Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Loppujen lopus tuo on aika yksinkertainen prosessi:Eipä tubelessrenkaan kanssa paljon venttiiliä tarvitse varoa, ja sekin on vaihdettavissa korvaamatta muita osia. Lisäksi pisto on paikattavissa rengasta irrottamatta. Toki äkillisen tyhjenemisen ja vanteelta menon jälkeen kumi menee kypsäksi heti ajon jatkuessa, mutta täytyyhän parhaassa rakenteessa joku heikkouskin olla.
Yhden lähimmäisen ajankohtaiset harmit ketjussa on kyllä huomattu ja elän mukana tuskassa, mutta olen pakotettu huomauttamaan yleisestä vielä suuremmasta riesasta sisäkumivehkeiden kanssa. Aivan erityisesti ilmattomat renkaat ovat toki minulle kauhistus, vaikka sellaisia saatan joskus jatkossa sortua käyttämäänkin. Onhan minulla kottikärryissäkin.
Yleensä renkaita asennettaessa vanteelle laitetaan asennusrasva, joka osaltaan estää ilman poistumista vanteen ja renkaan välistä ja helpottaa vanteelle nousemista. Tosin kokemusta vain isommista renkaista. Tekniikka lienee toki sama. Tuon noston voi tehdä hyvin ilman venttiiliä, oikeastaan paremmin kun se ei jarruta siellä painetta.Jos se venttiili ei ole rikki, niin en tiedä mistä johtuu ettei rengas noussut vanteelle liikkeessä vaikka aika kovaa painetta sinne tykitettiin. Rengas paisui silminnähtävästi, muttei lopahtanut vanteelle, ja heti kun liipasinta ei enää painettu, kaikki ilma karkasi renkaasta samantien.
Todella ikävää jos on jäynätty. Proggis on syönyt miestä jo melkoisesti. Vasemman käden rannekin oli paketissa muutaman päivän ajan, renkaan asennuksen seurauksena.
Kantapään kautta oppineena nuo on paljon tiukempia kuin autonrenkaat, sen takia suosiolla suoraan lähimmälle Vianorille.Yleensä renkaita asennettaessa vanteelle laitetaan asennusrasva, joka osaltaan estää ilman poistumista vanteen ja renkaan välistä ja helpottaa vanteelle nousemista. Tosin kokemusta vain isommista renkaista. Tekniikka lienee toki sama. Tuon noston voi tehdä hyvin ilman venttiiliä, oikeastaan paremmin kun se ei jarruta siellä painetta.
Veikkaan että renkaan ja vanteen väli ei ole ollut riittävän tiivis että paine olisi sisällä noissut ja nostanut renkaan vanteen olalle. Tai sitten rengas on vääränkokoinen mihin vähän viittaisi tuo hankala paikalleen saaminenkin.
En ole kyllä skuutin renkaita vaihtanut joten tämä osaltaan mutuilua ja perustuu auton rengastyökokemuksiin
Siiis mistä rasvasta on kyse?Rasvan kanssa vaan tubelesta vanteelle. Se on tärkeä, että saa kumin "keskelle" joka suuntaan.
Itse sain tosiaan isolla jalkapumpulla sen verran painepiikkiä, että plomps äänen kanssa alkoi pitämään ilmaa. Ei semmosella tupakinsytytinliitäntäisellä pikku mäntäkompuralla tule ilmaa kerralla / piikkinä, että kumi liikkuisi paikalleen, vaikka sillä tuleekin paineet katsottua ja lisättyä tarvittaessa. Siinä hyvä vipulukitus letkussa, niin ei juurikaan karkaa ilmaa kun napsauttaa auki. Itse laitoin jo renkaan paikalleen ennenkuin aloin täyttämään. Siinä paikallaan pyöritellessä skuutti pöydällä telineessä on hyvä kattoo miten kumi heittää ja kun laittoi paikkamömmöt myös heti alussa perään niin ne siinä myös tasaantuu kun antaa pyöriä alussa omalla moottorilla ja sitten pistin ilmat. S1 siis mullakin.
Kiitos vinkistä. Voi tosin olla, että kokeilen viedä takuuseen, koska skuutillä ikää vain hieman yli kuukauden ja mielestäni ilmausten olisi pitänyt pysyä pidempään, samoin kuin noiden jarrujen mäntöjen paikoillaan.
