittäminen? Pyöriikö normaalisti vai onko jäykkä?

Jos on jäykkä niin lauta pohjasta auki ja sieltä löytyy @e-distance kuvan mukainen kontrolleri. Taisi olla sininen, punainen ja keltainen johto (abikoilla ja lähtevät moottorille, ei voi erehtyä). Niistä kaksi irti ja jos pyörii sen jälkeen normaalisti, tiedetään ainakin kontrollerissa olevan vikaa..

Luultavasti controller on hajonnut, monella tekee tuota kuvailemaasi juttua just jos controllerista kärähtää jotain.
Se vanhakin controller on korjattavissa mahdollisesti osaavissa käsissä.
Uuden voi tilata joko kiinasta tai suomestakin varmaan joistakin liikkeistä.
Tuoltahan se controlleri näyttää, Kiinasta saattaa saada kopio mallin vaikka myyvät aitona, Pro mallissa on luultavasti sama controller kuin tavallisessa mallissa mutta eri firmware sisällä.

Itsekin pitäs jostakin jemmaan saada tuollainen Pro mallin controlleri, Kiinasta en ole uskaltanut tilata juurikin kopio vaaran takia.
Suomessa maksaa taasen se 70€ päälle.
Jonkin aikaa sitten mainitsin käräyttäneeni moisen muttei kukaan silloin kertonut tilanneensa tai sitä, mistä. Eli lauta on jo vähän turhan kauan odotellut vaihtokappaletta.

Kiinasta noita tosiaan saa mutta todella vaikea on päästä kiinni siihen, mikä on aito vai onko mikään. Ja koska noissa on vielä aktivointi niin aktivoimattomalla et tee mitään jollet itse halua aktivoida. Myös Euroopasta mutta aivan yhtä huonosti mistään selviää, onko kyse millaisesta tuotteesta.
Lisäksi versiota on ainakin V1.4 V2.1 ja ymmärtääkseni myös V3.0 Versionumeroa on piirilevyn kulmassa eli käytännössä et siitä kiinan kaupan kuvasta pääse näkemään versiota vaikka laitteessa sellanen olisikin mainittu.

Kun virallisia speksejä en ole noista nähnyt, on kuvista arvottava eroja. Arpomisen perusteella V1.4 olisi keltaiselle akun liittimellä, seuraava ruskealla. Tosin itse levyn kalustuksessa on myös komponenttitasolla, esim levyn suurin kondensaattori vaikuttaisi olevan vanhemmassa virheä, uudemmassa ruskea. Mutta nämä siis ihan puhtaasti arpoen kiinalaisten ilmoitusten kuvista.

En oikein ymmärrä, miksi noihin ei voisi lätkäistä Xiaomin sivuilta tarkistettavaa seriaalia kylkeen ja mieluusti omaan nettikauppaan myyntiin. Näitä nimittäin tulee menemään ihan reilusti porukalla, kiitos epäonnistuneen suunnittelun.

Tuossa kontrollerissa on moottoria ohjaamassa 3x2 mosfettia tyyppiä NCEP85T14 Datasheet: https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/Wuxi-NCE-Power-Semiconductor-NCEP85T14_C216782.pdf
Omasta paloi yksi pari ja luonnollisesti oikosulkuun. Ja koska riittävää suojausta ei ole niin levyltä lähti myös kuparia kävelemään. Muutakin on mahdollista palaa mutta ainakaan ensimmäisellä tarkastelulla ei silmään osunut. Eli vaikuttaa korjattavissa olevalta. Kuparointeja jo korjailin mutta kun tuo mosfet ei todellakaan ole mikään yleisin, ei niitä saa mistä tahansa liikkeestä. Käytännössä ei edes Euroopasta. Etsimällä löytyy varmasti riittävän lähellä oleva mutta sitä en jaksanut vielä tehdä. Lähinnä mietein, pitäisikö noita hankkia isompi erä, Suomesta voisi löytyä tarvitseviä pitkin kesää.

Eli tällä hetkellä (ja varmasti vielä pitkään tulevaisuuteen, kiitos koronan) odottelen sekä uusia mosfetteja että sitä toivottavasti toimivaa kiinanpojan myymää koko kontrolleria.
 
