Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Mainostetaan nyt tässäkin threadissa. Löytyisi ylimääräinen vsett 9+ pro lauta.
 
Varsinainen prosenttimäärä ei ole relevantti asia tässä, vaan miten persnettoa laitteista tulee eri tavalla eri käyttäjäryhmille. Voidaan vaikka heittää 60%:n sijasta arvoksi 30%.
Se on kyllä sinänsä harmi, että kun liian monet myyvät halvalla, kohta kaikkien on myytävä halvalla, jos eroon haluaa päästä.

Omassa tapauksessa vuosihinta laitteelle jäi sen verran pieneksi, ettei sillä summalla olisi liisannut halvinta tarjolla olevaa mallia, vaikka sellaisen olisi saanut pelkiksi kunnon ajokuukausiksi. Ja vuokralautaa (Voi, Tier jne.) summalla olisi ajellut aika onnettoman matkan.
 
Katoin tuon ilmotuksen ja heti heräs kaikki aistit, kun ilmoituksessa luki pikalaturi? Onks noita potkulautoja mahdollista ladata suuremmalla virralla kerralla? Ilman että se aiheuttaa akustolle ennenaikaista kuolemaa? Kiinnostas kyllä sikana ladata nopeempaa.
 
Katoin tuon ilmotuksen ja heti heräs kaikki aistit, kun ilmoituksessa luki pikalaturi? Onks noita potkulautoja mahdollista ladata suuremmalla virralla kerralla? Ilman että se aiheuttaa akustolle ennenaikaista kuolemaa? Kiinnostas kyllä sikana ladata nopeempaa.
Kyllä. Yleensä lautojen mukana tulevat laturit on erittäin hitaita ja tilaa nopeammalle on paljon. Näihinkin on paljon nyrkkisääntöjä riippuen akun rakenteesta ja kennojen suorituskyvystä.
 
Ei varmaan pysty selvittään kennotyyppiä muuten kuin avaamalla? Vai onko jollain tietoa millä e-wayt kulkee? (oma e-6075frs)
 
Tietääkö kukaan millä keeway e-zi minun rajoittimen saisi ohitettua? 48V ja 1000W moottori jolla valmiudet ainakin siihen 45km/h.Kuvan liittimet on jo läpikäyty. 95933B05-A006-4639-8C85-0AC6E0712EBE.jpeg
Löytyikö tähän ratkaisua??
 
Olen ostamassa teinityttöjen käyttöön, ja varmaan itsekin ajelisin, paria potkulautaa.

Aluksi ihastuin "testivoittajiin", eli
E-wheels E2S V2 2023 (Long range+ 399€) tai sen Pro versioon (549€). Onko näistä mihinkään? Joku yllä kirjoitti, että ajoi vuodessa loppuun. Mikä siitä loppui, akkuko? Niitähän saa uusia.


Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.


Tuleeko Ninebotin ilmakumirenkaiden kanssa puhkeamisongelmia? Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.

Ja jos jotain menee Segwayssa rikki, niin onko niin, että EU lain mukaan sen voi korjauttaa myös suomessa Segwayn takuuseen?

Saa toki antaa palautetta mikä olisi näistä se paras ratkaisu, ja miksei jotakin muutakin saa ehdottaa, mutta hinta saisi olla tossa maks. 550€ ja käyttäjäksi tulee 15 vuotiaat tytöt. Jossain testissä sanottiin, että tuo Ninebotin tanko on niin korkealla, että sopii lähinnä aikuisille. Onko näin? Tytöt n. 160cm pitkiä.

Ihan laiskaa en tehon puolesta haluaisi kun ajan itsekin (80 kg mies).

Kiitos vastauksista!
 
Olen ostamassa teinityttöjen käyttöön, ja varmaan itsekin ajelisin, paria potkulautaa.

Aluksi ihastuin "testivoittajiin", eli
E-wheels E2S V2 2023 (Long range+ 399€) tai sen Pro versioon (549€). Onko näistä mihinkään? Joku yllä kirjoitti, että ajoi vuodessa loppuun. Mikä siitä loppui, akkuko? Niitähän saa uusia.


Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.


Tuleeko Ninebotin ilmakumirenkaiden kanssa puhkeamisongelmia? Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.

Ja jos jotain menee Segwayssa rikki, niin onko niin, että EU lain mukaan sen voi korjauttaa myös suomessa Segwayn takuuseen?

Saa toki antaa palautetta mikä olisi näistä se paras ratkaisu, ja miksei jotakin muutakin saa ehdottaa, mutta hinta saisi olla tossa maks. 550€ ja käyttäjäksi tulee 15 vuotiaat tytöt. Jossain testissä sanottiin, että tuo Ninebotin tanko on niin korkealla, että sopii lähinnä aikuisille. Onko näin? Tytöt n. 160cm pitkiä.

Ihan laiskaa en tehon puolesta haluaisi kun ajan itsekin (80 kg mies).

Kiitos vastauksista!
Akkua ei yleisesti kannata vaihtaa kun hinta on suunnilleen yhtä suuri kuin kokonaan uusi lauta maksaisi.

G30 maxissa on ehkä markkinoiden kestävimmät ilmakumit. Kestävät erittäin pitkään kunhan vaan muistaa pitää ne täysinä, tosin jos jokin sattuu meneen niistä läpi niin kumin vaihtaminen on ilmeisesti aika tuskasta. Ilmakumit muutenkin paljon turvallisemmat ja mukavammat kuin täyskumit.

Kummempaa takuuta tuskin laitteelle saat, mutta nuo on tosiaan luotettavimpia mitä markkinoilta löytyy, joten tuskin tulee ongelmaa. Jos syystä tai toisesta kuitenkin ongelmaa ilmenee, niin varaosia saa helposti. DH gatesta on moni tilannut, enkä ole kuullut ettäkö olisi ongelmia ollut.

80kg jamppaa g30 jaksaa ihan hyvin viedä, 100kg hyytyy jo noin 10-15km/h vauhteihin jos on vähänkin korkeampi ylämäki. Tangon puolesta ei pitäisi olla ongelmia 160cm eikä pidemmillekkään käyttää.
 
Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.
Hyvinkin tarkalleen tilanne on päinvastoin. Umpikumin ainoat edut ovat, ettei ilmaa tarvitse lisätä eikä sitä voi vuotaa. Laadukkailla renkailla oikealla paineella rengasrikot ovat harvinaisia, ja riskiä vähentävänä tekijänä on jos käyttäjä on kevyt. Myöskään umpikumi ei ole tuhoutumaton vaan sekin loppuu, ja etenkin heikkolaatuinen voi teoriassa hajota kerrasta.

Sisärenkaaton ilmarengas kuten G30:n rengas on hyvä ratkaisu, sisärenkaallinen kakkoslaadun halpisrakenne.
Katoin tuon ilmotuksen ja heti heräs kaikki aistit, kun ilmoituksessa luki pikalaturi? Onks noita potkulautoja mahdollista ladata suuremmalla virralla kerralla? Ilman että se aiheuttaa akustolle ennenaikaista kuolemaa? Kiinnostas kyllä sikana ladata nopeempaa.
Ei varmaan pysty selvittään kennotyyppiä muuten kuin avaamalla? Vai onko jollain tietoa millä e-wayt kulkee? (oma e-6075frs)
Kannattaa pitää hommassa joku kohtuus riippumatta siitä, onko kennotyyppi tiedossa. Jokaisen kennon latauksen aikainen lämpötila akuston sisällä ei ole tarkkaan selvitettävissä ihan helposti.

Joissakin laitteissa on tarjolla ihan valmis virallinen pikalaturi, jolloin ei pitäisi olla sen kummempaa vaaraa kuin muussakaan käytössä. Esimerkiksi G30 vakiolaturi(integroitu) 3 A ja erillinen pikalaturi 5 A.
 
Kannattaa pitää hommassa joku kohtuus riippumatta siitä, onko kennotyyppi tiedossa. Jokaisen kennon latauksen aikainen lämpötila akuston sisällä ei ole tarkkaan selvitettävissä ihan helposti.

En tiedä onko kohtuullista että joutuu odottaan laudan latausta täyteen 9h myöskään 2A laturilla..
 
Viimeksi muokattu:
En tiedä onko kohtuullista että joutuu odottaan laudan latausta täyteen 9h myöskään 2Ah laturilla..
Onhan tuo melko laiskaa suunnittelua. Tosin jos 2 A (ei Ah) liitäntälaitteen virta ja 15,3 Ah akuston suunniteltu kapasiteetti pitää paikkansa, ei latausajan pitäisi olla koskaan ihan yhdeksää tuntia vaan käytännössä harvoin yli 7 tuntia.

Normaalistihan näissä vehkeissä lataus on siinä määrin hidasta, ettei oikein suunnitellussa juuri tarvitse latailla loppuvaiheessa hitaasti. Esimerkiksi siinä G30 ollaan aika lähellä täyttä kun lataus vaihtuu CC-CV.
 
Viimeksi muokattu:
Niu julkaisi uudet Air ja Air X skuutit, joissa ei olla lähdetty suoraan kilpaileen Ninebotin ja Xiaomin kanssa jousituksella ja rangella vaan viety ominaisuuksissa eri suuntaan. Speksit on sinänsä maltilliset: 32km/h maksiminopeus jenkeissä, 50km paperirange, moottori 700W (max), 9,5" tubeless renkaat, hydraulinen etujarru edessä + regen mutta erikoisuutena käytetty hiilikuiturunkoa ja osia, joilla paino on painettu 12 kg. Hinta paperilla $1399/$1,799 mutta "Super Early Bird Price $949" saa nähdä mihin asettuu todellisesti julkaisun jälkeen.



 
Aika herkullinen paino, tuonhan melkein jo kantaa johonki kerrostaloasuntoon jossa ei oo hissiä.
 
Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.
Mä tilasin G30 DH Gatesta elokuun alkupuolella ja tuli viikossa kotiin. Mainoskuva väittää virheellisesti että lähetys 24h sisällä. Jostain muualta löysin tekstin että 3pv sisällä ja se piti kutinsa. Sitten DPD toi Suomeen parissa päivässä ja PostNord jakeli kotiin seuraavana päivänä.

DH Gate myy G30P eli ns. US versiota, jossa on nopeusraja 30km/h. Esim Verkkis myy G30E (ns. EU versio) mallia joka on 25km/h ja Gigantti ja Power myyvät taas G30D (Saksa) mallia joka on 20km/h. Kaikissa laite on sama mutta ohjelmallisesti rajoitettu.

Itse olen ajatellut tuon DH Gaten edullisuuden niin että "takuuta ei ole". Tosin kokemusta ei ole, joten en tiedä miten todellisuudessa menisi. Luultavasti pitäisi lähettää tuote johonkin Puolaan takaisin.

Meillä on perheen toisena kulkuvälineenä M365 Pro 2. Se menee kevyemmällä hyvin ja on miellyttävän kevyt nostaa johonkin, mutta onhan tää G30 huomattavasti järeämpi ja menee tämmöisen 95kg alla hienosti.
 
Viimeksi muokattu:
IMG_20230905_025039.jpg

E600 maxin tolppa sanoi itsensä irti, laipan kiinnitys löystyi pystyputkeen.
Laitoin tilalle monorimin g30 tarkoitetun tolpan, tossa mekanismi on paljon paremmin suunniteltu kuin g30 tai e600.
En löytänyt samaa paikkaa mistä tilasin mut tollanen.
 
Olen ostamassa teinityttöjen käyttöön, ja varmaan itsekin ajelisin, paria potkulautaa.

Aluksi ihastuin "testivoittajiin", eli
E-wheels E2S V2 2023 (Long range+ 399€) tai sen Pro versioon (549€). Onko näistä mihinkään? Joku yllä kirjoitti, että ajoi vuodessa loppuun. Mikä siitä loppui, akkuko? Niitähän saa uusia.


Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.


Tuleeko Ninebotin ilmakumirenkaiden kanssa puhkeamisongelmia? Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.