Onko vinkkejä saisiko OXO:on ihan noutamalla Suomesta heti jostain kaksi 1-2 orkkista 140mm jarrulevyä (Inokimin tuotekoodi LS010D140C1)? Alta virallista kautta luvataan toimitus 3-5 päivässä, mutta toimituskulut olivat jotain 35 €, eli vähän kalliin puoleiset:
Tillbehör
inokimnordic.com
edit: Sain painettua männät pohjaan ja palat paikoilleen. Otin ilmaruuvin pois kahvasta siksi aikaa. Levy välissä kun testaan, niin männät ei juurikaan palauta, vaan jää lähes kiinni levyyn. Aihetta viedä takuuhuoltoon?
...
Tuossa suomeksi miten huollat huonosti liikkuvat männät (voit aloittaa suoraan kohdasta 3:24. Alussa on asiaa jarrulevyn oikaisusta):
Myös jarrujen ilmaukseen löytyy video:
Se sielu pitää poistaa, muuten ei mene tarpees nopeasti ilmaa kerralla.Lahden fillaripiste kertoi puhelimessa että 13 baariin saakka löytyy painetta. Paikalle kun pääsin, heti kommentti "Jos olisin tiennyt että kyseessä on sähköpotkulauta ni en olis kyllä ruvennu ollenkaa .."
Kokeili kahdella eri kompuralla laittaa painetta, poistamatta venttiilin sielua. Ei kuulemma tarvinnut poistaa, eikä sillä olisit ollut mitään väliä. Kun eihän se pidä sitten ilmaa muutenkaan. Ilmaa ei mennyt kummallakaan yrityksellä renkaaseen jotakuinkin ollenkaan. Rengas ei silminnähden paisunut ollenkaan. Rasvaa olisi ollut, muttei suostunut laittamaan kun kyseessä on potkulaudan rengas, liian ahdas väli tai jotain.
Neuvoivat menemään autonrengasliikkeeseen.
Huomenna uusi yritys johonkin muualle.
Itsellä Pro 2:ssa tämä: Kryptonite EVO mini u-lukko + kaapeli 120 cm | Motonet Oy
Valmistajan sivulta kun avaat jonkun lukon tiedot tarkemmin, niin lukoille on annettu security rating.
No jep.Se sielu pitää poistaa, muuten ei mene tarpees nopeasti ilmaa kerralla.
Voi olla tyhmä kysymys mutta eikö se selviä ihan kokeilemalla, onko vakkaria vaiko ei?Ninebot By Segway MAX G30E II tuli ostettua ja heti uusin firmware sisään. Onko nyt niin, että päivittämällä firmiksen lähti vakionopeudensäädin pois käytöstä?! Kuka tietää?
r/ElectricScooters - Do I read this correctly and is Segway removing my cruise control with this firmware update? (Belgium)
46 votes and 37 comments so far on Redditwww.reddit.com
Kyl, 2x 1000w moottoria tekee tosta automaattisesti laittoman vaikka olis 25kmh rajoitettu.Tjaa. Mitä nyt aiheesta muun lukemisen ohessa silmään pistänyt, niin taitaa Verkkiksen aspa vastata puutaheinää OXO:n kysymykset ja vastaukset osiossa - vai?
Tuotteen Inokim OXO -sähköpotkulauta kysymykset ja vastaukset
www.verkkokauppa.com
"
Oisko mahdollista sitten rekisteröydä laitetta että sitä vois käyttää tieliikennessä?
Mr east22.9.2021
Inokim OXO -sähköpotkulaudan huippunopeus ei ylitä 25 km/h, eli saa käyttää Suomessa tieliikenteessä polkupyöräilijän liikennesäännöillä. Ei siis vaadi rekisteröintiä.
Denis, Verkkokauppa.com
"
Ninebot By Segway MAX G30E II tuli ostettua ja heti uusin firmware sisään. Onko nyt niin, että päivittämällä firmiksen lähti vakionopeudensäädin pois käytöstä?! Kuka tietää?
r/ElectricScooters - Do I read this correctly and is Segway removing my cruise control with this firmware update? (Belgium)
46 votes and 37 comments so far on Redditwww.reddit.com
Hyvä et homma etenee!No jep.