Tuosta Kers asetuksesta kiinnostaa kuulla päivitystä joskus miten on pelaillut kun monella se controller kärähtää kun tuon menee laittamaan päälle.
Siis sitä et saa orkkisfirmiksellä pois päältä ollenkaan. Tarjolla on ainoastaan kolme eri asetusta tehon osalta. Ja kunhan tehokkainta välttelee niin kyllähän se periaatteessa toimii. Mutta akku täynnä riittävään alamäkeen moottorilla jarrutellen ei silti varsinkaan raskaamman kaverin alla ole se yhdistelmä, jota on syytä lähteä kokeilemaan siitäkään huolimatta. Tasamaalla ajellen tilanne onkin sitten toinen.

Tuossa ei kuitenkaan ole järkeviä suojauksia joten kyllä sen kontrollerin poltettua saa varmasti aika moni jos ei riittävää varovaisuutta ja järjen käyttöä ole. Sikäli sääli koska tuo on ainakin omasta mielestäni ihan mukava ominaisuus käytössä. Mekaanista jarrua kun ei monessa paikassa periaatteessa tarvitsisi ollenkaan.
 
Siis se lautako kulkee kuitenkin vaikka ääntä kuuluukin? Entä eturenkaan pyörittäminen? Pyöriikö normaalisti vai onko jäykkä?

Jos on jäykkä niin lauta pohjasta auki ja sieltä löytyy @e-distance kuvan mukainen kontrolleri. Taisi olla sininen, punainen ja keltainen johto (abikoilla ja lähtevät moottorille, ei voi erehtyä). Niistä kaksi irti ja jos pyörii sen jälkeen normaalisti, tiedetään ainakin kontrollerissa olevan vikaa..


Jonkin aikaa sitten mainitsin käräyttäneeni moisen muttei kukaan silloin kertonut tilanneensa tai sitä, mistä. Eli lauta on jo vähän turhan kauan odotellut vaihtokappaletta.

Kiinasta noita tosiaan saa mutta todella vaikea on päästä kiinni siihen, mikä on aito vai onko mikään. Ja koska noissa on vielä aktivointi niin aktivoimattomalla et tee mitään jollet itse halua aktivoida. Myös Euroopasta mutta aivan yhtä huonosti mistään selviää, onko kyse millaisesta tuotteesta.
Lisäksi versiota on ainakin V1.4 V2.1 ja ymmärtääkseni myös V3.0 Versionumeroa on piirilevyn kulmassa eli käytännössä et siitä kiinan kaupan kuvasta pääse näkemään versiota vaikka laitteessa sellanen olisikin mainittu.

Kun virallisia speksejä en ole noista nähnyt, on kuvista arvottava eroja. Arpomisen perusteella V1.4 olisi keltaiselle akun liittimellä, seuraava ruskealla. Tosin itse levyn kalustuksessa on myös komponenttitasolla, esim levyn suurin kondensaattori vaikuttaisi olevan vanhemmassa virheä, uudemmassa ruskea. Mutta nämä siis ihan puhtaasti arpoen kiinalaisten ilmoitusten kuvista.

En oikein ymmärrä, miksi noihin ei voisi lätkäistä Xiaomin sivuilta tarkistettavaa seriaalia kylkeen ja mieluusti omaan nettikauppaan myyntiin. Näitä nimittäin tulee menemään ihan reilusti porukalla, kiitos epäonnistuneen suunnittelun.

Tuossa kontrollerissa on moottoria ohjaamassa 3x2 mosfettia tyyppiä NCEP85T14 Datasheet: https://datasheet.lcsc.com/szlcsc/Wuxi-NCE-Power-Semiconductor-NCEP85T14_C216782.pdf
Omasta paloi yksi pari ja luonnollisesti oikosulkuun. Ja koska riittävää suojausta ei ole niin levyltä lähti myös kuparia kävelemään. Muutakin on mahdollista palaa mutta ainakaan ensimmäisellä tarkastelulla ei silmään osunut. Eli vaikuttaa korjattavissa olevalta. Kuparointeja jo korjailin mutta kun tuo mosfet ei todellakaan ole mikään yleisin, ei niitä saa mistä tahansa liikkeestä. Käytännössä ei edes Euroopasta. Etsimällä löytyy varmasti riittävän lähellä oleva mutta sitä en jaksanut vielä tehdä. Lähinnä mietein, pitäisikö noita hankkia isompi erä, Suomesta voisi löytyä tarvitseviä pitkin kesää.