Ja jos jotain menee Segwayssa rikki, niin onko niin, että EU lain mukaan sen voi korjauttaa myös suomessa Segwayn takuuseen?

Saa toki antaa palautetta mikä olisi näistä se paras ratkaisu, ja miksei jotakin muutakin saa ehdottaa, mutta hinta saisi olla tossa maks. 550€ ja käyttäjäksi tulee 15 vuotiaat tytöt. Jossain testissä sanottiin, että tuo Ninebotin tanko on niin korkealla, että sopii lähinnä aikuisille. Onko näin? Tytöt n. 160cm pitkiä.

Ihan laiskaa en tehon puolesta haluaisi kun ajan itsekin (80 kg mies).

Kiitos vastauksista!


Omistan itse E-wheels E2S V2 ja E2S V2 Pro long range
Akku kyllä kestää hyvin ja vettä kesti molemmat kiitettävästi viimekesänä.
Ylämäet menee rajoitinta vasten ja tehoa löytyy.

sit huonot puolet
-pohjakannen ruuvien päät menee pyöreäksi ajan kanssa sora tai mikä lienee aiheuttaa tämän ja kansi halkeaa about toisen kesän kohdalla.
-jarrukahva katkeaa myös yhden kesän jälkeen.
-takalevy menee kieroon alle kuukaudessa
-tangon kiinike ruuvit irtoaa ajossa. suosittelen kierrelukitetta
-taivutusmekanismi voi avautua ajossa eli sitä pitää kiristää joka ajon jälkeen.
-varaosat maksavat maltaita
-takuu huolto on ruotsissa eli joudut lähettämään laudan sinne


Eli lyhyesti sanottuna yhden kesänlautoja.

Verkkokaupasta joku perinteinen g30 on näppärä valinta johon saa suomesta osia
 
pohjakannen ruuvien päät menee pyöreäksi ajan kanssa sora tai mikä lienee aiheuttaa tämän ja kansi halkeaa about toisen kesän kohdalla.
Verkkokaupasta joku perinteinen g30 on näppärä valinta johon saa suomesta osia
Tässä on muuten yksi esimerkki siitä, miten laadukkaat ja suositut valtamerkkien tuotteet ovat kätevämpiä. Näihin yleisiin saa myös paranneltuja aftermarket-osia jos jokin yleinen vaurio iskee tai vaativassa käytössä alamittaiseksi koettu osa alkaa muuten harmittaa. Yllä mainitun parannetun ohjauspylvään lisäksi on olemassa ainakin juuri kestävämpi pohjalevy(jos ymmärrän oikein että tällä tarkoitetaan ns. konepeltiä).

Toisaalta pelkkien ruuvien vaihtaminen parempiin onnistuu yleensä muutenkin, jos on mielenkiintoa ja teknistä harrastuneisuutta, eikä se maksa paljon. Skuuteissa käytetyt koneruuvit ovat usein varsin pehmeitä ja perinteinen kuusiokolo ei ole se ihanteellisin kanta, etenkin kun tavallisesti käytössä on pehmeän ruuvin ja pehmeän avaimen yhdistelmä, ja sankarimomenttiinhan aina kiristetään. Toki tavallaan on niinkin, että kova ja laadukas ruuvi entisestään lisää sankarimomenttiin kiristäjien taipumusta sorvata kierre venäläiseksi. :kahvi:
 
Kaveri oli ostanut 1400€ skuutin ja siinä etuvalot on dekin alla edessä ja aina kun kääntää ohjaustanoa, sen jousitus menee valojen eteen ja valot näytti maksimissaan kahden metrin päähän :oops:

WhatsApp-Kuva 2023-09-08 klo 22.24.42.jpg
 
Olen ostamassa teinityttöjen käyttöön, ja varmaan itsekin ajelisin, paria potkulautaa.

Aluksi ihastuin "testivoittajiin", eli
E-wheels E2S V2 2023 (Long range+ 399€) tai sen Pro versioon (549€). Onko näistä mihinkään? Joku yllä kirjoitti, että ajoi vuodessa loppuun. Mikä siitä loppui, akkuko? Niitähän saa uusia.


Tätä foorumia lukiessa olen kuitenkin kääntymässä "merkkituotteeseen", eli Segwayn Ninebot G30 olisi tuolta DHGate.com:sta samassa hinnassa kuin edellä mainitut. Tässä kiehtoo teho ja laatu ja kun sen näyttää saavan tuolta GH Gatesta toimitettuna n. 550€ vs. Suomen lähes 300€ kalliimmat hinnat.


Tuleeko Ninebotin ilmakumirenkaiden kanssa puhkeamisongelmia? Onko yliypäätään umpikumirenkaat paremmat kuin ilmakumit vai miten menee? Kai Ninebotissa luulisi olevan se parempi ratkaisu.

Eniten kuitenkin arveluttaa tilata tuolta GH:lta. Tulevat Puolan varastolta, joten tullia ei pitäisi tulla (GH Gate itsessään on kiinalainen verkkokauppa-aluta), onhan niin? Ja se tärkein kysymys, että tuleehan se tuote sieltä ylipäätään, eli onko luotettava ja asiallinen kauppa? En oikein löytänyt netistä kokemuksia tästä.

Ja jos jotain menee Segwayssa rikki, niin onko niin, että EU lain mukaan sen voi korjauttaa myös suomessa Segwayn takuuseen?

Saa toki antaa palautetta mikä olisi näistä se paras ratkaisu, ja miksei jotakin muutakin saa ehdottaa, mutta hinta saisi olla tossa maks. 550€ ja käyttäjäksi tulee 15 vuotiaat tytöt. Jossain testissä sanottiin, että tuo Ninebotin tanko on niin korkealla, että sopii lähinnä aikuisille. Onko näin? Tytöt n. 160cm pitkiä.

Ihan laiskaa en tehon puolesta haluaisi kun ajan itsekin (80 kg mies).

Kiitos vastauksista!


