Vakuutuksia on monenlaisia. Kannattaa tosiaan kysyä vakuutusyhtiöstä että miten jos varastetaan omasta pihasta. Joillakin voi sisältyä vakuutukseen, toisilla ei. Itsellä vain paha tapa olla lukitsematta vehjettä kotipihassa, eli silloin ei mikään vakuutus taida korvata jos ei ole lukossa tai lukkojen takana.
Mutta jos viritetylle laitteelle sattuu liikenteessä jotakin niin sitähän ei vakuutus myöskään korvaa.
Mitä kymppeihin tulee niin onhan niillä mukava ajaa. Juuri on tasaisempaa. Vauhtia tuli myös jonkin verran lisää, mutta vääntöä luonnollisesti katosi muös. Kun sen koettaa kompensoida softasäädöllä niin sitten tippuu kantama. Kaikkinensa sanoisin että kymppien vaihto alle kannattaa miettiä pariin kertaan. Projekti on melkoisen työläs ja ihan jo renkaan profiilin myötä tilaa renkaan ja lokasuojan välissä voi olla vähemmän kuin jollakin toisella.
Itse katselin pari videota ennen vaihtoa ja helpoltahan se näytti. Omat kokemukset eivät olleet aivan niin helpot. Uudet nakit on kyllä alla ja kiva niillä on ajaa mutta etulokasuojan ja renkaan väliin ei jäänyt yhtään tilaa. Etulokari piti hioa sisäpinnaltaan todella ohueksi ettei rengas hierrä. Kiviä ja hiekkaa menee väliin aika helposti ja siellä ne rohisee aina hetken ennen kuin pääsevät pois.
Takarengas oli sitten oma projektinsa. Takavalon johto piti siirtää kulkemaan akkukennoston pohjan kannen välistä lohkaisemalla kanteen pieni reikä sille. Samoin laudan perässä takalokarin juuressa oleva johdon pidike piti hioa pois koska rengas hiersi siihen. Alkuperäinen lokari ei edes korostuspaloilla istunut renkaan kanssa yhteen joten ostin lyhyemmän lokarin. Se sopi hienosti mutta on liian lyhyt, seurauksena se että rapaa ja roiskeita on selkä täynnä. Laitoin lokarin jatkeeksi polkupyörän takalokarin perässä olevan kumiheltan mikä korjasi asian. Eniten tosiaan harmittaa tuo takarenkaan johdon läpivienti. Alkuperäinen suunnitelma oli porata kennostolta reikä läpi niin että se tulee takalokarin kiinnityksien sisäpuolelta esiin ja jatkaa matkaansa lokaria myöten, sen sijaan että se lähtisi tuolta kennoston perästä renkaan vierestä mistä alunperin kulkee. Välineiden puutteen vuoksi en sitten lähtenyt poraamaan kuitenkaan.
Eli jos tosiaan löydät vaikka 9.5" renkaat jostakin noiden 10" sijaan tai vaihtoehtoisesti vähän matalamman profiilin 10" kumit kuin mitä minulla on niin pääset paljon helpommalla monelta osin.
Toki nyt kun homma on tehty niin on helppo hymyillä mutta toista kertaa en samaan rumbaan lähtisi. Saavutetut hyödyt eivät ole NIIN mittavat että olisivat sen arvoiset.
Tuollainen speedpack voisi kiinnostaa, mikäli se on se lisäakkukonversio. Ei sillä että vauhtia tarvitsisi yhtään enempää kun lauta nyt kulkee isommilla renkailla ja softalla modattuna liki neljääkymppiä, mutta suurempi akun kapasiteetti kyllä maistuisi. Vauhti on tosiaan jo aivan riittävä eikä kovempaa varmasti tulisi edes ajettua kuin ihan hetkellisesti jonkun spändexin tai mopoilijan kirityksen vuoksi.
Mutta jos ihan rehellisesti miettii että Pro 2 hinta plus 10" renkaat plus lisäakku.. tuohon kokonaishintaan olisi voinut ostaa G30 Maxin jossa molemmat vakiona. Oma vehje vain tässä vaiheessa on sen verran modattu ettei kehtaa myydä eteenpäin, ellei sitten joku nimenomaan etsi laitettua lautaa. Katsotaan nyt tämä kesä eteenpäin ja ehkä käy niin että vaimo antaa oman lautansa teinille, minä omani vaimolle (jahka ohjelmisto on vaihdettu vakioon) ja sitten ostan uuden lelun itselle.
Vaikka lauta kiinnostaa niin voi olla että seuraava hankinta on kuitenkin Monowheel-tyyppinen ratkaisu. "Ansaitusta" vauhdista on kuitenkin vaikea tinkiä joten vehje pitäisi olla sellainen jolla ajaa 30km todellisen kantaman ilman loppumatkan hyytymisiä ja vauhti tosiaan saa olla tuon 30-35km/h. Eri juttu sitten uskaltaako monolla ajella sellaista vauhtia. Ja hinta pitäisi pysyä alle nelinumeroisena. Mutta ensin tosiaan pitää katsoa korjaako kato entisen laudan ettei jää ylimääräisenä nurkkiin pyörimään.