Tuntuu, että autoliikkeet ja pyöräliikkeet ei tahallaan halua auttaa, ei vaikka miten sanoisi että kyseessä on tubeless-rengas, joka pitäisi saada vanteelle ison ilmanpaineen avulla. Eivät halua yrittääkkään ymmärtää.
Kävin läheisellä huoltsikalla, ja tällä kertaa pääsin yksin säheltämään kompuran kanssa. Harmillisesti sai vain 5,5 baria. Ei ihan riittänyt, ihan pieni osa renkaasta on poissa vanteelta.
Mutta ainakin jotain hyvää ilmeni: venttiili ei olekaan rikki! Varmistin wanhalla vesikikalla, eli suihkutin vettä joka puolelle rengasta ja katsoin mistä ilma vuoti samalla tykittäen 5,5 baria. Ilma ei tullut pois mistään venttiilin lähimaastosta, vaan suhisi pois sieltä missä rengas ei ollut vanteella, vastakkaiselta puolelta rengasta venttiiliin nähden.
Eli ensimmäisen liikkeen omistaja puhui paskaa (ehkä tietämättömyyttään?) ja toisen liikkeen työntekijä ei vaan halunnut auttaa, kun kyse on potkulaudan renkaasta eikä polkupyörän renkaasta.
Kivaa.
Älypuhelinten kautta ihmisille on opetettu tällainen paha tapa.Silti tuntuu olevan aivan vakio päivittää firmis ensimmäisenä tekona kun laudan saa paketista.
Minkä myynti-ilmoituksen perusteella tulit siihen johtopäätökseen että ostamassasi laudassa olisi vakkari? Esimerkiksi Verkkokaupan tuotekuvauksessa lukee selkeästi tämän laudan kohdalla: "Vakionopeudensäädin: ei, vain talutusmoodi".DJ Makella huono päivä. Siis oikeasti kiukkuat kun en asiaa ensin yrittänyt itse selvittää ajamalla. Skuutti vasta laatikosta otettu ja latauksessa. Totta vitussa laitteet päivitetään ennen käyttöön ottoa. Perus juttuja! Haloo! Vittu, että rasauttaa tollaset tyypit. Ihmettelin ku en apista löytänyt cruise contollia vaikka se ilmoituksen mukaan laitteessa piti olla. Ois ilmeisesti pitäny jäähä asiaa ihmettelemään ja odottaa yön yli, että pääsee kampetta testaamaan jos sillonkaan koska taivas työntää vettä.
On kyllä jännä kun ei mistään tunnu löytyvän tietoa, hankala tapausOnkos joku jo keksinyt kuinka tosta swoop n3 cruiserista saisi vähän vauhtia irti kun kulkee mittariin vaan 19km/h mukava olis jos vaikka sen 25km/h pääsis, koitin napata valkoista ja harmaata piuhaa irti mutta ri tehnyt muuta kuin poisti "vaihteiston" käytöstä ja meni sen 3 vaihteen vauhti 19km/h
Voi olla tyhmä kysymys mutta eikö se selviä ihan kokeilemalla, onko vakkaria vaiko ei?
Jos taas ajatus on olla kokeilematta jotta voi täysin oman virheen takia palauttaa laudan niin...
Ja yleistäen... Kun lukee tuonKIN kommentin, on vaan pakko ihmetellä sitä tarvetta päivitellä niitä lautoja miettimättä yhtään ensin asiaa. Miten moneen kertaan täälläKIN on kerrottu, ettei missään nimessä jos ei ole oikeaa syytä. Silti tuntuu olevan aivan vakio päivittää firmis ensimmäisenä tekona kun laudan saa paketista.
Muutoinkin monta edellistä sivua on samaa tyyliä eli ensin tehdään ja sitten kysytään. Käänteinen toimisi paljon paremmin, faq:n puuttuessa vanhempien keskustelujen selaaminen jne.
ÄLKÄÄ PÄIVITTÄKÖ NIITÄ FIRMIKSIÄ jos ette ole täysin varmoja, mitä teette!!