Keväällä ostin ko. laudan dh gatelta ja noin puolitoistaviikkoa kesti tulla. Vappu siinä välissä.
hinta oli 555€ kotiin toimitettuna.
hyvin on ilmakumit kestäny 110kg painoisen miehen kun vaan muistaa pitää paineet korkealla.
nopeushan on sen 30km /h että siinä pieni riesa kun tässä poliisit väitti tutkanneen menon yli 40km/h. Kovasti kiistin moisen vaudin ja sanoin 30km olevan maksimin.
eivät alkaneet testailemaan enempää ja kun kerroin olevan puolasta tilattu originelli kampe niin hetken vittuilun jälkeen toivottivat hyvää kesää.
kovasti kertoivat mahdollisista sanktioista.
no säikähdyksellä selvittiin.
niin että jos vaan jotenkin helposti sais max nopeuden muutettua 25km/h niin olisin kiitollinen tiedoista.
muuten vankka ja hybä peli.
 
Noniin nyt on puolasta ostettu dhgaten kautta tilattu ninebot g30 saatettu turvallisille asfalteille 25km/h nopeuksille.

Ohjelmistopäivitykset ei pudottaneet max nopeutta vaan säilyi koko ajan 30km/h.

Play kaupasta hommattu Xiaoflasher sovelluksella sai yhdellä painalluksella muutettua nopeusasetuksen worlwide 25km/h ja 30 sekunnin mainoksen katsomisella muutos oli tehty.

Sen verran poliisien ystävällisestä vittuilusta otin opikseni että tein laillisen pelin. Hyvin kerkesi iltakaljan ostoon pikkusen pienemmälläkin nopeudella.
Mut edelleen. Kovin keskustelu käytiin kun ne väitti minun kulkeneen 40khm .. tais olla alamäki just siinä, mutta eivät alkaneet testaamaan ja tutkailemaan enempää.

Turvallisia kilometrejä kaikille kanssaharrastajille !!
 
Sehän ei varsinaisesti ole mikään syy epäillä, jos joku rullaa potkulaudalla alamäkeen 40 km/h. Laillisella sähköpotkulaudallahan saa ajaa myös yli 25 km/h jos tilannenopeus on sopiva ja laitteella moisen nopeuden laillisesti ilman moottorivetoa saavuttaa. Polkupyöräily ei ole sellainen syy jonka takia olisi virkavallan sopivaa häiritä kansalaista.

Virkavallallakin saattaa olla varsin heikko käsitys siitä, mikä milloinkin on laitteiden käyttäjille saati heille sallittua. Siksi varmaankin tyytyvät puuttumaan "törkeisiin" nopeuksiin, ja mikäli tarina on totta, voi sekin mennä pahasti yli.
 
Sehän ei varsinaisesti ole mikään syy epäillä, jos joku rullaa potkulaudalla alamäkeen 40 km/h. Laillisella sähköpotkulaudallahan saa ajaa myös yli 25 km/h jos tilannenopeus on sopiva ja laitteella moisen nopeuden laillisesti ilman moottorivetoa saavuttaa. Polkupyöräily ei ole sellainen syy jonka takia olisi virkavallan sopivaa häiritä kansalaista.

Virkavallallakin saattaa olla varsin heikko käsitys siitä, mikä milloinkin on laitteiden käyttäjille saati heille sallittua. Siksi varmaankin tyytyvät puuttumaan "törkeisiin" nopeuksiin, ja mikäli tarina on totta, voi sekin mennä pahasti yli.
Niinno. Lukema oli 34km tutkassa ja lopullinen tarkastus tasamaalla mikä ei maalaispitäjän poliisilla olis kiireellisyyden puolesta ollu mikään ihme, niin maksut ois napsahtanut jos oikeen vittumaisella päällä ois ollu poliisi. Asiallisella vittuilulla nyt selvittiin.
 
Omistan itse E-wheels E2S V2 ja E2S V2 Pro long range
Akku kyllä kestää hyvin ja vettä kesti molemmat kiitettävästi viimekesänä.
Ylämäet menee rajoitinta vasten ja tehoa löytyy.

sit huonot puolet
-pohjakannen ruuvien päät menee pyöreäksi ajan kanssa sora tai mikä lienee aiheuttaa tämän ja kansi halkeaa about toisen kesän kohdalla.
-jarrukahva katkeaa myös yhden kesän jälkeen.
-takalevy menee kieroon alle kuukaudessa
-tangon kiinike ruuvit irtoaa ajossa. suosittelen kierrelukitetta
-taivutusmekanismi voi avautua ajossa eli sitä pitää kiristää joka ajon jälkeen.
-varaosat maksavat maltaita
-takuu huolto on ruotsissa eli joudut lähettämään laudan sinne


Eli lyhyesti sanottuna yhden kesänlautoja.

Verkkokaupasta joku perinteinen g30 on näppärä valinta johon saa suomesta osia
Kiitos tästä. Tilasinkin viime viikolla 2 kpl G30 DH Gatesta ja tänään tuli ilmoitus, että huomenna ovat perillä. Maksoi yhteensä alle 1100€ toimituskuluineen.
 
Noniin nyt on puolasta ostettu dhgaten kautta tilattu ninebot g30 saatettu turvallisille asfalteille 25km/h nopeuksille.

Ohjelmistopäivitykset ei pudottaneet max nopeutta vaan säilyi koko ajan 30km/h.

Play kaupasta hommattu Xiaoflasher sovelluksella sai yhdellä painalluksella muutettua nopeusasetuksen worlwide 25km/h ja 30 sekunnin mainoksen katsomisella muutos oli tehty.

Sen verran poliisien ystävällisestä vittuilusta otin opikseni että tein laillisen pelin. Hyvin kerkesi iltakaljan ostoon pikkusen pienemmälläkin nopeudella.
Mut edelleen. Kovin keskustelu käytiin kun ne väitti minun kulkeneen 40khm .. tais olla alamäki just siinä, mutta eivät alkaneet testaamaan ja tutkailemaan enempää.