Eli tällä hetkellä (ja varmasti vielä pitkään tulevaisuuteen, kiitos koronan) odottelen sekä uusia mosfetteja että sitä toivottavasti toimivaa kiinanpojan myymää koko kontrolleria.
Onhan se mahdollista laittaa kokonaan uusi sähköpyörän controlleri ja näyttö kuten YouTubessa ja facebookissa on joillakin tehtykin.
Tuntuu moottori pelaavan eri controllerillakin.
 
Siis sitä et saa orkkisfirmiksellä pois päältä ollenkaan. Tarjolla on ainoastaan kolme eri asetusta tehon osalta. Ja kunhan tehokkainta välttelee niin kyllähän se periaatteessa toimii. Mutta akku täynnä riittävään alamäkeen moottorilla jarrutellen ei silti varsinkaan raskaamman kaverin alla ole se yhdistelmä, jota on syytä lähteä kokeilemaan siitäkään huolimatta. Tasamaalla ajellen tilanne onkin sitten toinen.

Tuossa ei kuitenkaan ole järkeviä suojauksia joten kyllä sen kontrollerin poltettua saa varmasti aika moni jos ei riittävää varovaisuutta ja järjen käyttöä ole. Sikäli sääli koska tuo on ainakin omasta mielestäni ihan mukava ominaisuus käytössä. Mekaanista jarrua kun ei monessa paikassa periaatteessa tarvitsisi ollenkaan.
Eihän sitä saa, ei sitä saa pois customillakaan oikeasti ja monen kertomusten mukaan se custom firmiksen ns. kers poisto toiminto polttaa jostakin mystisestä syystä controllerin kuitenkin.

Vakionahan tuota ei missään nimessä kannata käyttää kuin minimissä, harmi kun sitä ei kokonaan saa pois päältä.
 

Tommonen :kahvi:
 

Tommonen :kahvi:
Ja tuohon perään vielä joku pyöräteline johon laittaa tämän, siltä varalta että tulee kiire johonkin:
Toki uudempi Rion2 RE100 on vähän vikkelämpi vielä.
 
Segwayklooni cittarissa:

C_ewaye2.jpg

E-Way E2 (ei pro)
Range 25km, max 100kg, 20km/h. 36V 6.6ah.
Kai tuo nuorisolle menee.


Mä voisin näin uutena foorumilaisena jakaa muutaman mielipiteen tästä värkistä. Ostin itselleni tuollaisen ikäkriisissäni ja kyseessä siis eka potkikseni. Olisin kaivannut tuolloin vähän lisää tietoa tästä, mutta sitä ei oikein äkkiseltään löytynyt (käyttäjäkokemuksia siis), niin siksi tätä nyt kirjoitan.

Perustiedot käyttäjästä: 110kg, ja 193 cm, joten tuulivastusta tässä hylkeessä on :) Tod näk näytän naurettavalle näiden värkkien kanssa puljatessani, mutta en mä sitä onneksi itse näe :)

Lootasta otettuna yllätyin siitä, miten laadukkaan oloinen tämä oli hintaansa nähden (korostan että eka värkkini, mutta silti kun ei ollut paremmastakaan tietoa). Jostain luin erheellisesti että range jopa 30 km, ja melkein jo suunnittelin hurauttavani testimielessä kaverin luokse 17 km päähän. En lähtenyt, vaan heitin 9km lenkin. Hyvin toimi, ei moitittavaa. Renkaat hieman kuumenevat ajossa, akun lämpötilaa en huomannut tsekkailla. 20km/h nopeus oli ainakin itselleni riittävä, ja meno tuntui turvalliselle. Kuitenkin, ahaa elämyksien jälkeen ajattelin hurauttavani 9.5 km reisun työpaikalleni (siis yhteensä ees-taas), niin ajattelin koeponnistaa iltasella ajamalla akun tyhjäksi huudeilla että paljonko kilsoja tulee sekalaisessa ajossa. Osa pitkää ylämäkeä, alamäkeä, tasaista asfalttia ja vähän sorapätkääkin. Total summa oli 9.8 km. Tästä yhteenvetona päädyin siihen, että hain Verkkokaupasta M365 Xiaomin, ilman Prota. Ilman Prota siksi, että minulle on ehkä rangen jälkeen toiseksi tärkeintä se, että laite on oikeasti kevyt ja pakkautuu pieneen tilaan.