Meitä on jo aika iso porukka tällä foorumilla eikä asiat tai niihin vastausten etsiminen ole kaikille aivan itsestään selvyys, mutta koitetaan silti pysyä asiallisina. Kiitos.DJ Makella huono päivä. Siis oikeasti kiukkuat kun en asiaa ensin yrittänyt itse selvittää ajamalla. Skuutti vasta laatikosta otettu ja latauksessa. Totta vitussa laitteet päivitetään ennen käyttöön ottoa. Perus juttuja! Haloo! Vittu, että rasauttaa tollaset tyypit. Ihmettelin ku en apista löytänyt cruise contollia vaikka se ilmoituksen mukaan laitteessa piti olla. Ois ilmeisesti pitäny jäähä asiaa ihmettelemään ja odottaa yön yli, että pääsee kampetta testaamaan jos sillonkaan koska taivas työntää vettä.
Esim. Elisan Elisa - VerkkokauppaMinkä myynti-ilmoituksen perusteella tulit siihen johtopäätökseen että ostamassasi laudassa olisi vakkari? Esimerkiksi Verkkokaupan tuotekuvauksessa lukee selkeästi tämän laudan kohdalla: "Vakionopeudensäädin: ei, vain talutusmoodi".
Onhan tuolla ihan tiedoissakin mainittu että ei tieliikennekelpoinen.Kyl, 2x 1000w moottoria tekee tosta automaattisesti laittoman vaikka olis 25kmh rajoitettu.
Elisan tiedoissa on virhe, koska valmistajan sivujen mukaan laitteessa ei ole vakionopeudensäädintä.Esim. Elisan Elisa - Verkkokauppa
Sähköpotkulaudassa on myös vakionopeudensäädin sekä LED-valot edessä ja takana, useampia heijastimia, seisontajalka, soittokello sekä kätevä ripustuskoukku laukkua varten. Jos e-lukolla suojattu potkulauta varastetaan, jarrut kytkeytyvät päälle ja potkulaudasta lähtee kaikuva äänihälytys. Mikäli itse olet Bluetooth-yhteyden sisäpuolella, saat tilanteesta puhelimeesi myös viestin.
tämän revikan mukaan olisi ihan ok hintaansa nähden:
Missä meinasit ajella, kun ei ole käsittääkseni tieliikennekelpoinen?kovasti keskustelua jostain vakionopeudensäätimestä, mutta kysyisin kommenttiä tästä laudasta, onko ~900€ hintaan fiksumpia vaihtoehtoja. Itselle tärkeää olisi ehkä enemmän kantama kuin nopeus sekä turvallisuus, eli vakaa lauta jolla ei kaadu pienestä railosta asvaltissa.
2000W Dual Motor Electric Scooter
Product Features
Model Name: T104
HM 52V 1000W x 2pieces
52V 23.4Ah/ 28.8Ah/ 38.4Ah Lithium Battery (Optional)
Max Speed: 40 MPH (65km/h)
Range: 36 Miles (23.4Ah)/ 38 Miles (28.8Ah)/ 50 Miles (38.4Ah)
10" Pneumatic Off Road Tires
1 LED Headlight
1 LED Tail Light
Front And Rear Turn Signals
25KM/H Speed Limit Remote Control
Manual Shut-off Key
Hydraulic Brakes
Multifunctional Smart Meter
Front And Rear Suspensions
Charging Time: 6-10 Hrs.
Max Weight Load: 330lbs (150kg)
Missä meinasit ajella, kun ei ole käsittääkseni tieliikennekelpoinen?
Joissakin tapauksissa ainut tapa on että vaihtaa Ohjainboksi. esim. Kontion uusissa malleissa on ainakin niin.On kyllä jännä kun ei mistään tunnu löytyvän tietoa, hankala tapaus
Eikö siinä ole jousta, jossa ois kiristysmahdollisuus?Saakos näihin parempi seisontajalkoja, mitkä oikeasti pitää? Paras olisi sellainen, missä olisi joku lukitussalpa, ettei jalka vain taitu alta tuulen aiheuttamana tai vahingossa. Ainakin tässä OXO:ssa on ihan rimpula jalka, eikä tarvi kuin hienokseltaan työntää, niin jalka taittuu alta pois. Mielellään fiksaisi tuon kuntoon ennen kuin on kaatunut kertaakaan.
DaddyNord(V2).... Osaatteko suositella jotain valmista firmistä tuohon Ninebottii? saa kulkea sen 30kmh tai enemmän, cruise pitää saada ja liikkeelle lähtö voisi olla helpompi.
Ei tarvitse potkia iScooterilla ollenkaan, kun säädät appin kautta lähtemään liikkeelle suoraan kaasuvipua kääntämällä.Pikainen vertailu iscooter i9 pro vs Ninebot MAX G30 II. Kyllähän tuo iscootti on vaan paljon hauskempi ajaa mitä tuo ninebotti, tuntuu että siinä tulee voima paljon mukavammin eikä tarvitse potkia niin paljoa kun lähtee liikenteeseen.
Ei tarvitse potkia iScooterilla ollenkaan, kun säädät appin kautta lähtemään liikkeelle suoraan kaasuvipua kääntämällä.
En ole vieläkään pitkiä reissuja tuolla tehnyt, joten todellinen kantama vielä itsellenikin mysteeri, koska tuo testattu 13km kuitenkin riittää myös töihin ja takaisin.
En ole ikinä muita lautoja edes kokeillut, mutta kyllä tosta takajousituksesta tuntuu olevan hyötyä myös 70kg alla.
Tänään tuli lautaan Kiinasta silikoninen näyttösuoja ja puhelinteline.
Aina voi palata originaaliin, mutta custom firmiksella on toki riskinä se että johtojen liittimet eivät kestä sen myötä tulevaa kuumentumista, mutta en muuten näe mitään syytä olla kokeilematta.Oon miettiny noita custom firmiksiä, millanen riski niissä on että jotain menee pieleen. Ja saako laudan muutettua alkuperäiseksi takuuta varten. Pystyykö valmistaja jatkossa eväämään minkä tahansa takuu korjauksen perustelemalla että laudan firmistä on käpälöity.
Jokaisessa kustomoinnissa on aina jonkin asteinen riski joka on pakko hyväksyä. Pahimmillaan siis omistat laudan, jolla et tee mitään jos et pysty softaamaan sitä uudelleen tai hanki uusia osia. Toki riskiä voi minimoida hankkimalla tunnetun laudan, siis sellaisen jonka osalta custom-firmiksistä on hyviä kokemuksia ja ongelmatapauksiin ohjeita.Oon miettiny noita custom firmiksiä, millanen riski niissä on että jotain menee pieleen. Ja saako laudan muutettua alkuperäiseksi takuuta varten. Pystyykö valmistaja jatkossa eväämään minkä tahansa takuu korjauksen perustelemalla että laudan firmistä on käpälöity.
Aina ei voi palata originaaliin. Jos solmit sen firmiksen tavalla tai toisella, voi olla tarve päästä fyysisesti kiinni rautaan jotta saa homman kuntoon. Ei onnistu aivan jokaiselta. Laudasta voi myös hajota jotain, joka estää paluun originaaliin. Joka tapauksessa takuulle voi heittää hyvästit, jos tällaisessa kohdassa tarkistavat asian huollossa ja toteavat itse aiheutetuksi.Aina voi palata originaaliin, mutta custom firmiksella on toki riskinä se että johtojen liittimet eivät kestä sen myötä tulevaa kuumentumista, mutta en muuten näe mitään syytä olla kokeilematta.
Custom firmis ei aina tarkoita huippunopeuden kasvattamista, vaan joku saattaa haluta pelkästään nopeampaa kiihtyvyyttä tai isompia tehoja nousta mäkiä ylös.
Tuohon käy melkein mikä tahansa. Monia alkaa silti helposti harmittamaan kun tuon hintaluokan ajopeli on niin ikävä verrattuna vain satasen pari kalliimpaan.Mitä vaihtoehtoja suositeltais sähköpotkulaudoista 6km työmatka-ajoon? Takaisinkin olisi tietenkin kiva aina päästä. Hintaluokassa 500e?
Tällä hetkellä Gigantissa euroa vaille 500€:lla saa Xiaomi Mi Pro 2:en. Paljon täälläkin kehuttu peruslauta jossa range on kohdillaan. Myös Ninebot MAX G30 II on paljolti suositeltu mutta ei mahdu tuohon hintaluokkaan.Mitä vaihtoehtoja suositeltais sähköpotkulaudoista 6km työmatka-ajoon? Takaisinkin olisi tietenkin kiva aina päästä. Hintaluokassa 500e?