Turvallisia kilometrejä kaikille kanssaharrastajille !!
Ohoh, minä luulin, että saan Ninebotin appista vaihdettua nopeuden 25 km/h:een. Eikö pysty sieltä? Onko sille edes appia, vai luulinko vaan? Huomenna tulee laudat, niin mielellään rajoittaisin ennenkuin lapset lähtee kouhottamaan.

Mitä ne sanktiot on jos kulkee 30 km/h?
 
Ohoh, minä luulin, että saan Ninebotin appista vaihdettua nopeuden 25 km/h:een. Eikö pysty sieltä? Onko sille edes appia, vai luulinko vaan? Huomenna tulee laudat, niin mielellään rajoittaisin ennenkuin lapset lähtee kouhottamaan.

Mitä ne sanktiot on jos kulkee 30 km/h?
Olisko ollu scooter hackinh utility sovellus jolla voi muuttaa maarajoituksia ja nopeuksia
 
Xiaoflasher m365 appi millä saa nopeuden muutettua helposti. Noin puoleen minuuttiin mainoksen katselun mukaan lukien.
Ninebotin käyttlsovelkuksella ei saa, tietäökseni. Eioo käyny mielessänkään.
Joo täällä kajaanissa on vittumaiset konstaapelit korhonen ja rusanen jotka jahtaa mopojonneja ja keski-ikäisiä skuuttaajia. Pikkukylän haittapuolija.
 
Oliko tässä uudessa jotain ongelmia vai onko yhtä lailla no brainer ostaa tämä, kuin edellinenkin versio?

EDIT: Eli tässä oli sitä, että kaasu jää pohjaan eikä jarruta. E-jarrussa oli jotain toiminnallista ongelmaa. Ja sitten vielä joku ylikuumenemisongelma, jos pitkään nousee. Olikohan näihin tullu jo korjaukset firmispäivitysten myötä?
 
Viimeksi muokattu:
Ei varmaan pysty selvittään kennotyyppiä muuten kuin avaamalla? Vai onko jollain tietoa millä e-wayt kulkee? (oma e-6075frs)

Omaa E-600:sta olen ladannut mukana tulleen 2A rimpulan lisäksi työpaikalla 3A laturilla. Isommalla ampeerilla olevista en mene takuuseen, mutta tuolla nyt ainakin menee täysin huoletta ja ilman riskejä.

edit: ja en sitten vastannut edes itse kysymykseen :D Kennojen laatu noissa jotain pommin ja normi-kiinakuran välimaastosta.

t. Jan
 
Viimeksi muokattu:
Oliko täällä MAX G2:n omistajia? Laittakaapas kommenttia noihin yläpuolisiin ongelmiin.
Ei ole jäänyt kaasu jumiin, eikä ylikuumentunut. Veikkaisin, että jos näitä ongelmia olisi niin kyllä ne täällä olisi huuhdeltu. Vaikea uskoa, että mistään kovin massiivisesta ongelmasta on kun suht vähän noista on kuitenkin kirjoiteltu.
 
Ei ole jäänyt kaasu jumiin, eikä ylikuumentunut. Veikkaisin, että jos näitä ongelmia olisi niin kyllä ne täällä olisi huuhdeltu. Vaikea uskoa, että mistään kovin massiivisesta ongelmasta on kun suht vähän noista on kuitenkin kirjoiteltu.

On noita nyt jonkin verran ollut kun katsoo esim. Redditin threadia mutta toki noi ongelmat foorumeilla korostuu kun ne joilla toimii ei juuri postaile. Suomen käyttäjiä on todennäköisesti aika vähän kun G2:n hintaluokka on kovempi jolloin vähemmän niitä raportoijia tännekin eksyy eikä noi ongelmat ole ainakaan ostohaluja lisänneet. Muistaakseni tosin se Redditin postaaja jolla skuutti oli päätynyt mereen saattoi olla Suomesta. Itse en ole nähnyt vielä yhtään toista G2:sta liikenteessä. Postausten perusteella tässä threadissa taitaa olla joku 3-5 G2:n omistajaa, joista kukaan ei ole ongelmia raportoinut.

Oliko täällä MAX G2:n omistajia? Laittakaapas kommenttia noihin yläpuolisiin ongelmiin.

Itsellä on nyt appsin raportoimana 107 päivää alla ja 281.1km ajettu. Ostin hollannista heti toukokuussa ennakkotilauksena. En ole kokenut mitään ongelmia missään kohtaa. Ninebot ei ole varsinaisesti virallisesti tunnustanut mitään ongelmia mutta on tuonut neljä firmware päivitystä geneerisillä patch noteseilla, joilla näitä ongelmia on korjattu (uusin 1.4.8 viime kuun lopusta). Redditinkin perusteella alkuperäiset ongelmat olisivat korjattu mutta voisi esiintyä aggressiivista jarruttelua kun mennään alamäessä yli 2 kmh maksiminopeudesta (kuulostaa regen jarrutukselta) sekä akun ylikuumentumista jos se menee yli 50C (en tiedä miten ton saisi aikaiseksi). Youtubesta löytyy noita ylikuumentumistestejä joista tuorein taitaa olla tämä Arizonassa, jossa ylikuumentumista ei olla saatu toistettua.

Jos itse laitetta bugien ulkopuolella arvioi niin ensifiilikset olivat vähän vaihtelevat. Kuvittelin jotenkin että toi moottori 900W piikkiteholla jaksaisi vetää normaalit mäet nopeuden juuri hidastumatta mutta odotus taisi olla epärealistinen. Toi jaksaa vääntää kyllä aika jyrkänkin mäen ylös mutta kyllä se nopeus vähänkään jyrkemmässä mäessä putoaa.

Toinen miinus on toi takajousituksen "klonksuminen". Lähinnä mietityttää sen juurisyy ja jousituksen kestävyys pitkässä juoksussa mutta ilmeisesti se on ominaisuus. Käytännössä siis kun ajat esim. rotvallilta alas ja takarengas saa vähänkin ilmaa maasta niin jousitus päästää vähän pohjaamiselta kuuluvan klonksahdusäänen. Ilmeisesti se tulee siitä kun jousitus puskee itsensä suoraksi vapaassa ilmassa eikä jousitus todellisesti näytä pohjaavan mitenkään esim. alastulossa. Tämä siis tapahtuu ihan parin sentin pudotuksellakin. Jousituksen jäykkyyden säätäminenkään ei tunnu vaikuttavan tohon käytännössä mitään.