M365 on nyt niin tuore kulkine vielä, että olen tyytyväinen jos sen range tällä ruholla on n 15km, siinä jää riittävää marginaalia näihin työmatkoihin. Kokeiltu vielä ei ole, ehkä tänään rangetestiä. Pitemmälle en lähde, silloin hurautan autolla :) Laatuero M365 ja E-Way E2 välillä ei käsituntumalla ole mielestäni mikään tolkuton. Vanha potkis menee sällille synttäripäivälahjaksi, joten hällä tuo menee varmaan pitkän aikaa ennen kuin ollaan vielä edes tuossa n. 70 kg luokassa millä voisi etäisesti ajatella tuon valmistajan ilmoittaman rangen olevan edes siellä päin. Miinus on E-Wayssa rangen lisäksi se, että ohjaustankoa ei tunnu saavan riittävän kireälle vaan siinä on sivuttaisklappia yläpäässään, eli siinä missä tämä itse tanko kiinnittyy pystyputkeen.

Eli yhteenveto: Ei tuo E2 varmaan ihan paska vaihtoehto ole entry luokan kulkineeksi tuohon hintaan jos tuollainen n. 10 km range riittää (tai olet huomattavasti kevyempi kuin mä, ja suurin osa on :) ) ja 20 km nopeus.

Jälkipuhe: Yksi mikä mietitytti tuossa E-Wayssa on se, että miten mahdollinen varaosien saatavuus mahtaa olla. Näyttää olevan Wilfa tuoteperheen jäsen, joten ehkä sieltä jotain apuja tarvittaessa saa. M365 varaosia näyttää olevan pilvin pimein tarjolla, mutta toisaalta jos tällaiseen täytyy esim 100km välein uusia jotain rompetta, niin romukoppaan tällaiset värkit sitten jo joutaakin sillä hintaa kilometrille alkaa tulemaan rutkasti. Onneksi verkkokauppa.comin palautusoikeus on vielä päällä n. 30 päivää jos siihen pitää turvautua ensimmäistä kertaa elämässäni. Ainoa syy tässä olisi se, että M365 range jää alle tuon 15 km.

Jälkipuhe 2 sisältäen kysymyksen: Onko tietoa saako tuohon M365:een lisäpalikkana leveämpää astinlautaa? Muutama sentti tekisi jo ihmeitä tällaiselle 48 kokoiselle jalalle :)
 
Mä voisin näin uutena foorumilaisena jakaa muutaman mielipiteen tästä värkistä. Ostin itselleni tuollaisen ikäkriisissäni ja kyseessä siis eka potkikseni. Olisin kaivannut tuolloin vähän lisää tietoa tästä, mutta sitä ei oikein äkkiseltään löytynyt (käyttäjäkokemuksia siis), niin siksi tätä nyt kirjoitan.

Perustiedot käyttäjästä: 110kg, ja 193 cm, joten tuulivastusta tässä hylkeessä on :) Tod näk näytän naurettavalle näiden värkkien kanssa puljatessani, mutta en mä sitä onneksi itse näe :)

Lootasta otettuna yllätyin siitä, miten laadukkaan oloinen tämä oli hintaansa nähden (korostan että eka värkkini, mutta silti kun ei ollut paremmastakaan tietoa). Jostain luin erheellisesti että range jopa 30 km, ja melkein jo suunnittelin hurauttavani testimielessä kaverin luokse 17 km päähän. En lähtenyt, vaan heitin 9km lenkin. Hyvin toimi, ei moitittavaa. Renkaat hieman kuumenevat ajossa, akun lämpötilaa en huomannut tsekkailla. 20km/h nopeus oli ainakin itselleni riittävä, ja meno tuntui turvalliselle. Kuitenkin, ahaa elämyksien jälkeen ajattelin hurauttavani 9.5 km reisun työpaikalleni (siis yhteensä ees-taas), niin ajattelin koeponnistaa iltasella ajamalla akun tyhjäksi huudeilla että paljonko kilsoja tulee sekalaisessa ajossa. Osa pitkää ylämäkeä, alamäkeä, tasaista asfalttia ja vähän sorapätkääkin. Total summa oli 9.8 km. Tästä yhteenvetona päädyin siihen, että hain Verkkokaupasta M365 Xiaomin, ilman Prota. Ilman Prota siksi, että minulle on ehkä rangen jälkeen toiseksi tärkeintä se, että laite on oikeasti kevyt ja pakkautuu pieneen tilaan.

M365 on nyt niin tuore kulkine vielä, että olen tyytyväinen jos sen range tällä ruholla on n 15km, siinä jää riittävää marginaalia näihin työmatkoihin. Kokeiltu vielä ei ole, ehkä tänään rangetestiä. Pitemmälle en lähde, silloin hurautan autolla :) Laatuero M365 ja E-Way E2 välillä ei käsituntumalla ole mielestäni mikään tolkuton. Vanha potkis menee sällille synttäripäivälahjaksi, joten hällä tuo menee varmaan pitkän aikaa ennen kuin ollaan vielä edes tuossa n. 70 kg luokassa millä voisi etäisesti ajatella tuon valmistajan ilmoittaman rangen olevan edes siellä päin. Miinus on E-Wayssa rangen lisäksi se, että ohjaustankoa ei tunnu saavan riittävän kireälle vaan siinä on sivuttaisklappia yläpäässään, eli siinä missä tämä itse tanko kiinnittyy pystyputkeen.

Eli yhteenveto: Ei tuo E2 varmaan ihan paska vaihtoehto ole entry luokan kulkineeksi tuohon hintaan jos tuollainen n. 10 km range riittää (tai olet huomattavasti kevyempi kuin mä, ja suurin osa on :) ) ja 20 km nopeus.

Jälkipuhe: Yksi mikä mietitytti tuossa E-Wayssa on se, että miten mahdollinen varaosien saatavuus mahtaa olla. Näyttää olevan Wilfa tuoteperheen jäsen, joten ehkä sieltä jotain apuja tarvittaessa saa. M365 varaosia näyttää olevan pilvin pimein tarjolla, mutta toisaalta jos tällaiseen täytyy esim 100km välein uusia jotain rompetta, niin romukoppaan tällaiset värkit sitten jo joutaakin sillä hintaa kilometrille alkaa tulemaan rutkasti. Onneksi verkkokauppa.comin palautusoikeus on vielä päällä n. 30 päivää jos siihen pitää turvautua ensimmäistä kertaa elämässäni. Ainoa syy tässä olisi se, että M365 range jää alle tuon 15 km.

Jälkipuhe 2 sisältäen kysymyksen: Onko tietoa saako tuohon M365:een lisäpalikkana leveämpää astinlautaa? Muutama sentti tekisi jo ihmeitä tällaiselle 48 kokoiselle jalalle :)
Tuolta jotkut on tilailleet mutta on niin ylihintaista ja en tiedä saako tänne edes tilattua niin on jäänyt itsellä hommaamatta.
Toki jostakin rullalauta dekistähän tuo tekis helposti samanlaisen itsekin.
 
Tuolta jotkut on tilailleet mutta on niin ylihintaista ja en tiedä saako tänne edes tilattua niin on jäänyt itsellä hommaamatta.
Toki jostakin rullalauta dekistähän tuo tekis helposti samanlaisen itsekin.
Komeita, ja tuosta tulikin mieleen että tollasenhan tekis itekki nii että heilahtaa :) Taidankin ihan testimielessä kokeilla, eipä tullut mieleen että vanerista tuollaisen voi vääntää. Tosin milläköhän noi on kiinni tossa laudassa...?
 
Viimeksi muokattu:
Komeita, ja tuosta tulikin mieleen että tollasenhan tekis itekki nii että heilahtaa :) Taidankin ihan testimielessä kokeilla, eipä tullut mieleen että vanerista tuollaisen voi vääntää. Tosin milläköhän noi on kiinni tossa laudassa...?
Samaa olen miettinyt ja pähkäillyt, halvemmalla saa itse tehtynä.
Kiinnityksiin katselee vähän mallia tuosta berryboardista, alle vaan kiristimet.

Laitappas kuvaa tänne kaikkien ihasteltavaksi jos joskus toteutat.
Tuossahan näkyykin kiinnikettä.
 

Liitteet

  • E3ED84A6-4D64-4EEC-A923-BF71DAD108B3.jpeg
    E3ED84A6-4D64-4EEC-A923-BF71DAD108B3.jpeg
    176,6 KB · Luettu: 182
Samaa olen miettinyt ja pähkäillyt, halvemmalla saa itse tehtynä.
Kiinnityksiin katselee vähän mallia tuosta berryboardista, alle vaan kiristimet.

Laitappas kuvaa tänne kaikkien ihasteltavaksi jos joskus toteutat.
Joo tässä näkyykin noi kiinnikkeet kun intian poeka oikein laittaa esitellen.


Kuvaa en lupaa, koska itseni tuntien tuskin tulee järin nätti :D Mut katsotaan

Edit: Tässä joku tuollaisen touhuaakin itse

 

Eikös sinun kannattaisi palauttaa tuo m365 ja ottaa Pro malli tilalle, sitä kun saa alta 500€ esim tuolta RDE:stä? Siinä taisi jopa hitusen leveempi jalasija olla, parempi akku ja kun kerran sinulla painoa on, niin tuo Pro malli jaksaisi ylämäetkin ylös asti. Painoero ei tainnut iso olla sekä taitaa mennä yhtä pieneen tilaan kuin tuo normi m365.
 
Eikös sinun kannattaisi palauttaa tuo m365 ja ottaa Pro malli tilalle, sitä kun saa alta 500€ esim tuolta RDE:stä? Siinä taisi jopa hitusen leveempi jalasija olla, parempi akku ja kun kerran sinulla painoa on, niin tuo Pro malli jaksaisi ylämäetkin ylös asti. Painoero ei tainnut iso olla sekä taitaa mennä yhtä pieneen tilaan kuin tuo normi m365.
Ei tuolta rde mitään yleensä saa vaikka mainostavat halpoja hintoja, mutta myyvät ei oota.
 
Ei tuolta rde mitään yleensä saa vaikka mainostavat halpoja hintoja, mutta myyvät ei oota.
Joo vähän samaan päädyin kun lueskelin netistä sivuja ja arvosteluja, ja suomessa toi näyttää sen n 600 makselevan, niin se alkaa olemaan tällä oletetulla käytöllä liikaa. Myös painoa taisi olla "useita kiloja" liikaa.

Mutta tänään lähtee testi et pitkällekkö tuo jaksaa tuo perus m365
 
Mutta eikös jengi täältäkin ole ostanut noita potkulautoja tuolta RDEstä ja hyvin tullut perille? Ainakin mitä muistan lukeneeni tätä ketjua.
Kyseisellä paikalla nyt sattuu vain olemaan se maine, että usein tarjoustuotteissa myyvät ei oota. Onhan sieltä jotkut joskus jotain saaneet, mutta paljon löytyy niitä mitkä eivät ole saaneet mitään.
 
Itsekin olen rde:stä laudan tilannut ja hyvin tuli viikossa perille. Ei paljoa maksa vaivaa tilata laskulla. Mielestäni joku muukin tähän lankaan postaillut on laudan saanut.
 
Itsekin olen rde:stä laudan tilannut ja hyvin tuli viikossa perille. Ei paljoa maksa vaivaa tilata laskulla. Mielestäni joku muukin tähän lankaan postaillut on laudan saanut.

OK, kiva tietää. Jotenkin sain vähän sellaisen "fiiliksen" ettei oikein hyvä ole heilunut. Mutta sinänsä tää nyt menee vähän ohi alkuperäisen juttuni, mutta pointti siis on se, että tää M365 NON Pro on mulle silloin juuri se oikea mikäli sikäli sen range riittää tuohon n. 15 km reissuun. Toki jos jää alle, sit pitää tehdä jotain peliliikkeitä, ja se selviää tänään :)
 
Eikös sinun kannattaisi palauttaa tuo m365 ja ottaa Pro malli tilalle, sitä kun saa alta 500€ esim tuolta RDE:stä? Siinä taisi jopa hitusen leveempi jalasija olla, parempi akku ja kun kerran sinulla painoa on, niin tuo Pro malli jaksaisi ylämäetkin ylös asti. Painoero ei tainnut iso olla sekä taitaa mennä yhtä pieneen tilaan kuin tuo normi m365.
Eihän tuo maksa verkkiksessäkään enää kuin 598,90€ ja saa 2 vuoden takuun.
 
Joo tässä näkyykin noi kiinnikkeet kun intian poeka oikein laittaa esitellen.


Kuvaa en lupaa, koska itseni tuntien tuskin tulee järin nätti :D Mut katsotaan

Edit: Tässä joku tuollaisen touhuaakin itse


Pitääkait se itsekin vissiin alkaa tuunailemaan tuollaista jossakin vaiheessa.
 
Pitääkait se itsekin vissiin alkaa tuunailemaan tuollaista jossakin vaiheessa.


Huiskaisin beto 0.8 version kasaan materiaaleilla mitä tallista löytyi. Onhan toi nyt noin 8 kertaa kivampi tuollaisella leveydellä :) Sori paskasta kuvasta


Nyt muuten myös kestävyystesti tehty. Mullahan oli raja että jos ruho liikkuu 15km tuolla m365:lla niin kaikki hyvin. Liikkui 15.1 km :D Joten tällä mennään nyt eteenpäin :) Ja alkoihan toi nyt olemaan tylsyyden huipentumaa ton 10km jälkeen, eli en kyllä näe itseäni tuon värkin päällä pitempiä reissuja.
 

Liitteet

  • 20200514_203755.jpg
    20200514_203755.jpg
    3,3 MB · Luettu: 236
Huiskaisin beto 0.8 version kasaan materiaaleilla mitä tallista löytyi. Onhan toi nyt noin 8 kertaa kivampi tuollaisella leveydellä :) Sori paskasta kuvasta


Nyt muuten myös kestävyystesti tehty. Mullahan oli raja että jos ruho liikkuu 15km tuolla m365:lla niin kaikki hyvin. Liikkui 15.1 km :D Joten tällä mennään nyt eteenpäin :) Ja alkoihan toi nyt olemaan tylsyyden huipentumaa ton 10km jälkeen, eli en kyllä näe itseäni tuon värkin päällä pitempiä reissuja.
Tuohan on hyvä, sitähän voi parannella pyöristämällä reunat ja sitten vaikka rullalauta grippi pintaan.

Pitkillä suorilla se on vähän tylsää vaan seisoskella laudan päällä mutta pienemmillä ja mutkaisilla teillä nuo on ihan mukavia vekottimia.
Lähinnä vaikka auton sijasta kauppareissuihin käteviä.
 
Google löysi halvan hinnan Maxista Sloveniasta, vähän kiinnostelisi tilata. Paypal käy mutta maksaa 20€ lisää. Ebayssa puljulla ainakin pelkästään positiivistä joten ehkä luottokortillakin.


Uskaltaako näillä lasta kuskata, onko laitonta jos kaksi päällä?
 
Google löysi halvan hinnan Maxista Sloveniasta, vähän kiinnostelisi tilata. Paypal käy mutta maksaa 20€ lisää. Ebayssa puljulla ainakin pelkästään positiivistä joten ehkä luottokortillakin.


Uskaltaako näillä lasta kuskata, onko laitonta jos kaksi päällä?
Ei ole laillista jos kaksi samassa laudassa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom