@living_death
Tuli otettua juuri tuo vaimon Fitnord Swift+ ajoon. Nykäisin taajama-alueella 10km lenkin ja viidestä palkista jäi jäljelle vielä kaksi. Välillä vilkutti vain yhtä mutta elpyi kuitenkin kahteen takaisin vaikka ajelin vielä reilun kilometrin sen jälkeen.
Joulukiloja tosiaan oli tullut, pitikin mennä tarkistamaan. Eli kaikkinensa laudan päällä oli 90kg painoa. Ylämäkiä yritin löytää vähän reitille myös.
Vääntö ylämäkiin on jotakuinkin samaa luokkaa kuin Xiaomin Pro 2:lla, pahimmillaan 13km/h jos mäen alta yrittää kiihdyttää.
Kai tähän voisi muutakin jorista tuosta laudasta kun ekat kunnon tyypit tuli viimeinkin otettua. Viime kesänä tuli vain vähän testattua.
Tämä siis verrattuna kokemuksiin Xiaomin Pro 2:lla ajoon:
Tahtoo lähteä liikkeelle ärhäkämmin kuin Pro 2 ja kiihtyy yllättävän mukavasti maksimeihin. Myyjä kertoo että vakkari aktivoituu 6 sekunnin painalluksella mutta useampaan kertaan ajossa totesin ettei todellakaan ole kauempaa kuin 2 sekuntia, mikä oli itselle pelkkää bonusta. Vaimo taasen moittii liian nopeaa vakkaria.
Jarru toimii yllättävän napakasti, omaan makuun jopa vähän liian hyvin kun olen tottunut omalla siihen että alussa on pienet löysät joilla saa säädettyä vauhtia ennen kuin kunnolla jarruttaa. Tämä voi osittain johtua omasta jarruvaijerin löystymisestä ja pienestä jarrumekaniikan säädöstä, joten ihan bränikkään Pro 2:n en osaa täysin verrata. Takalokarin kantapääjarru on pahinta paskaa. Ei auta juuri mitään ajossa ja korkeintaan sotkee tasapainoa. En suosittelisi sen käyttöä.
Moottorijarru laitteesta löytyy toki, en tiedä mikä mekaniikka, mutta ihme rohinaa alkaa eturengas pitämään jarruttaessa, aivan kuin vanhan liiton rumpujarru oli siellä. Xiaomilla ei ole koskaan vastaavaa ollut. Mutta jarru toimii siitä huolimatta, ehkä se on ominaisuus.
Astinlauta on kevyempi kuin Xiaomissa mikä helpottaa nostamista rotvallien yli yms, mutta taluttaessa se helposti paukahtaa pohkeille kun siinä ei ole painoa. Vastaavasti tankorunko on paksumpi joten kantaminen on työläämpää, varsinkin lyhytsormiselle.
Valmistaja ilmoittaa maksimivauhdin 20km/h mutta meneehän tuo 26km/h oman mittarinsa mukaan.
Kiva toiminto on se että kun vakkarin poistaa alamäkiin niin laite rullaa vapaalla ilman automaattisia jarrutteluja, mitä Xiaomi ei tee, vaan jarruttaa maksimivauhdin tullessa vastaan.
Fitnordilla laskettelin alamäkiä aina 34km/h vauhdilla. Jos liikennettä ei olisi ollut niin varmaan olisi kovempaankin uskaltanut, mutta nyt ei.
Kuopat ja töyssyt laite tuntui ottavan vastaan vähän isommilla tärinöillä kuin Pro 2, mutta oma muisti voi pettää ja 8.5" renkainen Pro 2 saattoi olla samanlainen. 10" renkainen ei ole.
Kyllä pitää sanoa että oikeastaan mä vähän yllätyin siitä ettei tuo nyt täysin kökkö lauta ole. Jos joku haluaa helpon laudan hyvään hintaan ja kriteerinä jostakin syystä on vaihdettava akku niin ei tää huono ole. Fitnord Reach ja Discovery on isompia malleja ja jos muuten ovat samaa luokkaa tuon Swift+:n kanssa niin kannattaa melkein kytätä tarjouksia.
Viime syksynä näitä myytiin -50% hintaan ja ylimääräinen akku kaupan päälle. En muista onko OVH:ta muutettu tälle vuodelle mutta nyt hinnat -20% ja lisäkkua ei saa.
Mutta otan vielä huomenissa loput mehut tuosta akusta irti ja katselen paljonko sitä vielä on.