Kolmas mikä ärsyttää on toi elektroninen kello. Se on periaatteessa suhteellisen kuuluva mutta käytännössä ihmiset eivät tajua että toi ääni on skuutin töötti ja alkavat arpomaan mikä ääni se oli. Käytännössä aivan tarpeeton "innovaatio", joka lähinnä pakottaa ostaan erillisen pyörän kellon (en ole vielä ostanut).

Regen brakingiin oli myös vähän totuttelemista kun se toimii aika aggressiivisesti, ei päästä loivissa alamäissä nopeutta kasvamaan yli 25km/h ja reagoi viiveellä jos alamäki vaihtuu samantien ylämäeksi jolloin se päästää nopeuden putoamaan parilla kilsalla ennen kuin skuutti alkaa taas vetämään. Uusimman firmiksen mukana tuli mahdollisuus poistaa regen jarrutus kokonaan päältä joka mahdollistaa skuutin vapaan rullauksen alamäkeen. Olen sen jälkeen nyt toistaiseksi ajellut regen braking pois päältä. En tiedä miten vaikuttaa rangeen kun ei tule maksimirangeja oikein koskaan ajettua.

Paino ja koko toki on myös pieni miinus lähinnä kun painopiste on takarenkaalla ja ohjaustanko on selvästi leveämpi kuin esim. m365 prossa joka oli mun edeltäjä. Vaikuttaa kummasti liikuteltavuuteen esim. sisällä mutta toisaalta noi mahdollistaa rangen ja muut paremmat ominaisuudet joten kyllä niitä sietää.

Miinuksista huolimatta olen kyllä ollut ihan tyytyväinen. Vähän kuitenkin edelleen mietityttää millainen Xiaomin Ultra 4 olisi, joka on samassa hintaluokassa samoilla spekseillä mutta 48V järjestelmä vs. tämän 36V (saattaisi vääntää vähän paremmin). Toisaalta tavallaan huonompi ja varmaankin kovempi kumipaloihin perustuva takajousitus mutta se tuskin klonksuu. Mitään kunnon vertailutestejä näiden välillä en ole vieläkään löytänyt.

Oon tässä threadissa postaillut myös aiemmin alkukokemuksia ja muita testilinkkejä jos kiinnostaa kaivella.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko tässä uudessa jotain ongelmia vai onko yhtä lailla no brainer ostaa tämä, kuin edellinenkin versio?

EDIT: Eli tässä oli sitä, että kaasu jää pohjaan eikä jarruta. E-jarrussa oli jotain toiminnallista ongelmaa. Ja sitten vielä joku ylikuumenemisongelma, jos pitkään nousee. Olikohan näihin tullu jo korjaukset firmispäivitysten myötä?
Ei noista ongelmista ole enää viime kuukausina valitettu
 
Tämän keskusteluosion nimi pitäisi olla Ninebot tms. Minäkin eksyin tänne etsiessäni tietoa s-skooteista, nyt tiedän lähinnä yhdestä laudasta ja sen päivitetystä versiosta joka tykkää uida meressä. Kukaan ei vastannut kysymykseen Nordscootista, jota joku kysyi, saati puhunut vaihtoehdoista. Hyvä, että keskustellaan, mutta otsikko väärä. En ole hommaamassa Ninebottia vaan ihan jotain muuta.
 
Otan takaisin hieman. En ole lukenut jokaista 240 sivua ja varmasti on käyty asioita läpi eri scooteista. Toivoisin vain enempi yleistä keskustelua eri merkeistä ja malleista. Uskoisin Segwaylle ja Xiaomille löytyvän omat palstansa, mutta jos olen väärässä niin poistun takavasemmalle.
 
Tämän keskusteluosion nimi pitäisi olla Ninebot tms. Minäkin eksyin tänne etsiessäni tietoa s-skooteista, nyt tiedän lähinnä yhdestä laudasta ja sen päivitetystä versiosta joka tykkää uida meressä. Kukaan ei vastannut kysymykseen Nordscootista, jota joku kysyi, saati puhunut vaihtoehdoista. Hyvä, että keskustellaan, mutta otsikko väärä. En ole hommaamassa Ninebottia vaan ihan jotain muuta.
Lautamerkkejä on yli toistasataa, on aika sattumaa jos löydät edes yhden [lisää satunnainen kiinanlauta] omistajan.

Ninebotit erityisesti on sellaisia lautoja joilla on todistettu kestävyys yli 5000km ajoon niin tottakai niitä ostetaan ja niistä puhutaan
 
Tämän keskusteluosion nimi pitäisi olla Ninebot tms. Minäkin eksyin tänne etsiessäni tietoa s-skooteista, nyt tiedän lähinnä yhdestä laudasta ja sen päivitetystä versiosta joka tykkää uida meressä. Kukaan ei vastannut kysymykseen Nordscootista, jota joku kysyi, saati puhunut vaihtoehdoista. Hyvä, että keskustellaan, mutta otsikko väärä. En ole hommaamassa Ninebottia vaan ihan jotain muuta.

Otan takaisin hieman. En ole lukenut jokaista 240 sivua ja varmasti on käyty asioita läpi eri scooteista. Toivoisin vain enempi yleistä keskustelua eri merkeistä ja malleista. Uskoisin Segwaylle ja Xiaomille löytyvän omat palstansa, mutta jos olen väärässä niin poistun takavasemmalle.

Noh nyt oli kyllä hieman koomista kommenttia :D

Eiköhän se keskustelu korostu aina vähän niihin merkkeihin ja malleihin joilla on eniten käyttäjiä eli käyttökokemusta tai löytyy eniten testejä joihin kommentoinnin voi perustaa ilman käyttökokemusta. Väittäisin silti että täällä on aika monesta merkistä ja mallista ollut keskustelua. Kyseinen Nordscoot sattuu nyt vaan olemaan aika neverheard suomalaisverkkokauppa joka myy kiinabulkkia eteenpäin jolloin niitä joilla on jotain käytännön tuntumaa merkkiin on todennäköisesti aika vähän eikä testejäkään oikein löydy jolloin kommentoinnissa ollaan lähinnä myyntisivun varassa. Pikaisesti threadin haun perusteella Nordscootista on pari kertaa kyselty johon on näemmä aika usein suositeltu mm. Ninebottia tilalle. Mitään kattavaa keskustelua toki ei ole sattuneesta syystä oikein syntynyt. Kiinabulkkifirmojen haaste on että ne harvemmin tarjoavat mitään kovinkaan uniikkia, laatu on sen noname-kiinafirman laadun mukaista josta ei saa oikein käsitystä etukäteen, takuukäytännöt voivat olla vaihtelevat kuten Nordscootin epämääräiset 6kk takuut (itse en takuulle sinänsä anna mitään arvoa mutta kertoo se jotain valmistajasta), varaosia ei välttämättä löydy muualta kuin valmistajalta ja koko puljua ei välttämättä ole parin vuoden päästä olemassa.
 
Tämän keskusteluosion nimi pitäisi olla Ninebot tms. Minäkin eksyin tänne etsiessäni tietoa s-skooteista, nyt tiedän lähinnä yhdestä laudasta ja sen päivitetystä versiosta joka tykkää uida meressä. Kukaan ei vastannut kysymykseen Nordscootista, jota joku kysyi, saati puhunut vaihtoehdoista. Hyvä, että keskustellaan, mutta otsikko väärä. En ole hommaamassa Ninebottia vaan ihan jotain muuta.
Otan takaisin hieman. En ole lukenut jokaista 240 sivua ja varmasti on käyty asioita läpi eri scooteista. Toivoisin vain enempi yleistä keskustelua eri merkeistä ja malleista. Uskoisin Segwaylle ja Xiaomille löytyvän omat palstansa, mutta jos olen väärässä niin poistun takavasemmalle.
Koska kukaan ei omista nordscoottia. Niistä oli mun mielestä joskus aiemmin puhetta, mut se keskustelu meni hyvin nopeasti siihen et ne on kiinasta uitettuja lautoja jotka on uudelleenbrändätty, eikä nää jälleenmyyjät minkäänlaista läpinäkyvyyttä harrasta sen suhteen et mitä niitten sisällä on ja mistä saa varaosia jos edes saa. Takuuehdotkin nordscootilla on kyseenalaiset parhaimmillaan, niin ei tossa oikeen jää muuta vaihtoehtoa kun suositella jotain muuta ostettavaa.

Surullinen tosiasia kuitenkin on et aika harvoin noista no-name laudoista löytyy keskustelua varsinkaan suomalaisilta forumeilta. Joutuu menemään kansainvälisille siinä vaiheessa ja välttämättä sillonkaan ei tärppää. Tääkään ei muutenkaan oo tarkotettu siihen et tullaan kysymään tietoja jotka löytäis itekin pikasella googlettelulla tai muutenkaan siihen et tullaan kysymään jostain random paskalaudasta ja sit suututaan kun kukaan ei sano mitään, koska kellään ei oo mitään sanottavaa kun ei oo kokemusta ja paperillakin homma jo haiskahtaa.
 
Tässä ketjussa on ongelmajätettä nämä "satunnaiset kiinalaudat" joiksi kaikkia muita haukutaan :) Itse olen onneksi saanut muutamia vastauksia e-way merkkiin :D

Pitäskö täällä tehdä 3 ketjua, 2 yleisimmälle omat ja sitten "muut merkit"? Itseäkään ei hirveenä kiinnosta noi DH gate viestit, että mihin hintaan on taas joku saanut Ninebotin.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ketjussa on ongelmajätettä nämä "satunnaiset kiinalaudat" joiksi kaikkia muita haukutaan :) Itse olen onneksi saanut muutamia vastauksia e-way merkkiin :D

Pitäskö täällä tehdä 3 ketjua, 2 yleisimmälle omat ja sitten "muut merkit"? Itseäkään ei hirveenä kiinnosta noi DH gate viestit, että mihin hintaan on taas joku saanut Ninebotin.
Ei tartte olla kovinkaan suuri järjenjättiläinen et tajuaa et sellaset laudat mihin ei oo varaosia tarjolla on juurikin sitä, ongelmajätettä. Ei toki kaikki mene siihen samaan kategoriaan ja tosi moni lauta on vaan uudelleenbrändätty malli joka on lähtösin kiinasta (ylläri, nää kaikki tulee kiinasta), mikä sit taas herättää kysymyksen et miks helvetissä kukaan maksais ylimäärästä siitä et joku toinen on vaan laittanu logonsa siihen päälle ja tarjoaa jonkun mukamas-tyylisen takuun joka ei realistisesti kata yhtään mitään. Eli saat saman tuotteen kiinasta tilaamalla halvemmalla ja takuutkin on virtuaalisesti samat.

Surullinen fakta on se et toiset laudat on parempia kun toiset, ja jos ei oma perse kestä sitä et just siitä sun laudastas satutaan sanomaan jotain negatiivista niin eipä sille voi mitään. Turhaan tätä ketjua on pirstaloida useempaan eri paikkaan kuitenkaan, jos ei just siitä sun kiinavehkeestäs satuta juttelemaan niin kysymällä selviää tai sit ei. Jos ei selviä niin mahikset on sit sen puolella et kukaan ei vaan yksinkertasesti sellasta omista.
 
No toi on kyllä totta. Kyllä mä kauhulla yritän miettiä mistä saa e-wayhin varaosia kun takuu tulee loppuun :/ Olin niin tyhmä aikoinaan kun valitsi tuon jousituksen takia, kun ei ollu oikein muuta halpaa saatavilla täyskumirenkailla.

Mutta Raxaman mielestä jos joku siirtyy uuteen harrastukseen, pitäs heti tietää kaikesta kaikki? Hieno ihminen..
 
Viimeksi muokattu:
Mutta Raxaman mielestä jos joku siirtyy uuteen harrastukseen, pitäs heti tietää kaikesta kaikki? Hieno ihminen..
Koska näinhän mä taisinkin sanoa? Pointtina oli vaan se et on mun mielestä vähän hölmöä kysellä forumilla kysymyksiä joihin saa vastauksen käyttämällä 10s googlessa. Enkä mä sitäkään oo sanonu et noin yleisesti tartteis kaikki kaikesta tietää, mut ihan hyvänä lähtökohtana vois varmaan pitää sitä et perehtyy aiheeseen jollain tapaa itekseenkin, mikäli kokee tarpeelliseks ymmärtää näitten sielunelämästä vähän enemmän. Koska ei nää oikeasti kovin monimutkasia laitoksia oo, ja toistaseks nää on sen verran samanlaisia toimintaperiaatteeltaan et eroja lautojen välillä siinä puolessa ei juurikaan oo.

Toki tää nyt on vaan oma mielipide, mut lähtökohtasesti jos oon isompia hankintoja tekemässä, niin haluun jokseenkin olla perillä siitä et mitä oon ostamassa ettei tuu ostettua niinsanotusti paskaa. Ei tota ninebottiakaan suositella ihan vaan huvikseen täällä, vaan se on edelleenkin DHGatesta tilattuna yks parhaan hinta-laatusuhteen omaavia vehkeitä johon saa myös varaosia helposti. Toi jälkimmäinen on asia mikä usein unohtuu ja sit jäädään vähän liikaa tuijottelemaan speksejä ja huippunopeuksia sun muuta, mut toisaalta kans ymmärrän ettei toi aina tuu mieleenkään. Ja eihän niitäkään loputtomiin asti tarjolla tuu olemaan, mut jos sen ekat pari vuotta olis edes tarjolla.

Toinen juttu mikä ei välttämättä tuu mieleen heti on se et ois hyvä et olis kyky vaihtaa ne kulutusosat (renkaat, laakerit, jarrut) ite tai vähintään haluta oppia se. Tässäkin auttaa se et jos ostaa tarpeeks suositun laudan niin todennäkösesti youtubessa ja muualla on vaikka millä mitalla purkuvideoita jossa näytetään ihan step by step et miten hommat hoituu, mikäli tosta ei oo aikasempaa kokemusta. Pyöräliikkeet vissiin edelleen aika vähän haluaa näitten renkaitten kanssa painia, enkä kyllä oikeastaan syytä, en mäkään haluais.
 
Kukaan ei vastannut kysymykseen Nordscootista, jota joku kysyi, saati puhunut vaihtoehdoista. Hyvä, että keskustellaan, mutta otsikko väärä. En ole hommaamassa Ninebottia vaan ihan jotain muuta.
Totta kai keskustelu painottuu suosituimpiin lautoihin, joita eniten määrällisesti myydään.

Kysymyksiin Nordscootista en minäkään osaa vastata (on kieltämättä vähän harvinaisempi). Mulla on Niu, joita on muuten alkanut näkymään katukuvassa yllättävänkin paljon siihen nähden kuinka vähän niistä (suomalaisilla alustoilla) puhutaan. E-Wayhyn voin myös ottaa kantaa parin vuoden kokemuksella. Eli kyllä meitäkin on, joilla on joku muu menopeli alla kuin joku Ninebot tai vaikka se Xiaomi.
 
Kiitokset tälle foorumille jo annetuista vinkeistä ja kokemuksista apuna laudan hankintaan.

Nyt vaan tuli itselleni valinnan vaikeus.. Saisin täysin uuden Xiaomi Pro 2:sen 2 vuoden takuulla hintaan 380 euroa, mutta toisaalta Ninebot G30 lähtisi dhgatesta alennuksineen noin 500 euron pintaan.

Tulisin laudalla ajamaan pääosin alle 2 km väliä autolta toimistolle ja takaisin, mahdollisesti vähän huonommallakin kelillä (ehkä jopa lumellakin). Ninebotin parempi ip-luokitus sekä takaveto houkuttelee (toki myös parempi voimalinja ja isommat renkaat). Xiaomissa puhuttelee hinta, keveys ja oikea takuu (jonka hyöty on toki kyseenalainen jos laitteen rikkoutuessa jää heti kiinni siitä että on ajanut vaikkapa sateella).

Ja sitten tietty jos laittaisi reilu 100 euroa lisää niin tulisi dhgaten kautta vaihtoehdoksi G2, jonka lähes kaksinkertainen paino vrt Pro 2 hieman pelottaa.

EDIT: Arvostaisin siis kovasti kaikenlaisia näkökulmia asiaan.
 
Ottasin ehdottomasti ninnibotin, koska se on takavetoinen, tehokkaammat jarrut, jaksaa vetää painavampaakin jantteria mäessä, range pidempi ja isommat tubeless renkaat.

Meillä on kummatkin laudat (Xiaomi Pro 2 sekä Ninnibot MAX G30), joten on jonkin verran vertailukohtaa.

G2 laudasta en osaa sanoa mitään.
 
Pyöräliikkeet vissiin edelleen aika vähän haluaa näitten renkaitten kanssa painia, enkä kyllä oikeastaan syytä, en mäkään haluais.
Sen lisäksi että työ on uutta ja hankalahkoa verrattuna siihen tavalliseen fillarin ja mopon rengastyöhön(ainakin ammattilaisella joka osaa yhden homman unissaan ja uusi homma on erilaista) ja pitäisi olla uusia nimikkeitä hyllyssä(ja ainakin tukkurit tiedossa niille), tulee se toinen puoli. Asiakkaan maksuhalu siellä polkupyörä- tai rengasliikkeessä on jo alitajuisesti keskimäärin vähäisempi 400 tai 800 euron potkulaudan kanssa kuin 4000 euron mopon tai 8000 euron kilpapolkupyörän ollessa kyseessä. Ilmaiseksi pitäisi saada.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 753
Viestejä
4 497 883
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom